Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: ÕPPESÕITJAD JA KAASLIIKLEJAD

15:44 01.03.2020
raneth
õppesõitjad ja kaasliiklejad
Lp kaasliiklejad.
Olen olnud enne elukaaslase maanteameti sõidueksamit juhendajaks.
On olukordi kus ma küsiksin kaasliklejatelt, miks Te nii käitute ja mis on selle käitumise eesmärk?

Foori tagant liikumine: Foor läheb kollaseks inimene hakkab käiku sisse panema, roheline inimene vabastab sidurit ning sellest protsessist liikumiseni võib minna 3-4 sekundit (mõõtsin stopperiga) sel ajal laseb autojuht signaali tagant (rohkem peale tema pole kedagi ootejärjekorras).
Autol on õppesõiduki tunnusmärk mis võiks anda kaasliiklejale märku et inimene ei pruugi olla sellise staaziga nagu tema on.
Ei lase end heidutada sellest kuid tekitab küsimuse kuidas see aitab?
Palun ärge tehke äkilisi pöördeid ehk peale möödasurumist, ilma suunata reastumine veendumata ohutus külg ja pikivahes ning pidurid põhja. (näinud 3korda erinevates situatsionides). See ei paranda olukorda et pidid istuma fooritaga natuke kauem ja sa nüüd saad!
Teie auto on kallim kui see auto mida kasutame õppesõiduks, parimal juhul veedame paar tundi kindlustuspabereid täites ning autoabi oodates, halvemal juhul veedame paar kuud haiglas või miskit veel hullemat.
Inimene õpib ning kiirreaktsioonide testimine pole primaarne, see tuleb aja ja kogemusega. Need kes seda teinud on pole esimeses nooruses vaid üle 30 aastate inimesed kel PEAKS olema elukogemust ning arvestamist.
PS! Meil on väga palju toredaid ja tublisi kaasliiklejaid ning antud märkused ja küsimused on neile juhtidele kel närv on lühike nagu dünamiidi nöör.


15:58 01.03.2020
. (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Neid juhte moraalitsemisega ei muuda, nad on loodud sellisteks. Raske lapsepõlv ja nüüd püüavad kõigile tagasi teha.
17:06 01.03.2020
stammer (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
vanasti öeldi, et enne kui vette lähed, õpi ujuma. Tänapäeval tormatakse kohe liiklusesse selmet, et enne mõnel platsil harjutada. Kasvõi sedasama käigu sissesaamist ilma peale vaatamata. Kui on piisavalt harjutatud, siis on omal ka julgem liikluses osaleda ja ei häiri oma saamatusega teisi liiklejaid, eriti veel tipptundidel. Edu harjutamisel!
18:10 01.03.2020
. (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Ja palju meil neid tühje platse harjutamiseks on? Ja samas on piisavalt vahtraleheta või õppemärkideta autosid, kus "kogemustega" juhid samamoodi foori all või mujal uimavad. Point on selles, et kui peale autokooli lõppu edasist isiklikku arengut ei toimu, jäädki koperdajaks. See juba kuplialuses kalkulaatoris kinni.
18:24 01.03.2020
63amg (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
olen tuttavatele õppesõitu teinud.ennem,kui läksin tänavale tegin 1-2 tundi platsi peal kohaltmineku ja pidurdamis harjutusi.nipsust liikuma,nipsust pidurdada. maast-madalast on vaja õpetada,et autojuht ei tohi uneleda rooli taga.kui õpilane ei oska koheselt kohalt ära sõita,siis ei oska ta ka õigeaegselt pidurdada.
signaali andmine on õigustatud,kui õppesõiduauto tekitab ummikuid.mõnel ristmikul on roheline tuli vaid 3-4 sekundit
liikudes tänaval õpitakse liiklemist,mitte ei harjutata kohalt võttu,või pidurdamist!
00:26 02.03.2020
Kärss
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Kuna olen paarkümmend aastat sõiduõpetamisega kõrvalt tegelenud, siis lisaks siia sellised pisiasjad, et:
1. Siduri/käigukangi kasutamist ei õpita mitte liikluses vaid platsil
2. Auto juhitavuse tunnetamist ei õpita mitte liikluses vaid auklikel kruusateedel
3. Liiklust õpitakse kõrvalistmel ja (valju)häälselt
4. Rooli taga hädavajaliku multitaskingu harjutamine toimub samuti liiklusväliselt

Pead neist reeglitest kinni ja selliseid probleeme ei teki. Või kui tekib, tasub vaadata peeglisse nii endal kui sõiduõpilasel (mõnikord vaheldumisi). Ega igaühest ei peagi saama autojuhti, kuigi kehvades tulemustel on süüdi tavaliselt küll kehv õpetaja, kes õpilase arendamist vajavaid oskusi ära ei oska tunda.

PS: mu ämm otsustas 60-sena, et nüüd on sobiv aeg õppida sõitmine selgeks. Õppiski, tegi Tallinnas esimese korraga eksamid ära ja palju aastaid sõidab juba igapäevaselt (trahvideta, avariideta ja liikluses rumalusi tegemata). Ma ei pane siin pahaks hädaldamisi, aga keegi ei keela ka mitu korda õpetajat vahetada, kui tema meetodid ei sobi õpilasega - miks Sa arvad, et Sa oled oma elukaaslase jaoks parim õpetaja? Esimeses postituses kirjeldatud probleemid on puhtalt kivid sõiduõpetaja kapsaaeda ja signaalitamisega anti sellest märku sõiduõpetajale, mitte õpilasele.
09:09 02.03.2020
mida te seletate (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Jah, baas tuleb platsil selgeks teha ja kasvõi seisvas autos pimesi käike vahetades ja pidurit sidurit üles leides.

Samas teooriat võid õppida palju tahes, samuti platsil harjutades, aga liikluses esimesi kordi olles oleks nagu eksamil. Korraga palju erinevaid faktoreid, mida tähele panna liikumise pealt.

Täna üks sõidumeister rallis rajalt rajale, aga peale viit kilomeetrit olime jätkuvalt koos. Mida vähem algajaid ehmatate, seda tervislikum teile endale meistrid.
09:37 02.03.2020
Väikepoiss (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Eks lolle ole igasuguseid. Võimalik, et pikka aega kuival olnud või muul põhjusel närvid läbi ja ei suuda kannatada natuke õppemärkidega auto taga jne. See on tegelikult igapäevane asi liikluses. Olen olnud ka ise juhendaja eraautos, mis õppemärkidega ja selliseid idioote on rohkem, kui küll, kes tuututavad, süstivad ette ja proovivad muud moodi õppijaid paika panna. Mida see neile annab, ei tea. Ju siis saavad mingi vaimse rahulduse sellest, et vot olengi kõvem mees oma 15a vana Corollaga vms. Samas suhteliselt mõttetu minna selliste jäänukite peale käima.
Muidugi autokoolidele heidaks veidi ette küll- mul on mitu tuttavat, sh elukaaslane, kes läksid autokooli. Tegid mõned teooriatunnid ning siis küsiti, et kas oled autoga sõitnud ka enne? Elukaaslane ütles, et väga pole. Öeldi, et õpid. Ja suunati liiklusesse. Platsil tegid 2 korda kohaltvõtu harjutuse ja vaatas, kuidas tuled-viled töötavad ning oligi liiklusesse minek. Muidugi sai ta teiste liiklejate "kiitva" tunnustuse osaliseks, kui auto paar korda välja suretas jne. Koju tulles oli õnnetu, et kas käibki nii. Siis tuligi endal mõte hakata esialgu lihtsalt külateedel või platsidel käia harjutamas ning oli tolku- nüüd sõidab ilusti, ei mingeid probleeme. Et mõte on selles, et autokoolid võiks seda nö kuiva trenni teha ikka rohkem ja palju rohkem harjutada enne platsil, kui liiklusesse tullakse. Õpilasel on palju lihtsam olla, kui ta tunneb autot veidi rohkem. Muidugi, see siin ei lahenda teema autori probleemi. Aga seda ei lahendagi miski- nagu ütlesin, idioote on jube palju ja igal pool.
09:50 02.03.2020
tiit_ (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
"Foori tagant liikumine: Foor läheb kollaseks inimene hakkab käiku sisse panema, roheline inimene vabastab sidurit ning sellest protsessist liikumiseni võib minna 3-4 sekundit (mõõtsin stopperiga) sel ajal laseb autojuht signaali tagant (rohkem peale tema pole kedagi ootejärjekorras)."

Minule õpetas isegi maapiirkonna sõiduõpetaja foore ja liiklust jälgima, et olla valmis rohelise süttides kohe liikuma hakkama raiskamata seda 5 sekundit ristmiku läbilaskevõimet.
10:43 02.03.2020
Mahno3 (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Aga miks inimene peab 3-4 sekundit rohelise tule aega kulutama käigukangi otsimise peale? Pane esimene käik sisse ja hoia sidurit all. Rohelise süttides pole midagi vaja otsida, pane aga kohe punuma.

Ja tulebki ära harjuda, et kui sa teistele jalgu kohmitsema jääd, siis saadki signaali osaliseks.

See, et sina oma pruuti õpetad ja kiiret kuhugi pole, ei tähenda, et kogu maailm seisma jääks ja sind imetleks.
11:07 02.03.2020
x3 (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Sai ka oma naisel sõitmist õpetatud ja harjutatud, kuigi load olid olemas, aga autoga sõitmist reaalselt vähe olnud.
Esimesed tunnid ja päevad tavaliselt nädalavahetustel saigi sõidetud lihtsalt linnast väljas mööda väiksemaid teid, kuni oli näha et hakkab selline mõnus autotunnetus tekkima.
Alles siis sai mindud linnaliiklusesse ja ei tekkinud seal mingeid probleeme-uimerdamisi ega teistele jalgu jäämisi vms.
Tahan öelda, et laske algajal juhil lihtsalt sõita ja tunnetada autot kuskil väiksema liiklusega asulavälistel teedel ja kui on näha, et inimene ei ole enam krampis ja tunneb autot ning ennast mugavalt rooli taga, siis minge ja harjutage ka kesklinna tihedama liiklusega teedel.
11:45 02.03.2020
R.K. (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Ma küsiks nende õpetajate õpetajate käest- kes maksab?
12:04 02.03.2020
looder23
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
mina sain kunagi õpetajalt noomida, et seisval autol ei hoita sidurit all ega oodata rohelist tuld. kui linnas minu eesolev õppesõidu auto foori all välja sureb, siis paraku ei saa ma siin kedagi teist süüdistada, et ma seal taga ootama pean, sest ma ei märganud varem rada vahetada. signaalitamine ei aita mitte kuidagi teda sealt kiiremini liikuma saada. uskumatu, millised super ässad siinsed foorumi autojuhid on. reaktsioon nagu kiirendusvõistlusest osavõtjal, mitte kunagi ei eksi, nii tublid ja osavad. kiirendusvõistleja vahest eksib, aga foorumiautojuht mitte kunagi. seda ei tohi isegi mitte mõelda, et seda võiks juhtuda.
12:27 02.03.2020
Kärss
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Looder, ära pööra seda nüüd sõiduõppija vastu. Tema ei ole süüdi selles, et õpetaja on otsustanud inimesega, kes veel ei oska, liiklusesse tulla. Probleem on pigem selles, et sõitmine koosneb paljudest väikestest oskustest, mis tuleb liikluses kõik koos toimima saada. Neid oskusi tuleb õppida eraldi ja tulla liiklusesse juba selleks, et õppida neid oskusi nö kombineerima. Ristmikul siduri pedaali kasutamise õppimine pole sõiduõpetaja poolt mitte lihtsalt lugupidamatu teiste liiklejate suhtes, vaid ka väga ebaefektiivne, et inimene selle selgeks saaks. Samal põhjusel tuleks õpetada ka liiklusmärkide tundmist, sõiduradade planeerimist (st oskust näha endast ette mitme ristmiku jagu) jpm kõigepealt üldse kõrvalistmelt (mitte samaaegselt koos siduri/käigukangi kasutamise õppimisega) - muidu tekib aimdus kõigest, aga korralikult ei oska neist midagi. Ma autokooli sõiduõpetaja puhul ehk veel kuidagi mõistan seda, sest nii väheste sõidutundidega tuleb valmistada inimene ette eksamikõlbulikuks, aga oma sõbranna/poja/tütre või kellegi muu lähedase peal, kus eesmärgiks on sõitmine selgeks saada (mitte lihtsalt raha sõidutundide eest kätte saada), on sellise praaktöö tegemine ikka väga veider. Tore, et õpetaja ise end nende "tuututamiste" pärast puudutatuna tunneb... tee järeldused ja paranda ennast. Sinu õpilane ainult võidab sellest!
13:03 02.03.2020
raneth
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Aitäh tagasiside eest. Väga informatiivne. Siit kahjuks pole tulnud tagasisidet küsimusele:
Kuidas aitab siis ettelõikamine ning pidurid põhja ja seisma jäämine kogenud juhi poolt ja kuidas see on seotud liikluses kogenenud autojuhi arvestamine teiste autojuhtidega /tipptunniga?
Kuidas aitab signaali laskmine õppesõitjal kiiremini liikuma hakata?



13:28 02.03.2020
maaks
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Teinekord on abiks, kui signaali peale auto sinnasamasse parkida ja minna taha uurima, mis meditsiiniline probleem kaasliiklejat vaevab, viisakalt küsida, äkki tal hoopis abi vaja?
13:32 02.03.2020
Kärss
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Kust tuleb eeldus, et see midagi aitama peaks? Või et niimoodi käitus kogenud juht? Äkki selle eesmärk oli aidata hoopis sõiduõpetajal oma veast aru saada? Ettelõikamine ja pidurid põhja - tulevane juht peab ju selliste idiootidega liikluses ka tulevikus hakkama saama, võta seda kui olulist osa õppeprotsessist.

PS: ma pole kunagi õppeautole signaali lasknud ega lõiganud/pidurdanud ees mingi emotsiooni tõttu ega õigusta kuidagi sellist käitumist. Aga samas mõistan ka neid labiilse närvisüsteemiga inimesi, kellel selline "liikluses kogenenud sõiduõpetaja arvestamine teiste autojuhtidega/tipptunniga" s!ta keema ajab - raske öelda, kumb neist suurem patune siin on.
13:44 02.03.2020
Väikepoiss (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
TO R.K. mismõttes kes maksab? Õpilane maksab. Ja kui ta tahab lisatunde võtta, siis ilmselgelt maksab tema need kinni. Sinu rahakotti ei lähe keegi.

Mahno3 muidu olen nõus, aga kui on ees ÕPPESÕIDUMÄRGIGA auto, siis võiks ehk 3-4sek olla kannatust, elu pole nii kiire ju ometi?

Mäletan minagi autokoolist, kui keelati sidurit all hoida foori all. Ja just samamoodi- kollasega vajuta sidur alla, ja käik sisse ning siis rohelise süttides vaikselt kohalt minema (teema autor võiks seda harjutada ka oma õpilasele). Siin aga tundub, et käik peab kohe sisse jääma, kui foori alla seisma jääd, sidur all ja soovitavalt jalg gaasil, vähemalt 3000rpm, et kui roheline süttib, siis lendad kohe minema nagu kiirendaja. Ja hoidku selle eest, kui keegi julgeb ette jääda!
Raneth- ega ei aitagi. See on lihtsalt pooletoobiste viis end kehtestada. Või midagi iseenedale tõestada. See on paratamatus ja sellega peab lihtsalt leppima. Neid wannabe-Schumahereid on terve ilm täis. Lihtsalt tuleb see signaalitamine ühest kõrvast sisse-teisest välja lasta. Kui õpilasel juba veidi enesekindlust rohkem, siis võid ju ka õpetada veidi kiiremini startida.
13:46 02.03.2020
looder23
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Kärss, kuidas sa õpetad õpilast liikluses osalema kui sa ei tohi teda liikluses õpetada? Ka kogenud autojuht võib auto liikluses välja suretada (siiski inimene ja inimene eksib), aga foorumiautojuhil ei juhtu seda kunagi. Kuidas ma olen seda sõiduõppija vastu keeranud? Me oleme kõik õppinud rooli keerama, keegi pole meist sündinud rool peos. Tore on, kui sulle õpetati autojuhtimist kuskil eraldatud linnakus, kuhu oli juba ette määratud kõik elus juhtuda võivad situatsioonid. Teistel sellist võimalust pole.
14:16 02.03.2020
R.K. (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Väikepoiss, see on küll väärt teadmine, et minu rahakotti keegi ei lähe.
14:43 02.03.2020
Väikepoiss to R.K. (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Tore, et sain abiks olla. Teinekord jääb ehk nii mõnigi loll küsimus tulemata. :)
15:06 02.03.2020
R.K. (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Väikepoiss, ei ole lolle küsimusi, on lollid vastused.
15:24 02.03.2020
Kärss
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
# kuidas sa õpetad õpilast liikluses osalema kui sa ei tohi teda liikluses õpetada?

Enne lugema õppimist on mõistlik tähestik selgeks saada. Kui veel numbreid hästi ei tunne, on nagu imelik arendada pikka juttu teemal, et miks arvutamise õppimisel muudkui tõrked tekivad. Tagurpidi järjekorras õpetamine pole efektiivne ega mõistlik ka õpilase jaoks.

PS: liikluse õppimise hulka kuulub ka eelpoolmainitud pooletoobistega toimetulemine.
15:32 02.03.2020
... (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Hulludest tuleb eemale hoida. Las ta tuututab, las ta tõmbleb- kui saab sellest rahulduse või keerab ennast veelgi üles, on see tema probleem, aga sellistega midagi rääkida või püüda omakorda paika panna, on mõttetu. Vastust sellele küsimusele, et mida nendega teha, ei ole. Küll ehk karma nad kunagi kätte saab, aga nagunii sellised õppust ei võta. Samas muidugi sõiduõppija peaks oma vigadest kiiresti õppima ja liikluses sujuvamaks muutuma.
16:01 02.03.2020
63amg (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
tänane situatsioon elust enesest.
sõpaka-tammsaare rist.vasakpööre suunaga Haabersti poole.õpekas esimene,mina tema taga teine.liikumist alustame rohelisega,ristmiku ületamise lõpetame punasega.tegelikult süttis punane juba siis,kui olin veel vastassuuna vööndis.tegemist on ju ohtliku situatsiooniga,mille põhjustas õpekas.kas ma pean alati eeldama,et kui mu ees on õpekas,siis pole mul vaja ristmikule välja sõita,kuna võin teistele jalgu jääda.olgugi,et mul põleb roheline.
lääneeuroopas sõidavad õpekad kiirteel 130-140 ga.ei mingit probleemi.meil venitakse nagu tatt mööda märga m...
16:21 02.03.2020
Väikepoiss (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
R.K. see on tõlgendamise küsimus.

Aga 63amg, esimese asjana mina sinu asemel õpiks õigekirja veidi. Just kirjavahemärgid, lause alguses suur täht ja muud sellised, pisiasjad. ;)
Siiski peaks natuke mõistmist üles näitama õppesõiduautode osas. Olen isegi nende peale vahest pisut kuri olnud, aga samas mõistan, et inimene alles harjub-õpib. Lääne-Euroopas võivad nad ka 200km/h sõita, meie oludes on see aga täiesti mõttetu võrdlus- esiteks on meil lubatud maksimaalselt 110km/h, seda ka siis, kui on läbitud see nö Kanada turisti (vahtralehe) aeg. Kiirus pole alati oluline- turvalisus ja õigesti liikluses käituma õppimine on palju olulisemad, et ei toodetaks juurde justnimelt neid pooletoobiseid, kes tõmblevad liikluses ringi.
Ei puutu väga teemasse- aga oli seik, kus nägin õppesõiduautot ringteel sõitmas, vilgutamas suunatuledega: ringile sõites oli sees suund paremale. Keset ringi lülitas sisse suuna vasakule ning sõitis siis ringilt maha paremale, vasak suund sees. Sõitsin sabas, mõtlesin, et mismoodi õpetaja laseb nii sõita. Ja suur oli minu üllatus, kui möödasõidul märkasin, et roolis oligi õpetaja. :) Vot selline tähelepanek meie igapäevaliiklusest. Et mida veel tahta õpilasest, kui teinekord õpetajagi ei oska liikluses käituda. Ja selliseid näited võin veel päris mitu tuua erinevatest olukordadest.
16:26 02.03.2020
solksolk
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Ega ei peagi kaugelt otsima, siin samas foorumis on kenasti näha, kes on liikluses need närvilised, kes ei salli õppesõiduautosid ja on ka muidu närvilised tõmblejad liikluses, mis pole sugugi õige liiklemine..
Närviliste liiklejate jaoks on iga normaalne liikleja uimerdis, ehk siis närvilised liiklejad peavad ennast muutma.

Selleks, et kohalt saamine ja käiguvahetus selged oleks korralikult, see võtab ikka aastaid aega.
Selleks, et tekiks korralik baas, tulebki tänaval sõita, kes jõuab sul platsil kümnete tundide kaupa õppida, kõige paremini õpib liikluses.

Kust see aeg ja raha võetakse, et platsil niipalju harjutada?
Algajad ei oskagi algul kohalt minna ega käiku vahetada korralikult, see on loomulik ja rohkem mõistvust nende osas.
Jah, mind häirivad ka õppesõiduautod, aga ma saan aru, et peab ju harjutama ning harjutama peab ikka reaalses liikluses, ehk siis õigetes oludes.
Seega ma endale sisendangi, et kuidagi peab ju sõitma õppima ja las nad olla, kannatan välja, võimalusel sõidan mööda.
Rohkem kannatlikkust ja sallivust liikluses, tundub, et enda õppimise ajad on ka paljudel meelest läinud.


Kindlasti tuleb siia nüüd hunnik kõvasid "sõidumehi" kõvatama, kui kõvad roolikeerajad nemad juba 5 aastaselt peale on jne. Selle kõige peale ütlen juba ette ära, et jutuks hea küll, aga tegelikkus....

Muudetud 2.3.20 16:36

17:56 02.03.2020
to solk (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Selleks, et kohalt saamine ja käiguvahetus selged oleks korralikult, see võtab ikka aastaid aega.

vähegi ajuollust omav inimene saab selliste liigutuste tegemise selgeks enne riikliku sõidueksami tegemist ja kui ei saa, siis pole tema koht autoroolis. aastaid kulub selleks, et sõiduoskust järjest paremaks lihvida.
18:01 02.03.2020
mati1222 (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
lähtsalt väikene tähelepanek. mõni foor ongi 5 sec rohelisega.tartus eedeni juurde vasakpööret tehes avastasin mingi päev, et see poole auto omaks muudetud, nagu süttis, nii start, kuid ikka jääd roosa kätte. põhimõtteliselt korraks vaid. siduri all hoidmine pole just hea idee. ise väga lihtsalt- jalakäijate rohelisest 4 sec ja enamused on nii
18:31 02.03.2020
looder23
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
kärss, kõigepealt küsimus, et kuidas ma selle sõiduõppija vastu keerasin?

sinu kell 12:27 postitus: "Ristmikul siduri pedaali kasutamise õppimine pole sõiduõpetaja poolt mitte lihtsalt lugupidamatu teiste liiklejate suhtes, vaid ka väga ebaefektiivne, et inimene selle selgeks saaks."

ok sidurdamisest saan ma aru.

aga eelmine ja järgmine lause:

"Neid oskusi tuleb õppida eraldi ja tulla liiklusesse juba selleks, et õppida neid oskusi nö kombineerima"

"Samal põhjusel tuleks õpetada ka liiklusmärkide tundmist, sõiduradade planeerimist (st oskust näha endast ette mitme ristmiku jagu) jpm kõigepealt üldse kõrvalistmelt (mitte samaaegselt koos siduri/käigukangi kasutamise õppimisega) - muidu tekib aimdus kõigest, aga korralikult ei oska neist midagi."

Siis kuidas kurat sa õpid liiklusest väljas sõiduradade planeerimist, näha ette mitme ristmiku jagu jne? See, et sa õpetad kõrvalistuvat õpilast tunde ja tunde on põhimõtteliselt mahavisatud aeg. Paned ta autorooli ja kõik on nagu peoga pühitud. Üks asi on nagu kõrvalistmel tegevusetult teooriat õppida, teine asi ise tegevuses olla. Ta võib platsil olla nagu äss, aga viska liiklusesse ja on paanika. platsil puudub segav faktor - liiklus. tavaliselt läheb õpilane autokooli ja siis alles mõeldakse, et võiks teha juhendaja tunnistus ning anda lisasõitu. sa lähed nüüd platsile kuiva trenni tegema ja paned kõrvalistmele teooriat õppima, aga autokoolis läheb ta ikka liiklusesse. juhendaja tunnistust ei saa varem kui õpilane on autokooli registreeritud. jah, muud trenni võite teha, aga saab teise auto ja oskused jälle pühitud. enamik inimestel pole miljonit erinevat autot aia äärest võtta ja nendega õppesõitu teha. ja selline pisiasi, nagu eksimus, ka kogenud juht eksib ja suretab auto välja, aga loomulikult, pole seda sinuga mitte kunagi juhtunud. sina sündisid rool peos ja olid juba proffesionaal, kui esimest korda liiklusesse läksid. sina oled ilus, tark ja osav, aga mina ei oska lugeda. mis teha, kui ma nii alaharitud olen.
18:49 02.03.2020
Närtsinud sõiduõpetaja (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Eesti mees oskab kahel teemal alati sõna võtta ja ka õpetussõnu jagada. Need on ehitus ja autojuhtimine.
Ma ei tea kui palju on minul 35 aasta jooksul olnud õpilasi. Kindlasti rohkem kui kõikidel empaatiavõimetutel eelkommenteerijatel kokku. Ühte tean aga kindlasti, et alustanud on kõik ühte moodi. Jalg väriseb, auto on võõras, keegi jälgib ja ka kommenteerib sinu sõitu kõrvalistmelt, oled esimest korda selles kohas või situatsioonis, pead märke jälgima, sest sa pole siin varem sõitnud. Uskuge, täna on õpilasel kõige suurem hirm kellelegi jalgu jääda. Piinlik on sõita lubatud suurima kiirusega, sest teised sõidavad ikkagi mööda. Kas alustavale autojuhile ei võiks anda pisut paremat eeskuju?
Nagu vanasti meister õpipoisile andis.
Mehed, teil on lihtsalt meelest läinud või te ei soovi meenutada kuidas ise alustasite. Aga mina mäletan kuidas te olete alustanud.
Siit saaks veel tegelikult pika sammu edasi astuda - näiteks kui kõnniteel teie ees laps kõnnib ja teie liikumist segab. Andke ikka häälekalt märku ja vajadusel põlvega selga. Kui õnnestub, siis noomige ka temaga kaasasolevat lapsevanemat, sest mis ta toob last tänavale kui see veel piisavalt kiiresti ei liigu.
18:52 02.03.2020
solksolk
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
sõiduõpetaja, ma olen sinuga täiesti nõus, nii see olukord kahjuks on.

Ühele eelmisele, see, et aastaid aega võtab, selle all pidasin ma silmas korralikult siduri ja käiguvahetuse selgeks saamist, mitte baastasemel.
Väga palju autojuhid ei õpi siduriga sujuvalt ringi käima, eriti veel närvilised autojuhid.

Muudetud 2.3.20 18:53

20:34 02.03.2020
to närtsinud... (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Me saime 30a tagasi kätte oma ihaldatud vabaduse ja koos sellega vabaduse unustada kõik käitumisreeglid ja head kombed ning tavad, mida toona isegi koolis õpetati. Enne olid kõik seltsimehed ja sõbrad, nüüd on kõik vabad inimesed või isiksused või egotsentrikud. Tegelikult asi nii hull muidugi veel ei ole ( kuid süveneb aina) , aga reegel on, et s.tt ujub alati pinnale, tilk tõrva rikub meepoti jne, seega mõni üksik tõbrusk sadade normaalsete seas on alati märgatav.
21:26 02.03.2020
Kärss
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
# kõigepealt küsimus, et kuidas ma selle sõiduõppija vastu keerasin?

Sellele eelnevas kommentaaris hakkasid vastandama sõiduõppijat "sõiduässadele". Aga probleem on hoopis õpetajas. Õpilane, kes VEEL ei oska, pole milleski süüdi ja Tallinna liiklus pole koht, kus õpetada siduri lahtilaskmist või käigukangi ülesleidmist.

Veel sidurist: kui õpetaja (või autokool või isa või kesiganes õpetab) ei viitsi selgeks teha siduri tööpõhimõtet, siis sõiduõppija jaoks jääbki siduri lahtilaskmine tähendama seda "lase pedaal aeglaselt ülesse", saamata aru, mida ta täpselt üldse teeb. Nii kulubki "selgeks saamiseni" paarsada korda rohkem aega (sidurivajutusi).

# Siis kuidas kurat sa õpid liiklusest väljas sõiduradade planeerimist, näha ette mitme
# ristmiku jagu jne? /.../ Paned ta autorooli ja kõik on nagu peoga pühitud.

Loomulikult on LIIKLUSE õppimine liikluses peast pühitud, kui inimene õpib liiklusesse sattudes hoopis siduri kasutamist ja käikude ülesleidmist (õigemini seda, millisel kiirusel/kiirendusel millist käiku peaks kasutama)... ja jälgima samal ajal korraga KÕIKI liikluskorraldusvahendeid ning teisi liiklejaid.

Oled kuulnud väljendit "suur tükk ajab suu lõhki"? See tähendabki lahtiseletatult seda, et suuri asju süüakse tükkhaaval. Täpselt nii väikeste tükkide haaval, kui kellelegi suhu korraga mahub. Kus ja kuidas neid süüa - inimesed on erinevad, õpivad erineva kiirusega erinevaid oskusi - sellepärast hea õpetaja pole mitte ise suur "sõidumeister", vaid inimene, kes viitsib süveneda õpilase "hingeellu" ja leida sellele vastavalt parima viisi just selle inimese õpetamiseks. Ja leiab teise inimese õpetamiseks teistsuguse parima viisi.

Aga mõttetu on hakata õpetama inimesele muusika komponeerimist, kui inimene pole noote tundma õppinud ning otsib viiulikasti avamiseks viiulivõtit, kuigi selle saaks lahti ka bassivõtmega. Liiklust õpitakse samal põhjusel esialgu teoreetiliselt ja seejärel praktiliselt kõrvalistmelt märke/teetähistusi jälgides ja lahti seletades (et tekiks oskus näha ette vajalikke ja kiirelt tegemist vajavaid otsuseid ka siis, kui märk on pikali või teetähised kulunud - siin on teooria ja praktika lahknevus üsna suur). Ja alles seejärel ise roolis olles. Kõike ühekorraga õppida pole võimalik - siis juhtubki see, et jalg väriseb, ei tea mida teha ja lõpuks sureb auto välja, sest ka siis teeb inimene kiiruga midagi, mida ta mitte kunagi ei peaks tegema, kuna talle pole seda arusaadaval kujul õpetatud. Mitte kunagi, kordan MITTE KUNAGI, pole siin põhjust näidata näpuga õpilase suunas.

Olen varemgi foorumis rääkinud, et mu abikaasa tegi juhiload elades ühes Lõuna-Euroopa riigis ja kui meil tähendab sõidueksam reeglite täitmise kontrollimist, siis seal tähendas eksam just vastupidiselt seadusesse mittekirjutatud olukordade lahendamist. Näiteks seisupiduri rikke korral suure kallaku pealt startimist (vasak jalg siduril, parema jala varvas piduril ja kannaga gaasi - see ei õnnestu eksami ajal närvis olles, kui pole viitsinud õppida seda nn refleksitasemele), teetööde vms piirkonnas reguleerija jt liikluskorraldusvahenditest arusaamist või näiteks ratta (või genekarihma või pirni vm) vahetamist ja veel palju muud, mida kõike seadusesse ei saa kirjutada. Suurim patt oli liiklusebaviisakus, näiteks teise juhi või jalakäija mittetänamine;) See ehk illustreerib hästi, miks mujal ei lõhuta autosid ka sipelgapesa taolises sigrimigriliikluses, kuid miks siin suured egotsentristid oma õigusi igal pool taga ajavad ja teise omasugusega kohtudes meie kõigi liikluskindlustusmakseid kõrgel hoiavad. Ka see teema sai alguse hoopis liiklusdebiilikutest, mitte sellest, et õpetaja oma õpetamismeetodeid oleks võinud analüüsida. Ikka on süüdi keegi teine...
22:45 02.03.2020
looder23
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
kust karu peest loed sa välja seal õpilase vastandamist "sõiduässadega"? millises lausejupis? Kui õppesõidu auto minu ees ristmikul välja sureb ja linnas on mitu rada, siis on puhtalt minu, (saad aru, minu) süü ja mure, et ma ei vahetanud eelnevalt rada ning pean seal taga nüüd passima. kas ma süüdistasin õpetajat? Õpilast? kus ma vastandasin teda "ässadega"? Ässadeks nimetasin ma foorumiautojuhte, kaasa arvatud sind, kellel on kiirendusvõistleja reaktsioon ja mitte kunagi ei eksi. kuigi ma tean, et sa oled ka inimene ja eksid, aga sa kujutad ette, et sa oled ilmeksimatu, vähemalt siin foorumis. Siin oled sa alati kõige ilusam, targem, osavam. see ei kuulu vaidlemisele ja ega ma vaidle ka selle üle.

ma pole mitte kuskil öelnud, et õpilane on süüdi. mitte kuskil. inimesed ongi erinevad, mõnele võidki seletama jääda, kui ta kõrval istmel on, teine rabab lennust, aga kui ise liikluses, siis õpivad võrdselt. ma ei tea, sa nagu peaksid olema tark mees, aga seda ei saa aru, et inimesed on erinevad. ma tean inimest, kes sõidab kõrval istmel sinuga kaasa. peab tee meelde jätma, et järgmine kord ise minna. null. mitte midagi. ei jää meelde. sõidab selle tee ise roolis läbi ja pole probleemi. järgmine kord meeles.

huvitav järeldus, et seal sigrimigri liikluses ei lõhuta autosid. millele tugined? sellele, et külastad paar korda aastas seda riiki ja ei näe seal ühtegi õnnetust? või on sul pädevamaid andmeid? kui me jõuaks sellisest mõtlemisest välja, et iga mees arvab, et on ulme tegija ning iga pidurdus ja lisa viivitus teevad ta miljoni võrra vaesemaks, siis jääbki meil neid kõkse olema ja end ning teisi ribadeks sõitmisi. kui autojuht hakkab aru saama, et iga pidurdus ei kuluta ta klotse hoobilt nulli ning sekund kauem viivitust ei vii ta rahakotist miljonit vaid elu jätkub samal viisil, siis jääb meil neid kõkse vähemaks. muide, oma "ässa" saategi panna vähe uimastema arvelt. kui kõik hakkaks "ässadeks" siis saab palju pauke ja mutreid olema.

ise sa räägid teistega arvestamisest, aga tegelikult ei arvesta sa ju üldse. me ei tea kui pädev autojuht on teemaalgataja. võibolla oskab ka talutavalt punktist a punkti b sõita. aastane läbisõit 10000km. miinimum aeg lube omanud ja nüüd omab juhendaja tunnistust. seda sa ei kujuta ette, et tema sõidab läbi selle vahemaa 10 aastaga ,mille sina ja mina aastaga? seda ei saagi ju võrdseks pidada. seda enam kui pole eriti tallinna inimene ka. ei, sul peavad kohe kõik ässad olema. filingraanse siduri tunnetusega ja super reaktsiooni ajaga. kui inimene ei oska isegi seda ,siis ei saa ta ka ju õpetada seda. tubli, et oled nii palju häid juhte liiklusesse koolitanud, aga proovi natuke laiemalt vaadata, natuke ka teise inimese mätta otsast. ta võibolla ei teagi siduri tööpõhimõtet, aga näed ta osaleb liikluses ja on luba olla juhendaja.
00:10 03.03.2020
Kärss
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Plärtsumisele ei viitsi vastata, aga konkreetne küsimus:

¤¤¤ kust karu peest loed sa välja seal õpilase vastandamist "sõiduässadega"?

Siit:

# kui linnas minu eesolev õppesõidu auto foori all välja sureb, siis paraku ei saa ma
# siin kedagi teist süüdistada, et ma seal taga ootama pean /.../ uskumatu, millised
# super ässad siinsed foorumi autojuhid on. reaktsioon nagu kiirendusvõistlusest
# osavõtjal, mitte kunagi ei eksi, nii tublid ja osavad. kiirendusvõistleja vahest eksib,
# aga foorumiautojuht mitte kunagi.

Kes on väitnud, et foorumiautojuht ei eksi kunagi? On keegi kohanud kunagi eksimatut inimest?

Teine asi, mida vist ise poolikult selgitasin:

# mõnele võidki seletama jääda, kui ta kõrval istmel on, teine rabab lennust,
# aga kui ise liikluses, siis õpivad võrdselt.

Mitte ei seleta kõrval istuvale õpilasele, vaid õpilane seletab ja roolis olev õpetaja parandab seletuses olevad vead ning küsib lisaküsimusi, millele vastamisele peab hakkama kuluma mitte rohkem aega, kui on vaja liikluses otsuste vastuvõtmiseks. St õpilane mängib ise läbi kogu oma mõttekäigu ilma selleta, et peaks keerama samal ajal rooli, kasutama sidurit jne. Oskus näha korraga kõiki liiklusmärke (paar ristmikku ette!!!) ja teetähiseid ei saa tekkida, kui inimese tähelepanu on hajutatud tehniliste pisiasjade (sidur, käigukang, peeglid jne) vahel. Ükshaaval õpitakse kõik need komponendid eraldi selgeks, eri inimestel tulevad need kõik eri kiirusega, alles seejärel hakatakse neid õpitud oskusi kombineerima (loe: lastakse inimene linnas rooli). Nagunii lisandub sinna siis veel kogu liikluse jälgimine, see kõik on niigi suur koormus tähelepanule algaja jaoks. Selline "viskame vette ja päästame ära, kui uppuma hakkab" ei ole õpetamismeetod, see ei õpeta OSKUSI. See, kui püsitakse kuidagi veepeal ilma ujumisoskuseta, ei arenda inimest.

Siduri lahutamise õpetamine algab töökoja laual ja selleks kulub umbes veerand tundi. Ilma selle veerandtunnita kulub tavaliselt 3-4 aastat, et "empiiriliste katsetuste" kaudu sama tulemuseni jõuda Pigem tähendab paljude jaoks see ka peale vahtraleheaega lihtsalt "tundlikumat jala kergitamist sidurilt", mitte mõtestatud tegevust.
00:38 03.03.2020
kaitseingel62
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Kõik see mida Kärss räägib on õige, aga ainult teoorias.
Teen sulle nüüd pakkumise ja palun suhtu sellesse kui tõsisesse väljakutsesse.
Tule palun ja realiseeri kõik see mida sa siin kirjeldad. Tasun sulle kehtiva hinnakirja alusel. Kutsu gümnaasiumiõpilane töökoja laua juurde ja seleta talle siduri ehitust. Püüa temas tekitada huvi selle vastu, sest tema teab, et peale võtme keeramist saab autoga sõita. Kui see tehtud, siis liiguksime edasi keerulisemate ülesannete juurde nagu platsil algõpe kus ta omandab perfektse sõiduoskuse ja vajaliku tähelepanu jaotuse enne tänavaliiklust. Seejärel harjutame temaga ühesuunalistel tänavatel pöördeid, ringristmike läbimist, kiirendus- ja aeglustusradadel sõitmist, maanteekiirusel sõitmist, säästliku sõiduvõtete kasutamist, parkimist ja muid manöövreid. Maanteel tagasipööret (Maanteeameti eksamil kontrollitav harjutus), otse ja kurvis tagurdamist. Tehnoseisundi hindamist. Kolme pedaali samaaegset kasutamist ning liikluse etteaimamist.
Arvesta palun sellega, et õpilase ootus on sealjuures saada kõik selgeks 21 tunni jooksu (45 min. /tund). Kui sa seda ei saavuta, siis tembeldab ta sind halvaks õpetajaks ja raha väljapressijaks mis on teatavasti raske kuritegu.
Sinu motivatsiooni tõstmiseks seda eksperimenti kaasa tegema olen ma nõus lisaks õpilase poolt makstavale tasule panema juurde sama suure osa omalt poolt. Sõidutunnid algavad Tallinnas ja sinu teenitav tasu koos minu osaga on 46 eurot 45 minutilise tunni eest. Õpilase valin mina ja sinu poolt on juhendaja tunnistus mille hankimisel pakun vajadusel abi. Kontakti leiad ise kuna oled admin. Kui ei leia, anna teada.
Tulemustest anname koos teada kolme kuu pärast.

Muudetud 3.3.20 01:11

02:55 03.03.2020
Kärss
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Kaitseinglile: tingimused on sellised, et ma ei tohi oma pead vist kah lillaks värvida, muidu äkki jälle miski ei sobi. Ma olen siin kirjeldatut realiseerinud juba üle veerand sajandi, teinud seda nii Eestis kui välismaal elades. Just nimelt motiveeritud inimestele ja harjutus harjutuse järel, et saaks selgeks, mitte kellelegi millegi tõestamiseks. Autokoolidega pole kunagi konkureerida soovinud (minuga sama katuse all elab ka endine autokooli sõiduõpetaja) ja ka teema algataja tegeleb siin praegu hoopis LISA õppega. Lisaks õpib juurde iga normaalne inimene, kes tahab sõidu selgeks saada. See viimane lause kehtib tegelikult iga oskuse kohta siin ilmas.

See 21 tunni jooksul "kõige" selgeks saamine on ju illusioon. Lasnamäe staar Subaarik on juba pensionär ega ole siiani sõitmist selgeks saanud, kuigi lubade saamiseks vajalikud trikid suutis ta kunagi ikkagi ära teha. Selliste "oskajate" liiklusesse juurde tootmine, kes ei saa hästi aru, mida nad tegema peavad, ei peaks olema ühegi koolitusvõrgu eesmärk ning 21 tundi kindlasti mitte parim vahend selle eesmärgi saavutamiseks.

PS: ma pole ise kunagi autokoolis käinud ja kuna lähisugulaste hulgas on mitmeid kunagisi rallisõitjaid (st peresõprade hulgas ka tipud), siis õpetati ka mind sõitma just nii harjutus harjutuse järel, iga liigutuse taga olevat "rauda" vajadusel lahti seletades (ega selles vanuses väga vajadust enam polnud:)), mind ennast liiklussituatsioone (nii umbes kümne aastasena) lahti seletama pannes jne. Kõik, millest siiani rääkisin, pole mitte midagi uut, vaid vana ja ammu enne mind kasutusel olnud metoodika. Ei taha väga kiita, aga mitte halvem praegusest.

PPS: See teema pole siin mitte sellest, kuidas saada lubasid, vaid praegu levinud metoodika puudusest, mille tagajärjeks on lisaõppevajadus ning lisasõidutundide ajal "pea pulki täis" õpilane, närvilised kaasliiklejad ning selle kõige taustal õpetaja, kes usub siiralt, et tema on kõik õigesti teinud ega ole ise seotud foorumiteema põhjustega. Ma usun täiesti siiralt, et ka tema tahab oma õpilasele parimat, ainult et kvantiteedi tõstmisega ei saa lahendada kvalitatiivseid probleeme. See käib ka nende 21 tunni kohta - kvaliteedi mõõdupuuks ei sobi ajaühikud ja Sinu pakutud tingimustel ning tunnihinnaga nimetaks ma seda heasoovlikult provokatsiooniks, mitte tõsiseks väljakutseks;)
06:59 03.03.2020
... (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
ja kui rääikda laevandusest, siis kärsa suguvõsas on mitmeid kapteneid-maadeavastajaid ja ise õppis ta purjedega tegelemise juba viieaastaselt ära ning on seda õpetanud kümnetele tänastele kaugsõidukaptenitele.
10:27 03.03.2020
x3 (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Iseenesest Kärss räägib ju täiesti õiget juttu.
Millest selline järjepidev vastuseis/vastuargumenteerimine?!
Võibolla huvitav tähelepanek, aga need samad õppesõiduautodele ärapanijad/ettekeerajad/suunatulede mittekasutajad jne on ju ka tegelikult need samad juhid ja inimesed, kes on käinud nendes samades autokoolides ja õppinud nende samade õpetajate käe all ning edukalt ka läbinud ark-i eksamid!
On siis viga väheses/viletsas sõiduõppes, tänapäeva ühiskonnas või muus või kõigi nende koosmõjul, ei oska mina öelda. Aga päris õige ja normaalne see pole.
11:41 03.03.2020
looder23
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
kärss, vot see on juba tase, et sealt lugeda välja sõiduõppija ja "sõiduässa" vastandamine. jah, ma eksisin kirjutamisega, sest alates sõnast "uskumatu" oleks pidanud algama uuelt realt või uue lõiguna. praegu ajad sina seda teemat, et sõiduõppija peab tulema tänavale juba "ässana". inimene võib sulle sealt tulistada kõrvalt istmelt liiklussituatsioone ja küsimustele vastamist, aga annad talle rooli ja liikluse ette, siis võib "kinni kiiluda".

Sulle lohutuseks võin öelda, et ei ole ma ka läbinud põhimõtteliselt mitte ühtegi autokooli vaid mind on liidetud kuhugi kooligruppi, mis lähiajal hakkas riiklikule eksamile minema, tegin koolieksamid ja siis riiklikud eksamid. kui sina 10 aastaselt lugesid kõrvalistmel liiklussituatsioonidest monoloogi, siis mina osalesin siis juba liikluses. 12-14 aastaselt olin isale põhimõtteliselt taksojuht. ja seda ilma siduri lahkamise väljaõppeta, kõrvalistmel monoloogi lugemiseta jne. vaid puhta praktikaga. siduri töö põhimõtte sain ma alles hiljem koolis selgeks. tehnikumis. tehnikumis oli meil ka liikluseõpetus, kus võtsime läbi liikluseeskirjad, erinevad joonised ristmikest, märkidega kui ka siis kui öösel olid kratid käinud ja märgid vanaraua hunnikusse viinud, hilisemaks realiseerimiseks jne. ma ei tea , kas tänapäeval võetakse asja nii läbi, sest nagu mainisin, et tervet autokooli pole läbinud ning need üksikud tunnid mis ma sel käisin toimus ainult testide lahendamine, seda sain ka kodus teha. keegi võiks kirjeldada, et kuidas käib tänapäeval teooria koolitus? lugege LS läbi ja siis asugem teste lahendama?

ja ma ei näe ikkagi mitte mingit põhjust, et inimene peaks õppima siduri tööpõhimõtet, kui tal seda mitte kunagi vaja ei lähe. saan aru sidurdamise-pidurdamise oskusest ja laias laastus liikluse tundmisest (liiklusseadus peab olema läbi võetud), aga muu mudru.... pointless, sest kui tuleb tallinna liiklusesse inimene, kes võib tunda siduri tööpõhimõtet väga hästi, aga 20 aastat pole sõitnud suuremas linnas kui nt. võru, valga või türi, siis on ta seal hullem kui esimest korda liikluses olev õpilane.
sa räägid, et pead õpetama oma sugulast, pruuti jne. liikluses osalema. jah, aga kui õpetajaks on ajukääbik, et ette reastumine ja siis pidurdamine on jummala äge õpetus tagumisele ning nii peabki, mida nad töllerdavad siin jalus, siis millesed liiklejad sealt tulevad?

nagu ma juba mainisin, siis sul puudub võime asju teise mätta otsast näha. ainult mina ja minu meetodid on õiged, teised kõik valed. siit ka vastus su küsimusele, et on keegi kohanud kunagi eksimatut inimest? siis vastus oleks, et elusast peast mitte, aga siin foorumis küll ja see oled sina, sest sina ei eksi kunagi. vähemalt su enese jutu järgi.
12:48 03.03.2020
Kärss
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Kolmele punktikesele: mul on suguvõsas ka üks neeger. Aga mitte Kurrunurruvutisaarelt vaid sealt lähinaabrusest. Ehk aitab see teadmine Sul teemasse paremini süveneda.

# inimene võib sulle sealt tulistada kõrvalt istmelt liiklussituatsioone ja küsimustele vastamist,
#aga annad talle rooli ja liikluse ette, siis võib "kinni kiiluda".

Loomulikult võib kinni kiiluda. Aga kui ta pole seda kunagi varem teinud ja peab seda hakkama esmakordselt tegema keset Tallinna liiklust koos siduri kasutamise õppimisega, kiilub kinni päris kindlasti ja nii ei õpi kah midagi. Nii Sinu kui minu jaoks on sõidu ajal näiteks moblaga rääkimine palju lihtsam multitasking, aga seda seadus millegipärast ei luba. Ka mina sõitsin MAAL autoga sellest alates, kui jalad pedaalideni hakkasid ulatuma, osalesin titena tavotti süües igal teisel aastal toimuvas mootori kapremondis (sest zhigullieelsel ajastul see käiski nii tihti) ja veel palju muud huvitavat, aga siin teemas käib praegu jutt sellest, miks levinud LINNALIIKLUSE õpetamismeetodid jätkuvalt probleeme tekitavad. Ma ei võta siin endale au mingi uue metoodika väljamõtlemise eest, vaid kasutan lihtsalt neidsamu meetodeid, millega rallisõitjad omale järelkasvu koolitasid, kuidas nad mind ja veel paljusid teisi sugulasi õpetasid. See siin on liikluse teema, olen tutvustanud ka paljusid meetodeid foorumi sõiduõppe alajaotuses, teinud üle 10a tagasi ka ise ühe sellise teema, kuulan huviga teiste kogemusi ning nõuandeid ja jätkan ka edaspidi nii hästi kui oskan. Kusjuures mul pole absoluutselt kutsumust selleks, lihtsalt sattusin selle kõige juurde põhjusel, et rublaaja lõpus ja krooniaja alguses oli inimestel vähe autosid käes ja tuttavad tulid abi paluma lihtsalt sellepärast, et mul oli. Sellepärast olengi õpetanud ainult tuttavaid ja tuttavate tuttavaid, rohkemaks pole ei huvi ega aega.

Looder, loe oma viimast lõiku uuesti. Loe seejärel läbi oma postitused ja vaata igaks juhuks ka peeglisse. Mul pole mingit probleemi enda üle naermisega ja sellepärast olen ka foorumis alati oma feilidest vabalt rääkinud. Ainult targutajatel ei juhtu kunagi midagi. Kes teeb, sel ikka juhtub ja on võimalus sellest õppida. Mitte ainult siin, vaid ka naastulamelli-, esitagaveo- jpt teemades. Aga asjad on pahasti, kui oma vigadest õppimise asemel hoopis keegi teine alati süüdi mõistetakse, näiteks need ettekeerajad, tuututajad jne. Nii on ju mugavam, ei ole vaja oma tegevust analüüsida ega oma mugavustsoonist välja tulla ja midagi uut juurde õppida.
13:16 03.03.2020
maaks
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Mille üle üldse vaieldakse?
Kas Eestis seadus keelab tipptunnil (või ka muul ajal) õppesõidu tegemise - ei keela, järelikult on kõik OK.
Kas Eestis seadus keelab asulas signaali andmise - keelab, järelikult see ei ole OK. Sama asi on ohtliku ette põikamisega!
Õppesõit tänaval on lubatud, kui sõiduõpetaja (ja mitte keegi muu) on otsustanud, et õpilane on piisavalt vilunud jne. - see tähendab, et ta ei pea olema "Ott Tänak", mis rooli ja kangide käsitsemisse puutub :-) vaid et ta saab hakkama ja selleks et muud liiklejad saaksid sellega arvestada on autod märgistatud.
Pole vahet kellel suguvõsas rohkem neegreid on või kes oma ahvid kiiremini tantsima on õpetanud, selline teguviis ei saa olla õigustatud mitte ühelgi juhul.
PS Hoopis suurem probleem, kui need 2-3 õppesõidukit on nn "Tartu" inimesed, kes aeg ajalt päris linna satuvad. Need autod ei ole kahjuks kuidagi märgistatud :-D

Muudetud 3.3.20 13:19

16:51 03.03.2020
solksolk
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Siinkohal tahaksin lisada, et ma ei salli suhtumist, et Tallinn on ainuke linn Eestis, ei ole, kohe teps mitte ei ole ainuke, see on väga kitsas mõtlemine.
Eestis on olemas täiesti kahekohaline arv linnu ja nad kõik on täieõiguslikud linnad ja ei ole kõik muu peale Tallinna maa, kohe mitte ei ole.
Tartust rääkides on Tartu liiklus keerukuselt Tallinna omaga täiesti võrreldav, lihtsalt tunduvalt rahulikum ja parem sõita seal seetõttu.

Kusjuures sellega olen ma nõus, et õpilasel võib Tallinna liiklusesse väga kehv olla siseneda.
Kui ma ise omal ajal juhiluba tegin, siis ma ei kujuta ette, mida ma Tallinnas oleksin teinud sõiduõppe alguses.
Samas sõiduõppe lõpu poole, koos õpetaja abiga ilmselt oleksin seda linna läbida suutnud küll.
Kuna ma külastan Tallinnat piisavalt harva, siis kulus mul aastaid, et Tallinnas liiklema õppida, kulus aastaid ajani, kuni ma enam ei kartnud seal liikluskeerises olla ja keeruliste liikluskorralduste keskel, mida korraga haarata kõike oli võimatu.
17:05 04.03.2020
väike vend (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Olin ise ka möödunud aastal pikalt juhendaja rollis ja ei ole ühtegi sellist mure näinud, et keegi signaalitaks või tahaks oma ülemvõimu liikluses näidata.

Tõsi küll, me ei läinud tänavale enne kui sõidurajal püsimine selge. Ning ka siis pigem vähese liiklusega ajal. Me ei teinud sõitu käsikastiga autoga, sest mul ühtki sellist ei ole võtta ja ise käiguvahetamisega võib ka siis tegeleda, kui muu liikluse jälgimine ja auto käsitsemine on juba loomulikuks saanud. Samuti ei teinud me õppesõitu mingite väikeautodega vaid paari suure üle 5m pikkuse ameerika autoga, sekka väiksem Jeep ka. Õppesõidumärgid iga kord peal ja mitte keegi ei näinud ühelgi sõidukorral vajadust signaali anda või mingeid huvitavaid liiklusohtlikke olukordi tekitada, hoolimata sellest, et kõik sõidud sai tehtud piirkiirusega ja kohati ka allpool seda. Seda veel Tallinnas ja lähiümbruses.

Nii et võib-olla ei ole asi tingimata õppesõidumärgis, vaid pigem selles, mille küljes see märk on. St õppesõidumärgiga väikeauto või odavauto on enese välja elamiseks lihtsam sihtmärk, kuid veoauto mõõtu maastur või lahmakas sõiduauto võtavad natuke rohkem mõtlema. Kui mitte selle üle, kas on mõtet riskida, et selline ilma pidurdamata selga tuleb, siis selle üle, kes on peast nii soe, et saunaga õppesõitu teeb.
23:39 04.03.2020
karvanejakole
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Stammer, ma tahtnuks kohe pealt vaadata, kuidas Sa kuival maal ujumise selgeks õppisid, et vees kalana liuelda:) Last õpetasin kunagi nii, et linnast maanteele sõitsin ise, tema maanteel koduni välja. Peale nädalat oli esmane tunnetus juba olemas ja võis linnas kontori ees kohe rooli minna.
14:01 05.03.2020
ulmex (registreerimata)
Re: õppesõitjad ja kaasliiklejad
Olen viimase paari kuu jooksul sõitnud mõned korrad Tallinnas tuttava autokooli õppesõiduautoga. Ise, mitte juhendades. Sõidustaaži 20+ aastat. Julgeks oponeerida Väike venna arvamusele - igalt poole lennatakse mööda. Ja ma ei koperda, ausalt, ja keegi ei taha minu taga sõita. Tavaautoga liigeldes nii hull olukord ei ole.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.