Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: ROOL ON RASKE

14:05 21.04.2003
PRIMERA (registreerimata)
ROOL ON RASKE
ANDKE NÕU,MIDA TEHA VAHETEVAHEL PÖÖRAB ROOL NURGELISELT JA RASKELT.
AUTO ON 93A.PRIMERA 2,0DSLX,ÕLIGA ON ASI KORRAS ,NORM SEES.
15:25 21.04.2003
ddig (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
Kontrolli roolivõimu rihma pingsust.
19:06 21.04.2003
sunny (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
mul oli sunnyga sama jama .naine sõitis ja järsku ei jõudnud enam üldse keerata.õnneks oli mingi töökoda kohe kõrval.vennad lasid mingit hõbedast aerosooli kuskile risti peale ja kõik ok.kas selline kogemus sind aitab ,ei tea.
19:08 21.04.2003
CPX (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
Tark tegu oleks roolilatt üle kontrollida.
19:09 21.04.2003
GTI (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
Kui pöörab nurgeliselt (või on raske teat. kindlates kohtades rooliratta asendi korral) on viga latis, kui lihtsalt rataste keeramisel ühes kohas kinni poob, on viga veermikus.
19:17 21.04.2003
Edward (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
Kui äärest äärde keerates ühtlane jõnks iga tiiru peal, siis kardaan, kui ainult ühel kahel kohal (tavaliselt otseasendi lähedal) siis latt. Sillaseaded ka muidugi.
Igal juhul tasub kiiresti kontrollida, võimuga roolil võivad hambad ropsuga maha tulla ja siis on otsesõit :(
01:17 22.04.2003
ddig (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
Enne kui hakkad neid katastroofe meenutavaid vigu otsima kontrolli ära rihm ja kui rihm on korras on vedelikul lisaks kogusele oluline ka tema seisukord. Rooliv. õli tuleb kah vahetada ja kui ta on vana ja tükid sees vms. võib tekkida selline käitumine. Igal juhul mul just oli Golfil sarnane asi ja rihma pingutus aitas.
07:55 22.04.2003
blend (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
Kontrolli ja määri rooli kardaanliigendeid.
14:45 22.04.2003
Sass J. (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
omal oli sama mure, rool muutus ikka väga raskeks keerata juba. teeninduses selgus, et roolirist läbi. peale vahetust oleks võinud sülelaps ka rooli keerata. carina puhul maksis antud jupp ca. 2,5k.
14:50 25.04.2003
R.R. (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
mina sain sunnyle romulast 200 eeguga rooliristi.
08:33 16.07.2019
R.P (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
Tervist äkki oskab keegi aidata. Auto mul peugeot 407 coupe , viga siis selline,et rool muutub raskeks ainult siis kui väljas sajab ja läbi veeloikude sõidan. Hetkeks muutub raskeks ja siis jälle normaalne.
09:53 16.07.2019
.............. (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
Vesi pritsib rihma vahele, rihm libiseb ja võim ei tööta.
10:18 16.07.2019
R.P (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
Mis selle probleemi lahendus siis on?
10:47 16.07.2019
n. (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
rihma pingutuse kontroll ja/või rihma vahetus
10:58 16.07.2019
R.P (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
Kõik need toimingud tehtud, roolivõimu pumpki uus peale ostetud. Kas äkki elektroonikas ei saa mingi jama sees olla?
12:21 16.07.2019
............... (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
14:12 16.07.2019
Lati jätaks viimaseks (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
Üleelmisel aastal oli sama lugu sõbra naise masinaga, lisaks koha peal kriiskas.
Rihm ja korralik rihm libises samuti peale lombist läbisõitu.
Rooli hüdrosüsteemis oli mingi kassikuselõhnaline pruun, porimoodi ollus. Ka tunduvalt paksema konsistentsiga kui korrektne õli.
Pmt sisaldas see küllap juba roostet, õhust võetud niiskusest vett ja hunt teab mida.
Võtsin selle pori välja, pesin uue vedelikuga süsteemi kaks korda läbi ja uus sisse.
Neiu nägu kiskus väga naerule, sest rool läks palju kergemaks.
Kui enam putkas rooli keerata ei jõua, siis märg rihm hakkab ka uuena libisema!

Samalaadne nali oli kord talvel pealejäävate tagapiduritega, hommikul lohistas tagumikku järgi või ei saanud libedaga üldse minema. Küll vahetati tal klotse, lihviti trumleid...
Ma võtsin õhutusnipli lahti ja palusin vajutada--- mingit hambapastat tuli.
Nii vana vedelik, et nii vett täis, et läks paksuks.
Sõitmahakkamisel tuleb automaadiga pidur alla vajutada, et käik sisse saada- vot nii need külmunud lögaga kolvid kohalt lükatigi jõuga, aga tagasi nad enam ei läinud.
20:33 16.07.2019
............ (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
Ka rihmarattad kuluvad ja kui rihmal soontel ratta vagudes enam pidamist ei ole, libiseb edasi ka uus rihm.
22:41 16.07.2019
Kas elektrilise (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
09:42 17.07.2019
jee.kim (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
Lugemine raske?
"...roolivõimu pumpki uus peale ostetud...
14:00 17.07.2019
Vast (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
peitub viga ülemistes vedru toetuslaagrites.
16:19 17.07.2019
Lati jätaks viimaseks (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
Kirjutis "ülemistes vedru toetuslaagrites." on samuti tõene.
Just läks ühel sõiduautol seetõttu esivedrugi pooleks.
Ülemised laagrid olid nii kinni, et juhile arusaamatutel põhjustel keris lahtilastud rool end väljapööratud rataste korral kiirelt tagasi ja roolida oli raske.
Kui nii vedru lõpuks purunes, sest oli vaja ju selgipöörata kui kellavedru- alles siis sai selgeks, mis olukorras tugilaagrid olid.
Mõlemad olid seisus nimega "fix".
16:28 17.07.2019
R.P (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
Tänud. Kuidas kontrollida või teada saada on nad töökorras?
16:32 17.07.2019
R.P (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
Need toetuslaagrid, pidasin silmas.
17:11 17.07.2019
................ (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
Roolilat ja või amordi tugilaagrid on katki. Nina lendu ja keera käega rattaid(kas ja kuidas liiguvad.
18:09 17.07.2019
Marko
Re: ROOL ON RASKE
Praegu on jutt eilsest postitusest, sellisest:

Tervist äkki oskab keegi aidata. Auto mul peugeot 407 coupe , viga siis selline,et rool muutub raskeks ainult siis kui väljas sajab ja läbi veeloikude sõidan. Hetkeks muutub raskeks ja siis jälle normaalne.

Aga loomulikult on pealiskaudsus uus normaalsus, jätkake samas vaimus!
18:25 17.07.2019
Hea Marko (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
Kõik on ju kontekstis või mis?
Nii kinnijäänud tugilaagrite puhul kui pastaks läinud õli puhul lähebki lombist läbi sõites rool raskeks.
Selgitan.
Kui pump peab ajama läbi enda ja lativõimendi inetu ihu paksu ollust, siis on tal raskem pöörelda või mis?
Rihm veab, kuid vee sattudes rihma ja pumbaratta vahele on kergem rihmal libisema hakata kui seda löga pumbata.
Või ei ole?
Kui pump peatub või pöörleb alapööretel on rool momentaalselt raske.
Vaatus 2.
Kui tugilaagrid on kinni, on pumbal ja võimul toorest jõudu rattaid keerata küll. Nii, et spiraalvedrusid kaks tükki keerab nässu mõne ajaga.
Nüüd satub vesi ülekoormatud pumba ratta ja rihma vahele ja otse loomulikult on libiseda kergem, kui keerata kahte spiraalvedru kõveraks ja rattaid ka veel.
Kas roolilatt on märg või kuiv- see ei oma siinkohal mingit tähtsust.
Sümptomid ja kliiniline pilt näitavad, et vett saanud rihm libiseb- ei jõua pumpa vedada!!!! Rihm vahetatud ja vist pumpki.
Kas ma selgitasin arusaadavalt?
18:40 17.07.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
mina väldiks märgade ilmadega sõitmist, samas mingi löga õli mina välistan, sest see auto näinud korralikku hooldust , tehase manuaali järgi
19:39 17.07.2019
... (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
See siin nagu toktor viktori teleravila- milleks minna arsti juurde kui viktor aitab läbi ekraani kõik korda teha...
Kõige hullemad ongi need, kes autost halligi ei jaga, aga interneti abil remontida tahavad.
19:49 17.07.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
... (registreerimata)- ei saa keelata ullikestel kasutada posijaid
21:45 17.07.2019
Päevanali (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
Ja miks siis kohe ullike? Et näiteks mina pole kah mingi itimees, aga mu raal pole kunagi remondis käinud. Alati olen dr. Google abiga selle korda saanud. Aga muidugi vahe võib olla selles, et itimehed on haritud tegelased ja aitavad nõu ja jõuga, aga remondispetsid nii haritud pole ja nende jaoks ongi kõik teised ullikesed, kes autodest midagi ei tea!
21:51 17.07.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
Päevanali (registreerimata)- mina parandan oma perekonna inimeste hambad ka ära neti abil, tee järgi , ei saa aru miks selleks peaks õppima kui dr. Google olemas
22:04 17.07.2019
Päevanali (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
Valerka registreerimata. Kus Sa praegu seost näed? Automehaanikuks õpib kaks aastat peale põhikooli ja hakkaja ad poisid saavad isa kõrval garaažis juba põhikooli ajal hea kooli kätte. Ja kui kaua hambaarstiks õpitakse. Uuri välja, see võib Sind üllatada. Tore oleks muidugi kui mode selle viimase hunniku offtopikut ära kustutaks, aga kui juba siis palun sellest kohast peale, kus ullikestest juttu tuli!
23:37 17.07.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: ROOL ON RASKE
palju neid on tänapäeval kes isa kõrval garaažis tahab olla, ikke lõustaraamatus ennem, kahjuks on see tänapäev
automehaanik on nagu perearst, kes teab paljusid asju üldiselt ja lõpuks suunab ikke erialaarsti juurde, täpselt samuti ei tegele rehviboks näiteks elektroonika remondiga, täpselt nagu perearst ei pane diagnoosi sinu kõhuvalule meili või telefoni teel ei ole mõtet oodata pädevat vastust ilma autot nägemata miks rool läheb raskeks porilombist läbi sõites
00:28 18.07.2019
Marko
Re: ROOL ON RASKE
Tasa nüüd!
Ei kustuta midagi siit, nägemused ongi erinevad.
Loomulikult on ka väike võimalus, et tugilaagrid nöögivad. Siis tekib küsimus, et kas siiani asjaga tegelenud inimestel mingitgi väljaõpet ei ole?
Loomulikult ei tohi tänapäeval enam millegi üle imestada. Elust enesest - auto oli kolmandat korda tugilaagreid vahetama minemas paari aasta jooksul. Tuttav inime, nutuvõru suu ümber juba. Ma soovisin seda autot näha poole protseduuri peal, nägin. Koht, kus püstak vastu kere käis, oli leitav. Miks enne ei leitud? Väga lihtne, küünalt ei võetud välja, pandi 2x käsikaudu uued laagrid. Laagrid paigas, poldid kinni, õue, järgmine palun!
Vanasti, siis kui lumi valgem oli ja varblased suuremad, siis me proovisime ka ikka, et kas auto sai korda. Kui ei saanud, siis raha ei võtnud.
Praegu on teistmoodi. Juhe sappa, sota. See andur vist, vahetame ära, sota. Oi, ei hakanud tööle? Aga selle oleks pidanud nagunii kohe-kohe vahetama, sotat tagasi ei saa. Palju õnne, autoomanikud!

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.