Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: ARK-I SÕIDUEKSAM

16:34 06.06.2016
läbikukkunu (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Jaa nad tahavadki täita riigikassat .Vaadakem ,mis tegelikult liikluses toimub : Olles sõidutunnis on minust möödasõidetud üle kahekordse pideva joone ,
teine kord sõideti mulle kõrvalteelt otse ette ,õnneks jõudis õpetaja rutem pidurit vajutada( meil oli aga peatee ja ma ei tulnud sellepealgi ,et mõni ei arvesta õppeautoga) ,on antud signaali kuna olen oodanud kuni ringile saan (mõne jaoks võibolla kaua aga mina tajusin ohtu ja ei läinud kohe ringile ) Mõni sõidab ringlit välja ja ei näita suunda ja siis ma ei teagi kas saan minna või ei .Aga vaesed eksamineeritavad ,neid pinnitakse ja lüpstakse raha nagu saab. Kurb aga tõsi .
14:42 07.06.2016
eelmisele (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
See, et sõiduõpetaja pidurit vajutas, see näitab et sa ei ole veel iseseisvaks liiklemiseks valmis. Juht peab olema alati kõigeks valmis.

Iga nädal kuuleme uudiseid milles teatakse koondamistest Maanteametis. Tähendab, et on antud käsk rohkem raha kokkuhoida, ehk siis efektiivselt tööle hakata. Maanteamet on muutunud "äriettevõtteks"
14:44 07.06.2016
parandan ennast (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Maanteeamet- kirjutasin 2x valesti :(
14:41 07.07.2016
Mellu23 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tegin eelmine nädal eksamit Tallinans ja kukkusin samuti läbi seepärast, et olin nn kulgenud kiirendusrajalt põhirajale Pärnu mnt'l (kiirus 70-80), kuskil liiklisseaduses pole kirjas, et ma pean sõitma sealt välja maksimaalse kiirusega. Kui seal pole liiklust, siis tglt void tulla sealt millise kiirusega soovid, aga nemad loevad selle veaks.
Ei tea, kas kaks aastat peaksin vahtralehega ootama seal rajal, et 110ga välja saaks sõita :)
15:30 07.07.2016
anno666 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Sain siiski kolmandal korral veebruaris sõidu tehtud ja load tükk aega juba olemas, on ikka hea küll üksi sõita. Kolmandal korral oli sama eksamineerija, kes esimeselgi korral ja ütlen seda, et läbisaamine oleneb ikka nende tujust ka. Üteldi, et sõit on perfektne ja pole midagi ette heita, eksamineerija oli juba algusest peale teistsugune kui esimesel korral, tegi nalja jne.
Sellel aastal juba 2 jubedat asja ära tehtud: sõidueksam ja sünnitus :D
14:12 08.07.2016
valgemersu (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tere!
Palun jagage infot Tartu arki sõidueksami kohta, kus sõidetakse, mis ohud jne
14:57 08.07.2016
Võin kinnitada (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
et raha väljapumpamine ja õppurite taskute tühjendamine käib metoodiliselt ja sihipäraselt. Sõidueksami sooritamiseks on seda varsti raske nimetada. Kogu püha üritus on suunatud sellele, et õppur ikka oma 5-6-7-8 korda eksamiraha maksaks. Ametlik statistika, mis väidab, et Tallinnas saab umbes 30% esimesel katsel läbi tähendaks ju seda, et autkoolid ei tee üldse tööd. Lisaks ka omad kogemused ja silmaga nähtu. Eksamineeriaje arsenali kuuluvad kõik tagasipöörded vasakule, paremale jne. Kindlasti pole nad rahul kiirusega, mis pole küllaldane, kui sellega saab veel hakkama siis parkimisel on auto kindlasti paremal pool 2cm joontele lähemal. Minu hinnangul toimub mingi jama. Nagu näha, ei muuda Maanteeameti tegevus kahjus kuidagi liikluskultuuri, kaabakad laiutavad endiselt. Kannatab ikka tavaline inimene
20:44 08.07.2016
Mellu23 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Nii, mul õnnestus teise linna tänaseks saada sõidueksamile. Sooritasin. Nüüd võin kindlalt öelda, et asi on inimlikkuses, mida ma Tallinnas ei kohanud. Selle tingimuse võiks panna eksamineerijate tööle võtmiseks: Ole inimene!
13:22 12.07.2016
RometOgar202
Re: ARK-i sõidueksam
palju õnne nüüd tahavad juba sõidueksami võimaluse alles jätta aind kuute kohta
13:27 12.07.2016
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
mis te halate,hullem oleks anda sõidueksam Elvas ja järgmine päev sõites Tallinna ja panna auto Ülemiste parklasse, usu sellised taune pole liiklusse vaja, ülikoole ka paaris linnas, mõned suunduvad lausa välismaale
13:33 12.07.2016
Mellu23 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kas sa arvad, et tipptundide ajal tulevad maalt inimesed linna ja nõmetsevad liikluses? Vaevalt küll! Enamus sellised on ikka pealinnas saanud oma load ja arvavad, et nemad on kõige paremad ja osavamad, tundub, et liigitud ka sinna, kuna arvad, et mujal on mõtetu eksameid teha.
22:23 12.07.2016
2 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Jagan siia siis ühte linki sõidueksami kohta, mõtted on kõik väga õiged ja kõik nii ongi. http://www.vooremaa.ee/suures-linnas-soidueksami-sooritamise
-vajadus-teeb-juhilubade-taotlemise-kallimaks/
16:22 18.07.2016
mul selline juhus (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Mul selline juhus, et peale sõitu ütles:,"et mõned väikesed vead olid... mis ma sinuga siis teen..." piinlik vaikus autos umbes 15sek ja siis käratas et ma ei saanud läbi.

18:32 18.07.2016
opilanesilver (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Mis moodi see tagurpidi vasakpööre sooritada tuleb? Keegi äkki seletaks veidi lähemalt, mida täpselt nõutakse selles harjutuses ja mille vastu ei tohi eksida seal.

Kas see on siis umbes nii, et eramajade piirkonnas tagurdad pöördega vasakule kellegi eramaja aeda? Kas selle käigus tuleb alustada paremal pool teed ja siis tagurdada üle vastassuunavöödi sinna aeda? Ristmiku peal vaevalt sellist tagurdamist tehakse, v.a parempöördega tagurdamine, mille käigus oma suunavöödist ju ei välju.

Aitäh!
08:29 19.07.2016
nipi56 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Eramaja aeda tagurdada ei tohi. Minul lasti sooritada tagurdades pööre paremale. Vaadati seda kas keeramisel lõikan teeäärset muru ja kuidas asetsen pärast pöörde sooritamist. Muidugi ka suunatuled.
09:32 19.07.2016
opilanesilver (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tagurdades paremale pööramist kujutan ette ja seda olen harjutanud ka. Küll aga ei ole päris kindel, kuidas peab paiknema tagurdades vasakule pöördel. Kas alustan paremast tee äärest või vasakult?
21:02 19.07.2016
ttdd23 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kas see foorituli kehtib ka vasakpöörajatele? Või kehtib antud foorituli ainult otse sõitjatele ning vasakpööraja peab punase tule ajal teed andma?

https://www.google.ee/maps/@59.3971839,24.6640613,3a,75y,28.
3h,71.47t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7UyZuydSO-bXzeUKkhgMzw!2e0!7i1
3312!8i6656
22:41 19.07.2016
gonsalez (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kui foor töötab, siis see kehtib ikka kõigile, ka vasakpöördel. Kui ei tööta, siis annad teed nagu igal reguleerimata ristmikul.
10:29 22.07.2016
A. (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Sain läbi esimese korraga. Väga aitas kaasa see, et eksamineerija - Vladimir Teder - ise oli väga rahulik ja julgustava suhtumisega.
Platsil vaatasime üle rehvid ning lähi-, suuna- ja pidurituled (pidurit vajutas eksamineerija ja mina vaatasin, et tuled põleks). Sättisin istme ja peeglid õigeks, turvavööd peale ja minek. Korraks tiirutasin veel prooviplatsil, et näha, kuidas sidur töötab. Alates platsilt väljumise hetkest algas eksam.
Midagi üle mõistuse keerulist ei olnud - käisime TTÜ ringil (4. väljasõit e tagasipööre), sealt edasi palus võtta suuna Õismäele, seejärel läksime Haabersti ringile Ehitajate teelt (3. väljasõit Õismäe suunas). Siis sattusime juba maanteele Tabasalu suunas - seal palus veidi aja pärast ühele väikesele teele sisse keerata, kus tegime kaks harjutust: 30m sirgelt tagurdamine ja kolme manöövriga tagasipööre. Maanteelt tagasi tulles sattusime korraks Nõmmele, kus väikesed tänavad ja parema käe reegel. Samuti keerasime sisse ühte parklasse, kus valisin ise koha ja parkisin ära auto.
Sõitsime sealt tagasi ARKi juurde, arutasime sõidu põgusalt läbi ja eksam sooritatud. Ei olnud hullu midagi.
Edu kõigile tulevastele sooritajatele! Pidage meeles, et peamine on olla enesekindel ja rahulik ning hoida silmad lahti :)
11:51 22.07.2016
opilanesilver (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Õnnitlen eduka soorituse puhul!

Kuidas selle tagurdades vasakule pöördega on? Kuidas on see õige sooritada? Kas eksamil oli ka see sees?

Ma ei jäta ikka jonni ;)
12:16 22.07.2016
Mellu23 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Palju õnne :)

Tagurpidi vasakpöördega pead tagurdama oma ritta ikka. Kujuta ette T kujulist ristmiku, kus on nn peatee ja kõrvaltee. Peateelt üle vasaku õla tagurdad kõrvalteel olevale enda reale, et siis nt paremale minna. Ei tea kas saad mu jutust aru, joonistada oleks lihtsam :)
18:50 22.07.2016
opilanesilver (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Saan sellest aru, et manöövrit lõpetades pean olema kõrvaltee parempoolses ääres ehk siis oma teepoolel. Kas ma pean seda tagurdamist vasakule alustama peatee parempoolsest äärest, olles sõitnud minust vasakule jäävast teeotsast veidi mööda, või tuleb seda teha sama tee vasakpoolsest äärest?

Parempoolne variant tundub endale loogilisem, sest vastasel juhul tagurdaksin ju valel teepoolel vales suunas suurema osa ajast. Keegi oskab öelda?

Ülejäänust arvan, et saan aru. :-)
18:58 22.07.2016
Mellu23 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Ikka oma teepoolelt ehk paremalt.
Kui läheksid kõrvalt teelt vasakule, siis ka ju ikka paremasse ja sama sealt tagasi tulles :)
20:19 22.07.2016
opilanesilver (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tänan, sain aru.
14:25 24.07.2016
vahetan (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Hei, kas kellegil on lähema nädala-pooleteise sees tulemas sõidueksam kuskil Rakveres, Jõhvis, Narvas, Jõgeval vms? Mul on aeg kirjas 30.07.2016 Pärnu büroos, hommikul kell 9 aga kuna olen ise ida-virust, siis tahaks kuhugi lähemale, võiksin vahetada kellegiga :)
13:28 01.08.2016
Arttttt (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Täna sooritasin esimese korraga edukalt sõidueksami Tallinnas.
Eksamineerijaga jäin väga rahule. Algul rääkisime auto ohutuskontrollist ning otseselt ma pidagi väga üle vaatama ei pidanudki. Ringi ümber auto tegin ikka.

Platsil sai kiirelt siduri, piduri ja gaasiga tutvuda. Tegin ka tõusult äramineku. Soovitan seda kõigil teha, kuna edukas sooritus jätab teist kohe parema mulje.

Sõitsime asulavälisel teel Saku poole. Parklas parkimine ja tagasi Tallinna poole. Sõit toimus peamiselt Nõmme piirkonnas. Üheks harjutuseks oli tagurdamine pöördega paremale väga vähese liiklusega teel. Pidin siis tagurdama tee kõrval olevasse taskusse. Peale seda tagurdamine otse (umb 20 meetrit).

Minu vigadeks oli kiiruspiirangu (30) märgi mitte nägemine, ühel ristmikul unustasin suunatule õigel ajal sisse lülitada. 1 korra suretasin auto välja kah. Peale selle oli kõik tibens-tobens.

Eksamineerija pidas positiivseks seda, et ma oskasin ümbritsevat keskkonda õigesti jälgida. See puudutab siis sõidu ajal tahavaate- ning küljepeegilte kasutamist. Ristmike ning raudteede ületamisel tasub kindlasti mõlemale poole vaadata.

Väga tähtis on rahuneda ning külma närviga peale minna.

Ohutut liiklemist teile!
22:16 01.08.2016
eksamineeritav (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tere

Kas teil oleks oma marsuut palun natukene täpsemalt kirja panna? Se oleks väga suureks abiks! Aitäh!
22:26 01.08.2016
jee.kim (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Ja pärast lubade kättesaamist jäädki sama trassi sõitma vää?
18:36 11.08.2016
XS (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kuidas su naine siis tagurpidi pargib, kui slaalomiga hakkama ei saa? Äkki ei alahindaks ja ei alandaks oma naist, ilmselt on su naine veel lihtsalt kogenematu. Manööverdamise osavus tuleb ikka harjutamisega, tegu ei ole mingi soopõhise eripäraga.
14:35 27.08.2016
M3 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kui ma siin foorumis viimase aasta sõnumeid lugesin, et mille pärast on sõidueksamil läbi kukutud jms, siis tundus asi kahtlane selles mõttes, et eksamineeritava jutt võib olla ka mõnikord poolik tõde. Et mis seal sõidueksamil tegelikult toimus, seda kõrvaline isik ei saagi teada, kui tal ei ole võimalust olnud ka eksamineerija arvamust kuulda, videosalvestust vaadata või lausa eksamil kaasa sõita.
Teine asi on see, et sõiduoskuse hindamine toimub konkreetse määruse alusel aga mitte eksamineerija subjektiivse hinnangu alusel. Et kas eksamineerijale isiklikult meeldis eksimineeritava sõidustiil ja –võtted või ei meeldinud, vaid ta peab olema võimalikult objektiivne ja hindamisel lähtuma määruse "Mootorsõidukijuhi eksamineerimise, talle juhtimisõiguse andmise kord ja juhiloa vormid ning nõuded eksamisõidukitele" lisast 4 (B-kategooria sõidueksam). Seal on toodud konkreetselt 9 viga, mille isegi ühekordsel esinemisel võib lugeda eksami mittesooritatuks ja siis veel 10 sellist viga, mille korduval esinemisel võib lugeda eksami mittesooritatuks. Kui neid vigu ei esine, siis ei saa ka eksamit mittesooritatuks lugeda.
Nt ei andnud teed (sõites kõrvalteelt peateele) või ei märganud ristmikku või riivasid parkimisel kõrvalolevat autot. Loomulikult oled kohe läbi kukkunud. Aga nt ületasid ühe korra pidevjoont ja ei näidanud kaks korda suunda ning kukud ainult sellepärast eksamil läbi. No lubage naerda. Aga kui leiad, et sa ei ole selle eksamineerija otsusega nõus, sest see ei ole piisavalt põhjendatud, siis alati on ju võimalus veel ka see otsus vaidlustada. Ja siis vaatavad selle eksami ajal tehtud salvestuse üle ka veel teised inimesed. Ja kõige tähtsam ei olegi ehk see, et eksamineeritaval jääb õigus, vaid see, et eksamineeritaval on vaide esitamise kaudu võimalik näidata, et ta ei pea olema nõus ükskõik millise otsusega, kui ta leiab, et see otsus ei olnud õiglane.
Tähele võiks panna veel sellist momenti, et üks asi on, kui eksamineerija niisama kas sõidu ajal või pärast seda näägutab, norib vms. Aga hoopis teine asi on see, millise otsuse ta pärast langetab. Vastavalt selle määruse "Mootorsõidukijuhi eksamineerimise kord" lisale 4 on tegelikult päris palju nüansse, mida eksamineerija auto juhtimise juures jälgima peab. Ja kui ta tahab eksamineeritava sõidustiili kommenteerida, las ta siis teeb seda. Selle võib isegi rahulikult ära kannatada ja sellisest kriitikast võib isegi kasu olla. Tähtis on hoopis eksam edukalt sooritada. Aga kui nüüd otsus tuleb ka negatiivne, vaat siis peaks küll täpsemat huvi tundma, mis vigade alusel see otsus tehti ja kas see on ka eksamineeritava enda arvates õiglane ja põhjendatud (toetudes sellele sama määruse lisale 4).
Siis veel õppesõidul oleks efektiivsem (eksami eduka sooritamise seisukohalt) sõitmist harjutada konkreetselt nende marsruutide järgi (kontrollitavad manöövrid sh), mida Maanteeamet sõidueksamil ise kasutab. Maanteeamet ise neid küll ei avalikusta aga kõik sõidueksami käinutest võivad ju selle kohta oma autokoolile ja oma sõiduõpetajale tagasisidet anda, kes saab siis seda infot järgmiste juhiloakandidaatide õpetamisel ära kasutada.
Kui ma enda sõiduõpetaja käest selle asja kohta küsisin, siis ta vastas, et enamik tema õpilastest ei viitsi peale eksamil läbisaamist isegi helistada ja tänada nt meeldiva koostöö eest, rääkimata siis sõidueksami marsruudi edastamisest. Ja kommenteeris seda olukorda ka veel umbes nii, et eks see kipub eestlase tüüpviga olema, et vaatab kuidas ise kuidagi hakkama saab aga üksteise abistamisest ja koostööst eriti ei hooli. Pealegi võidakse ju mõelda, et ega minul ju ka õppesõidu ajal infot nende marsruutide kohta ei olnud aga sain ikka hakkama. Küll siis teised peavad ka hakkama saama. Siit võib siis ka seda järeldada, et kui sellist üksteise informeerimise traditsiooni ehk kommet ei ole, siis on sellega alguse tegemine raske.
Mõned ehk arvavad, et selline sõidueksami marsruutide järgi harjutamine ei ole õige, kuna juht peab igal ajal ja igas olukorras hakkama saama, ka temale varem tundmatus kohas. Siis mina väidaksin seepeale, et kui eksamineerijad tõesti nii ranged ja kiuslikud on, nagu selle foorumi põhjal mulje on jäänud, siis on nö vastuabinõude tarvituselevõtmine ikkagi õigustatud. Ja eks selline õppesõit, kus ma igal järgmisel ristmikul veel ei tea, mis suunas edasi sõidan, üks paras karussell on. Ega tavaelus ei hakka ju ise ka enne sõitma, kui tead, kuhu sa üldse jõuda tahad ja mõtled ka marsruudi enne enam-vähem läbi. Aga eks inimesi ole ka muidugi igasuguseid. Mõnele nooremas eas inimesele ehk tõesti meeldib ka niisama rooli keerata ja lõbusõitu teha.
Pealegi, kui inimene on õppinud neid 8-10 marsruuti rahuldavalt läbi sõitma, küll ta siis ka mujal hakkama saab. Ega äsja sõidueksami edukalt sooritanu ei peagi veel vilunud juht olema, vaid selleks saadakse alles hiljem, pärast mõneaegset autojuhistaaži. Sellest ju ka see esmase juhiloa nõue.
Siin foorumis on ka märgata üksikuid eksamimarsruutide edastamisi ja see on muidugi väga teretulnud. Aga selline informeerimine peaks olema just massiline. Umbes nii, et iga teine või kolmas eksamineeritav annab selle info edasi. Et kõik need 8-10 varianti, mida Maanteeamet hetkel mingis büroos (Tallinnas, Sauel, Tartus jne) eksamineerimisel kasutab, oleks teada. Ja esimene kanal peaks olema just enda autokool ja sõiduõpetaja. Alles siis võib ju ka selle foorumis avaldada. Foorumi puuduseks on küll see, et siis võivad sellest teada saada ka need, kellel seda teada vaja ei ole (nt Maanteeamet ise).
12:46 29.08.2016
To M3 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Maanteeameti uus juht rõhutas, et seoses "rangema" eksamineerimisega puudub nüüd vajadus vahtralehe järele. Sellest järeldub, et eksam muudeti rangemaks ja ühe vea puhul loetakse eksam mittesooritatuks.
Sai isegi esimene eksam läbi kukutud ja täiesti alusetult. Lihtsalt riigile rahateenimise mekk oli asjal juures.
16:59 29.08.2016
joosep eelmisele (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Mida tähendab "täiesti alusetult"? Mingi põhjus pidi ju toodama, et läbi ei lastud? Huvitaks ennast ka, millega tänapäeval läbi ei saa.
14:12 30.08.2016
To eelmisele (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Väidetavalt olin ennem eksamineerimis teekonna pähe õppinud.

Oled nüüd rahul ;)
15:02 30.08.2016
joosep eelmisele (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Sellisel juhul täiesti õigustatud läbikukkumine eksamil. Eksami eesmärk pole ju pähe õpitud salmi korrata, vaid näidata küpsust ka teistel marsruutidel sõita.

Kujutan ette, et hakkasid mälu järgi olematuteks pööreteks reastuma või siis ei kuulanud üldse, kuhu on vaja sõita. Sõitsid paremale, kui oli vaja vasakule. Ühesõnaga, sa ei täitnud eksamineerija korraldusi. Niimoodi kukub ka muudest eksamitest läbi, kui lahendad "mingisugust oma ülesannet".
16:05 30.08.2016
eelmisele (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tegelikult olin selles piirkonnas 2-3 korda ainult sõitnud. Aga jala käin seal piirkonnas iga tööpäev. Lihtsalt eksamiks valiti "vale" koht.
19:37 30.08.2016
kolmandale katsele (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Ilmselge on see ,et tuleb nii kaua harjutada kuni suudan minna külma närviga eksamile ja teha see lõpuks ära .ma tean ,et ma olen seda võimeline sooritama aga lihtsalt ju pole veel olnud õige aeg.70 tundi on vähe,et eksam edukalt sooritada ,mul soovitati 100-120tundi enne sõita .ma vahepeal lausa mõtlesin soetada mopeedauto (pole vaja lube ) ja sellega harjutada ja sõita kõik raskemad kohad läbi .Igapäev hommikust õhtuni .Aga nad liiga kallid ,kallimad kui tava autod.
08:36 31.08.2016
To Kolmandale katsele (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Ära võta lisatunde. Vaheta autokool ära. Mul oli sama keiss. Esimeses koolis sõitsin 21tundi ära ja nõuti, et maksaks 80tunni eest veel. Vahetasin kooli ja seal maksin 20-ne tunni eest ja load on nüüd käes.
12:33 13.10.2016
haikux (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
infoks automaadilubade tegijatele.
tallinnas tehtakse nüüd alates sügisest automaadilube maanteeameti enda autoga: uue Toyota Aurisega.

sellega paar nüansssi:
a) kui päeval eksamit teed ja tagatuled ei põle, siis ära imesta. mudelil on LED päevasõidutuled ja mingil minule arusaamatul põhjusel puudub LED-ikatega mudelitel tagumiste gabariiditulede päeval põlemise kohustus.

b) masin on varustatud tahavaatekaameraga ja sellel on ka jooneabi. Tagurpidi käigu sisestamisel aktiveerub ekraan ja seda lubas eksamineerija mu naisel igatahes täitsa kasutada.
14:08 13.10.2016
maaks
Re: ARK-i sõidueksam
haikux, mida teile seal autokoolis üldse õpetatakse?
Gabariidid ei peagi põlema koos päevatuledega, LED-ga ei ole sellel mingit seost (päevatuled võivad teatavasti ka hõõglampidega lahendatud olla).
Gabariidid peavad põlema kui kasutad udutulesid päevatuledena, aga siis ei tohi põleda pooltuled (va halva nähtavuse korral loomulikult).
15:30 13.10.2016
haikux (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
maast: enam ei õpeta mulle autokoolis keegi. minu lubadel juba üle 10 aasta staazhi ja ka üle 250 000 km-i maha kärutatud.

ma ütlen minule arusaamatu seetõttu, et miks lubati gabariitidel mitte põleda päeval. kui tuled põlevad ees, siis põlegu ka taga.
reaalses olukorras ainult LED-päevasõidutuledega tekib selline olukord, kus tagagabariidid päeval ei põle. võibolla mõni erandvärd reegel mingil imelikul autol.
paberil võib olla igasugu asju kirjas, ma mõtlen reaalset olukorda reaalsetel autodel.

miks:
a) meie turule müüdud autodel põlevad lähituled ja tagumised gabariidid ka seisundis OFF. minu kogemused (~10-15 autoga) on igatahes sellised. see kohustus tuligi sellest, et autojuhid alatasa unustasid tulesid panna.
b) seisundis PARK põlevad park-tuled (või LEDid) ja tagamised gabariidid mõlemad
c) käsitsi päevasõidutuledele lülitused on need üldjuhul integreeritud udukatesse (a la skodal) ja siis peavad ka tagatuled põlema.

kui ei ole meie regiooni auto (või vana, st vist mingi alates ~2000+-st a nõuti eestis ostetud autodele OFFi puhul kohustuslike lähitulesid-gabariite)

sõida veidi ringi. näed üpris kiiresti, et mittepõlevad tagatuled tähendavad sisuliselt 2-te valikut: kas on ees LED päevakad, või unustas juht tuled põlema panna (ja pole meie regiooni auto, näiteks väljamaalt toodud, kus pole päeval tulede kasutamise kohustust).
17:07 13.10.2016
12321 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
alates 2013 müüdavatest uutel autodel ei põle ühelgi valgel ajal tagumised tuled peale piduri tulede. kui on üle 10 a staashi siis võiks ka aja ja muude asjadega kursis olla juhul kui lihtsalt ei ole sündinud vaidlejaks.
17:13 13.10.2016
maaks
Re: ARK-i sõidueksam
OK, veel 1x aga loe hästi aeglaselt: kui autol on päevasõidutuled (misiganes pirnidega ja kelleiganes paigaldatud), siis nendega koos gabariidituled (sealhulgas esimesed ja tagumised) ei pea põlema.
Päevatulede eesmärk on lähenevat sõitukit paremini märgata - kuidas tagumised tuled seda edendaksid :-) ? Küsid et kui tagant läheneda - sõida kuhu vaatad/ vaata kuhu sõidad.
Meie turule toodetud autodel ei põle kõikidel pooltuled asendis OFF. Ja kui põlevad on sul õigus see süsteem ringi ehitada. Lihtsalt tootjal oli võib-olla odavam lisada pooltuledele automaatika (1 relee) kui et paigaldada eraldi päevasõidu tuled.
Aga mulle tundub, et sinu probleem on sügavam - sa ei saa aru et LED on lambi tüüp, aga mitte päevasõidutule tähis (DRL) :-)
07:22 15.11.2016
tallinn-ark (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Sai samuti eile käidud eksamit sooritamas. Esimese korraga sai tehtud.

Algas kõik siis auto n.ö ülevaatusega. Sai vaadatud üle n.ö rõhk, suunatuled ja pidurituled. Sellega aitas tema. Autos olles küsis, mida on vaja teha enne sõidu alustamist. Turvavöö, peeglid, peatugi. Peale seda ütles, et lähme platsile, saad harjuda autoga, mille peale ma ütlesin, et pole vaja, alustame kohe.
Sõidu marsuut oli: Arkis paremale, akadeemia ringteele, sealt tagasipööre, edasi haabersti suunas. Seal ütles, et sõida märkide järgi Keila suunas. Maanteel sõitsime, kuni mingi hetk pöörasime vasakule vähese tihedusega liiklusesse. Seal tegime siis 3 harjutust, 3 . punkti ümberpööre, parkimine ning tagurdamine ( väike kurv oli seal sees). Tagurdamise koha peal soovitan kohe kindlasti rahulikult võtta talvel, kui lumi maas, sest joontest võid ainult unistada. Kõik 3 harjutust sai edukalt tehtud. Tagasi sõitsime arki suunas enam-vähem sama teedpidi. Kui teed sissesõidu arki poole, kus on 10km kiiruse piirang, siis KINDLASTI jälgige parema käe reeglit. Ta ütles mulle, et see nii mõnelgi saanud saatuslikuks seal. Parkisin ära, küsis, mis ma arvan, kuidas läks. Seletasin ära ning ütles, et eksam sooritatud.

Nii nüüd vigadest, n.ö nippidest ja muud asjalikku tulevastele, kes lähevad sooritama.

Minu veaks luges ta selle, et ma ei sõitnud alati n.ö piirkiirusega asulas. Kõikus 46-52 km/h. Kindlasti, kes ei ole erinevate autodega sõitnud, minge platsi sõidule!! Nendel autodel on väga selline "ebameeldiv" gaasi pedaal, mis vajab väga palju harjumist. Sa ei pruugi alguses isegi tunda seda gaasi pedaali, kui vajutad (pöördeid kas üldse ei võta või avastad, et pöörded juba liiga kõrgel). Eriti kui alustad sõitu paigalt.
Rohkem mul vigu. Ütles, et väga tubli olin. Et olin koguaeg teadlik enda ümbrusest.

2. Jälgige pidevalt peegleid!!! Harjutage see endale sisse. Kui läbiviija märkab, et pidevalt jälgite enda ümbrust, siis kindlasti aitab see kaasa nr .3 punktile, millest kirjutan.
3. Väike n.ö nipp. Kui satute kuskile nt kusagil paremakäe reegli kohta, aga te ei ole kindel. Te peaksite natuke nägema vaateväljas, kuidas läbiviija paneb jalad pedaalidele valmis. Tihtipeale teeb ta seda ainult siis, kui võib tekkida ohtlik olukord millegi pärast. Teine nipp, kuidas aru saada on see, et kui näed ristmiku, siis püüa vaadata, kas sa näed "kõrval teel" anna teed märki või peatu ja anna teed (stop).

See ei vasta minu arust tõele, et kukutatakse sind läbi meelega. Autokooli eksami tegin vigadeta ja seal n.ö "peedistati" rohkem. Öeldi, et olen valmis küll, peaksin ilusti hakkama saama.

Edu tulevastele!!
11:37 15.11.2016
Tallinn ARK-ile (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Mida see 3-punkti ümberpööre endast kujutab? Ei saa hetkel aru.
12:24 15.11.2016
maaks
Re: ARK-i sõidueksam
18:18 15.11.2016
.irv (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Mäletan, et üks kord tegin sellist "3-punkti ümberpööret" maanteel....Kahjuks oli toonane kord õppeautoks Honda. Seal teadagi tagumine käik ei käi sisse manseti tõstmisega ega ka kangi alla vajutamisega...Ja nii juhtuski, et tagumise käigu asemel sai sisse....neutraal. Ja kuna asi oli asulavälisel teel, mis teatud kallakuga ja maanteekraavidega palistatud, siis...
Tagantjärgi on muidugi lõbus meenutada.
21:22 15.11.2016
Võrueksam (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tere! Kas keegi on hiljuti teinud sõidueksami Võrus? Palun kirjeldage marsruuti ja nipiga kohti. Kui varem pole käinud, aga paar tundi enne harjutada, kas siis on eksami läbimine mõeldav?
16:54 25.11.2016
Kerliiis
Re: ARK-i sõidueksam
Tere!
Lähen ka oma esimesele sõidueksamile tuleval kuul. Lugesin küll foorumi läbi, aga mõtlesin, et ehk on kellelegi veel anda soovitusi, nippe Tartu ARK sõidueksamiks ning millised sõiduõpetajad need meeldivamad on ja millised mitte.

Lugesin Maanteeameti lehelt, et keskmiselt võiks olla 100 õppesõitu tehtud, mis tundub päris suur number ikka ja päris suure summana ka veel. On see nii? Muidugi, mida rohkem sõita, seda parem, aga annab ju ka ilusti autokooli tundidega ära teha (vajadusel paar lisasõitu juurde)?
09:49 28.11.2016
100.... (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Nõutavad õppesõidu tunnid teed koolis täis ja teed koolieksami ka ära.
Ülejäänud 70-79 (õppe)sõitu teed ARK-i autoga. Üks ARKi eksam annab 10x rohkem kasu kui autokooli sõit.
12:26 03.12.2016
ebanormaalselt pikk järjekord (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Ma tean, et see teema on juba ammu ära leierdatud, AGA mis paganama moodi Tallinnas on need järjekorrad nii pikad???
Praegu kirja pannes saab ALLES 15.02.2017 sõidueksamile!!!!! See on lausa ebanormaalne.

Tuttav sai kogemata 29 novembrile niimoodi, et juhuslikult logis 28 hommikul sisse ja vaatas kas on varasemaid aegasid ja voilaa järsku oli tekkinud.
Mismoodi on muidu järjekord 1,5-2 kuud aga mingil päeval tekib lambist üks eksamipäev kus on vabu aegu terve päeva ulatuses. Selleks ajaks kui ta mulle seda uudist teatas ja ma sisse logisin olid ajad juba läinud.

Kas Tallinnasse eksamile (Normaalsel ajal) saada ongi vaja iga päev, iga tund, iga minut lihtsalt seal e-teeninduses käia ja valvata et äkki nüüd tuleb aeg??!?!?!?
10:23 09.12.2016
K (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Ise elasin sama kadalipu läbi, et varem Tallinnas aega saada ja istusingi reaalselt kogu aeg seal ja jälgisin, et aega saada ja pääsesingi löögile. Vaid niimoodki saabki.
10:12 13.12.2016
brrrrr (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Varsti on sama situatsioon nagu meditsiinis!
Eriarstile ootad paar kuud ja operatsioonile terve aasta või rohkem.
MASENDAV!!!
12:12 14.12.2016
Kerliiis
Re: ARK-i sõidueksam
Käisin täna hommikul eksamit tegemas Tartus, sai esimese korraga sooritatud, aga eksamineerija oli noorem meesterahvas, väga mõistev inimene oli.
Sõitsin koolitunnid täis + 1 lisatund enne ARKi (polnud sõitnud oma kaks kuud), närv oli sees, aga jälgisin kindlalt märke ja sõitsin ikka peamiselt maksimaalse kiiruse lähedal. Endale kindlaks jääda ja märkide järgi saab kenasti liikluses ikka hakkama.
Soovin edu kõikidele teistele!

Muudetud 14.12.16 12:15

17:31 11.01.2017
mannu28
Re: ARK-i sõidueksam
Käisin ka siis Tlnas ARK eksamil. Autod nii tundlikud, et lihtsalt ei saanudki tunnetust kätte. Lausa jube. Viidi siis vähemalt pooleks tunniks ainult ühesuunalistele, kuskil mujal sõita ei saanudki. Ajuvaba.. Ainult kogu aeg paremale ja vasakule jne... Voila aga üldiselt olin ka ise süüdi, kuna närv ja pinge oli nii suur ja sellest ka lõpuks suurem viga. Üheski auto roolis polnud nii hull see sõit mul kui ARK. Ja mis puutub eksamineerijasse, siis too küsis väga ebakompetentseid küsimusi, näiteks mis tööga ma tegelen. Nagu a la kas rahakott ikka täitub piisavalt. Siis kommenteeris veel paari viga, mis minu arust oli suht-koht nokkimine...saan aru et vaadata tuleks vasakult paremale, aga teie neiu tegite hoopis vastupidi teisel ristmikul. Esimesel vaatasite päris õigesti. Muidu oli kohati jälle tore alguses ja ütles, et rahulikult, aga kui vaatasin ajaliselt, et a la enamus aega veetsin algaja juhina ühesuunalistel, mida ma saan aru, et peaxin ka oskama sõita eks, siis eksimusvõimalus on seal ka kõvasti suurem. Isegi pädevad juhid teevad seal vigu, eriti kui nii pikalt seal aega veeta. Mitte et see mu õigustus mu enda veale oleks, aga siiski. Mulle hakkas tunduma juba ARK ette jõudes, et ta ajas mu nii endast välja, et ka sõit kannatas. Öeldakse küll, et ei taheta sõiduga kukutada läbi, aga kas just ühesuunalistel 30-40 min peatuda on õige?! Et teistele soovin külma närvi ja sõitke lisaks neid nõmme ühesuunalisi. Ise lähen ka rõõmsalt Tlna omasse uuele katsele. Mis halvasti, see uuesti. Loodetavasti saan teise eksamineerija, kes alustaks kergematelt teedelt, mitte kohe ja kogu aja ühesuunalistel. See teekond oleks võiks olla ARK esimaste juhilubade taotlejatele natukene teistmoodi algusega, ringristmikke ei saanud sõita, ka mitte sirge peal eriti, maanteedel. Ainult sinka-vonka seal ühesuunalistel, parem ja vasakpöördeid tehes. Nats pettunud aga mis teha. Juhtub. Uus ja teine katse. Edu tulevastele sooritajatele ja peaasi, on jääda rahulikuks. Kui närv alt veab, võib ka heast juhist saada ARK autodega käkerdis :D...! Loodetavasti saan ka oma load kunagi kätte, ei tea, kas just TLNA ARK aga elame, näeme ! :) ja vigadest õpitakse.

PS! Tegemist oli esimese katsega :)

Muudetud 11.1.17 17:38

01:40 21.01.2017
ninel
Re: ARK-i sõidueksam
Proovisin kolm korda teha sõidueksaami,ei saanud kahjuks.Iga kord eksamineerija räägib,et hästi sõidan,aga ei saa juhilubad,kuna mina ei ole enese kindlalt ja liiga palju muretsen.Arvan,et see on loomulik inimese jsoks.Väiksed vead olid.Eelmisel korral sõitsin rohkem kui üks tund ja ei saanud.Kolm eeinevad eksamineerijad räägivad,et sõidan hästi aga on vaja veel tulla eksaamile ja näidata oma ebesekindlust.Tegin ring Akadeemia teel.Esimest korda varem pöörasin parema poolt,siis eksamineeria palus korrata ring ka.Tegin uuesti ja väga hästi.Siis ta ütles,et tulge järgmisel korral,tehke esimesest korda seda ringi ja siis saate juliluba.
Märkasin,et inimene peab sõitma nagu inimene suure kogemusega 10 aastad ja hästi orienteeruma Saues näiteks.Mul on selline tunne,et nad ei taha anda juhiload.Ma ei usu,et kõik inimesed sooritasid eksaami ja ei teinud mitte ühtegi vigu.Väga kurb kuulda iga kord:"Te sõidatr hästi,aga tulge järmisel korral.
11:23 31.01.2017
njaa (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Käisin ka ARKi eksamil jaanuari alguses. Ei saanud läbi. Aga selline jutt, et "Sõidad hästi, aga load saad järgmine kord", on neile minu arust tavaline ja seda ütlevad nad tihti nendele, kes esimest korda lähevad eksamit tegema.

Kõik harjutavad ju sõidueksamiks ning ettevalmistuseta ei lähe keegi. Tundub, et neil on mingi päevane kvoot, palju nad inimesi läbi kukutavad ning leiavad ikka mingi vabanduse. Sõidad asulas tohutult lumisel, jäisel vms teel 30-ga ohutuse eesmärgil - öeldakse, et sõidad liialt aeglaselt. Sõidad sellisel teel 50-ga, öeldakse, et kiirustad jne. Oled ettevaatlik - pole piisavalt ebakindel. Sõidad vabalt - oled ohtlik ega vaata enda kõrvale, ette, taha, lakke.. Nagu mingid Metsiku lääne reeglid.

Mul pole mingit loogilist põhjendust sellistele läbikukkumistele, kui vaid arvamus, et tegemist onl ihtsalt päevaste kvootidega raha saamise eesmärgil MNT-le. Muidugi on neil hea öelda, et tule järgmine kord ja siis saad load. Ootad siis oma eksamiaega nagu jumala õnnistust.
22:04 02.02.2017
lootusetu xxx (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Mina tüüpiline läbikukkuja ,mul on selline tunne hakkan ilma lubateta sõitma .Trahvi on juba odavam maksta kui pidevalt ennast eksamil stressata ja läbi kukkuda ,mõtetu asi see sõidueksam .Nagunii kukun jälle läbi ja nii juba varsti lugematu arv kordi ,küll pole sirgelt pargitud ja seda siis mm täpsusega ja küll on liialt aeglane sõit jne jne Vigu leitakse sest neid lihtsalt tahetaksegi urgitsega ja leida :(
08:43 03.02.2017
To lootusetu (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Sa mine tee Saue ARK-is eksam. Seal hinnatakse sõiduoskust ja liikluse tundmist. Tegin eksami seal. Lihtsalt sõit Hiiule ja siis sauele tagasi.
10:46 03.02.2017
to lootusetu xxx (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Njah, arusaadav, et tekib lootusetus, kui pidevalt läbi kukud.

Samas püüa rahulikuks jääda, see on kõige alus. Ole tagasihoidlik ning jäta endast mulje kui algajast. Samas ära ole liiga uje ega arg, kuna eksamineerija peab sinuga ennast kindlalt tundma. Kui tunned, et autos on ebameeldiv vaikus, siis räägi millestki, täiesti lambist kas või.

Kui eksaminaator hakkab küsima töö kohta, siis ütle, et töötad politseis ning seoses töö mahu kasvuga on vaja hakata mobiilseks. See peaks välistama selle, et ta hakkab tegema vihjeid raha maksmisele ning peaks teda ka dresseerima. Võimalik, et pigistab isegi natukene silma kinni.

Ole muidu sõbralik, avatud jne. Nemad on ka inimesed ja klienditeenindajad tegelikult. Sõimata ja laimata saavad ka ka kindlasti. Ära sina ole selline.
15:49 08.02.2017
Yeee56 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Mina sain enda juhiload tehtud novembris neljandal katsel. Kolm korda käisin tegemas Tallinnas. Kohutav lihtsalt. Tõesti selline tunne, et seal kukutatakse meelega läbi. Nt ühel eksamil Tallinnas kukutati selle pärast läbi, et külgboksis jäi auto ja teeserve vahele mingi 10cm rohkem vahet kui muidu. Edasi kaebaminsel poleks mõtet olnud, kuna neil jääb tavaliselt õigust ülegi. Minu arvates see polnud õigustatud põhjus, et läbi kukutatakse. Rääkisin sõiduõpetajaga ka sellest ja tema soovitas minna Sauele eksmit tegema. Ja tõesti, Sauel sain kohe esimese korraga tehtud, sain veel kiita ka, et nii hästi sõidan ja jälgin liiklust. Sõitsime Hiiu ja Nõmme vahele ühesuunalistele teedele. Väga lihtne oli, kui reegleid tead ja oskad kõike jälgida. Seega soojalt soovitan sauele sõidueksamit tegema minna. Seal on normaalsed inimesed, kes ei kukuta ilma mõjuva põhjuseta läbi. Tallinnas oleksin ilmselt eksamit jäänudki tegema.
14:51 09.02.2017
RometOgar202
Re: ARK-i sõidueksam
üks kiire küsimus.et siin suve lõpu poole oli see uudis et jääb järgi vaid 6 kohta kus saab sõidueksamit teha aga kas see siis jõustus või ei jõustund?
12:27 10.02.2017
adfadf (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Aga igat harjutust on võimalik 2 korda teha. Küljeboskil peab auto ju jääma max. 20 cm kaugusele teepeenrast?

Ise sain Tallinnas teisel korral load. Eksamineerija oli seekord teine. Palju rahulikum ning mingit meelega jama ei korraldanud. Sõitsime põhiliselt Tallinna ümbruses maanteedel ning harjutused olid ka lihtsad - parkimine, sirgjooneline tagurdamine ning tagasipööre piiratud kohas. Sain läbi.
21:38 12.02.2017
korduseksamite arv (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
"Eesti Autokoolide Liit ja maanteeamet püüavad parandada olukorda, kus B-kategooria juhiloa taotlejad riiklikul sõidueksamil massiliselt põruvad.

Eelmisel aastal tegi esimese korraga sõidueksami ära vaid 46 protsenti tulevastest autojuhtidest, aasta varem oli protsent 51. Korduseksami tegijad, keda on aastas ligi 18 000, pikendavad oluliselt eksamijärjekorda, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Kui rohkem kui pool juhiloa taotlejatest riiklikul sõidueksamil põrub, on tegemist tõsise probleemiga, tõdes ka maanteeamet. B-kategooria omandamise eest tuleb autokoolis maksta 350-400 eurot, selles summas sisaldub paarkümmend sõidutundi. Lisatund maksab keskmiselt 18 eurot, mis tundub paljudele kallis ja nii minnakse eksamile puudulike oskustega - lootuses, et ehk veab.

"Kui läbisaamise protsent oleks suurem, siis oleks meil ka vähem pahameelt nii autokoolide poole pealt kui ka nende juhikandidaatide poole pealt, kes täna tahavad lube saada. No keskmiselt teise korraga tehakse eksam ära. Harva on neid, kus käiakse kolm korda, kuus korda ja kaheksa korda," märkis maanteeameti eksamiosakonna juhataja Tarmo Vanamõisa.

Vanamõisa lisas, et aastate rekord on umbes viiskümmend korda ja see ei ole üldse naljakas, sest eksami riigilõiv on 40 eurot. Aastas tehakse 18 000 korduseksamit.

"Kui ikkagi kool ütleb, et te peaksite võtma natuke sõidutunde või mingeid asju lihvima, siis parem võtke see kaks-kolm lisasõidutundi ja tulge siis eksamile, see on rahakotile oluliselt kergem kui te pärast maksate mitu korda riigilõivu," soovitas ta.

Küsimusele, millega sõidueksamil peamiselt põrutakse, vastas Eesti Autokoolide Liidu president Enn Saard, et läbikukkumise põhjused on väga tihti kõige lihtsamad. "Parkimine, ümber nurga tagurdamine. Hästi tihti on lihtne asi: inimene sõitis 40 minutit ära ja siis ei saa lihtsa parkimisega hakkama," nentis ta.

Saard sõnas, et õigem oleks suhtuda rangemalt nendesse eksimustesse, mis liikluses toovad kaasa raske tagajärje, näiteks eksimine tagasipöördel või möödasõidul.

Samuti pelgavad paljud seda, et eksamit ei saa teha kooliautoga.

"Me küll loodame, et seda hakatakse uuesti lubama. Siis inimene saab teha selle autoga, tal kaob üks hirm ära, et see on võõras auto," lausus Saard.

Kui kooliautosid lubada, tuleb neile paigaldada salvestusseadmed, nagu praegu on eksamikeskuse autodel. See investeering pole aga kõigile autokoolidele jõukohane."

Toimetas
Laur Viirand

http://uudised.err.ee/v/eesti/5c4f19bb-cc63-4818-9dfd-582309
d2807f/autokoolid-ja-maanteeamet-uritavad-vahendada-kordusek
samite-arvu
17:03 08.03.2017
Kõik on võimalik (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Lõpuks sai ka minu kadalipp edukalt läbitud . 6 kord Tallinnas .Kõik ikka sõltub ka eksamineerijast .Seekord oli väga rahulik eksamineerija ja midagi ülemõistuslikku ei olnud .Teekond oli suhteliselt lihtne kuid pidin olema väga, väga tähelepanelik ,seda eriti linna tihedas liikluses .Püüdsin sõita sujuvalt liiklusvoolus ,et ei jääks kellelegi jalgu ja samas ei ületaks piirkiirust .Harjutustest oli : piiratud alal tagasipööramine (minu lemmik) ,pöördega paremale tagurdamine ja sõidu lõpuks ka ühes väikeses parklas parkimine .Eksamineerija jäi mu sõiduga üldiselt rahule,üks väike viga oli aga mitte midagi liiklusohtlikku .Võin öelda,et ikka kõik sõltub oma närvist ja ka eksamineerijast millises tujus ta on .Edu eksamil.
P.S Enne eksamit võtsin palderjani .
08:44 15.03.2017
maaks
Re: ARK-i sõidueksam
09:19 15.03.2017
loolek (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
kukkusin kiiruse ületamise eest läbi XD
09:43 20.03.2017
Prillid nurjasid sõidueksami (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Prillid nurjasid sõidueksami

õiduõpetaja Andrei Naani õpilasel jõudis pärast pooleteistkuulist ootamist möödunud laupäeval kätte B-kategooria sõidueksami aeg. Naine ei jõudnud Saue büroos autossegi istuda, kui eksamineerija teatas, et eksam on lõppenud – nimelt olid juhikandidaadil ees prillid.

Prille ei olnud aga märgitud tema kehtivale tervisetõendile.

Sarnane kogemus oli mõni aeg tagasi ka Testudo ning Radial autokoolide sõiduõpetajal Tõnu Karbil. «Minu õpilasele öeldi, et võta prillid eest ära ja kui oled suuteline eksamit tegema, siis võid teha,» rääkis Karp. Kuna õpilane tundis end prillidega kindlamalt, ei tohtinud ta rooli istuda. Ta pidi uuesti riigilõivu tasuma ja ootab nüüd uut eksamit.

http://pluss.postimees.ee/4049995/prillid-nurjasid-soidueksa
mi
08:38 25.03.2017
Läbikukkuja (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Käisin eile 4. Korda tegemas sõidueksamit, kukkusin läbi. Sõitsin 2 korda ristmikule liiga kiiresti veendumata ohituses. Midagi ei juhtunud, viisakas oleks olnud teistele teed anda. Pikivahe hoidmine asulavälisel teel, paaris kohas suunatuli ununes. Eksamineerijad on erinevad, seda olen õppinud. Mõni karjub, mõni ei vaevu suhtlemagi. Eilne eksamineerija oli super. Peale eksamit vaevus 20min analüüsima minu sõitu ja minu vigu. Samuti analüüsisime ka poditiivsed asjad läbi. Kokkuvõtteks: tuleb olla rahulik, mitte tormata. Läbisin autokooli 2012, praegu sõidan tallinnas õppesõidumärgiga naisega. Eks siin ongi see suurlinna ja väikelinna vahe. Ise läksin väikelinna kuna sinna sain kõige kiiremini aja. Väikelinnades on autojuhid harjunud rahulikult liiklema, samuti jalakäijad ja muud liiklejad on harjunud, et neile antaks teed isegi kui neil ei ole õigust.
20:50 01.04.2017
Pahalane (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Mina nüüd ka arki eksamil ja no nii tige juba... esimene kord oli loll viga maanteel tagasipöördega, liiga kiiresti ühinesin liiklusvooga ja teised autod jõudsid järgi...
Teine kord ei saanud parklast väljagi, enda lollusest oleksin teisele autole otsa keeranud...
Nüüd lähen varsti uuesti eksamile, ehk saab seekord tehtud ka... järjekorrad on ikka eepilised... esimene kord ootasin 2 kuud ja nüüd oleks peaaegu sama kaua pidanud ootama kuid õnneks sain aja varasemaks :)
Võtan autokoolist veel lisatunde ja loodan et seekord ikka ära ka teen...
Ma olen arki eksami alguses jube närvis, esimene eksamineerija võttis alguses kohe närvi ära kuid teine tekitas seda vaid juurde... vb ka siis balderjani nuusutama ennem kui eksamile?
10:26 05.06.2017
Spioon123 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kui keegi soovib teooria.ee materjalidele ligipääsu siis saan anda kasutaja. Eesti keeles/vene keeles. Nädala jagu õppimist veel ja teste. Endal vaja pole, enam.

iparnaste@gmail.com
17:17 06.06.2017
Ee (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kas kellegil on kogemusi sõidueksami vaidlustamisega. Käisin Tartu arkis sõidueksamil, kõik harjutused said sooritatud positiivselt esimesel katsel 10min enne eksami lõppu pidin aardla-jalaka tn ristmikul andma teed vasakult tulevatele autodele. Nägin ka märki aga ei jõudnud niikiiresti reageerida kui juba eksamineeria pidurit vajutas ja eksami mitte sooritatuks luges. Pigem on minu puhul asi põhimõttes sest ma ei olnud kuskil kesetristmikku ega sõitnud kellegile ette lihtsalt läks reageerimisega sekund kauem kui eksamineerial. Leian et ta vajutas pidurile natuke ennatlikult ja ei lasknud mul olukorda lahendada.
Kas saan õigesti aru et kui eksami vaidlustan ja see kinnitatakse siis pean ikkagi sõidu uuesti tegema lihtsalt saan seda teha riigilõivuvabalt. Internerist ja mnt.ee ei suuda seda infot leida.
Tänan kes vastavad. ☺️
18:34 06.06.2017
Sebija1 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Sa vaidlustad tulemuse. Kui määravaks sai ainult see eksimus siis negatiivne otsus tühistatakse ning loetakse positiivseks, sest neg otsuse alus langeb ära ja uut eksamit sooritama ei pea.
18:43 06.06.2017
Ee (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kuna nüüd on võimalik eksamiprotokolli e-teenindusest vaadata siis seal on märgitud ainult see raskeks veaks. Keskmiseks veaks on märgitud asulvisel teel käiguvahetus kiirendamine. Ehk siis ei saanud 90km/h nii kiiresti yles võetud peateele keerates samas yhegi auto sõitu ma ei takistanud sest tee oli tyhi. Aga tänan vastamast
08:34 07.06.2017
jarru (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Oma tegevusest peab andma märku aegsasti, et toimuks sujuv ja õigeaegne pidurdus, suhtes teepikkusega, mis on jäänud ohtliku kohani. Antud juhul siis õigeaegne pidurdusega alustamine. Asulakiirusel liigub auto sekundiga edasi 14 meetrit, see on peaaegu 5-kordse maja kõrgus. Kui sellise maa võrra hilineda teatud olukorras pidurdamise algusega...Ega sinu eksamineerija ei aima ju, kuidas käitud analoogolukorras, kui juba üksi sõidad ja ta kahtleb, kas ei ole sul siiski vaja teha mõned lisatunnid. Võid vaidlustamist proovida, kuigi sügan kahtlevalt...
10:40 07.06.2017
18 eurt tund ja kallis (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
18.- tund on kallis??? Autoremont on 49.- tund. Oleneb sellest kas hoolid oma elust ja varast ning teiste eludest. Sellise tunnihinnaga ei saa riigi maksegi makstud ja mustalt tegutsevad ettevõtte on vist hinna nii alla tõmmanud. Takso seisuhind tunnis on ka kallim ja taksosid kasutatakse nii, et järjekord on taga. Eelistuste küsimus rohkem ikkagi.
10:43 07.06.2017
Tuleb vaie esitada (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
11:48 07.06.2017
Xxxxccc (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Käisin tegemas sõidueksamit. Saatuslikuks sai parkimine. Nimelt asulavälisel teel pidin parkima auto. Esimesel korral parkisin auto võimalikult teeäärde, mille peale eksamineerija ütles et nii teeäärde parkides võib näiteks kaassõitja kukkuda kraavi. Teisel katsel parkisin sirgemale pinnasele poolenisti teele ja murule. Sõidueksam läbi - haljasalal ei tohi parkida.
20:20 07.06.2017
prillid (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Käisin täna tegemas Tallinnas sõidueksamit ja läbisin edukalt. Käisin eile Sauel eksamit tegemas, aga kuna ma läksin prillidega ning neil polnud sellest mu tervisetõendil märget siis ei lastud isegi autosse istuda. Ma küll vaatasin päev enne sellel eesmärgil oma tervise tõendit ja seal olid justkui prillid märgitud, ju siis oli vales kohas. Aegadega läks väga hästi, sest teooriaeksamile registreerimisest kuni juhilubade kättesaamiseni läks vaid kaheksa päeva aega. Mulle öeldi ka et saan riigilõivu tagasi küsida tegemata jäänud eksami eest, kui teen avalduse, et tegemist oli arsti veaga.
18:39 10.06.2017
p3771 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kas keegi oskaks öelda, kui pikad on ARKi järjekorrad Tartus praegu?
21:26 10.06.2017
ARK eksam on liiga ohtlik (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
18:54 12.06.2017
Tallinna vahtraleht (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kui eksamineerija juba pidurdab ,ongi hilja ja see loetakse raskeks veaks .Minu õpetaja soovitas kui on" anna teed" märk näha, hakka aegsasti hoogu maha võtma ehk pidurdama .Nii tegin ka eksamil ja sellega probleeme polnud küll aga ei saanud parkimisega hakkama ja see tõttu sai paar korda läbi kukutud Tallinnas .Praegu vaatan oma kodu maja ees ,igaüks pargib nagu tahab .Mõni on joone peal lausa .Kurb aga tõsi .
15:25 13.06.2017
Eksam Viljandis (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tartus järjekorrad u 2 kuud. 18. mai sain 4. juuliks alles aja. Pidevalt peab mntameti lehel jälgima, kas kuskil vabaneb aeg. Ise võtsin niimoodi hoopis Viljandisse aja 23. maiks, päev enne eksamit. Kutiga sõitsime linna läbi (esmakordselt käisin üldse Viljandis). Järgmine päev siis eksamile. Jube närv oli sees kyll. Olin viimane, eksam oli 16.15.
Eksamineerijaks oli Peeter Kohv. Kohe algusest sain hea enesetunde, tutvustas ennast ja eksamit ja oli väga toreda hoiakuga. Ytles kohe ära, et 3 asja tuleb sooritada, igaks asjaks 2 katset. Vaja oli teha kylgboks, mäe pealt minek ning ümber nurga tagurdamine. Sidur võttis maru ülevalt sellel autol, ytles et algul harjutame ja siis mingi hetk läheb eksamiks (ytleb seda ette). Algul maantees6it, siis linnas ja harjutused. Kylgboksis natuke mähkisin, mäe pealt minek sai teise katsega tehtud ning tagurdamisega probleeme polnud. ARKi ees analyysis mu sõitu ja vigu ning ytles, et liiklusohtlikud ei olnud, vaja lihtsalt rohkem kogemust ja autotunnetust aga eksam sooritatud!! :) kokkuv6ttes v2ga tore eksamineerija. Linn on väike ning ei oskagi muud soovitada, kui et märkide järgi sõita. Ei ole midagi teises linnas hullu teha eksamit.
Edu teistele! :)
07:52 15.06.2017
Arkijuhiload (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
mina käisin Tartu eile ehk siis 14,06,2017 ja olin Kuulo Kade all ja päris hea eksamineerija soovitan sain ühe korraga läbi.
09:21 16.06.2017
pikad järjekorrad (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
"Sõidueksamil hakatakse eelistama äsja autokooli lõpetanuid.

Pikkade sõidueksamijärjekordade leevendamiseks eelistatakse nüüdsest sõidueksami aegu broneerides äsja autokooli lõpetanuid, korduseksamit saab A- ja B-kategoorial sooritada alates 30 päeva möödumisest luhtunud katsest.

"Korduseksamid on üks nendest põhjustest, miks sõidueksamitele tekivad pikad järjekorrad. Äsja autokooli lõpetanud juhikandidaadid on oodanud nädalaid enda võimalust ning eksamile tulles võib saada neile saatuslikuks pikk paus sõidupraktikas," selgitab Maanteeameti eksamikeskuse juhataja Risto Kasemäe.

"Nüüdsest registreerime sõidueksamile eelisjärjekorras autokooli äsja lõpetanud juhikandidaadi, korduseksamile saab registreerida 30 päeva möödudes ebaõnnestunud katsest. Igal läbikukkumisel on oma põhjus või põhjused, juhikandidaadil tuleb oma oskusi veel lihvida ning selleks on mõistlik võtta lisatunde autokoolist või juhendajalt. Sõiduoskuste lihvimine nõuab aga omakorda lisaaega."

http://www.ohtuleht.ee/811495/soidueksamil-hakatakse-eelista
ma-asja-autokooli-lopetanuid
12:01 25.06.2017
MM (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kus kohas sõitsite (mis suunas jne.)
Ise lähen ka kohe, kohe eksamile, siis saaksin ka need kohad enne läbi käia.
Nagu aru olen saanud, siis külgboks, sirgjooneline tagurdamine on kindlasti sees?
17:22 26.06.2017
Sõidueksam Tallinnas (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Minu marsuut oli selline : Mnt .parklast välja tagurdamine siis edasi parklast väljasõit vasakule - sealt siis " anna teed " märgi juurest paremale (mäepealse tee ) otse ja siis jälle vasakule (raja) tn -seal paremale akadeemia teele -siis tuleb ring ja ringilt tagasi pööre 4 väljasõit - otse edasi akadeemia tee ja sealt tuleb ristmik (Konsumi juures olev ristmik ) sealt paremale (kadaka teele ) otse edasi ---kuni tuleb kadaka tee ja ehitajate tee ristmik ,sealt vasakule (ka üks raskemaid kohti ) (hoolega vaadata märke ) ja pööre tuleb teha väga filigraanselt ja õigesti - edasi haabresti ringi suunas ja sealt Keila suunas sõit - kusagil enne Tabasalu märki tuli keerata paremale ja seal pidin tegema esimese harjutuse : piiratud alal tagasipööramine -siis otse ja sealt foori juurest jälle vasakule (Tallinna suunas tagasi ) -seejärel kusagil kõrvalilses kohas keerasime paremale ja sõitsime niisugusse kohta kus sai teha järgmise harjutuse: pöördega paremale tagurdamine - seejärel suundusin maanteele tagasi ,sõit läks edasi Tallinna suunas ,hiljem päris täpselt ei mäleta aga kusalit keerasin paremale (seal oli tee remont ja pidin pingsalt jälgima märguandeid ja et auto ei läheks kusagile posti vastu ja samas hoidma ka pikivahet 4s nagu maanteel ettenähtud,siis jõudsin Kadaka puiesteele ,seal siis oli väike parkla ,selles sai tehtud 3mas harjutus :parkimine omal vabal valikul (tegin tagurpidi boxi) -edasi suundusime mööda Kadaka pst Mnt ameti ette parklasse tagasi .Eksam kestis ligi tund aega.
Ma ei tea kuidas praegu lood Haabersti ringiga kuna siis oli talv kui eksamit tegin aga ilmselt viiakse praegu enamik Nõmmele .
19:39 26.06.2017
A! (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Iga autojuht võib järgi proovida-kõrvalistmel istuda on palju hirmsam, kui rooli taga.
Sama efekt võib olla ka eksamineerijatel, kes vähe varem pidurdama kukuvad, kui asjad juhikohalt vaadates veel täiesti kontrolli all on.
Üks selline hetk ja eksam lõppenud. Täiesti subjektiivne värk, sõltuvalt isiku närvikavast ja muudest tehnilistest üksikasjadest.
No tuleb järsku jube põis peale vms, aga sõidu lõpuni veel hulk aega. Kui oled kogenud hunt, võid igal hetkel eksamineeritava selle baasilt üle kavaldada. Kuulduste järgi on neile veel ette antud protsent, palju võidakse eksamitelt läbi lasta. Seetõttu kuu lõpupoole vist suht võimatu üldse läbi saada-preemiat ikka ju tahaks.

Ja täitsa huvitaks veel selline asi. Kui näiteks tuua üks paide eksamineerija tallinna ja anda talle kaasa kõige õelam kohalik asjapulk, kui kaugele nad jõuaksid sealt mäealuselt? Või vastupidi. Sotsiaalse eksperimendi korras oleks täiesti kasulik ka maja siseselt selline asi läbi teha ja vaadata, mis saab.
23:20 26.06.2017
Tartukad (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kas keegi Tartu omadest ka hiljuti on eksamit teinud? Kuhu siin viiakse ja mis ülesandeid tegema peab? Millises kohas olete läbi kukkunud jne?
00:19 28.06.2017
Examilt (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Mina olen kukkunud läbi Tartus juba 4 korda. Esimesel korral keerasin ringil ette. Teisel korral ületasin mitu korda kiirust ja 2 viimast kukutati läbi. Üleelmisel korral ma sõitsin 50. alas 45-ga ja hakkasin aeksalt juba pidurdama aga ikkagi pani plokki ennem ristmikku väites, et lähenesin liiga kiiresti kuigi pärast hiilisin ristmikule veel päris pikalt(õnneks lubas edasi ise sõita) Ja viimane kord oli kõik ok ja kiitis ka veel aga siis ma ei tea kas talle meenus, et tal kiire ja järksu tetas, et ma sõidaksin bussipeatusse(maantee ääres) ja teatas, et exam läbi kuna keerasin ette. Aga autod olid päris kaugel ja ei takistanud ma kedagi. Ennem arki jõudmist helsitati talle ja ta teatas: Olen kohe Arkis ja panen auto garaazi ja tulen. Muideks minu exami lõpuni oli veel u 15 min. jäänud.....kuhu kurat sul kiire on minu exami ajal???? Kõik seigad Tartu arkis.
09:24 28.06.2017
A! (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Hakkab tulema juba.
Julgemalt kodanikud läbikukutatud, julgemalt.

Sihuke kamm ajab meele ikka vähe mõruks, sest pole see esimene kord sarnaseid jutukesi kuulda.
Päris nii ikka ei saa, et tööajal käiakse ülemusega kohvikus või titel mähkmeid vahetamas ja kinni maksab selle jama maksumaksja. Rääkimata ebamugavustest eksamineeritavale ja riigi usaldusväärsuse löögi alla panemise.

Siinkohal sügav kummardus nendele eksaminööridele, kes oma tööd hingega ja ausalt teevad. Te väärite tunnustamist. Mõtlen siinkohal ka seda, et pärast sõitu väike analüüs vigadest ja soovitusi edaspidiseks või midagi selles vaimus. Väike nali enne sõidu algust, et pingeid maha võtta või pisike julgustus ei teeks ka paha. Tean, sellie suhtlemine sõidu ajal on keelatud, kuid oleks inimlik siiski inimlikuks jääda.

Samas,kui ülevalt poolt on peale pandud läbitavuse protsent ja teisalt on ka pahatahtlikke inimesi sel alal, siis nagu teada rikub juba väike tilk tõrva terve meepoti. Just selle väärosa käbe eemaldamine oleks oluline eeskätt nendesamade tublide inimeste hea nime taastamiseks. Politseist ju kunagi ka sihuke kahtlane kaader minema saadeti ja enam mingit suuremat jama ses osas pole, et peaks maksma altkäemaksu ja nii edasi.

Ehk saakski osaliselt asja põhjusena näha seda, et altkäemaksu enam küsida ei juleta, kuna eks sealgi ole inimesi vahele võetud küll ja veel, ja nüüd siis elatakse oma kibestumust nõrgemate peal välja. Vale amet siis valitud, soovitaks soojalt mingi muu tootva tööga tegelda, kus ei pea inimeste saatuse üle sel viisil otsustama. See spekulatsioon on küll veidi pahatahtlik, pean tunnistama ja mul oleks üsna hea meel, kui see nii poleks.

Seega, organisatsiooni ja ameti hea nime taastamine eeldab ausust ja otsustavust suisa süsteemi seest, et võõrkehad saaks välja puksitud. Tavaliselt küll kipuvad hammasrataste vahele jääma head inimesed, kes juba oma loomult ehk tagasihoidlikumad ja suli petab kontrolli tavaliselt ära. Nii, et on oma ohud ka ses seespidises puhastamises. Kuigi öeldakse veel, et kala hakkab mädanema peast, eks ole siingi oma tõetera sees.
Aga uuriv ajakirjandus arvatavasti juba tegutseb, tuleks head materjali, kui vähe otsida, inimesi ära kuulata.
13:48 28.06.2017
R.K. (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Kui vaadata seda pilti, mis meil tänavatel toimub, siis ma pigem usuksin eksamineerijaid, kui korduvalt läbi kukkunuid. See on ikka masendav, kuidas sõita ei osata.
18:45 06.07.2017
peeterp aan (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Käisin täna just sõidueksamil Sauel, esimese korraga sooritatud. Kõik väga lihtne ja muretsemiseks oli põhjust tegelikult oluliselt vähem kui vaja oleks olnud. Peale eksamit sain lausa kiita, et väga hästi sõidetud, tundis end kogu aeg turvaliselt ja kui ühte olukorda poleks olnud, oleks hindeks 5+.

Enne sõitu uuris tulede kohta, pisut läks segi, mis on mis, aga sellest suurt numbrit ei tehtud, rehve kontrollima ei pidanud hakkama, uuris vaid, mis on kõige olulisemad tuled ja kontrollisime, kas põlevad. Selgitas kenasti ära, kuidas eksam hakkab välja nägema ja ei ühtegi närvilist hetke.

Ring siis Sauelt Tallinna, Laagris üle raudtee, Hiiu parklasse, sealt üle raudtee ühesuunalisele, vasakpööre, Vabaduse puiesteele, Saku turboringteele ja sealt tagasi Saue ARK-i. Kogu marsruut siin: http://imgur.com/80exVJo

Harjutused tagurpidi parkimine oma valitud kohale, pööre kitsas kohas ja tõusult minek, kõik esimese korraga.

Eksamineerija nime ei mäleta, aga väga sõbralik venelane, kes tuli tegelikult Tallinnast. Sõit reaalselt kokku 45 minutit, platsil tegin ringi ümber Maanteeameti hoone ja alustasime.

Paar pisiviga tekkis, ühesuunalise tee pealt kitsasse tänavasse pöörates läks pisut üle joone vastassuunavööndisse, aga korrektuur kohe ja tegi vaid väikese märkuse. Kõige suurem ehmatus tuli Vabaduse puiesteel sisuliselt fotofinišiga vilkuva rohelise/kollase tule situatsioon. Mainisin kohe ära, et siin läks nüüd väga napilt. Peale sõitu mainis, et ta ei näe ka millisekundiga ja meetri jagu antakse armu, seega veaks ei lugenud, aga palju puudu ei jäänud. Järgmise foori all pidurdasin juba agressiivsemalt. Vabaduse puiesteel kindlasti ette vaadata kuna mõned foorid lähevad seal rohelisest kollase peale kiiremini kui isegi reageerida jõuab, seega kui juba on pikalt roheline olnud, võib julgelt kiirust vähendada.

Kokkuvõttes soovitan ainult märke jälgida, nende järgi sõita ja kui tundub, et tegid kerge eksimuse, tundub parem seda kohe peale vea tegemist ka kõva häälega eksamineerijale öelda, et oleks aru saada, et said ka ise aru, mis valesti läks.

Minu poolt väga positiivne kogemus ja seda närvi, mis päevi enne eksamit kaasas käis, polnud küll vaja. Kui oskad sõita ja suudad roolis rahulikuks jääda, läheb kõik sujuvalt. :)
15:20 18.07.2017
designated driver (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Sooritasin eelmine nädal sõidueksami Tartu ARKis esimeselt korral. Sõitsin teeviitade järgi Tartu Lennujaamani, seal parkisin ja sõitsin teistpidi tagasi. Kuskil tänavatel pidin tegema kolme manöövriga tagasipöörde ja siis üle vasaku nurga tagurdamise. Kuskile keerulistesse kohtadesse ei viidud, eksamineerija oli kaa väga okei.
19:20 19.07.2017
Nimi reserveeritud (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tere,
Esiteks mainin ära, et ei käi veel autokooliski. Kui mingi minu väide on vale, ärge liigselt pahandage. Tekkisid mõned küsimused ja märkused, mille puhul usun, et need võisid olla ka teistelgi.
1. Kas liiklusseadus mitte ei kohusta juhte valima teeoludele ja _oskustele_ vastavat sõidukiirust? Teoreetiliselt ei tohiks lubatust aeglasem sõitmine (eeldusel, et ei takista teisi) olla keelatud.
2. Kas eksamisõidukil salvestatakse ka sõiduki ümber (taga, küljed) toimuv? Manööverdusvigu ei saaks ette suunatud kaamera põhjal tuvastada, vaidlustada.
3. Kas eksamineeritavatel on võimalik eelnevalt vajadusel tutvuda auto kasutusjuhendiga? Konkreetselt huvitaks auto kiirushoidiku olemasolu ja kasutamine.
4. MKM 2011. a määrus nr 50 lisa 4 ei loe eksamit mittesooritatuks, kui juht ei järgi eksamineerija korraldusi. Kas see tähendab, et eksamineerija võib igal hetkel oma suva järgi nõuda juhilt seaduse rikkumist? Teisest küljest oleks eksamineerija pidev jutt juhtimist segav asjaolu ja vist liiklusseadusega vastuolus.
5. Sama määruse punkt 2.1.1 kohaselt loetakse sõidueksamil tõsiseks veaks (ehk eksam mittesooritatuks) "liiklusohu tunnetamine ja pidurdusvalmidus". Kui eessõitja teeb äkkpidurduse, tuleb talle otsa sõita, sest muidu näitad üles valmisolekut pidurdada ja kukuksid eksamil läbi? Sama punkt ei saa olla mõeldud eitavana, sest järgmine punkt oleks "foori või reguleerija keelava märguande eiramine".
6. Kas enne sõitu on võimalik eksamineerijaga plaanitav marsruut üle vaadata? Vastasel korral võiks ta nõuda viimasel hetkel mitmerealisel teel parempoolsest reast vasakpöörde tegemist vms.
Lõpetuseks teemakauge, väga üldine küsimus autokoolidest. Vanaonu oli aastakümneid sõiduõpetaja, kellele meeldis kontrollida (uudse mõistena "läbi kukutada") õpilaste teadmisi mootori tööpõhimõtte kohta. Nüüd vist ei õpetata koolides vist isegi rehvivahetust? Osad klassikaaslased on juba load teinud ja kommenteerisid näiteks esmaabikoolitust nii, et maksad raha, istud ühe päeva loengus ja saad linnukese kirja.
Tuletan veelkord meelde, et kindlalt tean autodest ja liiklusest niipalju, kui igapäevane jalakäija või kaasreisija võiks teada. Olen huvi pärast lihtsalt natuke seadusi ja foorumeid sirvinud.
21:56 19.07.2017
Marko
Re: ARK-i sõidueksam
Väga head küsimused!
Ma vastama ei hakka ,kindlasti tead neid vastuseid isegi. Pealegi ei ole sellel eksamil läbisaamisega erilist pistmist. Minu tütar, kes oli päriseksami ajaks peaaegu igapäevaselt kolm aastat Tallinna kündnud, sai eksamil läbi alles siis kui ma eksamiautole enda omaga järgi sõitsin. Ma tahtsin lihtsalt näha, mida ometi ta siis eksamil valesti teeb, mida ma igapäevaselt ei märka.
Jõudu ja jaksu!

PS tol ajal ei salvestatud midagi.

Muudetud 19.7.17 22:00

23:07 19.07.2017
A! (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Hea tõdeda, et veel lubasi mitteomav persoon suudab nii hästi formuleerida sellise hulga valupunkte.
Siit võid sa küll vastukaja saada, iseasi palju sel kõigel seaduslikku kaalu on ja mis selle teadmisega pärast eksamit teha ongi. Eriti kui läbi saad.

Soovitaks sarnase kirja otse eksamite korraldamisega tegelevale organisatsioonile saata.

Päris huvitav oleks isegi neile küsimustele ametlikke vastuseid kuulda.
Selgeid ja üheseltmõistetavaid vastuseid, mitte mingit laialivalguvat sedasamust.
Huvitav, et ajakirjandus ei viitsi selle teemaga eriti tegeleda. Lihtsalt korrutatakse pressiteateid ja ongi kõik. On meil üldse veel uurivat ajakirjandust, või teevad kõik ainult tellimise peale lugusid?
15:10 20.07.2017
arvan (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Üldiselt on loogika selline, et kui ikka pidevalt läbi kukutatakse , on see tegelane korruptant ilmselt, ootab altkäemaksu, sest enne peab ju klientuuri sellega tekitama, et oleks eksamineeritaval kindel tunne, et ausalt polegi võimalik läbi saada.Mõni kontrollija võiks sellised vahele võtta, teha pisivea ja vaadata, mis vana vunts tahab.
16:58 20.07.2017
Nimi reserveeritud (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Tere,
Tänan esialgsete vastuste eest.
@Marko. Ausalt, enamikule ei oska ma isegi vastuseid pakkuda, rääkimata kindlast teadmisest. Kiirushoidiku kasutamise infot võiks teada.
@A! Oleks tore, kui keegi, kellel on juba load olemas, võiks need küsimused esitada. Nagu üks sõiduõpetaja/eksamineerija eespool mainis, võivad enne eksamit esitatud lollid küsimused eksami sooritamist mõjutada. Äkki MNT pressiesindaja saadab kirja edasi samale inimesele, kes hiljem sinu eksamit vastu võtab.
Super, kui küsimused vaataks varasemalt üle juristi haridusega inimene, kes nt esimesele küsimusele seadusliku põhjenduse leiab.
@arvan. Selleks, et pistisevõtja vahele võtta ja kohtus ise karistamata jääda, peaks olema käimasoleva uurimise/menetlusega seotud isik (politseiuurija). Vist peab olemas olema isegi kohtu luba.

Kuna autokooli kohta käivat küsimust tagasi ei lükatud (rangelt võttes teemaväline), küsin seda, mis tõesti huvitab. Autokooli õppekava järgi minnakse juba 4. sõidutunnil (2. moodul) tänavale. Kui oled autoga üldse sõitnud 90 minutit (1. akadeemiline tund on "tööasend ja turvavarustus"), kas see veidi vara äkki ei ole?
Siin foorumis on juttu olnud ARKi ümbruses kasvavatest puudest. ARK/MNT-l on sõidueksamit tutvustav ARKi/MNT video http://youtu.be/8tpSzHXzWfg . Mingil ajal jäi nagu videost meelde, et eksamineerija oleks öelnud juhile, et puu taga oli peidus liiklusmärk, aga praegu ma seda kohta ei leidnud. Kui kellelgi seisab ees sõidueksam, võiks seda videot siiski vaadata.
Juriidilise osa täienduseks, tahaks esitada teemavälise retoorilise küsimuse, miks küsitakse liikluskindlustust eurodes, kui kindlustusseaduses on lubatud vaid kroonid?
17:37 20.07.2017
MerilinH1234 (registreerimata)
Re: ARK-i sõidueksam
Käisin 18.juuli tegemas sõidueksamit Tartus. Kellaaeg oli pärast lõunat. Ei ütleks, et palju liiklust oli, ja et nüüd hommikul vara parem eksamit teha on. Minu arvates oli pärastlõunasel ajal väga hea eksamit teha. Esialgu lubas eksamineerija ARKi platsil nö proovika teha ja siis edasi juba eksamiga alustada. Tegin ühe tiiru ja läksime eksamit tegema. Eksami käigus siis 15min asulavälist sõitu ja ülejäänu asulas sees. Lisaks tuleb teha kolm harjutust. Kui esimese korraga ära ei tee, siis saad ühe korra veel proovida. Mina pidin siis asulavälisel teel tegema tagasipöörde, linnas sees parkima poe parklas ja pöördega tagurdama üle parema õla. Harjutused sain kõik esimese korraga ilusti tehtud ja sõitmine tuli ka hästi välja. Eksami lõpus sain kiita ilusa sõidu eest ning sooritus oli positiivne. Eksam kestis kokku 45min.
Mida mina soovitan on see, et ärge ajage ennast närvi. Võtke vabalt. Ise olen suur eksamite põdeja, aga mõtestasin endale selle eksami kui tavalise sõidutunni võõra õpetajaga. Eksamineerija oli väga rahulik, sõbralik ja selgitas eksami käiku.
Eksamit tehes ära unusta suunatuld ja ära sõida ega pargi haljasalale (parkides ei tohi ka auto nina ulatuda haljasalale). Jälgi kogu aeg peegleid ja liiklusmärke!! Ja kui lähened ristmikule, kus sinul on teeandmise kohustus, siis hakka juba aegsasti hoogu maha võtma. Kui sa jääd nt ristmikul natuke liiga eemale seisma ja tahad autot natukene edasi lasta, et paremini näha, siis ütle eksamineerijale, et sa liigud natukene edasi, muidu võib ta aru saada, et sa kavatsed ristmiku ületada ja kui peaks mõni auto tulema, siis võid eksamil läbi kukkuda.

Nael kummi!!!

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.