Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: AUTO OST INVESTEERINGUKS

15:23 12.03.2021
marx50
Auto ost investeeringuks
Plaan soetada auto kuni 10 000 eur,aga võiks olla selline mille hind juba vaikselt tõusmas ,mitte langemas nagu tavaliselt.Mida soovitate osta?

Muudetud 12.3.21 15:25

15:29 12.03.2021
asfdasdfasdfasdf (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Parem osta siis juba Bitcoini...
15:54 12.03.2021
maaks
Re: Auto ost investeeringuks
Ilma lisaväärtust andmata ei tõuse sul midagi, nende sõidukite hind, mis maksavad kuni 10k€, ei tõuse ka lisaväärtust andes :-)
Bitkoin on selles mõõtes parem valik (terasest kerega autoga võrreldes), et seda ei pea pärast kusagilt hoovinurgast ära koristama pärast "parim enne" möödumist vaid hajub ise "pivedesse" :-) :-)
PS Igasuguse "vanavara" puhul tuleb aru saada, et ei ole sellist asja nagu "naftabarreli hind mingil börsil" - asjale tekib väärtus alles pärast seda kui kellelgi teisel on seda "risu" rohkem vaja kui sinul, vastasel juhul maksad pärast utiliseerimie eest veel peale.

Muudetud 12.3.21 15:55

16:43 12.03.2021
Connor Flint (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Auto ja investeeringuks??? Ja 10K eest? Ja tõuseb?
Kas on lihtsalt soov investeerida või peab see just auto olema?
Pakutud bitmünt on kah etem kui see esmane antud plaan.
Jällegi, kui on kihu nutsu juurde vändata ja seda pire kontrollitumalt, kut bit, siis on ka päris võimalusi olemas.
Kuid see on juba törts pikem jutt...
17:13 12.03.2021
63amg (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
investeerimiseks tuleb arvestada,et see on pikk protsess.alates 10-15 aastat.kõige tähtsam on säilitamine!!! soe,kuiv koht vähese niiskusega
17:47 12.03.2021
Kõmmar (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Siis soovitaks vaz 2102 või bnw x5.
18:42 12.03.2021
Kärss
Re: Auto ost investeeringuks
Igal tootjal on mõni selline haruldane mudeliversioon olemas, mis sobib investeeringuks. Kuni 10K on kah loogiline summa, aga kuna investeeringu puhul ei saa üle ega ümber tootlusest, oleks mõistlik kaotada enda jaoks esmalt nii ajalised kui rahalised raamid (mõni 3x3K investeering võib olla VÄGA palju parem kui 10K investeering) ja järgmiseks teha omale selgeks Sind huvitavate markide sellised erimudelid, mis autona kah huvi pakuks ja millega ise sõita tahaksid. Ja seejärel varu selleks vajadusel lausa mõni aasta, et mõne sellise korraliku ja hoitud isendi otsa hea hinnaga sattuda.

Kusjuures alles mõned päevad tagasi andsin ühes suletud keskkonnas ühe sellise vihje, kus omanik ei tea täpselt, mida ta müüb ning autosse ainult mõni tuhat investeerides on võimalik selle hind juba kevadeks kahe-kolmekordistada ja pikema aja jooksul muidugi saada ka rohkem, ainult et mida pikem aeg, seda suuremad on ka enda kulud (hooldused, remont, hoiustamine jne). Varasemalt on täpselt samasuguse vihje peale üks sõber teinud supediili ja lükkab viimased kümmekond aastat tagasi väga solliidseid hinnapakkumisi ning eelistab "investeeringu väljavõtmise" asemel tarbida ise pühapäevaautona. Temal õnnestus tõesti ainult nii, et pese-poleeri-vahata ja vaheta mootor, aga igasuguseid siin teemas tulevaid vihjeid lugedes tasuks mõelda sellele, lisaväärtuse kasvamiseks peab ise lisaväärtust lisama. Mida Sa ise lisada oskad?

Maaksi jutule lisaks: üks bitcoin maksab täna peaaegu 48K, üks Tesla aktsia 680e, kuid viimase paari kuuga on tutvusringkonna kõige kõvemad börsihaid teinud "eludiilid" nn sendiaktsiatega. Mõttekoht;) Ei maksa unustada, et igal alal, kus keegi teenib investeeringuga, tehakse seda nende arvelt, kes jäävad hiljaks, on naiivsed, pealiskaudsed või omavad lihtsalt sobivat kombinatsiooni rumalusest ja ahnusest. Siin foorumis küsimise asemel vaata esmalt peeglisse, et milline on see autotootja, mille taustast jm tead juba sisuliselt kõike, et mitte sattuda sinna ullikeste kategooriasse. Edasi peaks juba olema lihtne teha otsuseid ja fokusseerida sellise mudeli otsinguid.

Aga hästi üldisel tasemel teemasse vastates: arvestatav osa hästi investeeringuks sobivaid autosid on selle ajastu insenertehnilised pärlid (igas mõttes head ja läbimõeldud autod), kuid mingil põhjusel (väike tootmismaht, rooste neist enamuse ära söönud vm) peagi maailmast otsa saamas. Mitte saanud (hind juba kõrge), vaid just nimelt saamas (saab veel kätte odavalt). Ma ise kasutan ca paarikümmet veebikeskkonda, millel (veidike küll liialdades) "igapäevaselt" silma peal hoian ja siis seal liikuvat infot pühendunud fanaatikutele jagan. "Tasuks" saanud huvitava puhkusereisi, ehk siis elu jooksul ikka üsna paljude väga eriliste autodega kusagilt kaugelt Eestisse sõita:)

Aga mis on huvitav, et neist headest investeeringutest on müüdud ära vaid mõni üksik - enamik on alles, rõõmustavad sama omanikku mõnel juhul juba aastakümneid... ja iphonefotograafe linnavahel alles viimastel aastatel, kes vaatavad "kuju järgi", et äge auto ja postitavad siis peamiselt Eesti ja Soome "linnapeal märgatud" jms gruppidesse, saamata üldse arugi, kui erilise masinaga on tegelikult tegemist:)
18:43 12.03.2021
marx50
Re: Auto ost investeeringuks
No olen kuulnud ,et Saabid ja Sciroccod tõusulaines,või see on kõlakas?

Muudetud 12.3.21 18:43

18:48 12.03.2021
. (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Võid ju loota, et 30a pärast on see auto sulle pensionisambaks, aga eksisteerib ka selline nähtus nagu inflatsioon ja tuleviku 50 000 on samapalju väärt kui tänane 10 000, seega sinu investeering on sisuliselt nullkasvuga. Kaldun arvama, et mida põlvkond edasi, seda vähem pakuvad autod inimestele pinget, sest aastakümnete pärast ei huvita enam kedagi vedelkütust neelavad isendid ja kuna mingil hetkel surevad ka sellised suured kollektsionäärid nagu näiteks Jay Leno, siis taolised kollektsioonid maanduvad kuskil muuseumites ja nagu sina vahid täna rehepeksumasinat kui üsna kasutut asjandust, vaadatakse kunagi samamoodi ka kolbmootoriga autode peale.
19:11 12.03.2021
KARBUNKEL
Re: Auto ost investeeringuks
mida kiiremini roostetav masin seda kiiremini hinda kogub, välja arvatud odav laiatarbekaup nagu japs ja tojoota.
19:59 12.03.2021
Kärss
Re: Auto ost investeeringuks
# No olen kuulnud ,et Saabid ja Sciroccod tõusulaines,või see on kõlakas?

Ma nimetaks selliseid "no olen kuulnud" kuulujutte ikka väga pealiskaudseks lähenemiseks. Millised Saabid? Mis põlvkonna Sciroccod? Saabid on hea näide tegelikult: 90-t müüdi mingil hetkel viinapudeli eest/metallihinnaga, keegi ei näinud sellises igati heas värdautos väärtust. Paar kuud hiljem läksid 3K+ euroga kõik, mida turul võtta oli. Siis kohalikud einsteinid avastasid, hakkasid lähiriikidest otsima ja maksid ka igasuguse utiili eest hästi, aasta hiljem olid samad autod mõne soti eest müügis... skyrocketid, turuspekulatsioonid ja kõik muu, mis omane aktsiatele:) Nüüd mõtle, millise tootja ajalugu nii palju huvitab, et harida end piisavalt järgmise rongi saabumise ajaks ja õigel hetkel valmis olla. Ega need Saabidki pole veel lõplikult läinud rong, lihtsalt kõik 80ndatel ja vanemad maksavad praegu sama heas korras olevatena vähemalt 2K+ mitte paar sotti ning tõus jätkub. Lihtsalt suur (10x) tõus on juba ära olnud, edasi tõuseb vast mõned korrad. Kui paned 10K likku, on suur vahe, kas kümnekordistad või kolmekordistad selle.

# Kaldun arvama, et mida põlvkond edasi, seda vähem pakuvad autod inimestele
# pinget, sest aastakümnete pärast ei huvita enam kedagi vedelkütust neelavad isendid

Jagan seda arvamust, aga see on hea pinnas selleks, et terad hakkaks iseenesest eralduma sõkaldest. Toon näite pisibemmide poolelt, et mida saad tänapäeval näiteks 3-4K eest e21, e30 või e36? Neist ainult e21 hinnatõus on minu arvates loogiline. Samas e30 on juba ammu ülehinnatud ja püsib tõenäoliselt veel kaua eelkõige tänu tõsistele usufanaatikutele (nagu mõni aktsia:). Aga e36 ei maksnud vahepeal üldse midagi, praegu on nende hinnad absurd just sellega võrreldes, et vastu ei saa just palju autot:)) Kuna selle hinda ei mõjuta mitte turg, vaid usuhullud, siis mida teevad nemad järgmiseks? Tõstavad vähesed korralikult säilinud ja alles jäänud originaalsed e36 põllurallika staatusest kõrgemale? Või ootavad hoopis i3 hinnalangust? Neid kõiki saab üsna lähitulevikus üsna sarnases hinnaklassis - millist eelpoolmainitud mudelit tahaksid omada pühapäevaautona ja miks? Kiirus ja kiirendus ei ole särtsu tulekuga varsti enam argument :P

Lähemate aastakümnete jooksul kaob tõenäoliselt suur osa väärtusest kõigist fossiilimootoriga masstootmise odavlahendustest - st kõigist, mida on toodetud peale 80ndate keskpaika (leidub erandeid mõlemas suunas). Jääbki alles väike osa sellest vanemaid ja veel väiksem osa uuematest, mis on piisavalt töökindlad (pulbriks muutuvate juhtmeisolatsioonide ja külmjoodistega elektroonikaplokkide ajastul ei ole kõik enam kuld mis pealtpoolt hiilgab) ja milles on see miski, mis tekitab rohkem emotsiooni kui peale tulnud uue põlvkonna särtsuautod. Julgeks ennustada, et nende hulgas pole väga kohta vakstust istmetel, odavat plasti täis luksumisautodel jms. Aga see ennustus võib ka valeks osutuda, sest ehtne masstootmises olnud rahvaauto sünonüüm põrnika näol püsib siiani au sees. Ja mitte ainult (2CV, Trabandikultus idablokis, pilukatel omad jne), isegi jänkide alamklassi wannabesportautode (Mustandid jms odavlahendused) varasemad aastakäigud on muutunud kultusobjektiks:))
21:07 12.03.2021
p9xxx (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Vana 911 oleks ehk selline variant, kui soodsalt kätte saaks. Kui aega on, võiks mõne sellise rondi ellu äratada. On veel vanamehi, kes sellisest korraliku summa on nõus välja käima.
Samas, maailm pöördub ikka rohkem patareitoiteliste masinate poole. Seega, kes neid haisvaid ronte tulevikus enam tahab? Maailm on muutumas, noorte huvi autode vastu jääb järjest väiksemaks. Mugavus ja kõikvõimalikud lisad pannakse mängu uutes autodes. Varsti on nutitelefonide kõrval ka nutiautod. Istudki oma e21-ga ja keegi seda ei taha. Haiseb ja sõita on sellega ka s..tt.
21:38 12.03.2021
M40 (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
10 000€ eest osta auto investeeringuna? Arvesta auto peale tehtavad iga aastased kulud kokku ja väga suure tõenäosusega avastad, et tegemist ei ole tasuva investeeringuna(ruumid, ruumide küte,auto hooldus jne.). Lase ikka tiksub igakuiste märkamatute maksetega vanaduseni sinna edasi, kust see välja tulla tahaks. :)
01:51 13.03.2021
Xlsx (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Tahame seda või mitte, kuid mulle samuti tundub, et särtsuautode jõuline pealetulek nullib praegused fossiilkütustel sõitvate hobiautide hoiustamise tulevikuks totaalselt ära.
Seda on kurb tõdeda, sest isegi oman üht haruldast ja vähelevinud isendit juba ca 15 aastat ja lootsin seda oma pensionini vähemalt hoida.
Metsik tarbimisühiskond ei soosi vanade asjade kogumist ja kollektsioneerimist...lihtsalt ei tasu lõpuks enam ära. Me lihtsad inimesed siin võime ise unistada ja arvata mida iganes, kuid maailma võimukamad tegutsevad omade plaanide järgi ja kui nad on otsustanud roheenergiale üle minna ja alternatiivid kaotada, siis meie käest ei tulda seda küsima, et mis teie sellest arvate. Juba täna on hobiautondus suht hõredaks jäämas. Ei viitsita väga enam putitada ja vaeva näha. Lihtsam on liisingusse mingi uus auto võtta ja garantii lõppedes taaskord uus jne. Kogu tarbimissüsteem on laenude, liisingute ja võlgu elamise peale üles ehitatud.
Jah,,,äge oleks mingi "elektrivurride" keskel tulevikus väheste seas maanteedel liigelda oma bensukaga ja tunda end teistest eristuvana, kui üldse seda seadustega võimaldatakse.--aga jah...
Kuulu järgi (Etv+ saade) pidavat tulevikus (elektriautode ajastul) vedelkütus minema absurdselt kalliks, et seda pole võimalik lihtsalt täiemõistusega inimesel enam ostagi. Samuti arvavad teised, et kui üldse tahad oma vedelkütusel toimiva autoga tulevikus ringi uhada, siis pead selle laskma suure raha eest elektri peale ümber teha, muidu ei lasta teedele. Selline elektri peale ümbertehtud auto kaotaks oma algse mõtte, milleks teda säilitati.
Pakun, et auto omanikke pole enam tulevikus niipalju, kui täna neid näeb. Kas ostuload, mingid megapiirangud või maksud vms panevad asjad paika, kuid midagi tahetakse kindlasti kardinaalselt muuta selles vallas... seda on iga kõrgemalt poolt väljamõeldud seadusemuudatuste ja direktiivide läbi tunda ja näha, et kuhu poole kõik see autonduse teema vaikselt, kuid järjekindlalt tüürib... elekter, elekter, elekter..


09:50 13.03.2021
. (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Vaata. Hr Kirss müüb siin a24 oma kollektsiooni ütleks ,et suht ok hinnad. Järeldused tee nüüd ise.

Alati ei pea selleks ka auto olema. Nt mõni tsikkel on samade hindadega ja nõuab oluliselt vähem hoolt säilitada vii või tuppa näituseks.
11:38 13.03.2021
Kärss
Re: Auto ost investeeringuks
Kusjuures Kirsi hinnad, kui viimati vaatasin, olid tõesti paremad, kui oleks julgenud oodata.

# Lihtsam on liisingusse mingi uus auto võtta ja garantii lõppedes taaskord uus jne

Nii on lihtsam juba mitukümmend aastat, aga ikka leidub "lolle", kes väärtustavad rohkemat, kui pangale kuumaksu maksmise eest saab. On nishi värk praegu ja nishi värk kindlasti ka tulevikus, ainult et praegu õnnestub kerjata tähelepanu selles nishis ka natuke läikima löödud keskpäraste "laipadega". Fossiilsete kütuste lõppemise pärast pole muretseda vaja, selle asemele tulevad sünteetilised kütused, mis praegu ei suuda hinna poolest veel konkureerida, aga täidavad just seda eesmärki, et saada massid särtsukate rooli (pühapäevaautol ei oma see kütusehind erilist tähtsust). Selles osas jagan skeptitsimi, et kahe vasaku käega kodanike hulk tulevikus kasvab, koos sellega väheneb autohobi maht, nishihobi muutub komakoha võrra kitsamaks ja harratajad ise muutuvad seetõttu ka massidest "natuke" teadlikumaks kontingendiks. Seetõttu tulekski valida targalt, et mitte jääda "investeerides" selle 90% hulka, kelle hobi peamiseks väärtuseks saab peale makse/kütusehinna mitmekordistumist vanaraud;)
14:42 13.03.2021
Xlsx (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Kui mu mälu ei peta, siis seal Etv+ saates mingid eksperdid ennustasid kütuste hindadeks tulevikus 100-150 dollari kanti liitrist! Mul vajus mokk maani...really?
Pole nagu väga mitmekordne vahe, vaid sajakordne...
15:13 13.03.2021
Eelmisele (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Võrdle praegusi hindu näiteks 30 40 50 aasta tagusega kütusel siis näed suuremat pilti.

Ega hobustega ikka liiklema enam ei hakata küll areng käib kaasas ühiskonnaga ja vastupidi.
16:31 13.03.2021
... (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
1985 maksis bensiin A76 20 kopikat ja A93 30 kopikat liiter.
17:52 13.03.2021
Xlsx (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
See vahe on vaid, et elektriautodele täielik üleminek ei võta aega 30, 40, 50 aastat, kui tänasest päevast alates mõõdupuuks võtta...see läheb oluliselt kiiremini, kui arvatagi oskame!
Piisab vaid konkurentsivõimeline tehnika praegusele sisepõlemismootorile kõrvale leiutada ja inimesed hakkavad ise oma autoparki välja vahetama. Fakt on see, et töö ja akude areng käib selles suunas jõudsalt. Pakun, et lähima 5 aastaga on juba arvestatava läbisõidukauguse ja hinnaga autod turule toodud, et kiirendada protsessi.
18:01 13.03.2021
Connor Flint (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
1930ndatel maksis USAs liiter bensiini 0,05 senti (ümberarvutatud gallonist)
Tänasel päeval maksab USAs liiter regular bensiini (oktaan 87) 0,75 senti.
18:31 13.03.2021
siberia (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Mitte bensiin pole kallimaks läinud vaid raha odavamaks. Pärast kullastandardist loobumist on sel sisuliselt vaid usalduse hind.
(1990 maksis A 76 mustal turul 20 rubla liiter vs 20 kopikat 1985.)
18:56 13.03.2021
. (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
1930 sai tööline palka ... dollarit
tänasel päeval saab ... dollarit.
igasugune võrdlemine on võrdlemine sissetulekute tasemel, mitte hindade tasemel.
21:05 13.03.2021
p9xxx (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
1976 maksis bensiin 7 kopsi liiter ja siis tõsteti see liiter 10 kopika peale. Kõik ütlesid, et nii krdi kallis, et enam ei sõida. Palka saadi siis vast nii 80-250 rubla kuus. Insenerid esimesed ja töölised siis see teine kallim ots.
21:51 13.03.2021
M40 (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
21. jaanuari 1983a maksis Coca-cola aktsia 1USD, täna 50,36USD. Kui juba demagoogiaks läks...
22:02 13.03.2021
hullu unenägu (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
täna maksab bitcoin 50+k
09:58 14.03.2021
d (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Tsiteerin - "Igal tootjal on mõni selline haruldane mudeliversioon olemas, mis sobib investeeringuks."
Tõsi aga teisalt sellise toote nautimiseks peaks fänn olema.
Mitte fännina on ikka kuradima raske arusaada miks investeering nt vana M3 maksab 10k eur aga naabripoissil sama aasta kolmene põllurallikas ja naabrimees sõidab igakord 10k maksva tänapäevase 330d mööda sinust, kui M3 silti loeb.
11:22 14.03.2021
aa (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Ma isiklikult usun, et igasugu vanad bmwd ja audid on ägedad ning vb hoidavad hinda aga taevasse ei saa hind tõusta. Need ei ole erilised. Asi, mis on paljudel ei ole eriline ja selle hind ei saa taevasse tõusta.

Lisaks tundub mulle, et investeeringu jaoks peaks auto kerge ja võimas olema :D
Näiteks, mis teevad hinnad S63 amg vs C63 amg või panamera turbo vs 911 turbo

11:40 14.03.2021
Kärss
Re: Auto ost investeeringuks
# Lisaks tundub mulle, et investeeringu jaoks peaks auto kerge ja võimas olema :D

Võibolla peab, võibolla ei pea. Vaatame neid, mille hinnad on teinud läbi kõige suurema tõusu. Selle järgi pigem ei pea. Igaks juhuks meenutan, et hinnatõus nt 10a jooksul 50K pealt 200K peale on 4-kordne tõus, aga 500e-lt 5K peale on kümnekordne. Need viimased (60-70ndate volksud, saabid jne) on kõike muud kui kiired ja võimsad, aga pakuvad roppu moodi sõiduemotsiooni ega pane kadestama ühtegi mööda sõitvat M3 ega 330d-d.

# Näiteks, mis teevad hinnad S63 amg vs C63 amg või panamera turbo vs 911 turbo

Vaata nüüd oma näidete hindasid, mitu korda nende hinnad siis tõusta võiks? Mille arvelt?
13:22 14.03.2021
63amg (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
10 tonniga ei saa midagi
13:49 14.03.2021
. (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Kui siis V8 mootoriga ilma turbota. Aga 10k eest ei saa küll. Ise ostaks C63 2012-2014
14:05 14.03.2021
. (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
V6i siis mazda mx5 mk1
14:37 14.03.2021
. (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Pange siia otsingusse sisse ja vaadake ise mida te saate selle 10K eest. Olen korduvalt enda jaoks üle vaadanud..ja mitte midagi pole võtta. Kõik mingid kasutatud suurte läbisõitudega igavad diisel perekärud enamuses!
18:40 14.03.2021
M40 (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Müügi kuulutusteski on sageli kirjas, et auto ei vaja lisainvesteeringuid. No millest me räägime! Auto ise on 99% juhtudel ainult kulu, mis siis et tihti hädavajalik kulu.
19:31 14.03.2021
Connor Flint (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
21:25 14.03.2021
. (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Ma olen seda asja vaadanud. Ei teagi, kas õigustab oma hinda, kuna kere tahab tegemist, et korralik välja näeks.

https://www.auto24.ee/used/2302654
23:00 14.03.2021
Kärss
Re: Auto ost investeeringuks
Need "kümnekad" siin on just sellised autod, mis veel mõni aeg tagasi ei maksnud "suurt midagi" ja mille hinnad on juba tõusnud sinna, kus nende mitmekordistumist oodata oleks pehmelt väljendudes naiivne. Parim lootus, et nende hind ei kuku nii kiiresti kui passatitel ja tojootakorilladel.

Võtaks esmalt lähtekohaks selle, et mõtleme natuke laiemalt kui rondiärikad (ostan odavalt, müün kallilt). See peaks juba välistama valdava enamuse neid "valmis tehtud" autosid, sest head asja pakutakse harva alla selle tegeliku väärtuse ja kui pakutakse, tuleb tegutseda kiirelt, mitte arutleda selle üle, millist autot tuleks osta:)

Siit edasi kohe järgmine küsimus, et kui tahad odavalt head, pead andma odavale (heale toorikule) ise lisaväärtust. Nagu nt see 10K bemm: oskad teha ise eeltööd (karta on, et võib sisaldada ka keevitamist) ja suudad kvaliteetselt värvida või pead selle teenuse sisse ostma? Ühel juhul saad hakkama heal juhul tonniga (mis õnnestub ehk 10K-st alla tingida), teisel juhul... 5-6K? Kui see läheks maksma 15K, siis mitu korda selle hind peaks tõusma, et saaks üldse investeeringust rääkida? Ma olen elu jooksul teinud tohutu koguse exceli tabeleid projektiautode osas, et arvutada (lasta arvutil arvutada) enda jaoks välja, mis on tegelikud kulud ja vastata ENDA JAOKS küsimusele, et "kas tasub" või mille arvelt oleks see võimalik enda jaoks tasuvaks teha. Vist kõik on siin lugenud mu sellest projektist, kus "oli vaja" teha asi kindlasti valmis, alustasin nn lahtise eelarvega ja paar K maksvast autost sai hetkega 10K maksev, kuid turuväärtus kasvas vaid natuke ja kehtib ka see 330d võrdlus (loe: tehniliselt pointless:). Selliste lollustega võib tegeleda neil eluperioodidel, kui vahendeid vabalt käes, aga see on kõike muud kui investeerimine. Emexi hinnaga Sierraride jms rämpsu põllule kogumine on tõenäoliselt parem investeering kui ükski seni siin teemas pakutuist.

Teemasse veel kord sama jutt natuke teise nurga alt: esmalt vii end kurssi, millel oleks üldse potentsiaali hakata kunagi tulevikus mingit väärtust omama. Seejärel mõtle, mis neist omale meeldiks või muul viisil hingelähedane oleks. Eestist millegi niisuguse konkurentsivõimelise hinnaga leidmine oleks erandlik juhus (aga ka mitte ilmvõimatu). Pigem pööraks pilgu olenevalt oma autohuvi suunast USA oksjonitele (FBs kohalikud pakuvad vahendamist), carfromjapan taolistele lehtedele vms (olen tellinud mõlemalt suunalt ja julgeks nimetada vägagi konkurentsivõimelise hinnaga diilideks meie turuhindadega võrreldes). Või siis hoida heal pilk lähiriikidel (blocket, nettiauto, tori.fi jne). Kui nt just riisiveskid või Jaapanis hinnatud LHD eurooplased meeldivad, julgen soovitada ka Soome vahendaid, kes pidevalt Jaapanist autosid toovad. Hinnad on ikkagi kõvasti odavamad meie turuhindadest, kuna nemad arvestavad oma kasumlikkust (nn "laoautode" toomine) Soome maksude tingimustes, millest Eestis pääseb ja jääb vaid tollimaks. Siin mõned tegijad, kes toovad suht mugavalt autod üsna kodu lähedale valmis ja kellel tasub silma peal hoida ja mõne soovi korral ka ühendust võtta. Soomes mitmed sõbradki nende teenuseid kasutanud ja väga rahul.
https://japanimports.fi
https://www.jdmoutlet.fi/
http://www.99import.fi/
See on muidugi vaid murdosa võimalustest, kui on soov leida midagi erilist ja väärtuslikku ja ega foorumis niisama jutustamine eesmärgile lähemale ei vii.
05:30 15.03.2021
ConnorFlint
Re: Auto ost investeeringuks
Kui keretöödest jutt, siis sai möödunud suvel üks Londoni takso tehtud. Õigemini sai lastud teha. Mingi piirini saan keretöödega ise hakkama, a kuna see takso on ju musta värvi ning must teadupärast toob autol kõik kumerused ja ka vead välja, siis töö sai asjamehe kätt tunda. Ukse alumised servad olid läbi ussitanud ning eks mujalgi, siin seal oli putukas oma töö teinud. Masin sai üleni uue värvi. Lõpp-tulemus sai ütlemata kena ja 5200EUR vahetas omaniku.
13:02 15.03.2021
Kümpa (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Naljakas ongi see, et nö rontidega õnnestubki mingeid kasumit teenida. Ostadki selle põllul seisnud pilli ja küürid puhtamaks ja müüd edasi. Teenid midagi.
Kui hakkad juba taastama/ehitama siis läheb juba keeruliseks. Kui sa selle 10tuh bemmi ostad ja sinna kulub ka vähemalt kümme veel(pigem rohkemgi). Oletame, et auto saab ilus ja hea ning hakkad seda müüma, soovides vähemalt midagi teenida siis huviliste uputust vaevalt tuleb. Postkasti saad hinnapakkumisi iganädalaselt.
Reaalsus pole kahjuks usa telesari, kus korralike kasumeid võtakse iga müügi pealt. Rääkimata, et hobiauto hooaeg on siin laiuskraadil niivõrd lühike, et endalgi tuleb vahepealsel ajal korduvalt mõte midagi maha müüa.
Igasugusest tabelite pidamisest olen ammu loobunud. Teeb ainult tuju halvaks :)
Isegi kui taastad auto mustanumbri vääriliselt ära ja saad selle ka numbri ka külge, on pea võimatu nulli jääda. Kogu see ehitamine/taastamine on puhtalt iseendale ja mitte äri.
14:20 15.03.2021
kümpaga nõus (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Paraku nii see on jah. Autod ei ole üldiselt hea investeering. Et selle äriga üldse teenida, pead pidevalt selles äris sebimagi, omama külma närvi ja head manipuleerimis oskust. Mitte igaühele ei sobi selline äri, sest tihti tuleb igasuguseid lubajaid tüüpe kohata, muidu jutumehi kuulata ja tilganäppijate pärast oma aega ja närve kulutada.
Autojärelmaks24 on hea näide sellest, kuidas rondiäri töötab. Tüübid ostavad poolmuidu asja ära, natuke siit-sealt kõpitsevad välimuse kallal, pildid netti ja turgu tagasi. Nad tükk aega juba selliselt tegutsemas. Kui see äri neil odavate roostes rontidega ei läheks, siis oleks putka juba ammu kinni. Ju siis on nõudluse/pakkumise suhe paigas ja saab plussigi jäädud!

15:24 15.03.2021
Grandmaster B (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Kui sa soetad vana auto ainult investeerimise eesmärgiga, siis ei hakka see kunagi toimima tõusva investeeringuna. Vana auto vajab hoolt ja vaeva ja omanik peab olema kaugelt üle keskmise huviline. Ainult siis saame rääkida mingist ajas tõusvas väärtusest. Kui sa isegi ei tea mis autot 10k eest investeeringuna soetada, siis tee endale teene - investeeri kuhugi mujale.

Keegi väitis, et hobiautondus on välja surev nähtus. Vaidlen vastu. Hobiautondus on tõusev trend. Paljud on väsinud tänapäevasest nutindusest, ekraanindusest ja üle sofistikeeritusest ja tahetakse tagasi lihtsuse rüppe. Tagasi sinna, kus asjad (autot) olid lihtsad. Kasvõi hobina ja mõneks väheseks suviseks hetkeks. Kui ca 10 aastat tagasi peeti Eestis hobiautoks ainult vana ameeriklast või nõuka nostalgiat, siis nüüd on pilt oluliselt kirjum - youngtimerid, stance jne. Isegi veoautosid tuleb aasta-aastalt juurde. Mujal maailmas toimuvast parem ei räägigi...

Jah, elektriautod arenevad tormiliselt ja neid tuleb üha peale. Aga siin on pudelikael nimega Elektrivõrk. Ja seal pudelikaelas see saatan ennast peidabki. Mida rohkem tuleb elektriautosid, seda raskem on nendeni laadimisvoolu viia. Vähe sellest, elekter peab millestki ka toodetama. Siin ma mingeid arenguid ei näe.

Keegi mainis hobiauto alternatiivina hobitsiklit. Väga õige! Valikuid on seinast seina - Harley, Indian, saksa bokser, briti klassik, itaalia klassik, vintage racing. Ja hoiustada oluliselt lihtsam. Vii või elutuppa! Pimedatel talveõhtutel ilus vaadata.
15:33 15.03.2021
seebemm (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
selle 10 tonnise 6-se bemmi esimene suur häda on, et sellel on mingid vankrirattad all. ilmselt on eelmine omanik sinna veel sarnases võtmes “investeeringuid” teinud.
kui õiged rattad alla saaks ja muidu ka auto enam-vähem originaalkonditsiooni, siis oleks mõistlik tänane turuhind 7500.-
18:30 15.03.2021
xhfd (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Panusta mudelautodesse. Osta.ee-s 1/43 nõukaaegsed mudelid juba suht hinda läinud. Hea hoiustada ka, lükkad kasti voodi alla ja 20a võtad välja topelt hinnaga.
19:26 15.03.2021
eelmisele (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Vaata.. tänapäeva kiire elutempo ja arengu juures keegi ei viitsi enam oodata mingi 20 aastat, et ehk kunagi saab mingit raha selle või tolle seisma pandud asja eest. Pealegi on see piisavalt pikk aeg, et kõhklema panna inimese enda elutsüklis..äkki ma ei elagi nii kaua jne.
Tänapäeva noored tahavad kohe saada tulu, mitte oodata aastakümneid ja loota mingile müstilisele õnnele, aktsiaturgudele, kuufaasidele või pendli-endlile.
21:16 15.03.2021
Kärss
Re: Auto ost investeeringuks
Tahavad saada kohe tulu... lubage naerda, no kes ei tahaks:) Selleks on teised vahendid, kasvõi juba mainitud autojärelmaks24 ärimudel. Aga autosse investeerimisega teenimine ei ole siiski mingi müstiline õnn, vaid väga hästi töötav strateegia juhul, kui seda teha teadlikult ja sama põhjalikult, nagu kõik spetsialistid siin oma põhitööd teevad. Grandmasteri esimene lõik on väga hea ja lihtne kokkuvõte sellest, miks "hakkan rikkaks" äriplaanid ei tööta, kuid täpselt sama plaan töötab teise suhtumisega inimese käes suurepäraselt.
06:18 16.03.2021
. (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
ostab kümme tonnist käru ja müüb maha 1,5 kiloga ning viis tonni nagu maast leitud. ainult tuleb osata müüa ja teha ostjale selgeks, miks just tema müüdav auto on ostmist väärt.
23:59 16.03.2021
dcv (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
C63 amg vs S63 amg

Vaata nüüd oma näidete hindasid, mitu korda nende hinnad siis tõusta võiks? Mille arvelt? -

Kahjuks ma ei oska vastata. Ilmselt mitte kordades aga eelmise generatsiooni C63 näen isiklikult sellist autot, mida võiks osta, proovida ja hiljem oma raha tagasi ikka saada. Loterii korras ka ehk kasumit.
Halb auto aga teeb õnnelikuks, on kõige väiksem sedaan kerega mersu ja kapoti all on kõige suurem mersu V8 mootor. Viimane vabalthingav 6,2 V8 amg (uus C63 juba 4.0 biturbo). Kerge ja võimas, kui katki ei sõida seda, siis suu kõrvuni ja käsi väriseb emotsioonist.
00:15 17.03.2021
dcv (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Lisan, et tegu on hea ägeda asjaga, kui tahad ise funnida ja võibolla ka natukene teenida.

Kui amg omamine lisaväärtus ei ole sulle ja tähtis on ainult rahaline tootlus, siis pead rondiärikaks hakkama.
03:03 17.03.2021
Kärss
Re: Auto ost investeeringuks
# eelmise generatsiooni C63 näen isiklikult sellist autot, mida võiks osta, proovida
# ja hiljem oma raha tagasi ikka saada /.../ kõige väiksem sedaan kerega mersu
# ja kapoti all on kõige suurem mersu V8 mootor. Viimane vabalthingav 6,2 V8
# amg (uus C63 juba 4.0 biturbo).

Ilus vastus, kergitan kaabut! Ühtlasi suurepärane näide sellest, et ise tuleb teemas sees olla. Massid jäävad ostma ikka aastaarvu ja hodonäitu, aga margifännid oskaks tuua väga palju näiteid sellest, miks sarnastel põhjustel on mõni vanem mudelipõlvkond väärtuslikum uuemast ja mõne sellise väärtuse kasvu oleme saanud näha juba pikalt, samal ajal kui uuemad on muutunud peenrahaks. Ühtlasi on see vist ka esimene konkreetne ja hästi põhjendatud vastus teema pealkirjas olevale küsimusele;)

Ma viskaks aga õhku küsimuse, et kas ise teemasse süvenemata oleks kellegi "anonüümse foorumi dcv" pakkumine mõistlik risk nt 10K isiklikku raha likku panna? Edukad investorid armastavad millegipärast hajutada riske;)

Teiseks: mängida tohib vaid selle rahaga, mida oled valmis kaotama. Olen kõik aktsiad oma elus ostnud sellest lähtudes, et ostan raha eest, mille nagunii oleks ära kulutanud (nt kõrtsis "viimased 5 õlut", mille väärtus on alati väiksem, kui "esimesel viiel"). Selle 20e kaotamine, mis oleks muidu nagunii kaotatud, ei aja kedagi halliks. Aga kui sellest 20 eurost on saanud mõne kuu pärast 50 või 100 või 500, järgmisel nädalal samal viisil "investeeritud" 50-st samuti, on lõpuks koos selline summa, mida oleks juba kahju kaotada. Jutu point: 5a tagasi tonniga ostetud kolme põrnika hind võib olla praeguseks kokku üle 10K. Kas sellise autoga sõitmine pakub enam sama naudingut, mida pakkus see siis, kui auto hind oli veel kolmekohaline? Või tekivad nüüd mured, et äkki kriibivad parklates reidilaksude tegijad oma teksapükste neetidega kerepaneelid ära, lendab jälle mõni kivi klaasi, varastab keegi üliharuldaseks muutunud originaalkatalüsaatori alt ära või peaks hoopis lükkama turgu enne särtsurevolutsiooni? Aga kui valid hoolikalt 10K tooriku ja varsti on selle väärtus 60K, kas siis paneb muretsema, kui sõidad läbi löökaugu või jätad oma pärli mõne poe või plaazhi parklasse päikesepaistesse tundideks särama? Nagu juba öeldi, mõtle läbi, kas autosse investeerimine on üldse sinu jaoks :P
17:48 05.04.2021
dcv (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Tegelikult võib vist ükskõik, millise C63 amg täna osta, sest see on viimane V8 C klass. Uus tuleb 2.0 R4 hübriid. Kinldasti on iga uus parem üldiselt aga R4 vs V8 on tegu juba põhimõttelise erinevusega.

https://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=64077
22:04 05.04.2021
arvoLM (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Kas see investeering peab olema kindlasti auto. Telli näiteks Seaküla Simsonilt kullast peldikupott. Teate ju küll seda metallikunstnikku, kes Nõmme turu väravasse pronkskuju tegi. Hoiad seda ilusti, mitte ei tarvita, no nt paarkümmend aastat ja samal ajal hoiad silma peal lauljatel, kes võivad saada sama kuulsaks, kui oli M.Jackson. Ja siis lihtsalt müüd selle poti talle maha, simpel.
15:11 06.04.2021
Kässar (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Esiteks , vedelkütus ei kao mitte kuhugi. See on müüt, et vedelkütus tekkis dinosaurustest jäänustest ja banaanidest ja puulehtedest. Tegelikult vedelkütus tekib maa sees ise pidevalt juurde , kuna seal on olemas vastavad tingimused. Protsessi nimi on Fischer–Tropsch process. Maa sees on olemas rõhk, temperatuur , vastavad ained ja nii seda vedelat ollust kogu aeg juurde tekibki. ETV saateid ei tasu tõsiselt võtta, nad ei jaga seal füüsikast midagi.
15:24 06.04.2021
0927459 (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Tooks uue mõtteliini sisse. Hinda hoiavad hiljem pigem poole kohaga superautod ja ka erimudelid mingist suuremast seeriast. Minu meelest hea näide - Audi 80 b2 quattro või kuubik. Kangematest on läinud viimase 5 aastaga hinda Porsche 928 (enam ammu alla 10k ei saa vähegi viisakat). C63 vabalthingav on hea igapäeva auto fännile ja olen isegi mõlgutanud, aga mina ei usu, et selle hind liiga oluliselt tõuseb. Kui teda tarbida ka, siis pigem saab sama raha tagasi. Autosse investeerimise puhul tuleb arvesse võtta ju ka hoiukulud, nii garaazile kui hooldusele, isegi kui seisab ja päris ära ei konserveeri. Kõige mõttetum on vaadata neid mudeleid, näiteks nagu eeltoodud 6 seeria BMW, mille hind on juba olulise tõusu ära teinud ja mis tegelikult selles konditsioonis investeeringuks ei kõlba, kuigi kaugelt näeb okei välja.

Tulles tagasi autohobi suremise juurde. Milline oleks 2010-2020 autodest see "tavaauto" eriseeria, mis tulevikus hinnas oleks? Olukord on minu meelest nutune. Focus RS-d ja Hyundai i30 käre versioon äkki? Golf 32? Muu tundub autohuvilisele üsna tapeet.
15:33 06.04.2021
0927459 (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Täpsustan veidi - rõhk sõnal TAVAAUTO. Miski hinnaga kuni 35 tuh eur uuena a la. Sest eesmärk oleks investeerimisel teenida ju kõrgeim %, mida saaks kerida pigem suhteliselt odava auto pealt.
17:00 06.04.2021
audimeees (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Kässarit kui rahvusvaheliselt tunnustatud füüsikut oleme valmis kuulama tundide viisi.
22:51 06.04.2021
dcv (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Kas keegi fänn oskab selgitada, mis teeb vanad 911 heaks fänni jaoks. Teatavasti on need ju väga hinda hoidvad (vb isegi head investeeringuna) autod.

911 2006a 997 kerega - Ei meeldinud mulle absoluutselt. Halb dünaamika. Kiire sapikas lihtsalt.

911 2014a 991 kerega - Ei meeldinud väga aga parem juba. Pdk topelt siduriga kast väga kiire, lauch controliga start väga kiire, palju kriitikat saanud el rooli võimendi tegelikult ei ole halb aga madalalt jõudu vähe ja kõrgel pöördel karjus ebameeldivalt.

Teatavasti räägib legend, et viimane õige porsche oli manuaal, õhkjahutusega ja vabalthingav aga see on nüüd täiesti vastand.

911 2017 991.2 kerega - Wow, kõik ideaalne. Alates 991.2 kõik 911 turbo mootoriga. Õrnalt varbaotsaga pedaali vajutades on jõud madalalt, turbo viivitus puudub, kiire pdk kast, mootor ei karju ebameeldivalt nagu eelmisel aga samas teeb nauditavat häält (uus 911 992 on passati häälega) ja mitte midagi ei häirinud. Meeldib võimalus rahulikult, kuid samas kiirelt liikuda madalatel pööretel ilma autot "kurjaks ajamata", mis eelmistel mudelitel puudus.

Tahaks mõista, millest ma valesti arusaanud olen vanemate mudelite puhul või mis mul märkamata on jäänud.

23:12 06.04.2021
Deus
Re: Auto ost investeeringuks
0927459, mulle kargavad pähe KIA Stinger V8 ja Hyundai Genesis V8 versioonid, need võiks midagi isegi hoida. Uus Supra? GT86 ja Nissani sportkupeed ka väga ei taha langeda.
07:56 07.04.2021
63amg (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
auto fännamiseks või investeeringuks ostmiseks ,ei pea auto alla 5 sek sajani kiirendama!piisab ka 30 kw ja masin mis sajani võibolla ei kiirendagi
09:46 07.04.2021
0927459 (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Deus, vist isegi loogilised variandid, vähe tehtud ja vähe erilisemad.

63Amg - seda küll, vanad on kõik kiftid aga toon investeeringu seisukohast täna kehtiva näite. Võrdle täna hindu ja saadavust - tavaline heas korras mazda 323 ja mazda 323 turbo 4wd.

Seega küsimus on, et kui täna on ford escort mk1-mk4 ägedad autod olenemata konfiguratsioonist, siis kas 40 aasta pärast on tänane kia ceed sama äge? Tundub mulle natuke hoomamatu.
14:40 07.04.2021
Kärss
Re: Auto ost investeeringuks
# auto fännamiseks või investeeringuks ostmiseks ,ei pea auto alla 5 sek sajani
# kiirendama!piisab ka 30 kw ja masin mis sajani võibolla ei kiirendagi

Kuldsed sõnad! Autos peab olema "see miski", mida on raske sõnadesse panna, kuid mis on rooli tagant maailma vaadates hetkega äratuntav. See ei olegi otseselt võimsam mootor, nelivedu vms, vaid tervik, mis kaasneb nt sellesama neliveoga (erinev vedrustus, teisel tasemel salongivarustus, sh heliisolatsioon jpm). Praegu saab tellida suvalisele Kodiakile lihtsalt neliveo juurde, kuid omal ajal maksis neliveoline u 2x rohkem just tänu sajale pisiasjale (sh põhjus, miks vanematest esiveolistest Audidest ei saa teha neliveolist ainult mutrivõtmete abiga). Minu silmis on nt Stinger üsna üheselt võrreldav kunagiste Mazda Xedose versioonidega - on kahtlemata parem igas mõttes ja maksab ka praegu rohkem, aga see jääb ikkagi Mazda fanaatikute nishitooteks, millest enamus aru ei saa. Põrnikast saavad aga kõik aru. Sittuvast küülikust saavad kõik aru. Granadadest arusaajate põlvkond kahaneb kiiresti, aga nii kui panna sinna vahele mõni V8 nt Mustangi pealt (sisuliselt poldikeerutamise vaev, ka Roveri V8-tele müüakse netis mootoriswapi kitte nii Fordidele kui vanadele Volvodele), on jällegi "see miski" kohe olemas, aga mitte mootori pärast, vaid selle pärast, et on olemas juba algselt väga hea auto, mille mootor veel paremaks ja "kõigile arusaadavaks" teeb.

Mulle meeldib retooriline küsimus Kia Ceedi kohta:)

Kui rääkida neliveolistest ja erilistest autodest, siis pigem näeksin mingit potentsiaali Cuprates või Yaris GR-des - need on igas mõttes palju enamat, kui lihtsalt nelivedu+võimsam mootor. Aga ei näe neis ka midagi väga erilist. Pigem on nad 15a pärast samas väärtuses, nagu on praegu Civic- või Jazz Type-R. Hobiautona atraktiivsed, aga väärtuslikud pigem neile, kes ise teemas sees.

Aga Ceedi juurde tagasi tulles, et mida on tänapäeval vastu panna lihtsamast ja odavamast otsast? Näiteks võrrelduna Põrnikaga või mitmete Fordi-Opeli-VAGi MK1 mudelitega (st selle ajastu autodega, kus uus põlvkond tähendas aastaste pikkust tööd mitte turundusosakonna survele järgi andmisel turule lastud lastehaigustega käkke)? Dacia on odavama otsa autodest võrreldav pigem kunagiste Trabantidega, st jällegi nishitoode ja parimal juhul nostalgialaks lapsepõlvele mõeldes. Smart... kes tahaks seda pidada 30a vanusena ideaalses korras? Mingi potentsiaal olnuks ehk esimese otsa Aygo/107/C1 masinatel, kui nende teostus oleks olnud korralik, aga Põrnika viisil ei kujuta hästi ette enam ka nende pidamist hobikana. Väikeste autodega on tehased siiski vaeva näinud, aga kui turule tuleb odavaimatest odavaimate materjalidega lahendus, mille eesmärk on pidada vastu garantiiaeg (mitte isalt pojale), siis miks peaks neil üldse peale garantii lõppu veel mingi väärtus säilima? Või lausa kasvama?
17:44 07.04.2021
dcv (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Ma ei alahindaks Yaris GR.
Tegu tundub olevat hoopis teistsuguse autoga mitte lihtsalt chipitud yarisega.
Yaris GR arendamisel oli abiks ka Tommi Makinen.
Mitshubishi Evo 6 Tommy Mäkinen editonion on tänaseks üks kõige kallimatest evo mudelitest üldse ja on täna väga kallis auto ja oluliselt kallim, kui ta kunagi uuena maksis.
19:32 07.04.2021
jee.kim (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Auto klassikuks muutumise "otsustab" ikkagi mass! Kasvõi sellesama Ceed'i! Erandid on mingid haruldased mudelid, väikeseeriad, seda juba rahakama klientuuri arvates.
Praegu tundub, et Saksa vanaraud on eestlase "klassika", ma ei osta Saksa autosid ja selle derivaate relva ähvardusel ka mitte aga näe, ikka leidub hulgaliselt neid, kes roostes Audi 80 eest on nõus tuhandeid maksma WACK
19:40 07.04.2021
Sass0101 (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Nii on. Maksab nostalgia. Audi 80, vanad Fordid, Opelid ja paljud teised rahvaautod on paljudel eestlastel olnud ja inimesed soovivad oma mälestusi uuesti kogeda.
20:10 07.04.2021
jee.kim (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Nostalgia, mälestuste ja sentimentaalsuse hind on 0 (null)
20:31 07.04.2021
- (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
... ja paljud teised rahvaautod on paljudel eestlastel olnud ja inimesed soovivad oma mälestusi uuesti kogeda

Point on selles, et need kogejad on 20-50a pärast surnud ja et auto peaks tootma kasumit seistes, aastatega, siis aastate pärast ei huvita tulevikupõlvkonda mingi vana opel või ford. Praegune 15 vanune poisslaps ilmselt ei lähe eriliselt pöördesse 30a pärast sierrat nähes või tänane nostalgitsev viiekümne aasta vanune ilmselt ei ole sihtgrupp 70 vanusena.
20:35 07.04.2021
0927459 (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Dcv - ma selle Yaris GR'ga nõus. Väike seeria, erakordselt heade sõiduomadustega, võimas, taskukohane. Kõik täidetud justkui. Mulle omale ei meeldi aga vahet pole.

Pakun ka ühe, mis tänagi pole populaarne, kas siis hiljem on? Selle hind langeb veel isuga. Viimaste aastate Alfa Romeo Giulia turbo. Samuti äkki AMG CLA45, mis muidugi rohkem levinud ja kasvoi c-klassiga võrreldes seest väga prosta.
21:20 07.04.2021
Sass0101 (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Sorry, ma olen 20ndates aastates ja vägagi lähevad korda 80-90ndate sõidukid. Ja surema ei kavatse veel hakata. Justnimelt lapsepõlves sai neid suu ammuli vahitud ja nüüd on võimalik (veel) neid mõistliku hinna eest soetada ja näiteks kasvõi A80-t on võimalik ka veel Eestist osta ja valikut on. Igasugused rahvalimusiinid (näiteks Senator, Scorpio, 929 jne) on juba ammu Mobile.de teema. Eestist suht lootusetu leida.
22:03 07.04.2021
p9xxx (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Neid vanu autosid eemalt vaadata ja sisse piiluda on ju tore. Tänapäevased autod on mugavuse, ergonoomika, dünaamika põhjal niipalju üle, et näiteks vana Ladaga sõita küll ei taha. Ei mingit nostalgiat.
Vaadata neid vanu autosid kaugemalt võib, aga sõita ei taha. Ma ei räägi niisama, loobusin just oma bensiini järele haisvast hobiautost ja ei kahetse.
01:26 08.04.2021
B (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Huvitav teema, kirjuan natukene ka enda kogemusest. Olen sellist äri ajanud hobikorras juba aastaid. Miks hobikorras? Esiteks muidugi seetõttu, et regulaarset sissetulekut või kindlat kasumit on siiski üsna võimatu tagada. Lisaks muidugi ka see, et kui teha asja n-ö sunnist (ala ma pean täna kindlasti kasiinos võitma), siis kipub olukord käest ära minema, samuti kaob kogu mänguilu.

Kindlasti on sellise äri puhul võimalik väga viisakaid kasumeid teenida. Toon lihtsalt mõned näited elust. Meile kõigile teadaoleva Ferrari F40 keskmine turuhind 1998 aastal oli ca 150000£, 2006 aastal ca 200000£, 2014 aastal ca 500000£, siis tänapäeval on hind juba miljoni kandis.
Kui nt 1998-2007 vahemikus püsis 80ndate Countachi hind ca 50000£ piires, pigem isegi alla selle, siis tänapäeval küsitakse (ju ka makstakse) ligikaudu viis korda rohkem.
Eks on veelgi ekstreemsemaid näited, nt McLaren F1.

Tulles nüüd tagasi maa peale, siis selliseid hinnatõuse on teinud ka tavalisemad autod. Mis võis olla igati viisaka E30 M3 hind viisteist aastat tagasi? Midagi 20000 euro kanti? Uskudes mobile.de portaali, siis alla 50000 euro ei toimu üldse midagi. Sarnane käitumine on aset leidnud ka nt Audi Quattro ja Sierra Cosworth puhul, muidugi ka Lancia Delta Integrale HF Evo puhul. Lisaks ka Mercedes 190E 2.5-16 Evo I ja Evo II. Mis võis maksta Golf II Rallye toona, palju maksab praegu?
Hinda on läinud ka vanemad väikesd punnid nagu Citroen 2CV, Fiat 500, samuti VW Käfer.

On kolm olulist küsimust - mida osta, millal osta ja millal müüa.
On autosi, millel on selja taga väga muljetavaldav hinnatõus, samas nüüdseks on jäänud hinnad paigale, mõnel juhul taas ka langenud. Seega tasuks antud olukorras raha välja võtta ja otsida järgmine potentsiaali lubav kandidaat. Muul juhul hakkab investeering kasumit närima, sest hoiustamine jne nõuab oma.

Aga mida siis praegu tasuks osta?
Nostalgia müüb alati. Julgen ka ise tõdeda, et kuigi 80ndate lapsena 90ndatel Eestis nt Mercedes W108/W109 tänavatel ei näinud, vähemalt mulle ei meenu, siis mulle see auto väga meeldib. Kindluse mõttes võiks pigem siiski vaadata 90ndate autosi, hinnad veel paljudel mõistlikud, samas huvi nende vastu aina kasvab.
Jättes välja väga kallid autod, siis pigem soovitaks lihtsamaid autosi osta, nende ülalpidamine ja talletamine on märgatavalt soodsam, nt E36 325i vs W140 S 600. Või kui ikka just soov W140 järgi, siis pigem S 320.

On küsitud ka seda, kas uuematel autodel võiks tulevikus osas ka potentsiaali olla. Mõnel kindlasti. Küll tavaliste autode puhul pigem mitte, sest tänapäevased on kõva plastmassi täis, raskemad jne.





04:24 08.04.2021
dcv (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Näen, et kasutaja B on teemaga väga hästi kursis ja teab minust rohkem.

B - "nt E36 325i vs W140 S 600. Või kui ikka just soov W140 järgi, siis pigem S 320."

Isiklikult arvasin suhtes W140 vastupidi.
Investeering oleks hea, kui keegi annab palju raha vana auto eest hiljem.
Keegi, kes annab väga palju raha vana auto eest ära, see ei osta seda nagunii igapäeva autoks ja kütusekulu ei ole oluline

S320 - Tundub selline äge "säästu" hobikas. Mõistliku hinnaga kindlasti keegi tahab teda omale pullimiseks aga V6 ja halb varustus (pole reegel aga V6 mudel ju...) ei kutsuks just palju ära andma selle eest.

S600 - Võiks vastupidi Wow masin olla puhtalt teadmise pärast, et see on 600ne, mis maksis pea topelt võrreldes 500ga ja nüüd on see sinu. Omaaegne dirketorite ja maailma valitsejate auto mitte endine lennujaama takso või rendikas. See teadmine ehk vb paneks unustama suurt hinda ja laseks seda müüa kallimalt, kui vanaraud.

aga ilmselt mul liiga elav fantaasia :D
08:11 08.04.2021
63amg (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
to dcv.räägi konkreetsest autost! s-320 ei ütle midagi! kui mõtled w-140,siis tollele on peal rida-6 ja 170 kw
22:56 08.04.2021
B (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Kui rääkida W140 puhul S 320 vs S600, siis kütusekulu on siinkohal väike mure. V12 mootor ja kõik muu, mis S 600 juurde kuulub, on äärmiselt kulukas. Põhilised mugavuslisad on olemas juba ka S 320 mudelil. Vana auto puhul kehtib reegel, et mida rohkem lisasi, seda suurema tõenäosusega midagi ei tööta. Eks 90ndatel oli muidugi nendel kahel mudelil vahe sees, samas aastal 2021, ajal, mil kõige kangem Škoda Superb saavutab esimese 100km/h vist napilt kiiremini kui Testarossa, ei oma V12 võimsus enam vast eriti tähtsust. Iseloomult on Mercedese R6 väga muhe mootor, töötab pehmemalt kui V8.
Korras S 600 eest saab loomulikult rohkem küsida kui S 320 eest, samas ei ole see vahe sedavõrd suur, et tasuks ära S 600 märgatavalt kulukam ülalpidamine, pean siinkohal silmas siis oma investeeringu seisukorra säilitamist.

Kui rääkida autodesse investeerimisest üldiselt, siis pikema hoiustamise puhul (mitte mõned kuud või paar aastat) tuleb alati mõelda seda, et kas pind on endal olemas või tuleb see rentida. Viimane tähendab üldjuhul vähemalt kulu 500€ aastas.



00:09 09.04.2021
Kärss
Re: Auto ost investeeringuks
# Kui rääkida W140 puhul S 320 vs S600, siis kütusekulu on siinkohal väike mure.
# V12 mootor ja kõik muu, mis S 600 juurde kuulub, on äärmiselt kulukas.

Toetan seda seisukohta, sest juba praegu oleme olukorras, kus paljude vanemate autode puhul on kadunud ühelt poolt knowhow, kuidas neid toimivatena käigus hoida, ja teiselt poolt ka mehed, kes seda knowhowd praktilises elus rakendada suudaksid. Heaks näiteks sobiks vanad mitmekarburaatorilised mootorid, mille sünkroniseerimine pole küll raketiteadus, aga millegipärast müüakse neid just sel põhjustel kehvalt töötavatena, sest tänapäevaste kütustega vajavad need nii sageli ülereguleerimist (lisaks paar korda aastas klapiregull moodsa kütuse tõttu), et kui ise ei oska, on sellise auto omamine lõpuks päris kulukas peavalu. Siis jääbki hobiks vaid omamine, mitte sõitmine. Selle sama näite valguses võib öelda, et ega need, mille pidamine on keeruline, ei olegi oluliselt kallimad lihtsama tehnikaga sõsaratest, mille pidamine on lihtne ning odav.
19:42 11.04.2021
siberia (registreerimata)
Re: Auto ost investeeringuks
Soomlaste huutokaupat-oksjonil on parajasti BMW 850 müügil. Hetkehinnaga 5000.
Neid pole väga palju saadaval. See eksemplar küll tõsi, mumeelest elumõttetu automaatkastiga.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.