Tere, küsimus siis selline, et kas mingil moel on nõutav või üldse soovitatav suurtel tendiga poolhaagistel huvi tunda selle vastu mis toimub neil tendi peal? Just lae peal siis. Täna Pärnus mööda ehitajate teed sõites Papiniidu silla poole tuli üks selline vastu ja kohe kui ta selle männiku vahelt välja sai võttis tuule alla tendi peal olnud jääkiht. Visuaalse hinnangu järgi võis selle jääkihi paksus olla kohati mitu sentimeetrit. Võtsin nii tee äärde kui sain ja seekord läks õnneks. Sama asi täna Riia maanteel Pärnus kui rekka tegi täisnurk pööret ja foori taga seisvatele autodele lendas jäätükke peale tendilt. Üks tükk mida nägin oli sõiduauto ratta suurune. Olen ka varem sellistest olukordadest puhtalt välja tulnud, kuid on see normaalne ajal mil kõikvõimalikud nõuded on nii ranged. Ja kui oleks see rattasuurune jäälahmakas jalakäijat tabanud! Pole mingit viha rekkajuhtide vastu, aga selline olukord võib ju teinekord halvasti lõppeda.
Konkreetne säte liiklusalastes õigusaktides puudub. Küll peaksid juhti distsiplineerima muud kaudsed sätted:
LE § 11 - keegi ei tohi oma tegevusega või tegevusetusega ohustada või takistada liiklust;
LE § 13 - ohu tekitanud isik peab rakendama kõiki temale jõukohaseid meetmeid ohu kõrvaldamiseks või selle kahjulike tagajärgede vähendamiseks;
LE § 190 - Veos peab olema paigutatud, kinnitatud ja kaetud nii, et see ei ohustaks inimesi, ei rikuks looduskeskkonda, ei põhjustaks varalist kahju ega takistaks liiklust. Näiteks ei tohi veos olla kukkumisohus, kukkuda teele, tekitada tolmu või liigset müra.
Lisaks juurde veel õigusvastasest kahju tekitamisest tulevad kohustused hüvitada tekitatud kahju. Ka see garantii peaks sundima rekkajuhte kontrollima, et nende veoki ja selle haagise liikumine oleks ohutu. Ilmselgelt on tegemist proffessionaalsuse ja hoolsuse küsimusega.
esiteks ise teenin ka leiba veoka peal. Nüüd pikemalt juba külmikuga, aga vahet pole. olen ka tendiga sõitnud.
Aastaid tagasi pääses sõiduautos kõrvalistuja napilt tõsistest vigastustest, kui tendi katuselt jäälahmakas esiklaasi lendas. Üle poole klaasi oli salongis ja jääkamakaid oli pakiruumis hunnikus (universaal). Kõrvalistuja sai pea alla ja prillid olid ees, tänu sellele ainult kriimustused ja klaasikilde täis pea. Tavaliselt oli sellel kohal lapse turvatool...
Kapott mõlkis, esiklaas sodi, A-piilar kõver, katuse serv piiksus, iluliistud samas. Auto koristamisele kulus tõsine tööpäev.
Mingi ime läbi õnnestus veokas kätte saada, selle juhiga vaatasime katuse üle ja seal oli veel 4 x 4-1 jääkamakat. Asi läks kindlustusse (salva) kes mind otsesõnu pikalt saatis, siis veoka omanik firmasse kes ka saatis, siis autojuhini jne, kuni lõpuks aasta hiljem, peale kohtukutse saatmist kõigile kolmele, oli asi 4 tunniga jonksus.
Nüüdseks olevat olemas kohtulahendid, kus väidetakse, et kui kaasliikleja süü tõttu liikuma pääsenud asjale (lahtipääsenud ratas, koorem, jää katuselt) otsa sõidad, on tema süüdi, kui asi liikus. Kui asi/ese juba maas vedeleb ja otsa sõidad, oled ise süüdi (LKF ametlik kiri)
Väide, et autojuht ei saa midagi teha on BS. Saab nii katusele ronida ja labidat anda, kui lihtsama variandina rooliga paar jõnksu ja järsk pidurdus samal ajal. tuleb kogu kupatus alla mis koliseb. Pikemal seismisel, panevad valged inimesed tendilauad katuse alla "telgiks", et vesi ei koguneks.
Küsimus on suhtumises ja viitsimises.
Ja kuna praegusel raskel ajal on ka viimne kui küla traktrorist läinud rekkajuhiks, siis tuleks neid parem karta kui kahetseda. On muidugi erandeid, aga tavaliselt erandid kinnitavad reeglid. Endal lõi veokal peeglivarre kogu täiega ukse küljest minema selline jääkamakas mis lendas ees sõitva auto tendilt. Ise sõidan kalluriga ja ei lähe enne liikvele kui ei ole veendund et miskit kastist ei pudene kellelegi pähe. Aga kalluritega sõidavad need ülejäänud traktoristid kes muidu töö ära teevad ja teevad veel pealekauba kah, peaasi et tööd oleks.
Helsingi Läänesadamas on selline estakaadi moodi asi ,sõidad sinna kõrvale ja ronid kribinal katusele.See seal punkkeri ligidal.Tühjal autol võib ka mõne laua püsti panna.Ei kogu vihma seisu ajal.Igal mehel ka väike redel kasti all kuid võõraid kärusid ei tea kunagi.
Vaata siin ma nüüd nõus pole mitte kellegi ütelustega, vean ise nii külma kui kotti ja lausa mõnuga vaatan kui lumi või jää katuselt lendab, pole minagi sõiduautojuhtide vaenulik, kuid pole mõtet ka küljealla tikku ega ka p.....e taha ronida kui näed et nii nimetatud recka on alles toores ja välja sõitnud, hoia parajat pikkivahet ära kiirusta, las tent puhtaks rapub, kuhu sul kiiret, surma või pensioni järgi?????
Olin ise tunnistajaks kui tenti puhastav agar astarri juht katusel oli, kuid võta näpust oli libe ja märg, ta lendas seal alla kui kalts ja mõlemad kannaluud pilbasteks.
Nii et järeldus, kui sulle ei meeldi, käi kõik tent haaked läbi ja raputa nad puhtaks. Mina lasen külmakõhuga edasi nii et sahin taga.
Ma tahan näha kes sunnib mind sinna üles minema, kui sõidukatel mõistust pole ja viga vaid reckas näeb, las kannatab, kui olete targad seda kommentaari kirjutama, olge ka targad pikkivahet hoidma kui märkate lumetuisku katuselt või õrna jääkirme tükke lendamas, jääte ellu ja olete rõõmsad.
Igalpool mujal olete vilkad vigu nägema, kuid tekib küsimus, mida te ise teete, te teete kõik selleks et ilku kuid mitte turvaliselt liiku.
Sina "metslane" hoolitse ise on rekka eest selliselt, et see teistele liiklejatele ohtlik ei ole. Selleks kohudstab sind ka otseselt LE. Ja küll leidub ka neid, kes sind selleks sunnivad, kui ise selle vajadusest aru ei saa.
See on justnimelt sinu asi esmajärjekorras hoolitseda selle eest, et sa oma parajasti just "toore või küpse" liiklusvahendiga hakkama saad nii, et kellelgi tõsiseid pretensioone ei ole ja ei tule.
Ja nagu öeldakse rumal saab kirikust ka peksa. Ma olen näinud ka inimesi, kes tänaval kukkudes on murdnud käe-või jalaluu. Nii, et sellest seisukohast pole erilist vahet, kuhu sa oma luude lõhkumiseks ronid või ronimata jätad. Kui tahad probleemideta hakkama saada, tuleb mõistust kasutada iga tegevuse puhul. Kaasarvatud rekkaga sõitmine.
mul isa 20 aastat autojuht olnud ja tal pole kunagi probleemi olnud selliste asjadega ja katusel jääd pole ta kah maha loopimas käinud. need haagised mis on kaua seisnud kuskil platsil, neil tekib jää kint keale
Mina olen näinud kuidas rekkamehed enne liiklusesse minekut teevad parklas kiirendusi ja järske pidurdusi ning pööramisi, et jää ja vesi maha tuleks ja alles siis sõidavad liiklusesse.
Sa metslane oled ikka totakas kuju küll. Kui keegi jalakäija näit mõni laps sinu toorest rekkast lennund jää kamakaga pihta saab ning raskelt vigastada või surma, siis äkki saad aru kui loll sa tegelikult oled.
kulla metslane
Ei ole võimalik Sinust ju kaugele hoida, kui Sa näiteks vastu juhtud sõitma? või kuidas.
Täpselt nii aga minu auto pihta sai, asi lõppes kohtus, kuna keegi ei olnud nõus vastutama.
Kuna mina sain kahjud kaetud ja süüdlane maksis kordades rohkem kui esialgne nõue oli, siis jõudu ja jaksu sulle, potentsiaalne mõrvar.
kle metslane-käi korra kasvõi Moskva ringil ära ja lase jääkamakas mõne mersu või bemmi esiklaasi ja räägi nende autode kurjadele juhtidele kui kõva mees sa oled ja kui poogen sul kõigest on-peale seda-kaastunne lesele ma arvan...
sain täna ka jääkamakaga esiklaasi. kas te "targad" rekkamehed arvate, et ma oleks pidanud ka kuidagi eemale hoidma vastusõitvast rekkast??? Hakkan iga rekka eest metsa keerama või kuidas? Politseisse helistasin kohe kui see asi juhtus - sõitsin rekkale järgi vaatasin numbri ära ja politsei registreeris juhtunu. "Salva" ütles et politsei peab rekkajuhi väljakutsuma ja ta peab seda juhtunut tunnistama, siis makstakse klaas välja? Kellel on kogemusi soovitage midagi.
Tundub, et paras sitt on kaelas.
Soovitus - kui oli kasko, siis ära enam salvas tee,
kui oli rekka kohustuslik kindlustus, siis teinekord tee endale kasko If-is.
Suht nõme soovitus võib tunduda, kuid minu jaoks on alati töötanud...
Midagi paremat ei oska kahjuks soovitada.
Jäin oma heast sõbrast niimodi ilma tööle sõites. Kaks rekkat jõudsid teineteisega kohakuti ja vastu tulnud rekka tendilt lendas jäätükk minu auto esi klaasi. Auto ja rekka vahemaa oli 90-110 meetrit. sõpra ei suudetud päästa kunas vere kaotus oli liiga suur. ise pääsesin kah vigastustega. See rekkajuht kes selles õnnetuses süüdi oli muutus pani ameti maha ja on nüüd rekkade hooldusega tegelev mees. elab väljaspool eestit ja on nüüd väga mõistev mees(36aastane).
Kas peab alati siis hakkama taga järgedele mõtlema ja kahetsema kui asi on juhtunud????? Metslane metsast mõtle enem kui midegi teed. tagantjärele tarku leiad alati!!!!!
Ära mingil juhul jäta asja ainult politsei hooleks. Kui sul oli kaasreisijaid autos, siis võta neilt sellekohased seletused ja vii kindlustusse. Samuti anna politseile kirjalikult teada selliste tunnistajate olemasolust. Vestle veoautojuhiga ja tema firmaga, püüa välja selgitada nende seisukohad, et enda huvide kaitsmisel neid teaksid. Kui juhtub, et autojuht enda süüd sulle kasvõi poole sõnaga tunnistab, siis lase see tal kirja panna või võta linti.
ka te ei saa aru või? keegi ei lähe haagise peale rookima sest väga paljud on sealt alla kukkunud ja palju luid murdnud! sama on ka tuttavaga juhtunud, enam to rookimas ei käi, enne liiklusesse minekut teeb järske pöördeid, et jää maha lendaks.
Viimasele: jah, ilgelt keeruline on tendi alla paar pikemat lauda panna, et vesi maha jookseks, onju. Aa, õige, see nõuaks vähemalt 4-klassi haridust ja seda tavalisel rekkamehel ju pole.
Ka praeguse niru talvega on sellised jääkamakaid lennutavad rekkad teele ette juhtunud. Ptüi-ptüi-ptüi pole saanud viga. Enamus selliseid on sattunud olema Tartu ringteel. Ja oleks siis vaid see, kuid neilt rekkadelt pudeneb aeg-ajalt ka muud. Oli juhus, kui samal ringteel rekka ratta küljest (?) pudenes mingi rõngas, mis hüples keksles vastu auto külge. Autode voos pole kuhugi ka keerata ja pidurdada.
Kui Skandinaavias, mis meiega samas kliimavöötmes on spetsestakaadid haagise katuse puhastamiseks, siis meil need puuduvad.
Kui peremees pole ka raatsinud redelit soetada- siis ongi jama.
Juht lennata ei oska.
Spetsestakaadid oleks muidugi hea asi, kuid siis tuleks meile keelata ka rekkade parkimine väljaspool spetsiaalseid parklaid (ehk siis kuskil juhi kodu juures, bensu jaamade parklates jne jne.).
Tegelikult juba praegu tuleks keelata, sest mida nad saavad kontrollida enne väljasõitu?
Autobildis oli artikkel hulga aastaid tagasi kus rekka tendi pealt lennanud meeter x meeter jääkamakas lendas vastutulnud sõiduka esiklaasist läbi ja rebis esiistmetel sõitnud abielupaaril otse kaela sisse... kaks laipa.
Eesti politseil on prioriteedid teised. Sõitsin Tartu- Jõgeva teel ja eesliikuv veok pillutas pehmelt katuselt erineva suurusega jäätükke. Üks vastutulnud Avensis sai esiklaasi paugu ära. Mina sõitsin veoka taga piisava distantsiga ja helistasin pollile, et kohe-kohe peaks Jõgevale jõudma poolhaagisega veok, mille katuselt lendab suuri jäätükke. Küsitleti esmalt mind, et kes ma olen ja kuhu lähen... siis sain juba kurjaks ning kästi öelda auto number. Vanaema, anna padruneid- teel lendab must soolasegu ja nad arvavad, et näen 200 meetri peale autonumbrit? Ei tundnud keegi huvi, veok lendas läbi Jõgeva, lennutades ikka veel jäätükke siia-sinna. See oli esimene ja viimane kord kui politseile millestki teatasin.
Mida ma oleksin siis pidanud ütlema? Et nägin juhi käes relvataolist eset? Või et juht oli ilmsete joobetunnustega?
Jah. 2-3 aastat tagasi õpetati autokoolis liiklusõnnetustega tegelemist: alati, kui pead kutsuma politsei, ütle "Ma kahtlustan, et teine juht on vist joobes." Selle peale väheneb reageerimisaeg paarilt tunnilt paarikümnele minutile.
Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.
FOORUMI REEGLID
Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:
1. Foorumis on KEELATUD:
a. Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
b. Otsene reklaam
c. Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
d. Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
e. Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
f. Teemast mööda rääkimine
g. Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
h. Võõra inimese pärisnime all esinemine
i. Sõnumite ja teemade kordamine
2. Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
3. Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
4. Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
5. Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
6. Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.