Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: TALVEREHVIDE EELISTUSED

19:30 12.11.2019
Sull12
Talverehvide eelistused
Kuna teemas "naast vs lamell" läks jutt juba ka pastlad vs testivõitja vs hiinakas, siis arutame seda teemat siin.

PS! nael vs lamell siin ei aruta

Ehk siis
Paljudest teemadest on välja tulnud, et eestlasele kõlbab ainult testivõitjaid alla panna, kõik muu on hiinakas
Kuigi tegelikkuses on ju valik palju laiem
1. tuntud tootjad ja nende testides osalevad rehvid, Goodyear, Michelin, Nokian jne jne
2 tuntud tootjate allüksused, mis toodavad a'la 5+ aasta vanuste tipptootjate koopiaid. Barum, Matador, Gislaved, Debica, Fulda, Sava + 50 nime veel
3. pikalt tulul olnud, aga mitte veel nii nimekad eestlase jaoks, Nexen, Nankang jne jne
4. meile täiesti tundmatud idamaade tootjad- Racealone, HiFLy jne
5. netist ostetud teadmata vanuse/ajalooga, aga nimekad ja veel "piisava" mustriga, et talvele vastu minna.

Ise ostan iga teine talv valikutest 2 või 3 uue jooksu ja asi unustatud. Kuna ei näe ca 1200 € iga teine talv rehvide alla magama panna erilist mõtet, siis lepin 600 € jooksuga. Nr 5 saaksin kindlasti odavamalt, aga olen suht kindel, et sellest "tegijast" pole aastatega enam midagi järel ja ainult nimepärast osta pole ju mõtet.

Muudetud 24.2.20 19:21

20:26 12.11.2019
Minule (registreerimata)
Re: Talverehvide eelistused
sobivad väga hästi sinu poolt loetletud 2. grupi rehvid. Olen kasutanud Fulda ja Barum lammelli ja Sava naastu ning pole nendega probleeme olnud ei pidamisega ega kiirendamisega. Testivõitjad ei paku pinget, sest need on kallid ja ma pole nii rikas, et osta rehv kalli raha eest kui teine tootja pakub sama asja odavamalt.
20:31 12.11.2019
63amg (registreerimata)
Re: Talverehvide eelistused
mina sõidan alati nn. premium rehvidega.pole kunagi mingit hiinakat ja muud odavat brändi ostnud.mingeid mõttetuid teste ei vaata kunagi.igaüks sõidab sellega millega tahab
22:14 12.11.2019
A24KJa
Re: Talverehvide eelistused
Rehvidega on lihtne - suverehvid võivad mingid pastlad ka olla, talverehvid peavad (eriti meie kliimas) väga head olema. Igal juhul 1. , äärmisel juhul 2. Teised variandid on eos lollus.
22:25 12.11.2019
4jjr55 (registreerimata)
Re: Talverehvide eelistused
Oleneb kindlasti rehvimõõdust, aga Hankookid võiksid olla parimad hinna ja kvaliteedi suhtega.

Muudetud 12.11.19 23:36

11:30 13.11.2019
Kärss
Re: Talverehvide eelistused
Ma olen kasutanud kõike 1-5, aga neist nr 4 kõige vähem. Igaks juhuks mainin, et sellist teadmata vanusega rehvi polegi vist olemas, seda rehvi tootmise aega saab ju lugeda alati rehvi külgseinalt.

Varem tegin esiveoliste autodega nii, et ostsin iga (või iga teine) sügis uued rehvid ette, vanad rändasid taha, hiljem kulutasin suvel lõpuni (talvekad vilisevad all paremini:)).

Tagaveolistega siis vastupidi, et uued taha ja eelmisel hooajal taga olnud rehvid ette ning lõpuks surid suvel suitsusurma.

Olenevalt autost olen teinud seda juba ammu, aga teen üha rohkem nii, et ostan poolikuveolisele autole teadlikult erinevaid rehve esi- ja tagasillale, kuna mul on nende sildade käitumise osas ka erinevad ootused. Sellepärast loen ka rehvitestides sisulist poolt, mitte lõppnimekirja, kuna ostan ikkagi väga konkreetseid omadusi. Sest sealjuures on ka teisi omadusi, mis pole minu jaoks absoluutselt olulised, kuid määravad sageli rehvi paiknemise pingereas. Mitte et oleks alati odavaim lahendus, aga usun, et nii saab parima tulemuse ja samas ka sama raha eest kõige rohkem käegakatsutavat tulemust. Kombineerin esimese postituse punkte 1,2 ja 5, aga eelkõige ikkagi 2. Minu jaoks see punkt 5 on rohkem üldse kärude teema, et kui on vaja mõõtu, mida ühestki autost üle pole jäänud, siis mõistus tõrgub kärule uut rehvi ostmast, kuna kärude rehvid ei kulu vist kunagi lõpuni, kõik kipuvad hukkuma mingi vigastuse tagajärjel ning ma ei kasuta käru kohtades ega kiirustel, kus juhitavuse pärast pead tasuks vaevata.
12:23 18.11.2019
maaks
Re: Talverehvide eelistused
Uuele autole alla 1. valikust rehvid, mis siis peavad veerema 5 talve vähemalt, pärast mida neist saavad suverehvid.
Pere 2. autole alla 2. valikust midagi, mis loodetavasti samuti kestavad vähemalt 5 talve.
Kasutatud rehve olen elu jooksul 1x ostnud kui karjääris 1 sai kivi otsas lõhutud ja oli vaja ühe silla jagu enam-vähem sama kulumisastmega rehve kui ol.olevad.
Hiinakaid (Antares ja Nankang), ehk siis 3. või 4. grupp olen kah ostnud - autole mille aastane läbisõit jääb 5...6kkm juurde.
14:25 18.11.2019
Väikepoiss (registreerimata)
Re: Talverehvide eelistused
Siiani alati tipprehvi talverehvi puhul eelistanud. Suverehvi puhul ei oma väga tähtsust. Pigem jälgin, et oleks rehvimustrit piisavalt (vähemalt 3mm suvel) ja et tootmisaeg ei oleks üle 5a vana. Rehv ei tohiks olla koht, mille pealt kokku hoida.
Teste ei vaata, pigem tuginen enda ja tuttavate kogemustele. Talverehvid on viimasel ajal olnud GoodYeari ja Continentali valikus, ühel autol sai 18" talvekad puhtalt hinna pärast Hankookid pandud ja ei saanud mitte üht halba sõna öelda.
Suvekatena olen kasutanud erinevaid tootjaid, alates noname korealastest kuni tipprehvideni, Continental siis, välja.
21:00 18.11.2019
Kogemus (registreerimata)
Re: Talverehvide eelistused
Ise sõidan lamelliga juba aastaid. Üldiselt 2 talve ühe jooksuga (~40 000 km kokku) ja siis uued alla. Kasutan aastaid mingisuguseid odavlamelle venemaalt. Ausalt öeldes hätta pole jäänud. Kasutades 2 talve on väga okei. Naine soovib järjepidevalt üldiselt naaste. Kuigi saime kokkuleppele, et ka temale vaatan 2 aasta pärast lamellid. Linnas kösserdamiseks pole naaste vaja ja on vaiksem sõita ka. Naise masinal on üldiselt moodsate testide 3-4 koht. Ehk siis võtan listi ette ja vaatan, mis seal listis kõige odavam on. Hetkel endal ja naisel 16" velgede peal. Kui läheb naisel vahetusse, siis lamell läheb 17" ja suvekas tuleb 18". Enda masinal tööandja suuremat velge kui 16" ette ei näe.
19:42 20.11.2019
Kruzma5 (registreerimata)
Re: Talverehvide eelistused
Eelminse talve eel sattus juhuslikult 2018 aasta rehvi testivõitjate leht kätte.

Hakkasin siis listi ülevalt allapoole analüüsima kuni leidsin rehvid, mis maksavad ~110€ tk ja võtsin ära.

Kordan sama tõenäoliselt 2021 aastal, võib-olla varem... oleneb kuidas kuluvad.

Seekord läksid alla Hankook (eelnevalt olid GoodYear mis maksid umbes sama kopika) ning pidavuse poole pealt ütleks, et üsna võrdsed.
11:57 24.02.2020
Sull12
Re: Talverehvide eelistused
Olen nüüd 4 kuud lund ja jääd sõitnud 2 eri masinaga (polaarjoone taga), T5 4x4 all on Hakkepeltitta lamell (äkki on cr3), teist talve all, ca 7mm jääki ja Volvo all on Presa suv lamell, esimest talve all, sõitnud ca 14000km. Esimene siis ju iga autojuhi unistus, Nokian ikkagi ja teine kategooriast, käib kahh. Sry, aga sinna, kuhu ma sõidan Volvoga, pole T5-ga asja. Eriti tuleb vahe välja just tõusul startides, kui bussil hakkavad kõik rattad ringi käima ja esp üritab pidamist leida, siis Volvoga pole seda kordagi juhtunud. Üks ja sama objekt, sügaval orus ja T5-ga olen otsinud traktorit 3x, Volvoga tuleb üles ka probleemideta käruga.

Karta on, järgmiseks talveks lähevad need Hakkad prügilasse ja tulevad alla midagi muud.
15:14 24.02.2020
stammer (registreerimata)
Re: Talverehvide eelistused
autod ju erinevad ja T5 nelivedu on ka nagu ta on.
19:35 24.02.2020
marita57
Re: Talverehvide eelistused
# Kasutan aastaid mingisuguseid odavlamelle venemaalt. Ausalt öeldes hätta pole jäänud. Kasutades 2 talve on väga okei. Naine soovib järjepidevalt üldiselt naaste. Kuigi saime kokkuleppele, et ka temale vaatan 2 aasta pärast lamellid.

Minu noorem laps nõudis ka kategooriliselt, et tema auto all peavad olema naastrehvid. No sai Hankookid ja laps on rahul ning minu süda on rahul. Seda, et temaga kunagi tuleb muu kokkulepe, ma niipea ei arva, aga ilmselt ükskord kindlasti.

Suverehvide osas ma väga nõudlik ei ole, kuid talverehvide osas tõesti loen kõiki kätte juhtuvaid teste ning teen nende põhjal siis ostuotsuse. Ausalt öelda pole pidanud pettuma. Pole ikka nii palju võimalik udu ajada mitmel väljaandel järjepannu.
20:00 24.02.2020
ddig
Re: Talverehvide eelistused
Reeglina p.1. Selle erisusega, et sageli palun maaletoojal endale spetsiaalselt rehvid euroopa ladudest tellida, sest mulle meeldivad kõva seguga lamellrehvid aga seal on mul omad kiiksud/kriteeriumid ning neid meie hinnakirjadest ei leia (nt. ei sobi määratud pöörlemissuunaga rehvid ja/või kalasabamuster). Proua autodel reeglina pehme seguga rehvid aga järgides eespool viidatud kriteeriume.

Eksperimenteerinud olen väga palju p.2 kirjeldatud rehvidega ning üldiselt julgen neid rehve soovitada - need rahuldavad vähemalt 90% vähemalt 90%-i juhtide vajadustest.

Punktid 3 ja 4 on minu jaoks üsna kaugeks jäänud ning oma autodele neid kunagi paigaldanud pole. Küll aga olen mõndadega üksjagu sõita saanud ja seda ka üsna äärmuslikes tingimustes (lumetorm, suletud täistuisanud jäätee mandri ja Hiiumaa vahel, öötunnid). Kokkuvõttes kilomeetreid sellistega üsna vähe aga mälestused on sellised üsna koolipoisilikud - oli mis oli aga kuidagi pidi sõidetud saama :-)
Üsna selgelt mäletan otsest võrdlust pidurdusest kiilasjääl, kus Nokian'i kõva seguga lamell (Renault Laguna all) jättis Kelly vms naastust (Toyota Camry all) selgelt parema mulje. Aasta oli siis 2004/2005.

Punkt 5 kirjeldatud kujul ei ole mind otseselt puudutanud.
Küll aga sai 90ndatel rõõmustatud kui mingi ägedama mustriga asi õnnestus kusagilt rämpstöökojast kätte saada. Täna sellistesse urgastesse oma veeringuid ei viiks.
96/97 oli minu esimene ametlikult liikluses osaletud talv ning see sai sõidetud suverehvidega. Autoks VAZ2106. Järgmine talv õnnestus tagasillale saada mingid muldvanad Gislavedi MS-id, mis tõstis juba järgmisse kategooriasse ning tuli mõelda vargapoltide peale.
Järgmiseks talveks sain juba ühe paari naastrehve ning Gislaved'id rändasid esisillale. Nüüd polnud enam midagi karta :-)
21:29 24.02.2020
autojuht aa (registreerimata)
Re: Talverehvide eelistused
Vaadake aknast välja ja mõelde ise . Veebruar või asi .
Pole mingit vahet millise rehviga sõidad peaselt et ei mürise .
Ma võtsin juba kuu algul naastrehvid alt ära ja alla lendas uus Hiina suverehv (Minerva),millel mingi hädine m.s peal naljapärast.Ment ei kepi mind teepeal. Kui lumi tuleb(ei usu eriti) siis keeran naastudega rattad alla tagasi .(Nokian)
Üldiselt ma ei ületa kiirust ja ei sõida nagu debiil ja Hiina rehv kõlbab hästi.
23:33 25.02.2020
Kärss
Re: Talverehvide eelistused
Viimasele: mõtle ka selle peale, et erinevate inimeste aknad asuvad er kohtades. Mul on praegu akna taga - 10 (Eestist kaugel), päev hiljem kodus, järgmine päev Läti piiri ääres... Sinu veebruar ei ole minu veebruar, aga talveks ostetud rehvid peavad tegema oma töö ära talve algusest lõpuni. Kuidas see saavutatakse, peabki olema samavõrd erinev, kui erinevalt inimesed ka oma talvesid veedavad, sellest see teema ongi.
11:39 26.02.2020
stammer (registreerimata)
Re: Talverehvide eelistused
täna 26.02.2020 vaatasin aknast välja ja...lumi on maas. Niiet, veebruaril on jumet. Eks ole õhtul uudistest kuulda kui palju neid lakse esimese lumega oli.
12:09 26.02.2020
VL (registreerimata)
Re: Talverehvide eelistused
Kas kodanik autojuht aa (registreerimata) keeras täna hommikul siis Minervad Nokiani vastu tagasi kah?
12:49 26.02.2020
Autojuhile (registreerimata)
Re: Talverehvide eelistused
"Vaadake aknast välja ja mõelde ise . Veebruar või asi .
Pole mingit vahet millise rehviga sõidad peaselt et ei mürise .
Ma võtsin juba kuu algul naastrehvid alt ära ja alla lendas uus Hiina suverehv (Minerva),millel mingi hädine m.s peal naljapärast.Ment ei kepi mind teepeal. Kui lumi tuleb(ei usu eriti) siis keeran naastudega rattad alla tagasi .(Nokian)
Üldiselt ma ei ületa kiirust ja ei sõida nagu debiil ja Hiina rehv kõlbab hästi."

Lihtsalt infoks, et Minerva on Belgia toodang koostöös Continentaliga. Füüsiliselt võivad nad Hiinas valmistatud olla nagu palju teisedki tuntud margid aga see ei ole tüüpiline "hiinakas".
13:35 26.02.2020
Väikepoiss (registreerimata)
Re: Talverehvide eelistused
Kodanik autojuht aa on just täpselt selline pooletoobine, kelle load tuleks võtta hoiule. Ta kirjutab küll, et ei sõida nagu debiil, kuid samas tema kirjapilti ja keelekasutust vaadates tekib küsimusi...
Aga huvitav tõesti, kas ta täna keeras siis Nokianid alla tagasi?
Lisaks üks asi on naastude kulutamine sellises talves, nagu ta on, aga mõtle ka sellele, millistel temperatuuridel muutub suverehv (ka sinu uus "hiinakas", mida Minerva tegelikult ei ole) kasutuks plastikrõngaks ohuolukordades. Nii mitmeteski artiklites on öeldud, et alla +5 ei taha suverehv enam väga töötada, kuna segu läheb liiga jäigaks. Googelda, leiad päris kergesti selle üles ilmselt.
13:38 26.02.2020
vänto (registreerimata)
Re: Talverehvide eelistused
Suverehvid Nexenid 2a juba. väga ok. SKodal olid uutel autodel Nexenid all mingivahe
15:24 26.02.2020
Väikepoiss (registreerimata)
Re: Talverehvide eelistused
Suvekate osas ei pea olema meie oludes nii kriitiline, tõesti. Täiesti kannatab hiinakaga sõita väga edukalt. Aga teema on talverehvidest.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.