Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: KARISTUSTEST

11:30 30.12.2004
madis (registreerimata)
karistustest
Eesti on oma karistus poliitikaga üks õige ajuvaba riik. Näide; värskelt on paigaldatud linnas 30 märk, mida loomulikult valvab politsei. Kiiruseks mõõdetakse 55km/h. Trahv 1200 krooni. Kuu hiljem sisened asulasse ja märgi juures mõõdetakse kiiruseks 73 km/h. Trahv 1800 krooni, sõiduõiguse peatamine kolmeks kuuks. Kuna töö iseloom eeldab auto kasutamist järgneb lisa boonusena tööst ilma jäämine (või kolm kuud ilma lubadeta sõitmist, sest trahv tahab maksmist ja pere toitmist). Soomes on vähemalt nõnda, et ka juhtimisõiguse peatamist saab ka ajastada st. puhkepäevad, puhkus. Riigi huvi ei tohi olla töötute tootmine. Kui nimetatud rikkumised on seaduse andja arvates nii rasked, et juht tuleb kolmeks kuuks liiklusest ellimineerida tekib küsimus, miks ei käituta sama jõhkralt narkaritsest varastega ja muude retsidega.
11:49 30.12.2004
siilionu (registreerimata)
Re: karistustest
Kõigepealt pead oma töökoha säilitamise eest ise hea seisma, ehk kui sa tead et autoload on sulle eluliselt tähtsad, mida sa loll siis kihutad? Aga sa ikka ei õpi, lõpuks hakkad veel teisi süüdistama kuna sa ise oled ju kõik õieti teinud?! Su loogika on huvitav - kui riigi huvi on töötajate hoidmine, siis järelikult võib autojuhina vms-na töötaja liikluses rohkem siga panna kui "tavakodanikud"?
Narkarite ja varaste karistused on muidugi leebed.
11:59 30.12.2004
Raul (registreerimata)
Re: karistustest
siilionul täitsa õigus. mitte et kiiruseületamise eest oleks karistused liialt ranged, pigem on teised karistused sellega võrreldes leebed (nt liiklusõnnetuse põhjustamine, joobes sõitmine). samamoodi on suhted paigast ära varguste ja tapmiste karistuste korral, kus teatud juhtudel võivad karistused olla samasuured. õige oleks raskemate õigusrikkumiste karistusi suurendada, mitte vähendada kergemate rikkumiste omi.
12:00 30.12.2004
jancs
Re: karistustest
Pooldan siilionu, sest tark inimene võtab õppust ja ei kihuta, kui on teada, et järjekordne eksimus viib load taskust.
Narkomaanide ja varaste kohta niipalju, et kui nendele rakendada seadustega ettenähtud karistust, siis peaksime juurde ehitama veel kaks Tartu vanglat ning suure tõenäosusega kasvab pätist vanglas veel suurem pätt.
12:15 30.12.2004
Liiklusmärgi d ja seadus (registreerimata)
Re: karistustest
Eestis on niimodi, et liiklusmärgid on paigaldatud nii ajuvabalt, põõsaste, puude varju, osad on üldse külili vajunud. Politsei teab neid kohti ,nagu kalamees kalakohti, kust kunagi tühja kotiga koju ei lähe. Samas lendavad niiöelda uusrikkurid nagu mürsud mööda Eesti teid, sest neil on täiesti ****** Eesti seadustest. Neid ei morjenda see mõnetuhande kroonine trahv ja lubadest ilma jäämine, sest lubadeta sõidu eest ettenähtud kuni 10 000 eek-ne trahv on neile sama , kui vaesele mehele suitsu raha.
Meie riigis on ikka kõik vägagi valesti, eriti karistuspoliitika.
12:26 30.12.2004
vagane liblikas (registreerimata)
Re: karistustest
pole küll kindel mida ma täpselt jahun, aga eestis peaksid ka load tagasi saama kui lähed seletad politseis kõik ilusti ära et pere toita ja muud sellised asjad. küll nad aitavad ilusti hädast välja ikkagi inimesed ju. seletama hakkasin sest kas mitte osadele roolijoodikutele ei antud lube pere toitmise pärast tagasi?
12:33 30.12.2004
madis (registreerimata)
Re: karistustest
siilionu ja teised

tahaks näha sellist juhti kes alati siseneb asulasse täpselt 50 ga või kes märkab alati kõiki liiklusärke (eriti neid, mis on äsja paigutatud tava trajektoorile) Ka jääb arusaamatuks, kuidas on nimetatud juhtumid seotud "siga panemisega", sest ei kaasnenud liiklusohtliku olukorda ega segatud kaasliiklejaid. Küsimus on siiski riiklikus karistus poliitikas, mis on suunatud sinna kust on võtta (autojuhid) parandamata sellega üldist liiklus distsipliini. Tallinna liiklus näeb praegu välja nagu Riias 10 aastat tagasi ja kahtlen sügavalt, et pöösastes passimistega ja kopsumahu kontrolliga muud peale statistika paraneb.
13:01 30.12.2004
*G* (registreerimata)
Re: karistustest
No mida sa Madis tuututad, isegi said väikesed trahvid. Kaks korda kuu jooksul rohkem kui +20 radarisse sõita (mis on juba iseenesest saavutus, normaalne juht saab ca kord aastas) teades, et järgmise laksuga load lähevad on ikka konkreetselt sinu probleem, mitte riigi. Ära tüütab see "kõik on süüdi peale minu" suhtumine.
13:53 30.12.2004
madis (registreerimata)
Re: karistustest
Huvitav, kas enamus sõnavõtjatest on arvuti kasutamise selgeks saanud e- politseinikud. Vahemalt keele kasutuse ja teema käsitluse järgi tundub nii. *G* formuleeringu alusel ei kuulu ma jah normaalsete juhtide hulka. 20 aastase staazi kohta on 7 rikkumist. Teema on selles, et kuni karistatakse karistamise (loe trahvi plaani) täitmise nimel ei paranda see kuidagi üldist liiklus pilti.
14:16 30.12.2004
Korralik liikleja (registreerimata)
Re: karistustest
Olen sõitnud 8- aastat ca. 160 000 km ilma rikkumisteta, nüüd see aasta peeti mind peale jaanipäeva kodu juures kinni ja pandi puhuma. Peale kolmandat järjestikku puhumist saadi jääknähud kätte. Ekspertiisi mind viia ei tahetud, öeldi, et mis mul sellest kasu on, seal mõõdetakse samasuguse valgusfooriga joovet. Kuna olin seadustes võhik ja jääknähtude olemasolust teada saades pahviks löödud nõustusin politseiga. Hiljem ootas mind trahv 8300 EEK-u ja 3-ks kuuks lubadest ilma. Kuna antud hetkel olid rahalised võimalused kesised, puudus ka võimalus otsuse edasikaebamiseks ja juristi teenuste kasutamiseks.
Niipalju siis nendele suure suuga irisejatele. Vaadake , mis näoga te ise siis olete , kui te ise samasse olukorda satute.
14:39 30.12.2004
sass (registreerimata)
Re: karistustest
sa vaata millilese riigis sa elad
hea ,et veel hingata tasuta lubatakse
aga seda enam mitte kauaks.
sul on sulatõsi, et riik püüab nii inimesi prügikastile lähemale tuua-mitte neid aidata (nagu oleks riigi kohustus).
raha koorib täiega miks siis veel mõnitada inimest ja töökoht ära võtta kust peaks ju tulema see raha mis riigile makstakse.
14:43 30.12.2004
siilionu (registreerimata)
Re: karistustest
Madis, sa oled huvitav vend. Saan aru et pead enda karistusi nende kiirusületamiste pärast "karistamiseks karistamise pärast" ja arvad et seetõttu liikluspilt (ega sinu käitumine) ei parane. Nüüd kui sulle autojuhi (autot vajava) elukutse tõttu öeldakse, et anna aga minna edasi, v.a. puhkepäevad vms, siis su ülejäänud jutt ei tekita vähemalt minus veendumust et su käitumine ja liikluspilt paraneb, rohkem kui praeguse karistuse peale. Kes on tumba ja õppust ei võta, ega pole midagi teha, jäädki virisema ja süsteemi süüdistama. Kinnitan, et ise samuti ei sisene asulasse alati täpselt 50ga, kuid ka mitte sinumoodi, sest proovin teiste vigadest õppida. Aeg oleks sinulgi midagi õppida, ja on hea kui keegi seda sulle eraldi rõhutab, sest on näha et karistuse mõtet ei ole sa omale selgeks saanud vaatamata päris korralikule juhistaazile.
Su rahustuseks ütlen ka et ma pole e- ega mingi muu politseinik, kirjutama ajab halajate komme oma patud teiste kaela ajada ning kergelt *****stlik suhtumine reeglitesse, mis on ilmselt senise nõrga kontrollimise tulemus. Tahaks ju ikka vanamoodi edasi lasta, kui ei saa, siis on süsteem süüdi :)
14:47 30.12.2004
madis (registreerimata)
Re: karistustest
to korralik liikleja
kas mitte need aparaadid pole indikaatorid ja pädeva tulemuse saab siiski vere analüüsi abil. Ei ole küll kindel aga, indikaatori alusel nüüd otsuseid teha küll ei tohiks. See on vahva jah kui 0,21 promilliga roolijoodikuks tembeldatakse ehki enamuses riikides 0,5 lubatud. Ole rõõmus, et sa jahimees pole, muidu oleks aastaks relva loast ka ilma. Linnas sõites jääb mulje,et osa liiklejatest ei tohiks kainena ka sõita nii oskuste kui ka ebastabiilse närvikava pärast.
15:40 30.12.2004
v6sa
Re: karistustest
Korralik liikleja, Sa jätad midagi ütlemata. Esmakordselt jääknähtude puhumisel peaks asi nagu aktsiate ostuga piirduma. Või oli veel raskendavaid asjaolusid, mida Sa targu ei maini? Lisaka ei saa aru, miks Sa end ekspertiisi ei lasknud viia, kui olid oma seisundis kindel.

Madis, ka mina ei sisene asulasse sugugi alati 50 km/h. Vahel isegi aeglasemalt, kui on ooodata üllatusi (kool, ülekäik, libe tee vms.) Aga selline kiirusepiirang on Eesti liikluseeskirjadega kehtestatud ja ma PÜÜAN seda täita. Alati ei õnnestu, kuid senini on vajalikes kohtades õnnestunud, pole veel kedagi alla ajanud. Politsei koostatud trahv on suhteliselt väike probleem õnnetuse põhjustamise kõrval. Aga kes seda ei mõista...

Lisaks distsiplineerib mind politsei nägemine oluliselt. Kui Sind esimene kiiruseületamine ei pannud mõtlema oma sõidustiili üle, vaid ainult politseid kiruma, siis pole Sul mõtet oma lube taga nutta, kuna Sa põhjustasid ise selle olukorra. Mõtle vast selle üle natuke...

Ühiskonna toimimiseks on vajalikud kokku lepitud reeglid, mis piiravad indiviidi õigusi. Kuid need reeglid on vajalikud. Kui Sa neid rikud, siis võta ka karistus selle eest vastu. Kui need reeglid ei meeldi, siis lõunamere saartel pidavat senini liiklus ilma eeskirjadeta käima...
16:47 30.12.2004
allar (registreerimata)
Re: karistustest
Karistuspoliitika on jah natuke naljakas. Eile uudistes öeldi, et üks korterivaras lasti vabaks ausõna peale, et ta enam ei tee nii. Ja mõned aastad tagasi oli Tallinnas üks taksojuht (vist oli musta vanema audiga) kes oli pidevalt politseisaadetes narkojoobe ja kiiruseületamiste eest. Tema kaebas kogu aeg oma kohtuotsuseid edasi, mistõttu seadus ei lubanud talt juhtimisõigust ära võtta.

Kiiruseületamine ei ole muidugi hea. Aga mõelge, kas teie ei ole viimase kuu jooksul paar korda paarikümne kilomeetri võrra kiirust ületanud või mõnda muud reeglit rikkunud? Mina olen.(mitte et ma sellega uhkustaks)
17:24 30.12.2004
madis (registreerimata)
Re: karistustest
to allar

lõpuks ka üks aus inimene
18:56 30.12.2004
*G* (registreerimata)
Re: karistustest
Kes sulle siin enne valetanud on?

Julge teha, julge vastutada. Kui ei ole aega/oskusi seadusi väänata või tahtmist/raha trahve maksta siis sõida liikluseeskirjade järgi või käi jala. Ahjaa, bussid on ka olemas. Igatahes ära tule rääkima, et sulle on hirmsasti liiga tehtud ja sinu 3000 eeku päästab õpetajate palgad.
19:09 30.12.2004
G-punkt (registreerimata)
Re: karistustest
Naistel pidi selline koht olema, mida puudutades nad kõige parema kaifi saavad. Sinu *G* ma ei sa aru mida see kombinatsioon tähendab:)
23:20 30.12.2004
uhh (registreerimata)
Re: karistustest
kui sa madis leiad et sulle on liiga tehtu siis on meil kohtud kes neid asju klaarivad. siit ei maksa endale poolehoidu otsida. paljud siin on õige asja eest väljas ja soovivad meie liikluskultuuri natukenegi parandada. nagu juba ennemgi on öeldud et ega sa ei pea siin "ajuvabas" riigis elama. sulle paistsid meeldivat soome seadused. laevad käivad. mis arvad mis seal sinuga tehtaks?
03:48 31.12.2004
Kenguru
Re: karistustest
To Madis > Hangi endale välismaised load näiteks Lätist ja ei saa Sulle Eesti politsei peale trahvi midagi teha. Kui trahvi ära ei maksa ega ka siis saa nad Sulle midagi teha.
13:27 31.12.2004
Ottotriin (registreerimata)
Re: karistustest
Liiklusseaduse §27 2) Eestisse elama asunud isiku välisriigis väljaantud juhiluba kehtib Eestis üks aasta juhiloa omaniku Eestisse saabumisest arvates. Välisriigis väljaantud juhiloa vahetamiseks Eesti juhiloa vastu peab taotleja edukalt sooritama liiklusteooria- ja sõidueksami.
17:42 31.12.2004
granada (registreerimata)
Re: karistustest
huvitav , kas see seadus kehitib ka reaalselt või ainult paberil? Mis teevad, panevad vangi kui seda seadust ei täida? Pole veel kuulda olnud , et importpoliitikud saatkondadest kohalikke liikluseksameid sooritaks aga eks küsin järele. Vastust muidugi võib juba ette ennustada.
11:02 02.01.2005
einoh (registreerimata)
Re: karistustest
<Liiklusseaduse §27 2) Eestisse elama asunud isiku välisriigis väljaantud juhiluba kehtib Eestis üks aasta juhiloa omaniku Eestisse saabumisest arvates.

<<Pole veel kuulda olnud , et importpoliitikud saatkondadest kohalikke liikluseksameid sooritaks aga eks küsin järele.

Eks tuleb vahepeal lihtsalt korra välismaal käia :)
16:05 02.01.2005
Kenguru
Re: karistustest
See seadus on ainult paberil. Politseil pole võimalik tõestada, et välislubade omanik elab pidevalt Eestis. Enam ei lööda passi templeid piiriületamisel.
10:24 03.01.2005
specialist
Re: karistustest
heh, mõttetu teema, teema algataja rikkus seadust ja nüüd nuriseb... miks? kui sõidad kiiremini kui lubatud, siis ma arvan, et normaalne inimene suudab aru saada sellest, et ta võtab riski saada politsei käest noomitus, kas siis suuline või rahaline... ja ei ole mõtet hakata rääkima siin mingist karistustest, mis paigast ära on, kõik teavad seda isegi.

ei ole minagi perfektne eeskirju täitev juht, aga ma teavitan ennast sellest võimalusest, et võin herr politseiga kokku juhtuda ja käitun ka vastavalt: sõidan Eestis stabiilselt +10 kuni +20 km/h üle lubatu, suvel peaaegu koguaeg 110-ga, 70 alasse sisenemisel võtan hoo alati 90 peale maha, 50 alas 70 peale...
miks? sellepärast, et auto spidomeeter valetab selle kiiruse peal vähemalt +5km/h tegelikule otsa ja tegelik kiirus on śeega väiksem ning kuni 20km/h ületamise eest on ette nähtud hoiatus, kas siis suuline või rahatrahv kuni 600 EEK. selle summa võib ühe korra elus ju ära maksta ka või mis?
siiamaani olen sõitnud sellises "stiilis" umbes 100 000 km, ja politsei pole mind kordagi isegi kinni pidanud, kaks korda olen selle aja jooksul lauspuhumas käinud, ühe korra tülitas äärmiselt viisakalt selle pärast, et olin auto tartu vanalinnas valesse kohta pannud (seal on mingid aegadega sissesõidukeelud vms), aga isegi suulist hoiatust ei teinud, vaatas dokumendid üle ja läks...

võõrastes riikides sõidan alati väga täpselt piirangu peal... miks? sest mujal on tavaliselt kordades suuremad trahvid kiiruse ületamise eest ja kuna ma pole kunagi viitsinud hakata täpseid trahvisummasid välja otsima, siis ma ei hakka ka seda riski võtma. samuti on välisriikides politseinikud ka tunduvalt aktiivsemad kui meil siin...

probleemi ju pole?
13:02 03.01.2005
madis (registreerimata)
Re: karistustest
Tänan õpetus sõnade eest, kuid tuletan meelde, et teema oli natuke muus. Kui tava liilkemis trajektoorile on paigaldatud 30 märk on tõenäosus, et juht kes mitu korda päevas seda teed läbib lihtsalt ei märka seda ja ongi +25km/h (enne märgipaigaldamist kiirus ületamine +5km/h) Paneb imestama, et paljude arvates on selline politsei poolne käituine ja karistus süsteem normaalne.
to specialist; kui võrrelda elatustaset ja karistuse määrasid siis tundub küll, et eestis on ühed rangeimad karistused euroopas. Ei tasuks unustada, et arenenud riikides on liikluskorraldus vähe teisel tasemel. Peale poola on vist eesti ainus riik kus, jalakäijate ülekäigu kohad on täpselt bussi peatuses. Võta siis kinni, kas inimene plaanib minna üle tee või ootab bussi. vt kadaka pst.
jõudu ja head uut aastat
15:06 03.01.2005
siilionu (registreerimata)
Re: karistustest
Vat see "värske" märk on ehk veidi kahtlane teema küll, kas äkki sama mis noor punane tuli?
Aga liikluses on üldse nii, et tuleb tähelepanelik olla, ei saa eeldada et kõik (märgid, augud, suvised teeolud, teised autod jne) on iga päev ühtemoodi! 30-ne märk on tavaliselt madalal, teepinna lähedal, no peaks ikka märkama kui just lehte ei loe roolis või teise auto varju ei jää.
Selliste uimaste juhtide tõttu juhtub kindlasti arvestatav osa õnnetusi.
15:17 03.01.2005
hubert (registreerimata)
Re: karistustest
to Madis!

Mida Sa jaurad siin, eksisid, siis seaduse järgi said karistada. Muuseas, lubade kehtivust ei peata mitte inimesed, vaid ARK-i arvuti automaatselt. Kaks jämedat rikkumist, mida Sa tahad siis veel saada, et pead silitataks. Pole vahet kas märk oli enne seal või pandi äsja. Sinu kui liikleja kohustus on märke jälgida. Üks asi veel, kui enne rikkumisi pole, siis viisaka käitumise korral politseinikud piirduvad hoiatusega(kui ka rikkumine pole väga räige). Ilmselt ajasid ise asja hullemaks, või oli liiga ülbenägu ees ja kahetsemine polnud siiras. Mind igatahes suvel hoiatati, üle oli 37 km/h-s, aga ma siiralt kahetsesin. Ja nüüd jälgin kõiki märke hoolega, näiteks Tallinnas Paldiski mnt-l on nüüd endine 70 km/h lubatu asendatud peale 21.00-7.00, igalpool väljaarvatud vahetu lõik enne Loomaaeda kesklinna poolt.
17:11 03.01.2005
Heinz (registreerimata)
Re: karistustest
Selge see, et Eestis on karistussüsteem totaalselt paigast ära. Riik tööeas inimestele praktiliselt mingit sotsiaalset tuge ei paku, aga väiksemagi eksimuse eest maksa hingehinda ja see, kuidas sa selle raha kokku kraabid ei huvita kedagi.

See pole ainult liikluses, sama asi on metsaomanikega. Vaadake, kuidas maa- ja metsaomanikke maksudega peedistatakse ja millised on karistused, kui mõne puu ilma riigipoolse loata maha võtad.

Samas mõistan antud teemalgatajat kasvõi sellepoolest, et kui tegu on kutselise autojuhiga, siis liikleb ta kordades rohkem kui talaline tööle-koju sõitja. Lisaks on tipptundidel üldises liiklusvoolus palju kergem märkamatuks jääda ja radarisse mitte sattuda.
17:38 03.01.2005
Hubert (registreerimata)
Re: karistustest
Aga samas on need karistused vähendanud hukkunute arvu, 2004 oli küll rohkem kui 2003, aga hukkunute arv on vähenenud poole võrra. Samuti on vähenenud Sinu toodud näitest metsavargused. Nõustuda saab tõesti sellega ehk kohati ei peaks nii karm olema, aga võrdsuse printsiibist lähtuvalt ei saa vahet teha. Mul üks tuttav ületas paari kuu jooksul 4 korda kiirust üle 20 km/h-i ja kui ARK peatas juhtimisõiguse, siis oli otsus(jälle arvuti ) 24 kuud. Nii et on palju mõtlemisainet.
19:10 03.01.2005
eiolepol (registreerimata)
Re: karistustest
Oleks ma politseinik, siis tõmbaks ma siilionud ja teised targutajad iga kuu nii läbi, et nende saldo stabiilselt miinustes on. Pole mõtet rääkida, et siin on mõni, kes üldse ei riku liikluseeskirju. Olen 100% kindel, et ka siilionu rikub vähemalt 10 korda kuus, ise ei pruugi seda muidugi teada. Eks see trahvi saamine paras loto on. Mõni sõidab nagu kukkupai ja saab ikka trahvi selliste nõmedate asjade eest nagu märk enne asulat ja politsei vahetult selle järel. Teine rallitab niiet vähe, aga ei jää vahele.
Ise sõitsin mõni aeg tagasi autoga millel läti numbrid. Ainuke asi, mis mul oli, oli tehniline pass ja kindlustus. Autol olid veel ees tumedad toonklaasid, niiet öösel ei näinud korralikult väljagi ja poritiib oli iga hetk ära kukkumas. Kaks aastat sõitsin pidevalt ringi, mittekeegi ei tundnud mu vastu huvi, samalajal kui sõber saadati teepealt kordusülevaatuse oma autoga, sest esiklaasis oli mõra. Siilionu, sina võid olla järgmine sarnane ohver veel väiksama probleemiga, tundub, et siiamaani on sul lihtsalt vedanud.
19:29 03.01.2005
tom (registreerimata)
Re: karistustest
Olen nõus, et karistuste proportsioonid on paigast ära. Ka arvan, et juhtimisõiguse piiramine võiks jutuks tulla nii joobes juhtimise kui väga suure kiiruse ületamise (üle 40km/h) jne. puhul. Eks neid näpukaid juhtub meil kõigil, mille eest saame kas suulise hoiatuse või trahvi. Mind isiklikult distsiplineerib tunduvalt rohkem väike trahv koos manitsemisega või suuline hoiatus, sest tean, et järgmine kord võin saada juba täie rauaga ja häbi on ka nagu. Kas see enamuse puhul ka nii toimib, ma ei tea, aga tahaks loota. Liiklejatele edaspidiseks rohkem tähelepanu ja pisu õnne kah.
10:47 04.01.2005
specialist
Re: karistustest
madis kuule, ei tea ikka, ma kardan et seal on rohkem ikka oma süüd... esimesel korral tõesti, oleks isegi võinud "andeks anda", aga teisel korral olid puhtalt ise süüdi... ja kui veel elukutseline ka oled, siis pole siin midagi enam rääkida...

karistused on minu arust küll meil liiga väikesed, tean et näiteks soomes, üks tuttav sõitis umbes 100-ga, mõõdeti 95 st +15km/h üle... 250 EUR-i tuli selle eest (3750 EEK)... porole on see kommiraha ju... eestis see 600 EEK on ka umbes sama suhtega... või mis?
oleks meil näiteks +10km/h eest ette nähtud mingi 2000 trahvi, siis mina küll üle 90 ei sõidaks... ma pakun et enamus võtaksid asja rahulikumalt...

teine sõber jäi vahele 70 alas, mõõdeti 107 km/h (+ veel 2 väiksemat asja (kindlustus ja veel mingi väike asi) rikkumist) ja arva ära palju trahvi sai: 1200 EEK... hämmastav või mis? sattusid lihtsalt halvas tujus politseiniku peale... sellise asja eest peaks olema ikka, noh, 5000 oleks mina kirjutanud...

edu igaljuhul ja head uut sullegi
14:58 02.01.2020
... (registreerimata)
Re: karistustest
Politseisse ja korrakaitsesse mupsikutesse jne tuleb suhtud nii, et nad passivad kõikjal peale, et sulle vaid s'tta kokku väänata ja trahvi teha, seetõttu jääb kodanikule ainult õhukesel jääl käimise võimalus ja alati olla ebainimlikult hoolikas, ettearvestav, ennetav ja kõigeks valmis! Paadunud pätid teavad ilmselt mentide mentalideest rohkem kui tavalised seaduskuulekad kodanikud ja seetõttu ka teavad oma õigusi paremini. Siit nähtubki, et tavakodaniku puhul saab julmalt tema teadmatust nö tema jaoks halvasti ära kasutada. Need politseivärdjad koguvad omale karmat ainult ja ükskord saab lõpp olema väga raske! Saan aru, et nad on ametnikud ja täidavad nö ainult seadust, kuid just seetõttu nad ametnikud ongi, et nad on seal "ära koolitatud" ja seetõttu inimvaenulikuks v'rdjaks muudetud. Juhuuu kui lahe riik! Kus on siis see õigus?
15:55 02.01.2020
Väikepoiss to ... (registreerimata)
Re: karistustest
Noh räägi ära nüüd, mille eest sa aastavahetusel sumpsi said politsei käest? Lakkutäis peaga kusesid avalikus kohas või sõitsid lakkutäis peaga autoga, said trahvi ja nüüd halad ning mölised politsei kallal?
Mingi põhjus sel kibestumusel ja vihal olema peab ju ometi. Normaalne, seaduskuulekas kodanik sellist sitta ei toodaks.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.