Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: REHVIRÕHU ANDUR

13:15 07.10.2019
marks1432
Rehvirõhu andur
Kas ülevaatusel kontrollitakse rehvirõhu anduri süsteemi korrasolekut?
14:13 07.10.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Rehvirõhu andur
On kohustus kontrolida kuna https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1190/7201/9008/Lisa4_31
012020.pdf#

5.2.3. Rehvid
12) Rehvirõhu kontrollsüsteemi talitluses esineb tõrge - VO ehk ülevaatus OK
13) Rehvirõhu kontrollsüsteem on töökõlbmatu - OV ehk kordusülevaatus.
Kas ja kui palju sellele ka tegelikkuses tähelepanu pööratakse alati ja igal pool on küsitav.
14:14 07.10.2019
marks1432
Re: Rehvirõhu andur
Tänan kiire vastuse eest!
14:45 07.10.2019
Mahno3 (registreerimata)
Re: Rehvirõhu andur
Kuidas antud kontekstis tõlgendada tõrge vs töökõlbmatu? Tegemist on ju üsnagi töötab-ei tööta süsteemiga kasutaja vaatest.
14:47 07.10.2019
Mahno3 (registreerimata)
Re: Rehvirõhu andur
Ah, paberi lugemisel on teatud võlu:

2.2. Tõrge – sõiduki osa või süsteem ei ole mingil põhjusel võimeline täitma talle ettenähtud
funktsiooni.
2.6. Töökõlbmatu – sõiduki osa või süsteem ei ole võimeline täitma talle ettenähtud funktsiooni
ja selle funktsiooni puudumine ei võimalda sõidukit ohutult kasutada.

Ehk kas rehvirõhu kontrollsüsteemi mittetöötamine sõidukil, kuhu see on tootja poolt ette nähtud, võimaldab seda sõidukit ohutult kasutada või mitte?
15:01 07.10.2019
. (registreerimata)
Re: Rehvirõhu andur
Kui armatuuris on veateade ehk põleb üks pirnike, siis kuidas ülevaataja otsustab, kas tegu pisirikkega või süsteem rivist väljas? Täpsemat infot see tulukene ju ei anna.
17:52 07.10.2019
Andur Ants (registreerimata)
Re: Rehvirõhu andur
Kas rõhuandur mitte ei näita armatuuris rõhku numbriliselt?
See EL seadus (vms asi) pani kohustuse kõikidel uutel autodel nn. rehvirõhuandurite kasutamiseks, kuid tegelikkuses väga suur osa neist siiski loeb infot ABS andurilt ju ja mõõdab põhimõtteliselt rataste pöörlemise kiirust ning kui kiirused on fikseeritust erinevad läheb lamp armatuuris põlema. Seda saab aga kustutada uuesti "set"des või lastes Statikas vussi rehvi sisse juurde ning endiselt uuesti "set"des.
Rehvirõhuandur kui selline ei ole ju uipu kallis teema koos programmeerimisega. Me ei räägi siin tuhandetest eurodest. Muidugi odavam on alati peale panna must kleeps. Pole tuld, pole probleemi.
10:01 08.10.2019
Mahno3 (registreerimata)
Re: Rehvirõhu andur
Need autod, millega mina sõitnud olen, panid rõhuerinevuse peale üldise kollase tule põlema ja display peal andsid täpsemat infot. Rehvirõhu lugemisel abs andurite pealt ei ole võimalik näidata rõhku numbriliselt, saab vaid panna tule põlema, kuna tuvastatud on rõhuerinevus, ja saata kasutaja rõhke kontrollima.

Julgen spekuleerida, et kui kasutaja tuleb ülevaatuspunkti rehvirõhud normis, on tegemist VO-ga, sest kasutaja saab mittetöötava süsteemiga rõhud normis hoitud, tühja rehviga aga OV :)
11:21 08.10.2019
Huvitav kas (registreerimata)
Re: Rehvirõhu andur
Maidule ja teistele ülevaatajatele on õpetatud ka seda kuidas vahet teha kas tegu on rehvirõhu kontrollsüsteemi talitluses esineva tõrkega või on rehvirõhu kontrollsüsteem töökõlbmatu? Milliseid vahendeid (tööriistu) peab ülevaatuspunkt juurde ostma et rehvirõhu kontrollsüsteemi kontrollida ja selgeks teha kas tegu on VO või OVga?
12:43 08.10.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Rehvirõhu andur
Rõhuandurite vajadus märgiti üles esmakordselt ameerikas kus suuremal hulgal juhtudest liigsest survest lõhkesid rehvid ja regulatsioon anti välja vastava nõudega, alles hiljem võeti see idee kasutusele ka euroliidus. Jah andureid on erineva tööpõhimõttega, osad jagavad infot otse ventiili pealt nagu vahetab infot maja ukse avamise ripats kus ei kasutata isegi patareidid, osad võtavad andmed abs andurilt.
Üldiselt ei viitsita mõõta rehvirõhku kuna rehvirõhu mõõtja ei ole kohustuslik siis ei pruugi seda riistapuud üldse ollgi ülevaatuspunktis. Rõhumõõtja kui selline on vajalik suruõhul töötava pidurisüsteemi kontrollimiseks. Mina ei oska täna teha vahet kas probleem on anduris või süsteemis endas ja kui märgutuli on kollane siis ohtu ju ei ole ning hea halduse tava nõuab kodniku kasuks tehtavat otsust seega kui ma alati fikseerin puuduse tõrkena siis on hundid söönud ja lambad terved.
13:05 08.10.2019
Loll küsimus (registreerimata)
Re: Rehvirõhu andur
Sooviks teada kuidas on ette nähtud rehvirõhu kontrollsüsteemi kontroll? Tulen ülevaatusele ja rehvid õhku täis, märgutulesid ei põle. Mismoodi kontrollitakse süsteemi tööd? Lastakse rehv tühjaks ja vaadatakse kas tuli süttib? Või peab mingit muud nippi/vahendit kasutama?
17:13 08.10.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Rehvirõhu andur
Või kuidas jõutakse järeldusele, et pidurivedelik on saastunud? Või kuidas jõuda selgusele, et CNG süsteem ei vasta nõuetele - kui ei ole mingeid juhendeid ega vastavat kompetentsigi? Neid lahtiseid otsi ja küsitavusi on hulgem ja minul puudub info nagu oleks palju ülevaatajaid keda teema huvitaks kui ka riigiametnikke selliseid ei ole, muidu oleks reeglid mõistetavmad.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.