Soov osta mingit lollikindlat,lihtsat, korras masinat, kuni 5000 eur maksvat mahtuniversaali. Auto mõeldud Venemaa tripiks, mis peaks murevabalt kuni 25000 km edasi tagasi.
Tegelikult tõsiselt eelnevalt jäi välja võiks olla diisel keskmine kuskil 8 sajale. Masin võiks olla 2000 aasta ja ülespoole, mida uuem seda parem. Kas siis mahtuniversaal või maastur. Kui selle raha eest midagi lollikindlat saada on.
veel vist alles see 1.9td Audi 80, 500euro eest siin. selle rahga eest on pommikindlust ja mahtuniversaali külljaveel.lollikindel ja pommikindel. ostaks ise ära kui ruumi oleks! samas kui suuremat masinat vaja siis mõne diisel sharalaxy petad tonniga ehk ära mõnelt:)
huvitav, kes see nii hiromant on ja ütleb, et see viis tonni maksev auto paneb 25 000km probleemideta ära. enne sellist reisi teevad tõsised reisisellid auto piinliku täiuseni korda, aga siin üks naljamees tahab minna autoturule ja sealt kohe edasi reisile. vähemalt üks õlivahetus tuleks reisi jooksul ära teha kui just pole plaani auto peale saabumist maha müüa.
Hakka järjest vaatama, missugune on töökorras ja toimekas, ilmselt see sõidaks ka järgmised 25K km ära kui see on eesmärk. Edasise saatuse kohta pole ju vahet. Üldiselt asi lihtne - mida uuem, seda parem. Mida odavam, seda parem. Vali välja, valikus nii sõidukeid, "maastureid", väikebusse jne. Olenevalt oma vajadusest.
Pigem arvan kellaaja järgi, et reede õhtul õllekõrvale tuli mingi lambi idee või kihlvedu sõpradega.
Kui mahtur peab olema usaldusväärne, diisel ja 2000a või uuem, jääbki sõelale vaid paar väga üksikut mootorit, mida vaid väheste mahturi kerede peal pakuti. Mul küll lapsepõlvest piisavalt hingelisi traumasid GAZi tehnikaga, aga 2000a+ Uazi diisel võib äkki tõesti olla veel selline, mis mingi vända asendi anduri vms pudina rikke tõttu teele ei jäta ja lubab avariirezhiimis edasi sõita. Erinevalt nt siin pakutud volksudest.
Kui soovid töökindla t autot,siis unusta väljend,mida uuem seda parem. Mida uuem seda eba töökindlam. Ise näiteks ostaks korraliku Passati 98-2005a. On mugavust,suurus, ökonoomne ja suht lollikindel.mingi buhanka on ehk maal ja mägedes veel mõeldav.
Raske midagi soovitada, selles hinnaklassis on üldiselt juba paljusõitnud autod, seisukord seinast seina. Soovituslik jätta piisav summa remondi tagavaraks, lasta hoolega enne üle vaadata ja remontida mida vaja, siis peaks ka piisavalt julge tunne olema pikemaks reisiks, lollikindlat autot pole niikuinii olemas. Ainus mis mulle sellise reisi jaoks huvi pakuks oleks too hiace : https://www.auto24.ee/used/3258282
Mugavust vb väga pole aga on ruumi ja nelivedu tuleb ainult kasuks. Ehk ei lagune ka kohe ära. Võiks vaadata ka mitsubishi grandist.
Kas mitte pole aastaid töökindluse edetabelis olnud esikohal 2008a Toyota Corolla Verso. Masin mis lihtsalt ei lagune, tean omast kogemusest 250k sõitnud isendit ilma ühegi veata. Need ei maksa ka enam midagi ja on seest suur.
# Vene diisel on suur valukoht Venemaa autojuhtidele
Tegelikult pole midagi väga erinevat sellest, mis toimus siin 90ndatel aastatel. Samaoodi sage peenfiltri vahetus, paned sellele ette läbipaistva jämefiltri ja kraaniga vee-eraldaja jne, kastitäis lisandeid kaasa ja vaatad oma marsruudi enne üle, et kas saab hakkama usaldusväärsest tanklast järgmiseni või on vaja alternatiivi (ostad mõne kanistri kaasa või ostad mõne veokajuhi käest). Ega bensiini ja gaasiga on jälle teistmoodi keeruline. Ise lähtuks eelkõige autost, mis on seal levinud, et mingi tühise sõitmist takistava jupi ooteaeg ei oleks nädalaid. Ja välistaks kohe ühisanumpritse tüüpi diislid (enamus 2000a+), millega võib kehva kütusega tulla tee peal rahaliselt väga valus tagasilöök ja mida päris igas külakolkas remontida ei suudeta (ning igas teises tehtaks ebakvaliteetselt). Ma sellepärast lähtukski sellest, millest käib omal mõistus üle ja kui ise teha ei taha, siis iga suvaline remondimees saaks hakkama. Kui oma mõistus millestki üle ei käi, pole väga vahet, kellel seal täpsemalt lased nahka üle kõrvade tõmmata:)
Ma Eestist äsja ostetud autoga ei julgeks üldse kuhugi kodust kaugemale minna, kui just sõbra käest ei osta. Soomest ehk veel leiaks midagi, millega julgeks, aga et kohe 25tkm...
Et teema edasi läheks, vali midagi välja ja küsi konkreetsemalt.
Televiisorist näitab pidevalt, et mehed venemaal toyota land cruiseritega käivad. Masuudipressid, manuaalid. Ise teavad, ise remondivad, siiani tundub, et ka jupid üldiselt leidnud. Samas pildikasti sees tundub, et neil on aja jooksul palju tuttavaid sinna kogunenud, kes aitavad. Eks remonti tuleb tee peal teha, sest tõenäoliselt selle 5000€ müügisoleva ressurss on lõpukorral. Ehk siis ettevalmistusi tuleb teha. Osta ja sõida vast ei toimi siin olukorras
Kõigepealt võiks teemaalgataja selgitada, mis on tripi plaan. Kas ainult mööda asfalti hõljuda või on plaanis ka kuskil tee pealt maha keerata. Trip võib tähendada sõitmist ühest 5 tärni hotellist teise 5 tärni hotelli või mütata soos ja lõpututel kruusateedel. Või mõlemat. Esimese puhul pole padu maasturit vaja ja teise puhul on hädavajalik.
küsimuses võiks olla rohkem infot. Mitu inimest, kas ööbitakse autos, kus peamiselt sõidetakse (kas peamaanteed või kolistatakse ringi mööda metsikut loodust).
Nii on raske midagi soovitada kui alginfo puudub.
"Buhankaga" on endal kogemus olemas kui sain selle 1991. aastal uuena tööautoks. Oli teine seisnud mingis sõjaväeosas NZ-na ja kätte saades oli tükk tegemist igaltppolt konservandi eemaldamisega. Mitte mingit mugavust ei olnud ja pea iga nädal oli vaja midagi kõpitseda.Sai paar aastat sõidetud ja tuli asemele Ford Transit. See oli nagu öö ja päeva võrdlus. Ei kujuta ette kui peaks uuesti sellise "Buhankaga"liikuma, aga noh, venemaal on ta asja eest, sest jääb suht nähtamatuks ja igas külas saad auto korda kui midagi peaks juhtuma. Täitsa lollikindel variant masohhistlikke kalduvustega reisisellile.
Aga mida ongi soovitada inimestele, kelle lihtne ajuehitus mõtlebki umbes selliselt: "mul on punane auto, mis arvate, kas peab vastu?"
Tekib vägisi küsimus, kas inimeste ajud on selle nuti-pluti ajastul pudruks keedetud, et ei oska ise adekvaatset ja sisukat infot küsida ja jagada, rääkimata iseseisvast mõtlemisest või on tegemist järjekordse nn. "trolliga", kelle eesmärk on meelitada lihtsakoelistele, kuid abistavatele teemadele kommentaare püüdma.
Kuna lollid pidid erakordselt leidlikud olema... siis soovitaksin võimalikult lihtsat versiooni valida. Mehaaniline pump ja mida vähem juhtmeid seda tõenäolisemalt koju tagasi toob.
Ka veermikuvalik peaks lähtuma põhimõttest mida lihtsam seda parem.Samuti eiteeks pahauurida vene foorumitest milliste mudelitega antud regioonides sõidetakse ja mida on seal võimalikilma vaeseks jäämata kiiresti remontida.
Arvan, et lolle küsimusi, vastuseid siin ei ole. Euroopas olen tripinud pidevalt, korraga isegi max 12600 km, sel juhul siiski uute liisingu autodega, millega muresid ei ole olnud. Korraga roolis olnud järjest 2560km/ 26 tundi. Kuna Venemaa teine teema, siis sinna liisinguautoga eriti ei kipu, või ei lasta üle piiri.
Põhirõhk on siiski maanteed, kuid eks jääb ka külateid sinna tripile. Läbida erinevaid Venemaa linnu – lõpppunktiks Vladivastok. Elamine, ööbimine põhiliselt telkides. Tallinnast umbes 25 tuhat km edasi tagasi. Ajakulu kuskil max 45 päeva.
Autoks mingi mahtuniveraal/maastur. Hetke seisuga minemas 4 inimest, 2 inimest neist üle 2 meetri pikkused. Kütuseks diisel, keskmine võiks olla 8 liitrit sajale. Auto hinnaks max 5000 eur. Ideaalne auto 2000.a. ja ülespoole.
Võib-olla nüüd mingit infot mis aidata saaks.
w124 on juba paras uunikum, pealegi mitte nii ruumikas et tahaks seal 4kesi pikka aega veeta.
Peugeot expert/ citroen jumpy võiks sobida ehk? iseasi ka selle raha eest korralikku saab et julgeks nii kaugele sõita
Midagi lollikindlat (ammugi autot) ei ole kahjuks veel leiutatud.
Selle rahaga saab suht. korraliku 1,9L. T-4, millel veel keret ka alles. Lihtne mahukas sõiduk neljale reisisellile ja "kaasasvarale". Sellisega venes vb. julgem sõita ja vajadusel mõni varuosagi saada.
Venemaa asfalt on lai mõiste, kohati on augud ka suurtel teedel nagu pommikraatrid.
Kõigepealt tuleks rääkida kuhu suunda sõita plaanis.
Alati ei pea olema maastur ,kui mudaralli pole lemmikharrastus.
Unustage ära oma Audid ja corollad.
Kui on seltskond rohkem kui 2 inimest tuleb osta VW transporter t4 .2,5tdi
Selline on kõrgem kui sõiduauto ja porisel külatel jääb kergemini ellu. Mahutab ka piisavalt reisi kola kaasa võtta.
Üldiselt- mida vanaegsem auto seda parem.
UAZ pole mugav sõiduriist.
Kes siin arvavavad, et keskmiselt 555 km päivas on julm andmine, nendele polegi autoga reisimine mõeldud. Aga selliseks nö reisiprojekti autoks võtaks mina ka eelpool mainitud Dusteri. Puudusena pole I generatsiooni mudeli iste küll eriti mugav ja müratase on kõrge, kuid on ikkagi suht tänapäevane, samas lihtsakoeline ehk siis pole selle eelarvega ka muldvana. Venemaa on neid täis ning kui teele jääb ka külateid ja telkimiseks vaja ka rajalt maha keerata, siis kindlasti tuleks valida nelikveoline sest venemaa on venemaa.
Huvitav, mis selle dusteri mootoriga niiväga juhtuma peaks, kui hammasrihm vahetatud ja muidu korras on. K9K on ammu lastehaigustest välja ravitud kuulikindel mootor. VAGi hädadega ei anna võrreldagi. Ainus oht venes võib olla solkkütus.
ma tean vähemalt 5-t dusterit, mis suuremate mootori probleemidega läbisõidul 50-120tkm, autod aastatest 2012-2016.
Kuna teema algataja soovis kuni 5000 autot, siis uuematest ma ei räägi.
Duster tõesti sealmail popp, aga 2.0 bensiin. Seda siitmailt leida keeruline. Kui siis 1.5 diisel, aga see seal harvem, kuna venes diisli kvaliteet nagu on. A muidu duster hää valik kahele, neljakesi peab tubasemad ööbimised leidma.
Land Rover ja lollikindel auto. Kas juba on esimene aprill käes? Dacia Dusterist vist paremat valikut selles hinna ja kütusekulu klassis ei ole. Varuosi on lademetes, kvaliteet on väga hea ja auto on odav. 3.0 Audi võtab üle 10l sajale mis on liig.
@mati1222
Sihtkoht on Vladivostok, ja umbes 7h ööpäevas sõidule kulutada on palju. Mida sel transiidil imetleda on, mälestusmärke suurest isamaasõjast v? Olen kindel, et algul võetakse vähemalt 800km päevi ja külll siis tõelisel Venemaal, Siberis ka aega maha võetakse.
@Lehola. 500 km oli jutt ja Venemaal on ka põhimaanteed, kus antakse hagu suurte linnade vahel. Tulistasin suht puusalt ja pole vaja süvaanalüüsi tegema hakata.
Üldiselt küll teemaalgataja teab ise, mis teeb ja kuidas sõidupäevi korraldab. Lihtsalt nendel, kel pika autoreisi kogemus puudub, ei peaks hakkama ütlema, et see on mõttetu uhamine ja igapäev võiks vaatamisväärsusi otsida.
to VL sõidetud rohkem kui sa ette võid kujutada ja ka rohkem kui 30t jutti ainult k..mise ja kiire söögipausidega, kuid kui ilma minna vaatama,siis võiks juba midagi näha kah. sinna arvatavalt teist korda ei minda
Rohkem kui 30t jutti ja ainult k-peatused :D Mõtlesin, et võta sõna enam teemaväliselt aga sellisest reisist loeks küll huviga. Mis oli sihtpunkt või panid euroopale järjest jutti kolm tiiru peale?
Google maps annab Vlaivostoki trassiks Peterburg - Perm - Jekaterinburg jne. Seda soovitan küll vältida. Küll kümmekond aastat tagasi, aga olen sõidukaga kaks korda Jekaterinburgis käinud. Alates Izevskist oli tee täielik põrgu. Enne seda lihtsalt põrgu.
Kui üle Moskva minna, siis Nizhnii Novgorodi ja Kaasani vahel oli tore sajakilometrine lõik, kus teeaukudesse oli teeäärset võsa lõigatud. Üle 30 ei kannatanud sõita.
Aga põhimõtteliselt Tseljabinskini saab päris lobedalt. Sealt edasi ei ole sõitnud, aga sisetunne ütleb, et mida edasi, seda hullemaks läheb.
Permile lähenemisel oli juba pime ja hoog sai maha võetud. Asjaga, tee peale oli pudenenud lugematu arv tõsiseid kivirahmakaid. Kas oli mõni veokas otsad andud ja koorma maha kallanud või mine sa tea. Kaks sõidukat igatahes olid endal karterid alt ära sõitnud.
Soovitan siiski bensukat vaadata. Paljudes külatanklates ei müüdagi diislit.
Küll aga 76 bensiini. 92 loomulikult ka, aga isegi 95 ei pruugi igalt poolt saada.
Äkki mõni Ford? Kui eelarve on 5000€, siis ise vist otsiks umbes kuni 2000€ eest auto ja jätaks selle ülejäänud 3000€ igaks juhuks remondirahaks alles, kui selline tripp ees.
Aga Fordi pakkusin välja lihtsalt sellepärast, et tuttavatel olnud 2 Focust, ühel 2008a 1.6 diisel ja teisel 2004a mingi väiksem bensukas. Reaalselt mingeid suuri muresid olnud nendega ei ole, 2008a oma oli kasutuses 2012-2017 ja teise 2004a Focus on uuena ostetud ja siiani kasutusel.
Kõik, mida te siiani pakkunud olete, on ökoliikurid ehk kütusekuluga alla 6 liitri. Teemaalgataja soovis masinat, millel 8 liitrine kulu. Ehk siis mingi USA-kas hoopis? Või siis täiskõrge 4x4 Sprinter - see tuleb ka 9 liitriga sajale välja keskmiselt.
Kui otsitakse "lollikindlat, lihtsat, korras masinat, kuni 5000€" siis võib LC kohe ära unustada.
LC-st saab teha väga hea ja vastupidava matkaauto, aga see tahab peale seda 5000€ sissemaksu (toorikusse) veel teist VÄHEMALT samapaljut, et tulemus oleks OK.
Värskeid kogemusi LC80 ostuga: http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=64&t=78293
EDIT: Mis nendesse 4x4 reisidesse puutub, siis põgusalt saadet vaadates nad ootavad enamasti 2-e asja: mõnda varuosa või mõnda luba kuhugile :-)
Minu viitatud lingil pole mitte üht LC 80-t, va see üks, mis kastirikkega. LC 90 sobib väga okeilt reisiautoks. Jutt oli, et ei magata autos, vaid vajatakse lollikindlat ja mahukat autot. Selleks LC 90 sobib ideaalselt. Varuosade teema ja 4x4 võrdlusest- arvestades, et teema algataja suure tõenäosusega sõidab siiski mööda avalikke teid ja 4x4 poisid ronivad kuratteab kus, siis pole ka see varuosade teema siin väga teemaks. Loogiline, et mööda mülkaid-tundraid-mägesid ronides kulub juppe rohkem, kui maanteel sõites.
Länkarite vastupidavus on natuke ülehaibitud. Tegu pole vastupidavuselt kaugeltki mitte tipuga ja LC on hea, kuid mitte väga hea auto. Reisiautona on Länkar vaatamata sellele üks parimaid just varuosade poolest: suurem tõenäosus saada tellides kohe õige asi ja seda pea igas maailma nurgas. Reisil on selline "garantii" olulisem kui lootus, et ehk midagi ei juhtu (sest nagunii juhtub iga autoga). See on oluline isegi Euroopas, aga minnes kuhugi, kus asustatud (st võimaliku probleemi lahendamist suutvate) punktide vahed on nii suured ja sõltuvad ka auto margist/mudelist, on lihtsal ja levinud vanakoolil palju eeliseid ja see paistab hästi välja ka "proffide" valikuid vaadates. Ainult et ma ise ei tahaks küll sõita ühegi alla 5K länkariga nii pikka maanteeotsa, millele lisandub natuke ka kruusateid vms. See pole teisel nädalal enam nauding vaid saavutussport, eriti kui selline teostatav kuid suur läbimist vajavate kilomeetrite miinimum on igaks päevaks ette antud.
Mul on kahtlusi, et siin teemas hakkab hägustuma maasturi ja kehvadel teedel mugava ning töökindla auto piir - ka kruusateel ei lülita keegi naljapärast esisilda järgi ning tervel reisil on lihtsam vedada igaks juhuks kaasas pigem ketikomplekti kui vedavat esisilda ja vahekasti. Sellest, mida silmas pean, peaks saama hästi aru kõik, kes on mõnda maakeraga üheks saanud ländkruiserit üritanud välja kaevata ja saavad aru ka militaarmaasturite ehitajad, kes teatud oludes just kaalu pärast lukustatavad tagavedu on neliveole eelistanud (kübelwagen ja mitukümmend analoogi paljudelt eri tootjatelt). Selle teema kontekstis ei tohiks see neliveo puudumine vast kusagil kriitiliseks osutuda, aga täpset trajektoori/aastaaega teadmata võin muidugi ka eksida. Teema algataja võiks need kriitilised "punased jooned" otse ja punkt haaval välja tuua.
Jah, alles oli siin üks rikas poiss, kes oma punase X6 läbivust tõestas.
Olen samamoodi vaevelnud küsimuse all, millist masinat eelistada matkale, millest osa võib toimuda väljaspool kõvakattega teid. Ja pole siiani adekvaatset vastust näinud. Küll aga nägin Saksas Iglhaut poolt just sellisteks reisideks ehitatud Sprinterit. Ilmselt olekski tõsine variant- mahub sees magama ka lahedalt. https://iglhaut-allrad.de/
Lollikindel auto... auto mis viib sinna ja tagasi. Mismoodi tehakse vahepealne hooldus autol, või 25000km jutti. Igatahes edu loodan, et leitud juba midagi või kui otsitakse selle raha eest siis midagi väga lihtsat.
Vanemad küll, uuemad mitte nii väga. Hondalt isiklikult selle hinna eest vaataks 2.gen CR-V, sel polnud erilisi roosteprobleeme, samas oli ülimalt lollikindel ja praktiline auto. Bensukas muidugi natuke janusevõitu, aga noh.
Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.
FOORUMI REEGLID
Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:
1. Foorumis on KEELATUD:
a. Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
b. Otsene reklaam
c. Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
d. Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
e. Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
f. Teemast mööda rääkimine
g. Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
h. Võõra inimese pärisnime all esinemine
i. Sõnumite ja teemade kordamine
2. Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
3. Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
4. Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
5. Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
6. Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.