Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: HOOLDUSRAAMATU ANALÜÜS

22:37 04.04.2021
unknown64
Hooldusraamatu analüüs
Alustuseks eeldan neid raamatuid vaadates, et keegi on pastaka ja templiga hullanud. Endal uuena ostetud autol on alguses garantii jagu ikka vähemalt esinduse templeid. Miks ma üldse olen vaadanud lähemalt neid asju mis sinna sisse löödud ja kirjutatud on auto ostmise soov. Muidugi ei näita see raamat iseenesest kohe, et auto on korras endal peab silmad peas olema, aga tore oleks näha, et kunagi kalli masinaga alguses vähemalt õiges kohas hoolduses käidud. Näiteks hiljuti käisin vaatamas ühte autot kus kirjas kohe hooldusraamat, aga kohale minnes tuli kohe välja ei ole kui sellist vaid on kasutusjuhend. Kasutusjuhend. Tule taevas appi. Mis sellist jama siis kirjutada kuulutusse.

Näide 1. Kuulutuses olid pildid hooldusraamatust jne. ning kirjas ainult margiesinduses käinud hoolduses. Auto hind oli kõvasti üle keskmise (kui mitte 2 korda viletsama otsaga võrreldes). Kui hakkasin vaatama mis see margiesindus on siis street view tuli appi. Fail 1.
22:45 04.04.2021
Kärss
Re: Hooldusraamatu analüüs
Pole selle peale mõelnudki, et streetviewd niimoodi ära kasutada olukordades, et kas autot ka päriselt need kirjeldatud aastad sama koha peal on pargitud.

Hooldusraamatute võltsimine oli teemaks juba rubla aja lõpus! Tore, kui see lõpuks mõnele kohale hakkab jõudma:) Hetkel on hoovis kaks uut garantiilist autot, neist ühte hooldatud esinduses umbes 2x sagedamini, kui hooldusgraafik ette näeb. Kummagi puhul pole hooldusraamatus ühtegi kannet - kõik see on olemas esinduse arvutis. Kui kunagi müüma hakata, viin paberkujul raamatu esindusse ja siis kirjutatakse sinna sisse kõik hooldused jne ühe inimese poolt, ühe pastakaga ja järjest tembeldades (tõenäoliselt näha, kuidas templi värv iga templiga üha nõrgemaks muutub:). Samas praktika näitab, et paljud "kodugaraazhid" hooldavad/parandavad korralikumalt kui esindus ja see esinduse tempel pole asi, mida tasuks ületähtsustada.
01:42 05.04.2021
arvoLM (registreerimata)
Re: Hooldusraamatu analüüs
Kärss, selles sul õigus, et kodugaraaz võib olla kohusetundlikum. Ei hakka esinduse nime välja tooma, kuid ei täida nad kõiki ettenähtud punkte alati. Ei tea, kui rikkaks nad loodavad saada nii odava asjaga, nagu õhufilter. Esimene hooldus 15K peal suruõhuga puhastamine, 30K vahetus, kusjuures ei vahetata alati, mõned korrad leidnud seest siiski vana filtri. Nii oma, kui tuttavate autodest. Olen siis ise uue pannud, narr kuidagi minna karjuma suht tühise raha pärast. Võivad ka muidugi öelda, kuidas tõestan, et ma ise seda vana sinna ei pannud.
21:53 07.04.2021
xlu (registreerimata)
Re: Hooldusraamatu analüüs
Tillinäppijad jäävad ikka nendeks, kelleks sündinud
05:56 08.04.2021
dcv (registreerimata)
Re: Hooldusraamatu analüüs
Hetk, kui ostja hakkab streetviewga vaatama hooldusraamatu sissekande asukoha visuaali teab iga müüija, et raiskan oma aega tühja.

unknown64 ei tee mitte midagi valesti ja käitub väga õigesti. Kõik õige aga paraku me teame kõik, et pedant leiab vea alati ja tehingut sealt tule olenemata ajaloost.
08:15 08.04.2021
Kylller (registreerimata)
Re: Hooldusraamatu analüüs
Minge ravige ennast oma paranoiadest.
Sõidan palju ja näiteks kerin iga aasta spido tagasi kahe ametliku margiesinduse
hoolduse vahel. Õli vahetan siis ka vahepeal ise.
Sellise jamaga tuleb tegelda sest ,liisingu autol on jääkväärtus ja ettenähtud periood 5 aastat ja 150000 km. Selle ületamisel maksa veel peale ,et vana auto tagasi anda.....
Hooldusajalugu on korras .
09:07 08.04.2021
maaks
Re: Hooldusraamatu analüüs
Mis sest õlist ise vahepeal vahetada kui niikuinii plaanid auto tagasi anda liisingule, sealt saaks veel ju paarsada eurot säästa :-)
PS Oleks võinud liisingust uurida kui palju kuumakse muutuks kui kilometraaž oleks vaba - pakun et mitte eriti.
10:41 08.04.2021
Kylller (registreerimata)
Re: Hooldusraamatu analüüs
Ükski kaasaegne auto ei sõida 400 th. km isegi korralise hoolduse juures niipalju....
2,0 Peugeot-Citroen Kaubiku diiselmootor on otsas juba 300 th juures.
Kui ise hoolt kannad ja tihedalt õli vahetad ,siis healjuhul käib kauem.
16:19 08.04.2021
unknown64
Re: Hooldusraamatu analüüs
Ei ole pedant, aga pakkus huvi. Võib väheke süveneda kui just 300€-st Audi B4 ei osta. Samasugune taustakontroll kui vaatad LKF-i lehe peale kas auto matsu pannud.

Paneb lihtsalt mõtlema kui lähed kohale autot vaatama..
Varuratas on siin all.. oihh ei ole ka.
Hooldusraamatut ei ole on kasutusjuhend.. ja ma panen enda ****d panti, et on 150000km läbi sõitnud.
Peegli suundades ujuvad kalad sees.
Sellise jutu peale hakkad mõtlema mis veel võiks olla mäda.
Peale seda kui raha üleantud kukuvad arvatavasti tagarattad alt või midagi ei imestaks üldse.
Tuleb asja ikka huumoriga võtta mis asju siin müüakse.
Üldiselt olen hästi nõus reegliga kui midagi kahtlast siis võta järgmine ja liigu edasi.

Antud pilt on Šveitsis täieliku hooldusajalooga auto viimased templid hooldust margiesinduses, kellegi elumaja all garaaž töökoda.
Ei ürita ega taha üldse maha teha, võib-olla väga hea töökoda. Aga margiesindus ta siiski kaugelt ei ole.
Antud müügikuulutuses oli juba aastaarv ka ühe aasta võrra värskem märgitud.

Automüüja jaoks võib tunduda jah tillinä****ja kui enda ausat 199000km pärli ei saa pähe määritud mulle. Mitu tükki neid raadil seisab näiteks. Naer tuleb peale. Kõik on 199tkm või 201tkm läbisõitnud.

Muudetud 8.4.21 17:10

20:19 08.04.2021
Gustafff (registreerimata)
Re: Hooldusraamatu analüüs
Mis jutt see on, et ei kesta 400tuh. Terve välismaa on täis neid 500tuh+ taksosid mida müüakse ida poole. Keritakse 200 peale ja siin lastakse veel 200+ otsa. Hiljuti nägin 2016a E klassi mersut, mis vahetustega taksot lasknud. Ees ilutses 860tuh. Originaal mootor. Eks selliste arvamuste pärast keritaksegi. On klientuur, kelle arvates 200tuh on viimane piir. Aga jah. Eks selliseid varuratta otsijaid nähtud küll. Ei saa inimene aru, kuidas uuematel autodel lihtsalt puudub selline asi. Ja tänapäeval on selline templite võltsimine ammu ajalugu. Kui on esinduse hooldusajalugu, siis peaaegu kõikidel markidel see juba võimalik esindusest läbi astudes kätte saada. Just nimelt ka välismaa ajalugu. Ehk need templid ei määra enam midagi.
20:40 08.04.2021
unknown64
Re: Hooldusraamatu analüüs
2008 kanti masinal on üldiselt edukalt varuratas olemas endiselt.
Ja isegi kui ei ole siis ei ole vaja jama kokku lubada. Kui ei ole siis ütle, et ei ole kadus Leedus ära või müüsid maha või tõstsid kuuri.
Minul on ükskõik kas see ratas on või ei ole, aga ära valeta.
Ausus.
Selline asi puudub.
Mina eelistaks seal ees enne aus 320000 kui valetatud 160000.
See läheb juba 100% kelmuse alla: https://et.wikipedia.org/wiki/Kelmus
Peale eesti autoärikatega rääkimist tahaks kõrvu puhastada millegiga.
21:01 08.04.2021
arvoLM (registreerimata)
Re: Hooldusraamatu analüüs
Ja kui esinduse hooldusajalugu on lõppenud 5 aastat tagasi nt. 80kilose näiduga ja praegu, ehk 5 aastat hiljem ees 150 tuhat, olen hooldanud ise, kuna sel alal isegi rakenduslik kõrgharidus, aga ei ole loonud endale töökoda, millel oleks tempel...Oletame, et nüüd müün sellist autot? Peale liisingu lõppu ei ole ju kohustust enam esinduses hooldada. Maksin selle kinni 2 aastaga. Ja 2 aastaga tuli 80kilo ette 7-8 korda kuus Tallinna Tartu otstega, seoses tööga.
Ei ole muud võimalust, kui vaadata müüjale näkku ja mõistatada, kas ta on suli või kelm. Või 1 nendest. Või mitte kumbki. Samas hästi hooldatud auto kestab tõesti kaua ja ei olegi eriti mõtet turgu lükata, kui just ei ole mingit sügelevat raha tagataskus ja parajat tüdimust autost. Et siis peale müüki salongi jalutada.
21:19 08.04.2021
unknown64
Re: Hooldusraamatu analüüs
Täpselt samamoodi on endal hetke autogagi. Nii kaua kui garantii oli on käidud esinduses. Edasi olen ise kõik teinud ja lisaks töökojas kui endal tööriistad ja oskus puudu. Ning seal ka raamat lõppes. Aga hooldatud on ikka. Ei ole küsimust. Ega ma 5€ pirni pärast enam esindusse sõida.
See tempel, raamat või märge üksi midagi ei tähenda. Endal peavad silmad peas olema.
Ausus, nagu ütlesin. Hooldusraamat on ainult üks väljund.
Kui rääkida eesti autoärikaaga siis pärast kõrvad jooksevad seda vett. Kogenud seda viimasel ajal auto otsingul olles. Jutt mis kuulutuses kirjas ja telefonis ning kohale jõudes reaalsus..
Milleks raisata aega. Minu, sinu. Ütle ausalt. Ei. Kõik otsivad lolli.
Kõige parem ja kasulikum teema siin foorumis on 100% läbisõit keritud.
Kõik need vennikesed, kes jamaga tegelevad tuleks avalikuks teha seal teemas. Õnneks viimasel ajal ka transpordiameti lehel hakanud kajastuma need, kes kerivad ja keritud. Eelregistreerimisel on esimene märge viimase riigi viimane näit. See jama tuleb neil ära lõpetada. Eesti automüügi eripära.
22:54 08.04.2021
ta (registreerimata)
Re: Hooldusraamatu analüüs
ma arvan, et tegelikult on meist ikka enamus sellised ostjad kes kuulavad müüja jutu ära ja kui sulle otse näkku valetatakse mingite asjadega, siis jalutad minema. pole mõtet riskida, turul on üldjuhul ikka pakkumisi veel.
kui jutt tundub veenev ja auto paistab ka pealtnäha aus, siis saab juba edasi minna.
23:57 08.04.2021
Kärss
Re: Hooldusraamatu analüüs
# Hetk, kui ostja hakkab streetviewga vaatama hooldusraamatu sissekande
# asukoha visuaali teab iga müüija, et raiskan oma aega tühja.

Kui ostad rariteeti otse omanikult, kes ostis selle uuena võibolla veel enne enda sündimist, on iga killuke auto ajaloost hoopis teise väärtusega, kui nende tänapäevaste "hingetute" pannide puhul. Mul on just mitmetel uunikumidel olemas dokumentatsioon alates ostutshekist. Mingi Passati puhul oleks see täiesti väärtsetu paber. Nagu ka eri aegadel tehtud streetview pildid... et nüüd mitte öelda sama ka hooldusajaloo kohta, sest tarbeauto puhul pole erilist kasu teadmisest, kas on hetkel pooleli kolmas või kaheksas puksiring, kuna maksab hetkeseisukord ja teadmine, et aasta-paari pärast läheb nagunii jälle uus ring alla:)
10:49 09.04.2021
arvoLM (registreerimata)
Re: Hooldusraamatu analüüs
Kahjuks on olukord selline, et enamus kasutatud autode ostjaid lööb käega, kui näeb, et müüja on millegi kohta valetanud. Samas antud valetamine lõhnab ju tugevalt kelmuse järele, mida siiski liigitatakse väärteoks, raskendavatel asjaoludel lausa kuriteoks. Kelmuse olemust ega sõnastust ei pea ma siin ilmselt hakkama lahti seletama. Enamus ju teab, ja kes ei, koogeldab.
Et anda inimene kohtusse, on vaja aega ja raha, mida enamusel meist kipub nappima, ja tegutsevadki need kelmid selle varjus rõõmsalt edasi. Kui oleks pretsedent, kas olukord muutuks?
Näiteks on kuulutatud, et auto avariivaba ja originaalvärviga. Kohale minnes selgub, et auto detailid erineva värvipaksusega. Kapoti ja tiibade poldid on keeramisjälgedega. Samas müüja väidab veel lisaks, et ei saa olla värvitud, oma naisele salongist ostsin 6a tagasi, ega ometi naine kuidagi tema eest salaja remontinud, eks. Kisub ju jutt raba poole? Kutsuda esindusest litsenseeritud taadeldud värvimõõtjaga inimene, kes politsei juuresolekul fikseerib erinevad värvipaksused ja ka kuulutuses lubatud asjaolud... Võtaks vist skeemitajatel isu?
11:13 09.04.2021
A66 to arvolm (registreerimata)
Re: Hooldusraamatu analüüs
On ka päris uusi autosid üle värvitud ennem müüki, kes veidigi asjas sees, teab seda hästi. Kas seda ka ostja teab hiljem, on iseasi.
13:00 09.04.2021
arvoLM (registreerimata)
Re: Hooldusraamatu analüüs
Transpordi kraapsude kosmeetika ei ole siiski võrdne avariilisusega.
16:20 09.04.2021
Kärss
Re: Hooldusraamatu analüüs
# Kapoti ja tiibade poldid on keeramisjälgedega.

Tere hommikust! Vanadel Volvodel saab tõsta kapoti 90 kraadise nurga alla, teistel autodel võtan iga suurema kapotialuse töö pärast kapotikaane ära, et mugavam/valgem teha oleks. See paari poldi/mutri keeramine säästab hiljem kõvasti tööaega. Imeasju ikka inimesed vaatavad. Kusjuures värvi paksuse mõõtja maksab alla kümne euro, aga selle tõlgendamine nõuab jällegi süvenemist, mida tänapäeval enam keegi vist ei suuda...
22:33 09.04.2021
arvoLM (registreerimata)
Re: Hooldusraamatu analüüs
Kärss, mõistan väikest sinupoolset nörritust, kuna ma ei viitsinud süviti teemasse minna. Moskvas on suur ettevõte, mis tegeleb suures osas taoliste petuautode kindlakstegemisega ja tööd tal jätkub. Kindlaks tehakse siis erinevaid nüansse, kas ei ole kere number vale varastatud auto puhul, avariilisuse varjamist, mille 1 informatiivne võte ongi tehasekonditsiooni kontroll nimetatud detailidel. Kui lanzeka ligidal ei ole silikoon enam sama, nagu tehases pandi... Neid võtteid, millest lähtuda, on kümneid. Loomulikult võib lisauurimine viia mootori ketivahetuseni, mille käigus oli vaja mootor maha võtta näiteks. Ja sealt ka jäljed kapoti poltidel. Ma ei püüdnudki väita, et kui on kapoti poltidel jäljed, siis ainus järeldus suur avarii jms. Tagasikerimine loomulikult kahtluse all, kontroll läbi selliste andmebaaside, millest meie autohuvilistel aimugi pole. "Ausale" müüjale fotode näitamine, kus sama auto pangaoksjonil kõik padjad avanud ja ei ole aru saada, mis marki auto üldse on...Müüja väidab, et see küll sama auto pole, keegi on VIN numbris näpuka teinud. Kui huvi pakub, siis minu torusse vene keeles ;Maksim Šelkov ja tuleb kümneid vasteid, kuidas on vaja autot kontrollida.
Mitte, et ma muidugi arvaks, nagu see nüüd ainuke viide seda teemat iseloomustama.
00:00 10.04.2021
Kärss
Re: Hooldusraamatu analüüs
Ei ole siin mingit nörritust. Terve nett on kirjutatud täis sellist pealiskaudsust, et kui pedaalikumm on kulunud, siis järelikult on keritud. Aga kui rool ei ole kulunud, siis on kindlasti väga vähe sõitnud auto, kuna rooli ju vahetada ei saa. Süvitsi minnes jõuab alati tõele lähemale, aga seda tänapäeval enam teha ei viitsita, sellepärast et VIN koodi järgi jne. Eks ma olen ise kah enda müüdud autode kohta kuulnud selliseid teooriaid potentsiaalsetelt (tegelikkuses ikka potentsiaalitutelt) ostjatelt, et ei tea, kas nutta või naerda, aga järelduste tase on täpselt sama nagu rooli-pedaalikummi näide. Terve "ettevaatust 100% keritud" on sama lapsikut huumorit täis, sest on ju olemas ainult üksainus tõde ja piisab sellesse uskumisest, milleks üldse mingid tõendatud faktid... Õnneks on sellised probleemid vaid foorumites kõvatajatel ja päris ullikestel (ei saa üldse pahaks panna, kõik ei peagi autodest "kõike" teadma). Samas pole seda probleemi ei müüjatel ega ka põhjalikumalt autost huvitatud ostjatel:)
09:37 10.04.2021
arvoLM (registreerimata)
Re: Hooldusraamatu analüüs
Kärss, väljendiga "lapsik huumor" tuli kohe meelde seik, kui tuli minu A4 ostma neiu, vaevalt vast 20, aga üleoleva hoiakuga, et ei pea mina midagi rääkima, küll ta ise näeb. Proovisõidul pidin olema valvel, et rooli vajadusel haarata. Siis helistas ta isale ja andis mulle toru. Isa siis sama üleoleva tooniga küsis, et kas rihm vahetatud. Ütlesin et rihm sõitnud 30kilo ainult. Nüüd alles läks huvitavaks. "Kas Reval Auto arvutis märge on selle kohta?" Reageerisin kiiresti, mainisin, et teie tütar tuli ostma 14aastat vana Audit, kuidas eeldate, et sellised veel Revalist abi otsivad? "Siis ma ei tea, et rihm vahetatud." Mina ka ei teadnud, kas on ja vahetasin kohe rullikud ja rihma peale Saksast toomist, ütlesin, et katte alla saab piiluda, rihma valged originaalkirjadki kulumata...Sinna see jäi ja samal päeval 1 asjalik noormees selle autoga ära läks.
11:16 10.04.2021
Kpl (registreerimata)
Re: Hooldusraamatu analüüs
Pedaali ja rooli kulumise järgi ls ennustada on üldse mõtetu.
12:36 10.04.2021
Kärss
Re: Hooldusraamatu analüüs
# Pedaali ja rooli kulumise järgi ls ennustada on üldse mõtetu.

Loomulikult. Kunagi tegin ka teema, et reaalsusest väga kaugele jõudnud igal pool levinud õpetussõnu natukenegi päris elule lähemale tuua.
https://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=90386

Punktikesele soovin aga kainemaid nädalavahetusi ja oma väljamõeldud fantaasiate viljelemist kusagil mujal.
08:39 14.04.2021
arvoLM (registreerimata)
Re: Hooldusraamatu analüüs
Värvi paksuse mõõtja nõuab süvenemist...Ka itimeheks saamine nõuab süvenemist ja kordades rohkem. Ise oskan värvimõõtjat juba kasutada ilma eriliselt süvenemata. Erinevate automarkide väiksed tehase värvi paksuse erinevused hakkavad ajaga meelde jääma. Meenub veidi naljakas seik, kui läksin sõbrale appi, kui ta kasutatud autot ostis. Kapoti värvi peab erinevatest kohtadest mõõtma, kuna saab nt. pahteldada ka ainult ühte nurka. Ja näitab siis minu tark aparaat ainult ühte numbrit 0,14mm, nagu oleks kokku jooksnud. Selgus muidugi tõsiasi, et Jaapani robotid värvivadki kapoti nii ühtlaselt ära.
Uksepostide värv peaaegu poole õhem, kui välisdetailidel jne. Tiibadel teatud ümarused, neid nii ühtlaselt ei värvi, aga see ka loomulik. Ja kaardus kohta omakorda väga täpselt ei mõõda. Ja kui viskab errorisse aparaadi, siis ületab pahtli kiht igasuguse normaalse tehasevärvi paksuse. Erinevatel mõõturitel see piir erinev, aga tavaliselt kusagil 1,4mm juures.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.