Milline uuena ostetav 4X4 diisel auto on kõige puhtam "vaesem" kõikvõimalikust elektroonikast ja juhiabi süsteemidest, küsimus, ehk milline on kõige lollikindlam auto ja tõenäosus, et sõiduk jätab mingi mitte eriti vajaliku elektroonilise vidina pärast tee äärde.
Milline päris uus auto on selline saast, et mingi elektroonikavidina tõttu teele jätab?
Aga ilmselt siis sobib seesama siin palavalt armastatud Duster või mingi odavam Suzuki Vitara. Nendel pole muud, kui ABS, veo- ja stabiilsuskontroll.
ütles kord öösel sajuse ilmaga ja jumala metsas "nõuan servist" ning sinna seisma ta jäigi! Ajas s... keema küll, naine ja laps ka autos! Koduni jäi miski kümme versta. Vajadusel pean saama sõita kasvõi kepsud kotti aga, see ostetud rauahunnik jättis meid lihtsalt metsa.
Ja oli siis mõttetu elektroonilise vidina ikaldus? Siis tuleb osta auto, mis on mehaaniline. Elektroonika on ainult valgustusena. Ka siis võib konkreetselt kepsud kotti lasta ja ikka seisad 10-ne versta kaugusel kodust. Seekord ei olnud lihtsalt sinu päev.
Naljakas...ma olen nõus selle Dacia või Suzuki osaga. Kuid kohe kindlasti ei saa öelda, et VAGi autod teele jätavad. Pigem on see vanade konnasööjate mure.
Aga see vend, kes siin seletas, et auto hoolduse nõude peale pillid kotti pani- ära aja paska. Mitte üks auto ei jää seisma, kui hoolduse märguanne põlema läheb. Pigem oli su autol mingi muu häda, nt kütus otsas vms. Samas vb oli vana VAG, millel hooldused tegemata ning mingi sõlm andis saba, mistõttu auto jäigi seisma. Selle arvelt ei saa aga panna tervele grupile diagnoosi. Sama hästi võiksin öelda, et sa vajad ravi.
Mercedese Cdi-ga oli selline lugu. Kütuse surveandurid registreerisid mingi alarõhu. Armatuuris tuli põleb ja mootor läks avarirežiimi. Väikeste pööretega lubas edasi sõita. Kuid süüde välja ja uuesti käima, edasi liikus muretult 200 meetrit ja jälle kinni. Koduni veel 7 km. Mingi hetk sai tal hoiatustest kõrini ja enam sõita üldse ei lubanud. Treila tuli järgi. Seni kuni mootor töötas, oli kõik korras ja vedas kiiresti pöörded üles ja jõudu ka nagu aga elektroonika arvas teisiti. Viga oli kütusefiltri peal toru otsas pisikeses kummirõngas, millel mõra sees ja mida esindus üles ei leidnud.
VAG lase airbagi juhe korraks lahti aku klemm peal ja tuld armatuuris enam eest ei saa kui arvutiga.
Vastupidine asi. Tuttaval põles Peugeot armatuuris airbagi tuli, juhuslikult kiikasin esiistmete alla ja leidsin pistiku, mis rippus jalgade piirkonnas. Surusin selle kokku ja peale süüte sisselülitamist tuli kustus! Renault autol sai kunagi suunakangi vahetatud, selleks käis rool maha koos kõigega, mis seal küljes. Aku klemmi rsk unustasin maha võtta... Rool tagasi panduna, süüte sisse keeramisel süttis airbagi tuli vaid korraks nagu kõik muud tuledki ja asi korras.
Siit selgub, et just Saksa autod on tehtud teenindusest sõltuvaks.
jeekim, sõber pidas prantslast. igakuine väljaminek remondile oli vähemalt 200 euri. võttis tutika prantslase. imelik hakkas. enne järgmist palgapäeva jäi raha järgi. ei saa öelda, et vag on paha/hea ja prantslane vastupidi. kõik sõltub autost ja (eelnevast) hooldamisest.
VAG toodang (ja arvatavasti enamik autosid) on sellised, mida peab kuulama ja hoiatusi piisavalt tõsiselt võtma. Mu enda liikuril millel minimaalselt elektroonikat peal (piirdub ABS, veojõukontrolli ja püsikiirusehoidjaga) lõppes ära kütusepump ja teeel ma olingi. Samas hoiatas see kütusepump tagaistme all urisedes oma pool aastat. Käisin teeninduses, öeldi, et nad kõik teevad nii. Kehitasin õlgu ja sõitsin edasi, kuniks jäin teele. Nüüd tean, et kui kütusepump uriseb, siis tuleb see uue vastu vahetada.
Ehk kui mingi asi hoiatab autos, et kõik pole nii nagu peab, siis tuleb asjaga tegeleda mitte sõita edasi.
Praegu uuena müügis olevatest on lihtsaim elektriliste lisade osas ilmselt Dacia Duster, Suzuki Jimny ja kui arvestada ka pikapid hulka, siis Toyota Hilux nn hinnad alates mudelina samuti üsna blank, samuti Isuzu D-Max, kumbagi ostetakse enamasti nö Texas Rangeri stiilis kroomitud raudade ja lisatuledega, aga tavaversioonid üsna tühjad. Vanakooli Nissan NP300 ei ole enam müügis, too oli ka ikka päris agraarne masin, nagu 90-te lõpu Hilux. NP300 ja 2017 Hiluxiga kogemus RMK-st, seal saavad masinad kõvasti aastaringset kasutust eri seisus väikestel ja suurtel teedel, ning kilometraaž koguneb kiirelt, masinad peavad vastu hästi. Kindlasti sellisel 4x4 autol mis saavad palju kasutust väikestel teedel tasub ära korralik põhjakaitse, selline mis ei kata vaid stangepoolset osa vaid tervet mootorit kuna pidevalt pori ja tolmu saades on generaator see mis vatti saab, samuti genekarihm mis tolmu saades kiirelt kulub.
# Praegu uuena müügis olevatest on lihtsaim elektriliste lisade osas ilmselt Dacia Duster, Suzuki Jimny.
Ääremärkus: Duster on praeguseks hetkeks juba igati hästi vidinatega varustatud ning Suzuki Jimny ei ole uuena enam müügis. Viimane demoauto ja salongiauto müüdi hiljuti maha.
# Aga see vend, kes siin seletas, et auto hoolduse nõude peale pillid kotti pani- ära aja paska. Mitte üks auto ei jää seisma, kui hoolduse märguanne põlema läheb. Pigem oli su autol mingi muu häda, nt kütus otsas vms.
Võib-olla oli ka AdBlue otsas. Kui see paak tühjaks saab, siis sõidab küll teekonna lõpuni, aga pärast seda käima enam ei lähe. Jah, jutt on muidugi VAG-kontserni toodangust.
AdBlue lõppemise märguanne tuleb juba siis, kui veel 1000 km sõita saab. No kui selle aja peale ka asjale pihta ei saa, et vedelikku tuleks lisada, siis tuleks lihtsam liikumisvahend muretseda.
Marita 57 ääremärkusest.
Duster on juba hästi varustatud jah, kuid on veel õnneks vaba nendest kõiksugustest rajajälgijatest jms, kuhu mingi udu sisse ja sihverplaadi hoiatusi täis ajab ja sõitmisest keelduma paneb. Pimenurga andurid ja 4x kaamerad jms ei jäta teele.
Siin taandub kõik vist ikkagi pigem inseneride ideoloogiale - kui VAGidel kaasnes näiteks väntvõlli asendi anduri rikkega (signaali puudumisega) käivitusblokeering isegi 90ndate aastate diislitel, siis enamik teisi tootjaid lubas ka palju hiljem veel vähemalt avariirezhiimis ka puuduvate andurisignaalidega ikkagi edasi sõita.
Keegi võiks nüüd päris uute autode puhul kah kommenteerida neid puudulikke andurisignaale, sest avariirezhiimis sõita lubamine on hoopis teine teema kui kaasaegsete keskkonnanõuete tõttu keeruliseks tehtud autodega tavarezhiimis liikumine.
Teema algatajale: kui see teelejäämise risk on ikkagi oluline, on teine variant vaadata lihtsalt selliste tootjate suunas, millel on teistest vähem elektroonika (pigem igasuguseid) probleeme või siis lahendada selle teelejäämise riskiga kaasnevad võimalikud kahjud mingil muul moel. Ega päris nullini ei õnnestu seda riski vast kunagi viia, lihtsalt ühel hetkel muutuvad muud riskid ise suuremaks. Näiteks rehvi purunemine, elektroonikast mitteolenevad probleemid jm.
sai sõidetud 85KW 1,9 Tdi isendiga mitu aastat. Väljalase 2005. Ei täheldanud mootoriandurite rikkeid kuni 350 th läbisõiduni- edasi ei tea. Küll aga hakkas see mootor peale 100 th läbisõitu suitsema ja haisema. Ja niimoodi järjest kasvavas tempos kuni müügini välja. Turbo küll läks vahetusse kuid rohkem häirisid nagu ,muud rikked just ukse piirkonnas- aknad, kesklukk, salongituled, ukselingid ja eriti mootori mürin... Oli küll A4 kuid ei iial enam sellist masinat.
TO qp: autod ongi erinevad, Octavial oli see rike (paberite järgi) esmakordne alles peale 600tkm läbimist (vända andur tundus ka originaal veel olema, kindel muidugi pole), samas kunagi uuena ostetud bensu-Golfil oli garantii jooksul nii palju probleeme (sh just eelpool mainitud ajuti esinev anduririke, mis ei võimaldanud sõita, kuid mis ei jätnud samas ka vea tuvastamiseks hädavajalikku veateadet mällu), et selles elus tõenäoliselt üle emexi hinna VAGi eest enam maksma ei kipu. Neist minu näidetest on võimalik järeldada täpselt sama vähe kui Sinu omast:)
Autod ongi erinevad ja toimiva asja puhul pole väga vahet, kuidas need tehniliselt on lahendatud. Mittetoimiva, halvasti toimiva või kohati mittetoimiva asja puhul on see aga kriitilise tähtsusega, milliseid piiranguid sellise suhteliselt lihtsa ja odava vea ilmnemine praktikas seadma hakkab. Kui miski on lahendatud ajuvabamalt kui teistel tootjatel, tekib alati küsimus, et miks ma peaks eeldama, et kõik ülejäänu pole mingite unseneride vaid ikka mõistusega liigi esindajate poolt projekteeritud? Kõiki hädasid saab puksiiride jm vahenditega tasalülitada... ka teema algataja küsib endalt, et miks ma peaks, kui ehk saab ka teisiti?
Lahe on see joga siin. Esimeses postituse küsiti kõige juhiabide vaesema UUE auto kohta, mis müügil, aga osa vendi siin heietab vanadest volkaritest ja klassikaline VAG vs japs teema käib ka. Mõttetu on heietada siin mingite kütusepumpade, mootoriajude jms suremisest, kui küsiti juhiabide kohta. Nende all mõtlev inimene mõistab rajahoidjat, automaatseid tulesid, liiklusmärkide tuvastust, pimenurgaanudreid, adaptiivset püsikat ning automaatseid pidurisüsteeme. Ja ükski neist ei ole selline, mis rikke korral auto teele jätaks. Mingil väga ekstreemsel juhul ehk automaatsed pidurisüsteemid ehk võiks seda võimaldada, ülejäänud kohe kindlasti mitte.
Hetkel müüdavatest diisel 4WD peaks SsangYong Korando ka võib-olla teistest lihtsam olema. Üldiselt on testijad antud autot päris positiivselt hinnanud, auto on osutunud asjalikumaks kui eelarvamus lubab..
# Hetkel müüdavatest diisel 4WD peaks SsangYong Korando ka võib-olla teistest lihtsam olema
Tundub, et Sa ei ole uue Korandoga sõitnud. Mina olen ja see on vägagi mõnusalt elektroonikat täis, isegi rohkem, kui keskmine tavatarbija seda vajab. Siia jutulõime see masin kohe kindlasti ei sobi.
Selliseid uusi autosi enam lihtsalt pole, ehk ei toodeta, see eeldab karbussiga bensuautot ja mehhaanilise kõrgsurvepumbaga SD diislit.
Isegi 25 aastasel diislil piisab väntvõlliasendi anduri rikkest ja ongi sõit sõidetud.
Eks oleneb juhusest ka. Ma olen tee peale jäänud ainult ilma elektroonikata autodega. Ääreni täis topitud pole siiani alt vedanud. Loodame, et nii ka jääb.
Otseselt teele jäämi(t)se jutud tunduvad mulle ka küll teiselt planeedilt olema. Sõidetud on palju ja igasugusest klassist vahenditega. Aga elu ainus teele jäämine juhtus rohkem, kui 25 aastat tagasi läbi roostetanud paagiga mossega, millel sai bens otsa varem, kui arvestatud.
kui inimene selliseid küdimusi küsib, on targem üldse kodus istuda ja autot mitte omada. isegi liinibuss võib teele jääda. järgmisena küsib, et millisest materjalist ehitatud maja kokku ei kuku.
Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.
FOORUMI REEGLID
Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:
1. Foorumis on KEELATUD:
a. Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
b. Otsene reklaam
c. Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
d. Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
e. Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
f. Teemast mööda rääkimine
g. Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
h. Võõra inimese pärisnime all esinemine
i. Sõnumite ja teemade kordamine
2. Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
3. Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
4. Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
5. Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
6. Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.