Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: MIDA ENNE TALVE KINDALASTI AUTO JUURES TEHA

06:21 03.09.2004
Pikk (registreerimata)
Mida enne talve kindalasti auto juures teha
Sügis juba käes ja ega see talv ka kaugel ole. Küsimus selline mida enne talvele vastuminemist peaks auto juures ära tegema?
13:12 03.09.2004
Vaalakütt (registreerimata)
Re: Mida enne talve kindalasti auto juures teha
Aku on nr 1, kui vana, vaheta uue vastu (külmaga langeb mahutavus kordades). Kontrolli laadimist, küünlad soovitaks vahetada, vajadusel ka juhtmed, rootor, jagaja kaas. Süütesüsteemi kontrollist ja korrastamisest võiks alustada. Uus mootoriõli oleks abiks, vedelam (sünteetiline) talvel jne. Soovitav hankida plekkveljed talvekummide jaoks (sool+võimalikud jääkonarused jm võivad valukad rikkuda, on ka puruks sõidetud neid talvel). Hea oleks vahetada ka õhufilter, bensiinifilter jne. Jahutusvedeliku võiks vahetada (kontsentraadist segada), sest vana võib lahja olla, aknapesuvedelik külmakindlama vastu jne jne. Tihendid silikooniga kokku, lukusula taskusse, vahatada ja pesta auto.
Esialgu kõik.
13:27 03.09.2004
tupic (registreerimata)
Re: Mida enne talve kindalasti auto juures teha
ja osta korralik jääkraabits või jääsulatusvedelikku. Väike labidaski ei teeks pagassis paha, koos (graniit)liivakotiga.
Labidat läks endal eelmine talv päris mitu korda vaja, sest kui maja eest sahaga läbi sõideti, pidi hommikul hakkama "läbi murdma".
Veel võiks rattakoopa äärised ja küljekarbid mingi möksiga üle käia, kuna suveperioodil tekkinud kriimu võib talvisel ajal teele puistetav kokteil suureks roosteussiks muuta.
21:37 05.11.2019
talveks (registreerimata)
Re: Mida enne talve kindalasti auto juures teha
"Kuidas professionaal valmistab oma autot talveks ette
Suvi on selleks aastaks läbi ning kõik Nipernaadid peavad taaskord pikkadelt sõitudelt talve alguseks koju naasma. Autoomaniku jaoks tähendab saabuv aastaaeg libedaid ja konarlikke teid, kinnijäätunud tihendeid ning ohtrat roosteohtu."
https://www.postimees.ee/6817711/kuidas-professionaal-valmis
tab-oma-autot-talveks-ette
21:47 05.11.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Mida enne talve kindalasti auto juures teha
lahedad laused tekstist:
Oma Mercedese juures kontrollin peamiselt pidurisüsteemi niiskustaset
Kui minna tehniliseks, siis auto kulutab käivitamisel keskmiselt 1500 amprit
08:40 06.11.2019
Veel huvitavaid leide (registreerimata)
Re: Mida enne talve kindalasti auto juures teha
- õli lubrikeeriv toime. Vanasti oli lihtsam, õli lihtsalt määris.
- auto passis on kirjas, et jahutusvedelikku pole vaja vahetada.
- kui jahutusvedeliku külmumistemperatuur ei ole -35, kas siis peab kohe jahutusvedeliku ära vahetama?
- õpetage mind ka krokodillidega autot käivitama.
- kuidas kalibreeritakse valgusvihu kõrgust?
Isegi reklaami kohta on see tekst liiga jama.
09:05 06.11.2019
. (registreerimata)
Re: Mida enne talve kindalasti auto juures teha
Hoidku jumal meid sellise lubrikeeriva spetsialisti kätte sattumast.
Krokodillid on muidugi üldrahvalik nimetus, aga üldiselt kogu see artikkel kubises üsna nõmedast sõnakasutusest. Pidevalt pidi rõhutama, et oma mercedesel...
Ja ega sellised "spetsialiste" on teisigi, kui meie kahte liiklussaadet telekast vaadata või lausa maanteeameti töötajate tarkusi kuulata.
09:10 06.11.2019
mati1222 (registreerimata)
Re: Mida enne talve kindalasti auto juures teha
ja veel: rehvirõhk langeb 2-5% kuus. no krt, siis ma ainult pumpakski. suurel mõned 2a all ja ei kordagi. sõidukal sesoonsed alla ja kontrollin ainult, kehvemal juhul läheb 0,2 bar juurde. kuidas on võimalik selline artikkel kokku treida
09:20 06.11.2019
qp (registreerimata)
Re: Mida enne talve kindalasti auto juures teha
Katkine mootorikett? Kõlab nagu varasem Castroli ja BMW liit?
09:30 06.11.2019
looder23
Re: Mida enne talve kindalasti auto juures teha
Mati, kui tihti sa kontrollid ja 0,2bar juurde paned? 2 bar rõhu juures on see juba 10% erinevust. 2-5 % kuus langust tähendab selle näiduni jõudmist 2-5 kuud. Suurema rehvirõhk korral kiiremini.

Mati, minu viga, jutt oli suurest autost. Üldiselt veerevast rehvist on kadu väiksem kui seisvast. Sõidukas seisab rohkem ning mul küll tuleb korra paar hooaja jooksul sutsuke juurde panna sõiduks rehvidele. Seda nii paari kolme kuu tagant kui tuleb meelde, et võiks kontrollida.

Muudetud 6.11.19 09:41

09:36 06.11.2019
maaks
Re: Mida enne talve kindalasti auto juures teha
Ärme nüüd liialda! Kui 2-e aasta jooksul ei pea rehvi kordagi pumpama siis on 2 varianti ainult: tegemist on täisrehviga (üleni kummist, nagu mõnel aiakärul/ kahveltõstukil) või siis on tegu tühja rehviga, kõigil muudel juhtudel rõhk rehvis langeb aja jooksul (isegi puhta lämmastiku kasutamisega).
2% 2,5bar-st on 0,05bar - seda mingi "vanaisalt päranduseks saadud" manomeeter ei pruugi üldse registreerida.
PS rehvi manomeeter mõõdab rehvi ja õhurõhu vahet, kui tahad tõestatavat katset korraldada, siis tuleb iga kord registreerida ka õhurõhk ja temperatuur.
Näiteks temperatuuri langus +20...0°C mõjutab rõhku rehvis ~7%
10:20 06.11.2019
. (registreerimata)
Re: Mida enne talve kindalasti auto juures teha
Auto hoitakse aasta läbi korras,Talve tulekul pole seetõttu vaja midagi rohkemat teha peale rehvi vahetuse.
10:26 06.11.2019
mati1222 (registreerimata)
Re: Mida enne talve kindalasti auto juures teha
kunagi l.llusest sai 2 tk nankang i võetud. mingi 2 suve sõitsin ja sai siiber. nüüd üle 10a julgelt vedelenud. kuid arvan et kõva 1,5 bar veel sees. kui mõningate andmete juures peaksid ammu vaakumis olema. sama ka varurattaga,suurel polnud 6a vaadanud,ja oli 8,.. sees. sõidukal pole ka aastaid juurde löönud, kuid kannatab vabalt teelt ära tulla.
13:22 06.11.2019
lv (registreerimata)
Re: Mida enne talve kindalasti auto juures teha
Selleks on tänapäeva autodel rehvirõhu andurid. Mõni päev tagasi läks õhutemperatuuri langedes esmalt parem-esimene ja siis kohe järgi vasak-esimene rehvirõhu tuluke põlema. Läksin kontrollima ja oligi rõhud 2,0 ja 1,9 Bar, kusjuures silmaga polnud midagi aru saada. pumpasin nad siis mõlemad 2,2, ning tulukesed kustusid ära ja sõit jätkus. Peale rehvivahetust aprillis polnud küll kordagi muidu rehvirõhku kontrollinud.
13:48 06.11.2019
maaks
Re: Mida enne talve kindalasti auto juures teha
TPMS-le ei saa loota, kuna nõuded selle toimimisele on suht lahjad.
Characteristics of the TPMS according to EU law:
•Warning in the event of pressure loss in an individual tyre (within 10 minutes): 20% lower than operating pressure (Pwarm) at 1.5 bar
•Warning in the event of pressure loss in all four tyres (sudden and creeping loss): 20% lower than operating pressure (Pwarm) at 1.5 bar
•Determination of pressure loss at speeds of 40 km/h to the maximum driving performance of the vehicle
17:43 08.11.2019
Kärss
Re: Mida enne talve kindalasti auto juures teha
# õli /.../ tulemuseks on katkine mootorikett.

#Eelmisel hooajal jäin isikliku auto tihendite hooldamisega natuke hiljaks ja peale
#niisket õhtut ning öiseid miinuskraade ei saanud enam hommikul ust ilma tihendit lõhkumata lahti

#kevadel likvideerin külma hooaja tagajärgi.

Soovitan lugeda, sest artikkel on täis puhast kvaliteethuumorit kümmekond aastat vana auto aadressil. Luban, et isegi moskvitsi ja zhigullimehed tunnevad end kõrvust tõstetuina:) Ehk teisisõnu, kui osta omale meie kliimaolude jaoks projekteeritud auto (isegi mosse/zhigull paistab seda olevat rohkem kui aastakümneid uuem mersu), ei ole vajadust tegeleda ülemõtlemisega ja võib selle kõik ka lugemata jätta. Villaste sokkide vahetamine iga poole tunni tagant ei tee suvekleidist kasukat, kuid talvel käivad suvekleidis ringi ikka vaid need, kelle jaoks on välimus olulisem sellest, et endal mugav oleks. Autode puhul oleks seda mõistlik tunnistada ja mitte rääkida hooldamisvajadusest seal, kus see vajadus on kunstlikult endale tekitatud. Need Eesti talved, kus öised temperatuurid langevad ka parimal juhul vaid mõneks nädalaks alla -30, ei mõjuta kuidagi korras auto elementaarseid tarbimisharjumusi... kui just vett (joogipudelis või kapoti all) autosse ei unusta või tahma tootmist suvekütuse abil ei ürita teha.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.