Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: ESINDUSE HOOLDUSE VÄÄRTUS

10:39 18.05.2020
wigry
Esinduse hoolduse väärtus
Sooviks küsida inimeste arvamust selle kohta kuivõrd hinnatud on järelturul ikkagi see kui autot on korraliselt esinduses hooldatud? Ma kujutan ette et see on oluline kuni teatud auto vanuseni kuid vanematel sõidukitel hakkavad tekkima spetsiifilisemat sorti vead mispuhul esindus ei pruugi üldse hea valik olla nende lahendamiseks. Seega kui on vanem masin ja ainult esinduses käinud siis võibolla on sellel hoopis negatiivne mõju masina toimimisele?
10:49 18.05.2020
v6sa
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Hoolduse ajalugu esinduses on kontrollitav.

Super-dupertark naabrimees võib olla hea valik ja tööd hästi teha, aga mingit kindlust selle kohta ei ole. Ruuduliselt paberile oskan mina ise ka kirja panna vajalikke asju;)

Ehk minu jaoks on esinduse hooldusajalugu märk, et loovaid remondivõtteid massiliselt rakendatud ei ole. Mis muidugi ei tähenda, et konkreetset kaarikut ei peaks kriitiliselt üle vaatama - ka esinduses töötavad kõigest inimesed ja meie teadupoolest oleme ekslikud.

Esinduse hooldusajaloota liikur samas ei tähenda ju automaatselt utiili, aga senised kogemused ei anna alust seda valikut kuidagi esinduses remontimisest paremaks pidada.

Muudetud 18.5.20 10:50

11:07 18.05.2020
maaks
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Sendiveeretajad reeglina esinduses hoolduseid tegemas ei käi, seega ilmselgelt on ka mujalt kokku hoitud/ üle lastud.
Hooldus ei ole seesama asi, mis õlivahetus, kuigi hoolduse käigus vahetatakse õli.
11:14 18.05.2020
wigry
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Lisan veel, et on ju suur vahe kas vaadata 7 aastast autot või 15 aasta vanust liikurit. Viimase puhul on vast muud asjad tähtsamad kui esinduse ajalugu ning vaevalt et keegi selle pärast põebki.
11:27 18.05.2020
. (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Loeb ikka omaniku teadlikus autost ja hoolivus. See kas remondib esinduses praktikant ,kes teeb tasuta tööd või oma väikefirmast hooliv 30a kogemusega mees,selle üle võib vaidlema jäädagi, see kui tean,et maksan esindusse kõrget hinda ei taga veel head tööd. Klient on nendele lihtsal loll kõndiv rahakott,väikefirma ei saa seda omale lubada.

Ühesõnaga loeb eelmine autoomanik eelkõige mitte esinduse paber ja loll omanik kes ei oska õligi kontrollida ja mõnusad 30 t välbad.

Väärtus võib olla kuni auto garantiiga ,et hiljem ehk lihtsam müüa,edasi ei saa kunagi neile paberitele kindel olla.

11:28 18.05.2020
stammer (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
vaadatakse ikka üldist seisukorda.
16:40 18.05.2020
n. (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
esinduse ajalugu näitab, et omanik pole olnud ihnuskoi ja seega on masin suurema tõenäosusega heas korras. samuti on siis esinduses kogu ajalugu olemas - ei pea hakkama igaks juhuks kõiki vedelikke ja hammasrihma vahetama.
17:02 18.05.2020
... (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
esiteks ma tahan näha, et üldse on mingi hooldusajalugu, kasvõi 50 000km tagasi vahetatud piduriklotsid, õlidest- rihmadest ja muust rääkimata. teiseks võib olla lisaboonuseks, kui see kõik esinduse templitega, aga mitte just peamine tegur auto valikul. seega esmalt hooldage oma autot ja et ta oleks müügihtekel ka suht laitmatus korras ja säilitage tehtud tööde arved, ostutšekid jms. sõltuvalt müügihinnast on see argument, muidugi mõni tonnine auto läheb ka niisama loosi, ilma ajaloota. tore oleks ka näha topeltvõtmeid, tehasest kaasa antud kasutusjuhendeid, raadio koodi jms
21:26 20.05.2020
Sass0101 (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Siin on nagu kaks äärmust, kas esindus ja kogu ajalugu on teada või siis naabrijota, kes kirjutab paberi peale, mis ta tegi. On ka remonditöökojad, kes teevad head tööd ja väljastavad paberil arveid, kus on kõik kirjas, mis tehtud. Ja nende paberite alles hoidmine tõstab auto väärtust või siis ütleme nii, et seda on seda lihtsam müüa.
06:33 21.05.2020
.................... (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Pigem esinduse ajalugu kui "Jaan Tatika" remont.Kuigi ega esinduse ajalugu pole ka puhas kuld alati. Keritakse ikka, mahlad vahetatakse mujal. Tuleb vaadata tervikut, ühe mehe esinduse pill võib olla tunduvalt kehvemas seisus, kui teise mehe mitte esinduse pill, kuid pidevalt hooldatud.
06:35 21.05.2020
paber kannatab kõikke (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
aga saraks aetud jääb kohe silma
08:28 21.05.2020
Mütoloogiahuvilisele (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Kuivõrd mandunud on inimese mõtlemisvõime, kui tema jaoks on olemas vaid kaks alternatiivi:
"kas esindus ja kogu ajalugu on teada või siis naabrijota"
Naabrijota!?
Kes see on?
Muidugi, alkohoolikuid ja endale väga liiga teinud indiviide leidub igas asulas, linnas, külas.
Aga miks peaks oma sõiduvahendi usaldama temale? Kas võtmekomplekti annad ise suvalisele "naabrijotale"?
Peastpõrunu jutt on sul, Sass0101!
Muidugi- mõni on end ka vihahoos kööginoaga kastreerinud- asi see selllist juttu on ajada.
Eesti elu on muutunud mingiks kõiki ja kõikevihkavaks olluseks, milles leitakse oma rumalusele kõikvõimalikke vabandusi, määratakse süüdlane või otsitakse teda.
Kasvõi "naabrijota", keda minul nt pole, küll on siinsamas 15 km raadiuses mitmed väikesed autoremonditöökojad millistes tehtud töö on nii kvaliteetne, et selle teostamise jälgimine on piinlik, sest iga tagasipaigaldatav sõlm on puhtaks pestud ja määritud, kontrollitud.
Tihti on neis sõidukid, millede vea diagnoosimisega ei ole saanud esindused kuude vältel hakkama.
Selline "naabrijota" labane jutt halvustab justnimelt neid, arukaid mehi, kellede haridus on muide kõrgem, kas autonduse, elektroonika vms tehnilisel alal ja kelle viisakus ja abivalmidus ületab kordades mingi esinduse kunstnaeratuse.
On ammu aeg lõpetada viina lätkiva "poetaguse põllumehe" või sõidukeid remontiva "naabrijota" müütide levitamine."
Muidugi on osaliselt sellise müüdi levitamine ka arusaadav, sest esinduste kutsekatest tulnud, kogemusteta odavtööjõu katse/eksitus meetodile pakuvad pikaajalise kogemusega haritud ja arukad mehed tugevat konkurentsi.
Ilma igasuguse reklaami, kirevate siltide ja muu tiluliluta on nende juurde järjekorrad ja mitte odavuse pärast, seal lihtsalt tehakse sõiduk korda.
08:54 21.05.2020
Eelmisele (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Väga õige. Ja lisaks veel paneb muigama kuidas paljudele on Eesti ajalooga auto nagu mingi jumalastaatuses aga samasugune auto näiteks Saksamaa ajalooga on ikka väga kahtlane.
09:12 21.05.2020
audimeees (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
See on ju teada, et Saksa ajalooga autosid ostavad vaid need, kes ei jaksa Eesti ajalooga autot remontida.

Muudetud 22.5.20 09:56

09:38 21.05.2020
Kui tõesti (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
inimene arvab, et esinduses vahetakse õli, pidurikettaid, -klotse paremini, sest see maksab rohkem. Maksta sama originaal osa(de) eest rohkem kui nt netipoes ja muidugi esinduses pannakse see paremini külge siis miks mitte.
Autot ostetakse ikka hetke seisukorra järgi. Või mõtleb keegi, et kui omanikul on mapi vahel hunnik remodiarveid siis uue omaniku elu muretu, sest eelmine hoolas omanik on juba kõik äraremontinud.
11:10 21.05.2020
Mütoloogiahuvilisele (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
"Eesti ajaloost" niipalju, et minu tuttav naiskodanik ostis aastat 7 tagasi suurepärase "Eesti ajalooga" GOLF-i. Saksa Autost ostetud, oma elu Eestis elanud, hooldusraamatuga sõiduki.
Peale ostu, umbes kahe aasta pärast, tekkisid mul mõningad kahtlused ja ma võtsin selle "Eesti ajaloo" molekulideks.
Jah, Saksa Autost uuena ostetud, kenad paberid, aga maha oli keritud peaaegu täpselt 250 000 km.
Selline see Eesti ajalugu siis oligi.
11:47 21.05.2020
maaks
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Ehk siis seesama "eesti ajalugu" võimaldaski sul kindlaks teha, et 250kkm on maha keritud. Ajalugu ei ei ole hooldusraamat ja hooldusraamat ei ole ajalugu :-)
11:49 21.05.2020
wigry
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Aitähh mitmekesise tagasiside eest. Hetkel oli mu oma 15 aastat vanal masinal valida kas teen suure 240tkm hoolduse (kokku langevad 15, 30, 60 ja 120tkm hooldused) esinduses või mõnes muus töökojas ning otsustasin esinduse kasutks sest neil on olemas tehase täpne nimekiri tehtavatest töödest ehk käiakse auto kenasti üle. Töökojaga pean ma ise selle nimekirja koostama et veenduda et kõik tehtud saab. Ja asi just hoolduses mitte remondis - auto on kenasti korras ja remontida pole seal midagi vaja.

Muudetud 21.5.20 12:15

15:42 21.05.2020
v6sa
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Kui mul on valida kahe võrdses seisukorras masina vahel, millest ühel on viimane hooldusemärge garantiiaja lõpust x aastat tagasi ja peale seda on õli väidetavalt vahetatud ja teisel jooksevad "eilseni" välja kontrollitavad märkmed, siis ma tõesti usaldan kontrollitava ajalooga liikurit rohkem.

Rõhutan: võrdses seisukorras.

Ehk mina teeks (reaalselt alles lasin teha 200 kkm hoolduse) esinduses.

Aga mind ei peeta normaalseks ka;)

Muudetud 21.5.20 17:09

16:27 21.05.2020
Nii ja naa (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Pisut teemast mööda, aga esinduse hoolduse väärtusest teise nurga alt.

2 korda on tüng tehtud VW esinduses (ei täpsustaks kas Aasta Auto Tartus või Möller Tallinnas):

- ostsin uued turvamutrid velgedele ja lasin paigaldada hoolduse käigus. Vanu tavalisi kaasa ei antud ja "uued" olid kasutatud ehk kusagilt maha kruvitud. Avastasin hiljem muidugi..

- ilukilbid olid ära vahetatud. S***mate vastu muidugi. Jällegi avastasin hiljem, niiet õigust nõuda keeruline

Mis muidugi ei tähenda, et nende teenuseid ei kasutaks edaspidi. Väike nõuanne siiski: usalda aga kontrolli!
16:38 21.05.2020
... (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Viimane mulje mitteesinduse tööstiilist. Hommikuks oli kokkulepe auto sinna viia. Viisin. Päeva peale sealt mööda sõites auto lihtsalt seisis õues ja alles kella ühe paiku veeretati sisse. Ok, ise teavad, kuidas jõuavad. Jõudsid siiski tööpäeva lõpuks tehtud, aga ootamatud asjaolud (nö roostes poldid) venitasid töid ja kaks kirjas olnud tööd (paari asja kontrollimine) jäi neil ikka tegemata, sest ajapuudus oli seljas. Ja viimane mulje esindusest- kui auto ei olnud kell kaheks kohal, siis helistati ja küsiti, et miks veel ei ole. Selge see- neil tööpäev täis planeeritud ja hilineja tüüp rikub nende graafiku.
16:45 21.05.2020
wigry
Re: Esinduse hoolduse väärtus
On ka minul esindusega probleeme olnud kus sõltumatust töökojast saan abi. Vast markantseim on seoses termostaadi vahetusega.

Auto oli siis 12 aastat vana ning ei tõusnud enam temperatuur nii kõrgele kui vaja, jäi sinna 70 kraadi peale pidama. Selge, termostaat hakkab läbi minema ning läksin esindusse seda vahetama. Sain auto kätte, kõik oli hea aga järgmine hommik auto turtsus plärtsus ja ajas valget suitsu välja. Lonkasin esindusse tagasi öeldes et sitta tööd teete mehed. Ei nemad ei tea midagi, aga silindris on õli. Kummaline auto polnud nende varasema 12 aasta jooksul kordagi õli vajanud ega mootoris ühtegi häda kah polnud. Nad puhastasid igal juhul küünlad ära ja ma sõitsin minema.

Sain kolm kuud sõita kui viskas armatuuril õlikannu lambikese põlema. Ma pidin lausa käsiraamatust antud kujutise üle kontrollima sest polnud seda kunagi näinud. Tõsi lugu - õli taseme hoiatus. Sai kallatud liiter peale ja sõitsin edasi. Taas kolm kuud möödas ja jälle tuluke põlema - õli vähe. Kallasin uuesti liitri peale aga nüüd oli selge et mootoriga on häda. Sõitsin siis eraldi mootori spetstöökotta kus tehti mõistliku summa eest mootorile kapremont. Sellest alates peab ja õli pole hoolduse vahel rohkem juurde küsinud.

Siit küsimus, et miks hakkas auto järsku õli võtma peale termostaadi vahetust? Kas uue termostaadi testimiseks oli vaja külmal mootoril pöörded piirajasse lasta et jahutusvedeliku kuumutada ja midagi andis järele? Tõestada pole võimalik midagi aga selline lugu oli.

Tõsi kasu oli asjast nii palju, et nii hästi kui peale kapremonti pole see mootor veel käinud. See sõltumatu töökoda tegi uskumatult head tööd. Kolm aastat ja 30 tuhat remondist möödas ja ühtegi pretensiooni antud töö osas.

Samas on esindusega siiski pigem rohkem meeles positiivseid kogemusi kus antakse infot kui mõni detail vajab tähelepanu ning seetõttu ma üldiselt seal ka käin.

Muudetud 21.5.20 16:52

18:18 21.05.2020
. (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Tegelikult on töökultuur ja suhtumine igal pool erinev- nii esindustes kui tavatöökodades.
18:55 21.05.2020
looder23
Re: Esinduse hoolduse väärtus
siin punktiga nõus. mõttetu on heietada, et seal tehti nii ja sääl tehti naa. igal pool on omad head ja vead. olen leidnud omale nn nurgataguse (kuigi täitsa avalikult lageda peal) koha, kus lasen oma autot hooldada/remontida. jah, pole koht kus käiakse kõik nimekirja alusel läbi. auto pole ka enam uus (väga pikka aega enam pole), kuid nt aut. kasti õlivahetuse lasen esinduses teha. olen seda teinud algusest peale (siis kui selle auto soetasin) ja seda ühe mehe soovitusel, kes tegeles käigukastide remondiga. käin ühes kohas ja alati märge maas. seni pole ka nagu odavamat kohta näinud va. kohad kus, ah pane esimene atf sisse ja kärab küll. ei, aitäh. ka minu nurgatagune koht on vahest ajakirjanduses kurja vandumist saanud, aga minul pole seni nendega ühtegi probleemi esinenud. kõik töö on ilusti tehtud.
21:02 21.05.2020
Sass0101 (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Kummaline, et mõni mees ei suutnud mu kommentaari lõpuni lugeda, vaid takerdus sellesse joodiku juttu. No arusaadav, et mõnel sellega probleeme ja tunneb end puudutatuna. Kui nüüd uuesti lugeda, siis ma just ütlesingi oma kommentaaris, et siin foorumis kipub olema kaks äärmust, kuid ise sellega absoluudselt ei nõustu. Tasub ikka lugeda ja natuke ka mõelda. Väljend "naabrijota" oli tõesti vb liialdatud, kui seoses sellega meenus just töökaaslane, kes kiitis oma remondimeest, kes "aeg ajalt kukub ära", kuid kui raha asemel maksad talle viinas või õlles
21:26 21.05.2020
beauvais (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Kah kogemus esindusest. Sai pereliikmele mõne aasta eest rahvaauto soetatud. Jahutusvedeliku tase oli ostes üle miinimumi, kesmisest pisut allpool. Esimesse hooldusse viies vaadati autot vastu võttes muuseas kapoti alla ja öeldi, et tuleb lisada. Ütlesin, et ei lisa midagi kuna ise niimoodi müüsite ja tase on täpselt sama nagu alguses. Nojah, seekord jäi nii. Järgmine kord viis masina hooldusesse tütarlaps. Tehti ära vajalikud tööd, auto sõitis veel mõnisada kilomeetrit. Kui siis masin minuni jõudis ja arvelt lisaks kõigele muule liiter jahutusvedelikku vastu vaatas, hakkasin huvi tundma. Jahutusvedeliku tase oli kaugelt üle maksimumi. Sellest ajast alates peab iga paari kuu tagant pool liitrit peale valama. Loiku all pole aga kusagilt ära kaob.
08:52 22.05.2020
äöüäü (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Rattalaagri vahetus esinduses. Sain võtmed tagasi ja igaks-juhuks mõtlen, et kaen korra koopasse - ennäe, mingi metallist rakis/jublakas ripub vedru küljes. Jublakas tagastatud, sai alata ärasõit. Järgmise foori all seistes kuulen, et summuti on põhja all plärisema hakanud...juhus?
09:48 22.05.2020
maaks
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Ei ole seal mitte midagi juhuslikku - esindustes on eraldi osakonnad kohe, kes hoolitsevad selle eest, et töö kunagi ära ei lõpeks :-D (nali, kui mõni aru ei saanud)
10:29 22.05.2020
marita57
Re: Esinduse hoolduse väärtus
# On ka remonditöökojad, kes teevad head tööd ja väljastavad paberil arveid, kus on kõik kirjas, mis tehtud. Ja nende paberite alles hoidmine tõstab auto väärtust või siis ütleme nii, et seda on seda lihtsam müüa.

Ma käisin hiljuti autoga margiteeninduses hoolduses. Viisakate inimestena nad saatsid SMS, kus küsisid tagasisidet, kuidas ma nendega rahul olen. Muus osas virisema ei hakanud, aga soovitasin hoolduse/remondi eest esitatud arve meili peale saata. Mul on küll kamin ja see paber põleb kenasti, aga ikkagi võiks olla mingi tehtud tööde ja kuludokumentide arhiveerimise võimalus. Paberil arved ja tšekid - halloo, mis sajandil me elame?
10:32 22.05.2020
marita57
Re: Esinduse hoolduse väärtus
# Tõsi kasu oli asjast nii palju, et nii hästi kui peale kapremonti pole see mootor veel käinud. See sõltumatu töökoda tegi uskumatult head tööd. Kolm aastat ja 30 tuhat remondist möödas ja ühtegi pretensiooni antud töö osas.

Foorumi reeglid lubavad soovitada head töömeest või töökoda. Kuna ma miskipärast eeldan, et wigry käis seal VAG-grupi toodanguga, siis mis firma see on?
11:51 22.05.2020
63amg (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
ma söön oma trussikud ära,kui seal kapremont mootorile tehti
12:41 22.05.2020
kris1189
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Esinduses on mõistlik käia vaid garantiiaja lõpuni. Võib ka edasi käia, kui sinna minev raha tundub inimese jaoks peenraha.
300€ õlivahetuse eest on enamusele siiski natukene palju maksta.

Mõni pumpab sellepärast esindustesse raha, et siis on autot järelturul hiljem kergem hea hinnaga müüa. Tegelikult see argument väga ei kehti. Võid ju ka selle võrra odavamalt müüa, mis esinduses tühja oleksid maksnud ja ikkagi oled võidumees. Mujal ja ise tehtud töödest saad teha fotosid ja arveid alles hoida. Kõik samamoodi tõestatav.

Ei ole esindus ka ülimalt usaldusväärne. Enamasti ei tea sa sedagi, mis õli sisse pandi ja kas kõik korralikult kinni sai keeratud.

Muudetud 22.5.20 12:57

13:41 22.05.2020
maaks
Re: Esinduse hoolduse väärtus
300€? Mille õli sa vahetad, et nii kallis on?
Minu Mazda hooldused (ametlikus esinduses) värskemast vanemani: 233€, 186€, 137€, 213€, 242€, 207€, 527€, 245€, 210€
PS Õli mark on arvepeal ilusti kirjas, midagi alt ära ei ole kukkunud, wigri moodi mootor õli kah pole (veel) hakanud võtma :-)

Muudetud 22.5.20 13:43

13:49 22.05.2020
Tölpa kaks (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Hooldus raamatusse kantakse ju ainult õlide, filtrite vahetus. Mingit remont sh piduriklotside vahetust sinna ju ei märgita
14:06 22.05.2020
csawe (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Mina vahetan pärast esinduses käimist alati ise uuesti õli ja vedelikud ära, sest ei tea, mis solki nad sinna panevad. Parem karta kui kahetseda.
14:16 22.05.2020
kris1189
Re: Esinduse hoolduse väärtus
to: maaks ja tema mazda

Sul on siis natuke lihtsam ja odavam auto, aga ka need numbrid on vähemalt 2 korda suuremad kui nad võiksid olla.

Muudetud 22.5.20 14:16

14:17 22.05.2020
wigry
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Arvete alles hoidmine minul vähemasti on lihtne - auto manuaali jaoks on kodus oma koht ning seda kasutan ma arvepaki pressina :) Ehk kõik auto asjad on ühes kohas koos ja 16 aastat arveid kogunud ja hunnik on vast 4cm paks? Kõik autoga tehtud asjad kenasti olemas esimesest päevast peale. Seega mulle paberarved sobivad.

Mootori kapremont tehti Tõukuris / Alert Autos. Mootoriks Volkari R4 1.6MPI. Maksis 1500€ ja läksid vahetusse kõik kuluosad, saaled, kolvirõngad, juhtpuksid jne ning lisaks ka üks klapp. Lõigati üle klapipesad, lihviti plokikaas ja tehti veel palju muud. Mulle tundus see summa nii mahuka töö eest normaalne.
14:20 22.05.2020
audimeees (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Mnjaa, see Volkar oli vast siis oma 500-600 tuhat km läbinud, et selline remont ette võeti?
14:27 22.05.2020
selle (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Raha eest olek saanid 3 mootorit ja olek veel üle ka jäänud
20:44 22.05.2020
63amg (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
kap remont tähendab ikka seda,et sisse lähevad uued kolvid,hülsid hoonitakse ,vänt lihvitakse,uued klapid jne
21:11 22.05.2020
Sass0101 (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Isiklikult eelistan samuti pigem kapremonti, kui mingit järjekordset läbiaetud konet oma auto vahele lükata.
21:33 22.05.2020
Marko
Re: Esinduse hoolduse väärtus
63 räägib õigust, see pole kapremont. Lihtsalt kerge värskendus. Rõngastega veel selline jant, et kulunud hülsis ei hakka üldjuhul uus rõngas tööle.
06:04 23.05.2020
... (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
hülsi kulumist on väga lihtne tuvastada, aga üldjuhul nad tänapäeval niiväga kiiresti ei kulugi, kogu teema on tavaliselt (õli)rõngastes, mis kaasajal tehtuna on üsna äbarikud ja sinna lisaks veel kolbide ehitus, mis kõiksugu saastenõuete ja muu kama pärast (mootori kaalu vähendamine) tehakse üsna miniatuursed. ehk siis mootorid lihtsalt ongi loodud juba sellistena, et teatud hetkel hakkab õlisöömine pihta ja teisest küljest kiirendavad selle teket ka autoomanikud pikkade õlivahetusväpadega ja kehvema õli kasutamisega. ja kuna näiteks mõned vagi mootorid õgisid õli juba üsna alguses, siis hülsi kulumisega pole siin küll mingit teemat.
seega tavaliselt piisab rõngaste vahetusest ja õlikulu kaob.
15:39 23.05.2020
panokas (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
enda kogemus margiesindusega ja "no see 40 aastase kogemusega janno tihemetsast, kellel on oma OÜ, see on hea ülihea mehaanik" tüüpi töökojaga on selline, et kui esinduses tehtud hoolduse või remondi osas on probleem, siis sead sammud kohe tagasi ning tehakse vigade parandus ning tasuta. õnneks on seda 24 aasta jooksul ainult kahel korral olnud. "meistrimees janno tihemetsa garaažist, kellel on juba väga pikka aega OÜ olnud" tüüpi töökojas saadetakse üle sellesamuse, et "ise lõhkusid ära, mida sa tahad? meie tegime kõik nii nagu peab."
16:48 23.05.2020
kfc (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
esinduse hooldusel on veel see pluss, et normaalsetel autotootjatel on nn. goodvill programmid, mille puhul tehakse asju korda ka peale garantii lõppu. mul on näiteks kütusepaak vahetatud 8 aastat vanal ja esinduses hooldatud autol täiesti tasuta, isegi tööraha ei võetud.
19:55 23.05.2020
63amg (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
kütusepaagid,pidurid ja airbagid on hoopis teine teema
20:57 23.05.2020
to maaks (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Mis see esinduses õlivahetuse hind nii kõikuv on, kord 137.- siis 237.-
Saan aru, et õlivahetus koosneb õlist ja filtrist
8,2l õli ja filter +oma töö 46.-evrikut
21:20 23.05.2020
Kunnnn (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Esinduse hooldus ei võrdu õli ja filtrite vahetusega! Hoolduse käigus kontrollitakse/ hooldatakse üle paarikümne sõlme, lisaks erinevate moodulite tarkvarauuendused. Ja neid uuendusi saab teha ainult ametlik esindus.
21:34 23.05.2020
wigry
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Just seetõttu ma ka oma masinaga 240tkm hooldusesse esindusse lähen, et seal ei tehta ainult õli ega filtrivahetust vaid teostatakse kogu ülevaatus. Neil on lausa pikad checklistid milkle järgi seda tööd teostatakse. Õli ja filtrite vahetuseks võiks minna suvalisse kohta aga just selle ülejäänud teenuse jaoks tuleb minna just esindusse. Kui arvet vaatad siis reaalne õlivahetuse hind on seal marginaalne osa.
22:00 23.05.2020
Kunnnn (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Jämedalt paarkümmend prossa tänapäeva autode vigadest on tarkvaralised, ehk kuskil metsas võivad olla ulme head ja kained spetsialistid, aga tehese tarkvara nad parandafa ei saa.
10:26 24.05.2020
to Kunnn (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Ah tarkvara uuendus. Ei ole nii, et ainult esindused saavad teha ja milleks sa neid teed kui kõik toimib ning otsest vajadust pole.
10:34 24.05.2020
to wigry (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Toeta parem jõulutunnelit selle summa ulatuses on kasu rohkem
10:46 24.05.2020
hkljkl (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
võin kihla vedada, et siin teemas sõna võtvad inimesed pole enamuses kordagi esinduses hoolduses käinud.
11:48 24.05.2020
63amg (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
mina olen.ei taha sinna kuidagi minna.mitte arvete pärast
11:49 24.05.2020
Kui tõesti (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Selgelt on ju näha, et need esinduse kiitjad ja kõige muu maha tegijad, on autokauged inimesed(ja turunduse ohvrid).
Iga autotootja näeb ette aasta/km, mille pealt mingi osa vahetada. Kui dpf antakse 180tuh aga kõik toimib siis tuleb ikka vahetada?
Kui ütled ise töökoda pidavale ettevõtjale/mehaanikule, et auto ülevaadata siis ta seda ikka korralikult teha ei oska aga esinduses tehakse see korrektselt ära ilma ütlemataki?
Pea igas töökojas on hinnakirjas ostueelne kontroll vms olemas ja kui tegu margipõhise kohaga siis saab ka elektroonika vead loetud.
Esinduses töötav enamuses noored tüübid, kes tulnud koolist või on praktikal ja siis on üks vanemmeister, kel reaalne töökogemus olemas.
Esinduse ajalugu ja Eesti ajalugu ongi oluline asi asjatundmatule. Inimesed, kes koguvad õlivahetuse ja pidurklotside vahetuse tsekke/arveid alles. Tõesti, mis need annavad nüüd?? Piisab auto tõstukile ajamisest, et selgeks saada, mis seisus veermik on. Suuremad tööd- mootori, kasti jne kohta, on tõesti mõtekas sälitada.
Kas nüüd müües vag toodangut lisainfoga, et mootor kap. remonditud- tõmbab või peletab ostjaid, jääb mõttekohaks teemaalgatajale..
12:18 24.05.2020
eelmisele (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Ega sa suurt midagi asjast ei jaga, aga noh vähemalt kirjutada sulle meeldib...
Esiteks on inimesi, kes ravivad ennast mms- iga ja on neid, kes usaldavad reaalset meditsiini. Samuti on inimesi, kes usaldavad autoesindusi ja neid, kes otsivad odavaid nurgataguseid. Eriti rontdiislite omanikud. Kui nüüd kellegi arvates on esindused täis noori lolle poisinolke, siis arvaku edasi, keegi ei keela. Kui talle selgitada, et tehnikumis korralikud baasteadmised saanud õpihimuline noor inimene on väärt tööjõud keerulises automaailmas, siis ta ei usu seda, sest tema jaoks on 60 aastane žigulli ja volga remondi kogemusega hallpea väärtuslikum mees.
12:30 24.05.2020
Sull12
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Mina olen see loll, kes on käinud autodega esinduses ja vist käin ka edasi.
Suht linnalegend see kallis hind. Jahh, kui võrrelda esindust või tööle spetsialiseerunud töökoda vs garaažiboks nr xx-ga, siis jahh tunnihinna vahe ca 1,5-2x, aga ma ei taha saada määrdunud sisuga autot tagasi. Juppide hinnad on odavamad arvel, kui ma ise ostaks kuskilt ladu24-laadsest kohast. Lisaks garantii, igal asjal on garantii, mis esinduses külge pannakse, ka xenon prinil, mis 2 kuu pärast punaseks läinud. Lisaks töötunni maksumus on reeglina aind üks osake arvel.
On olnud aastate jooksul paar kogemust, kus peale kulukat tööd pole asi nagu õige, lähed tagasi ja asi lahendatakse vastu vaidlemata.
Lisaks asendusauto. Kui enda masin ikka sees nt hooratta vahetuses, siis päev otsa tobe autota olla.
On olnud ka paar negatiivset kogemust aastate jooksul, aga võlusõnaks on alati arve alusel tasumine ja garantii. Mitte midagi pole vaielda.
Seda ei oska öelda, kui palju see minu "mugavus ja laiskus" annab juurde automüügil, ehk on määrav ostjale. Ostjaid on ju 2 tüüpi: auto ainult Euroopast, kuna seal kõik hooldavad oma autosid vs auto ainult Eestist, kuna ajalugu lihtsamini kontrollitav.

Muudetud 24.5.20 12:36

17:02 24.05.2020
Kui tõesti (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
See, et noor või otse koolist, ei tähenda loll, rumal vms. Niisamuti ei tähenda see seda, et väljapool esindust oleks kõik kuldsete kätega või oskamatud.
Jutt nagu esindus on pühakoht ja peale selle on ainult vanad garaažid, kus endised kamazi mehed tänapäeva tehnikat remondivad, maksta saab ainult sulas ja garantii on kuni tagatuled paistavad, on rumalus või teadmatus.
Ei tea, mis pirne seal esinduses pannakse külge, kui mõne kuuga roosa.
Euroopast auto eelis on kordades parem kere seisukord. Aga vb tõesti mõni ostab esinduse ajaloo pärast.
17:12 24.05.2020
mati1222 (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
esinduste kiitjatele: kui ei suuda isegi tuvastada mittetöötavat pihustit, mis erategija tuvastas minutitega. või käidud mingit näpukat 4 korda leiutamas, viga nad ei ütelnudki, hea et lõpuks arvet ei tehtud, tunnistati oma saamatust. ja veel. tuttaval sai garantii läbi. penskar, 5a jooksul alla 50000 km, masin ainult esinduses hoolded. siis avastas täiesti s.tase salongi filtri, mis vast tehasest saati. seal käies ei tea kunagi mis ja kas tehakse, ise auto all ei käida ja nii asjad jäävadki. kunagi tallinnas üks esindus õli vahetuse asemel käis ainult kaltsuga filtrid üle. vot nii on lood. seda juttu võiks veel jätkata, kuidas esinduse töötajad õlidega äritsevad, millegi arvelt need asjad tulevad.
17:52 24.05.2020
... (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Kuidas siis esinduse töötajad õlidega äritsevad? Kas tänapäeval on õlid tõesti selline defitsiit ja kallis kraam, et seda tuleb töö juurest välja nihverdada ja kuskil nurga taga poole hinnaga müüa?
Ja salongifiltrit on võimalik ka ühe aastaga umbe ajada kui sõidad tolmustel teedel ja elad kohas, kus puudelt kõiksugu kraami alla langeb.
21:57 24.05.2020
63amg (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
vähemalt sakslastel on õhufiltritel tootmise kuu ja aasta peale märgitud. korralikel mootoritel on õlimaht vähemalt 8 liitrit.päevas ühe õlivahetuse ülelaskmisel, on kuu lõpus kena kopikas kõrvale pandud
22:12 24.05.2020
wigry
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Olen ka kuulnud tuttavalt et hoolduse käigus on õli vahetamata jäätud aga seda saab ju kergelt kontrollida tõmmates õlivarda välja ja vaadata kas on puhas või must õli. Ahjaa uuematel autodel pole õlivarrast vaid tuleb arvutil lasta õlitaset testida aga ma ei tea kas see arvuti oskab ka kvaliteeti hinnata?
22:31 24.05.2020
Sull12
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Banaanivabariik, mis muud.
Ma olen ikka loll või laisk, ei saa aru sellest varastamisest.
Nohh võtad IGA PÄEV ühe 8l kanistri koju kaasa töölt, ehk kellegi lasid üle iga päev
1 kellele sa selle koguse müüd? ikka nurgatagusele remondimehele, kel arvet vaja pole
2 mis hinnaga, varastatud kraami eest saab tühise protsendi, firmade enda sisseostuhind on ju vääääga madal, keegi ei hakka varastatud asja eest sama hinda maksma.
3 risk tööandjale, iga päev üks auto üle lasta, teeb kuu ja aasta lõikes päris mitu autot
4 kas selle tühise saja euro või nohh paarisaja eest tasub jebida?
Sama nt õhufiltriga, jätab paigaldamata ja müüd siis 11 eurose filtri naabrimehele 5 eur eest? said rikkaks?

Ainuke loogiline põhjus selliseks tegematajätmiseks on firma "äriplaan", kus eelarvesse ongi sisse kirjutatud tööde tegemata jätmine. Kauaks aga niimoodi brändi esindusõigust jätkub?
23:46 24.05.2020
siberia (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Kui on jäetud midagi tegemata siis tavaliselt mitte sellepärast et tahaks 18 EUR salongifiltri varastada või 8 liitrit õli rotti panna. Aeg on otsa saanud ja pole jõutud kõike valmis.
Esindustel on teada tööde jaoks tehase määratud ajalimiidid ja hinnapakkumine tehaksegi nende järgi. Siis piisab, et mõni polt on kinni roostetanud või salongifilter sandis kohas ja kuskilt tuleb juba üle lasta.

06:05 25.05.2020
... (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
kõik räägivad, aga mingit tõestust ei ole. üks loll autoomanik, kes tehnikast halligi ei jaga, on mingi linnalegendi liikvele lasknud ja nüüd kõik heietavad, kuidas esindustes käib totaalne varastamine ja ülelaskmine. või oli kuskil esinduses mõni sant töömees palgal, kes selliseid trikke tegi, aga asja ilmsikstulekul sai hoobilt kinga, kuid rahvajutte jätkub aastakümneteks. ja nüüd muidugi grupp seltsimehi esindusse enam kunagi oma jalga ei tõsta, sest alati on mingi a la carstop või pitstop töökojad paremad, odavamad, usaldusväärsemad. või mõni tuttava tuttav heino kuskil omas garaažis, kes kindalsti on omale soetanud viimase peal diganostikaseadmed kõikide vigade leidmiseks.
aga võib olla see esindusest kinga saanud töömees läks just sellisesse firmasse tööle?
või esinduses praktika ajal seanahka vedanud noor tehnikumilõpetaja leidis sellises firmas uue töökoha?
08:12 25.05.2020
looder23
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Aga mis on carstopil ja pitstopil viga? Kas piduriketaste ja zarniiride vahetamiseks on vaja margiesindust? Ma ei saa aru, et milleks on vaja üldistada ühte kohta ja teist maha teha? Üldiselt on margiesindus spetsialiseerunud detaili vahetusele, mitte remondile. Oma veoki parki remondin/hooldan esinduses. Mujal siis kui kiireloomuline töö ja neil järjekord. Mitmelgi korral on tulnud esinduse meistrite entusiasmi jahutada ja toonitanud, et tuleb ainult see töö ära teha. Nemad suure hurraaga vahetaksid kütuse pumpa jms. Head ja halvad kogemused on mõlemalt poolelt. Ja aeg-ajalt on tulnud ka ise teha.
09:37 25.05.2020
loodrile (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
.....Üldiselt on margiesindus spetsialiseerunud detaili vahetusele, mitte remondile.....

Ja milliseid osasi siis need "mitte margiesindused" remondivad?
Piduriklotse?Amorte?
Lambipirne?
10:24 25.05.2020
looder23
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Kui esindus tahtis hakata andureid vahetama, mida agu arvuti näitab, siis see nn nurgatagune koht läks süvitsi ja tuvastas katkised juhtmed juhtmepundis mis omavahel seal huvitavaid signaale jagasid. Otsimine võttis siga kaua aega. Jutiga nad otsida ei saanud. Sest aeg oli päevaks pandud ning selle ajaga nadviga üles ei leidnud. Nii käisin 3x, vahepeal pidi auto tööd tegema. 4x sai korda ja maksingi selle viimase korra 2,5 tunni eest, mil auto korda tehti. Pärast esinduses rääkisin, siis nemad ei oleks seda lubada saanud. Oleks iga kord pidanud ju maksma, sest mees tegi ju tööd. Nurga taga tegi ka mees ju tööd.
11:08 25.05.2020
ju oli nurgataga (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Ema Teresa, keda varsti ei ole enam.
11:13 25.05.2020
eelviimasele (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Lekkivat roolilatti esindus parandada ei taha, vaid müüb mulle ainult uue.
Kuid on olemas remondikomplektid ja erinevad firmad, mis sellega tegelevad.

Niiet esindus pigem pumpab mõnuga rahakotti.

Tegu siiski oli vanema sõidukiga.
Igaühe vaba valik muidugi.
11:41 25.05.2020
wigry
Re: Esinduse hoolduse väärtus
See on jah suur debati koht - osadele lummab võimalus teha remont ja säästa raha. Teistele meeldib teadmine, et autol on küljes uus jupp mis teenib.

Ma eeldasin, et inimesed on esinduste äripraktikaga kursis aga ju vist mitte. Seega tasub üle korrata:

Esinduse eesmärgiks on teha töö nii et sa enam tagasi ei tuleks. Uue jupi külge kruvimine on suur võimalus seda eesmärki saavutada. Mis jamavatesse anduritesse puutub siis ongi loomulik, et alguses vahetatakse kõik andurid välja ja kui see ei aita, siis vahetatakse juhtmestik välja. Ehk jah esindus ei remondi vaid asendab asjad uutega. Miks? Sest nemad käituvad vastavalt tehase etteantud tööde nimekirjale ega mõtle midagi ise välja. Samuti on tehase eeksirjades kuluv tööaeg ehk hind. Selle alusel tehakse nii pakkumised kui kasseeritakse raha. Kui tehas ütleb et mingi asja tegemiseks läheb 3 tundi aga meistrimees Vello teeb selle pooleteise tunniga siis kasseeritakse klinedilt ikkagi kolme tunni raha. Samas mõni juunior nokib asja kallal 5 tundi siis läheb ikkagi kliendile kolme tunni arve.

Ja see ongi põhjus miks saab esindus anda garantii - tööd tehti uute juppidega vastavalt tehase ettekirjutustele. Kui on probleem siis on kas asi jupis või tehase ettekirjutuses ning seega kuulub loomulikult hüvitamisele. Aga jah diagnoos võidakse alati valesti panna nii et jupi vahetamine algset probleemi ei lahenda. Seetõttu püüabki esindus vahetada välja kõige tõenäolisema jupi mis antud probleemi eemaldaks.

Muudetud 25.5.20 11:45

11:44 25.05.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Viimase vastu on lahendus, mida olen ise kasutanud.
OEM part fiche(e.k.?) pealt võtate vajamineva detaili(d) koos koodiga ja ütlete esindusele, et vahetada see ja too!
Sama tellimisega, OEM kood ja tulevad ka detailid, esindusest, mitte ainult terved sõlmed.
"nurgatagused"..
Siiani olen probleemivabalt ka nendes hakkama saanud, vo. sellepärast, et tunnen inimesi. Julgetakse võtta ka vastutust, kui midagi nihu läheb. Telliti isegi auto väärtust ületav OEM "aju" esinduse kaudu autole, kuna kasutatut polnud kuskilt võtta toona, 2000a
11:51 25.05.2020
x3 (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Oli ka juhus uuema poolse masinaga, täis esinduse ajalooga ja äsja esinduses hoolduse läbinud masinaga. Sai lahti võetud mootori õhufiltrikopsik ja sealt avanes vaatepilt, mis oli hullem kui kodune tolmuimejakott.
Selgus tõsiasi, et tõesti viimase hoolduse käigus ja selle konkreetse läbisõidu juures ei ole tehas ette näinud mootori õhufiltri vahetust.
Kuid krt kontrollida oleks ju võinud ikkagi. Minul võttis see kontroll kõigest paar minutit aega, misjärel läksin poodi ja ostsin uue filtri ning ca 15min oli asi vahetatud.
Otseselt ei kiida ega laida esindust ega ka mõnda muud remontijat, kuid natuke rohkem võiks olla paindlikkust töös ja elementaarsed asjad võiks alati üle käia ja kontrollida.
12:20 25.05.2020
margipõhine hooldusintervall (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
x3 (registreerimata) - aga keegi ei keela lasta kõik filtrid vahetada suva hoolduse juures, käse ainult
12:34 25.05.2020
Esinduselugu (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Meister jätab praktikandid õli vahetama ja sõidab asju ajama.
Kõne meistrile: -filtrit ei saa maha, helistasime teistele, nad ültlesid, et võib kruvika läbi lüüa ja keerata-
Hästi, no tehku nii.
Kõne: - kruvikas ei lähe sisse, kas augu võib ette puuriga lasta-
No laske pealegi.
Kõne: - augu saime suure vaevaga sisse, kruvika lõime ka haamriga sisse, no ei tule maha-
Meister mõistab, et nüüd on asjad ikka vist valesti ja sõidab tagasi.
Pilt avaneb järgmine:
Starter on läbi puuritud, auku kruvikas taotud ja kõveraks keeratud...

See juhtus muidugi ca 10+ aastat tagasi, kuid nii oligi.
12:54 25.05.2020
to esinduse.... (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Ha-ha-haa....

Ise mõtlesid välja või?
Või mutid turul rääkisid???
13:11 25.05.2020
Esinduselugu (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Naine on sul turul mutt! Ema oli ka!
Starterit oled selle tagumise plekkopsikuga näinud?
Ots ongi täpselt kui õlifilter.
Tallinnas, tarkade linnas juhtus, mitte "nurgataga".
14:22 25.05.2020
63amg (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
roolilatte pole lubatud tehase poolt remontida
14:59 25.05.2020
nu meil (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
käis meister ämbriga kompressiooni toomas
15:25 25.05.2020
to esinduse (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Et siis starter koos "plekk-kopsikuga" on nagu õlifilter???
No tere talv...
17:46 25.05.2020
Esinduselugu (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Tublide tulevaste autoremontijate meelest oli ja nii mõnigi on ka tegelikult, kuitahes sa tarka panna ja vaielda ka ei sooviks.
Ka sitt ja kotlet on kaugemalt vaadates suht sarnased, või mis?
18:06 25.05.2020
. (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
tööjõud on tööjõud- igas ametis leidub inimesi, kes eriti tõsiselt oma tegemistesse ei suhtu ja lasevad ülejala. otsest põhjust neid vallandada ei ole, sest otseselt mingit kahju justkui ei tekita ja ega uut korralikku kvalifitseeritud tööjõudu ka nii lihtne leida ole ja kui mõni apsakas vahel juhtub, no antakse seekord andeks. no järgmine kord ka. ei ole see maailm nii mustvalge nüüd ka, et ainult esindustes või ainult erafirmades kuldkäed töötavad- igal pool on kirev seltskond. seega tegu nagu perearstindusegagi- kõik nad püüavad oma inimesi ravida ja aidata, mõnel lihtsalt kukub see paremini välja ja rahvas kiidab. ja eks sõltub ka ravitavast- töö siiski tellija materjalist.
18:20 25.05.2020
mati1222 (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
üks huvitav seik. oli vaja tuleklaasi. kõikjal mingid makaronide omad hinnaga 200-400 eek i. siis esindusse, lootes originaali leida ( hella). seal sama makaroni oma 1200 eek, mis oli oma mõõtudelt kohati 2 mm nihkes. laitati käsi, jaet nemad muud ei kasuta.
18:41 25.05.2020
63amg (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
nõudnud siis originaali. tegelikult pole veel kuulnud,et esindus mingit b-gruppi avalikult müüks
20:33 25.05.2020
to wigry (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Oleme kursis esinduste "ärimudelitega" mis seisneb katseeksituse meetodil andurite vahetamises selle asemel, et vigane juhtmestik tuvastada ja korda teha.
Nii on "õhumüügiga" tegu ka õlivahetuse juurde poogitud kontrollidega.Lähed poodi pätsi leiba ostma aga poodnikul on kompleksne teenus-leiba saab ainult koos kassiliivaga.
Tühmanitest töömehi leidub igal pool aga need, kes arvavad, et õlide-filtrite vahetamata jätmised toimuvad või saavad toimuda nö. luksepa tasemel, tunduvad väga eluvõõrad olevat. Kõik kodanikud loomulikult ei suuda tuvastada, et siiamaani, ehk garantiiaja lõppemiseni, ainult esinduses hooldatud autol on "ära auranud" akukasti kaaned ja mootoriruumi põhjkatted rääkimata õli värvusest või valmistamise ajast filtril.
Eesti ajalooga auto ja esinduse hoolduse väärtus on kaks müüti. Paber kannatab kõike nagu öeldakse.
20:40 25.05.2020
to 63amg (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Ja kuidas veel müüvad. Opeli esindus vähemalt ja paneb sellist saasta garantiilisele autole veel külge ka.
22:22 25.05.2020
63amg (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
tõmmake siis vile üles.selline asi on lubamatu
22:37 25.05.2020
wigry
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Ülevaatuis sakutas autot ja vaatas põhja alt ja igalt poolt ning leidis et masin kenasti korras ja võib sõita. Viisin esindusse hooldusesse ja kaasa pandi pakkumine 800€ tagasilla remondile. Võta nüüd kinni kes nüüd siin praaki on teinud?
06:10 26.05.2020
looder23
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Aga kas tegelikult ka tagasild remonti vajas? Samas tekib küsimus, et kas sul ülevaatusel tagasilda loksutati. Olen aeg-ajalt täheldanud, et osadel autodel ei lasta tagarattaid väntsutajate peale vaid väntsutavad esirattaid ja ise uurivad tagasilda. Mis autod veed olid ei mäleta, aga on jäänud silma selline teguviis. Kas aja kokkuhoid või laiskus. Ei tea. Samas on olnud omal kogemusi, et ülevaataja ütleb, et esisillas vaja need puksid või pudinad vahetada, aga TÜV tehakse ära. Lased auto üle vaadata ja ei midagi. Samas auto hoolduse ja siis öeldakse, et eest oleks vaja vahetada mingid pudinad. Nog, võtame teadmiseks, sest kohe neil aega pole ja omal ka kiire, siis lepime, et kui aega saan, siis helistan ja panen aja. Noh sõites mingit kolinat pole, auto on jäik ja stabiilne ja kui paari kuu pärast ülevaatusele lähed, siis kõik korras. Järgmisel korral ka hoolduses kõik korras. Samas sõbral kogemus, et ülevaatusel tunnistati auto korras, aga kui rehve läks vahetama (samal päeval) siis eest sarniir kohe kohe pesast välja kukkumas.
08:00 26.05.2020
Kunnnn (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Mis sajandil see tuleklaasi teema juhtus? Mingitest üheksakümnendate seiklustest pole väga mõtet enam soiguda. Ilmselgelt pole vaja oma audi 80-ga esindusse ronida.
08:00 26.05.2020
mati1222 (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
nõudnud originaali, mida neil pole. enamus esindustes käiatest ei satu ise vast kunagi oma masinat alt nägema. kunagi ei tea mis seal külge topiti ja kas vahetati.kui ikka endal oidu ja koht olemas, tehakse võimalikult palju ise, ja tead kuidas tehtud.
11:20 26.05.2020
Mahno3 (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Kui hinnad olid EEKudes, siis ei saanud väga värske juhus olla :)

Üldiselt mina ei teaks, et vähegi moodsatele autodele tuleklaase varuosana pakutakse. On nad ju kõik liimitud ja pole mõeldud lahti võtmiseks.

Vanadel autodel olid tuleklaasid plekist klambritega kinni ja varuosana saadaval. Paraku enamasti ei tasu klaasi vahetus vaeva, sest reflektor on kas vanadusest või ilma klaasita sõitmisest nagunii tuksis. Läbi rihvelduse vaadates võib reflektor olla ilus, aga kui klaasi maha võtad, selgub kurb tõde. Kui tule klaasi mõõtmed on paigast ära, siis ei pruugi ka valgusjaotus paigas olla - olen näiteks näinud odavat B klassi tuld, mis tekitab huvitava heleda "jänku" auto ette (lisaks tavapärasele valgusjaotusele). Väga häiriv on pimedas sõita.
11:58 26.05.2020
mati1222 (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
mõningaid oli veel aastal 2013 vahetavate klaasidega asju tootmises, ja ikka tegelikult klaasid küljes. kui 4a vana ikka kivi saab ja reflektor korras...
12:27 26.05.2020
Mahno3 (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Just, KUI on korras.
16:59 26.05.2020
Kunnnn (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Mati, millisel autol oli 2013 aastal vahetatav tuleklaas?
18:33 26.05.2020
63amg (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
klaasist esituled peaksid vist vähemalt u.20 aastat keelatud olema
22:05 26.05.2020
mati1222 (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
ei viitsi pikalt otsida ja sellega polnud ka tegemat, kuid kiire otsing näitas kohe miskit https://www.europart.net/ee/products/6170010524-esitule-klaa
s.html
08:01 27.05.2020
Kunnnn (registreerimata)
Re: Esinduse hoolduse väärtus
Aitäh matile nende teemakohaste postituste eest.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.