Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: NAAST VÕI LAMELL?

18:31 25.02.2020
---lisa-pilte--- (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
huvitav, miks naastukummardajad ignoreerivad naastude oluliselt halvemaid pidurdustulemusi märjal ja kuival asfaldil - sellised need põhimaanteed ju tavaliselt on, ka lumega talvedel - ja ülla-ülla, kiirused on neil suuremad, kui kusagil külavahel, tavaliselt. Suunastabiilsusest ei ole suurt mõtet rääkida, nael põhimõtteliselt ei hoia suunda - tõsi, nn põhjamaa lamell on üsna lähedal sellele.
22:09 25.02.2020
ddig
Re: Naast või lamell?
Äärmused kipuvad domineerima taas.
Naljakas on väide, et naast kiilasjääl ei tööta, kui ka see, et naastuga sõidavad tõelised mehed vms :-)


Kuigi ma kaldun üsna selgesti olema lamellrehvi eelistaja, siis see mingil juhul ei tähenda, et ma kuidagi naastrehvide vajalikkusesse üleolevalt suhtuksin. Näen täiesti selgelt, et on piirkondi ja olukordi, kus nende kasutamine õigustab ennast kuhjaga ning kuigi lamellrehvidega saaks enamus juhtudel hakkama (mõnes olukorras siiski ei saa kah), siis kui iga päev on vaja kümneid või koguni sadu kilomeetreid läbida jääl, siis ma valiksin ise samuti naastrehvi. Nii tegin ka kui mõni aasta tagasi käisin lastega Soomes Himosel suusatamas. Majutuskoht oli nõlvast ca 80km kaugusel ning mäel käisime kahel päeval. Õhutemperatuur oli mingil hetkel -26. Läbisõiduks kujunes natuke alla tuhande kilomeetri ning ca 80% sellest tuli sõita kiilasjääl. Tänu naastrehvile sain sõita oma tavapärases tempos ning erilist ajakadu ei tekkinud. Kiirteel sai ka üsna tõsiseid mitmikavariisid nähtud aga ise õnneks ohuolukordadesse ei sattunud.

Paar aastat tagasi käisin uuesti perega Soomes ning sedakorda Tahkol ja igaks juhuks sai jälle naastrehvidega mindud, kuid jääl õnnestus liigelda vaid mõnikümmend kilomeetrit.


Ennast vaatleja rolli pannes on naastrehvide ülemäärase austamise juures kaks peamist probleemi - neid kasutatakse massiliselt valel ajal vales kohas (sest äkki ... blablabla) ning kui need on kord paigaldatud kiputakse liiklema nii nagu oleks tegemist rööbassõidukiga. Näiteid valedest hinnangutest on juba siingi teemas toodud.


Eespool mainiti juba naastrehvi kehvasid omadusi asfaldil liigeldes ning see on ohutuse aspektist üks peamisi põhjuseid, miks ma eelistan kasutada (kõva seguga) lamellrehve. Pidurdusteekond ja kurvikiirus (auto käitumine põdratestis) on märkimisväärselt erinevad. Põhitrassidel liigeldes tähendab see, et ka korraliku talve puhul sõidad enamuse ajast piiratud ressurssidega, sest oled nn jäärehviga asfaldi peal.
Teine oluline põhjus on müra. Enamus autod küll pakuvad piisavalt head müraisolatsiooni, et ei ole põhjust rääkida salongi kostuvast naastukrõbinast. Küll aga ei ole ka väga hästi isoleeritud alusvankri/vedrustusega autodel pääsu salongi kanduvast madalsageduslikust mürast. Inimeste tundlikkus on erinev ja paljud ei pane seda tähelegi, minu jaoks on see (pikkadel maanteesõitudel) üsna häiriv/väsitav asjaolu.
Kolmas, ja ohutuse aspektist võib-olla isegi peamine põhjus, miks eelistan ka jäistes oludes lamellrehve (et mitte öelda kardan naastrehve) on see, et kiirused lähevad naastudega liiga suureks : - )
23:19 25.02.2020
Kärss
Re: Naast või lamell?
Anonüümikule: siin teemas võtavad ju sõna piisavalt inimesi, kes kasutavad paraleelselt (eri autodel) naastusid ja lamelle - on kursis ja kasutavad mõlema parimaid omadusi selleks kõige paremini sobivas kohas. Oleks ajuvaba kasutada nende mõlemate omadusi vastupidiselt just kõige sobimatutes kohtades:)

Naaste pole kiilasjääl vaja mitte niiväga sõitmiseks, vaid kohalt ära saamiseks. Eriti siis, kui koormaga käru sabas ja ülesmäge minek. Puhtalt ohutuse mõttes, et terve kolonn maanteel ei peaks end seismiseni pidurdama ja seejärel minut-paar selle käruga lamelliuskliku pidamise piiril kiirendama.
09:15 26.02.2020
maaks
Re: Naast või lamell?
"huvitav, miks naastukummardajad ignoreerivad naastude oluliselt halvemaid pidurdustulemusi märjal ja kuival asfaldil"
Defineerime siis "oluliselt halvemad" tingimused numbrite näol (NB 2016a numbrid, uuematel võivad need vahed erinevad/veelgi väiksemad olla):
https://www.upload.ee/image/9563411/Naast_vs_lamell_TM2016.J
PG

EDIT 28.02: Legend: SINISED on naastud ja oranžid lamellid
Bridgestone lamell kuival: 34m vs naast 33,9m vahe +0,3%
Pirelli lamell kuival: 34,1m vs naast 34,9m vahe -2,3%
Continental lamell kuival: 34,7m vs naast 32,7m vahe +5,8%
Michelin lamell kuival: 35,6m vs naast 32m vahe +10,1%
Goodyear lamell kuival: 36,1m vs naast 32,8m vahe +9,1%
--
Bridgestone lamell märjal: 43,9m vs naast 39,4m vahe +10,2%
Pirelli lamell märjal: 40,4m vs naast 37,8m vahe +6,5%
Continental lamell märjal: 42,4m vs naast 39,2m vahe +7,6%
Michelin lamell märjal: 41,9m vs naast 37,4m vahe +10,7%
Goodyear lamell märjal: 37,3m vs naast 40,4m vahe -8,3%
--
Niipalju siis "oluliselt halvemast" pidamisest :-)
Nüüd kui natuke nendest numbritest kaugemale mõelda (mõni äkki suudab, aga kui ei suuda, siis pole vaja enda vastu liiga karm olla), siis legaalsele kiirusel või isegi +10...15km/h liigeldes ei ole võimalik sattuda olukorda kus KUIVAL või MÄRJAL teel ei tule rehvide kehvema pidamise tõttu auto kontrollimisega toime, sest rehvide pidamise piir on tüki maad kaugemal kui liikumiskiirus seda nõuab. Kui nüüd aga legaalsel või +10km/h kiirusel liigeldes lumel/ jäistes oludes (mis pealegi võivad üllatada) on see piir kohe sealsamas - ehk siis ma hea meelega kaotan natuke kuival/märjal sõiduomadustes kui et annan natukenegi tagasi libedate olude omadustest.
Selles osas olen täiesti nõus, et lamell hoiatab varem - juba poes kauba kirjelduses on hoiatus juures "lamellkumm" :-) :-)

Muudetud 28.2.20 16:21

11:05 26.02.2020
PS (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
Seda kuradi Goodyeari pole mõtet kiita - täielik saast nii naela kui naelata. Ma pole viimased 20 aastat aru saanud, miks ta testides nii hea paistab..
15:17 26.02.2020
... (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
nonääd siis- meie autodel juba aastaid guudjeer all olnud ja nüüd guudjeeri odavbränd sava eskimo ning ei kurda üldse. seega rehviteema on nagu õllegagi- mis ühele solk, see teisele mõnus rüübe.
15:24 26.02.2020
... (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
aga
1.
https://www.delfi.ee/news/paevauudised/krimi/fotod-libeduse-
pohjustatud-onnetusse-sattus-ema-kahe-lapsega-neist-uks-imik
?id=89055313

ja
2.
https://www.delfi.ee/news/paevauudised/krimi/fotod-kaos-tart
u-maanteel-on-hirmus-libe-mitu-autot-on-teelt-valja-soitnud?
id=89053763


seega ilmselt on rehvivaidlus mõttetu, sest meil lihtsalt leidub inimesi, kes ei oska libedaga sõita. nagu piltidelt näha, on kahe lapse ema chrysleril naastud all- oli siis neist abi?
15:43 26.02.2020
mdahhhh (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
Firma masinatel meil ka kõigil naastud all. Mingi talv tagasi sai töösõit Lõuna-Eestisse tehtud ja ühel teelõigul sai siis külg ette võetud kergelt. Too hetk mõtlesin, et krt kui hea, et nael all oli, sest muidu oleksin kraavis olnud.

Nüüd hiljem iskliku masina lamelliga ka igasuguseid teid sõitnud olles, pole kordagi auto "käest" läinud. Minu jaoks järeldus, et naelad all lihtsalt tekib see võlts turvatunne ja sellega kiiruse kasv koos end liiga lõdvaks laskva olemisega, ning seda isegi lörtsisel teel näiteks, kus naelast pole tegelt s..tagi abi.

Täna Tallinnas siis jälle suht sopane olek majavahelistel teel aga suured teed ilusti soolaga puhtaks sulatatud...palju siin jälle seda naela vaja on?
12:00 28.02.2020
tublimiis
Re: Naast või lamell?
"..."-le, Chrysleril tunduvad all olevat naastutamisvõimalusega lamellrehvid, millele pole naaste pandud - naastu augud oleks nagu lund täis. Aga noh, fotolt ei saa hästi aru muidugi. Kui aastaid tagasi tallinnast Lõuna-Eestisse padumaale kolisin, sai ka selliste lamellidega 5 aastat sõidetud, aga hiljem läksin üle naastudega lamellidele, sest suhteliselt palju on kõrvalteedel ja "mägedes" sõitmist. Tänavu on jah talv selline nagu on, aga mõnikord on eriti varahommikul jäävärki. Ja viimaste päevade lumesajuga on väiksematel teedel lumi pressitud kõvaks jääkihiks. Et autoks on "kastikas", mis teatavasti tagaveolisena on suht ebastabiilne, siis käib sõit neliveolisena.
14:38 28.02.2020
... (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
15:19 28.02.2020
funktsionaalne-lugem ine-voi-d (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
maaks, paned ju natuke segast.

lamellid on kõigis neljas väljatoodud kategoorias oluliselt paremad, kui naelad.
Esimesed 8 kuival asfaldil pidama saavat rehvi on kõik lamellid.
Esimesed 9 märjal asfaldil pidama saavat rehvi on kõik lamellid - ÜHE erandiga, Goodyear. Seesama Goodyear on aga kuival asfaldil 17.nes.
Kesk-Euroopa lamellid, mida siin võrdluses ei saa aru, kas on või ei ole, on üldiselt veel paremate pidurdusnäitajatega, suunakindlusest rääkimata.
kui teeksid põhjalikumat uurimistööd, mitte üksikute nopete vehkimisega, näeksid, et rootsi teaduslikud testid näitavad lamellile 25% paremat asfaldipidurdamist. Tehnikamaailma taolised testid paraku jäävad suht kaugele teaduslikust lähenemisest, need mehed on heal juhul keskkooliga ühele poole saanud.

Põhiprobleem on see, et ajakirjad testivad uusi rehve, aga liikluses sõidetakse teise või isegi viienda talve rehvidega.
15:21 28.02.2020
maaks-maaks-maaks (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
Kanadas on sarnased talved.
https://driving.ca/features/feature-story/the-truth-about-st
udded-tires


kui koolis ainsaks võõrkeeleks oli vene keel, siis translate.google.com
16:01 28.02.2020
maaks
Re: Naast või lamell?
"maaks, paned ju natuke segast." - jah ja vabandan selle pärast. Nimelt mälu hakkab alt vedama (vanust kaha juba), seepärast sattus mu eelmisse posti sisse oluline viga - nimelt on SINISED naastrehvide tulemused.
Parandan ka eelneva postituse :-)
https://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=77761
https://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=77762
EDIT: Seda "rootsi teadlaste" juttu kohe ei märganud, aga +12p selle eest, tegid mu päeva paremaks :-) :-)

Muudetud 28.2.20 16:10

16:21 28.02.2020
tublimiis
Re: Naast või lamell?
Tead mis, "...", seda võib ju öelda iga asja kohta, ka lamellrehvi, neli-esi-tagaveo kohta.
18:30 28.02.2020
.... (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
Ja võibki öelda kõige kohta. Ja ütlevad need naastukummardajad, et kui juhtub see üks kord olema, siis naast hoiab hullema ära, aga nagu näha, võib pauk hoopis teisest luuavarrrest tulla ja isegi testivõitjast pole siis s
18:31 28.02.2020
.... (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
19:17 28.02.2020
looder23
Re: Naast või lamell?
... paluks viidet, kus naastu kasutajad väidavad, et kui panen naastu alla, siis sõidan nagu mööda relsse ja füüsikaseadused ei kehti. See on lamellimeeste arvamus, et naastu kasutajad nii mõtlevad. Siililegi selge, et füüsikaseadused kehtivad kõigile. Kõik siis need naastudega avariide postitajad arvate, et lamellidega poleks juhtunud? Kuradi naiivne peab olema? 22 aastasel pole üldiselt kogemusigi ja paljudel puudub ohutunne. Olen ise andnud õppesõitu inimesele, kellel oli ohutunne null. Pea laiali otsas, liiklusest polnud aimugi.


Funktsionaalne, kas lamellid ostetakse iga aasta uued ja ei sõideta teist või viiendat hooaega? Ja lamellid lähevad aasta aastalt sina paremaks?
20:47 28.02.2020
serbohorvaadi naer (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
kes lamelliga sõita ei suuda,ei tee seda ka naelaga.
21:12 28.02.2020
... (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
looder, õpi ükskord lugemine ära, siis ehk hakkad ükskord ka aru saama, mida kirjutatuga öelda tahetakse.
17:05 29.02.2020
hkljkl (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
mida rohkem ma seda teemat loen, seda enam tekib veendumus, et lamelli kasutjad on idio*did. nagu bmw omnikud, miski nähtamatu tõmbab neid ligi. ehk mitte iga lamelli kasutaja pole idio*t, aga igal idioo*il on lamellrehvid.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.