Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: RAHUNEMISPEATUS

09:46 29.09.2019
marita57
Rahunemispeatus
Politsei on võtnud kasutusele ühe ammu mõlgutatud mõtte - panna kihutaja trahvi maksmise asemel tee äärde seisma ja oma tegude üle järele mõtlema. Sellest on meedias juba palju juttu olnud, üks tasuta ülevaade on siin
https://www.err.ee/984067/politsei-katsetab-kiiruseuletajate
-taltsutamiseks-rahunemispeatust


Mulle tundub see mõte nii ja naa. Kui see oleks igal juhul seisma panek, siis ilmselt efektiivsem, kui trahv. Aga kui rikkuja saab ise valida, mis karistuse valib, siis on ju see pigem leebem võimalus?
10:48 29.09.2019
qp (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
Vaatasin saadet. Kõik intervjueeritud juhid kinnitasid, et see lubatud kiiruse ületus juhtus möödasõidul. Oli ju Robi Lepikson see kes tegi ettepaneku, et igat möödasõitjat kohe liiklushuligaaniks ei tembeldataks.
Kuna ise sõidan ka nädalas vähemalt 2000 km, siis tõesti ei meeldi sõita kellegi sabas Tln-Trt mnt-l, kelle kiirus kõigub pidevalt 80 kuni 95 vahel.
11:01 29.09.2019
. (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
Möödasõit on hea vabandus, aga kas enne möödasõitu sõideti 90ga? Julgen väita, et ei ja lisan ilustamiseks eilse värske kogemuse- panin püsikale 94, reaalne kiirus seega enamvähem täpselt 90 ja sõitsin läbi üle 300km. neid, kes mööda sõitsid, oli piisavalt. Ja et nad peale möödasõitu ka lõpuks kadusid vaateväljast, siis arvata võib, et nende stabiilne kiirus oli 100 kanti. Seega möödasõidu kiiruseületus on tihtipeale otsitud vabandus. Ses mõttes võiks politseiressurssi tõesti kokku hoida ja panna üles keskmist kiirust mõõtvad kaamerad- saaks asjast reaalse pildi, mitte küsitava väärtusega vabandusi.
11:07 29.09.2019
................ (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
Ületatakse enne ja pärast möödasõitu kiirust, see on nö sama lause mida ütleb roolijoodik pärast 2,5 promilli puhumist, et eile või täna hommikul jõin ühe õlle.

Muudetud 29.9.19 12:37

11:13 29.09.2019
karvanejakole
Re: Rahunemispeatus
Kes möödasõidul peab sellisel määral kiirust ületama, teeb seda teadlikult või ei oska mõõda sõita. 80-ga sõitvast autost 100-110-ga mõõda sõites ei tunne ükski politseinik su vastu huvi.
12:30 29.09.2019
Kärss
Re: Rahunemispeatus
Mul tekkisid sarnased mõtted. Loogilisem oleks, et mingi tunnikese peavad kõik rahunema. Kes tahavad pääseda trahvist, peavad rahunema veel teise tunni. Lisaks peaks seal tabloo juures olema ka segaja, mis võtab nt paarisaja meetri raadiuses mobiilidelt levi ära (või vähemalt 3G/4G võrgud), siis oleks rahunemine veelgi efektiivsem:)

Nõustun kolekarvasega - ma olen kogu elu teinud möödasõite põhjagaasiga, mis tähendab mõne auto puhul ikka päris suuri kiirusi (pärast mootoriga pidurdus, mitte piduritega) ja pole tänaseni veel sellepärast politsei huviorbiiti sattunud. Küll ma kunagi oma litaka kah kätte saan, aga see, millest qp kirjutas, on väga hea vabandus neile, kes pidevalt kihutavad ja keda just üritataksegi liiklusest kõrvaldada, kuna liiklusvoolust kiiremini liikudes tulebki sõita enamus teest vastassuunas (nn möödasõidud) ja ainult vastutulijate puhul põigatakse korraks oma suunda tagasi. Selliseid on liikluses palju.

Ma ei näe siin eriti probleemi, sest süstemaatilised rikkujad kas maksavad pidevalt või kasutavad wazet ega jäägi kunagi vahele. Need, kes rahunema saadetakse, on kas päris lollid või lihtsalt lohakad. Nendest praegu alustatigi. Targemate kihutajate vastu mõeldakse varsti tõenäoliselt midagi muud välja. Aga karistusmeetodina on see rahunemine küll hea, kui see oleks kohustuslik ega saaks ennast sellest "välja osta".
12:41 29.09.2019
looder23
Re: Rahunemispeatus
Ise pooldan seda, et on valik. Aga rahunemispeatuse korral võiks nutiseadmed ära korjata. Saad teha vajalikud kõned, et oled tund aega levist väljas, annad telefoni ära ja aeg hakkab tiksuma. Vot siis saad asja ja elu üle järgi mõelda.
12:44 29.09.2019
. (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
ja arvad, et ta seal tund aega passis ja muutus võluväel paremaks inimeseks? et peale seda ei ületa enam kunagi kiirust? äkki peaks politsei, see maksumaksjalt palka saav moodustis (mis isegi ühest aiast laipa ei leia), lõpetama sellise heategevuse ja hakkama tähelepanu pöörama tõsisemale töötegemisele. praegu on nende tegevus vaid kampaaniakorras sebimine- puhume, mõõdame, siis jälle puhume ja jälle mõõdame. igasugu muud rikkumised on nende jaoks tühise väärtusega.
aga praegusel juhul sai ka politsei seal passimise eest palka, aga kas tulemus on kuidagi ka mõõdetav, katsutav, kirja pandav? kas homme on vähem kihutajaid? jah, me kõik armastame varastada seda mõnda kilomeetrit tunnis, mõni ka põhjagaasiga, aga anname endale aru, et rikume seadust? ilmselt, aga teame, et karistust ei järgne, sest kuni +10 ei tehta tegelikult midagi ja üle selle on lihtsalt juhuste mäng- jääd vahele või ei. mina arvan küll, et vaid reaalne karistus on abiks, vähemalt nõrgemanärviliste puhul. patoloogilist kihutajat ei morjenda nagunii miski.
12:48 29.09.2019
marita57
Re: Rahunemispeatus
Nutiseadmete ärakorjamine tähendaks ametlikult menetlust, mille kohta on õigusalane korrektne termin arest. Ja see on seaduseauk, mille kinni lappimine nõuab enne pikka vaidlemist juristide poolt.
Kui plate peale pannakse, on õigus korjata ära ka püksirihm ja kingapaelad. Mobla ärakorjamine on sama kaaluga vabaduse piiramine. Aga kas 20 km/h ületamine on ikka sellise kaaluga õigusrikkumine?
Levi segajat pole ka niisama lihtne rakendada, möödasõitvad kodanikud ja igavlevad juristid kaebavad kohe ja politseil pole mingit šanssi selles vaidluses, kui eelnevat õiguslikku raamistikku pole loodud.

Muudetud 29.9.19 12:49

13:00 29.09.2019
looder23
Re: Rahunemispeatus
Seda ei saagi mõõta, kas ta on homme parem liikleja. Aga kuulsin raadiost, et üks tuttav naisterahvas helistas talle, oli paanikas, et mis nad nüüd teevad, et ei saagi enam kihutada. Ta olevat küll tähistanud, et maksa trahv ja kihuta edasi, aga see ei aidanud. Järelikult toimib. Selge see, et paadunud kihutajat trahvid ei muuda, aga kui aeg on kõige väärtuslikum vara ja seda kaotama hakata, hakkab mõtlema.
13:08 29.09.2019
looder23
Re: Rahunemispeatus
Ei ole arest. Kui seaduse andja teeb seaduse, et sul on valik, maksta trahvi või rahuneda koos klausliga, et nutiseade on hoiul. Et sa saadki järele mõelda. See oli alles katse. Proov. See ei kehti veel. Alles arutusel. Kuigi eile panin tähele, et selline ulme kihutamine on väiksemaks küll jäänud. Sellised ulme möödasõidu on vähemaks jäänud. Kas aktsiooni järelkaja?
13:29 29.09.2019
Kabinetitehnik (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
Enamik inimesi ja juhte ei saa aru, et lubatud maksimaalne kiirus ei tähenda, et peab sõitma +10 km/h.Kui asulas on lubatud maksimaalne 50 km/h, siis nii ongi.Meil sõidavad enamik 55...60 km/h.Minu silmis on selline kiiruse ületamine ettekavatsetud ja näitab selgelt juhi suhtumist liiklusohutusse.Selline suhtumine usute või mitte söödetakse lastele sisse juba rinnapiimaga.
Oleme ju rallirahvas.
13:35 29.09.2019
wigry
Re: Rahunemispeatus
Kes jah kihutab see kihutab terve tee ulatuses mitte ainult möödasõidul. Ise mõõdan ka maanteekilomeetreid püsikiirusehoidjaga ning sätin ta spidoka järgi +5 et siis reaalne kiirus on õige. Ja ses suhtes asi toimib, et päris paljud liiklejad leiavad selle vastuvõetava olevat, kuna eelkõige kiirus on konstantne nii sirgetel kui kurvides. Kes aga soovib sõita 10-20 üle saab minust kenasti mööda.
13:54 29.09.2019
. (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
See mööda kihutamine on selline suhteline ja komplekside käes vaevlevatele teema.

Nt.sõidan mina oma vanema autoga seaduskuulekalt,leidub möödujaid hulgim. Isegi paduvihmas vaja seda teha. Olen uue ja võimsa autoga liikluses,leiab vaid mõne kel kiire.

Ei aita see rahatrahv ega sunnitud passimine neid kiirustajaid muuta.
14:07 29.09.2019
Kärss
Re: Rahunemispeatus
# ja arvad, et ta seal tund aega passis ja muutus võluväel paremaks inimeseks?
# et peale seda ei ületa enam kunagi kiirust?

Karistuse eesmärk ei ole kättemaks rikkumise eest vaid järgmise rikkumise ärahoidmine. Seda eesmärki ei täida mitte karistuse suurus vaid karistuse vältimatus. Kui rahaline trahv on osade juhtide jaoks naerukoht, siis ajaliselt on meie kõigi elud limiteeritud, ühtviisi nii vaese kui rikka jaoks.

Sellepärast need kampaania korras tehtud liiklustalgud ei toimigi. Aga toimiks, kui tead ainult platsi, kuhu rahunema saadetakse, aga mitte seda, mitukümmend km enne seda mõõdeti. Siis saaks olla ka plats maanteest sadakond meetrit eemal ning 3G/4G moblalevi piiramine teostatav ilma keeruliste juriidiliste konksudeta (sest 2G/gprs jääb ju alles, rääkimisele lisaks saab läbi häda emailidki saadetud, st piiratakse vaid kiirust, mitte ei võeta levi ära).

# kas 20 km/h ületamine on ikka sellise kaaluga õigusrikkumine?

Tühjal ja hea nähtavusega sirgel teelõigul möödasõidu tegemiseks tõenäoliselt mitte, enne ja peale seda sirget aga... tahaks öelda, et see tuleks esimese asjana seadusesse sisse kirjutada, aga kui just liiklushuligaan ei ole, siis ma ütleks, et see küsimus pole väga oluline, sest vahele jäämise võimalus on pea olematu.

Ma olen ammu foorumisse kirjutanud, et autos võiks tiksuda nn munakell, mis lubab ületada kiirust nt pool minutit korraga - möödasõidu saab tehtud ja kui ei saa, ei oleks pidanud hakkama seda möödasõitu tegemagi, kuid see oleks politsei jaoks otsuse tegemisel kohe mustvalgelt näha, et kes tegi möödasõitu ja kes kasutas möödasõitu ettekäändena pidevale kiiruseületamisele. Seda üksiku möödasõidu tegijat pole mõtet ka rahunema saata, sest see pole nagunii karistus, mille üle järele mõelda - enese alalhoiuinstinkt käsib ka tulevikus lõpetada kõik möödasõidud võimalikult kiirelt ja massiliselt venides möödumised muudaksid liikluse ohtlikumaks meie kõigi jaoks.
14:22 29.09.2019
. (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
teades, palju meil kiiruskaamerad igapäevaselt oma vältimatuid karistusi teevad, ei ole ilmselt trahv mõjutavaks jõuks. kui jääksid sundpeatuse tõttu laevast või lennukist maha, siis ilmselt maksad kohapeal trahvi ära ja sõidad edasi ja kindlasti ka kiiremini, sest trahvi vormistamiseks kulunud aeg sunnib takka, kui aga kuskile aja peale minekut ei ole, siis passid teeservas, seega pole ka mõtet rääkida meie väärtuslikust ajast.
14:28 29.09.2019
. (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
"enese alalhoiuinstinkt käsib ka tulevikus lõpetada kõik möödasõidud võimalikult kiirelt"

aga kas peab need möödasõidud planeerima niimoodi, et rakenduks mingi instinkt? äkki ootaks natukene ja sõidaks mööda siis, kui seda saab rahulikumalt teha? miskipärast näiteks kiilasjääl ei hakata piire kompama vaid võetakse kiirust teadlikult vähemaks. jah, ilusal sirgel kuival vähese liiklusega maanteel ilusa ilmaga ei näe ka sügavat mõtet 90ga tiksuda, aga kas siis ei rakendu vältimatu karistuse või misiganes muu instinkt, et äkki kuskil siiski on politsei peidus või hüppab metsloom teele kui 120ga uhad?
18:09 01.10.2019
Sellisel kujul (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
Pole sellel asjal mõtet. Kiiruseületajad kaheks- kolmeks tunniks tee äärde seisma ja peale selle trahv. Minimaalselt 300 eur ja ülespoole, olenevalt kiiruseületusest. Ja uskuda on, et see" mul on kiire ja tegemist nii palju"- neid jääb väga tuntavalt vähemaks.
20:36 01.10.2019
looder23
Re: Rahunemispeatus
Punktike, paistab, et sa pole talvel sõitnud. Kui auto on abimehi silmini täis, need lõhuvad hullunult tööd teha, siis ju nii kindlalt "valitsetakse" autot.
21:39 01.10.2019
Kärss
Re: Rahunemispeatus
# Minimaalselt 300 eur ja ülespoole, olenevalt kiiruseületusest

Ühe jaoks on see summa rohkem kui pere toidu eelarve terveks kuuks. Teise jaoks aga tunnipalk kui sedagi. Ühel juhul karistatakse pigem naist ja lapsi (või vanemaid), teisel juhul mitte kedagi. Ajakaristus oleks võrdne mõlema jaoks. Aga see kõik on väga halb, kui seda tehakse möödasõite ohtlikkumaks muutes nagu praegu. Samadel maanteedel on piisavalt lõikusid, kus saaks tegeleda nendega, kes kihutavad päriselt kaasliiklejaid ohtu seades. Kogu kampaania mõte ei ole tõenäoliselt see, et kihutajad rohkem wazet hakkaks kasutama.
01:37 02.10.2019
Ei viitsi registreeruda (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
Keskmise kiiruse mõõtmine on hea mõte, kaameraid on uutel teedel palju. Samas peaks keskmise puhul olema kiiruse tolerants suurem kui hetkkiiruse mõõtmisel (või hoopis väiksem?). Kärsa pakutud mõte, et mõõtmisvahemaa täpset pikkust ei arvutata, on halb, sest juhul kui poliitikud (enda ja) riigi (rahvusvahelisest) mainest midagi hoolivad, siis on see juriidiline ja diplomaatiline enesetapp... See seletus jookseb ummikusse... Läbipaistvuse jaoks on oluline lisada juurde mis kohtade vahel kiirust mõõdeti. Kui trahvil pole infot, kus kiirus mõõdeti, hakkavad teised riigid meie peale näpuga näitama.
Muide, kas ma mäletan õigesti, et Narva mnt (tegelikult teistelgi) neljarealisel osal pole ühtegi kiiruskaamerat?

Segakate osas. Ma ei tunne signaali segamist käsitlevaid seadusi, kuid mõned aastad tagasi tegutses firma, mis oli valmis isegi eraisikutele müüma Eestis valmistatud mobiilisegajaid. Üks Tallinna kool mõtles neid soetada, aga mõttest kaugemale ei jõutud. Teoreetiliselt võib "juhuslik mööduja" unustada ooteplatsi kõrvale segaja, kui ametlikult ei saa segajad kasutusele võtta.
Ootepeatuse karistus võib olla efektiivsem kui sissetulekust oleneb trahviühiku, sest mida rikkam sa tegelikult oled, seda lihtsam on ennast vaesemana maksuametile näidata.
08:18 02.10.2019
. (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
vaata, kärss, kui tead, et trahv võib su pere nälga jätta, siis ehk ei kipugi niiväga kihutama. on muidugi inimesi, kellel poogen, mida lapsed söövad või kuidas naine neile süüa teeb, aga neid ilmselt väga palju ei ole. võiksime ju kasutada ka soome mudelit, kus trahv sõltus sissetulekust, aga meil jälle see probleem, et paljud "ärimehed" deklareerivad endale miinimumpalga, aga auto ostavad maksimumhinnaga. tihtipeale on see auto ka firma nimel, seega juht justkui õige mees.
aga ka soome on hakanud oma trahve ümber tegema.
https://forte.delfi.ee/news/auto/soomes-ootab-varsti-ka-1-km
h-kiiruse-uletamise-eest-soolane-trahv?id=86659239


https://www.err.ee/883400/soome-leevendab-kiiruseuletamise-e
est-maaratavaid-trahve


https://kasulik.delfi.ee/news/uudised/vaata-kui-uuratu-summa
-pead-valja-kaima-kui-uletad-soomes-kiirust-nuud-saadetakse-
soome-trahviteateid-ka-eestlastele?id=86423145


teisalt aga tundub isikliku kogemuse põhjal, et ega see kihutamine meil siiski väga suur probleem ei ole- keskmiselt lastakse ikkagi +5 kuni 10 üle normi ja vaid vähesed on need, kes tuimalt pedaali põrandasse vajutavad ja oma ülisuurt ego demovad. seega see +10ga võitlemine on ehk rohkem tuuleveskitega võitlemine, samas suuri liikluskahjusid selline kiirus ei tekita, suval ilusa ilmaga on see täiesti normaalne kiirus ja seda ta oligi, kuni keegi tagumikugamõtleja maanteeametis otsustas selle asja lõpetada. ja nüüd topitakse neid idiootseid 80ne märke igale poole. et koeranael neile ametnikuhingedele p... peale kasvaks...
lihtsaim abinõu ilmselt ongi kiiruskaamerad koos keskmise kiiruse mõõtmisega, sest teadupärast on meil politsei üsna kokku kuivatatud ja kui üks ekipaaž veedab tunde mingeid istuvaid juhte kantseldades, siis mujal jääb töö tegemata.
aga eesti liikluskorralduses tundubki valitsevat üks mentaliteet- pigem passige ummikutes, passige teeservades, passige kolonnides, laveerige "ohutussaarte" ümber, loendage kummiposte tee keskel, aga ärge jumalapärast tahtke normaalselt sõita.
08:47 02.10.2019
marita57
Re: Rahunemispeatus
# Muide, kas ma mäletan õigesti, et Narva mnt (tegelikult teistelgi) neljarealisel osal pole ühtegi kiiruskaamerat?

Jah, Sa mäletad õigesti. Sõidan seda lõiku (küll mitte päris Narvani välja) iganädalaselt ning ei saa aru, miks peakski seal kiiruskaamera olema? Kui põhjuseks ei ole just riigieelarve täitmine - liiklusohutuse koha pealt on tehtud juba kõik, mis võimalik.

Mida lähemale Narvale, seda rohkem kaameraid tekib, aga see on ka põhjendatud - tee on kohutavalt käänuline ja liikluskultuur olematu.
Ehk et see on näide, et .mnt ametnikud võivad ka mõistlikke otsuseid teha.
10:50 02.10.2019
Kärss
Re: Rahunemispeatus
Punktike, kogu Su jutt ju kinnitabki seda, et rahunemispeatus karistab otseselt kihutajat, mis ongi selle "rahunemispoliitika" eesmärk. Ja karistaks eriti hästi, kui ta ei saaks valida trahvi/ootamise vahel (mõne jaoks mittekaristuse ja karistuse vahel!!), vaid peaks ootama need tunnikesed oma elust ilma 3G/4G mobiilivõrguta, nii et auto24 foorumit saab lugeda, aga instat-FB-d kasutada ega youtubest videosid vaadata ei saa.

Sellega nõustun, et kuni +10 ei vääri üldse nii suurt ressurssi politsei poolt. Pole kuulnud, et keegi Eestis +5 eest üldse litaka oleks kätte saanud. Aga kui juhid hakkavad nüüd venides möödasõite tegema ja rohkem waze kasutama, on kampaania tulemus täpselt vastupidine soovitule.
11:30 02.10.2019
. (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
Kui nüüd seier saja peal hoida, mida paljud ka teevad, siis tegelik kiirus on spidoka viga arvestades ca 96, politsei võtab veel radari vea ka maha ning kiiruseks jääb umbes 94 ning keegi ei hakkagi selle põhjal kinni pidama. ise korduvalt niimoodi radarisse sõitnud. et midagi juhtuks, peaks seier juba 110 peal olema. kiiruskaamera on ses suhtes kiretum- 95-96 peal nad veel ei reageeri, seega saad seieri kübekese alla 100 hoida, aga üle selle hakkad juba maksma ning see distsiplineerib ilmselt paremini kui tee ääres passimine. kui ikka igakuiselt mõned arved koju tulevad, siis ehk hakkab lõpuks rahast kahju ja kui ei hakka, siis võiks juba politsei huvi tunda, et mis sorti patoloogilise kiiruseületajaga tegu on ning vestlusele kutsuda. ka toimivad paljudes riikides veapunktid, mis lõpuks loa taskust minema viivad. ilmselt mõjusam kui teepeenral istumine. aga ausalt öeldes kurdaks ma pigem nende üle, kes ei suuda isegi piirkiirusega sõita ning kolonne tekitavad. riik püüab küll meile pähe taguda, et piirkiirusel on põhjus, aga mõistliku juhi korral ei ole ka 100 probleemiks ning enamus meil on siiski mõistlikud juhid. minu arvates.
12:30 02.10.2019
Kärss
Re: Rahunemispeatus
Punktike, spidomeetri viga on igal autol erinev ja mõnel seda polegi. Igasugune GPS on alati (piisavalt) täpne.

Ei ole olemas sellist asja nagu piirkiirus. On maksimaalne lubatud kiirus. St aeglasemalt tohib, kiiremini ei tohi. Küll aga sätestab Liiklusseadus teatud juhtudel minimaalse lubatud kiiruse, mida Eestis vist ei kasutatagi kusagil (?) ja mis ei puutu üldse siia teemasse. Kui keegi sõidab alla maksimaalse lubatu, on tal selleks järelikult mingi põhjus. Vahet pole, kas on auto rikkis (ka rikkega autoga tohib teatud juhtudel remonti sõita), ei võimalda tema sõiduoskused kiiremini sõita või nägi ta eemalt metsa servas olevat kitsekarja, mida Sina tema taga sõites ei saagi veel näha. Lisaks lubab seadus sõita maanteedel ka selliste autodega, mille maksimaalne võimalik kiirus on väiksem maksimaalselt lubatud kiirusest (Gaz 51, SZD, kõik mopeedautod jne), kuid praeguse teema kontekstis on selline olukord täiesti absurdne, kus politsei tegeleb peamiselt möödasõitjatega.

# aga üle selle hakkad juba maksma ning see distsiplineerib ilmselt paremini
# kui tee ääres passimine.

Teoorias küll. Praktikas mitte, sest muidu seda praegust teemat ju ei eksisteerikski. Toon elulise näite: kui reisid autoga Euroopa korrumpeerunumas osas, võtad alati kaasa teise rahakoti politseile, tollile jm altkäemaksude maksmiseks. Ma pole kunagi tundnud, et saan trahvi. See on umbes nagu teemaks, mis tuleb arvestada sisse reisikuludesse, kui sellises kohas sõidad. Piisava sissetulekuga inimene suhtub meil määratavatesse mõnesajaeurostesse trahvidesse samamoodi. See, et Sina jätad trahvi hirmus kiiruse ületamata, ei mõjuta absoluutselt tema sõidustiili ega suhtumist kaasliiklejatesse, trahvidesse ega riigikorda.

"Ei viitsi registreeruda" kirjutas:
# Kärsa pakutud mõte, et mõõtmisvahemaa täpset pikkust ei arvutata

Pole ma midagi sellist mõelnud ega öelnud. Küll aga seda, et kui võimalikke rahunemisplatse on vaid käputäis ja kiirust mõõdetakse vahetult enne platsi, on nende asukoht täpselt sama hästi ette teada nagu kiiruskaamerate asukohadki. Juhuslikult asuvad just seal ka head ja ohutud möödasõiduvõimalused... Kui kiirust mõõdetakse aga 2km või 12km enne rahunemisplatsi, saaks seda edukalt teha kohtades, kus tehakse pimedates kurvides praegu massiliselt ohtlikke möödasõite ja sellest oleks ka päriselt abi liiklusohutuse parandamisel.
13:12 02.10.2019
. (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
võib olla olen ma tõesti liiga sinisilmne, aga kui kedagi ei häri see, et keegi pidevalt ta rahakotist käib raha nõudmas, siis ilmselt tegu ravimatu inimesega. aga ju selliseidki leidub.
kuid vaadates meie kohtulahendeid, kus alles mõni päev tagasi oli teemaks naisepeksja ja tema olematu karistus, siis jäämegi neid teepervel passijaid poputama.
kas tõesti keegi arvab, et see oli passijal esimene ja ainus ja üksiti ka viimane kord kiirust ületada?
13:53 02.10.2019
looder23
Re: Rahunemispeatus
Kärss, aeglasem sõit ei tähenda tehnoriket, kitsekesi ega muud sellist. Selleks on spidomeetrite viga. Autos on see kiiruse mõõtmise vahendiks mitte GPS, kuu seis ega kilomeetriposti vahe. Sa võid omal esiklaasi seestpoolt tatiseks karjuda, aga midagi pole teha, ta sõidab kõikide reeglite kohaselt.

Muudetud 2.10.19 14:05

14:12 02.10.2019
. (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
spidoka viga pluss harjumus seierit igaks juhuks kriipsuvõrra allpool lubatud näitu hoida. no nii igaks juhuks, et mitte kiiruseületamisega vahele jääda. enamik inimesi ei tea midagi spidoka veast ega kasuta sõidu ajal gepsi, hea, kui oma rehvimõõtegi oskavad silma spidada.
mina loen põhjendamatult aeglaseks sõiduks seda, kui ilusa ilma ja kuiva teekattega ei suudeta piirkiirust hoida. saan aru küll, et vahel võib roolis olla üliroheline algaja või muldvana ätike, aga fakt jääb faktiks- nemad aitavad otseselt kaasa kolonnide ja närviliste möödasõitjate tekkele.
ja pole mõtet tuua näiteks GAZ 51-te ja muud sellist tehnikat, mis ei ole loodudki 90ga sõitma.
14:36 02.10.2019
looder23
Re: Rahunemispeatus
Nüüd ma võtan sõbralt auto. Sõidan kella järgi 100 km/h. Kuna sõber jättis mainimata, et mainitud kella näidu juures on tegelik kiirus 80 km/h. Autos navi pole ise kaasas ei kanna, sina karjud esiklaasi tatiseks, aga ma ei eksi mitte ühegi asja vastu kuid sinu silmis olen ma saamatu.
14:44 02.10.2019
. (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
aga siis mõtle. vaata peeglisse ja mõtle, kas su sabas on autodest kolonn või ronisid teod päevasele jalutuskäigule. kõige lollim ongi see, et rooli taga ei mõelda. sõber võib ju vait olla, aga enda ajusid ei keela keegi liigutada kui just sündinud looder ei ole.
17:50 02.10.2019
looder23
Re: Rahunemispeatus
Vasta, selle kolonnis on see, et kui ma sõidan veokiga GPS järgi 91- 92 km/h, siis on mul sõiduautodest ja bussidest kilomeetrine järjekord seljataga. Siis ei hakka mina seisma jääma ja see on puhtalt kiirustajate probleem, kas ja kuidas mööda saab. Jah hoian võimalikult paremale, et nähtavus tagumisele parem on. Sama sõiduautoga. Enda sõidukiga sõidan samuti 93-95. Tegelik kiirus ja kui taha tekib kolonn, siis mina ei hakka metsa hüppama, et ässad mööda saaks. Hoian paremale, sest see on mul kombeks ja ülejäänud on ässade probleem. Seega kui sõidan sellise autoga, kui teavitatud pole ning antud autoga kogemus esimest korda, siis ma väga ei tõmble, selle kolonnis pärast. Isegi kui mulle jõuab järgi ka veok, isegi siis ei tõmble, sest kiiremaid veokeid liigub, bussidest rääkimata. Kui tuleb teine ja kolmas veok, siis hakkan mõtlema, et miskit on vist jama. Ja kuisõidusuto ei suuda mööda sõita 80-gs liikuvast sõidukast, mis hoiab paremale, siis võiks ikka sõitma õppida. Selline on isegi veokiga sõites nagu muudatus ära võtta. Muide, selline auto on reaalne, aga omanik jõudis viimasel hetkel hoiatada sellise eripära eest. Aga paistab, et su geniaalsus hakkab otsa saama, et hakatakse hüüdnime üle ilmuma.
18:25 02.10.2019
. (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
millal saabub ükskord see aeg, mil hakkad ükskord aru saama teiste inimeste poolt kirja pandu mõttest? ma ei räägi mingitest rekadest ega mingitest muudest kulguritest, minu jutt oli lihtne ja selge- kui sõidad mingi võõra autoga ja (kui) märkad selja taga kolonni või sinu arust hakkab liiga palju autosid sinust mööda sõitma, aga enda arust sõidad sa seieri järgi lubatud kiirusega, siis mõtle natukene sellele, et miks see kõik toimub. kordan veelkord- tegu on võõra autoga ja sa ei tea selle spidomeetri viga, aga miskipärast tekib selja taha kolonn- kas jõuab pärale, et ehk on viga sinu autos, selle mõõteriista ebatäpsuses? kui ei ole kindel, siis keera igaks juhuks teepeenrale, lase kolonn mööda ja võta siis neile sappa- näed ära, mida seier siis näitab.
ma olen alati suuteline mööda sõitma üksikust autost ja ei tatista erinevalt sinust oma esiklaasi täis ega sõima omaette, miks ta jalus on- ma lihtsalt sõidan mööda. nii kodu kui välismaal. ja ma suudan alati mööda sõita üksikust aeglaselt liikuvast sõidukist, paraku kolonnides pole see nii lihtne ei mulle ega ka teistele.
18:25 02.10.2019
Kärss
Re: Rahunemispeatus
Looder, Sa ise kah kirjutad, et põhjus aeglasemalt sõitmiseks võib olla misiganes. Võibki. Sõidame sellistest mööda ja asi unustatud. Aga s!tt lugu on siis, kui politsei ei tegele enam mitte nendega, kes teedel hullu panevad, vaid hakatakse kottima tavalisi möödasõitjaid. S!tt on lugu just sellepärast, et nad tunnistasid seda ka ise, järelikult kõrgemalt tulnud käsk. Kui pole tegu liiklushuligaaniga, toimib see "rahustamine" pigem vastupidiselt, ei täida kohe päris kindlasti oma eesmärki (liiklusohutuse paranemine) ja viisaka nobeda (kiirust ületava) möödasõitmise eest uue karistamismeetodi kasutuselevõtt on üldse lollus kuubis.
18:37 02.10.2019
AntiHonda (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
Mina ei saa aru sellisest mentaliteedist, et auto spidomeeter näitab valesti ja sellepärast Te sõidate +5, +10, +15 või kasutate GPS- i.Miks Te ostate endale valesti näitavate spidomeetritega sõidukid?See on väärastunud suhtumine.Palun minge ja laske spidomeetrid korda teha.See on nagu vargus, kõik varastavad, siis varastan ka mina.90 km/h on maksimaalne lubatud sõidukiirus, mitte kohustus.Palun saage sellest juba aru.
18:41 02.10.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
äkki isand antihonda näitab mille spidomeeter näitab üksühte gps iga, minu kõik on- 5km 95 spido näidu juures, välja arvatud veoautod, need lähevad kas 89 või 90 oleneb kuidas tahhograaf on taadeldud
18:49 02.10.2019
mati1222 (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
kõik on pandud teadlikult rohkem näitama,sellest kirjandust kui palju. isegi kuni 10kmh rohkem 100kmh juures. kõige hullemad on volvo xc90 omanikud. mööda minema on kõvad,kuid kaamerat nähes on vaevalt 80 järel. endal taadeldud ja geps 88kmh ja siis vaja tolvanite pärast ikka kõvasti maha kakkuda kiirust. alaline nähtus tln-tartu vahel
19:03 02.10.2019
Kärss
Re: Rahunemispeatus
## minu kõik on- 5km 95 spido näidu juures

## Miks Te ostate endale valesti näitavate spidomeetritega sõidukid?

:))

Vanasti kuulus autotestide hulka alati ka spido õigsuse kontroll (hodokaid ei kontrollitud!). Alati on olnud autosid täpse spidoga ja ka vähem ja rohkem valetavate spidodega. Kõik spidod ei valeta kiirust isegi suuremaks, mõni valetab ka väiksemaks (kui õigesti mäletan, siis Voyagerid ja veel mõned meeriklased said selle eest sageli pähe). Ainult et selle teadmisega pole midagi peale hakata, kas ees sõidab max lubatust aeglasemalt keegi põhjusega või lihtsalt sellepärast, et tal on pohlad oma kiirusest. Enda asi on lihtsalt otsus vastu võtta, kas ja kui, siis kus möödud. Kui rahunemispeatused on mõeldud eelkõige möödasõitjate kiusamiseks ja nende ohtlikkumaks muutmiseks, võiks sama hästi kasutada ka kahe sõidusuuna vahel olevaid piirdeid, mis välistab igasuguse möödasõidu. Ühtlasi oleks ka ohutum kõigi jaoks. Välja arvatud need, kes sellel teepeenrata teel varuratast peavad vahetama.
19:11 02.10.2019
AntiHonda (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
Selgeltnägijale ma soovitan soojalt minna ja auto spidomeeter ära taadelda.
Ühesõnaga- rahunemispeatus ongi üks võimalus rikkujad mõtlema panna.
19:44 02.10.2019
jee.kim (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
Üldiselt nendel liiklushälvikutel ongi kõik teised süüdi aga ISE mitte kungagi!
21:35 02.10.2019
looder23
Re: Rahunemispeatus
Punktike, millal sina suudad kirjapandust aru saada? Kirjutasin mitu juhtumit, kus ma tean oma tegelikku kiirust, aga ikka on kolonn taga. Ma hoiangi paremale. Ei Rooma ma kihutajate pärast teepeenrale. Saad mu ratta alt kivi, siis röögid nagu siga aia vahel. Et siis tormad kolonnile järgi nagu lammas rahunemispeatust tegema? Ma ei käinud selle autoga maanteel sõitmas, aga ma tõin näite, et võib olla selline viga ja kiiruse jälgimiseks on spidomeeter. Mitte muud vahendid. Veokitel on taadeldud spidomeetrid, aga ikkagi on tegelikud kiirused erinevad. Seega ei ole sul kedagi õigus saamatus sõimata, kui tema 90 on aeglasem kui sinu. Sinu suhtumine on praegu, et sina tuled, siis kõik peavad eest hüppama, sest ta ei sõida sama kiirusega kui sina. Sõidab kiiremini on lollakas kihutaja. Õpi asju erinevate nurkade alt nägema. Sinu tõde ei ole ainus ja õige.


Kärsa, põhjagaasiga möödasõidu tegemine ei ole tavaline möödasõit. Pole mingit vajadust pedaali põrandasse suruda. Äkki põhjendada oma väidet, et rahunemispeatus teeb asja hullemaks

Muudetud 2.10.19 21:38

23:22 02.10.2019
Kärss
Re: Rahunemispeatus
Looder, rahunemispeatus (või trahv, tegelikult üleüldse möödasõitjatele keskendumine politsei poolt) annab signaali, et mööduda tuleks venides nii, et kiirust ei ületaks. Mitte nii, nagu päriselus kõik liiklevad, et möödasõit, kui ohtlik manööver, tuleb lõpetada võimalikult kiiresti.

Kuna möödasõidu (vastassuunas viibimise aeg) pikeneb, tähendab see ühtlasi ka möödasõiduvõimaluste vähenemist kõigi liiklejate jaoks. Kui see pole hullem... kas see muudab siis liiklust neil niigi suure koormusega lõikudel hoopis ohutumaks? Eriti veel, kui politsei tegutseb pikkadel (heade möödasõiduvõimalustega) sirgetel... sel juhul hakatakse möödasõite tegema just kurvilistel lõikudel, kus waze näitab, et ühtegi patrulli ees ei ole...
07:00 03.10.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
minulgi lõppeb nii mõnigi korralk möödasõit kiirusel a´140 , kui oleks teadmine, et kui selline näit saadakse radarile peale möödasõidu lõppu ja sellele ei järgneks karistust, oleks väga hea, aga kujutan ette miss siis toimuma hakkab, hetkel peale sellist lüket mõtlen tagantjärele, joppas et seda radarile kinni ei pandud,sest see tooks kaasa suure tõenäosusega plate peale minekuga
10:30 03.10.2019
looder23
Re: Rahunemispeatus
Kärsa, kustuta oma telefonist Waze ära , sõida legaalsete kiirusega ning õpi liiklema. Usu, sa jõuad igale poole, ei jää sa vaesemaks ning oled ise ka rahulikum. Ära tee möödasõite põhjagaasiga. Kuidas saab enamus möödasõite teha legaalsetel või pisut suuremate kiirustega? Ei ole mind kinni peetud kerge kiiruseületuse pärast. Paar korda on olnud, et liikudes spidomeetri järgi 120 km/h, tõmbab vastutulev eravärvides politseiauto korraks sinised vilkurid peale. Pidurdab hoo maha ja sõit jätkub. Kampaania korras nad on jah jäigemad, aga seda leierdatakse päevi ette ning kui siis ka ei suuda end kontrollida siis tuleb paraku peeglisse vaadata. Aga selles peeglit süüdistada pole mõtet.
16:41 03.10.2019
jee.kim (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
Teadmiseks:
Möödasõit ei ole kohustuslik manööver!
17:02 03.10.2019
Kärss
Re: Rahunemispeatus
Looder, katsu kirjutamise vahel ka lugeda. Kirjutasin oma esimeses postituses juba, et ma pole elu sees möödasõitudel politsei huviorbiiti sattunud. Ühtlasi peaaegu 30 aastat legaalselt liikluses trahvide väljateenimisest hoiduda suutnud. Vaatan peeglisse ja ei kurda väga ning jätkan samas vaimus. Minul polegi probleemi ei möödasõitudega ega politseiga, aga kui nüüd korraldatakse kampaania, kus politsei hakkab spetsiaalselt tegelema sellega, mis viib massiliselt möödasõitude venimiseni (et kindlasti kiirust ei ületaks), muutub liiklus ohtlikkumaks meie kõigi jaoks. Ka nende jaoks, kes sõidavad liinibussis ega satu kunagi ühegi liiklusvahendi rooli.
19:56 03.10.2019
63amg (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
möödasõitudeks on vajalik võimas mootor! korra vajutad ja suts ja valmis.pollar ei suuda reageeridagi.
21:52 03.10.2019
jee.kim (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
Teate, nende "möödasõitjatest" kiiruseületajate vabandused on samad, mis roolijoodikute:"ma ainult ühe õlle tegin" omad! Tõsiselt ei tasu mõlemaid võtta!
09:47 04.10.2019
looder23
Re: Rahunemispeatus
Kärsa, kas sa selle peale ei ole mõelnud, et osad inimesed loobuvad möödasõitudest kui saavad aru, et kiiruste erinevus on nii väike ja see kaalub üles igasuguse viite nii seismise kui trahvi kirjutamise näol. Kui inimesele jõuab kohale see pisiasi, et sa põhimõtteliselt ei kaota mingit aega kui sa ei tee 87 km/h liikuvast eessõitjast möödasõitu või teed seda legaalsetel kiirustel ( noh, nats rohkem kuni 95). See on juba vägagi arvestatav kiiruste erinevus. Ei ole põhjust, et sa pead saama põhjagaasiga teha möödasõitu. Ja kui sul on põhjus, siis ta arvesse vastutus tehtu näol, rahunemispeatuse, trahvi, aresti vms näol. Mina olen omale suutnud selle selgeks teha, et suts aeglasema sõiduga ei kaota ma midagi. Tehtud ka erinevaid loomkatseid, mis on ainult kinnitanud seda. Jah, mingi erinevus tuleb sisse, kui sa sõidad stabiilselt mööda kiirteed. Aga seal on kiirused nats teised ja möödasõidud lihtsamad. Kuid tavaliikluse 1+1 teede puhul on su ajavõit olematu. Mingil määral mängib see rolli veoki- ja bussijuhtidel, kus on miljon seadusepügalat sind piiramata, aga sõiduautoga? Kusjuures veokijuhid suudavad teha möödasõite väikeste kiiruste erinevuste korral ning ei saagi sõita üle piirkiiruse ja üldiselt jäävad nad ka nende miljoni piirava seadusepügala piiresse.
11:18 04.10.2019
Kärss
Re: Rahunemispeatus
Looder, mina olen saanud alati tehtud oma möödasõidud nii sõiduauto, veoauto kui bussi roolis, mul ei ole probleeme. Üleüldse olen ma vist foorumisse vähemalt mitukümmend korda kirjutanud, et Eesti on nii väike, et mul pole mingit probleemi sõita kolonnis ka 80-ga läbi Eesti. Aga ma pole nõus sõitma sellise taga, kelle kiirus kõigub pidevalt näiteks 90 ja 60 vahel. Ei vaeva pead sellega, kas ta on purjus, unine, auto rikkis, ülekoormatud või lihtsalt kiusab meelega kaasliiklejaid. Vasak suund ning adieu! Tänase tatise ilmaga ei tee loomulikult möödasõite põhjagaasiga, sest veemärjal teel rehvi suitsetamine oleks ajuvaba ning gaasi vajutamise eesmärk on tegelikult hoopis kiirendamine, mitte lihtsalt gaasi põhjas hoidmine. Neliveolisega saab mööduda suvel alati põhjagaasiga, kõik oleneb olukorrast.

Katsu minuga vaidlemise asemel vaadata korraks ka suuremat pilti. Kui politsei on otsustanud võtta huviorbiiti (eelkõige pikkadel ohututel sirgetel lõikudel!) möödasõitude tegijad ja sellega suunatakse nad tegema möödasõite halvema nähtavusega kohtadesse või pannakse venima (kuni 90km/h) möödasõite tehes, on tegemist ohtlikuma liiklusprobleemiga kui praegune väike kiiruseületamine möödasõitudel. Sellistel eeldustel ei täida ka rahunemispeatus muud eesmärki kui raha kokkuhoid, sest erinevalt liiklushuligaanist just nimelt need juhid, kes on lähtunud kogu elu liiklusohutusest ja pole kunagi varem karistada saanud, tunnevad, et neid on ebaõiglaselt koheldud. Sh ei vaja nad ka rahustamist. Kogu see kampaania on hea idee nagu kommunismgi, aga kui seda hakatakse teoks tegema valedel eesmärkidel ja mittesobilike vahenditega, läheb kõik tervikuna hoopis halvemaks.
14:35 04.10.2019
looder23
Re: Rahunemispeatus
Oot, et kui mina ei ole nõus sinu seisukohaga, siis ei näe ma suuremat pilti? Sina näed ainult, et kui hakatakse pikkadel sirgetel möödasõitjad peedistama. See on sinu nägemus. Sinu suhtumine vasak suund ja adjeu, ole valmis rahunema, trahvi maksma või platel mõtlema. Eestis on piisavalt pikki sirgeid kus tee on nn laines ning vastutulev auto kaob harja taha peitu. Kõige ehedam näide oli kohatu ja harutee vaheline lõik. Samuti on neil teedel üeslesõite, kus tehakse parempööre peateele, ise ainult vasakule vaadates. Samas mõni idikas arvab, et tal sobib siin teha vasak või parempööre. Usu, nalja saab jälle palju olema. Alles mõni nädal tagasi oli situatsioon, kus vastassuunas seisev sõiduks (seisis bussitasku laiendil vms kohas), alustas toorelt sõitu, hoolimata sellest, et vastu tuli kõrvuti 2 veokit. Üks tegi teisest möödasõitu. Sinu laiem pilt on vasak suund ja adjeu. Mina olen neid situatsioone kõiki näinud ja paljud paugud ära hoidnud sellega, et ma olen näinud kõrgemalt üle kolonni ja jõudnud aegsasti reageerida. Suurtel kiirustel möödasõidu katkestamine on tunduvalt keerulisem. Kasvõi situatsioon kui sina teed parajasti vasak suund ja adjeu ja keegi eespool arvab ka, et ta ka veel jõuab. Kiiruste vahe on nii suur, et viimases hädas on tehtud topelt möödasõit. Oli veel ruumi lisa võtta. Kogu sinu laiem pilt taandub paraku fortuuna soosingule. Lotot pole plaaninud mängida?

P.S. karistada saanule on on karistus alati ülekohtune. Alati.
15:07 04.10.2019
. (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
Sinu probleem on see, et sa võtad kellegi tekstist mingi sõna või lause ja hakkad sellest suurt s.tajunni kokku keerutama. Tundub, et su sisse on nii palju saasta kogunenud, et lausa peab seda vahel kellegi suunas väljutama. Olen absoluutselt veendunud, et kärss ei käitu roolis halvas mõttes suund ja adjöö, vaid teeb seda mõistlikult, aga sa ei sa ei saa aru selle väljenduse kujundlikkusest, vaid kannad kohe suvalisele inimesele üle kõigi nende kehvemat sorti liiklejate soperdamised liikluses, mida sa kohanud oled. Võtaks ehk vähe rahulikumalt ja püüaks teiste tekste enne natukene analüüsida, mitte kohe sõnnikuvankrilt loopima hakata?
17:15 04.10.2019
Mersumeeeeees (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
Mu aadu käe puudutusel loodud mersu on loodud maanteel kihutama, ärme turtsu laske mööda mul ei ole kiire aga mersu spidol juba 200 ees ei enam seisma jääda saa.
17:23 04.10.2019
Kärss
Re: Rahunemispeatus
# ole valmis rahunema, trahvi maksma või platel mõtlema.

Ma just kirjutasin, et ligi 30 aastat olen legaalselt olnud valmis selleks, aga pole peetud vajalikuks kinnigi pidada. Rääkimata rahunemisest, trahvist või platest. See teema pole üldse minust ega selleks, et Sa mind sõitma õpetaksid.

# Sina näed ainult, et kui hakatakse pikkadel sirgetel möödasõitjad
# peedistama. See on sinu nägemus. Eestis on piisavalt jne

Veelkord, palun katsu kirjutamise vahele ka lugeda. See teema siin pole üldse sellest, mida kõike Eestis on olemas või miks keegi möödasõite teeb. Siin käib jutt ühest väga konkreetsest kampaaniast, mida kajastab esimeses postituses olev sissejuhatav artikkel. Kui peale kommenteerimise ka teema huvitab, siis googelda veidi ja loe juurde, millest jutt käib. Reaalselt mõõdetakse praegu kiirusi just pikkadel sirgetel ja tegeletakse möödasõitjatega.

https://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/video-ja-fotod-
politsei-trahvis-kiiruseuletajaid-rahunemispeatusega?id=8755
3053


https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/politsei-voib-jatta-ki
iruseuletajaid-trahvi-asemel-tunniks-ajaks-tee-aarde-rahunem
a/


https://www.accelerista.com/uudis/reportaaz/rahunemispeatus-
nr-1/


Ja et see kõik liiga tõsiseks ei läheks:
https://www.lugejakiri.ee/fotod-rahvas-jookseb-politsei-rahu
nemispeatuse-valikinole-tormi/


https://www.lugejakiri.ee/foto-politsei-voib-jatta-kiiruseul
etajaid-trahvi-asemel-tunniks-ajaks-tee-aarde-puuri-rahunema
/
17:43 04.10.2019
R.K. (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
Ma ei saa aru, mida te taotlete selle teemaga? Kas keegi pandi süütult rahunema? Ega vist ei pandud? Möödasõidu eest kah ei pandud. Kiiruse ületamise eest pandi.
21:45 04.10.2019
looder23
Re: Rahunemispeatus
no lugesin siis neid lõigukesi ning ei lugenud kuskilt välja, et peedistati pikal sirgel möödasõitjaid. jah, need kellega reporter rääkis, need tunnistasid, et tegid möödasõitu. paljudega ta rääkis? kõigi 19-ga? kus täpselt mõõtmine toimus? siin on nii palju lahtiseid otsi, et raiduda, pikal sirgel möödasõitjate peedistamisest. ei pea kiirust ületama. sinu mõte kiilub ainult kinni pikk sirge ja möödasõit ja peedistamine? kui paljud on pidanud nende möödasõitjate pärast võimlema, et kõik terve nahaga pääseksid? sa pole 30 aastaga vahele jäänud. ma ei saa aru, et mida sa kiunud siis? kardad nüüd jääda? 30 aastat oled möödasõitudel jalga sirgestanud ja nüüd tuleb kiunuma hakata? politsei on paha ja võib mulle teha ata-ata. ei viitsi tõesti kärsa kõike kommentaare läbi lappama hakata, aga kas mitte ei ole su kiirused tõusnud kuni 180-ni. need ei ole enam kuskilt otsast normaalsed kiirused. tegelikult jääbki õhku küsimus, ikkaga, et kuidas ei suudeta teha möödasõite kergelt kiirust ületades? kuni 100km/h. kuidas veokid suudavad teineteisest mööda sõita? kasutamata lennuvälja? kui sa pole seda suutnud 30 aastaga selgeks õppida, siis paraku ei oska sa sõita. sa oled 30 aastat valesti sõitnud. saksas saadki vastu kõrvu, kui veokiga möödasõit toimub kauem kui 1 minut. aga siis on ka kiiruste erinevus pool putsu karva. 90km/h sõites mööda teisest veokist, mis liigub umbes 85km/h, toimub möödasõit 4-500 meetrit. ei ole vaja lennuvälja. ja aega võtab see umbes 20 sekundit. sõiduauto on lühem ja seega ei võta möödasõit veokist nii paljutki aega. rääkimata möödasõit sõiduautoga sõiduautost.

punktike, kas mingi algandmeteta info mitte takka kiitmine on junni kokku keerutamine? kui ma ei nõustu mingi näppude alt pläusti välja ajamisega, olen silmini sappi täis? jah, ma olen ka möödasõite teinud põhjagaasiga ja kiirustel 160+ km/h. aga see on ajalugu. ma olen mõelnud omale asjad selgeks ning ma ei näe sellistel asjadel mõtet. ma ei jõua sellega kuhugi kiiremini, vast ainult kabelisse. mulle ei ole ka probleem korra püsikas maha võtta ja lasta kiirem mööda. kui ma suudan oma sõite ette planeerida, ning ei nõustu nendega kes ei suuda seda, olen paha ja õel? loomulikult ei saa ma teel juhtunud avariide, teele kukkunud puude vms takistuste vastu, aga sõite oskan ma ette planeerida. kui sina seda ei suuda ja vajad kihutamist, siis tuleb peeglisse vaadata ning teha järeldused, mitte kuri olla nende peale, kes seda suudavad. ärme hakka siin vast sapi kogunemisest rääkima, sest sinus olev sapp on ikka räige.
22:16 04.10.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
22:42 04.10.2019
Kärss
Re: Rahunemispeatus
# 90km/h sõites mööda teisest veokist, mis liigub umbes 85km/h, toimub
# möödasõit 4-500 meetrit

Lepiks kokku äkki, et kõik räägivad ainult sellistest sõidukitest, millega on reaalne kogemus olemas. Algkooli matemaatika võiks kah hallatav olla. Lisaks pole ka mingi saladus, kus seal Viljandi mnt-l mõõdeti ja intervjueeriti.

Olen ma kusagil kirjutanud, et sellised 200kmh-ni möödasõidud on mõistlikud või "vajalikud"? Artiklitest tuleb ju välja, et kiusati neid, kes ainult väga natuke ületasid möödasõidul kiirust. Väga loodan, et nad teevad seda ka tulevikus, mitte ei hakka oma möödasõite trahvihirmu tõttu kunstlikult venitama.

TO R.K.: saad ju ise lugeda, et pandi "süütult" rahunema. St ükski selline karistus ei täida oma eesmärki, kus karistatakse inimest, kes ennast ise süüdi ei tunne või sellest mingeid järeldusi ei kavatse teha. See on ka siin põhiküsimus, kas selline rahunemispeatus on üldse efektiivne või mitte.
23:33 04.10.2019
looder23
Re: Rahunemispeatus
Austet doktor võiks siis mind juhmi harida algkooli matemaatikas. Räägingi sellistest sõidukitest millega omal kogemused. Ära kujuta ette, et ainult sinul on paljude sõidukitega kogemusi. Muidugi tuleb tunnistada, et olen pime ja kurt, sest ei leidnud ühtegi kohta, kes ainult natuke ületati kiirust. Ainuke märge oli 128km/h. Maksimum. Vaevalt, et nad nüüd puhkama pandi 1- 6 km ületuse pärast. Puhkamine oli vaba valik. Võtnud trahv vastu ja sõitnud edasi. Või trahv oleks olnud ok? Järelikult on su kuni 200 km/h möödasõidud mõistlikud ja "vajalikud", sest hirmsasti propageerid seda. Sina väidad, et kiiruse ületamine möödasõidul on vajalik, mina väidan, et ei ole vajalik.

Millal on ennast keegi karistuse saanutest süüdi tunnistanud? Kui siis ainult niipalju, et väiksem trahv saada. Täiesti müstilised tegelased ikka.
01:08 05.10.2019
Kärss
Re: Rahunemispeatus
Ära luuleta, ma ei väida kusagil, et kiiruse ületamine möödasõidul 200km/h on mõistlik või vajalik. Ammugi ei propageeri midagi sellist. Ma ei kuulu nende inimeste hulka, kes on arvamusel, et kõik peaks tegema asju täpselt nii nagu mina. Inimestel on erinevad oskused ja erinevad autod ja sõidavad erinevates oludes. Ja see, mis on õige ühes kohas, ei ole seda mitte igal pool. See käib mh ka möödasõidu venitamise kohta. Aga soovitan soojalt leida omale võimalus proovida veoauto roolis möödasõitu 85-ga liikuvast veokist 400-500m pikkusel teelõigul. Ainult et ära proovi seda olukorras, kus vastutulijad seda möödasõitu pikemaks ei võimalda venitada. Kuna ise selle teemaks võtsid, siis tundub, et oleks väärt kogemus Sinu jaoks;)
11:40 05.10.2019
Blau (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
Sain ka eile trahvi ära Tallinn-Tartu trassil. Kirja läks: sõitis maanteel kiirusega 128 km/t.
Võin öelda et sõitsin enamus teest kolonnides kus lühikeste vahedega oli eespool ca 10 autot ja ei üritanudki hakata ohtlike manöövritega ettepoole pressima. Kiirus kõikus nagu ikka 75-95 vahel 90 alas mis isegi adaptiivse püsikiirusega hakkab lõpuks närvidele. Minust sõitis samas mööda vähemalt 10 autot selle aja jooksul suhteliselt ohtlike ja agressiivsete manöövritega. 20 km enne Tartut oli kolonn lõpuks lagunenud ja ette oli jäänud 2 autot (lühikese vahega) kes jätkuvalt ei osanud normaalselt ühtlaselt sõita. Sõitsin neist siis mööda just sellel pikal sirgel kus eravärvides politsei kiirust mõõtis. Nüüd olen rullnokk ja kõige ohtlikum sõitja maanteele sellel perioodil märkega karistusregistris.
P.s Edasi sõitsin püsikiirusega 95 km/t, üks lennuk jõudis must veel pärast mööda panna selle mõne km jooksul enne möödasõiduala.
12:33 05.10.2019
looder23
Re: Rahunemispeatus
Kärss, on proovitud korduvalt. Viimati mõned päevad tagasi, ajendatud sellest teemast. Ju mu odomeetri sajameetri lugeja luges sel hetkel täpselt 3x aeglasemalt. Pärast muidugi kiiremini, sest vahemaa alg ja lõpp-punkti vahel ei olnud muutunud. Vabandust, 200, pole tõesti propageerinud. Mõte oli möödasõidul kiiruse ületamine. Kiiruse 200 tõid sina teemasse sisse. Mina mainisin, et kuni 180 ja kiire otsinguga selle ka leidsin nüüd. Point pole enam kas 180 või 200 vaid kiiruse ületamine möödasõidul. Iga inimene saab aru, et seda ei tehta igakord vaid aeg-ajalt. Mina väidan, et pole vaja ületada kiirust, kui siis kuni 10km/h ja sellest on igal politseinikul savi, isegi kui sellise kiirusega politseinikust endast mööda sõidad. Mina tõin teepikkuse ära, vaid too siis välja, kui pikk see vahemaa olema peab, mitte ära plämise, et tee proovi. Proovitud on seda kordades.
13:34 05.10.2019
Kärss
Re: Rahunemispeatus
# soovitan soojalt leida omale võimalus proovida veoauto roolis möödasõitu 85-ga
# liikuvast veokist 400-500m pikkusel teelõigul

# Proovitud on seda kordades.

Looder, 400m läbimiseks kulub 90km/h (25m/s) liikuval autol 16 sekundit. Samal ajal 400m läbimiseks kulub 85km/h (23,6m/s) liikuval autol 16,9 sekundit. St 16 sekundi jooksul läbib see auto, millest mööda sõidetakse, 377,6m. Poolhaake pikkus on 16,5m ja möödasõidu puhul tuleb arvestada kahe auto pikkusega, mis on 33m pluss juurde veel nii palju meetreid pikivaheks ja ette keeramiseks, kui Sinu liiklusviisakus võimaldab. Isegi siis, kui kiirendada pole vaja (liikusid juba enne möödasõidu algust 90-ga) ei ole võimalik 400m sees seda möödasõitu sooritada ega poolhaake asemel ka mitte väiksema kaheteljelise veoautoga. Ei ole võimalik selliste lähtetingimuste puhul sooritada ka 500m sees. Läheb napiks isegi siis, kui sõidad sõiduautoga veokast mööda, aga ebaviisakalt on vähemalt võimalik. Tahaks öelda, et proovi veel, aga peaks vist ütlema, et arvuta igaks juhuks läbi enne proovimist ja kontrolli oma spidomeeter üle, sest 90km/h piirajad on vähemalt neil kõigil veokatel, millega mina sõitnud olen, vägagi täpsed olnud. Täpsemad kui enamike sõiduautode (sh ka sama veoka) spidomeetrid. Ütleks pigem, et sellise 85-ga liikuvast veokast kiirust ületamata möödasõidu propageerimine on kuritegelikult liiklusohtlik ja seetõttu ma ei soovita ega tee ise möödasõite tavaliselt ka 80-ga ühtlaselt sõitvast autost, sest Eesti piires on ajaline võit nagunii olematu.
15:18 05.10.2019
looder23
Re: Rahunemispeatus
Siin on minu bläkk, vaatasin paberi üle, kuhu kirjutasin alg andmed, kirjas 85 aga ju siis arvutil olin löönud 80, sest vastus 22,2 m/s olin sinna taha kirjutatud. See klapib 80 ga. Minu viga. Ju siis hiljutisel katsel lasi möödasõidetav kiiruse maha. Möödasõitudele lähen ma veokiga juba maks kiirusega ja umbes 5-6 m pikivahet. Tagasi reastun siis kui tuledega märku antakse (90%) antakse ja seda antakse juba üsna vara, küljepäikesega varjude pealt ilusti näha. Autorongi pikkust vahele ei jää. Ise annan märku siis, kui möödasõitjad saba on minu rongi esiotsast. Kui ka 85-ga sõitvast veokist sõidad 95-ga mööda, siis ei koti see ühtegi politseid. Ja jätkuvalt ei propageeri ma möödasõitudel suuri kiiruseületusi. Kuni 10km üle piiisab. Ülejäänu on omal riisikol ning ole vastu võtma ka karistus. Nagu saksa politsei ütles mu juhile, et kiiruste vahe on nii väike, et pole vaja mööda sõita. Ja tegi 110 euri trahvi. Ei olnud lihtsalt tema päev.
12:49 06.10.2019
Kärss
Re: Rahunemispeatus
Irw, viimase kommentaari valguses usun küll, et oled veokaga kah sõitnud:) Arvutusviga on ok, ikka juhtub. Lihtsalt 90-piiraja puhul on 80 ja 85 juba nii suur vahe, et selleks ei peaks olema vaja arvutadagi ja ega minagi enne viimase kommentaari kirjutamist seda läbi arvutama hakanud.

Aga see kiiruse ületamine möödasõidul (millest on siin foorumis teine teemagi olemas) - meist keegi pole hiromant ja möödasõidu algul madala sõiduauto roolis aimame parimal juhul vaid seda, et vastutulija sõidab pigem saja kui kahesajaga. Edasine selgub möödasõidu käigus ja Eestis on paraku komme kolonnis kohe iga auk taga olijate poolt kinni sõita. Sellepärast möödasõidu algul midagi sellist väitma hakata või selle eeldusega möödasõitu alustada... Politsei poolt on praegu rahunemispeatustega väga hea algatus tehtud, aga kihutajaid on (kümnetes) kordades rohkem kui neid möödasõitjaid, kes rahunemist vajaks, aga kui keskendutakse hoopis sirgetel lõikudel möödujatele, sest neid on lihtsam kätte saada ja statistikas oma töö õigustamiseks tulemustena näidata...
14:12 06.10.2019
jee.kim (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
Millegipärast neid kinni ei peetud, kes lubatud kiirusega sõitsid, vaid need "süütud" kes lihtsalt mööda sõitsid ja keda politsei ikka ja jälle kiusab...
Küll see maailm on ikka ebaõiglane :(
20:14 07.10.2019
marita57
Re: Rahunemispeatus
Mööda sõitmisest.

Sõitsin üleeile oma iganädalast Pärnu-Rakvere lõiku. Huvi pärast siis panin display näitama hetkekiirust, et oleks hiljem konkreetne statistikat teha.
Kokku tuli umbes kahetunnise teekonna peal ligi 10-15 möödasõitu (täpselt ei lugenud). Küll aga jälgisin spetsiaalselt maksimumkiirust möödasõidul.
Suurim maksimum oli 154 km/h, kõige väiksem maksimumkiirus 123 km/h. Spidomeetri viga konkreetsel autol (Alltrack) oli volkari kohta üllatavalt väike ehk täpselt 3 km/h. Selle võib siis maha lahutada.

Edasi palun mitte rääkida teemal, kuidas 10 km/h on piisav kiiruste erinevus ohutuks möödasõiduks! Kui lähed, siis mine! On ohutum kõigile, eriti vastutulijale.
20:42 07.10.2019
. (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
ma pole iial, rõhutan iial pidanud möödasõidul selliseid numbreid saavutama ja ometi saan kõik vajalikud möödasõidud probleemideta tehtud. mis krt teil viga on, et gaasipedaali põrandasse surute? kas nii krdi saamatud rooli taga või on mingi eriline egolaks eessõitjast mööda hüpata vastutulija nina all?
ja kui vastutulijaid ei ole, siis ikka vaja põrandasse suruda, et äkki siiski keegi tuleb?
absurd poiskesed siin...
23:53 07.10.2019
Kärss
Re: Rahunemispeatus
Punktike, egolaks pole mitte möödasõidumanöövri kiire lõpetamine, vaid venitamise abil Sinu taga möödasõidu võimaluste ootajatelt nende võimaluste vähendamine. See on tõeline egotsentrism liikluses. Aga ei saa ka pahaks panna, sest need on valikud, mis tuleb teha ja nii egoism kui kiiruse ületamine on mõlemad tegelikult halvad valikud... see ongi põhjus, miks tasub alati endalt küsida, kas üldse on vaja seda möödasõitu tegema hakata. Aga mõnikord on vaja.
06:29 08.10.2019
. (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
selge, minu taga istuvad siis kinni kõik need 154km tüübid ja tatistavad oma esiklasid täis kui loodri väljendit kasutada, sest ma uimerdan oma möödasõitudega liialt palju...
aga mis pagan takistab teid teha möödasõitu minust juba enne, kui mina neid plaanin? kui nii kõvad vennad olete, siis palun süstige. ma ei ole iial olnud kellegi jalus keset telgjoont passimisega ja seier on alati 90+, seega ei saa keegi mind süüdistada põhjendamatult aeglases sõidus ning mul on poogen, kes minust mööda sõidab.
eks kärsa elufilosoofia oli juba ammu selge, aga püüdsin seda siiani aksepteerida, sest inimesed on erinevad ja kõigil õigus siin päikese all elutseda, aga nüüd tõmbasid endale ikka täiega s.taämbri kaela ja sellest p.sast end enam puhtaks ei pese.
et minusugused takistavad ässade möödasõite?
nüüd tundub küll, et politsei siiski teeb vajalikku tööd maanteede roojast puhastamisel.
08:36 08.10.2019
jee.kim (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
Loen ja imestan, kuidas "hoobeldakse", et ollakse paadunud liiklushälvik!
Siin ei ole rahunemispeatusest enam abi!!
09:00 08.10.2019
Kärss
Re: Rahunemispeatus
Ei tee ju politsei oma tööd, kui niimoodi ligi 30 aastat ainsamagi trahvita on lastud hälvitseda:)

Paistab, et põhikooli matemaatika on lumehelbekeste põlvkonnal tõsine probleem, kui suudetakse lugeda välja vaid üks kiiruse number, kuid ei suudeta näha seost, mitu autot on suutelised sama ajalise akna sees mööda sõitma. Aga see "mul poogen kes jne" ongi suhtumine, mida liiklushälvikluseks nimetatakse. Kõigil õnneks ei ole poogen, vaid soovitakse märgata ja arvestada ka teistega liikluses.
09:17 08.10.2019
. (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
mul on poogen, kes kui kiiresti mööda sõidab, sest mind ei häiri möödasõitjad ja ma ei ole neil jalus, kui suutsid mu jutu läbi lugeda. aga kui sinu arust on jalus see, kes seierit 90ne peal hoiab või natukene üle 90ne, siis on miskit ikka väga valesti. ja väga valesti on ka siis, kui 7-80ga sõitjast tuleb põhjagaasiga mööda uhada. siis on kaks võimalust- kas tehakse ülinapikaid vastutulijate tõttu (ilmne liiklusohu tekitaja) või on lihtsalt mingi mutter kuskil lahti ega osata mõistlikke möödasõite sooritada ka sellistes kohtades, kus taolist kiirust pole vaja arendada. kummalgi juhul pole tegmist autot juhtida oskava inimesega.
öeldakse, et liikluses tulevad välja inimese halvimad iseloomuomadused.
see, et politsei pole selliseid rajalt maha võtnud, pole ka ime, sest neid siiski üsna vähe teedel näha, aga selliste kimajate pärast sooviks küll, et oleks kordi rohkem. minule ei ole probleemiks piirkiirusega sõita, kuigi eelistaksin natukene kiiremat tempot, aga kui kellelgi on probleemiks teised liiklejad, kes neil pidevalt jalus, siis jumala eest- augeiase talle tuleb siiski vahel korralikult puhastada.
10:14 08.10.2019
R.K. (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
Kui juba kellegi tühipaljad sõnad ja mingid välja toodud numbrid nii palju musta verd tekitavad, siis härrased, kas ei oleks viimane aeg teha üks väike rahunemispeatus?
10:43 08.10.2019
jee.kim (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
KRT, see on küll karm, nüüd tuleb veel tänulik olla, et boliidid meie turvalisuse eest "hoolt kannavad"
Kõige kurvem on see, et mütsi all on asjad nii sassis, et ei saada ise arugi, mida valesti teevad.....
Olen ka ise kiirust ületanud aga sellist soga oma vabanduseks ma välja ei mõtle.
13:46 09.10.2019
Kärss
Re: Rahunemispeatus
Eksperiment sai läbi, igaühel nüüd andmed statistika tegemiseks olemas. Ühtlasi leiab sealt vastuse ka küsimusele, kui paljudel kiiruse ületajatel on rahalisest trahvist täiesti pohlad... mis peaks kinnitama, et eelkõige tulekski rakendada seda rahunemispeatust ja alles seejärel kaaluda, kas, kes ja kui palju sellele lisaks veel trahvi peab maksma.

https://www.delfi.ee/news/paevauudised/krimi/politsei-taltsu
tas-liiklushuligaane-taas-rahunemispeatusega-vihmamarjal-tee
l-134-kmh-kihutanud-juht-pidi-siiski-leppima-trahviga?id=876
95375
14:05 09.10.2019
. (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
Ja ongi pohlad- ühest küljest mõtlemine, et pole siiani vahele jäänud, järelikult on kõik ok ja teisest küljest, et maksan selle s.tase trahvi ära ja see ei morjenda mind. Ja maksab ka homme ja ülehomme, sest pappi on ja taolist parandab ainult haud. Abiks ongi vaid keskmise kiiruse mõõtmiseks kaamerate võrk. Siis on juba igaühe enda valik, kas toetab riigikassat või hakkab mõtlema enne pedaalile vajutamist. Loomulikult ei saa ka riigikassa toetamist lõputult tolereerida, sest patoloogiline kihutaja muutub halbade asjaolude kokkusattumisel ohtlikuks teistele ning targem on ta lõpuks jalameheks teha. Kui ka see ei aita ja ikka rooli ronib, siis rahuneb lõpuks raudukse taga ehk paremini.
Üks näide lähiminevikust- märkasin peeglist tagant lähenevat madallennul mürsku. Et tee oli tühi, minu ees kuskil kauguses paar autot oli, siis huvi pärast tahtsin vaadata, et kui kiirelt mürsk lendab ja vajutasin pedaali allapoole. 130ne juures ei olnud sugugi näha, et ta maha jääks- lähenes kogu aeg. Lasin pedaali üles tagasi ja jätkasin normaalkiirusel ning mürsk möödus minust nagu magavast kilpkonnast. Vot selline turvalist möödasõitu sooritav tegelane oli.
14:35 09.10.2019
Kärss
Re: Rahunemispeatus
Punktike, miks Sa kirjutad meelega ja korduvalt teemast mööda?

Esiteks pole see teema üldse keskmise kiiruse mõõtmise kaamerate võrgustikust (mis mulle vägagi meeldiks, kuna ma ise kulgen maanteedel püsikaga ja täiesti lubatu piirides ning see mõni üksik möödasõit kiirust ületades ei tee iialgi tagasi seda aega, mis kulub möödasõiduvõimaluse ootamisele OLULISELT aeglasemast sõidukist).

Teiseks, pole teema mitte möödasõitudest ega selle tegemise viisist (sellest siin foorumis mitu teemat juba olemas!), vaid rahunemispeatuste eksperimendist, mis korraldati "juhuslikult" just sellisel sirgel, mis on üks väheseid ohutu möödasõidu tegemise kohti sellel väga suure liikluskoormusega teel.

Ja kolmandaks, terve teema algus ongi sellest, kas mõõdetakse möödasõitjate kiirust või kasutab keegi möödasõitu ettekäändena oma kihutamisele (sest sel juhul ongi kogu teekond ainult üks pidev möödasõit ja suur osa ajast veedetaksegi vastassuunas). Sa tood näite mitte möödasõidust vaid lauskihutajast, kes sõitis mööda. Siin teemas pole vist mitte kedagi, kellel selliste boliitide püüdmise vastu midagi oleks... üritad iseendaga vaielda?
14:58 09.10.2019
. (registreerimata)
Re: Rahunemispeatus
Milleks raisata politsei aega maanteel passimisele kui seda võib teha kaamera 24/7. Milleks oletada, kas keegi sõitis sel hetkel mööda või sõitis lihtsalt sirgel teel ja kiiresti- fakt on see, et kiirust oli liiga palju ja kui ka tegu möödasõitjaga, siis jätkab ta selliseid möödasõite ka edaspidi- seega raalib lõpuks kaamera tema keskmise kiiruse välja ning vajadusel reageerib. Ja tee mulle selgeks, milline on OLULISELT aeglane sõiduk, millest möödumiseks peab kiiruse kasvõi 130ne peale ajama? Kui sinu möödasõidud toimuvad pidevalt olukorras, kus peab pedaali põhja vajutama ja vastassuunast tulijatele tuleb närvikõdi tekitada, siis on viga sinus. Kui ei suuda oodata hetke, mil normaalselt saaks mööduda, on viga sinus.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.