Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: KORROSIOONITÕRJE

18:55 01.05.2004
vana (registreerimata)
korrosioonitõrje
Suur suvi käes ja tekkis tahtmine autole ise korrosioonitõrjet teha. Seda kõik profülaktika mõttes, kuna roostet veel näha ei ole. Rublaajast on alles sellised kemikaalid nagu Karipoli grafiitõli, Movil ja leedulaste Bitukas- vist bituumeni ja kummi segu, kui ei eksi. Kas neid on mõtet kasutada või on kaasaegsed vahendid etemad. Olen rohkem uurinud Motipi toodangut. Neil on aerosoolid sisepindade(uksed,luugid) töötlemiseks, mingi põhjakaitse lakk, pintsliga määritav tõrvataoline möks jne. Ise olen katsetanud auto alaosa juures ülevärvitavat kivikaitse aerosooli, mis üsna ruttu hakkas pinnalt ära kaduma. Nii et, küsimus eelkõige vanematele praktikutele kes on ise neid asju katsetanud- mida arvate endistest ja praegustest korrosiinitõrje vahenditest? Või mida üldse praegu soovitate põhja, rattakoobaste, karpide jne. korrosioonitõrjeks.
22:03 01.05.2004
keps (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Sain turult aerosoolballoonis Mobilit, tema eripäraks on see, et võib panna ka rooste peale. Kahe purgiga sain terve auto üle tehtud (karbid, poolraamid ja põhja tähtsamad osad). Praeguseni head kogemused.
22:26 01.05.2004
vanakool (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
vanakooli grafiitõlile vastast pole
23:42 01.05.2004
kihutaja (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
ma vaatan et lugupeetud UUNO-l on õigekirjaga tõsiseid probleeme, ja seda mitte ainult selles teemas
püüa ikka eesti keeles kirjutada edaspidi
08:54 02.05.2004
eints (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Mis siin norida, peaasi, et aru on saada, mida öelda tahetakse.
09:38 02.05.2004
Tomy Säde (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Eelpool nimetatud tooted on veerand sajandit(!) tagasi toodetud ja omal ajal olid pea ainukesed laiatarbe kaup.Aga kõikidel nendel toodetel olid ka omad puudused.
Bitukas:külmaga tekkisid mõrad sellesse kihti ja niiskus tungis läbi,põhjustades korrosiooni eriti intensiivselt suvel.
Movil:tuleohtlik-ükski keevitaja ei olnud nõus tegema keevitustöid nt.peale avariid,värvimiskambris tilkus.
Grafiitõli:tolmuga kokkupuutudes kuivas ära ja kaotas oma kaitsva funktsiooni.
Tartus tehakse korrosiooni tõrjet Tähe- Aardla ringil,uuri nende käest kaasaegsemate vahendite kohta.Mobiili nr võib saada esmaspäeval.
11:15 02.05.2004
vana (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Väga hea,Säde! Eesmärk ongi teada saada materjalide headest ja pahadest omadustest olenemata tootjast, sajandist ja hinnast. Ja eks vahel ole ka omakeedetud nõiarohud efektiivsed olnud. Ainult kas see keemia, mida profid kasutavad on ka kättesaadav tavalisest kaubandusvõrgust? Eks see oma auto kallal ise nokitsemine ole mõnele mehele hobi ja kui asi ei õnnestu, siis on teada keda süüdistada. Hobid aga maksavad!
12:21 02.05.2004
Kroku (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Suvel sooja ja kuiva ilmaga ca 30...60 minuti jooksul tasub ennast
alati n. ö."nokitsemine ehk ennetustöö roosteussi tegutsemise vastu." Olen kasutanud sellist tegutsemistaktikat:
väiksemad kohad kerel, s.o.kuni pöidlaküüne suurused olen n.ö.kegelt
liivapaberiga üle hõõrunud lahtise rooste eemaldamiseks.
Edasi olen lihtsalt lähtunud sellest,et kuna rooste tekkimine on
keemiline(s.o. elektrokeemiline)protsess,siis peab ka aitama selle vastu n.ö."antikeemia"s.o.FOSFORHAPPE baasil tehtud roostesurm.
Seepärst olen peale lahtise rooste eemaldamist hõõrunud roostepleki
sellega ca 2...3 korda paariminutiliste vahedega üle.Toimub silmaga
nähtav keemiline reaktsioon - ja järgi jäänud rooste muutub n.ö.
heaks,tõsi küll poorseks,kõvaks ja hästi nakkunud sinakashalliks "pahtliks".Järgnevalt olen selle koha n.ö."läbi immutanud" vana kunagise ida -saksa grafiitõliga ja katnud pealt selle kilponnaga USA värvilise poonimisvahaga.Ja nii iga aasta
kevadel viimase 8 aasta jooksul.Tundub,et selline liigutus on
end kuhjaga tasunud,sest roosteplekikesed koos roosteussikestega
ei ole nii töödeldud kohtades edasi arenenud.Auto põhja all
bensiinipaak,rattakoopad jne. sama taktika koos traatharja ja aerosooliga milles on bituumen.
Aga see on laisa ja loru inimese tegutsemistrikk,sest on 10 korda paremaid lahendusi.Kuid siiski,esimene samm peaks olema rooste keemiline n.ö."muundamine"pahtliks,selliseks, et ei tekkiks "augu näol" läbivat roostet.
09:39 03.05.2004
VVV (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Hea kogemus Dinitroli kaheosalise korrosioonitõrjega. Alla
Dinitrol ML ja peale paks põhjamastiks. Ka rattakoobastes pole aastaga kulumismärke ilmutanud.
11:17 03.05.2004
Tomy Säde (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Eile lubatud mob.nr on 51 51 465.
11:49 03.05.2004
AIVAR (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Teine koht Tartus on Aardla 25 B Tel 50 62 407. Tava nr. 7 366 904.
12:24 22.06.2005
kaliiber (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Tagumistes rattakoobastes hakkab tehasemastiks vaikselt maha kuluma ja värvi juba kohati näha. Kas kellegil on kogemust selle vene kautsuki-bituumeni Mastika-ga. Kas ta on parem kui need vanad bitumkad ja ei hakka pragunema.Kas võib pintseldada vana mastiksi peale ja kuidas ta kinni jääb sinna.Pinna peab kui puhtaks tegema- peab läikima või väike tolmu kiht ei takista. Ja veel et kui ta sinna sobib siis mitu kihti max võib teda panna kui sooviks on ka müra isoleerida. Mis piirini põhja peab puhtaks tegema sodist et möksi võib peale kanda. Traatharjaga kraapides tuleb algne mastiks maha. Koobastes selline tahkem ja tugevam kaitse seal saab poolpehme harja ja fairiga hakkama et pind läigiks enne töötlema asumist.Koopas traathari ka liiast muidu ja hävitab vanu väärtusi.
14:30 22.06.2005
W 123 (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Kui vana kaitsekiht on alles, kuid kuluma hakanud, võib täiendavaks kaitseks mastikseid peale panna küll. Värsketele plastiku baasil mastiksitele ei soovitata bituumenit sisaldavaid mögasid küll peale määrida, kuid eeldatavasti uuemaid autosid sel viisil keegi kaitsma ei hakkagi, vaid ikka vanematest jutt.
Kui uss on juba hambad sisse löönud, on kaks võimalust- kas roostemuunduriga või mehhaaniliselt ussist jagu saada, seejärel krundi (eelistatavalt näiteks tsinkkrundi) ja mastiksiga katta või siis rooste inhibeeritud õlidega läbi immutada. Roostetamiseks on vaja niiskust ja hapnikku. Kui nende ligipääs tõkestada, aeglustub edasiroostetamine tunduvalt.
Grafiitõli, mastiks ja Movil. Mina kasutaksin niimoodi: kõigepealt immutaksin olemasoleva rooste grafiitõliga läbi, siis mõne päeva pärast mastiks, mis on sellesama grafiitõliga veidi vedeldatud, peale. Moviliga võib kaitsta siledaid pindu, piduritorusid ja pragusid detailide ühenduskohtades, kus veel roostet pole. Movil ei tohi kuhugi paksult koguneda, kus ära ei kuiva, see just soodustab roostetamist.
Võimalikke skeeme teisigi.
20:18 22.06.2005
urmas (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Grafiitõli ei oma küll mingeid roostetõrje omadusi.Kattes plekitüki sellega ja jättes kuuks ajaks välja on rooste ilusti väljas.Movil omab head kaitset samuti Dinitrol.
20:52 22.06.2005
motamees (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
09:29 23.06.2005
W 123 (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Grafiitõli häda on selles, et kuna see on vedel, peseb vesi ta maha ja kaitsevõime kaob. Samas poeb õli hästi pragudesse. Kui värv on vilets, siis ka värvi alla. Sobib just olemasoleva rooste läbiimmutamiseks, misjärel pind millegi stabiilsemaga katta.
Siledatel pindadel ja ka karpides olen kasutanud inhibiitori lisandiga transmissiooniõli. Võib ka vana õli kasutada, sest erinevalt mootoriõlist ei saastu see hapetega. Oksüdeerub õhu toimel tõesti, kuid näiteks oksüdeeritud petrolaatum (samuti naftaprodukt) on päris hea inhibiitor.
Kohtades, kus rataste alt lendavad kivid ja liiv taovad, peab muidugi mingi stabiilsem kaitse olema. Logarid ja porikummid annavad parima tulemuse.
Inhibiitoritest.
Vees lahustuvad, nagu trinaatriumfosfaat või kaaliumdikromaat sobivad jahutusvedelikule. Korralikus jahutusvedelikus on aga kõik vajalik niigi sees. Võib ju porimattide või pagasiruumi katte alla puistata kui sinna vett koguneb.
Õlis lahustuvad sobivad õlidele ja mastiksitele lisamiseks. Kustkohast neid hankida, ei tea. Omal veel veidi Vene sõjaväe käest saadut järel, seda kasutan.
Õlis ja vees lahustuvad, mida kasutatakse näiteks treipinkide jahutusemulsiooni valmistamiseks, autole ei sobi, kuna vesi peseb kaitse maha.
13:37 23.06.2005
kaliiber (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Kas see vene Mastika, see mis pärast kuivab selliseks kummiseks jääb siis pinna külge kui sealt alt on ennem mingi õlise ainega töödeldud? Kas seda ohtu pole et hakkab suht kiiresti see kiht lahti tulema ja niiskus poeb alla? Peab siis pinna ennem katma mingi korrosiooni vastase ainega ennem, nagu ma aru saan Dinitrol ML tundub siin-seal kiidetud olevat ja selle peale bituumeni kiht. Kas nii peab toimima ka koobastega kus rootet veel pole grammigi. Põhja all esi rataste taga möödunud aastal ei viitsinud asjaga tegeleda kui roostet veel polnud. Nüüd on seal väike pinna rooste peal. Kas kasulikum oleks seal puhastada kruntida ennem või siis kohe mingi imeaine selga, ML näiteks ja siis mastiks. Logareid, nagu osadel mudelitel saada pole või peab soomest suurema raha eest tellima. Kadaka turu omad ei sobivat kõigile nimetatud mudelitele alla.
16:44 23.06.2005
W 123 (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Vahade ja pinsside (Protivokorrozionnõi Ingibirovannõi Neftenoi Sostav ehk maakeeli roostevastane inhibeeritud naftasegu), nagu Movil, Molvin, NGM-ML... peale mastiks tõesti ei taha jääda. Kui rooste on siledal plekil ja mitte paks, puhasta haljaks, krundi hea protektorkrundiga, näiteks tsinkkrundiga, siis mastiks peale. Mastiksi võib pärast kuivamist (nagu kogu põhja) katta veel kasvõi sama Dinitrol ML-ga, see loob täiendava barjääri hapnikule ja niiskusele.
01:50 24.06.2005
motamees (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Soovitaks siiski pigi alla mingi ML kate. Pigi jääb sinna väga hästi peale. Tuleb ainult lasta paar päeva ML'il taheneda.
Pigi ei soovita kusagile väga paksult panna. Sellisel juhul ei saa aru, mis all toimub. Ühel päeval kukub äkki pigi koos auto põhjaga ära.
Pigi on vajalik ML'i peale ainult kohtades, kus pidev abrasiivne toime (porikoopad ja muud veejoa all olevad kohad). Pigi ülesandeks ainult (roostetõrje seisukohalt) kaitsta ML segu.
Korralikul (täielikul) tegemisel läheb ML segu ühe auto kohta umbes 3 liitrit.
Paksuks läinud ML segu (näiteks Movil) tuleks lahustada mingi ainega (pehme lahusti, diiselküte, ...). Nagu eelpool öeldud ei tohi ML segu (eriti Movil) jääda kusgile paksult. Kiht peab jääma nii õhuke, et kuivaks ära. Kindlasti puhastada enne pritsimist kõik drenaaži kanalid. Siis saab ülearune välja valguda. Need kanalid ka hiljem hoida puhtad.
12:49 10.08.2005
TC (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Kus kohas saaks Tallinnas korrosioonitõrjet teha ?
13:13 10.08.2005
TeeTL (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
13:48 10.08.2005
TC (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
18:38 12.10.2014
Taavi1946
Re: korrosioonitõrje
Tegin oma autole septembris 2014 a. Krown korrosioonitõrje, keemilise puhastuse ja vahapesu Pärnu mnt. 158F. Töö väga lohakas, auto alt õõnsused
töötlemata, salongi pesu lohakas. Eemaldasin kodus ise plekid ja töötlesin auto põhja ise üle. Juhataja Georg ei suvatsenud mulle 2 nädala jooksul minu pretensioonidele isegi vastata. Raha maksin neile sulas, 385 euri, mille kohta ei
saanud mingit paberit. Soovitan soojalt sealt kohast eemale hoida!

Muudetud 13.10.14 09:36

20:55 12.10.2014
ahhhhh (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Teema päris pikk juba,Kia Mazda ja Fordide omanikel on põhjust arutada teemat
21:09 12.10.2014
mina mina (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Kas kellelgi on veel midagi positiiviset/negatiiviset Krowni kohta?!
19:50 13.10.2014
Tuscan
Re: korrosioonitõrje
Vaadates Krowni demoautot viimatisel Tartu messil ja seda kui robustselt seda tööd oli tehtud läks mul küll igasugune mõte peast, et neilt seda tööd tellida. Esiteks oli näha, et ka peale töötlust oli see nende demoauto edasi roostetanud. Mäletan seda sama autot paari aasta taguselt messilt ja siis oli üks külg ikka korrektne, aga nüüd olid mõlemad küljed roostes ehk ma ei usu seda juttu, et see töötlus rooste edasise leviku peatab.
Teiseks häirib see, et nad ei viitsi ustel polstreid maha võtta vaid selle asemel puurivad ustesse sõrmejämedused augud, kust londi sisse ajavad ja siis kuidas jumal juhatab sinna ainet sisse pritsivad. Nii ei saa rääkida mingist süsteemsest tööst ja pealegi on täiendavad augud uued potentsiaalsed roosteallikad ning ega uste müra- ja arvariikindlus sellest ka just ei suurene.
20:46 13.10.2014
Kalle2223 (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Samuti kehvapoolne kogemus Krowniga, ei soovita ...
21:06 18.10.2014
Leole (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Krowni puhul soovitan Rakvere töökoda. Mul üks auto tehtud talnas ja töö vilets ja kohatine. Teised Rakveres tunduvad paremad. Aerosooli osta ei tasu, suur osa jääb sisse ja ligi ei pääse kusagile sellega. Kahjuks ainet nad kaasa müüa ei taha, et oma pritsiga lasta.
23:01 18.10.2014
karvamari (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
ainet ei taheta sellepärast müüa kuna see ei maksa eriti midagi, Buvanol ja pigi sinna peale ongi kogu värk. roostesurmaga lihtne ,ostad aia mürgi pritsi mingi 5 eur ja tömbad põhja üle, pigi saab aerosoolis ja pintsiliga. Pigi ei tasu segi ajada kivikaitsega see viimane on mõttetu asi põhja alla panna.
18:52 19.10.2014
Arvi_K (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Vaatasin Canada lingilt töö protsessi ja Krown ajalugu https://www.krown.com/process/ Ütlen nii, et kui toode ei töötaks, siis seda poleks 30 aastat turul olnud ja keskused ei laieneks üle maailma.
Kui te pole rahul konkreetse töökojaga, siis teadmiseks, et viga ei ole vahendis vaid töö teostajas. Tuleb jälgida kindlat tööprotsessi. Kuna kliendil on ootused alati suuremad kui saadud tulemus, siis kliendile tulebki selgitada ja lubada pigem gramm vähem kui rohkem. Hea ning toimiva toote v vahendi maine oskavad lohakad mehed alati pekki keerata. "Narri meest mitte mehe mütsi"
Tuscan pani ka muidugi pirni maha. Esiteks, võib-olla on see mingi teine sarnane auto. Autosid vahel kleebitakse ka jne. Teiseks, sa mõtle ka nüüd, kui hakatakse igalt autolt polstreid demonteerima. Selleks kulub megalt aega ja ongi päev läbi. Tunnid loevad ja see raha võetakse ikka kliendi taskust. Protsess näeb ette pihustamist suure surve all ja tekib nö aur. See katabki kogu pealis ja sisepinnad. Kuskilt YT videotest jooksis läbi, et Canadas tehakse roostetõrje juba nii profilt, et mitme mehega on auto valmis juba 45 minutiga! Baltikumis tehakse seda tööd ca 3 tundi! Ok, ikka tasa ja targu. See protsess ei näegi ette polstrite demonteerimist. Vaatasin veel YouTubest üle, et nende aukude ümber pannakse teatud spets määrdevahend ja soliidsed nö tehasekorgid ette. Tip-top.
Mingit isetegevust aiapritsiga(!?) :) ma küll tegema ei hakka.
Fine, kui keegi kiidab Rakvere Krown keskust, siis mis see 100km ikka sõita kui jääd tööga aastateks rahule ja sulle kõik kenasti ära selgitatakse. Huvi on tekkinud ja kuulan, mida lääne-virulased mulle homme räägivad.
19:24 19.10.2014
stammer (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
No mida kiidulaulu.

See demoauto on neil kollane algaastate Mazda6 ja üks külg (töötlemata) oli veel suvel nii roostes, et tekkis küsimus, mis valemiga nad ülevaatuse läbivad?
Kunagi sai uuritud neilt, et kas auto peab enne töötlemist puhas ja kuiv olema? Vastati, et ei pea. Et see on nii krdi imevahend, et toimib isegi läbi märja pinna. No selle peale ütlesin: nägemist!

Ja mis "tehasekorgid" need mittetehase poolt puuritud aukudesse pannakse?

Ootan vastukaja mõnelt reaalselt kliendilt, kes on teenusega rahule jäänud.
22:32 20.10.2014
Tuscan
Re: korrosioonitõrje
to Arvi_K

Ei ole see polstrite demonteerimine mingi raketiteadus, oma autodel seda tehtud küll ja ei kulu kuidagi üle 5 minuti ühele uksele kui kasvõi youtubest veidi eelnevalt uurida, et kus kinnituskruvid asuvad. See pigem laiskus, aetakse kiirust taga ja kvaliteet suht poogen.

See Krowni teema ikka väga robustne, puurime augud, pihustame pimesi huupi kuskile migit möga, mida siis veel iga 2a järel uuendama peab.
Aga noh, kes tahab võib ju selle eest maksta ja mingi aeg hiljem saab ikka nentida, et tema Mazda 6 roostetab edasi.

Siin ka sellest Krownist juttu http://www.mazdaklubi.com/foorum/topic17140.html?hilit=krown

Muudetud 20.10.14 22:33

17:11 21.10.2014
maaks
Re: korrosioonitõrje
Ma lasin enda mazda Krownis üleni teha siis kui nad turule tulid ja nüüd sügisel uuesti põhja üle käia. Alla vaadates on auto (2010a) päris heas seisus, aga ei ole 100% roostevaba. Ehk siis milline ilma Krownita veel võiks olla ... ?
Halb on see, et Mazda endiselt ei panusta korrosioonitõrjele.
Ja selle nende demoautoga on see lugu, et nad olevatki ostnud juba suht roostes eksemplari ja nüüd selle ühte külge teevad iga aasta üle ja vahe on päris suur!
Aga on ka teisi korrosioonitõrje tööde tegijaid. Ise olen kasutanud neid:
http://ruststop.ee/?lang_new=est (teevad vaha baasil)
http://www.termak.ee/korrosioonitorje/ (bituumeni baasil keemiaga)
Ühel auto olen ka ise põhja ja rattakoopad üle teinud (logarid maha, survepesu, kuivamine, mastiks peale, logarid tagasi), aga teist korda seda teha ei taha nii et kui vajadus tekib siis lasen ilmselt jälle kellelgi teisel seda teha, kellel korralik töökoda olemas. Ise tehes (korralikult) ei tule hind kuidagi soodsam :-)
EDIT: Nii see ruststop kui termak tunduvad/ tundusid (üks auto juba müüdud) olema toimivad asjad, Termaki keemia ainult haises ~2nädalat veel pärast töötlust :-)

Muudetud 21.10.14 17:13

19:50 21.10.2014
ka. (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Sai lastud Mazda kastikas seal tallinna krownis teha. Mulle jättis kuidagi lohaka mulje. Auto tilkus veel tükk aega ja kapoti all oli kõik seda pläga täis lastud. Kui oleks mootori juures midagi vaja teha siis oleks ülepea selle pasaga koos. Ning abs tuli hakkas ka aeg ajalt vilkuma.
21:24 21.10.2014
A! (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
jah, masdaclubi jutu peale on ka pimedale selge, et kasutatud mazdat osta pole mõtet. isegi kui seda T40-ga paaritatud on ennem. süüfilist vietnami salviga ei ravita.

mingist sarnasest roostetõrjest rääkis mulle soomes elav tuttav juba kümme aastat tagasi, ainult et augud ustes tinutati kinni pärast ja töö olevat ikka korralikumalt vormistatud, kui siinset "reklaami" lugedes mulje jäi. japsidel pidid vist esindused selle enne müüki ära tegema tavaliselt, sest muidu ei olevat ostjaid, sest pilukad olevat unustanud jällegi pleki ära tsinkida jne.

ise proovisin selle töö oma jõududega ette võtta - kaks ML-i, viiene purk vaha baasil mastiksit(pool jäi järgi) ja kivikaitsepüstol tuli soetada, mis maksis pea 80 eurot, töö tuli omast käest, paar õhtut nokitsemist, ka koopad logari alt said tehtud. eks kevadel näeb, kas oli asjast kasu või tuleb ikkagi georgile 385 sulas viia...
22:34 21.10.2014
Ahhoi11 (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Negatiivsed kogemused Tallinna Krown iga.
Sai toodud auto Hispaaniast, avariivaba ja kindla ajalooga ja kontrollitud.
Sai koheselt tehtud Krown korrosioonitõrje, lubati garantiid jne.
Esimesel kevadel sai täheldatud juba esimesed rooste alged.
Mõlemal pool tiibadel nii ees kui taga.
Auto heledat värvi ja hakkas kohe silma.
Helistasin Krowni. Vastas suht ülbe jutuga vennike ja teatas, et avariis osalenud see auto jne.

Auto ei ole avariis osalenud, aga ma ei viitsinud sellega rohkem tegelda ja oma närve kulutada.

Hoian edaspidi sellest kohast eemale. Mõttetu koht ja suhtumine.
22:59 21.10.2014
mis teil viga on (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
et seda korrosiooni tõrjet teete? kavatsete sama autoga 15 aastat sõita või ei ole raha kuhugile mujale panna? investeerige see raha laste haridusse või aktsiatesse vms. roostesele pinnale mingit imeainet au8 kanda. lauslollus.
uskumatu!
00:37 22.10.2014
jarru (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
To: viimasele. Investeerime laste haridusse, muuhulgas õpetame lastele loodust säästvat mõtteviisi, mis sisaldab erinevaid teemasid ja suundumusi. Taastumatute materjalide säästlik ja heaperemehelik kasutamine ja käitlemine. Metallide kasutusaja pikendamine.
02:11 22.10.2014
nja (registreerimata)
korrosioonitõrje
korrosiooni on kõige parem ja odavam tõrjuda, kui lõikad roostes koha välja ja paned uue pleki. saksamaa autobildis tehti test, kus selgus, et toimet ei ole või "korrosioonitõrje vahendid" panevad auto isegi kiiremini roostetama.
04:38 22.10.2014
Mahno3 (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Saksamaa autobild on teada-tuntud aus ja neutraalne testija muidugi ;)

Aga kui paljude inimeste pikaajaline kogemus näitab, et korrosioonitõrje pikendab autokere kasutusiga, siis mina usuks praktilist kogemust rohkem, kui sakslaste "testi". Kui kõik teeks korrosioonitõrjet mille hind võrdub uue liisinguauto ühe kuumaksega, kes siis oma roostes autode asemele uusi ostaksid?

Paljud uued autod vajaks korrosioonitõrjet kohe poest välja sõites, mil see oleks tegelikult ka kõige tõhusam, kuna siis on kere puhas ja kuiv. Head näited võiks olla subaru forester või suzuki grand vitara, mis väljast nägid välja laitmatud, kuid põhjaalune altvaates oli kaetud lausroostega.
19:25 22.10.2014
63amg (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
kõik japsid on alt vaadates rebased.
01:55 25.10.2014
nja (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
kui inimene oskab inglise keelt ja viitsib googeldada ca 5 minutit, siis igaühele on selge, et korrosioonitõrje on õhu müümine. lühidalt- korrosioonitõrje, mis põhineb vahal- ei jää pinnale püsima ja ei anna mingid efekti, tavaliselt puuritakse selleks augud keresse, mis lähevad roostetama ja laseb niiskusel igasugustesse öönsustesse. bituumen- praguneb külmaga ja pragudesse läheb vesi, mis kiirendab roosteamist. ainuke efektiivne korrosioonitõrje on spetsiaalne termo plastmass, mis lastakse soojalt plekile, seda tehakse auto tootmisel, mingisugune korrosioonitõrje firma sellist teenust ei paku.
10:36 25.10.2014
karvajuss (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
mersud on alt ja ülalt suuremosad rebased.
13:05 25.10.2014
bituumeni hunt (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Tahtsin sedasama öelda, mida nja juba paar postitust tagasi ütles. Bituumen praguneb külmaga, pragudesse imbub vesi mis omakorda külmub ja pressib pragusid suuremaks ja bituumeni ajapikku lahti pleki küljest. Nüüd imbub vesi juba bituumeni ja pleki vahele, kus ta mitte kunagi ära ei kuiva ja kestab juba igavene roostetamine (niikaua muidugi, kuni plekki jätkub). Põhja alt roostetavat autot ei päästa enam miski.
14:44 25.10.2014
karvajuss (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Kõige kavalam on põhi davottiga üle teha, võib ka paksema õliga
15:59 25.10.2014
sitrus* (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Soolalobivesi peseb kõik õlid ja tavotid.Roostetamine algab seest väljapoole.Kõige mõnusam on lõikad,keevitad ja värvid.
16:10 25.10.2014
to sitrus* (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Keevitus ja paikamine on tõesti kõige tõhusam korrosioonitõrje aga ka see ei ole täiuslik sest keevituskoht hakkab kiiremini roostetama kui plekk selle ümber. Sumpsi keevitamine on tühi töö ja vaimu närimine. Voolu andmine metallile ei ole hea.
20:43 25.10.2014
karvajuss (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
pigem hakkab põhja rooste ikka väljast pihta, nagu minu tsinkkerega 15a vana japsil tänu soolale, aga ikkagi väga üks üksik koht mis oli kivi saanud ilmselt.
19:49 26.10.2014
p10
Re: korrosioonitõrje
Lasin ka eelmine sügis Rakveres kaks Avensist 2002 ja 2011 Krowniga teha. Minul pretensioone ei ole ja need pisikesed kummi korgid mind ei häiri.
15:24 27.10.2014
SOROS
Re: korrosioonitõrje
Arvi K täpselt ja õieti aru saanud.Krowni demo Mazda oli juba 2,5 aastat tagasi ostes samasugune nagu see tehtud vasak pool s.t vasak esitiib oli väljast roostes, asja point on selles, et kui värvi alt juba mullitab siis ei saa sinna alla lasta.Tegu on ENNETAVA PROTSESSIGA!!!
Lisaks on Mazda 3, Mazda 6 ja osad MB tehtud sellisest plekist, et see pidavat roostetama struktuuri seest, nii, et natke peatab aga see pole JUST nende autode puhul pikas perspekiivis lahendus.
20:12 27.10.2014
63amg (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
just täpselt nii.tegu on ennetava protsessiga!sõnad korrosiooni tõrje võivad eksitada inimesi,kes arvavad,et kui masin on roostes siis saab rooste tõrjutud.
22:00 08.11.2014
Samuti (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
See georg tuntud pederllo,julma jama ikka teevad,see koht on vaja kiirelt kinni panna
14:18 30.08.2015
2011a auto (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Kuidas katta 2011a autol mis pole eestis sõitnud ja on põhjaalt väga ilus, just need kohad kus tehas pole mastiksit peale kandnud. Põhja all siis sellised kohad kus on siis nö tehase krunt või värv ainult, sest mastiksit lastakse rohkem karpide ja rattakoobaste ümbrusesse. Pagasi põhi ja summuti juurest keskmine osa on mastiksist katmata. Kuidas peaks toimima ,as pesen põhja lihtsalt nt survekaga või tavalise veega puhtaks, kuivatan (lasen kuivada). Kasutaks dinitroli toodangut Kuidas ja mis järjekorras.
17:35 30.08.2015
63amg (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
loomulikult kui võimalik pese puhtaks ja kuivata.nn.püstoliga tuiskad põhja üle.pead muidugi kiirustama,sest u.2 kuu pärast algavad keemia rünnakud!
22:04 30.08.2015
A! (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Pesed puhtaks, lased kuivada, siis võid ML-iga paar korda üle teha. Järgmisel päeval kütad sellise asja peale http://www.rivor.ee/autokeemia/dinitrol-autokeemia/korrosioo
nitorje/kaitsemastiks-4941-car-1000ml.html

Kui tahad paksemat kihti, siis lased vahepeal kuivada ja näiteks päeva pärast saad uued korrad peale tõmmata. Ühe korraga eriti paksult ei saa lasta, sest hakkab voolama, teatud piirist.
Seltsimehed soovitasid enne veel vedeldiga vedeldada aga spets püss laseb niisama kah läbi, kui õhku jätkub ja pudelit natuke raputad vahepeal - ta on tikroskoopne ehk teatud määral isetasanduv.
Kui on midagi katta vaja, siis tee seda kindlasti enne laskmist, sest see kraam on üsna vastik maha tulema hiljem, määrib üsna korralikult.

Aga eelmisel suvel tehtud põhi oli kevadel see-eest üsna ilus vaadata, tasub teha kindlasti. Nagu eelkõneleja asjatundlikult märkis, on meil varsti jälle ülima keemiarünnaku aeg käes, kus siis kogu maailma juhtivate autovalmistajate toodang tõsiselt proovile pannakse. Ela siin nagu katsepolügoonil, hea et veel kiiritama hakata pole otsustatud kõrgemalt poolt.
22:30 30.08.2015
2011a auto (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Lugesin et see dinitrol ml on mõeldud auto siseselt kasutamiseks, aga võib kasutada ka krundina mastiksi alla ? kas siis seda sama dinitrol ML-i lasen krundina sinna põhjapeale ja siis see -Kaitsemastiks 4941 / CAR 1000ml- alles peale. Võin nende samade ainetega pm kogu auto põhja ilusti üle tuisata (ka need kohad mis juba tehase poolt on mastiksi all)

terv.
22:41 30.08.2015
2011a auto (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Kas koduste vahenditega on üldse võimalik neid aineid peale kanda ?

terv
07:36 31.08.2015
jee.kim (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
11:01 31.08.2015
FoFocus (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Kuidas Tartu Krowniga kogemused on?
11:25 31.08.2015
ˇ (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
kui te ei taha autot just isalt pojale pärandada, siis tänapäeval peab iga auto vähemalt kümme aastat vastu ilma igasuguse roosteta kui sa tema eest vähegi hoolitseda viitsid ehk siis aeg ajalt natukene ka pesed. taolised avatud kohad nagu põhjaalune, ei roosteta iial nii kiiresti läbi, et peaksid sinna mingit möginat peale plätserdama. rooste hakkab arenema valtside ja topeltplekkide kohtadest, kuhu niiskus sisse tungib ja pidama jääb, aga sarnased kohad on juba tootja praak. aga kui juht on hooletu ega viitsi väiksemaid värvi läbivaid kriime ja kivitäkkeid likvideerida, siis loomulikult läheb uss sisse. karbid kaitstakse esirataste porilapatsitega ja siis ei uha rataste alt lendav saast sealt värvi maha. suht mõttetu on see roostepaanika tänapäeval kui just 20a ei taha sõita, aga üldjuhul leiab praegu ka selles vanuses masinaid piisavalt, mis roostest veel üsnagi puutumata.
16:50 31.08.2015
A! (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
2011-le

Jah, see ML on põhimõtteliselt igale poole sobiv. Kuna ta on õli moodi asjandus, siis vajab veidi kuivamist, enne kui kaitsemastiksit peale lased, ei jää kinni lihtsalt muidu. Sellise pudeli jaoks mis seal lingis oli,on tarvis taolist püssi
https://www.google.ee/search?q=korrosioonit%C3%B5rje+p%C3%BC
ss&espv=2&biw=1366&bih=635&source=lnms&t
bm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIzIuO7bfTxwIVTJYsCh
1CFgzS#imgrc=5fAQxO65fbJnPM%3A

Neid leiab päris mitmest kohast, ise ostsin kunagi vist espakist või oli see Järvel asuvast BEN autopoest(enam ei ole seda kohta).
Põhimõtteliselt saab ka pintseldada aga pole nii mõnus tegevus kui pritsimine.

Mitte keegi ei keela sul oma autot kestvamaks teha, kui võimalusi ja aega on. Aga kui ise rivoris käisin, siis anti soovitus kasutada vaha baasil mastiksit, kuna bituumenpõhjaga pidi mingi aja pärast pragunema hakkama. Kautshuki baasil on vist veel parem aga kallim.
Ise kraapisin roostesed kohad terasharjaga puhtaks enne ML-i aga väidetavalt ei ole vaja teha(kui just üle 10-20 aasta ei taha autoga sõita).
15:23 10.09.2015
Allan K. (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Ise käisin aasta algul rivoris ja sain kogu komplekti sealt. Kaasa arvatud selle püstoli voolikuga.

http://www.rivor.ee/autokeemia/stc-autokeemia/toovahendid/st
c-ubs-struktuurpustol.html


Aga ega see dinitrol kõige odavam ei ole,kuid vähemalt toimib. Kui tahad odavat ja head siis pead võtma mõlemad, selle hea ja selle odava.
19:02 05.09.2019
saepuru sass esimene (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Kas kellelgi kogemusi Viljandis silleris krown roostetõrjega, pean silmas töömeeste suhtumist ja töö kvaliteeti.
19:54 05.09.2019
63amg (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
krown on viimane pask! tasuta ka ei laseks teha!
21:17 05.09.2019
.. (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
06:41 06.09.2019
............... (registreerimata)
Re: korrosioonitõrje
Sai ostetud üks vene masin. Korralikuilt kahurimäärdes kuid põhjale on tekkinud pindmist roostet(sealt kus kahurimääre on kadunud)
Millega oleks mõistlik enne talve lihtsalt põhi korra üle tuisata ? On veel vene grafiidimääret, kuid kas see on mõistlik ? Jääb talveks katusealla seisma, ehk konserveeriks kergelt.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.