Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: NAAST VÕI LAMELL?

18:31 25.02.2020
---lisa-pilte--- (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
huvitav, miks naastukummardajad ignoreerivad naastude oluliselt halvemaid pidurdustulemusi märjal ja kuival asfaldil - sellised need põhimaanteed ju tavaliselt on, ka lumega talvedel - ja ülla-ülla, kiirused on neil suuremad, kui kusagil külavahel, tavaliselt. Suunastabiilsusest ei ole suurt mõtet rääkida, nael põhimõtteliselt ei hoia suunda - tõsi, nn põhjamaa lamell on üsna lähedal sellele.
22:09 25.02.2020
ddig
Re: Naast või lamell?
Äärmused kipuvad domineerima taas.
Naljakas on väide, et naast kiilasjääl ei tööta, kui ka see, et naastuga sõidavad tõelised mehed vms :-)


Kuigi ma kaldun üsna selgesti olema lamellrehvi eelistaja, siis see mingil juhul ei tähenda, et ma kuidagi naastrehvide vajalikkusesse üleolevalt suhtuksin. Näen täiesti selgelt, et on piirkondi ja olukordi, kus nende kasutamine õigustab ennast kuhjaga ning kuigi lamellrehvidega saaks enamus juhtudel hakkama (mõnes olukorras siiski ei saa kah), siis kui iga päev on vaja kümneid või koguni sadu kilomeetreid läbida jääl, siis ma valiksin ise samuti naastrehvi. Nii tegin ka kui mõni aasta tagasi käisin lastega Soomes Himosel suusatamas. Majutuskoht oli nõlvast ca 80km kaugusel ning mäel käisime kahel päeval. Õhutemperatuur oli mingil hetkel -26. Läbisõiduks kujunes natuke alla tuhande kilomeetri ning ca 80% sellest tuli sõita kiilasjääl. Tänu naastrehvile sain sõita oma tavapärases tempos ning erilist ajakadu ei tekkinud. Kiirteel sai ka üsna tõsiseid mitmikavariisid nähtud aga ise õnneks ohuolukordadesse ei sattunud.

Paar aastat tagasi käisin uuesti perega Soomes ning sedakorda Tahkol ja igaks juhuks sai jälle naastrehvidega mindud, kuid jääl õnnestus liigelda vaid mõnikümmend kilomeetrit.


Ennast vaatleja rolli pannes on naastrehvide ülemäärase austamise juures kaks peamist probleemi - neid kasutatakse massiliselt valel ajal vales kohas (sest äkki ... blablabla) ning kui need on kord paigaldatud kiputakse liiklema nii nagu oleks tegemist rööbassõidukiga. Näiteid valedest hinnangutest on juba siingi teemas toodud.


Eespool mainiti juba naastrehvi kehvasid omadusi asfaldil liigeldes ning see on ohutuse aspektist üks peamisi põhjuseid, miks ma eelistan kasutada (kõva seguga) lamellrehve. Pidurdusteekond ja kurvikiirus (auto käitumine põdratestis) on märkimisväärselt erinevad. Põhitrassidel liigeldes tähendab see, et ka korraliku talve puhul sõidad enamuse ajast piiratud ressurssidega, sest oled nn jäärehviga asfaldi peal.
Teine oluline põhjus on müra. Enamus autod küll pakuvad piisavalt head müraisolatsiooni, et ei ole põhjust rääkida salongi kostuvast naastukrõbinast. Küll aga ei ole ka väga hästi isoleeritud alusvankri/vedrustusega autodel pääsu salongi kanduvast madalsageduslikust mürast. Inimeste tundlikkus on erinev ja paljud ei pane seda tähelegi, minu jaoks on see (pikkadel maanteesõitudel) üsna häiriv/väsitav asjaolu.
Kolmas, ja ohutuse aspektist võib-olla isegi peamine põhjus, miks eelistan ka jäistes oludes lamellrehve (et mitte öelda kardan naastrehve) on see, et kiirused lähevad naastudega liiga suureks : - )
23:19 25.02.2020
Kärss
Re: Naast või lamell?
Anonüümikule: siin teemas võtavad ju sõna piisavalt inimesi, kes kasutavad paraleelselt (eri autodel) naastusid ja lamelle - on kursis ja kasutavad mõlema parimaid omadusi selleks kõige paremini sobivas kohas. Oleks ajuvaba kasutada nende mõlemate omadusi vastupidiselt just kõige sobimatutes kohtades:)

Naaste pole kiilasjääl vaja mitte niiväga sõitmiseks, vaid kohalt ära saamiseks. Eriti siis, kui koormaga käru sabas ja ülesmäge minek. Puhtalt ohutuse mõttes, et terve kolonn maanteel ei peaks end seismiseni pidurdama ja seejärel minut-paar selle käruga lamelliuskliku pidamise piiril kiirendama.
09:15 26.02.2020
maaks
Re: Naast või lamell?
"huvitav, miks naastukummardajad ignoreerivad naastude oluliselt halvemaid pidurdustulemusi märjal ja kuival asfaldil"
Defineerime siis "oluliselt halvemad" tingimused numbrite näol (NB 2016a numbrid, uuematel võivad need vahed erinevad/veelgi väiksemad olla):
https://www.upload.ee/image/9563411/Naast_vs_lamell_TM2016.J
PG

EDIT 28.02: Legend: SINISED on naastud ja oranžid lamellid
Bridgestone lamell kuival: 34m vs naast 33,9m vahe +0,3%
Pirelli lamell kuival: 34,1m vs naast 34,9m vahe -2,3%
Continental lamell kuival: 34,7m vs naast 32,7m vahe +5,8%
Michelin lamell kuival: 35,6m vs naast 32m vahe +10,1%
Goodyear lamell kuival: 36,1m vs naast 32,8m vahe +9,1%
--
Bridgestone lamell märjal: 43,9m vs naast 39,4m vahe +10,2%
Pirelli lamell märjal: 40,4m vs naast 37,8m vahe +6,5%
Continental lamell märjal: 42,4m vs naast 39,2m vahe +7,6%
Michelin lamell märjal: 41,9m vs naast 37,4m vahe +10,7%
Goodyear lamell märjal: 37,3m vs naast 40,4m vahe -8,3%
--
Niipalju siis "oluliselt halvemast" pidamisest :-)
Nüüd kui natuke nendest numbritest kaugemale mõelda (mõni äkki suudab, aga kui ei suuda, siis pole vaja enda vastu liiga karm olla), siis legaalsele kiirusel või isegi +10...15km/h liigeldes ei ole võimalik sattuda olukorda kus KUIVAL või MÄRJAL teel ei tule rehvide kehvema pidamise tõttu auto kontrollimisega toime, sest rehvide pidamise piir on tüki maad kaugemal kui liikumiskiirus seda nõuab. Kui nüüd aga legaalsel või +10km/h kiirusel liigeldes lumel/ jäistes oludes (mis pealegi võivad üllatada) on see piir kohe sealsamas - ehk siis ma hea meelega kaotan natuke kuival/märjal sõiduomadustes kui et annan natukenegi tagasi libedate olude omadustest.
Selles osas olen täiesti nõus, et lamell hoiatab varem - juba poes kauba kirjelduses on hoiatus juures "lamellkumm" :-) :-)

Muudetud 28.2.20 16:21

11:05 26.02.2020
PS (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
Seda kuradi Goodyeari pole mõtet kiita - täielik saast nii naela kui naelata. Ma pole viimased 20 aastat aru saanud, miks ta testides nii hea paistab..
15:17 26.02.2020
... (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
nonääd siis- meie autodel juba aastaid guudjeer all olnud ja nüüd guudjeeri odavbränd sava eskimo ning ei kurda üldse. seega rehviteema on nagu õllegagi- mis ühele solk, see teisele mõnus rüübe.
15:24 26.02.2020
... (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
aga
1.
https://www.delfi.ee/news/paevauudised/krimi/fotod-libeduse-
pohjustatud-onnetusse-sattus-ema-kahe-lapsega-neist-uks-imik
?id=89055313

ja
2.
https://www.delfi.ee/news/paevauudised/krimi/fotod-kaos-tart
u-maanteel-on-hirmus-libe-mitu-autot-on-teelt-valja-soitnud?
id=89053763


seega ilmselt on rehvivaidlus mõttetu, sest meil lihtsalt leidub inimesi, kes ei oska libedaga sõita. nagu piltidelt näha, on kahe lapse ema chrysleril naastud all- oli siis neist abi?
15:43 26.02.2020
mdahhhh (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
Firma masinatel meil ka kõigil naastud all. Mingi talv tagasi sai töösõit Lõuna-Eestisse tehtud ja ühel teelõigul sai siis külg ette võetud kergelt. Too hetk mõtlesin, et krt kui hea, et nael all oli, sest muidu oleksin kraavis olnud.

Nüüd hiljem iskliku masina lamelliga ka igasuguseid teid sõitnud olles, pole kordagi auto "käest" läinud. Minu jaoks järeldus, et naelad all lihtsalt tekib see võlts turvatunne ja sellega kiiruse kasv koos end liiga lõdvaks laskva olemisega, ning seda isegi lörtsisel teel näiteks, kus naelast pole tegelt s..tagi abi.

Täna Tallinnas siis jälle suht sopane olek majavahelistel teel aga suured teed ilusti soolaga puhtaks sulatatud...palju siin jälle seda naela vaja on?
12:00 28.02.2020
tublimiis
Re: Naast või lamell?
"..."-le, Chrysleril tunduvad all olevat naastutamisvõimalusega lamellrehvid, millele pole naaste pandud - naastu augud oleks nagu lund täis. Aga noh, fotolt ei saa hästi aru muidugi. Kui aastaid tagasi tallinnast Lõuna-Eestisse padumaale kolisin, sai ka selliste lamellidega 5 aastat sõidetud, aga hiljem läksin üle naastudega lamellidele, sest suhteliselt palju on kõrvalteedel ja "mägedes" sõitmist. Tänavu on jah talv selline nagu on, aga mõnikord on eriti varahommikul jäävärki. Ja viimaste päevade lumesajuga on väiksematel teedel lumi pressitud kõvaks jääkihiks. Et autoks on "kastikas", mis teatavasti tagaveolisena on suht ebastabiilne, siis käib sõit neliveolisena.
14:38 28.02.2020
... (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
15:19 28.02.2020
funktsionaalne-lugem ine-voi-d (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
maaks, paned ju natuke segast.

lamellid on kõigis neljas väljatoodud kategoorias oluliselt paremad, kui naelad.
Esimesed 8 kuival asfaldil pidama saavat rehvi on kõik lamellid.
Esimesed 9 märjal asfaldil pidama saavat rehvi on kõik lamellid - ÜHE erandiga, Goodyear. Seesama Goodyear on aga kuival asfaldil 17.nes.
Kesk-Euroopa lamellid, mida siin võrdluses ei saa aru, kas on või ei ole, on üldiselt veel paremate pidurdusnäitajatega, suunakindlusest rääkimata.
kui teeksid põhjalikumat uurimistööd, mitte üksikute nopete vehkimisega, näeksid, et rootsi teaduslikud testid näitavad lamellile 25% paremat asfaldipidurdamist. Tehnikamaailma taolised testid paraku jäävad suht kaugele teaduslikust lähenemisest, need mehed on heal juhul keskkooliga ühele poole saanud.

Põhiprobleem on see, et ajakirjad testivad uusi rehve, aga liikluses sõidetakse teise või isegi viienda talve rehvidega.
15:21 28.02.2020
maaks-maaks-maaks (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
Kanadas on sarnased talved.
https://driving.ca/features/feature-story/the-truth-about-st
udded-tires


kui koolis ainsaks võõrkeeleks oli vene keel, siis translate.google.com
16:01 28.02.2020
maaks
Re: Naast või lamell?
"maaks, paned ju natuke segast." - jah ja vabandan selle pärast. Nimelt mälu hakkab alt vedama (vanust kaha juba), seepärast sattus mu eelmisse posti sisse oluline viga - nimelt on SINISED naastrehvide tulemused.
Parandan ka eelneva postituse :-)
https://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=77761
https://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=77762
EDIT: Seda "rootsi teadlaste" juttu kohe ei märganud, aga +12p selle eest, tegid mu päeva paremaks :-) :-)

Muudetud 28.2.20 16:10

16:21 28.02.2020
tublimiis
Re: Naast või lamell?
Tead mis, "...", seda võib ju öelda iga asja kohta, ka lamellrehvi, neli-esi-tagaveo kohta.
18:30 28.02.2020
.... (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
Ja võibki öelda kõige kohta. Ja ütlevad need naastukummardajad, et kui juhtub see üks kord olema, siis naast hoiab hullema ära, aga nagu näha, võib pauk hoopis teisest luuavarrrest tulla ja isegi testivõitjast pole siis s
18:31 28.02.2020
.... (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
19:17 28.02.2020
looder23
Re: Naast või lamell?
... paluks viidet, kus naastu kasutajad väidavad, et kui panen naastu alla, siis sõidan nagu mööda relsse ja füüsikaseadused ei kehti. See on lamellimeeste arvamus, et naastu kasutajad nii mõtlevad. Siililegi selge, et füüsikaseadused kehtivad kõigile. Kõik siis need naastudega avariide postitajad arvate, et lamellidega poleks juhtunud? Kuradi naiivne peab olema? 22 aastasel pole üldiselt kogemusigi ja paljudel puudub ohutunne. Olen ise andnud õppesõitu inimesele, kellel oli ohutunne null. Pea laiali otsas, liiklusest polnud aimugi.


Funktsionaalne, kas lamellid ostetakse iga aasta uued ja ei sõideta teist või viiendat hooaega? Ja lamellid lähevad aasta aastalt sina paremaks?
20:47 28.02.2020
serbohorvaadi naer (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
kes lamelliga sõita ei suuda,ei tee seda ka naelaga.
21:12 28.02.2020
... (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
looder, õpi ükskord lugemine ära, siis ehk hakkad ükskord ka aru saama, mida kirjutatuga öelda tahetakse.
17:05 29.02.2020
hkljkl (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
mida rohkem ma seda teemat loen, seda enam tekib veendumus, et lamelli kasutjad on idio*did. nagu bmw omnikud, miski nähtamatu tõmbab neid ligi. ehk mitte iga lamelli kasutaja pole idio*t, aga igal idioo*il on lamellrehvid.
12:51 28.10.2020
Sidorov
Re: Naast või lamell?
13:24 28.10.2020
Aga.... . (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
Neid "kallutatud" artikleid ilmub ajakirjanduses iga päev.Alles eile õhtul üks rääkis jälle kõigi nimel ,ometi pole minu arvamust keegi küsinud.
Jumala pärast las igaüks sõidab sellega millega tahab.Selle artikli pärast ei hakka mina küll lamellidega kiilasjääl uisutama.
17:47 28.10.2020
kfc (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
lamelli kasumimarginaal on parem, sest need kuluvad kiiremini ja peab sagedamini uued ostma. sellepärast ka "erapooletud" uudised.
19:31 28.10.2020
lamellitud vilt (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
Mul on samad lamellid juba viiendat hooaega (järgmine hooaeg tuleb vahetada), nii et ei saa aru, kui sageli te siis ostate neid uusi...
22:43 27.02.2021
Kärss
Re: Naast või lamell?
00:57 28.02.2021
Teadja meess (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
viimaste nädalatega on teepealt eemaldatud hea hulk lamellimehi mis ainult kasvatab naelamehe uhkust!
08:43 28.02.2021
Maiko79
Re: Naast või lamell?
Linnas lamell, maal naast. Ise kasutan linnaelanikuna lamelli ja nii jääb.
14:11 28.02.2021
63amg (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
kord 20 aasta jooksul oli libe.see on tõesti igati väärt õigustus sõita 8 kuud aastas naeltega
15:31 28.02.2021
leidur Leo (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
Mul hetkel leiutamisel talverehv, mis töötaks erinevate tingimuste jaoks. Kui vaja on rehv lamell, kui vaja vajutan salongist punast nuppu ja naastud kasvavad kui sügisesed seened maapõuest. Ekstreemsete olukordade jaoks on ka kolmas nupp, mis viskab korralikud piigid rehvist välja. Nendega on hea kiilaka peal rada lasta.
Ahjaa...kandilistele rehvidele ootan praegu patenti, kuidagi ei taha edeneda see bürokraatiamasin.

16:07 28.02.2021
Kärss
Re: Naast või lamell?
#Kord 20 aasta jooksul oli libe.see on tõesti igati väärt õigustus sõita 8 kuud aastas naeltega

Mis point on selliseid muinasjutte välja mõelda? Või kes sõidab aastas 8 kuud naeltega? Iga talve jooksul esineb korduvalt selliseid olusid. Alati mitu päeva järjest ühtejutti, nädal on pigem erandlik. Panen siia kah selle netist rotitud pildi, et oleks tegelik elu kah ikka silme ees... tahad, et keegi Sulle lamellidega seal vastu tuleks? Või töökohast ilma jääks, kuna ei pääse suure maanteeni, et linna tööle sõita? See 8 kuu naastu jutt on tahtlik foorumi trollimine, võta seda kui hoiatust.

# Linnas lamell, maal naast. Ise kasutan linnaelanikuna lamelli ja nii jääb.

Ei ole vale, aga selline üldistus on meelevaldne. On mitmeid linnaosasid, kus hoovist kõrgele tänavale (linn on otsustanud tänavaid kogu aeg tõsta!) ei pääse iga kord ka naastuga. Lamelliga veel palju harvem. Rääkimata umbes ja kitsastest üleautostunud hoovipealsetest. Ja maal, kui pole ühtki märkimisväärset tõusu-langust, kumerat või suure külgkaldega teed... selle inimese jaoks on olud kergemad kui mõne teise jaoks linnas. Mina olen maakas ja ei pea vajalikuks kah kõigile autodele naaste alla panna, mõnega sõidan kogu talve üldse suverehvidega, siis lihtsalt sellisele jääväljale ei roni ja võtan selleks teise auto. See ongi kõige hullem, kui keegi hakkab ette kirjutama, kuidas keegi teine peab oma oludes ja oskustega hakkama saama, sest keegi sai end küll korra tähtsana tunda, aga keegi teine kannab tema pärast rahalist kahju, mille hüvitamises need ettekirjutajad ja õigesti elamise spetsialistid vaevalt osaleda tahavad.
20:39 28.02.2021
. (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
See 8 kuu naastu jutt on tahtlik foorumi trollimine
võta seda kui hoiatust.

vau, päris miilitsaks hakanud ja vajadus oma võimu näidata?
neid tegelasi, kes aasta ringi naastudega sõidavad, on piisavalt ja ma neid klõbistajaid iga suvi kuulnud. olen ka nüüd trollija? alates 15. oktoobrist kuni 15. aprillini on juba kuus kuud, niiet eriline liialdus see kaheksa kuud ka ei ole.
21:27 28.02.2021
63amg (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
sm.kärss! oktoobris panevad naelad alla ja mai kuus võtavad ära! mis krd. trollimine !!!
21:40 28.02.2021
Marko
Re: Naast või lamell?
See 8 kuud naeltega on ju puhas demagoogia. Ma olen ka naastufänn, aga alla lähevad siis kui vajadus tekib. Alt ära võimalikult vara. Muidugi on vahest ka mais-juunis krõbinat kuulda, aga need on ikka üliharvad juhused ja jää pelgamisega pole neist ükski seotud.
23:10 28.02.2021
Kärss
Re: Naast või lamell?
TO 63amg: see tegevus toimub Su enda peas, mitte reaalses elus ja mai kuus pole mitte ühelgi aastal veel olnud erandina lubatud naaste kasutada - keelatud tegevus nagu varastamine või foorumi trollimine. Maikuus on neid naastudega sõitjaid umbes täpselt sama palju kui juulikuus, st mõni üksik. Soomes on selles osas veel suurem vabadus - lubatud pole, aga kui sõidad jaanipäeva ajal naastudega ja peetakse kinni, ütled et lähed Lapimaale suvilasse, kus teed veel jääs ja sinikuub soovib head teed ning turvalist liiklemist.
07:45 01.03.2021
Sull12
Re: Naast või lamell?
Eks see lamell vs nael teema on umbes sama usuküsimus, nagu ekre vs teised või Saku vs A le coq.
12:03 01.03.2021
mis demagoogia ja trollimine (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
Täiesti tavaline on see, et sõidetakse juba enne 15.10 naastudega ringi. Niisamuti ka see, et neid ei vahetatagi ära. Täiesti arusaamatu on nii pikk naastude kasutamise periood. Isegi, kui seda lühendataks siis väga ei huvita. Huvitama hakkab siis kui trahvidega hakatakse hirmutama. Jah, naljakas küll, aga niimoodi on.
Kõva jutt on küll, et panen siis all kui vaja on. Mis asja? Panid eelmine nädal alla ja see nädal võtad ära? Kindel see. Suvel ka vastavalt ilmale ja temperatuurile vahetad?
Kui on nii palju ikka seda jääd ja lund siis võib olla alustaks autost? Lõpetaks selle teehoolduse, rehvide ja kelle veel iganestahes süüdistamise. Kas ei või olla nii, et ühe silla veoga autoga sõitmiseks(talvel) pole piisavalt oskusi/teadmisi?
Mis sa Kärss üritad tõestada selle pildiga? Kas ei saa seda kohta sõidetud lamelliga? Kui paar kilomeetrit on sellist jääs teed ja seda ei ole isegi iga aasta(ja kui ongi sellised tingimused siis on seda paariks päevaks).
Vaatan, et terve talv on siin teemas olnud vaikus. Nüüd korraks on jäävihm ja kohati lausjää(ei ole keeruline mõista, et on libe).
Kas lamelliga ei saa sõita siis üldse? Võimatu?
Kuid ja kuid asfaldi freesida ja siis tulla kekkama oma naastudega(korraks oli jää), on sama nagu uhkustada abirataste tagasi külge kruvimisega..
Kui sajab/tuiskab lund või kallab vihma või mistahes keeruline ilm siis ma küll ei näe, et liikluses ja eriti liikumiskiiruses oleks vahet, mis rehviga keegi sõidab. Venitakse alla linnakiiruse. Ja kui palju sellist "rasked olud" asja aastas on?
13:17 01.03.2021
ConnorFlint (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
Sirvides antud teemat, siis on näha, et hooajati on vastasseis aktiveerunud (millal siis veel, onju?) ja kaldutakse ka äärmustesse.
Ise olen lammeli kasutaja. Vististi ka seetõttu, et kui veel sai piirideta EU-s ringi kolada, siis nii mõneski EU riigis pole naastud lubatud.
https://autotraveler.ru/en/spravka/winter-tires-snow-chains-
in-europe.html

Ning paar-kolm korda aastas oli asja ka euro-tripile, sattus ka talviti.
Ja no, nii siis saadki aja jooksul vajalikud oskused selgeks ja sõidud tehtud.
14:27 01.03.2021
63amg (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
kui seda nn. kärsamäe pilti vaadata,siis kuidas seal veokad ja bussid saavad liigelda.kindlasti on vaja seda küngast läbida 90-ga,kuna see asub asulavälisel teel
16:00 01.03.2021
jee.kim (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
Bussid ja veokad ei sõida seda teed lihtsalt- bussijuhid küll keeldunud sõitmast.
Sugulasel oli juhus, kus L-Eesti analoogsel teel oli vaja rekka kaubaga suurele teele saada, et Rootsi praamile sõita, auto liivaga, mehed labidatega kastis, sõitis ees, rekka järgi...
Mingi 7-8 km lasid niimoodi aga oli vaja!!!
Enda kodu juures on ikka juhtunud, et kuller/postiauto "ootab"mäe all valla traktorit puisturiga.
Jne, jne. Kahjuks igatalvine olukord.
Enda masinatel on naastud all 01.12-28/29.02
16:46 01.03.2021
. (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
Täna siis said naelrehvid alt ära,aitab küll. Edasi kevad- sügis lamellidega.
10:37 02.03.2021
maaks
Re: Naast või lamell?
Veidi OT.
Tallinn, Nõmme ja KÜ meilile tuleb talve jooksul mitu (viimane tuli L) fotot meie maja sissesõidu teest (linna maa, ja nemad seda "hooldavad") koos kirjaga, et prügivedu jäi vahele, sest auto (TJT) ei suutnud väiksest kallakust ülesse saada :-)
Laupäevane foto "hullult libedast teesrt": https://www.upload.ee/image/12953480/Capture.JPG
Minu järeldus - isegi professionaalsed juhid on käpardid ja saaks hetkega südari kui Kärsa poolt postitatud fotot päriselus näeks :-) :-)
EDIT 3.märts: Vaatasin geodeesiast kõrgusmärgid ära - fotol toodud koha kallak on 5,5...6%

Muudetud 3.3.21 08:59

13:16 02.03.2021
63amg (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
prügi ei pea vedama suurte 20 tonniste masinatega!!! ostku omale õiged töövahendid!kui tahavad,siis nad ka saavad.
loomulikult saan aru,et sellest mäest ei sõida üles trammid,bussid,ega veokad.see on ju näide kusagilt kapakohilast,mis puudutab mõnda kohaliku elaniku.sellepärast ei pea terve eesti naeltega ringi laskma! praegu teed kuivavad ja see kuradi tolmupilv on ikka meeletu! ilmselgelt peab maski kandma ka tänaval,sest see tolm on kohutav.juuksed on ka seda peenikest jama täis.nüüd kus teed on kuivad toimub see naeltega tolmu jahvatamine eriti intensiivselt
18:04 02.03.2021
looder23
Re: Naast või lamell?
Ei noh, vapsee võllid siin koos, nüüd hakatakse juba dikteerima, millise autoga võib prügi kokku koguda. amg, sa ei taha hakata teenust pakkuma, aiakäruga prügi vedama. Aga kas keegi selle teenuse eest maksta ka tahab?

Sellelt pildilt ei ole küll kallaku nurka näha, aga veokil on üldiselt vedavad rattad topelt ratastega ning kui üks neist jääb kõrgema konaruse peale kandma, siis ongi kõik. Eriti tagurpidi.
19:13 02.03.2021
Aga.... . (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
Tõenäoliselt tuleb varem või hiljem päev,millal naastrehve kasutada ei tohi või neid lihtsalt pole saadaval.Ei usu et sellest päevast alates kaob ka tolm teedelt -tänavatelt.Ja kindel on et ei kao aga keda või mida siis süüdistama hakatakse.Kõige lähem näide Poola,naelrehve ei kasutata aga teed,tänavad tolmavad ja kohati rohkem kui meil.Võib-olla on külm põhjatuul meie naastude poolt lahtifreesitud tolmu sinna kandnud.
Las igaüks lähtub enda vajadustest ja võimalustest.
Mida rohkem seda lamellimeeste kiunu tuleb, seda suurem on tahtmine 1. maini naastudega ringi sõita.Mul ei ole isegi kahju rehvidest,võin sügisel kõikidele autodele uued naastrehvid osta.
20:02 02.03.2021
qp (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
On väga häid lamelle kuid kergeusklikud ostjad mis teevad? Muidugi 40€ hiinakad... Olemas head kogemused Michelini, Nokia ja Bridgestone lamellidega, mis pidasid näiteks mustal jääl paremini kui naelad. Naelte jaoks oli see jää kiht ilmselgelt liiga õhuke. Nüüd millegipärast kasutan naelu, sest peres 2 autot esindusest ostetud ja juhuslikult enne talve ning anti kätte naelkummidega velgedel. Tehasest tulnud suvekad pisteti pagassi. Kui vaja oli maale mägede vahele sõita, siis viimati suure sula ajal tänasin neid all olnud naelkumme, sest jäisel kruusateel ujus peal kerge veekiht. Tallinna lamemaalased ei saa sellest muidugi aru.
23:55 02.03.2021
Kärss
Re: Naast või lamell?
# On väga häid lamelle kuid kergeusklikud ostjad mis teevad? Muidugi 40€ hiinakad

Ongi, aga need on ka oluliselt kallimad ja kordades lühemat aega HEAD lamellid. Järgmisel talvel on tegemist juba halbade lamellidega. See pole ilmtingimata kergeusklikkus vaid rahakoti paksusele vastav turvaline valik. Ebaturvaline valik oleks kõige halvem variant.

# Täiesti tavaline on see, et sõidetakse juba enne 15.10 naastudega ringi

Jah, sama tavaline nagu juulikuus - on ikka, aga mõni üksik. Aga kui nüüd tähte närida, siis mida lähemale detsembrikuule (ja ka oktoobri 15ndale kuupäevale), seda rohkem neid olema hakkab. Seda nimetatakse rehvivahetuse hooajaks, kui on igal pool sabad, ei pääse löögile, see toimubki mingi perioodi jooksul. Sellepärast nimetataksegi hooajaks. Seda ei olekski mõeldav teha terves riigis mõne päeva jooksul.

# Kõva jutt on küll, et panen siis all kui vaja on. Mis asja? Panid eelmine nädal
# alla ja see nädal võtad ära?

Sellele on lahendus olemas, millest olen rääkinud paljudes teisteski teemades: lihtsustada seaduste abil peres mitme auto omamist. Nii saaks kasutada autosid kõige ratsionaalsemal viisil - et kui inimene VAJAB maasturit, oleks tal soodsam osta maasturi kõrvale väikeauto ja sõita sellega, kui pidada ainult seda ühte maasturit, millest tal pole võimalik loobuda. Siis tekib ka see valik, mis on minul olemas, et ühel autol on suvekad ja teisel naastud. Ilmselgelt ei lähe ju asfaldile naastusid kulutama ega kiilasjääle suvekatega. Ja kõik lamellimehed ainult tervitavad, kui naastude kasutajad jäise pinna karedamaks on sõitnud.

# Kui on nii palju ikka seda jääd ja lund siis võib olla alustaks autost?

Nõustun täielikult. Aastaaegade vaheldamine ei tohiks olla üllatus ühelegi autojuhile. Aga vaadake, millist pullis!tta on täis uute autode reklaamid? No mis neil üle jääbki, sest meie oma kliimavöötmega oleme kaduvväike osa turust ja nendesse oludesse ei disainita tänapäeval vist enam üldse mitte ühtegi autot (erandiks eriotstarbelised). Kõik ei taha ja mõned ei saa osta nii vanu autosid, mis ehitati just nimelt talveolusid silmas pidades.

# Mis sa Kärss üritad tõestada selle pildiga? Kas ei saa seda kohta sõidetud
# lamelliga? Kui paar kilomeetrit on sellist jääs teed ja seda ei ole isegi iga aasta

Mina olen sõitnud igapäevaselt 30 aastat ja pole minu eluajal olnud talve, kus poleks olnud sama libedaid teid KORDUVALT ühe talve jooksul. Sul on õigus eeldusel, et Sa oled minust vanem ja seetõttu ka näinud rohkem.

# see on ju näide kusagilt kapakohilast,mis puudutab mõnda kohaliku
# elaniku.sellepärast ei pea terve eesti naeltega ringi laskma!

Mitte mõnda kohalikku vaid mõnda kümmet tuhandet kohalikku, kelle jaoks see on, muideks, eluliselt oluline. Loomulikult ei peagi sellepärast terve Eesti naeltega ringi laskma... ainult et see igati tõene väide ei kõlba ei poolt- ega vastuargumendiks.

# Kuid ja kuid asfaldi freesida ja siis tulla kekkama oma naastudega(korraks oli jää)

See ongi suurepärane näide foorumi trollimisest, sest rehve ei osteta kekkamiseks ja jää peal sõitmine ei freesi asfalti. Lume peal sõitmine ei freesi samuti asfalti. Palju inimesi sõidab enamuse sõitudest üldse kruusateel, mis on talvel küll enamjaolt jää-lumega kaetud, aga need kohad, mis ei ole, seal naast "freesib" küll kruusateed, aga järgmine sõitja vajutab lamellrehvidega või naastrehviga naastude vahel oleva pinnaga selle naastujälje kinni tagasi ning niiskega ei tolma sealt teelt midagi kuhugi minema.

Oleme ikka viisakad ja lepime niimoodi kokku, et maal tohivad inimesed elada nendele sobilikul viisil ja linnainimesed ei pea näiteks ise lehmi hakkama pidama ega endale põllul toitu ise kasvatama. Nii peaks kõik rahul olema.
06:34 03.03.2021
DSG (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
Naast, või siis sõitke ainult linnas
07:18 03.03.2021
ConnorFlint (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
Lamell ja sõidan enamasti linnast väljas.
10:42 03.03.2021
mis demagoogia ja trollimine (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
Kas tahad öelda, et see Nõmme prügiauto tuleks sealt kallakust alla/üles naastudega? Kui üldse siis teeks ta seda ehk kettidega. Ise muidugi selle peale ei tule, et midagi ettevõtta ligipääsu parandamiseks. Las keegi teine teeb. Linn, riik, Euroopa..

Ei ole mõtet rääkida kuskil põllu vahel sõitvatest autodest või inimestest, kes sõidavad korra-paar nädalas poodi. Tõesti pole vahet, mis autol alla on. Asi ongi juhtidest, kes sõidavad igapäev põhiteedel ja suurematel mntedel, miks on vaja seda teha naastudega? Ebanormaalne.
See ongi normaalne, et talvel on libe. Milleks see talverehvide kohustus on?
Mõtlev ja oma ninaotsast kaugemale vaatav inimene saab aru, et naastrehv teeb rohkem kahju kui kasu ehk siis maakeeli tapab rohkem(inimesi) kui päästab(inimesi).

Inimesed ei raatsi isegi ühele autole korralike rehve osta(pole raha eks) ja siis Kärss pakub, et lahendus sellele on mitme auto omamine? Mismoodi? Kus siin loogika on?
11:51 03.03.2021
maaks
Re: Naast või lamell?
Kulla demagoog ja troll, minu auto all olev naastrehv "päästab" mind ja minu lähedasi, aga "tapab" sind ja teisi mulle võõraid inimesi - miks see mind peaks huvitama "kuidas teil läheb"? Ei huvitagi, ja see ongi normaalne et ei huvita :-)
20:28 03.03.2021
iivu
Re: Naast või lamell?
Aitäh,maaks!
Suutsid mind end imetlema panna! Pole nimelt aastast 1998 enam naastu kasutanud, sõidan igapäevaselt, 30t.km. aastas enam/vähem. Enamuses Tallinn. Selle aja jooksul olen neli last suutnud igapäevaselt koolidesse-trennidesse toimetada. Avariisid on kah ikka ette tulnud, küll mitte rehvivalikust tingituid.
Peace!
01:08 täna
valgemersu (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
Tean palju kohti, kust saab ainult M/T rehvidega läbi - kas iga eestlane peaks siis nendega sõitma ja kõik kes keelduvad on lollid või hullud?
Pakun, et see lamellitalumatus tuleneb osaliselt sellest, et Eestis sõidetakse tihti rehvidega, mis peaksid ammu prügimäel olema - valitakse kõige odavamaid ja sõidetakse nendega 2-3 korda pikemalt kui ressurss (5 aastat) lubab. Lamell on aga selle suhtes eriti tundlik - 10 aastat vana naast on ikka naast kui naastud veel sees on, 10 aastat vana lamelliga sõitmine on juba eluohtlik.
09:57 täna
63amg (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
egas naast ainuüksi ei pea,et sellele ainult loodetakse.pane puust rattale naastud ja proovi kuidas peab. see naast on lihtsalt inimeste peas kinni.ükskõik mis firma ja ükskõik palju mustrit alles,ikkagi arvavad,et parem kui lamell

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.