Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: GAASISEADE

21:28 03.01.2010
erkki2001
Re: Gaasiseade
Lätis on paigaldamine soodsam.
Kuskilt siit käis selle Läti firma kodukas ja kontakt läbi ka.

http://www.ekohanza.lv/ (minu meelest pakkusid nad ennem vedelgaasi aparaate ka, aga uuri järgi)

Ja uuri veel siit ka http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=12653&page=1

Muudetud 3.1.10 22:08

21:38 03.01.2010
heh (registreerimata)
Re: Gaasiseade
heh, suure mootoriga autole ongi see gaasiseade paigaldus kõige mõtekam, kuna juht ei saa absoluutselt aru, et minekul mingi vahe oleks. Asi on mõtlemises - kui loomulikult on raha käes nagu raba ja laiskus peal, siis ei viitsi gaasiga jännata. Aga kui ikka nii pole, siis mille krdi pärast nuumata teisi ??? (bensuärikaid) Just ütleks, et see on lollus
14:08 09.03.2010
parm.. (registreerimata)
Re: Gaasiseade
kas Gaznet kommenteeriks ka tänapäeva olukorras natuke neid hindasid. Üks tankla on olemas CNG ja seal on kg hind 10.60. See ei ole just eriti odav?? Palju sellise seadme paigaldamine maksab? Uuena osta cng auto, on väga kallis.
01:07 12.11.2010
jmke (registreerimata)
Re: Gaasiseade
gaasiseade ei tasugi ennast uutel autodel kunagi ära. Isegi kui sõidad nii palju , et paigalduse raha on tasa tehtud siis mootoriremonti juba vaja.
Inimesed usuvad ka igasugust ****a mida müügimehed ajavad nt et mootorit ei riku jne. Vanadele mootoritele võib ta ju panna (jõuvaru on tohutu) aga uued mootorid on juba niigi viimase vindi peale tehases tuunitud. gaas on kuiv järelikult puuduvad igasugused määrivad omadused. Uuematele pritsungitele saab just see saatuslikuks bensiinimootoritele millel on kõrgsurvepump ( ei ole ainult diislite nuhtlus).
jne mina igastahes ei paigaldaks gaasiseadet isiklikule autole aga eks see ole iga ühe enda teha.
08:18 01.12.2010
to jmke (registreerimata)
Re: Gaasiseade
mis puutub gaasiseadmesse mingi bensiinipump või jõuvaru või määrimisomadused? kui asjast midagi ei jaga, hoia suukene kinni ja osta edasi kallist bensiini.
gaasiseade töötab täiesti sõltumatult bensiinitoitest ega mõjuta absoluutselt mootori mingeid parameetreid. ainuke asi, et gaasikulu on ca 10% suurem kui bensiiniga sõites.
15:23 03.12.2010
v6sa
Re: Gaasiseade
See on tegelikult hea küsimus: kuidas kaasaegse auto sissepritsesüsteem elab üle pideva surve all oleku, kui tegelikult bensiini ei tarbita? Eeldusel, et gaasiga sõidetakse vähemalt pool ajast...

Mootorit ei määri gaas kuidagi, kuid ega seda bensiingi tee. Selles mõttes on kütused võrdsed. Rahakott aga rõõmustab gaasi hinna üle.
16:10 03.12.2010
gaasiga sõitja (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Olen gaasiga sõitnud juba 3 aastat ja seadmete paigalduse kui ka muud kuulud ammu tasa sõitnud.Ei näe miks asjatundmatud kommivad teadmata ,et kolmandik või enam Itaalias sõidavad gaasiga ega oma probleemi.Samuti on gaasi kasutamine populaarne enamikes euroopa riikides,ainult meil tunduvad isehakanud teadjamehed vigu otsivat.Ainukeseks probleemiks näen täna on see,et meie põhjamaine kliima ei soosi gaasi külmkäivitust ja seega peab enne bensuga soojaks sõitma.
Kui nüüd keegi küsib ,et miks ei ostnud diislit,saaks ka ju väiksema kuluga,siis vastaks,las traktorid jääda põllule ja sõidumugavus bensukaga maanteele.Autoks Dodge Ram 1500 5,7 HEMI
19:11 04.12.2010
to v6sa (registreerimata)
Re: Gaasiseade
tegelikult oleks sa võinud enne taolise kommentaari kirjutamist ennast gaasiseadmetega natukenegi kurssi viia. viimase põlvkonna seadmete puhul paigaldatakse eraldi pihustid sisselaskekollektorisse ja mingit survet kuskil ei teki. ja seda ka vanemate põlvkondade puhul. gaasiseade töötab bensiinist täiesti eraldi ja kokku need kaks omavahel ei puutu. kõik gaasi mahategijad on lihtsalt saunanaiste juttude tasemel kunagi mõne jommis vanamehe mulinat kuulnud kes vaid aurumootorisse usub ja nüüd on nende ainus tarkus see, et gaas on jama. ometigi suur osa euroopast kasutab odavat gaasi autokütusena. ainult eestlased on umbusklikud. aga eks see kõik näitab lihtsalt inimeste harimatust ja olematut silmaringi- kui pole roovinud, ei tea tahtagi ja igaks juhuks tuleb kõik teistsugune umbusuga suhtuda ja maha teha.
mina arvan küll, et pigem maksta venelasele natukene gaasi eest kui statoilile kaks korda rohkem bensiini eest.
18:38 05.12.2010
gregoori (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Gaasi hind on kõrge,ei taha gaasi autot enam.Diisliga tuleb poole odavam.
06:38 06.12.2010
hjgh (registreerimata)
Re: Gaasiseade
kus ta siis kõrge on- praegu vist 9.90 ja kui sul on keskmine bensukas, mis maanteel neelab ca 6-7l, siis gaasiga sõites umbes 7-8l ja saja peale kulub siis jämedas laastus 80 eeku. diisli puhul saad maanteel ca 5l hakkama ja praegusest diisli hinnast lähtuvalt on kulu sajale ca 95 eeku. lisaks veel see, et diiselmootori võimalik remont on tunduvalt kallim kui bensukal- mõtle kasvõi sellele, mis maksab tänapäeval üks pumppihusti- hind on vabalt kümne tuhande tuuris.
aga neid kalkulaatoreid netis küll, millega gaasi ja muu kütuse suhet saad arvutada.
09:22 06.12.2010
andrei8
Re: Gaasiseade
Omades keskmist bensukat kuluga 6-7, ei hakkaks ma gaasile üldse mitte mõtlemagi, mõttetu lisakulu ainult, selle raha eest saab huklga bensiini osta ja niietnii enamus ei sõida oma autoga kauem kui 5 aastat. Suure mootoriga bensuka puhul võiks aga asja kaaluda koheselt.
Uuest aastast peaks siis vist gaasi hind ka langema, Vnemaa tuli vist Eestile hinnaalanduse osas vastu aga kas ka meie ahned ärimehed hinda langetavad, see on kahtlane. Ja need kes piiri alas elavad tangivad gaasi eriti odavalt Venes, se meie 9.90 on ikka väga palju küsitud.
13:01 24.01.2011
Audi A8 (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Mõtlesin, et pajatan siis samuti oma autode gaasiseadmetest st plussidest ja miinustest.
Tegu siis autodega Audi A8 V8 ja Hummer H3. (mõlemal IV põlvkonna gaasiseade)
Lasin eelmine kevad paigaldada mõlemale autole gaasiseadmed ja märgin siin kohal, et sihilikult erinevates kohtades.Tahtsin lihtsalt sellega näha kui tehnikahuviline, mis on lõpptulemus st tähendab , et kas sama.

Siit siis järeldus minu autode gaasiseadmetest:

1) mõlema autoga oli sama probleem, et ei suudetud kuidagi häälestada gaasiseadmeid nii et ei läheks põlema "energy" tuli. Peale mitmeid kordi suudeti see siiski lõpuks paika saada ja nüüd töötab kõik ilusti.
2) gaasi kulu võrreldes bensiiniga on mõlemal autol ca 29-34 % ulatuses ( see tulemus on tehtud suhteliselt täpselt ja arvestatud on seda kokku ca 4000 km läbimise juures mitte paarisaja km juures). Jutt mida enamus gaasipaigaldajad kirjutavad/arvutavad, et kulu on ca 10-15% suurem ei vasta tõele, sest sõber lasi paigaldada samuti gaasiseadme ja tulemus on sama ca 30 %.

See oli lühike kirjeldus minu gaasiseadmete tulemustest siiamaani.
Nii, et head tulevased gaasiseadme paigaldajad, ärge uskuge kõike mis Teile gaasiseadme paigaldajad räägivad, vaid vaadake ja kuulake, mida teised gaasiseadmetest ja tasuvusest räägivad.

Kui loota, et gaasi (LPG = 0,77 EUR) hind ei tee suurt hinnatõusu siis võib gaasiseadme tasuvusaja arvestada ca 70-80 000 km läbimise ulatuses (mitte 20-25 000 nagu paigaldajate kalkulaatoris).
Lõpetuseks ütlen enda järeldustest, et gaasiga on kindlasti odavam sõita kui bensiiniga aga eks igaüks pea ikka endale jäädvustama mis on selle tasuvusaeg ja kui kaua sa soovid oma autoga sõita, et tunda gaasi vs. bensiini tasuvust.
14:31 24.01.2011
Gaasimees (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Aga kus need seadmed pandi siis teame kelle juurde mitte minna?
16:14 24.01.2011
audi_a8
Re: Gaasiseade
Minu eesmärk ei olnud siinkohal kedagi maha laita või kiita, vaid rääkisin lihtsalt oma kogemusest autogaasiseadmetega.
Samuti egas ma pole maha teinud ühtegi gaasiseadme paigaldajat või gaasiseadet.
Minu autode gaasiseadmed töötavad ilusti aga tahtsin valgustada siinkohal oma kogemusi gaasiseadme tegeliku tasuvusaja kohta ja mida kirjutavad enamus gaasiseadme paigaldajad.
Seega mainin veelkord, et eks igaüks peab ise endale jäädvustama kas temale tasub ära gaasiseadme paigaldamine või mitte.
17:31 24.01.2011
seade (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Tundub nagu oleks eelneva postitaja autodele gaasiseadmed paigaldatud ebaprofesionaalselt. Õhku jääb rippuma küsimus, kuhu see gaas sealt nii kiiresti kaob, 30 protsenti kütusekulu enam, kui bensiini on natuke suur. Siin võiks küll arvata, et seadistusega on midagi jama. Asi selles, et oman ka gaasiseadmega varustatud autod, tegemist küll esimese põlvkonna seadmega, mis mõeldud karburaator autodele. Eelnevalt oli auto päritolumaaks Hollandi kus gaasiseadmed väga levinud. Oli tal peal Renzo gaasiseade, mis töötas väga hästi, kiirendus võrreldes bensiiniga, no vahe oli väga väike. Aga kuna seadme vanuse tõttu läks tal läbi aurusti membraan pidin tooma endale uue aurusti Pärnust. Selle paigaldasin ise, sest tegemist pole millegi erilisega. Elektroonilise poole sain jätta vana gaasiseadme oma. Esimese põlvkonna paikka reguleerimisega on eestis probleeme kuna ei ole seadmeid millega saaks täpselt paikka panna tühikäigu ja sellest (minuarvates) ka sõltuva kütusekulu. Minu auto 50 liitrise gaasimahutiga saab sõita 500 km. See näitab lihtsalt, et keskmine kulu on 10 sajle. Bensiini kulub 2,0-sel 77kw masinal keskmiselt 8-9 liitrit (karburaator). Kuna praegu on masinal karburaatori süsteemis viga ja masin tarbib bensiini mõistlikust rohkem võib kindel olla, et ka gaasi kulub tänu sellele rohkem. Küttesüsteemide laitmatu töö juures julgeksin pakkuda mõlema kütuse kulu vähenemist vähemalt 1 liitri võrra. Siit väike järeldus, et kui esimnese põlvkonna seadmed karburaator masinatel suudavad tagada suhteliselt mõistliku kuluvahe siis 4 põlvkonna masinad sissepritse süsteemidega autodel ei tohiks minu arvates sellist suurt kütusekulu vahe näidata.
18:11 24.01.2011
burng (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Ammu omal nahal katsetatud ja on gaasikulu 30% suurem.Praegu diisel ja rahu majas.
18:45 24.01.2011
audi_a8
Re: Gaasiseade
Seda sama arvasin mina samuti algul, sest mõlemad autogaasiseadme paigaldajad väitsid, et kõik on korras aga eestis müüdav gaas (LPG) on kehva kvaliteediga.
Samuti ,kui mõlema seadmed olid häälestatud nii, et enam "energy" tuli põlema ei läinud käisin siis igaks juhuks veel erapooletu (mõtlen siin gaasiseadme paigaldajat kes ei teadnud nende auto ajaloost midagi) gaasiseadme paigalda juures. Arvasin samuti, et ehk tema oskab öelda, et miks autodel võtavad gaasi ca 30 % rohkem.
See käik läks mulle maksma 500 EEK ja tulemus oli sama, et gaasiseadmed töötavad hästi ja näitajad on korras ning tema ei oska siin midagi paremaks teha.
Kahjuks on võibolla tõesti viga Eestis müüdavas autogaasis või siis ongi tulemus nii et gaasi võtab ca 30 % rohkem aga paigaldajad ajavad ikka seda mis neile on kasulik.
Pajatasin nüüd seda mida olen ise läbikogenud ja ega ei tea siiamaani mis on tõde või mitte autogaasi puhul.

19:15 24.01.2011
Hoiatus! (registreerimata)
Re: Gaasiseade
To: Audi a8. Minul sinuga peaaegu analoogne kogemus gaasiseadmetega. Kuid veelgi kurvem kogemus! Sest mina lasin kõik gaasiseadmed autol uuesti maha võtta. Ja kogu kulutatud raha ma ka tagasi ei saanud. Seadmetelt mingi osa sain aga pealepanekurahast jäin ikkagi ilma! Kahju otseselt ca 6000 krooni. Mitte väga suur summa aga ikkagi tünga ja oleks võinud tagantjärgi mõeldes asja tarbijakaitsesse ikkagi üle anda. Aga see on juba tagantjärele tarkus. Tehnikahuvilise inimesena lasin ka Eestis väidetavalt ühes parimas firmas gaasiseadme paigaldada, et testida kui ökonoomne ja hea see asi siis tegelikult on. Sain kaasa ka hunniku pabereid, et arkis midagi ümber registreerida. Reklaamis lubati, et gaasi läheb 10-15 % rohkem. Minu audile paigaldatud seadmeid ei saadudki normaalselt tööle nii et autoga oleks võimalik inimese kombel liigelda. Reguleeriti ja regureeliti tunde ja tunde. Tulemusteta! Normaalselt mootor tööle ei hakanudki. Kuidagi poolvägistades siiski töötas turtsudes ja paukudes. Kui keerati segu rammusamaks siis tuli arvestada, et linnas sõites näiteks foori taga jookseb mootor täis ja jääb seisma. Kui keerati lahjemaks siis hüppas nagu konn. Kuna Audi on üldiselt tugev auto siis käigukast ja mootor jäid õnneks pikkade lõhkumiste ja piinamiste järel ellu. Kuidas aga sellisega turvaliselt ja mugavalt liigelda? Ja gaasi läks minu arvutuste ja testide läbimisel ka vähemalt 30% rohkem. Ärge minge ohvriks ega uskuge neid reklaame mis teile lubatakse kui panete autole gaasiseadme. See on puhas reklaam, et saada kliente. Siiski mõnikord võib asjal olla mõte kui auto ja gaasiseade omavahel tööle saadakse ja reaalne kütusekulu tõesti on suurem vaid 10-15% kui aga on kulu 30% suurem ja mootor ei tööta normaalselt. Siis kokkuhoidu ju ei ole ja mõtekas on edasi sõita bensiiniga. Minu plussid endiselt bensiinile. Bensiini läheb vähem. Mootor töötab nii nagu peab. Tanklaid on kõikjal ja väga mugav kasutada. Miinused gaasile. Gaasi läheb tunduvalt rohkem. Pidev ümberlülitamine bensiinilt gaasile. Mootor jõuetu ja detoneerib. Gaasiga tankimine on harjumatu ja ohtlikum ning tanklaid ei ole igalpool. Kasutusmugavus ka olematu! Vahel gaasihais tuleb miskipärast salongi. Sisuliselt sõidad ka pommi otsas kui mõni voolik või ühendus peaks järgi andma. Lõpetuseks. Minu loogika on see. Kui tahan säästa siis käin jala või sõidan jalgrattaga ning kokkuhoid on 100% Sest nagu näha igasugune kütuste pealt koonerdamine ei ole alati kokkuhoid vaid sisaldab hoopis lisakulusid! See on puhtalt minu kogemus ja arvamus. Mis ei pruugi teistel nii olla. Mõnel võibolla on tõesti vedanud ja säästab gaasiga sõites. Aga minul seekord ja siiani gaasiga ainult negatiivsed kogemused. Kui oleks mõni auto mis tõesti võtab 10% rohkem kütust ja käib nagu kell siis ehk muudaks oma arvamust. Siiani aga ei gaasile! gaas jäägu muna praadimiseks ja supi keetmiseks.
08:13 26.01.2011
hj (registreerimata)
Re: Gaasiseade
huvitav jah, et mõnedel nii on. endal oli ka kunagi karbussiga volvo ja gaasikulu jäi tõesti ca 10% piiresse. võib olla neljanda põlvkonna seadmetel tekib mingi konflikt auto enda ajuga ja miskid jamad võivad tekkida eri andurite poolt antavate signaalidega. näiteks võib lambda midagi valesti lugeda. ehk see ka konkreetsest automargist sõltuv. mis maal neid seadmeid toodetakse- kas ka mingi kollane värk? samas eelpooltoodud audi a8 ja hummer pole just kõige väiksemalitraažilised mootorid.
08:16 26.01.2011
hj (registreerimata)
Re: Gaasiseade
huvitav jah, et mõnedel nii on. endal oli ka kunagi karbussiga volvo ja gaasi lisakulu jäi tõesti ca 10% piiresse. võib olla neljanda põlvkonna seadmetel tekib mingi konflikt auto enda ajuga ja miskid jamad võivad tekkida eri andurite poolt antavate signaalidega. näiteks võib lambda midagi valesti lugeda. ehk see ka konkreetsest automargist sõltuv. mis maal neid seadmeid toodetakse- kas ka mingi kollane värk? samas eelpooltoodud audi a8 ja hummer pole just kõige väiksemalitraažilised mootorid.
16:00 26.01.2011
Jeep 5,9 (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Jama lugeda kohe,just mõtlesin paigaldada gaasiseadme aga,paneb mõtlema! Aga kas gaasipeal sõites,näittab kompu ikka kütusekulu õieti jne? Või mis veel miinuseid on elektroonika poolepealt?

17:23 26.01.2011
63amg (registreerimata)
Re: Gaasiseade
oletan,et vanadel masinatel polnud,nt detonatsiooniandurit.uuematel on kõigil.detonatsiooniandur,siis teatavasti "keerab"süüdet hilisemaks,et mitte mootorit lõhkuda.(vähem võimsust+suurem kütusekulu).see on puhtalt minu isiklik arvamus asjast.
18:29 26.01.2011
audi_a8
Re: Gaasiseade
minul Audi A8 küll ei näita gaasiga sõites õieti. st komp. arvutab maanteesõidul ca 9,7 L/100 aga kui teed gaasiga arvestuse siis läheb gaasi ca 13 L/100 le.
Ei oskagi öelda mida see kompuuter seal arvutab või kuidas see ca 9,7 L/100 tuleb, kuid kindlasti mitte gaasikulu. sest tegelikkus on teine.
Olen katsetanud bensiniga kulu arvestust ja siis tuleb minu Audil ca 0,2-0,3 L vahe kompuutriga, nii et ega kompu. ka väga täpne vist pole.
Aga asi seegi, et mingi suhe kohe komput. võtta.
08:29 27.01.2011
jeep 5,9 (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Huvitav lugu jah! Aga vb. ei sobi gaasiseade Audidele kuidagi(-:

Sellisel juhul tasuks siis võibolla üldse teise põlvkonna seade panna.Odavam,lollikindlam. Seadistus tuleks teha just ökom ning kasutada ainult kulgemiseks.Kui tervavust/jõudu tarvis siis lülitada bena peale!
Sõbral on teine põlvkond subarul peal ning kulu kusagil 5-10% suurem!

See 4 põlvkond siis ikka välja arenemata!?
11:39 27.01.2011
audi_a8
Re: Gaasiseade
kirjutasin siin mitte ainult Audist vaid samuti Hummer H3 st mul on mõlemal autol lastud gaasiseade peale panna.( kui viitsid tagasi poole vaadata foorumis siis seal kirjas)
Mõlema autoga on gaasikulu suurus enam vähem sama ca 29-34% ja paremaks ei oska seda kuidagi saada sest siis lähevad kohe "energy" tuli põlema.
Kas II põlvkond peale on hea küsimus, sest minul soovitati mõlemas kohas kohe IV põlvkonda. Seda peaks siin kirjutama mõni teadjam vend ja mina jään vastuse võlgu.
18:35 19.03.2011
aina22
Re: Gaasiseade
tere, minul on 2006 a toyota avensis, kuna gaasiseade ajab auto aju sassi siis oleme sunnitud eemaldama. n kasutuses olnud 8 kuud, kaasas 50 liitrine kütusepaak, mis sobib tagavararatta koopasse. gaasiseade on küll ükonoomne. aga kuna mina naisterahbas pikki otsi ei sõida, siis eemaldame, ja müüme maha, kui huvi siis aina@email.ee
20:29 19.03.2011
ahsel (registreerimata)
Re: Gaasiseade
tere,kas kaasaegsele Diiselautole saab gaasiseadet peale panna?
Vene aja lõpus Idastahes IKARUS bussid sõitsid gaasiga.
15:52 26.07.2011
Mudak Karpõlkin (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Diislitele saab jah gaasiseadet panna aga minuteada vaid maagaasiseadet.Autogaasiseadet teadmata põhjustel nagu ei saa.Ja huvitaval kombel on maagaasiseadmed roppu moodi kallimad kui autogaasiseadmed.Põhjust ei tea.
22:58 22.02.2012
jupstigi (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Aga samas kui auto võtab 16L/100km on hetke bensiini hinnaga(1,379) 100km kulu 22,064eur ja kui gaasika kulu 34% suurem siis tuleb 100km 16,5088eur. Seega on peamiseks riskiks või vajaduseks mootori õige tööle saamine.
Hummeri 40L/100km siis vastavalt bensiin 55,16eur ja lpg 41,272eur/100km.
Endal plaanis soetada paigaldatuna ja siis saan omad vitsad või shampuse.
17:20 03.04.2012
Variant97 (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Kui keegi veidi vene keelt oskab lugeda siis tuleb kasuks selline info
http://vwts.ru/fuel/bifuel_rus.pdf
Seal on selgelt ja ausalt kirjutatud et gaasiga on 30% võrra kulu suurem.
17:24 03.04.2012
Variant97 (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Paistab et otseselt ei saa avada.
Peaks minema siia
http://vwts.ru/all_fuel.html
Ja seal vajutama
Газобаллонная установка на сжиженном газе BiFuel (rus.)
19:39 03.04.2012
nii (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Mul on suht savi mitu protsenti seal kirjutab. Lasin passatile paigaldada II gen seadme ja no mitte kuidagi ei võta üle 10% rohkem. Mootor 1,8
12:57 20.03.2013
Fordjas
Re: Gaasiseade
Kus diagnostikat ja regulli oma gaasiseadmele teha saaks? Tartus.
Käisin täna Gaasikunni juures, see saatis mind kohe pikalt, ütles et vale seade.
Kas ei viitsinud või ei osanud teha....
14:38 20.03.2013
Gaasikasutaja (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Viljandi mnt 48 Gaznet , sealt olen saanud oma probleemidele lahenduse
23:14 28.03.2013
Olin skeptik (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Sõidan juba aasta Itaaliast ostetud Subaru legacy Bi-fuel 2011 aasta väljalase millele on tehase seadistusega neljanda põlvkonna gaasiseade. Ültse ei kurda kui Tallinnast Tartusse sõidan ja kulu on 8,4 l/100 km. kohta ( 8,4 x 0,689(autogaas.ee) eur L.= 5,78 euri 100 kilomeetrit) Neljanda põlvkonna gaasiseadet juhib sisuliselt auto aju mis annab täpsuse mootori töös. Bensiiniga võrreldes on kulu maanteel ca. Liiter rohkem ja linnas kuskil 2-3. Ostes kahtlesin kas mitte diisel parem ei ole aga gaasi hind ja see et talvel läheb bensiinimootor paremini soojaks sai tehtud selline valik.
00:35 27.06.2013
. (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Ma sõidan aastas kuskil 30000.Autoks GMC 5,7 mootoriga+gaas 4 põlvkond.Põhiliselt maanteed.Bensuga 15/100,gaasiga 20/100.Bensu peale kuluks 5850€.Gaasi peale 4200€.Aasta võit 1650€.Mina ise arvestan u.1000€ kokkuhoiuga,sest käivitus ja soojendamine ikka toimub bensuga,vahest pole gaasi sest alati pole gaasitanklat läheduses ja kui lähed gaasi tankima ikka pead tegema ringi kuhu muidu poleks asja.No ja muidugi kui mõni rullnokk oma bemmiga ülbitseb siis tekib isu talle koht ära näidata ja seda on kasulikum ka teha bensuga.Ja vahest lihtsalt unustad gaas sisse lülitada ja avastad poolel teel alles.Niiet ka KÕIKI gaasi "miinuseid" arvestades on ikkagi kokkuhoid märkimisväärne!
15:55 27.06.2013
sitrus* (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Mõtle kainelt-gmc 5,7 hävitab sind vaikselt.Auto uhke ja hea,naaber vaatab.Igapäevasõiduks vaata ikka õige auto.
18:13 27.06.2013
Mahno3 (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Kas siin mingit teemat ka on, kus see sitruseline kobisemas ei käiks? Teab ta asjast midagi või mitte, aga nägu viltu peas virisemas ja tühja juttu ajamas käib ikka.
20:26 28.06.2013
. (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Sitrus ja wello - kaks a24 valvekoera jah,igal pool vaja kommenteerida nii et tatti pritsib.Kulla sitrus,ei hävita GMC mind.Tegu bussiga,Savanaga,ja kasutan teda töösõitudel hotellina.Tööandja käest saan majutusrahad enda kätte ja võimalusel ostan vaid 15€ kämpakoha ja ööbin oma bussis mis vastavalt varustatud.Niiet tuleb kokkuhoidlikult elada.Alustasin seda teemat haagissuvilaga,aga jõle tüütu oli.Ja muide kütet võttis suvila tirimine mingi 15 sajale diisel Fronteraga.Niiet otsustasin et tuleb mingi säästlikum auto osta ja ostsin GMC Savana 5,7.Ja gaas aitab veel lisaks säästa.
12:23 01.10.2013
Mart Mõtuste (registreerimata)
Re: Gaasiseade
1995 aasta Chrysler Grand VOYAGER 3.3 L
Soovin autole paigaldada gaasiseadme, kuid ei oma asjast ülevaadet.
Vajan asjalikku nõustamist, sest huvi on suur. Kalli bensiini tõttu jäävad pooled sõidud sõitmata.
14:53 01.10.2013
300c 3,5 v6 (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Kogemus Chrysler 300c 3,5 V6, peal oli 4 põlvkonna seade. Maantee pikemate otste keskmine gaasikulu oli ca 13L 100-110km/h sõites, kompuuteri järgi näitas ka 9 midagi. Linnas gaasiga sõites hakkas vahel mootor värisema, kui foori taga tühikäigul käis. Vahel suri mootor välja parkimiskohtadel manööverdades. Sümtomid olid alles ka peale gaasiseadme hooldust ja diagnostikat. Muidu ühtlasel sõidul ja maanteel püsikaga sõites töötas ideaalselt. Asjal on jumet kui läbisõidud on suured, autot peetakse pikalt ja pidevalt sõidetakse maanteel pikki otsi.
15:09 01.10.2013
olen gaasiga sõitnud (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Gaasiseade töötab igas asendis laitmatult ja ilma vigadeta, kui see on normaaslelt hooldatud ja samuti on ka gaasiga sõites oluline süüte süsteemi korrasolek, LPG vaja 21KV süütamiseks pinget kuid bensiini vaja vaid 17KV. Hidke seadmed ja autot korras ning probeeme pole. Julgen veel soovitada kogenud piagaldajaid ja hooldajaid.
16:21 01.10.2013
sitrus* (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Sul ei jää pooled sõidud vaid enamus sõitmata.3,3 pole asi millega igapäevaselt kulgeda.Arvesta et gaasi võtab 20-25 sajale.Seade maksab 1000-2000€ olenevalt lisadest.Mõttetu võimlemine.Osta selle raha eest diiselauto ja puhkad.Näiteks sharan 66kw ja naudid ökonoomsust ja pikka sõitu rahaliselt.
16:46 01.10.2013
jee.kim (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Leidsid ka mida võrrelda:
Sharan-kits ja kast vs Grand Voyager- suur ja mugav.

Gaasiseadmel tee oma arvestused ära , hind, läbisõit, tasuvus jne
Kui asjal pointi pole, osta mingi väiksem auto juurde.
17:17 01.10.2013
sitrus* (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Hakka veel bentsukaid juurde ostma,ennem vaheta grand diisli vastu ka lihtsam.Tean,et tahad sõita,bensukaga see ei õnnestu ja gaasiga.Gaasi pead tasuta saama siis on viis.
03:18 02.10.2013
Odav auto (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Sitrusel on õige jutt, vaadake kaugema kaarega mööda autodest, mis on valmistatud peale 2000a. Golf või jetta 2 diisel on säästlikud autod. 4,5 sajale keskmiselt (spritmonitori andmetel) ja ei sisalda kalleid elektroonika osi. Isegi karbussiga Jetta 2 bensiin saab 5l/100 hakkama (vajalik teada mõningaid sõiduvõtteid). Sisepõlemismootor võtab ikka nii palju kui ta võtab, olgu auto hind 200 euri või 20 000.-
08:41 02.10.2013
jarru (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Miks võtsin sellise nime? Soome keeles pidur, püüan nimelt pidurdada asjatundmatuid kommentaare siin. Aga numbrid räägivad ilma liigsete emotsioonideta, eks.
Sai pandud gaasiseade Audi 4,2 mootorile. Tallinnas, koht saladus veel. Aga läksin sõbra soovituse peale.
Eilsete hindadega sai tehtud arvutus 100km hinna kohta. Jah, võttis bena 15 linnas, ei hakka siin praegu rääkima sellest, et automaat ja nelivedu kompenseerivad mugavusega sellise kulu.
Ok, asja juurde. Bensiiniga 100km peale 18,4 eurot.
Gaasiga 11,97eurot. Arvutage siis, kuidas tahate, minu jaoks oli kalkulatsioon piisav, et see seade peale panna. Kel siiani euroga arvutamine raske, siis kroonides langes km hind 3eegult kahele. 3=2, Reiljan ütleks ka, et pole paha. Vaadake uuesti ka mootori mahtu. Reaalsem, arusaadavam võrdlus oleks ehk tõdemus, et sõidan nüüd 1,8-2,0 liitrise mootoriga sama km -hinnaga, kusjuures dünaamika ei ole võrreldav. Ei naeruväärista ma ka neid, kes on diisli linnasõidu dünaamikast vaimustuses. Ise jäin jalgu teistele pidevalt, kui laenasin naabrilt 2,5d Audit. Kohalt võttes mõtleb kaua jm. jamad minu jaoks. Termostaadi vahetus sama töömahukas, kui hammasrihmal, on see normaalne? Eks neid "plusse" diislitel veelgi, aga selleks eraldi teema.
08:57 02.10.2013
jarru (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Unustasin lisada, et reaalselt võtabki mul 10-15% gaasi rohkem, oleneb ummikutest. Kogu see reaalne kuluarvestus on tehtud tipptundidel läbi Tallinna sõites, ainult 10% maanteed.
See 30% jutt... Kas seade odav või paigaldus diletantlik. Erinevad kohad ei taga veel seda, et üks nendest parem on. Paigalduse pakkujaid on jah tekkinud palju, see ei tähenda ju, et kohe tegijad.
Diagnostika juhtme omanik ei ole ju veel diagnostik, eks.
09:06 02.10.2013
Fritsu46 (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Ma ei saa aru, mida te ostate neid suuri mootoreid, kui poogite mingit jama sinna külge. Päikesepaneele ja elektrimootoreid ei taha veel peale aretada ?
Üts naljavigur ostis S8 ja pookis sinna ka oma gaasiseadme peale, no tule jummel appi.... Ostad sellise auto, kui kütet paaki ei jaksa osta.
17:45 02.10.2013
sitrus* (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Elu algabki jalgrattast.Algul 1,5 mootor,siis 2,0 üritame 3st ka.Kui juhe koos katsetame gaasi ka.Kes siis bensukaid ostab sõitmiseks kui algajad gaasimehed.Rahu aju tahab küpsemist.Ei kõik on hästi.
18:36 02.10.2013
ahah (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Sitrus ülatärniga, sa vajad professionaalide abi!
11:55 15.11.2013
Gaasiseadmest (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Kirjutan, kuna on kahtlus nagu kõikide foorumiteemade puhul, et kommenteerijateks on valdavalt vastalised ja need kellel ok kogemus, siia enam ei vaata.

Endal paigaldati seade 1,6 mootorile. 2008 aasta masin. Tulemus - gaasi kulu suurem 20-25% ja tühikäigul mootor tudiseb veidi. Mootori värin pidavat olema seotud süütesüsteemiga, kuna gaasi süütamine vajab suuremat pinget ja selleks vaja ülimalt korras süütesüsteemi ning spetsiaalseid LPG küünlaid. Mingisugust võimsusekadu või ebamugavust maanteel ei ole.

Siinkohal ettepanek paigaldajatele, et need spetsiaalküünlad peaksid olema komplektis kogu tööga, sest siis ei peaks klient käima teil uksetaga kraapimas, et mis viga ja kontrollige igaks juhuks, vaid oleksid kõik rahul.

Siiski siiski, vaata kust otsast tahad, kokkuhoid KÜTTELT on rahaliselt 1/3, mis tähendab, et asjal on jumet. Ja kui algse investeeringu raha on olemas, ei peaks sellele tasuvusajale niipalju mõtlema, kuna see raha kuluks sul niikuinii mingile mõttetusele ära ning väiksemad püsikulud küttele tulevikus on hea perspektiiv millega saad arvestada juba järgmisest kuust.
12:21 15.11.2013
Kodanik. (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Nüüd arvetsage mitu aastat teie keskmiselt ühe autoga sõidate, arvestage seadme paigaldushind juurde ja arvutage kas see seade üldse teenib kunagi tasa ? Teenib kui kasutate ühte autot üle 3 aasta, isiklikult sõidan ühe autoga kuni 2 aastat.
Kui aga seade juba peal siis on ilmselgelt gaasiga odavam kui bensiiniga.
16:06 15.11.2013
sitrus* (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Mida selle gaasiga jamada,võta kohe diisel.Kui tanklast ostad on diisliga 1/3 odavam sõita.Kui ostad tanklast sinist või venemaa kütet on juba 2/3 odavam võrreldes bensukaga.Gaasiga tasub siis kui tasuta saad(gaasimehed).Gaasiga diiselkütusekulule ei jõua kunagi järele ja kui ise gaasiseadet remontida ei oska viib viimase penni taskust.
22:05 19.11.2013
q7 (registreerimata)
Re: Gaasiseade
ma ei viitsi juba sellepärast panna seda et hakka tanklaid valima siis,lõpuks vingerdad ikka oma kokkuhoiu maha
22:37 24.11.2013
tutt2 (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Olen mõned aastad juba gaasiseadmega sõitnud ja võin kindlalt öelda et rahaline kokkuhoid on kindel. Gaasi läheb küll natuke rohkem aga hinnavahe bensiiniga teeb sõitmise tunduvalt sootsamaks. Gaasiga sõitmine on kindlalt sootsam kui diisliga selles pole kahtlustki ja kui ei kannata diisilit ja sellega kaasnevat siis on bensiini auto gaasiseadmega kõige parem lahendus. Need kes kõhklevad siis võin öelda et terve euroopa sõidab gaasiga ja neid autosid pole vähe. Eesti on kui konnatiik (teatud seltskond ju leidis et elektriauto on kasulikum siin väljaarendada) ja siin pole ka gaasijaamu nagu näiteks Leedus, Poolas või Itaalias aga oleme sinna suunda teel ja tulevikus on gaasitanklaid kindlasti rohkem.
23:27 03.12.2013
TK (registreerimata)
Re: Gaasiseade
http://www.staff.ttu.ee/~asiirde/Loengud/jousedamete_termo/k
ytused_heitmed_bilanss-loeng8.doc


Lk 7, Lk 8

Ja heitgaasi kajulikud komponendid lk 9

Gaasi poolt väga veenvad argumendid, kui pärit olu poleks fossiilgaas, vaid oleks taastuv biogaas.
00:24 04.12.2013
TK (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Kui arvestada erinevaid vedelike tihedusi ja kütteväärtusi, siis vedelgaasil 6l/100km on sama, mis bensiinil 4,55l/100km ja diislil 4,2l/100km, sest vedelgaas kaalub ainult 500g/l, kuid kütteväärtus on suurem, kui bens ja diisel. Samaväärne oleks ka piirituse peal sõita 7,14l/100km, sest piirituse energiasisaldus on peaaegu poole väiksem, kui gaasil.
12:01 12.01.2014
j.t (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Kas kellelgi on kogemusi Landi-Renso 4 põlvkonna gaasiseadmega? Minu autol on see juba tehases paigaldatud aga probleeme on kuhjaga,kahjuks tundub,et esinduse töötajd ei tunne ka asja,Äkki oskab keegi soovitada selle ala head asjatundjat.
13:17 12.01.2014
To: JT (registreerimata)
Re: Gaasiseade
www.gaznet.ee seal remonditakse Landirenzo seadmeid ka siis kui nad tehases paigaldatud on.
22:03 09.05.2014
lz (registreerimata)
Re: Gaasiseade
ja kui ei taha niipalju kulutada siis saab Harjumaal remontida ka Ragnari juures 5245095
00:24 19.07.2014
simmzu (registreerimata)
Re: Gaasiseade
VW Golf IV 2000 1.6L 16V gaasiseadmega sõidan aasta aega. Keskmine kulu enne 7.5L bensiini nüüd 8.5-9.5L gaasi. Talvel kulub rohkem mootori soenemisele enne kui lülitab ümber gaasile, suvel ei pea bensiini üldse tankima, sest lülitub pea kohe ümber gaasile (vist 30kraadi juures). Kokkuhoid ei ole pool, arvan kuskil 40% kõike kokku arvestades aga ei kulu ka 30% rohkem vaid pikgem 20% max. Saan sõita 43-44 liitriga 500-520 km. Olen rahul. Mingit vahet/erinevust ei tunne. Nüüd lasin mootoriküünlad ka panna spetsiaalsed mingid, mis mõeldud ka gaasiga sõitmisele, soovitan! Nimi ei ole meeles kahjuks. Paigaldamise pealt ei ole mõtet kokku hoida. Minge kellegi asjatundja juurde kes annab ka garantii. Iga 20000 peaks kontrollis käima aga pigem käin iga 15000km kui vahetan ka õli. Aastas sõidan 20000km. Iga 7500 lasen ka puhastusainet enne tankimist. Minu jaoks kokkuhoid 1500eur kuskil. Vähemalt enne panemist arvestasin et 30000km ehk 1.5 aastaga teenin tagasi paigalduse. Ei soovitaks proovida korea ja igasugustele muudele mänguautodele millel on ka mängumootor. Küsige enne mitmest kohast nõu ja siis otsustage.
08:12 19.07.2014
Sõitnud gaasiga, pole rahul. (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Pean ütlema, et antud asjal nagu gaas ei ole mõtet. Õige auto kütus on siiski bensiin või diisel. Olen omanud nii vedelgaasiga kui maagaasiga sõidukit ja see odavuse jutt, on jama, tõesti on odavam sõita aga üks kulu on jälle juures, kuna need seadmed ei tööta nii nagu peaks, tuleb nädalas korra ikka autot näidata et midagi toimiks. Ühesõnaga see jebimine on liiga suur et vastav asi ära tasuks. Mina nimelt viimasena sõitsin maagaasiga ja nad ei suutnud seda tööle saada, eestis ei ole veel selliseid tegijaid kes seda matsu jagaks.Kui osta siis pigem auto juba tehase seadmega. Kokkuvõteks on auto kütus siiski diisel või bensiin, kui jõuad auto osta pead jõudma ka kütet ja muid asju sinna osta.
20:27 20.07.2014
professor_sammaljalg
Re: Gaasiseade
simmzu, võttes arvesse algkooliaritmeetika, maksab 20tkm läbimine @ 7.5l/100km kütusehinna 1.25€/l juures maksma 1875€. sinu poolt väidetav aastane kokkuhoid sõites gaasiga on €1500, seega gaasiküttel olev auto läbib 20 000 km kulutades gaasile vaid 375€? fantastiline, kuhu allkirja panen?
22:15 20.07.2014
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Ju ta pani ühe nulli kogemata juurde. Null pole arv siis võib väita et eksimine pole suur.

Aga oles ka autogaasiga kokku puutunud. Pean ka tunnistama, et olen see üks tarkadest või rumalatest kes kulutas pärnus oma Audi80 le gaasiseadet paigaldades 7000 krooni. Mitu päeva jebimist ja bensiinikulu lisaks. Passisin meelega juures, et naha kuidas see asi päris tööle hakkab. Nooo hakkaski tööle. Aga muidugi mitte nii nagu bensiiniga töötas nagu kell vaid ikka nii, et jõnkadi jonkadi. Kord ei saanud mootor piisavalt gaasisegu kätte. Tulemus detonatsioon ja kiirenduse puudumine. Keerati segu rammusamaks siis tühikäigul sai palju. Mingit optimaalset keskmist leides päev otsa see üritus lõppes sellega, et sõitsin selle puterdava mootoriga paar päeva. Jõudes veendumusele, et see asi ei lõpe heagaja tööle seda rahuldavaltki ei saa lasin kogu kupatuse maha monteerida ja sõit jätkus veel aastaid bensiiniga muretult. Olid vist ka landirenzo seadmed l, igaljuhul mingid itaaallased olid aga sobisid kõigeks muuks kui autogaasiseadmeteks. Lasin veel hea suure raske paagi ka pagasnikusse paigaldada et sõita saaks pikemalt. Vist oli 80l.k Pool pagasniku ruumis ohverdasin selleks jamaks. Seadmete raha vist sain peaaegu tagasi aga tööraha ligi 4000 kirjutasin korstnasse. Ei viitsind lihtsalt tarbijakaitse ja hiljem kohtu teed minema hakata. Leidsinm et ise loll kes kirikuski peksa saab. Hea et niigi läks. Ei enam mingeid gaasiseadmeid. Isegi gaasipliiti ei taha. Maja kütteks eelistan halupuud. Autole diisel või bensiin ja elektripliidile elekter.

Üks lasi seal pärnus veel chevi bussile hirmkalli gaasiseadme paigaldada kohe peale mind. Aga kui seadmeid maha läksin momteerima oli see chevi buss ka juba oma muredega seal ja reguleerimine käis täie hooga. Soovisin mõttes palju õnne ja teretulemast probleemide klubisse.

Sellegipoolest ilmselt gaasiga on ka võimalik sõita ja sõidetaksegi. Kuid eestis ilmselt neid tegijaid väga vähe kes oskavad seda paigaldada nii et töötab nagu tehases paigaldatu. Ega ei igatse sellegipoolest gaasil töötavat autot.
19:43 20.10.2014
küsiks (registreerimata)
Re: Gaasiseade
küsiks siis gaasiseadmetega autode kasutajatelt, kel probleeme, kas lastite minimaalsema hinnaga asjad panna? ehk siis tahan head ja odavat aga välja kukkus odav ja sitt. Mõningate majandusreeglite vastu siiski ei saa
20:32 20.10.2014
Siiidiuss (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Ei lasknud mnimaalse hinnaga. Mis tähendab minimaalne hind? Kasutatud balloon ja voolikud jne? Mina lasin täie raha eest. See mis pidi sobima. See oli mingi 8a tagasi ja maksis 8000 krooni. Landi renzo seadmed vist olid. Aga normaalselt se kompott tööle küll ei hakanud. Reguleeriti 2 päeva. Jõudsin järeldusele, et kui 2 paaki bensiini on kulunud sellele jamale siis lõppu sel ei tulegi.ja lasin kõik maha kruvida. Kusjuires bensiiniga töötab see auto tänini laitmatult.
Chevi peale läks mingi 20000 kroonine komplekt. Jukerdasid sellega samamoodi. Kindlasti mõnel töötab auto gaasiga rahuldavalt ja vb saab ka rahalist võitu. Mina oma 8 kilo tagasi ei saanud. Ja odava sõidu taga ajamine lõppes sellegam et sõidud läksid veelgi kaillimaks sest mngi 3-4 tuhat kirjutasin lihtsalt korstnasse ja ei viitsind tookord tarbijakaitse ja kohtuga tegelema hakata. Nüid sõidan hoopis diisliga ega taha kuuldagi gaasiautodest.
21:10 20.10.2014
63amg (registreerimata)
Re: Gaasiseade
gaasiautot tasub omada ainult siis,kui see on paigaldatud tehase poolt.igasugune isepaigaldamine on jura!
02:10 22.10.2014
sõnn63 (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Oman 2003 a. Focust, millele on Saksas paigaldatud CNG gaasiseade. Praeguseks olen selle aparaadiga sõitnud aasta jooksul läbi 50000 km ja kokkuhoid gaasi abil on selle ajaga 2500 euri. Auto enda eest maksin 2600. Seega on ta ennast aastaga peaaegu tagasi teeninud ja teenib kindlasti veel nii mõnedki aastad. Seega----vähemalt CNG- surugaas tasub end ära.
08:23 22.10.2014
A! (registreerimata)
Re: Gaasiseade
sõn,
((soovitaks sul seesuguse jutu peale siiski 66kw passat ligi võtta ning kütusena kasutada vana selitatud mootoriõli - odav sõita, mootor käib kui kell-ainult vaikselt nurrub, ei suitse ja talvel ei pea külmetama pluss ostad tonniga aga müüd kahega hiljem, remonti ei vaja. lisaks saad miljoni vahelt läbi sõita ja siis on odokas jälle 185000 peal järgmisele ostjale. tungivalt soovitaks veel punast värvi autot, need on nii seksika väljanägemisega, eriti kui tagumine osa peaaegu vastu maad lohiseb:))

03:20 28.10.2014
sõnn63 (registreerimata)
Re: Gaasiseade
to A!
Kas sa ise ka aru saad oma kirjapandud vaimusünnitisest:)
18:34 27.11.2014
Kummikaru (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Ma ei saa aru kuidas vennad karburaatoriga autol gaasiseadet tööle ei saa. Seal on tavaline vaakumiga reguleeritav gaasireduktor. Tühikäik keeratakse reduktorist paika, täisgaasi jaoks on spets drossel. Lihtne, kui ei oska, minge kooli. Ma olen 3 vene autot propaaniga läbi sõitnud. Kui häda käes, võtsid pliitalt ballooni ära ja sõit jätkus.
Terv.
21:38 16.04.2015
Gaasisõber (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Neljas põlvkond ammu väljaarenenud. Omasin 2003aastal sellist seadet 5,7L Chevil ja töötas ideaalselt. Maantee kulu bensul 15l ja gaasil 17l. Kõige suurem probleem on paigaldus, "meistrimehi" on tõesti terve ilm täis! Nüüd sooviks uuesti paigaldada uuele autole aga kus, see on hea küsimus? See kes kunagi sellega hakkama sai enam selle teemaga ei tegele.
22:22 16.04.2015
Fordjas
Re: Gaasiseade
ma julgeks soovitada Gazneti. Kuuldavcasti ka Tallinnas pidid head mehed olema, aga mul on hea kogemus Tartu omadega.
10:07 17.04.2015
AS (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Enne kui paigaldate lugege mida teeb riik 2018 gaasi aktsiisiga.
10:50 17.04.2015
Lunks (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Gaasi aktsiis tõuseb ikka vähe ja selgelt soodsam kui bensiin. Hyndai V6 mootoril peal 6 aastat, Gaznetist, esimene aasta oli 4-5 käiku reguleerimisse(tasuta), viimased 5 aastat käib nagu kell. Samas Fordi V8 ei saanudki normaalselt töötama, tuli maha võtta, seade oli autol peal kui Saksast tuli. Enne paigaldamist tasub foorumitest uurida konkreetse mudeli kogemusi. Tehase paigaldusega CNG on ka hea asi, kui tankla asukoht sobib.
12:10 27.05.2015
Fantoom
Re: Gaasiseade
Panen oma kogemused ka siis kirja. Peres 2 gaasiautot, Chrysler Pacifica ja Volvo V70. Ameeriklasega sõidan ise, viimase kolme aastaga läbisõit 150000. Seadmed olid juba ostes peal, hooldan ja remondin gaasiseadmeid AINULT Lätis, siinkandis ei tea ühtegi tõeliselt head spetsi. Kütusekulu 10-15 protsenti suurem, kui bensiiniga, ei mingit vibrat, jukerdamist ja gaasihaisu salongis. Süütesüsteem, nagu ka kogu ülejäänud auto, peab muidugi korras olema. Mingeid spets küünlaid ei ole kasutanud, lihtsalt korralikud (kallimad) antud mootorile sobivad küünlad. Seega minu puhul pole küsimustki, gaasiautoga saan bensiiniauto mugavuse ja diisli säästlikkuse. 30-protsendilise ülekulu garanteerib odavam gaasiseade ja/või halb paigladus. Kes väga soovib oma olemasoleva jukerdava seadme töökorda saada või korraliku seadme paigaldada ja on nõus selleks Riiga sõitma, võin tel numbri anda. Muuseas, viimase põlvkonna seadmed pidid veel paremad olema, reduktorit pole, hooldevabad, kütusekulu sama, nagu bensiiniga.
15:36 21.08.2015
huviline999 (registreerimata)
Re: Gaasiseade
fantoom, palun jaga läti oskajate meeste kontakti.
00:15 24.09.2015
Fantoom
Re: Gaasiseade
Aga palun +371 20 360 670 Dmitri

08:41 24.09.2015
Lunguu (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Mul sellised kogemused gaasiseadmega: Hyundai V6 bensiin, alguses käis kehvasti, reguleeriti 4-5 korda ja peale seda sai paika. Nüüd sõitnud 115 000 km gaasiga. Selle aja jooksul vahetatud 2 pihustit, nüüd tuleb kõik pihustid vahetada, läbi mis läbi. Lisakulu gaasiseadmele olnud nii 500 EUR 120 000 km, võtab nii 15% rohkem gaasi kui bensiini, ehk ca 10,5 ja 12 sajale. Jämedalt kokkuhoid 40s liitri peale, ehk 4 EUR 100 km, ehk nii 4800 EUR-500 EUR- gaasiseadme maksumus. Võrreldes diisliga kokkuhoid ca 25 senti ehk 2,5 EUR 100 km, ehk nii 3000 EUR-500-gaasiseade. Diiselauto muidugi maksab uuena/kasutatuna selgelt rohkem, sõidumõnu ka väiksem. Tegemist suure autoga. Suure mootoriga autole, millega sõidetakse üle 10 000 km aastas, paneks gaasiseadme küll, aga alla 2,5 liitrisele või millega vähe sõidetakse, küll mitte.
08:58 24.09.2015
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Mina arvestasin väljaälja. Gaasiga kui töötab ja 15 prossa rohkem võtab kui bena sIs on 7 EUR sajale. Aga benaga 9 EUR Saja km kohta! Tee mis sa tahad aga diisliga kulu 5 EUR sajale! Lisaks on diisliga mugavam Ja diislil on väänet!
09:39 24.09.2015
AS (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Riias asuva tel.nr. võiks siia ikka anda ja firma nime jmt, kellegil võib ikka vaja minna. Samuti on parimad automaatkäigukasti remontijad Lätis Cesises.
10:19 24.09.2015
jõmmm (registreerimata)
Re: Gaasiseade
see mis on sinul ei pruugi olla teistel,lörista traktoriga edasi !
10:23 24.09.2015
Tasub ja kuidas veel (registreerimata)
Re: Gaasiseade
11:16 24.09.2015
Lunguu (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Diisliga on mugavam ja väänet? Mispoolest mugavam, eelsoojendus meeldib, diisli plagin, suits, vibratsioon ja heli tühikäigul? Talvel läheb kiiresti soojaks? Üldse käima läheb? Diislil on väänet vaid turboga ja siis 1500-2500 pöördel, ehk saad käiku vahetada väga tihti. Eriti veel tore kui kuhugi peale läheb, siis haiseb ikka kaua. Diisel sobib veoautole ning rasketele sõiduautodele/maasturitele kus väänet vaja ja pisematele vaid pikkadeks otsteks, lühemateks sõitudeks pigem elekter või bensiin.
15:26 02.03.2016
. (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Gaasivärgil on ka muud ohud millest ei taheta rääkida.
https://www.youtube.com/watch?v=sGX6siGmkwA
15:52 07.01.2017
jomajo (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Kas kellelgi on Baloon pauku teinud??? Tahan paigaldada IV
19:34 07.01.2017
B.M.W. (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Mis see "Baloon" on?
04:08 30.04.2017
ferdinand
Re: Gaasiseade
Tunnistan, et pole enamust eelnevatest postitustest lugenud.

Postituse teen, kuna minul bensiini/gaasiauto ostmise eelselt ei olnud eriti leida gaasiseadmega auto omanike kogemusi. Enamus rahvast käitub ilmselt samal põhimõttel, kui kiirlaenuvõtjad, et ühelgi juhul oma pettasaamist ei tunnista. Eriti just seetõttu tahan jagada oma suhteliselt objektiivset kogemust, vältimaks paljude teiste pettumust ootusest, et gaasiseade on mingi imeasi, mis tagab olulise kokkuhoiu. Ütlen kohe alguses ära, et müüt, et LPG autogaas on imetabaselt soodne kasutada, on peamiselt gaasiseadmete paigaldajate loodud ja tugineb puhtalt ärilistele kaalutlustele- kui oleks laiemalt levinud tõene ja kallutamata info, ei oleks ilmselt gaasiseadmeke levik sõidukitele märkimisväärne. Mina püüan tugineda faktidele:
1. Ostsin 2001 aasta Chrysler Crand Voyager'i, millel oli juba paigaldatud gaasiseade.
2. Otsisin olemasoleva gaasiseadme renoveerijat, paraku, nagu hiljem selgus, sellise võimekusega ettevõtteid eestis ei leidu.
3. Lasin selle gaasiseadme väidetavalt professionaalse tasemega antud valdkonnas tegutseval firmal renoveerida, selliselt, et kulud oleksid minimaalsed, säilitataks võimalikult palju olemasolevaid komponente.
4. Gaasiseadme renoveerimistööd, vaatamata sellele, et ei vahetatud ära isegi mitte paagist kulgevat vasktorustikku, pihusteid, juhtelektroonikat, maksid umbkaudu 1000.-
5. Auto sõidab gaasiga enamvähem normaalselt, gaasikulu on väga suur. Erinevate hinnangute põhjal peabki see nii olema.
6. Vaatamata sellele, et paigaldati uus gaasipaak koos kõige juurdekuuluvaga, ei ole seadme paigaldaja (LEV autogaas) võimeline tööle panema paagi tasemeandurit selliselt, et see ka näitaks umbmääraselt paagis oleva gaasi kogust, st gaasikogust paagis saab vaid oletada läbitud kilometraaži järgi.
7. Auto ümbruses on pidev gaasihais. Vaatasin neid avariivideosid ja ilmselt pöördun selle (ja ka paagianduri) probleemiga uuesti paigaldaja poole.
8. Oman sama põlvkonna (2004) 2,8 CRD mootoriga Voyagery. Selle kütusekulu on umbkaudu poole väiksem 3,3 liitrise "gaasimootoriga" bensukast, kusjuures diisli vääne madalatel pööretel on igal juhul märkimisväärselt suurem. Bensiinimootor mitte ainult ei tundu, vaid on igas asendis jõuetu. Ma ei ole selle 3,3'sega veel proovinud käru vedada, kuid on aru saada, et iga lisakoormuse kg on bensiinimootorile liig.
9. Ja mis minu meelest peamine- gaasiseadmete müüjate kütusekulu info on olulisel määral "kallutatud", et mitte öelda vale: Reklaamitakse, et gaasiseadmega auto võtab gaasi ainult natuke rohkem kui bensiini. Paraku täiesti teadlikult jäetakse rõhutamata, et auto kõige suurema kütusekuluga režiimis (külmkäivitused ja külma mootoriga) töötab ikka ja alati bensiiniga. Autoomanik mõõdab vaid gaasikulu. :-)
10. Kui kõigele otsa arvestada veel gaasiseadmete paigaldusele ja hooldusele kuluv hind, ei tule ilmselt paljudel kunagi seadmete paigalduskulugi tasa. Inimesed lihtsalt ei oska arvutada.

Muudetud 30.4.17 04:16

07:43 30.04.2017
Fordjas
Re: Gaasiseade
Ma sõidan kolmanda gaasi autoga, isal on ka kolm ja õel üks olnud.
Mingit hooldust nad ei vaja. Ma ei kujuta ette, mida sa seal hooldad?!
Gaasikulu rehkendan ma ise, mitte ei võta kusagilt tabelist ja see ON natuke suurem, kui bensuga sõites. Hetkel on mul raske kerega passat, millele annan lapatsit, nagu suudan, sest see 74kw loom muidu ei liigu ja kulu on 11l sajale.
Kõik autod on ka näitanud paagis leiduva järelejäänud kogust. Kuigi see on suhteliselt ebatäpne ja enamasti sõidad siiski spidoka järgi. Kuna LPG autodel on reeglina ka bensupaak olemas, siis ei ole ma pidanud selle pärast väga muretsema. Tanklaid on ka iga nurga peal.
09:33 30.04.2017
Avdii (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Ei tea mis gaasiseadmetega küll teie sõidate aga minul on peale LPG seadme paigaladmist läinud kütusearved 50% väiksemaks. Gaasi kütusekulu on jäänud enam vähem samaks bensiini kuluga aga LPG gaas on täpselt poole odavam. Gaasihaisu auto ümber pole kunagi täheldanud.
Ferdinand ma usun, et sinu Grand Voyager-il on peal väga vana gaaasiseade, mis on veel lisaks väga halvasti paigaldatud. Sellele viitab tõsiasi, et sa teostasid gaasiseadmele mingit renoveerimist ja sellest tuleneb ka gaasihais auto ümber. Pole varem kuulnud, et seal midagi muud renoveerida oleks peale gaasiseadme pihustite. Vana ja si***ti paigaldatud gaasiseadet ei suuda sul keegi korda teha. Targem oleks uus seade panna.
11:50 30.04.2017
jarru (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Ma ei saa aru, miks vingute selle gaasi taseme näitamise pärast? 1 punane ja 3 rohelist LED-i põlevad, kui gaasipaak täis. Rohelised hakkavad ükshaaval kustuma, kui tase väheneb. Punane põleb veel 100 km, no kus probleem? Sõida 400 km ja pane siis uuesti täis näiteks. Teiste vale paigaldust ümber teha...ei taha eriti keegi, kuna siis ei saa garanteerida ikkagi tõrgetevaba tööd.. Mida on hooldada gaasiseadme juures? Kontroll, kas settingud paigas. Kontroll leketele. Mõni gaas ei haisegi, kuigi lekib pidevalt, kas riski väärt? Filtrite vahetus, ka gaasis esineb tahkeid osiseid, nimetatakse oksiidiks pigem.
Kui gaas otsa saab, teeb piiksu ja lähed tankima, sõidab ju automaatselt benaga edasi. Külmkäivitus võtab 0,5 liitrit bensiini, on seda palju? Mille põhjal see vingumine käib, ei tea. Kui kõik elu tundub ümberringi suure kuluna, ehk peaks hoopis töökohta vahetama?
12:39 30.04.2017
Kiilakaskass
Re: Gaasiseade
Tere.
/4. Gaasiseadme renoveerimistööd, vaatamata sellele, et ei vahetatud ära isegi mitte paagist kulgevat vasktorustikku,/
Mul ka mitu gaasiautot olnud. Vasktorustikku ei tea, et kunagi keegi vahetanud oleks. Pihusteid küll.
LPG, ehk rahvakeeles vedelgaas (propaani-butaanisegu) erineb tavalisest balloonigaasist mõnevõrra kuid sõidab ka sellega. Ta peabki haisema, see näitab, et kusagil on leke. Vanasti kui balloonipärad tühjaks lasti tuli teinekord sealt rohekat tüüpilise haisuga löga. Kui see riietele või jalatsitele sattus, võisid lõdvalt need ära visata või veel parem põletada sest muidu haisesid aastaid.
Vanema generatsiooni seadmed tuli korralikult ära reguleerida. Kui gaasiklapp andis liiga palju peale või korralikult ei sulgunud (nt. mootoriga pidurdamisel), siis lõigi gaasihaisu sisse. Eks pihustitega sama lugu, nagu klapid, töötavad samal põhimõttel.
Ei tasugi võrrelda CRD mootorit ja paigaldatud gaasiseadmega bensukat. Tütre Peugeotil oli keskmine diislikulu 4l/100 trassil. Gaasiga ei saavuta seda ka miski valemiga.
Tehaseseamed ikka vast kõige töökindlamad. Kunagi sai GAZ 24-le peale pandud Opel-i 1. generatsiooni tehaseseade, sõitis kui tank, 11l/100-le ja ei miskit haisu. Paagitäiega (ca 65 liitrit ja 5 rubla) käis napilt Peterburis ära. Kuigi ületäitmine oli keelatud, sai siiski paagile peale keevitatud rõhuventiil, millega lasti ülerõhk välja, mahtus rohkem sisse, pea 70 liitrit, talvel, külmaga ja siis ka kohe sõitma. Suvel ei tohtinud riskida.:)
12:42 30.04.2017
Kiilakaskass
Re: Gaasiseade
11:24 02.05.2017
maaks
Re: Gaasiseade
Bensiini vs. gaasi kulu kohta sellien kommentaar, et tegelikult taandub suurem/ väiksem kulu ikkagi kütuse erinevale soojusssisaldusele aga mitte kes ja kuidas seadme on paigaldanud (OK, kui on lekked siis need loomulikult suurendavad veelgi gaasi kulu).
LPG-l on soojssisaldus ~46,1MJ/kg ja bensiinil ~43,5MJ/kg, AGA kuna neid vedelikke müüakse LIITRIGA, siis peab vaatama ka tihedust ja siin "hävib" LPG.
Liitrile ümber arvestades: LPG=26MJ/L vs Bensiin=32MJ/L (diislikütusel 35,8MJ/L).
( https://en.wikipedia.org/wiki/Liquefied_petroleum_gas )
Siit tulebki kütusekulu vahe ~23% LPG kahjuks - kõik kes lubavad väiksemat vahet lihtsalt valetavad.
Ehk siis kui auto tarbis bensiini keskmiselt 8l/100le siis LPG-d 9,85L (vähemalt).
Millele lisanduksid käivitamised bensiinilt ja kui tegu bensiini otsepritsega mootoritega (V põlvkonna gaasiseade), siis säilub gaasilt töötades 10...25% bensiinikulust, et pihusteid jahutada.
( http://gaznet.ee/autogaasiseadmetest/bensiinimootoritele-2/ )

Muudetud 2.5.17 11:30

14:41 02.05.2017
Taimaalt (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Paigaldusest ja häälestamisest sõltub ikka ka gaasikulu. Rikas vs lahja küttesegu. Aga selge on see, et kes usuvad reklaami, et gaas odav ja kulu sama siis need saavad kahtepidi mööda pükse. Käivitused ikkagi bensiiniga ja ja gaasi kulub rohkem liiter pole ka üks ühele. Ühesõnaga sääst on mingi 10-20% võrreldes benaga. Kui seadmete ja paigalduse maksumus otsa liita siis sõidad enne auto läbi kui säästmisest juttu hakkab olema :)
17:48 02.05.2017
c.s (registreerimata)
Re: Gaasiseade
Väga hea et nii mõtlete, propageerige tõsisemalt et LPG jama asi. Muidu hakkavad kõik sõitma gaasiga ning hinnad lendavad lakke. Vot siis ei tasu ära... teoreetikud !!!
18:24 11.05.2017
........ (registreerimata)
Re: Gaasiseade
kui panen gaasipaagi täis, ca 52l, siis saan maanteel umbes 450km sõita. tankides maksan alla 30€. kui nüüd selle raha eest bensiini ostaksin, vähem kui 30l, saaksin sõita natukene üle 300km ehk siis laias laastus on gaasiga sõit mul vähemalt 30% odavam, üldiselt siiski kuskil 30-40% vahel. mida rohkem sõidad, seda kiiremini tasub seadme paigaldus end ära. kui keegi jahub midagi renoveerimisest ja selle tonnisest maksumusest, siis tõmmati kott korralikult pähe- internetis leiab täiskomplektseid gaasiseadmeid (4-6 silindrit) 200- 500€ vahemikus, tüüpiline 4 sil seade maksab 250€ kanti. eestis paraku paigalduse hinnad tonni ringis, aga eks väike nõudlus ajab hinnad kõrgeks. kui miskit hakkab haisema, siis üldjuhul süüdi reduktori tihend, mida tuleb nagunii millalgi vahetada, aga loomulikult mitte iga 10 000km järel. paarkümmend tuhat km on kahe väikese filtri vahetusvälp ja sellega gaasiseadme "kulukas" hooldus üldiselt piirdubki. linnalegendid on kerged tekkima ja visalt kaduma, aga kui korra gaasiga oled sõitnud, siis enam rahakotti muu kütusega kurnata ei taha. minu auto kulutab gaasile raha sisuliselt sama palju kui sarnane masin diiselmootoriga, aga eeliseks vaiksem mootor ja diislihaisust vaba õhk auto ümber. kui ikka diislifänn ei ole ning rahakulu oluline, siis gaas on hea alternatiiv, eriti suuremate mahtuniversaalide puhul. need kaks minutit, mis auto külmal ajal bensiiniga sõidab, on köömes- bensiini tangin umbes kord 4-5 kuu jooksul 20l ja suvel soojaga on bensukulu veelgi väiksem.
ja kui lugeda foorumites pidevaid hädasid diiselautodega, siis ei kipu küll diisli selga ronima.
20:29 11.05.2017
Fordjas
Re: Gaasiseade
kes siin juravad, need ei ole omanud gaasiga autot ja räägivad vaid kusagilt kuuldud jutte edasi.
Ma saan sõita LPGga 20 euri eest ~300km.
300km läbimiseks bensuga läheks hetkelise bensiinihinna juures ~35eur.

Kui väidate et LPG liitreid ei saa bensuliitritega võrrelda, siis olgu see rahas. Seda suudate ju võrrelda?
20:31 11.05.2017
Fordjas
Re: Gaasiseade
Ahjaa, peres on ka CNG zafira, sellega saab sõita 17 euri eest 300km.
Enamus harilike, loe vaeseid eestlasi ostavad auto nagunii pruugitult. Reeglina gaasiseadmega auto ei ole kallim. Ainult kasutuskulud on odavamad. MOTT

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.