Tegelikult on lihtnse selle asja juures.
Kui huvitab natukenegi ülevalpidamise kulu, siis mina soovita võtta audi nelivedu kuna kahel teisel mudelil on esisilla detailid kulla hinnaga.
Tean mida räägin, kuna tegelen sellega iga päev.
MB ja BMW neliku omanikud kes hakkavad silla detaile ostma ja siis nutavad kui hinda kuulevad.
Ma saaks sellest valikust ainult BMW osta, A7 tagumine pool on kole ja ML on mingi wannabe maastur - aga see kõigest minu arvamus.
Kusjuures Audi oskab teha väga ilusaid autosid - näiteks kupeekeraga A5.
Aga kui inimene küsib konkreetselt nende kohta, siis miks sa kukud kaagutama, et tasuks eemale hoida? Äkki ta just nimme tahab sellist autot? Mine veere oma Daciaga edasi ja ära targuta.
Ise valiks Audi. Puhtalt välimuse pärast.
Need kõik diislitena mingi 300 000km selle ajaga sõitnud.
Üle 150 000km ei kannata saksa premiumeid osta eriti, pigem panna siis juba rohkem raha liisingusse. Jääb see remondis käimise jama ka ära.
Selles valikus autodel on paljudel õhkvedrustus ka ja ma juba aastaarvude järgi näen, et see nali ei mahu jätkusuutlikult eelarvesse.
Ehk lepi A4, 3. seeria või C-ga, äkki saad isegi Q5/X3/GLK.
Või suurenda enda eelarvet ja osta oluliselt värksem masin.
Muidu kahetsed, seda võin garanteerida(omast kogemusest).
Ma ei tea, kas ma olen pime vms, aga ma ei näe kuskil, kus inimene küsis, millest eemale hoida. See audimees on mingite ainete all vist oma Dacias.
BMW võta. Kena suur auto, nelik on ka väga okei. A7 samamoodi väga OK, aga tagaistmel vähe pearuumi, kui BMW-l. Mersu siia väga ei sobi, hoopis erinev auto. Oleks siin E-klass valikus, siis oleks võrreldav.
valida tasub ikke too masin mis endal meeldib. ma isiklikult ei saa/taha sõita sellise massinaga mis ei meeldi. Audi oleks väärt ost ja üks kõvem masin nende hulgast kindlalt kohe
Funktsionaalne lugemisoskus ei ole antiopli tugevam pool. Lisaks pole sa Daciat oma silmaga näinud, ehk fotodelt on midagi mällu sööbinud. Sellist mudelit nagu F10 ma bemmi nimekirjast ei leia, mis loomaga on tegemist?
to to antiopel
f10 tähistab keremudelit.mersudel ja bemmidel on kombeks nimetada autosid keremudeli järgi.diletandid ütlevad nt. bmw 5 seeria 3 diisel,või mersu puhul e-300 diisel
Mis keremudel!? Ikka mark ja mudel, nii käib päriselus. Kui keegi teab peast mudelid kere järgi, siis ei ole ülakorrusel kõik korras. Seada elu eesmärgiks mudeli äratundmist kere järgi on ülimalt madala väärtusega tegevus. Aga muidu võiks osta kolmest millise iganes, aga 3-4 tuhat eurorubla tuleb sahtlisse ikka jätta.
Mõtlemisvõimet pole sulle küll antud. Esiteks, Dacia-kogemuse omamine ei ole asi, mille üle uhkust tunda. Pigem on see üks koledamaid autoalaseid kogemusi olnud.
Ja kuidas saab siis olla, et sinusugune spetsialist ei tea, misasi on F10 BMW mudelivalikus? See on 5-seeria keretähis, nagu oli E39 näiteks. Aga sa ju loomulikult teadsid seda, professor. Või oled sa professor Dacia alal- siis mine ja häbene nurgas.
@amgle- ja mis selles siis halba on, kui inimesed teavad seda? Ka Audidel näiteks A6, viimane põlvkond on C8. Kui autode kohapealt kodus olla, siis peaks neid asju ilmselt ka teadma. Kui aga niisama foorumis lahmida ja möliseda, siis ei eelda keegi midagi, nagu sinu puhul. Aga et sa saaksid aru: BMW 530d, keremudeliga F10. On veel vaja midagi selgitada?
Mul jookseb juhe kokku kui keegi tahab osta 10 aastat vana autot sellise papi eest. Üks asi mida ma olen enda puhul alati peale suure mootoriga auto ostmist tähele pannud, et krt milleks mulle seda tegelikult vaja. Meie oludes ja liikluses piisab ilmselt 1 liitrisest ka, punktist A punkti B liikumiseks ja palju põnevamad asjad on digitaalsed abimehed. Praegu on isegi C segmendis taskukohase hinnaga niipalju uusi põnevaid mudeleid põnevate lahendustega. Kui paljud teist kasutavad oma autol mobiilivõtit? Aga eks igaüks on oma raha peremees, kes tahab vana korralikku järgiproovitud diivanit, kes tahab uut ja moodsat diivanit. A7 asemel võib vabalt A6 vaadata. C7 kerega A6 on sisult sama mis A7 (4G8). A6 Avant on natuke praktilisem ka. Eks need ilma raamita uste häda ongi suurem müra. Proovisin uut Touaregit ja istusin siis 20k kallimasse Q8-sse ja tekkis ka kummaline tunne, et müra nagu suurem. Alguses ei pannud raamita klaase tähelegi. Ei saa ma tänapäeva autotootjate hinnapoliitikast enam aru. Kui konkreetset eelistust ajus eelnevalt salvestatud ei ole, tekib peale iga auto proovimist järjest rohkem küsimusi õhku.
Kõik kolm on korralikud, tugevad autod. Valida tuleks meeldivuse järgi. Isiklikult jätaks Audi kolmandaks, kuna Audi on liiga moemehe auto minu jaoks. See aga ei muuda teda ühestki otsast halvemaks autoks.
Seda igivana teemat, et osta uus, ei ole kohane arutada. Kõik need autod on uuena oluliselt kallimad ja küsimuses polnud välja toodud Ford Focust või Hyundai i20-t.
Lisaks pole tõenäoliselt keegi nendest "osta uus" kodanikest autot kunagi meeldivuse järgi valinud. Pigem hinna ja vastupidavuse järgi.
Lisaks. F10 Faceliftil pole olemas 2.5d mootorit. Tegelikult oligi viimane BMW 2.5 d mootor TDS tähistusega. Peale seda oli alati vähendatud võimsusega 3.0d. Küll aga aastal 2012 muutus 525d 2.0 diisliks. Alates 160kw autod.
Vanad kõik ja oluline on seisukord. Ise jätaks audi kõrvale, kuna need ei oska siiani mootoreid teha. Ketid ja nukad on ka täna veel isegi garantiilistel autodel probleem. Kastidest kõlbab vaid tiptronic. Neist valiks ilmselt BMW, aga kindlasti 3.0 mootoriga. On kogemusi mitmega pikema perioodi vältel ja kestavad kenasti, ka 4wd osa. 4 silindrilised läksid alles alates 2016 normaalseks. MB ei oska laita, peale selle et väga inetu tagaots on, aga see on maitse asi. Eks midagi lendab ikka, aga ise sain BMW-ga aastaid odavalt läbi. Remondid hooldused kokku ca 1000 eur aastas. Uut autot valides lugesin pikemalt ka audide elust, päris õudne mulje jäi. Kunagi pidasin, tagasi ei taha.
Vot siin teevadki autovalikul paljud vea. Kes 10a vana premium auto remondi ja hoolduskuluks 1000 eur aastas paljuks peavad, need vaatavad väga valet autot.
Saage aru mingit premium klassi ei ole ametlikult olemas. Sellega näitate ainult oma võhiklikkust antud teemal. Ametlikult on olemas erinevad segmendid ja klassifitseerimised (Euroopa Komisjoni autode liigitamine - peaks olema kõige alus EU-s, ADAC, EURONCAP jne). Aga premium klassi ei ole olemas. Lugesin siin just ühte 2002 aasta Skoda Superbi teemat. Keegi ei räägi premium klassist Audi A6 puhul. Sest sellel ajal keegi isegi ei teadnud sellisest asjast nagu premium klass. Nüüd värskeid viimase 5-10 aasta teemasid uurides on igal pool premium ja premium. Autosid vaadati ja hinnati vanasti auto hinna ja kauba enda suhte järgi. Nüüd on premium igal pool. Söögi alla ja söögi peale. Kusjuures see premium on USA-st tulnud kuna seal osad ärimehed hakkasid kallemaid tooteid nimetama premiumiks, ehk kuidagi tuli teha toode ahvatlevamaks inimesele kes ei saanud aru mille poolest toode eristub teistest peale kõrgema hinna. See levis ka autotööstusesse. Kuna Eesti on tugevalt amerikaniseerumas, siis sealsed asjad tulevad meile üle väga selgelt. Nii ongi kummaline olukord kus inimesed liigitavad autosid USA päraselt mitte Euroopas kehtivate ametlike standardite järgi. Tegelikult mind ei häirikski kui olekski premium selline segment päriselt olemas. Kuid kuna seda ei ole siis võib igaüks oma tooteid nimetada premiumiks. Nii ütleb Toyota premium, just jooksis Peugeot 508 reklaam, premiumklass, võimas ja stiilne. Uskumatu mis toimub, mingi üleüldine premiumi hullus on? Teed foorumi lahti, premium. Kõik on premium. Ja siis hakkavad mõned vaidlema, et kle see ei ole ikka premium. Aga mismoodi sa kindlaks teed, et on premium või ei ole kuna premiumit tegelikult ei defineerita lahti. Ehk me ei saa tegelikult kindlaks teha misasi on premium. Kas A'le Coq Premium on ikka premium? Tänapäeval ütleb iga ärimees iga asja kohta premium. Ilmselt on see USA päraselt kuidagi kallima hinnaga seotud. Aga ma ei saa hetkel aru sellest, sest näiteks A'le Coq Premium ei ole ju kallis?
Üks huvitav asi veel. Miks ei kasuta inimesed Euroopa komisjoni autode segmenteerimist? Väga vähe on inimesi kes teavad mis segmendi auto tal ametlikult on. Küll aga on kindel, et premiumit teavad kõik. Täielik müstika.
Pikk tähte näriv eepos eimillestki. Okei, nimetame siis "ilmselt Saksa päritolu sõiduk, mis enamasti kettajamiga mitmikturbodiiselmootoriga, Saksa mitte Jaapani kvaliteediga, enamasti mittre r4 vaid keerulisema mootorivalemiga, paljude ebavajalike lisadega nagu nivoo reguleeritavad amordid jne, uuest peast 60+ tuh euri maksnud kalliste ülalpidamiskuludega auto".
Ma pole öelnud, et ei ole omanud. Ega sa ainus rahakotiga vend siin pole. Köik ülesloetu aga ei ole liiklemiseks hädavajalik. Võib sõita ka hyundai i40ga ja nautida vastupidavust.
Rahakotiga vend ei osta 10 aastat vana endist E segmendi autot. 2-3 aastat pruugitud teisele ringile mineva auto soetamine oleks veel ehk arusaadav. Kolmanda ja neljanda ringi pillidega on "loterii võidu" tõenäosus üsna pisike. Lisaks vaatavad teised, et mingi wannabe vana äraaetud pilliga fantaseerib, et on rikkur. Selliste maine on ühiskonnas väga madal. Ma ei tea tutvusringkonnas kedagi kes vanade bemmidega ringikihutajaid peaks normaalseks. Samas kui tutvusringkonnas on rullnokad. No miks siis mitte. Siis ei taju ühiskonna suhtumist.
Aga mis vahet seal on, mida keegi teine normaalseks peab? Küsimus oli konkreetselt nendes autodes, mis teemaalgatajat huvitasid. Kui kõik sõidaks Octaviaga, siis oleks kõigil võrdselt sama pikk. Mõni näiteks ei taha liisingut jne. Pole teiste asi.
Isiklikult ei valiks ühtegi, sest kõigi kolme ülalpidamine on mõttetult kallis. Kui aga teemaalgataja tingimata midagi osta tahab, siis ilmselt kas Audi A7 Tiptronic kastiga või Mercedes-Benz ML350. Nende autode ülalpidamine odav pole - hoolduse ja remondi peale keskmiselt võiks aastas arvestada 1200-1500€ kindlasti. Alles kuu aja eest oli Autolehes kasutatud Audi A7-st juttu, premiumklassi arvestades üle keskmise töökindlus, aga ikka esines ka sellel väga kulukaid tüüpvigasid (õlilekked ketikaane ja vahekarteri juures, õhkvedrustuse õhkpadjad, topeltsiduriga käigukast jm). Arvestades, et kõige hullem hinnalangus on neil autodel juba ca 8-9 aasta vanusena möödas, siis kui tõesti korraliku (ja kontrollitud) isendi mõistliku raha eest saab, siis võib ju osta. Aga panna kuus keskmiselt 500€ liisingu, kasko, kütuse, remondi ja hoolduse peale on mõttetult palju.
Kui teemaalgataja aga tingimata premiumklassi autot tahab, siis soovitan vaadata Lexuse poole - sõiduomadustelt jääb ta ülaltoodud kolmikule alla, aga kasutusmugavuselt ja varustuselt kindlasti mitte. Ja vastupidavuselt on ta neist peajagu üle, eriti pikas perspektiivis. Ning mis veelgi olulisem, kui 10-12 aastat vana 5-seeria BMW on sisuliselt läbiaetud saan, kus ressurssi enam pole, siis sama vana Lexus GS või LS võib omada veel arvestatavat ressurssi ning on järelturul ka märgatavalt rohkem hinnas kui BMW.
Lexuse häda on ilmselt see, et midagi ei lagune, aga kui laguneb, siis ISh rattalaager oli mälu järgi ca 400-500 eur. Ega autosid remontimiseks muidugi ei osteta, aga maksab arvesse võtta. Katki minevaid asju on samas Lexuse (hübriid)bensukal kahtlemata vähem, kui 6 silindrilistel turbodiislitel. Teisalt minu meelest on näiteks õhkpadjad täna juba väga soodsad, selles mõttes ei maksa õhkvedrustust karta. Kui ketimajandus ja audi puhul nukad korras on, dpf-id alles jne, turbod ei leki, veermik korralik, diagnost ei hirmuta siis võib ju osta küll. Kindel on muidugi see, et midagi saab igal juhul remontida. See käib asja juurde kasutatud auto puhul.
Eriti tobe on lugeda, kuidas 10a vanuse Saksa auto ostjad on "omast arust wanabe rikkurid ning rullnokad" ning liisingusse võetud uue auto ostjad on "normaalsed inimesed".
Sõidan hetkel 2016a Superbiga, mis ei ole mul liisingus ning ei kavatse ka seda A7 või ML´i liisingusse võtta.
Kumb ma siis nüüd olen ? Normaalne või rullnokk ?
Tahan lihtsalt midagi uut proovida. Igav on sõita, kui iga kolmas auto foori taga on 100% identne sellele, kus sa ise oled.
Sõidumõnust ma ei hakka üldse rääkima.
Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.
FOORUMI REEGLID
Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:
1. Foorumis on KEELATUD:
a. Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
b. Otsene reklaam
c. Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
d. Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
e. Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
f. Teemast mööda rääkimine
g. Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
h. Võõra inimese pärisnime all esinemine
i. Sõnumite ja teemade kordamine
2. Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
3. Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
4. Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
5. Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
6. Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.