Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: KAAREPERE EKSPERIMENT: PROVOTSEERIME LAUPKOKKUPÕRG

16:18 04.01.2020
Kärss
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Ma pole absoluutselt sellist tüüpi takistuste, mis sunnib juhte sõitma lubatud kiirustega, vastane, aga panna selle teostatud debiilsusega samasse lausesse liiklusohutus, viitab pigem kirjutaja erapooliklusele või soovimatusele probleemi olemusest aru saada.

Tõsi on see, et UK asulaväravad on ka minu jaoks kohati palju rohkem stressi tekitavad kui need Kaarepere omad (üldse mitte parempoolse liikluse tõttu), aga selliseid kokkupõrkeid provotseerivaid liikluskorraldusviise, eriti kui juht eelnevalt segadusse aetakse, pole tõesti mujal kohanud.

Järgmisel korral tuleks võtta proovisõiduks kaubiku asemel poolhaakega rekka ja esitada otsene küsimus Maanteeameti juhile, kuidas on võimalik, et sellise lolluse läbi lasknud ametnik veel tööl saab olla. Väga huvitaks see vastus, ausalt ja otse ilma poliitkorrektse mölata.

Selliste asjade kordumist saaks vältida, kui õnnetuste juhtumise korral oleks ametnik vastutav oma isikliku varaga.

https://forte.delfi.ee/news/auto/eksperiment-mis-on-asulavar
avad-ja-kas-neist-on-abi?id=88560951
16:57 04.01.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Kuidas on nii, et kui Eestis mingi kepp maantteele või merre(tuulikud) torgatakse, surevad kõik kohe ära aga mujal maailmas ei juhtu midagi?
19:56 04.01.2020
grigoori
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Ma olen terve Euroopa risti rästi läbi sõitnud, aga sellist keppi pole kuskil mujal näinud.
19:57 04.01.2020
marita57
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Igavesti huvitav ja naljakas lugemine.

Sõitsin sealt läbi viimati 01. jaanuaril kiirusega 70 km/h. Mitte midagi hullu ei juhtunud, auto jäi teele, ühe koha peal pisut kaldus natuke, aga see oli ka kõik.
Kuna see jääb Tartu-Rakvere teele, mida läbin regulaarselt, siis pigem on tegu kohaga, kus on tihti olnud võimalik liiklusmiilitsaid kohata - igatahes oluliselt sagedamini kui mujal selle tee peal.

Selliseid tõkkeid ei paigaldata lihtsalt lambist, et keegi MNT ametnik mõtles välja ja tehtud. Seal on ikka kohalike kiun ja ving taga. No ja kui nad muud ei saavutanud, siis nüüd vähemalt kõik teavad, et legendaarne pangajuht Rein Kaarepere lõi endale ausamba eluaegu - nimetas enda järgi ühe vaese külakese. Asi seegi.

Muudetud 4.1.20 19:58

20:29 04.01.2020
AaduPluss (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Olles kah Euroopas (ja P- ning L-Areerikas) pisut ringi sõitnud, siis hetkel ei meenu küll midagi sellist.
Ehk siis: common sense ütleb, et liikluses ei suunata teineteisele vastu liikuvaid jõudusid üksteisele lähemale. Kuid antud kuhul on see just nii, kus teepeenrale on autojuhile näiliselt takistus tekitatud.
Sellise üllitise testimine, kui sa tead mida sa testid, on suht pointless, kui ei testita üllatusfaktorit ja seda pimedas. Vbla isegi takistades juhti silma vastutulevate LED kaugtuledega. Vbla ei juhtugi (niipea) seal midagi. A kui kõik jamad, mis olla võiksid, seal ühel hetkel kokku saavad, saab laks esikaanele.
21:12 04.01.2020
Kiiduavaldustest ja muust (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Alati leitakse keegi, kes on mingi raha eest nõus ogarusi heaks kiitma.
Me ju oleme näinud mehi telekas ja lehes, kes räägivad, et ainuõige seks on see kui üks mees teisele taguotsa siseneb?
Asi see siis maha mängida selline etteaste ja vajadiusel ka harjutada?
Marita või kesiganes võib sealt ka sajaga läbi sõita, ka kahesajaga, sest üksi teel olles saab seda mängeldes teha.
Saagem siiski aru, et Maanteeameti sadistid ei vaidlegi vastu, et tegemist on nende korraldatud inimkatsetega.
Saate aru, loomadega katseid teha ei tohi, aga Maanteeamet inimestega võib.
Tegelikult ei peaks mitte ainult maha võtma neid, aga kinni panema!
Seadus on ju olemas, tegu on tehtud ja omaks võetud- tegemist on katsega, millise käigus seatakse inimesed teadlikult ohtu!

§ 123. Ohtu asetamine

(1) Teise inimese eluohtlikku või tema tervist raskelt kahjustada võivasse olukorda asetamise ja jätmise eest –
karistatakse rahalise karistuse või kuni kolmeaastase vangistusega.

(2) Sama teo eest, kui selle on toime pannud juriidiline isik, –
karistatakse rahalise karistusega.

Seadus on olemas, aga proks püüab käpikumüüjaid!?
Mis kuradi riik see selline on? Või pigem ei olegi mingit riiki?
22:42 04.01.2020
R.K. (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
See on muidugi tore paragraaf, aga paraku pole sellega antud juhul midagi peale hakata.
22:58 04.01.2020
Kiiduavaldustest ja muust (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Kohe nii teadjamees, et väidad nii?
Antud juhul, mitte midagi jms.
Piisab sellest, kui kodanikud hakkavad järjest avaldusi kirjutama, just selle § 123 tunnustel, kuidas ootamatult ilmus teele takistus jms. Piisab paarist laksust juurde, heast advokaadist ja need jõledused kaovad, kuis poleks neid olnudki.
Ja autorite süü peab tõendama süüdistav pool ehk proks.
Mis ei tohiks eriti raske olla, sest nad pidid seda ette nägema ja see ei olnud ettevaatamatusest korraldatud rajatis ja on ametlikult välja öeldud, et tegemist on katsetusega ja seda katsetavad mitte Maanteeameti omad aga kodanikud.
Kas Terviseamet võib siis ka samasuguseid katseid nt ravimitega kodanike peal läbi viia?
Või Päästeamet samuti, lihtsalt katseteks teie majale tule otsa panna ja vaadata, kas saate välja või mitte?
Just sinusugused tarkpead väidavadki, et meie kodanikel puudub õigus end kaitsta, mis sest, et see on võetamatu õigus.
Nüüd aga argumenteeri ja põhista oma väide ära, muidu oled tavaline, hale lämiseja.
23:29 04.01.2020
R.K. (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Mis mina siin argumenteerin või põhistan? Sina väidad, et see liikluskorraldusvahend asetab inimesed ohtu, no ja käitugi vastavalt- tee avaldus proksi ja vaata mis saab.
00:15 05.01.2020
Kiiduavaldustest ja muust (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Et mina peaks ja sina lämised niisama? Vaata, proks keeldub minuga suhtlemast, muide.
Just sel põhjusel, et olen selliseid nalju enne juba teinud ja üks ringkonnaprokurör on krimka kaela saanud ja ka kriminaalkorras karistatud. Kaks rahvaasemikku on ka lennanud.
Mina olen just see, kellelöe raevukalt juba jonnist vastu hakatakse.
Tead- nüüd on just sinu kord, lisaks pole ma selles Kaarepere "väravas" kordagi olnud ja pilk minu juhiloa tagaküljele tekitab küsimuse, kuidas kõikide kategooriatega ja nii staažikas juht seal peaks ohtu tundma.
See tuuakse kindlasti argumendiks keeldumise määruses, mitte ei kuulata mind kui staažikat juhti kui eksperti vms.
01:33 05.01.2020
Kärss
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
#Sõitsin sealt läbi viimati 01. jaanuaril kiirusega 70 km/h. Mitte midagi hullu ei juhtunud

Millega sõitsid? Poolhaake või täishaakega? Niisama norin, sest nende Masterite ja sõiduautodega oleks väga kummaline, kui mõni hakkama ei saaks. Aadu võttis selle väga ilusasti kokku:

# Sellise üllitise testimine, kui sa tead mida sa testid, on suht pointless, kui ei
# testita üllatusfaktorit ja seda pimedas.

Ma siiski tahaks näha ametnikku, kes on valmis korraldama sellise eksperimendi teadmise juures, et kui midagi juhtub, vastutab ta oma ISIKLIKU varaga. See kohalike kiun on natuke teine asi - hea on kiunuda, kui keegi teine vastutab. Teed kitsamaks tegev eraldussaar keset teed kahe sõidusuuna vahel või lamava politseiniku tegemine sinna oleks vaatamata ebamugavusele ohutum ja odavam lahendus olnud.
01:45 05.01.2020
mati1222 (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Kaamera püsti, nagu Are-s ja asi toimid. ilus lai koht ka veel. Pole vaja mingit porri aretada
09:28 05.01.2020
63amg (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
sellises nurgataguses kohas ei tasu kaamera ära.liiklust seal vähe,sellepärast nad seal suure südamerahuga taolisi inimkatseid teevad.
ma ootan korraliku talve,tugeva lumesajuga.pimedat ja türklasest juhiga rekkat.nn.spetsialistid käivad taolistes kohtades ju tööajal,kui on valge ja nende hinnangul on ju kõik ok
09:46 05.01.2020
marita57
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
# Marita või kesiganes võib sealt ka sajaga läbi sõita, ka kahesajaga, sest üksi teel olles saab seda mängeldes teha.

# Millega sõitsid? Poolhaake või täishaakega? Niisama norin, sest nende Masterite ja sõiduautodega oleks väga kummaline, kui mõni hakkama ei saaks.

Norimine on täiesti asjakohane :)
Sinna ongi võib-olla koer maetud, sest pole võimatu, et seda lahendust justnimelt nii planeeritigi. Sõiduautos ja tühja teega. Kas nüüd just kahesajaga on see lõik läbitav, aga sportlikku huvi tekitab küll, kui kiiresti sealt ikka läbi saab :)

Kaamera paigaldamine on suurusjärk kallim, kui selle tõkke ehitamine ja seal ei tasu see end never ever ära. Liiklust on vähe. Õnneks ka türklastega rekkad sinna eriti ei satu, kohalikud käpikujuhid aga õpivad kiiresti ära.

Seega on suur tõenäosus, et kunagi seal ei juhtugi midagi.
10:11 05.01.2020
VL (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Need ainult Eestile omased ausammas-kaamerad on kindlasti suurusjärk kallimad, kuid igalpool mujal riikides on väike metallkast posti otsas, enamus vist isegi tühjad. Toimivad suurepäraselt, kõik võtavad hoo maha. Kaamera hoiatusmärk asula piirile ja kast poe juurede ülekäigurajale ei maksa kindlasti 50000. Praegu räägime Kaareperes ühest väravast aga neid on ju kaks seega tulevikus igale külale väravad a 100000 €?
10:34 05.01.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Paha siga, mitu viga!

Oleks sinna kaamera pandud, oleks virisemist ning hädaldamist täpselt samapalju!
Veelkord: need paigutati sinna "rahva tungival nõudmisel"!
11:01 05.01.2020
VL (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
See "rahva tungiv nõudmine" on ka tõenäoliselt üks küla vinguviiul, kellele koduaknast vaadates tundub, et küll ikka kihutavad. Tegelikult sealt suht sagedase läbisõitjana pole küll märganud, et hoogu maha ei võeta, liiklustihedust pole ollagi ja jalakäijaid veel vähem. Kindlasti poleks kaamera häirinud korralikke liiklejaid ega kellegi elu ohtu seadnud. See oleks kõige õigem lahendus sealsel sirgel.
11:04 05.01.2020
........ (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Sama mõistlik oleks olnud ka künnis, mis 90ga lendu veel ei löö, aga põrutus eemaldab jala gaasilt. ja siis järgmine künnis, mis 50ga vabalt ületatav. oleks kordi ohutum.
11:10 05.01.2020
AaduPluss (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Loll ei ole see, kes nõuab, vaid see, kes igast lollusi lives genereerib. Ja seda tegelikult selle nõudja oma raha eest. Neid mntameti üllitisi on Eestis veelgi. Mõni vähem nö ohtlik, kui teine. Kui paljud on nö pontless...
Nii, et seltsimehed ametnikud, jätkakem ratta leiutamist!
11:28 05.01.2020
Ott, 3B (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Miks meil kusagil kaugel (kui sellist ikka üldse on) olevad inimvaenulikud lollused just järgitegemiseks võetakse? Aga sellepärast, et targemate asjade jaoks turbapeadel jeestlastel mõistus lihtsalt puudub! Imelik, ühes otsas autotootjad aina suurendavad uute autode kiiruseid ja kiirendusi, teises otsas püütakse neid vägistades maha võtta.
14:42 05.01.2020
grigoori
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Kogu teemaarendus on mõtetu, kui ei küsita esmalt - miks?
Miks on sinna üldse vaja väravaid või kiiruskaamerat?
Kas seal asulas aetakse massiliselt koduloomi ja kooliõpilasi alla?

Sama idiootne, kui panna Viljandi maanteele metalltõke radade vahele, ja seda lõigule, mis enamjaolt koosneb 1,6 km pikkusest sirgest. Ei mäleta mina seal ühtegi laubakat juhtunud olevat.

Muudetud 5.1.20 15:00

16:37 05.01.2020
63amg (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
miks-ma olen juba sellele vastanud.keegi leidis lihtsa raha teenimis võimaluse.varsti topitakse selliseid väravaid üle eesti.25 tonni värava eest.seda raha ei saa ju maha vedelema jätta
16:39 05.01.2020
...... (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Miks on targa inimese küsimus. Miks küsib inimene, kes tahab aru saada, mis maailmas toimub. Nagu lapsedki kogu aeg küsivad- miks on nii ja miks on naa. Lõpuks vanemad enam ei oska või ei viitsi vastata ja ütlevad lapsele, et ole vait. Nii on ka siin riigis- kui küsima hakkad, antakse mõista, et oled loll ja ära päri. Ametnikud teavad, mis on õige ja kuidas peab ning sina nõustud sellega ja ei mölise.
17:43 05.01.2020
Ott, 3B (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Kui targad on lollide ja nende kalliste lolluste ees võimetud, siis kuidas ja millal see lõpeb?
18:20 05.01.2020
....... (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Seni, kuni targad välja surevad. Inimkond ei näita enam ammu arenemise märke, kõikjal valitseb taandareng ja ühel ilusal päeval ei esita enam keegi küsimusi, sest küsimine on keelatud ja karistatav.
18:51 05.01.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Mul üks 3'e-aastane küsib ka MIKS,ega see temast veel tarka inimest tee!
Sellepärast, et inimestel(75% oli vist seal lõigul) on savi LS'est!
Kui kuskile pannakse üles' mobiilne kiiruskaamera, küsite ka miks?
19:12 05.01.2020
grigoori
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Arvestades tendentsi, on varsti kogu Eestisse alles jäänud tööealine rahvastik ametnikud / riigipalgalised ja siis ei tohigi enam mingeid küsimusi esutada.

Jeekim, no mida küsimust? Mobiilsed ja muud kaamrad on riigi kukru täitmiseks. Või sa tõsti näed siin mingit seost liiklusohutusega?
19:16 05.01.2020
....... (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Jeekim vist ei saa aru, et targaks saab see, kes küsib ja kui leidub ka tark vastaja. Kuid tundub, et jeekimisugused ei oska või ei taha vastata, sest siis ta ütlebki oma lapse kohta, et tark ta ei ole. Nii kahjuks paljudes peredes.
19:49 05.01.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Rahamasinad-JAA!
Lollidelt tulebki raha ära võtta!
20:28 05.01.2020
AaduPluss (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Mh, a kuda loll üldse sellist raha omab, mida annab ära võtta?
Kui loll on ikka oma lolliks olemist tõsiselt võtnud, siis kuda krt ta raha omab ning antud kontekstis veel auto ning ehk veel loadki?
Nii, et see ütlus, et lollidelt tulebki raha ära võtta, on veits mööda.
-
A tagasi teemasse.
Tegelen ühe osana oma töös ka erinevate riskianalüüsidega. Seda eelkõige tehastes, soojuselektrijaamades jne. Ehk siis, kui oled oma töös harjunud kõike võimaliku jama nö nägema ja pea kõike kahtluse alla seadma, üle küsima, siis ei pea antud juhul mingi erilini kvantarvuti olema, et näha siin võimalust laksuks. Jah, kindlasti peavad kõikvõimalikud halvad koostisosad õigel ajal kohtuma, et toimuks korralik laks. A krt noh, kes iganes spetsialist/ametnik ei tohiks seda laksu tõenäolsust suurenda, kuid mida just antud juhul tehtud ongi.
Piisab mingist jäävihmast koos tuulega, ühest türklasest veokijuhist (vbl ka tehniliselt mitte just kõige nooblima masinaga), vastutulev sõiduauto, millel maks koormaga haagis järgi. Pimedus, mõlemad juhid esmakordsel antud lõigul. Stt ilm, silm punnis esiklaasis, vastutulev auto, sõiduautojuht hilineb kaugete mahavõtmisega. Türklane "karistab" lülitades oma kauged peale, siis äkitselt märgatakse midagi teepervel. Kiire äkk korrigeeriv manööver vasakule (kuna paremal oli ju midagi) ja laks, türklase kõhu all. Haagis, eriti veel kui on max koormatud, mängib sõiduauto juhitavusel olulist rolli. Ja kuna oli ka jäävihm osaline, siis esimestel rehvidel puudus piisav pidamine, et sellises ilmas äkiline manööver korraldada.
Vbla ei juhtugi sellist situatsiooni, kud kui mõlemad juhis antud kohas saaksid oma liikumist ilma manööverdamata otse liikuda... Saaks teineteist mööduda.
20:39 05.01.2020
....... (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Ka üsna sileda ajuga inimene saab aru, et liikluses tuleb ohtusid vähendada, mitte suurendada. Kunagi hakati raudteede ette ristitriipe võõpama paksu värviga- põristas kenasti rataste all ja tark sai aru, mida teha. Et nad kiiresti kulusid, oli muidugi probleem. Samas ei ole probleem neid triipe kõvemast materjalist teha ja ja kasvõi 100m enne asulat maha laduda- ei viska autot kraavi ega vastassuunda, aga on tüütud ja sunnivad mõistlikku juhti kiirust vähendama. Kindlasti ka odavam kui 50K. Mis puutub rullnokkadesse, siis neil kõigest kama. Ka lambaväravatest.
20:50 05.01.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
To ........

Mul kodu lähistel need triibud olemas- enamus juhtidel on savi,90-70-50kmh!
Seevastu teiselt poolt tulles on 300m jaoks(siis algab 70kmh) 90 märk- vat see on kohustuslik, iga bemmipann üritab seda võimalikult kiiresti kätte saada.
23:13 05.01.2020
Äärmiselt kurb lugu (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Peast haigete kodanike tihedus ruutkilomeetrile kasvab Eestis progresseeruvalt ja on juba ületanud kriitilise piiri.
Selle eredaks näiteks on see, et nii mõnedki kodanikud kiidavad katsed nende endi peal heaks ja ilguvad nende kallal, kes ei soovi osaleda psühhoosis ametnike poolt loodud "portaal teispoolsusesse" kontekstis toimuvates inimkatsetes.
05:37 06.01.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Hälvik leiab oma teguviisidele põhjenduse-ALATI! Samuti on alati teised süüdi või rumalad...
Huvitav kuidas Te siiani olete ellu jäänud, aeglase või seisva sõiduki taga piduranud, kui keegi vastu tuleb(Türgi rekkamees, neid on viimasel ajal kõik kohad täis)
Eksisteerivad sellised huvitavad liiklusmärgid:
5) märk 231 „Vastassuuna eesõigus” kohustab juhti andma teed vastassuunas sõitvale juhile, kes on jõudnud teekitsendile või selle juurde;
6) märk 232 „Pärisuuna eesõigus” annab juhile sõidueesõiguse teekitsendi läbimiseks.
Ilmselgelt on nende juures enamus surmalakse, sest kujutage ette-tee läks järsku kitsamaks! Ja ega Te ju ei näe, et keegi vastu tuleb(jälle see Türgi rekkamees).
13:43 06.01.2020
Sull12
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Normaalset liiklust hakatakse pooma igal pool, pole see aind Eestis nii. Iga ametnik üritab jalgaratast leiutada ja loodab, et tema "leiutis" saab ülemaailmseks sensatsiooniks.
Näiteks Tõrva linna ehitati ka erinevaid "huvitavaid" lahendusi täis. Kõik on küll autod üksteisest eemale suunavad, mitte kokku, ses suhtes ok, aga no mida lahendused ikkagi.
Saareke Viljandi poolt linna sõites, saateke enne silda koos ülekäigurajaga ja täispor*o on väljasõit Valga poole. Varem oli seal 4rea laiune pmst. Kes keerasid sisse endisele KEKi territooriumise, seisid tee telgjoonel ja paremalt mahtusid ka 2autot kõrvuti veel mööda, sama ka väljapööramisega. Kas siis tanklast, spordisaali juurest või Keki platsilt, 2 rida oli alati sõidetav.
Nüüd aeti tee kitsaks, linna sisse sõites ikka "kohustuslik" slaalom, vasakpöördeks väiksed taskud, kuhu reka eriti mahtuda ei taha ja ongi kogu liiklus kinni. Ja siis on tee keskel 3+m laiused saarekesed.
Ma ei kujuta ette, kes selle ohuanalüüsi teeb sellisesse kohta. Eriti veel lahenduse kohta, kus pole kunagi avariid olnud, et nüüd ja kohe peame selle lihtsa laia teelõigu tegema piinaks aga paberil "ohutuks".
"Hea" näide ka Rootsist, selline linnake nagu Arvidsjaur, ilus koht muidu, aga üle reguleeritud. Pisipisi ringteed, kus peab tassa-tassa üle sõitma ja kogu asula ulatuses tehtud maakivist saarekesed, mis on teest äkki 3cm kõrgemad. Ning äärekivi ja saare vahe on selline, et peab juba tõesti sihtima. Nüüd talvel on kogu linn tõsine piin. Kuna tänu neile saarekestele, mida on iga 25-50m tagant, ei saa korralikult lund lükata ja seda lund seal ikka on. Sahk ei mahu saare ja äärekivi vahele, siis tekivad sellised lumest takistused, mis sõidetakse treppi ja nii on juba kuu ajaga terve linn üks suur takistusriba, kus üle 20kmh ei saa ega tahagi sõita. Ehk siis "ohutus tagatud"!
16:39 06.01.2020
Kärss
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Mul on raske kohati aru saada, kuidas saab selline olukord üldse mingit diskussiooni tekitada, kus kaks täismõõdus veokat teineteisest füüsiliselt mööda ei mahu ilma peegleid kokku panemata ja see pole mitte ette teada, vaid see olukord selgub mõlema juhi jaoks ootamatult...

Netis jagatakse seda pilti, mille siia panin. Ma sõidan igal hommikul enne esimest lumesahka. Ka täna oli tee keskel kolm rattajälge (nagu (ainult) Eestis kombeks) ja vastutulev auto ei julge (ja mõnikord ka ei saa) neist vastutuleva autoga kohtudes välja sõita. Mingite lume alla mattunud takistuste märkamine on selliste juhtide jaoks juba kõrgem pilotaazh. Võib ju küsida, et miks sellistele inimestele üldse juhiload on antud, aga kui on antud ja ära ei võeta, tuleb ka sellistel võimaldada liigelda, mitte provotseerida ohtlikke olukordi, eriti veel laupkokkupõrke ohuga.

Siia teemasse võiks lisada pilte (nt väljavõtteid pardakaamerast) ka need, kes liiklevad seal hommikuti, kui teed on veel puhastamata, hoiatavad liiklusmärgid lumised ja nende märkide sisu võõra jaoks müsteerium.
15:08 07.01.2020
Lumehelbeke tasa - tasa ! (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Esimesed lumed olnud ,kui palju avariisid juba olnud ? Paluks tagasisidet !
15:39 07.01.2020
maaks
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
16:51 07.01.2020
63amg (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
talve pole ju olnudki veel!
17:02 07.01.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
No aga Türgi rekkamehi on kõik teed täis... Midagi ikka on juhtunud: kkegi lasi suurest hirmust püksi, sai närvivapustuse...?
Midagigi?!?!
18:05 07.01.2020
Jeekimitele (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Kui juhtumisi haiglas pool aastat vedeled, varbaküüntest kuni kõrvuni kipsis- siis tuleta meelde, kuidas sa teiste üle ilkusid siin ja mujal.
19:19 07.01.2020
niidukiteMM (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Ohtu tajub see, kelle poole on suunatud "mõõk".
08:46 08.01.2020
marita57
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Tegelikult oleks võinud ka kiiruskaamera paigaldada. https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/riik-tahab-lubada-omav
alitsustel-tulude-kasvatamiseks-kiiruskaameraid-kasutada/

Kordan veel - maanteeameti asi on vinguva kogukonnaaktivistile järele anda võimalikult odavalt (riigieelarvet mitte koormates). See, kui mõni selle käigus surma saab, ei ole kohaliku kogukonna küsimus.
08:56 08.01.2020
marita57
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
# Netis jagatakse seda pilti, mille siia panin. Ma sõidan igal hommikul enne esimest lumesahka. Ka täna oli tee keskel kolm rattajälge (nagu (ainult) Eestis kombeks) ja vastutulev auto ei julge (ja mõnikord ka ei saa) neist vastutuleva autoga kohtudes välja sõita. Mingite lume alla mattunud takistuste märkamine on selliste juhtide jaoks juba kõrgem pilotaazh.

Netis jagatakse pilti, mis, nagu liiklusmärkidelt paistab, on tehtud hoopis teisel poolkeral, kui see, kus meie elame.
Kolme reaga sõitmisest lumes on aga omaette foorumiteema olemas. Me oleme sellega kursis.

12:20 08.01.2020
Ott, 3B (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Ajukaose näitaja on see, et need tõeliselt ohtlikud junnid seisavad ikka püsti! Ja kui need tõesti sealse kogukonna nõudmisel paigaldatud peaks olema, on see kogukond ikka väga, väga haige! Nüüd vaatavad akendest ja ootavad pauku mis on ainult aja küsimus.
12:34 08.01.2020
Kärss
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Mis point on rebida mu sõnu kontekstist välja? Mul polnud tõesti alles ühtegi eelmise talve kaamerasalvestust Piibelt, aga see pilt on olnud varahommikul nt Jõgeva kandis üllatavalt sarnane oma isetekkeliste ridadega, ikka palju aastaid ja kümnetes kordades minu kui põhjaeestlase jaoks, kes satub sinna pigem harva. Ja peaks illustreerima suurepäraselt, mis toimub liikluses, kui teekattemärgistust näha pole (olenemata poolkerast). Kolm rattajälge on olnud varasemalt samuti tavapärane sealkandis, kus tee kitsam või kurvid. See koht on juba puhtalt mõõtude järgi ohtlik kahe veoka jaoks isegi siis, kui teekattemärgistus ideaalselt näha on. Järgmine kord tsiteeri palun ka viimast lauset, millega kutsusin kohalikke üles pildistama seda, mis toimub seal nüüd talvisel ajal hommikutundidel enne sahka, sest ilma kontekstita võib siin iga lause kallal nokkida ja leida foorumist otsinguga sarnast mõtet kandva jutu. Kui teehooldus on nüüd nii nagu varem, oleks siin olemas ka avalik pildimaterjal olukorrast. Aga kui on paranenud ka teehooldus, siis võibolla polegi see talvel raskeveokite jaoks oluliselt ohlikum kui suvel.

# Kordan veel - maanteeameti asi on vinguva kogukonnaaktivistile järele anda
# võimalikult odavalt (riigieelarvet mitte koormates). See, kui mõni selle käigus
# surma saab, ei ole kohaliku kogukonna küsimus.

Ma loomulikult nõustun nende väidetega, aga ma pole nii optimistlik, et 25K eurosid oli kõige odavam viis mõne kohaliku kisa vaigistamiseks. Kui, siis ehk riskianalüüside tegemata jätmise arvelt:) Kuna ma olen ise (samuti kogukonna esindajana) tellinud erinevat tüüpi lamavate politseinike paigaldamisi, julgen väita, et see oleks olnud kindlasti odavam lahendus. Üsna tõenäoliselt ka ohutum kõigi jaoks ega kutsu nii paljusid "katsetama", millise max kiirusega õnnestuks... :D
12:39 08.01.2020
Kärss
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
13:13 08.01.2020
marita57
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Siin on juhtunud nüüd väike arusaamatus.

# Mis point on rebida mu sõnu kontekstist välja? Mul polnud tõesti alles ühtegi eelmise talve kaamerasalvestust Piibelt, aga see pilt on olnud varahommikul nt Jõgeva kandis üllatavalt sarnane oma isetekkeliste ridadega, ikka palju aastaid ja kümnetes kordades minu kui põhjaeestlase jaoks, kes satub sinna pigem harva. Ja peaks illustreerima suurepäraselt, mis toimub liikluses, kui teekattemärgistust näha pole (olenemata poolkerast).

Ma ei soovinud kindlasti mitte sõnu kontekstist välja rebida, otse vastupidi. Lihtsalt vihjasin sellele, et kuna pilt on tehtud teisel poolkeral, siis tuleb arvestada, et seal käivad inimesed pea alaspidi ja seetõttu pole ka olukord meile üksühele üle kantav. Muud midagi.

Eesmärk polnud nokkida mitte lause, vaid pildi kallal ja nokkimise põhjuse juba kirjutasin. Aga tõenäoliselt enamik foorumlasi arvavad, et Maa on lapik ja teist poolkera ei ole olemas. Aga on!

# Siia teemasse võiks lisada pilte (nt väljavõtteid pardakaamerast) ka need, kes liiklevad seal hommikuti, kui teed on veel puhastamata, hoiatavad liiklusmärgid lumised ja nende märkide sisu võõra jaoks müsteerium.

Absoluutselt nõus, et kui keegi seal sellist olukorda kohapeal jäädvustab, siis võiks sellest avalikult teada anda! Toetan täiesti seda mõtet.
13:26 08.01.2020
marita57
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Tegelikult kui nüüd keel põsest välja võtta, siis tõsiselt rääkides on küsimus, kui palju on võimalik normatiividesse mahutada.

Mind huvitab, et kas selle kitsasakoha laius vastab kehtivale seadusandlusele? Kas Eestis kehtivad teedeehitusnormid lubavad ehitada nii kitsa tee, et kaks veoautot seal teineteisest mööda ei mahu? Kui see on nii, siis kas ei peaks neid norme üle vaatama?

Ja kui normatiivid näevadki sellise laiuse ette ja normatiivide kohaselt on tegu ohutut liiklemist tagava rajatisega, siis võib-olla ongi see oma eesmärgi täitnud? Kõik räägivad, kõik teavad, maanteeametil on linnuke kirjas ja kohalik aktivist saab asuda järgmisi mõtteid realiseerima, kuidas kaaskodanikke terroriseerida.

PS Kuulasin Kärsa poolt jagatud saadet ning seal saatejuhid väitsid, et see lõik on kolm meetrit lai ning seda suuremal kiirusel läbides on tegu ehk kerge ebamugavustundega, aga mitte enamat. Samuti ütlesid saatejuhid, et nüüd on selle ümber meedias nii palju vahtu löödud, et see ei peaks enam kellelegi uudiseks olema.

Muudetud 8.1.20 13:42

13:38 08.01.2020
mati1222 (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
to marita57 kõik normid ongi minimaalseks kärbitud. Ka need mis olid varasemalt 4 realiste vajaduseks, on ööpäevast normi kahekordistatud kindlasti, kui juba mitmel korral isegi
13:58 08.01.2020
R.K. (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Mati, aita nüüd veits järjele. Ei saand su jutust essugi aru.
14:14 08.01.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Kui o ei vasta "normidele" siis:
5) märk 231 „Vastassuuna eesõigus” kohustab juhti andma teed vastassuunas sõitvale juhile, kes on jõudnud teekitsendile või selle juurde;
6) märk 232 „Pärisuuna eesõigus” annab juhile sõidueesõiguse teekitsendi läbimiseks.

Palju kisa mittemillestki WACK
14:15 08.01.2020
mati1222 (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
lihtsalt. kuidas uuendatud teed jäävad kitsamaks ja et 4 realisetel jaoks kehtestatud liiklustihedust on lihtsam muuta, kui neid ehitada
14:33 08.01.2020
Kärss
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
# pole ka olukord meile üksühele üle kantav

Keegi pole midagi üksühele üle kandnudki või pildiga midagi tõestada püüdnud. Illustreerisin pildiga meil väga levinud nähtust - lund ja autosid, mille juurde pildil olev kommentaar hästi sobib. Igasuguste võrdluste puhul tasub meeles pidada teadusmaailmas väga levinud tsistaati, et "the best material model for a cat is cat, preferably the same cat". See meeldetuletus on mõeldud eelkõige ametnikule, kes tulemusi nähes modelleerimisega väga hästi kursis ei saa olla.

# Kas Eestis kehtivad teedeehitusnormid lubavad ehitada nii kitsa tee, et kaks
# veoautot seal teineteisest mööda ei mahu? Kui see on nii, siis kas ei peaks neid
# norme üle vaatama?

Kiire google:
https://www.riigiteataja.ee/akt/26215
Tsiteerin sealt lauset, et "erandlikke raadiusi tuleb kasutada vaid kitsendatud tingimustes".
Joonise 2.18 järgi tundub ka see "sinkavonka" enamvähem õiges (minimaalses lubatud) suurusjärgus.
Sõiduraja laiusena näen ma seal dokumendis minimaalset suurust 2,75m, meie räägime siin 3 meetrist, kõik oleks nagu juriidiliselt korrektne...
Aga huvitav dokument, selle tahaks õhtul mõttega läbi lugeda.

Kes on sõitnud täislaia masinaga läbi Tallinna kesklinna, teab tõenäoliselt peast neid kohti, kus oma ritta ära mahtuda pole võimalik (võibolla joonlaua järgi isegi on, pole käinud üle mõõtmas, aga pöörava rea puhul pole see äramahtumine praktikas mõeldav) ja tulebki arvestada kaasliiklejatega, et nad oma rea piirides kiusu ei hakkaks ajama. Suurtega üldiselt ei hakata:). Kusjuures Hki:s on asi veel hullem ja mida põhja poole ja väiksematele teedele jõuda, seda sügavamaks kujuneb respekt nende juhtide vastu, kes mitte vahest harva, vaid igapäevaselt sinna tee äärtes olevate postide vahele end ohutult ära mahutavad koos iga vastutuleva veoka-bussiga.

Teemasse tagasi: maanteel on võimalik suunata ohutult samale reale ka mõlemas suunas kulgev liiklus. Pole vaja enamat kui vastavad liikluskorraldusvahendid ja absoluutselt kõik juhid on seda ka ise kogenud suviste teetööde ajal - pole mingeid ohtlikke olukordi ega avariisid. Kõrguse-laiuse-kaalupiirangud on samuti igapäevased liiklusmärgid, mida sõiduautojuhid vast väga ei märka, aga suuremate masinatega liikujad nende märkide asukohti peast teavad. Siin teemas käib jutt olukorrast, kus see ükskord juhtub, siis "oops, ei mahu ära" tuleb mõlema jaoks ootamatult. Ainult kiirus on piiratud nähtaval kujul, et jõuaks teha vajadusel äkkpidurduse. Raskeveokijuhid on siiski profid, tõenäoliselt lõhuvad nad üllatuse saabudes meelsamini peeglid või parempoolsed rehvid kui teevad laupkokkupõrke teise omasugusega, aga inimese puhul, kes näiteks korra aastas 2,5m laiuse "konnaga" autot pukseerib ja alles peeglist avastab, et "vist ei mahugi ära", ei saa isegi kohaliku puhul jääda lootma, et ta kõigi liiklejate jaoks ohutu otsuse kiirelt suudab teha. Eks aeg näitab, millal ükskord halvad juhused korraga kokku saavad.

Kui ma oleks kohalik, siis ma oma lapsi jalgratastega seal kooli ei julgeks saata. Enne oli ohutum ja mõne mõistlikuma lahenduse puhul võiks olla veel palju ohutum.
19:36 08.01.2020
looder23
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Jeekim, paluks nüüd pilti ka, kus seal need sinu nimetatud märgid asuvad? Ei näinud videost, ega pole ka kuskil mujal ajakirjanduses näinud. Kui oleks need märgid üleval polekski probleemi.
19:40 08.01.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Looder, ma räägin, et kui keegi hakkab laiuse pärast virisema, siis need märgid ja mure murtud!
Saavad ka lumehelbekesed seal elusana läbi sõidetud...
21:13 08.01.2020
grigoori
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Järjekornde ajuvabadus on valmis saanud. Valdeku tee äsjaremonditud lõik.
Vaade Vabaduse puiesteele, pilt tehtud Valdeku loomakliiniku eest.

Vasakult: ülikitsas kõnnitee, ülikitsas kahesuunaline sõidutee, arusaamatu süvend autode parkimiseks, ülilai kõnnitee ja viimane lõik on vana asfalttee, nüüdne eikellgimaa.
15:31 09.01.2020
maaks
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Valdeku tänaval pole midagi viga! Liiklen seal igapäevaselt ja kui varem sai seal autoga lahedalt liikuda aga jalgsi oli suht võimatu ja jalgrattaga tuli hoopis teist teed kasutada (kui vastassuunas asja oli), siis nüüd saab nii autoga kui ka jalgsi või jalgrattaga (sest kevadel tulevad sinna ilmselt ka vastavad märgised maha).
"Eikellegi" maa on osa Valdeku tn. 62 krundist!
Võib olla peab viga ikkagi peeglist otsima?
22:38 09.01.2020
Aplaus grigoorile (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Täitsa ok tänav ju, milles probleem? Kahesuunalist juppi on 50m, norm laiusega kõnnitee, paremal eramaa, vasak kõnnitee võiks väheke laiem olla. Mida tähendab: arusaamatu süvend autode parkimiseks?
22:57 09.01.2020
grigoori
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Talvest tingituna on hetkel vähe autosid, aga tavaliselt on Valdeku Loomakliiniku esine nii täis olnud, et pole ruumi parkimiseks.
Tuleb kevad, vaatame edasi.
Arusaamatusse süvendisse mahub ehk 3 autot parkima, vajadus on aga 6 - 7 koha järele. Kus ülejäänud parkima hakkavad? Õige, maja ees. Mis jääb kahe parkimisala vahele? Õige, jalakäijate tee.
22:57 09.01.2020
Marko
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Ehk jäi arusaamatus süvendis mingil põhjusel teine kiht afalti panemata?
21:28 15.01.2020
grigoori
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
08:50 16.01.2020
R.K. (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
No näed siis, viimsilasi vihastab. Eks teisi viimsilasi vihastas enne pätside paigaldust mõni muu tegevus ja kaebasid kuhu vaja. Ja nüüd on käes, said selle mida tellisid. Ja nii ta läheb kõikjal mujal kah, kus lollide kontsentratsioon ületab kriitilise piiri.
11:27 16.01.2020
Viimsilane (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Varem sai 3. või 4. reast mööda sõita, kui oli kiire tööle. Nüüd pean varem üles tõusma.
01:45 17.01.2020
ddig
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Mulle see Viimsi lahendus meeldib. Sada/tuhat korda kohtunud seal poolearulistega kellel rattad vastassuunavööndis, sest tee oli lumine - sõltumata sellest mitu (milli)meetrit lund teel oli.
06:35 17.01.2020
... (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
nüüd tehti asi põnevamaks- ratas rammib seda kummimatti, lööb auto risti või viskab muul kombel kuhugi mujale, punane post lüüakse oma kohalt, see omakorda lendab kuskile jne. ega siis sellised piirded hullusid terveks ravi- ikka leidub keegi, kel meeldib gaasipedaali vajutada, nutikat näppida, süüa vms ja seda kõige ebasobivamal ajal.
23:30 19.01.2020
Kärss
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Ma olen seal Viimsis sõitnud nüüd küll vaid tavalise sõiduautoga, mitte bussi ega tõsise raskekaallasega, aga midagi ekstreemset küll ei tundnud. Kuidas saakski, kui sinna tehti midagi, mis on tülikas ja millele küll ollakse vastu, aga mis ei tule mitte kunagi ka kellelegi üllatusena. Mõtlesin juba, et kuidas see üldse teemaga haakub... aga haakub vägagi, mille kinnituseks tsiteerin sealt artiklist ühte lõiku, mis omakorda iseloomustab suurepäraset, mis toimub süüdimatute ametnike peades ja mis üldse selliste liiklusohtlike lahendusteni viib:

# «Sõiduradade ainult markeeringuga kitsamaks kujundamine on meie
# hinnangul piisav meede, mis tekitab sõidukijuhtidele visuaalselt piisavalt
# piirava tunde, et tekiks tunnetuslik vajadus sõidukiirust vähendada,»
# kommenteeris valla transpordi vanemspetsialist Imre Saar.
07:59 20.01.2020
marita57
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Sõitsin eile jälle sealt Kaarepere eksperimendist läbi. Sedapuhku vaatasin olukorda uue pilguga, kuna oli valge ja isegi päike paistis.

Kui nüüd lõpuni aus olla, siis minu meelest on sellise asja ehitamine sinna ikka selge kuritegu. Jah, autofoorumlased, kes on selle kohta nii- ja naapidi arvanud, on vähemalt teadlikud, et selline asi on olemas ning reaalse ohu puhul oskavad aegsasti rahulikult pidurit vajutada. Kes aga seda ei tea, selle jaoks võib ühel hetkel sellise vonksatusega lõigu läbimine lõppeda lihtsalt laupkokkupõrkega. Kõik arvavad, et oskavad sõita nagu Tänakud, aga pole isegi mitte Märtin.

Täiendava halva asjana tekitab see riskikäitumist: kui kiiresti on ikka võimalik seda lõiku läbida. Aga see on juba vähem oluline, sest selline asi toimub ikka siis, kui tee on tühi.

# Varem sai 3. või 4. reast mööda sõita, kui oli kiire tööle. Nüüd pean varem üles tõusma.

Viimsilane on naljamees, tunnustan! Need piirded ainult aitavad kehtivat liikluskorraldust meelde tuletada ning on tõesti ainult kasuks. Meenutage surmalõiku enne Haljalat, kus sellised postid olid mingi 6 km järjest ja keegi ei kobisenud - sest polnud põhjust.
09:07 20.01.2020
63amg (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
mina viimsis ei ela ja pole sealt ka viimasel ajal läbi sõitnud.mis mind selliste torbikute jmt. puhul häirib on see,et need lähevad meie teedel ülimalt mustaks.see jätab sellise vastikult räpase ja lohaka mulje
12:00 20.01.2020
stammer (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
ironiseerides olukorda, siis mind teeb hoopis see murelikuks, et kuu aja jooksul ei ole Kaarepere "väravate" vahel veel liiklusõnnetust toimunud. Kiun on kõva olnud, aga tulemust kui sellist ei ole. Või on siis autojuhid teadlikumad ja väldivad seda teed? Ise ei ole veel sinnakanti sattunud ja ilmselt niipea ei satu ka.
13:32 20.01.2020
Kärss
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Stammerile: kui sageli oleks siis "normaalne", et halbade asjade kokkulangemisel ei õnnestu avariid ära hoida ja käibki reaalne pauk ära? Kord aastas? Kord kümne aasta jooksul? Minu arvates oleks ka kord saja aasta kohta liiga palju, kui see peaks juhtuma just nende "asulaväravate" pärast, sest see, mis on ametnikule statistika, on kellegi jaoks terve elu. Ainus elu, kui täpsem olla.
13:49 20.01.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Sellise loogikaga tuleks teed üldse ära kaotada WACK
15:18 20.01.2020
Kärss
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Eiei, päris nii ikka ei ole. Mulle iseenesest sellised lahendused meeldivad, et järsu kurvi, negatiivse teekalde, kõrgete lamavate politseinike, madalate viaduktide jne abil tehakse liikluses pidevalt selektsiooni, et kui oled pime või loll, siis maksad rahakotiga (kraavi sõit vm viisil auto lõhkumine vale sõidukiiruse tõttu) ka juhul, kui politseid seal parasjagu passimas pole. Kui neid lolle ja pimedaid ja füüsikaseaduste eirajaid ei suunataks kraavi... kuhu siis veel?

See on hoopis teine olukord kui siin, kus suunatakse neid hoopis laupkokkupõrkesse ilmsüütu vastutulijaga või siis sunnitakse vastutulijat halvimast pääsemiseks kuhugi sügavasse kraavi sõitma. Sarnane olukord kusagil linnas (või peale 90kraadist kurvi jne) oleks täiesti ohutu, kus üks buss/rekka peab läbi mahtumiseks teise järel (st ees) ootama - see võib olla tüütu lahendus kõigi jaoks, aga see poleks ohtlik kellegi jaoks.

Minu eelmises postituses tsiteeritud lõik peaks ju iseloomustama suurepäraselt seda, mida soovis ametnik: sõnastan selle nüüd veidike ümber:

"EELDUSEL et ilmastikuolud, väsimusaste ja tähtede seis võimaldavad maanteekiirusel sõitva veoka/bussijuhil märgata, et ta sealt koos teise omasugusega korraga läbi ei mahu, on tal võimalik võtta kiirus juba varakult maha ja vajadusel peatuda, et see oleks ohutu ka vastutulija jaoks." Aga kui...
16:32 20.01.2020
63amg (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
stammer,vara veel.korraliku talve pole veel olnud!
16:48 20.01.2020
Ott, 3B (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Ah, kahju kohe, et seal veel õnnetust pole olnud! Kurjam, mõni kohe ei jõua seda matsu ära oodata, kasvõi oma pereliikega. Sõidan sealt vahel läbi, no idiootsus mis idiootsus, aga seaduslik siin riigis!
13:11 14.02.2020
mati1222 (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
sai ka see porr ära nähtud. l.llemat asja on ikka raske välja mõelda. see mnt tegelane on lihtsalt raske ajupuudega. 2 haagisega veokit sinna ei mahu heal juhul suur ja poolhaage. talvel lume jaoks enam ruumi pole. ja keegi ei vastuta. kaua selliseid maksumaksja rahadega üleval peetakse.
11:43 27.02.2020
Juulius
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Eile hommikul oli maha sadanud 7-8 cm lund. Sattusin sinna kohta samal hetkel, kui tuli vastu raskeveo treiler. Pidurdasin hoo peaaegu nulli, et mitte sattuda nende aedade (või kuidas iganes seda idiootsust kutsuda) vahel rekkaga kohakuti. Kui ma poleks seda teinud, siis oleks toimunud kas laupkokkupõrge või parimal juhul oleks rekka mu autol külje maha sõitnud. Ühesõnaga, veoauto ja sõiduauto talvisel ajal sinna korraga ära ei mahu.
Mina, kes ma sõidan sealt üsna tihi, oskasin antud situatsiooni ennetada. Kujutan ette, kui sinna satub samas olukorras keegi, kes sõidab seal esmakordselt ja veel pimedal ajal...
19:04 27.02.2020
. (registreerimata)
Re: Kaarepere eksperiment: provotseerime laupkokkupõrget!
Sõitsin täna sealt läbi ja ega lume seest seda moodustist tegelikult ei näinudki- ainult autode sinka- vonka jäljed andsid aimu, et miskit seal toimub. Ja Juuliusega nõus- lumisel ajal seal rekaga kohtuda ei tahaks. Takkapihta mõõtis politsei asulas sees tartu poolt tulijate kiirust, seega väike rahateenimise võimalus jäeti ikkagi alles.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.