Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: UUS VÕI KUNI 3A KAUBIK?

20:27 09.01.2020
priitsamuel
Uus või kuni 3a kaubik?
Miks peaks eelistama üht või teist varianti. Jah uus on uus, aga hind on 3a pärast langenud pea poole, kuigi ja ka garantii on siis läbi. Plaan soetada kasutatu puhul eestist uuena ostetud.
22:43 09.01.2020
marcol
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Tere,
Jagan siinkohal enda arvamust, ütlen, et kasutatud kaubik mõistlikum, kuna uue hind langeb kolinal. Kui ise valiksin hetkel kaubiku, ostaksin näiteks selle, kuna hea mugava varustusega ning läbisõit võrreldes teiste isenditega palju väiksem.
https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=3258390
10:04 10.01.2020
. (registreerimata)
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Just ostetud täislisaga Master,uus mudel.30 t. Otsus uue kasuks,kuna plaanis pikalt kasutada.
11:35 10.01.2020
. (registreerimata)
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Kaubiku puhul sõltub kõik sellest kui palju sul vedada ja kas see on nn palgatöö. Kui lihtsalt raha on ning osta teine auto ja vahel vaja mööbelt vahetada ja prügi viia siis võtaks kõige sõiduautolikuma Ford Transit Customi L2H1
13:31 10.01.2020
siimrasmus
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Ford Transit Custom on mudilastele tehtud masin, juhikohal istud nagu kilu karbis.
Trafic inimeste jaoks tehtud.
14:07 10.01.2020
. (registreerimata)
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Custom on siiski üks vaiksema ja ilusama salongiga. Väga hea manööverdusega ja maanteesõiduga. Ei anna v6rrelda Proace, Transporteri jms. Trafficuga.
14:31 10.01.2020
. (registreerimata)
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Transporter, Traffic,custom jne ongi pigem väikekaubikud , igapäevaselt mõnusad sõita,kõigi kolmega neist liigelnud ja igapäevaseks autoks võtaks customi,uus custom päris kena ka seest kui väljast.Suuremad bussid ongi tõsisemaks kaubaveoks või kui ruumi ja kõrgust vaja.
16:16 10.01.2020
xtyper
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Tegelikult vist ikka küsiti, kas osta kaubikut uut või kasutatult. Üldiselt on nii, et kui osta uus, siis see garantii midagi suurt boonust kaasa ei anna - on raha osta uus, on raha ka vajadusel remontida. Tõenäoliselt ilmselt garantiiajal midagi kardinaalselt viltu ei saa ka minna. Amortisatsioon on kõva igal juhul.

Kasutatult osta tasub ilmselt eraisikult, kes oma tarbeks kasutanud. Firmade ja logistika eesmärgil kasutatud kaubikud sõidetakse ikka korralikult läbi ning saavad vatti iga päev. Garantiiaja lõppedes juba parajad juustud.

19:45 10.01.2020
V (registreerimata)
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Trafic huvitaks ennast ka.Neid 1,6 diisleid on hulgim müügis praegu
02:26 11.01.2020
Kärss
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Meil olid enne 2,5L dti ja hiljem 1,6 biturbo träffiikud, mõlemad 107kW, uuem oluliselt mõnusam sõita... aga mõlemad pudenesid sellises mahus, et tööautona (kui iga remondi ajaks antakse jälle asendusauto) aktsepteeritav, aga oma aega ja raha sellise alla väga panema küll ei kipuks. Mitte, et asemele ostetud uus auto midagi paremat oleks, aga miks peakski olema? Alati on natuke kurb mõelda inimeste peale, kes on nende peaaegu uute (alla 100tkm läbisõiduga) autode järgmised omanikud...

Kui sõiduauto puhul võiks selline uus vs paar aastat vana dilemma tunduda ahvatlev just hinnavahe tõttu, siis kaubiku puhul tasub meeles pidada, et:
- ühtegi kaubikut pole keegi hoidnud kunagi nagu s!tta pilpa peal, on trööbatud kas vähem või rohkem
- haruharva kui on tehtud hooldused (eelkõige just mootori õlivahetused) oluliselt sagedamini kui tehas ette näeb (väidetavalt võtmeküsimus, et mootor kestaks)
- kui eraautot on kasutatud suure tõenäosusega enamuse ajast alakoormatuna, siis kaubikut pigem koormatuna või ülekoormatuna.

Need peaks ka olema põhjused, miks erinevalt sõiduautodest just kaubikute hind on 3a jooksul langenud umbes poole võrra.

Kas sellest tulenevad riskid kaaluvad üles uue vs pooluue hinnavahe? St ühe jaoks kaalub, teise jaoks mitte. Selle piiri peab küll igaüks ise paika panema, seda ei saa võtta välja foorumi postitustest.

Ma ise mõtlen niipidi, et 3a vanal autol tahavad peagi vahetust kasvõi pidurikettad-klotsid, rihmamajandus jpm. Vähemalt paljude sõiduautode puhul kipub olema nii, et kui mitte lihtsalt edasi trööbata, vaid kõik need asjad õigeaegselt ära teha, küünib lõpuks hind ikka sinna uue auto lähedale, aga selle sama raha eest on endal juba 3a vana auto ja neid kuluosi, mis teisel on uued ja enda omal juba 3a vanad, lisandub iga päevaga üha juurde. Lisaks veel see, et kui ostad endale auto uue garantiist/liisingust märgatavalt pikema perspektiiviga, teed ka mõistliku sissesõidu, mitte ei alusta uuel autol iga külma hommikut põhjagaasiga jne. Kuid 3a vanusena on müügis just (=ainult) need, mida ei ostetud pika perspektiiviga, mida ei plaanitudki hoida ega pikemalt pidada... sõiduautode puhul ehk õnnestub leidagi mõni erand. Kaubikute segmendis on selle erandi leidmise tõenäosus vähemalt suurusjärgu võrra väiksem.

Ega see arvamuste avaldamine eriti kuhugi ei vii. Mina teen stateegiliste otsuste jaoks tavaliselt exceli tabeli, arvutan auto pidamise maksumuse planeeritud perioodi kohta. Sinna on ühtlasi mugav lisada juurde ka need riskid, kui palju mõjutab kogukulusid mingi suurem remont või mis juhtub rahaliselt siis, kui tähtede seis on äärmiselt kehv ning kõik riskid peaksidki realiseeruma. Excelis on väga konkreetsed numbrid silmade ees. Nende põhjal on oluliselt lihtsam võtta vastu otsuseid, erinevalt abstraktsetest arvamustest...
13:25 11.01.2020
Mahno3 (registreerimata)
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Ma lisaks selle ka veel juurde, et kui kaubik ostetakse elatise teenimiseks ja mitte niisama oma lõbuks, siis igasugune remondis olemine on probleem. Uue puhul antakse sulle asendusauto (kui leping on õige), kasutatu puhul vaatad ise kuidas saad.
Sõiduauto puhul on küllalt sage, et sellega sõidab omanik ise, kaubiku puhul sõidab tihti palgatud mees, kes autot oma raha eest ei remondi.
Liisinglepingutel on läbisõidu piir, mille ületamine on päris kulukas. Seetõttu on kaubikute puhul oluline ahvatlus "spidomeetrit korrigeerida", et liisinguperioodi lõpuks ikka lubatud number ees oleks. Samuti risk hooldusvälbad lõhki sõita. Esimese omaniku kestab väga tõenäoliselt ka nii ära.
14:06 11.01.2020
. (registreerimata)
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Kui ostad endale, siis miks peab põdema hinnalanguse pärast? Kas telefoni ostes ka põetakse? Asi ostetakse selleks, et kasutada, elu lihtsamaks ja mugavamaks teha, mitte põdemiseks. Kui ostad töö jaoks, siis ta ju aitab raha teenidaja ja hinnalangus on teisejärguline. Garantiiga asjale võid mõned aastad 100% kindel olla, kasutatud asjade seisu teab igaüks.
20:49 11.01.2020
Hdhdhdhehe (registreerimata)
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Tere. Olen täiesti võhik antud teemal ja ausalt öeldes ma pole isegi kaubikus isegi istunud kunagi.
Kõige odavam uus trafic maksab 23,6k eur.
Kõige odavam 2017 (3a vana) trafic on auto24 13k ja natukene peale.
Seega hinnavahe jämedalt 10k eur. Isegi kui kasutatud pill vajab rihma / keti vahetust, õli vahetust ja silladetailide vahetust, siis selle peale kulub kokku max 2k. Eur. Seega kokku oleme 15k eur juures. Tõenäoliselt hoiab kasutatud pill oma hinda oluliselt paremini ka, sest suurem langus on juba toimunud.
Või olen väga valesti aru saanud asjast?
07:56 12.01.2020
... (registreerimata)
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Isegi kui kasutatud pill vajab rihma / keti vahetust
ja auto edaspidi kenasti sõitma jääb, on tegelikult ostuga vägagi vedanud.
Vaatasin seda odavat 13K maksvat ja ahvatlevalt väikese ls-ga käru- väga mugav on selliseid parseldada suvalise autoaia kaudu- kõik vead saad varjatuks jätta ja pärast ei mingeid pretensioone.
Aga ometi võiks sellist väikese ls-ga autot ju hulga kallimalt müüa.
https://www.auto24.ee/used/3295829
08:21 12.01.2020
Gfhhffg (registreerimata)
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Küsin vastu, miks ta ei peakski sõitma jääma peale rihma / keti vahetust ja hooldust?
Räägiksime nagu mingisugusest saksa lipulaevast, kus on mitu turbot ja igal asjal oma moodul ja aju ning need omavahel veel valguskaabliga ühendatud.
08:52 12.01.2020
... (registreerimata)
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Miks? Sest kasutatud autode turg on üks suur loterii. Võib vedada ja võid ka kõvasti alt minna. Üks asi on remontide maksumus, teine asi on aeg, mil auto on remondis ja ise jalamees.
10:52 12.01.2020
solksolk
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Kõik oleneb sellest, kui rikas sa oled.
Uue kaubikuga peaks jah muret vähem olema, kuid maksad rahaliselt rohkem.

Kui tihedalt tööd teed iga päev, siis hakkad kasutatud kaubikuga aeg-ajalt remondis istuma ja seda kõige ebasobivamatel hetkedel.
Samas, kui selle eest ilusti hoolt kanda, osi õigeasegselt vahetada ja ikka ette ka mõelda, mitte remonti ülejala teha, siis ei tohiks neid üllatusi liiga tihti ette tulla.
Kui on kiiresti võtta asendus ka kasutatud kaubiku puhul, siis tuleb see igal juhul odavam, kui uus.
Kui asendust hankida pole ja aeg kallis, siis tasub jah uus võtta.
Kui aasta läbisõit 100 000, siis jah tekib uuel igal juhul mõte.

Oma kogemustest muidugi ütlen, et autojuhina eelistan Vw Crafter, MB Sprinter või Ford Transit(isegi kasutatuna), maksavad küll rohkem, aga tööd tehes saad ka aru, mille eest maksid.

Muudetud 12.1.20 10:53

12:10 12.01.2020
Jokkvärk (registreerimata)
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Antud teema algataja on esitanud küsimuse poolikult, sest me ei tea milleks ta seda kaubikut vajab. Kui igapäevaseks "kulleritöö" tegemiseks, siis tõenäoliselt oleks õigem osta uus, samas kui ta vajab seda abivahendiks tööriistade ja muu "modru" objektide vahel kaasas kandmiseks, siis sobiks ka vähekasutatud. See- kas ja kui palju vajab kasutatud sõiduk remonti, sõltub senisest kasutajast/omanikust ja senisest kasutuseesmärgist. Kindlasti on järelturult võimalik leida oma eesmärkide/vajaduste jaoks sobiv sõiduk.
Tooks teemasse veel ühe kriteeriumi, mis Eesti "turul" on uue sõiduki omamiseks/ostmiseks argument: nimelt töö/tegevuse tasuvus. Kuna kogu transpordisektoris on tohutu ülepakkumine, siis teenuse hinnad teatavasti "kannatavad". Nagu siin üks võhik kirjutas, et uus maksab ca. 23000 raha ja 3aastane ca. 15000 raha, siis tasuvusarvestuses on ca. 8000 raha väiksem teenimisvajadus. Kõik kaubikud ei ole esimese omaniku/kasutaja poolt kulleritööga ribadeks sõidetud, aga see juba teine teema.
13:04 12.01.2020
hkljkl (registreerimata)
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
ei tea küll mispärast peaks müüma 3 aastat vana väga heas korras kaubikut? panite tähele, et kasutatud masinal vaadatakse kõige odavamaid?

3 aastat vana ja kõige odavam on paras vanaraud. need on niimoodi läbi hoortud, et te ei kujuta ette ka. nagu oleks 3 aastat karmilt testitud nende vastupidvust.
14:09 12.01.2020
infosõja invaliid (registreerimata)
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Lahendage ülesanne:
Kaubik sõidab 500 km päevas, 5 päeva nädalas, hoolduses käib 1 kord aastas peale 15000 km läbimist, enne garantii lõppemist (3 aastat või 100000 km) on läbisõit 95000 km.???

14:44 12.01.2020
. (registreerimata)
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Miks müüa 3a vana ja alla 100K sõitnud kaubik põhimõtteliselt alla turuhinna? Kas läks firma pankrotti, sms laenud vaja tagasi maksta või kiiresti raha vaja pulmareisiks.
15:31 12.01.2020
jimmy007
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Need vennad kes räägivad, et viga tuleb kõige ebasobivamal ajal, need ise ongi need kes masina ribadeks ajavad, enamus vigu on autol ikka sellised, et annavad mõistliku aja jooksul märku, et hooldusesse aeg broneerida. See muidugi eeldab jällegi elementaarset planeerimis oskust, et hooldust ja transpordi töid ühele ajale ei sätiks, aga see vist tundub siin paljudele üle jõu käivaks, kuna paljude vead tulevad just kõige halvemal ajal välja.
Garanteeritud ei ole ka see, et uus auto saba ai anna.
Sõltuvalt omanikust võib 700000 läbisõitnud kaubik kordades korralikum olla kui 100000 sõitnu.
Ise sellise valiku ees oleks siis kaaluks kindlasti ka kasutatud kaubiku ostmist, eriti kui enamus sõite tuleb oma tarbeks, või kui kauba vedude maht väga suur pole.
Kõik taandub ikka sellele millise isendi otsa satud, aga sellest peaks mõõduka proovisõiduga aru saama, ja kui ise ei tunne ennast selles vallas väga koduselt siis mõni sõber ikka on nõus kaasa tulema ja nõu andma.
Üks kindel indikaator on seisukorra kohta kindlasti salong, kui ei viitsita isegi salongi oma järgi koristada siis 99,99% kindel võid olla, et tehnilisele seisukorrale pole rohkem tähelepanu pööratud.
19:26 12.01.2020
priitsamuel
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Kaubikut kasutan ehitusettevõttes materjalide veoks. Praegune on juba lihtsalt 10a vana. Masin, mida otsin pole väga järelturul liikumas, ehk siis ala L2H2 tüüpi, samas ka Ford transit custom kõrge variant. Mulle lihtsalt ei meeldi kaubaruumis küürutada.
23:04 12.01.2020
Kaubikumeees (registreerimata)
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Kui sul on 10 aastat vana kaubik,siis võta asja rahulikult .
Uus ei ole parem ,vaid ilusam .Raha kulub lihtsalt kuhugile.
Kui sa ei sõida 500 km päevas ja vead ehitusmaterjali ,ma ei mõtleks küll uue auto peale.
Kaasaegsed kaubikud on mootorid aetud võrrideks mis tegelikult tööd tehes kulutavad rohkem kütust kui vanema põlvkonna 2,5 ja 3 liitrised mootorid.
Raha lihtsalt läheb su taskust ära.
23:38 12.01.2020
qp (registreerimata)
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Ei ta kao nii kiiresti kuskile... me ostsime juhuslikult 600 000 sõitnud 2009a Sprinter 315. Nelja aasta jooksul ei tulnud lisakulu siia juurde. Roostealged kerel oli ka ainuke viga. Suht vastupidavad olid ka Renault Masterid.
Transitid kõlbavad vaid soojas kliimas kasutamiseks- väga häirivad +4 kraadi juures algavad jamad displeil, mis tehases sisse programmeeritud. Siis jälle talvel kinnikülmuvad seisupiduri trossid.
08:21 13.01.2020
Kaubikumeees (registreerimata)
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Sprinter 315 110kw OM646 ja 600 sõitnud tähendab juba uut mootorit.
Nendel Bi turbo ja väntvõllid lähevad pooleks nagu makaronid.
Töökindluse etalon on siiski Crafter 2,5 tdi aga nende tootmine lõpetati 2011 aastal ära.Edasi tuli ju võrrimootoroga ja lagunev 2,0 tdi.
Selleks et leida korralik Crafter tuleb see tuua Euroopast mitte ajada taga Eesti mõtetut ajalugu kus masinad roostekänkrad.
09:17 13.01.2020
VL (registreerimata)
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Crafteri 2,5 tdi oli tõeline ikaldus. Suur kütusekulu, metsik turbolääg ja kaks korda päevas toimuv, tuntava võimsusekaoga tahmapõletus. Sellepärast see spetsiaalselt Crafterile loodud, inseneride nurisünnitis kiiresti tootmisest ära kaotatigi.
10:31 16.01.2020
siimrasmus
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Kärss, kui pidevalt juppe pudeneb siis äkki peaks vahetama tihendi rooli ja istme vahel? Endal Trafic 110000 läbi sõitnud ja vahetatud 1šarniir. Kui vaadata kuidas sõidavad kulleri kaubukud, siis ei saagi asjad kesta.
20:07 16.01.2020
Kaubikumeees (registreerimata)
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Siis kui 2.korda päevas tahmafiltrit tühjendab on mingi tõsine rike ja sinna läheb ka suur kütusekulu.
Tee oma auto korda.
Mul sõidab 2,5tdi hästi. Mootoril on võimu ja saab lasta julgelt ka juurde kirjutada ajusse 120 kw -vähemalt 150kw seks . Mootor peab vastu .
Samas oman ka Crafter 2,0 tdi samuti 120 kw . Võrr on see.
21:28 16.01.2020
VL (registreerimata)
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Kaubikumees. Mis tee oma auto korda:)? Sõitsin sellega aastal 2008, mil see oli uuena esindusest ostetud. Viisin seda järjest garantiisse. Esindus laiutas ainult käsi, et see ongi selline tripper. Jahutus-, kondi- ja cooleri radikas on üksteise taga ja sooja ilmaga läägibki kõvasti. Maanteel võttis 11, linnas 17 sajale. Tahma põletas tihti just linnasõidul.
23:50 19.01.2020
Kärss
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Siimrasmusele: meie mõlemad endised trahvikud ja praegune mersu on kõik bussiversioonid, millega sõidutatakse lennujaamast inimesi Eesti erinevatesse asulatesse ja pärast tagasi lennukile. Maanteel enamjaolt ja püsikiirushoidjaga ühtses liiklusvoos. Mul puudub ausalt öeldes täpne arusaam, kuidas siin "tihend" midagi muuta saaks, et kas siis tekiks vähem tüütuid elektroonikavigu (ja väga palju teisi vigu, mis pole seotud ei mootori ega veermikuga). Jutt käib ikkagi suhteliselt uutest ja kaugelt alla 100tkm läbisõiduga piinlikult puhastest "esindusbussidest", millega ei kupatata, vaid sõidetakse just selle "esindusfuntktsiooni" vääriliselt.

Pigem on jäänud mulje, et ühelt poolt on neil omad tüüpvead (millega tulebki arvestada ja millega olime ka arvestanud), aga teiselt poolt on nende hulgas veel ka nn esmaspäeval valmistatud autod, kus pidevalt üks viga ajab taga teist, laiutavad käsi ja annavad esindusest vigase auto tagasi sõnadega, et kui viga uuesti ilmneb jne. Paras huumor kokkuvõttes.

See, et üks laguneb, ei välista seda, et mingi odavalt komplekteeritud blank-versioon ei võiks normaalselt koos püsida, sest on ju näha, et mõned sõidavad nendega ka üle poole miljoni. Enda raha eest omale igatahes ei ostaks ega soovitaks, aga kui see kõik kirjutada eelarvesse äririskide alla, saab selle lihtsalt välja arvutada, kas see kõik õigustab ennast või mitte. Mingi konkreetse omaduse (nt sisemõõdud) nimel võib ju õigustada, aga kui mõne mudeli hind kahtlaselt kiiresti langeb ja analoogidest just hinna pärast ahvatlevam tundub, pole reeglina tegu sellise auto müüjate kingitusega ostjate suhtes, vaid seal on ikka mingid reaal$emad põhju$ed.
09:38 20.01.2020
siimrasmus
Re: Uus või kuni 3a kaubik?
Ei ole mingi plank, 6 kohaline meeskonna buss pm kõikide vidinatega. No ei pudene küljest midagi ja pole ka elektroonika vigu.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.