Vabandage, mis on eesti keeles nenede asjade nimi, mis pandi Zhigulile esipõrkeraua külge, olid vedurdega "vuntsid", et vastu äärekivi ei sõidaks? Ma vene keeles ka ei tea.
Samuti sooviksin teada, mis on eesti keeles nende nimi, kui lennutatav plastmassist taldrik pandi 2101 esitulede ette kivide kaitseks. Olid roosat värvi. Tavaliselt.
Kas võiks keegi üles lugeda neid "lisasid", mida Zhigulile sai külge panna ja auto välimust (tundamtuseni) muuta. Mäletan, et Azerbadzhiaanis toodeti Mercedese märgiga ilukilpe Zhigulile. Tahaks tuunida oma 21063. Sergei
Ma ei tea, mis nende vidinate nimed on aga Lada tuunides ei tohi unustada:
tuulekogujad esikapotil, AVTOEXPORT rohelisel (või sinisel) ribal esiklasasi ülaosas, maanduslint (parem kaks) auto all, spoiler tagaluugi kaanel, ribikardinad tagaklaasi siseküljel, katuseluuk, ukse alaääres kleepekas: LADA, uste küljes helkuritega plastist piirajad, fiiberantenn!, kõlarid tagaaknal, kojameeste küljes plastist (soov. roosad) tuule(misiganes)juhitjad (nimi teadmata), äärakivi-alarm, MB ilukilbid, tagaluugi luku juures NIVA luugi konks, esi- ja tagapamperid NIVALt, suunatuled pamperi sees (Kanadski variant), etc. etc.
Kui keegi osakb lisada, oleks tänulik
kindlasti transportööri lindist porilapakad kolmnurksete helkuritega ja tagumine täies auto laiuses. mingil juhul ei tohiks unustada lipu narmaid esiklaasile ja klaasitihendi vahele võiks toppida metallraha.
Tagaklaasi sisepoolel kaks punast lisa pidurituld varraste otsas. Punutud plasribadest tagaklaasi siseküljel päikesevari (roosa valgega) on shefim kui ribakardin siseküljel. Võiks olla ka plast ribakardin tagaklaasi välisküljel. Sumbutil 2 kroomitud otsa. Esiiluvõre servadel plastmassist punutis.
Palun täiendada
tagaakna külge tuleb kleepida ka käsi, mis edasi- tagasi võngub, ette ärge unustage udutulesid ja ette põrkeraua alla täies laiuses
porikumm(tänase spoileri eelkäija)etc.
Ratastele tuleb panna plekist kilbid, keskelt punase täpiga, et rattapoldid ära ei kaoks, tagaaknale ka ventilaator ja kärukonksu otsas peab raudselt olema kas lõhkilõigatud tennisepall,-aknoolipudel või - kummiloom. Tuuleklaasi küljes peab olema iminapaga märkmik koos pastakaga, väljast peab auto olema kuni ukselinkideni korrosioonikaitsega kokku mäkerdatud, (pintsliga). "Keskkonsoolis" ühe kõlariga (ka samas) ühe kõlariga keeratavate "tissidega" raadio. Ees iluvõre küljes käib talvisel ajal mingi punasest või pruunist nahast kate. Katuselt ei tohi puududa katuseraam, aknakolmnurkade kindlaks sulgemiseks mingid kruvidega asjandused. Udutuled peavad olema kindlasti kollast värvi hajutiga.
kõva sõna oli ka hobuseraud iluvõrel, ning kroomitud klapikambri ja õhufiltri kaan. 80-ndate lõpu poole Gruusias olid moes ruudulised istmekatted ja eranditult kõikidele ladadele topiti külge 07 iluvõresid mersu märgiga.
Kas ruudulised iluvõred olid seepärast,et vanemate odavamate mersude istmekatted olid ka nagu laudlinad? Aga 07 luvõre võib küll kõigil olla(peale samara vähemalt),ega see 04le ja 05le halvasti mõju.
Käigukanginupp läbpaistev kus sees on miski 20ndate auto mudel. Kindlasti tuleks ***** hääästi kõrgele tõsta. Tahavaatepeegli küljes 110 erinevat suveniiri.
Originaalpeatoed prügimäele, asemele kahe ovaalse auguga plastik/poroloonpeatoed kahe traadist hoidjaga, laius vähemalt seljatoe laius, laepolstri ja peatoe vahele jätta vähemalt 5 cm ruumi!
meenus veel lapik ribidega sumpsi ots, kõvematel meestel oli neid kaks. ning muidugi rullide viis sinist isoleerpaela nii roolile, kui ka kerele. väga hea ja kasulik asi oli pea sentimeetri laiune fooliumist isekleebitav tagaklaasi soendusriba.
Automi s6idu meistri ja Eesti Riikliku Kindlustuse kleepsud alates 1975 kuni 1984 tagaaknal,null kuue armatuur null uhel,elektronkellaga panoraampeegel,pead noogutav koer voi tiiger tagaaknal,eelpoolmainitud kaigukanginupul peab olema auto sees lahtitulnud ja soites logisema,kuljepeegel peab olema arav6etav.
Rallirool peab olema nii vaike,et kohapeal seda keerata ei j6uaks,v6i kui on tavaline rool,tuleb sinna umber panna trukkidega kinnitatav vakstust kate.Leopardimustrilised nailonist istmekatted ja nendest tekkiva staatilise elektri arajuhtimiseks kaks helkuritega varustatud kummiriba,mis lohisevad mooda maad.Ribad v6ivad olla ka siis kui vajadust*ehk istmekatteid ei ole
Numbri kinnitamiseks panna helkurpeaga poldid (oranz ja punane), samu polte tuleb kruvida ka taga tolkneva kummiriba (maandus) külge.
Tähtis on ka 03 või 06 signaal (pasun). Käigikangile tuleb lisaks läbipaistvale nupule lisada lambanahkne kate.
aga kuhu hella rally kleepsuga lisatuled jäävad ning miks mitte teha elu mugavamaks saabi või 07 istmetega ning parandada välimust umbes 3 antenniga mis end rõõmsalt turri on ajanud ja mingi katuseluuk ei tee ka paha,kuna kliima on suvisel ajal kasti seespoolt uudistades suhteliselt lõunamaine ,meenutab tõepoolest gruusiat.
siis tuleb veel lisada see nilbe antenn mis saab alguse esi poritiivast ja lõpeb taga ukse juures katuse kyljes klambriga. seda perverssust mäletan ma väga häste. kõik muu on juba eelpool ära vist mainitud.
Armatuuril olgu selline teekonnamõõtur,kus tuleb näpuga teekonna alguse kilometraazh ette keerata ja roolisamba küljes peab olema silindrikujuline väikese sihverplaadiga tahhokas.06-e ja 03-e originaal nikkeliluvõre saab asendada kooperatiivi omaga ,mis on plastmassist.Null ühele saab taha panna zaz-i(seebikarbi faceliftitud mudel)tagatuled.Nii esimene kui tagumine kaitseraud tuleks eemaldada.05-l ja 07-l jääb pärast seda nähtavale eriti ilusad kaks suurt auku tagapaneelis.08-l ja 09-l on ilus kui on peegelklaasid ja esiklaas tuleb teha nii tumedaks,et ei paistaks ka seespoolt läbi.Sõitmiseks jätta esiklaasil toonimata u.7 cm. laiune pilu.Kapotil asuvate tuulutusribadele tasuks kinnitada tuulekogujad,kõige paremini mistahes värviga sobivad oranzhid.Sõita tuleks ilma numbriteta(eriti 08 ja 09).Tagaaknal lisab elegantsi propelleriga ventilaator(põhiliselt mosse ja volga).08-l ja 09-l on hea kui on C-piilari küljes mustast plastikust tagaakna porisekssaamise vältijad.Volgadel tuleks kojamehe vardad kaardu väänata.
Hea kino siin käib. Naera puruks. Kui aga Sergei teemat algatades tõsiselt seda mõtles, siis jääb talle ainult üle kaasa tunda. Kui aga mitte, siis hea teema küll. Muidugi võib tolleaegne "tuuning" praegu naerma ajada, aga kustkohast siis ikka võeti neid igasugu spoilereid, nukkvõlle ja stereosüsteeme.
Klassikaliste zhigullide C-piilaril asetsev metallist tuulutusrest on vähese vaevaga asendatav kolme suure õhuvõtu tiivaga plastmassist restiga,mis on märgatavalt efektiivsem.Eksportvariandil olgu tagaaknal kleepekas "Lujaa laatua- Lada".Autol võiks olla turvalisuse huvides massilüliti ,tabalukuga suletav pedaalilukk ja ukse juures asuv laetule lüliti ühendatuna otse signaaliga.Halba ei teeks ka igal õhtul eemaldada autolt välispeegel,jagaja kaas, kojamehed ja aku.Õigem on üldse kojamehed vaid siis külge panna kui sajab.Kui ei saja väldivad juhusliku kojameeste sisselülitamise tõttu varraste poolt aknaklaasile tekitatud kriime varraste otsa topitud kummivooliku jupid või spetsiaalsed plastmassist rattakestega varustatud seadeldised.Uuematele mudelitele võib tagumise küljeklaasi sisepinnale kinnitada iminappadega varustatud(iga käpa küljes üks),Soomest või valuutapoest ostetud või varastatud loom.Eemaldatava,sahtliga makiga(mitte segi ajada paneeliga)on hea seda sangast kotina kandes linna peal patseerida ja naisi ära rääkida.
Kallis Marek, ära muretse, Sergei ei solvu. Sergeil hiiglama lõbus siin foorumis poistega vanu aegu meenutada. Seda teemat on ülse mõnus mitmekesi koos lugeda ja end puruks naerda.
Kas keegi soovib veel täiendada?
Muide: fiiberantenni shefim kinnitus on tagatiiva küljes, ots kinnitatud katuse veerenni eesmise osa külge. Et saaks vahest tsikke lantides otsa lahti lasta.
Seoses sellega tuleb meelde üks kurbnaljakas lugu 80-ndate algusest. Sõbra 03-l oli sama antenn küljes, juhtus ükskord kitsal tänaval hooga kurvi võtma. Paraku jalutas kõnniteel penskarit proua, kes sai antenniga sellise matsu vastu selga, et kukkus põlvili.
Ja veel tuleb meelde: ilukilbid, viie kodaraga valukat meenutavad, ilusti segmendid vaheldumisi mustaks ja punaseks/oranzhiks värvitud.
Oo jumal, ja siin foorumites sõimatakse mõningaid tüüpe kleepsutuuningu pärast-kui kõigil see ise zigullide peal juba läbi elatud. Või ei sobi lääne autot enam nii sorkida?
Kindlasti soovitaks iga aasta armatuurlaud ahju värviga (värskendamiseks) üle värvida. Põranda matid oleks mõistlik põranda lakiga ära lakkida (ilus läige). Pakkiruumi oleks kindlasti oluline paigaldada roheline õlle kast kus oleks hea hoida Grafiitõli pudelit, hõbevärvi pihustiga ballooni (velgede värskendamiseks), kindlasti on hea tühjasid ziguli õlle pudeleid hoida jne. Pulber kustuti istme alla. Esi külje akendele väljapoole tuule püüdjad (rohelise varjundiga hajutatud). Juhile oleks kindlasti vaja portfelli (sees alati; konserv kahvel nisuviin hapukurk märkmik kassetid)
Tagaaknale kindlasti miilitsa müts, aga kätte kindlasti kindad millel näpud ära lõigatud. Kus hoida varuventiile, laepolster auke täis sinna topiti neid terve esiklaasi ulatuses. Armatuurile kleepekas ei sobi, soovitavalt panna ovaalsed naistega vesipilte. Reg märgile tuleb kohe panna pleksiklaasist kaitsmed, aga lisastopptuled panna vilkuma aegreleega. Kui on paigaldatud autole lisatuled, siis kindlasti peavad olema kollaste klaasidega ja valgel aja peab ümber keerata, sest on väga ohtlik!!!!!! võib saada kivi!!!!!! kopikal esitulede ette lendavad taldrikud soovitavalt rohelised ja täpp keskel peab läikima. Käepärast alati peab olema kaks voolikujuppi, sest kui vihma ei saja kojamehed võetakse kohe ära, aga selleks et juhuslikul klaasi ei kriimustaks pannakse voolikujupid peale. Ja väga sheff kui lased tuttaval medõel lasta teha tilguti voolikust suveniiri ja riputa peegli külge, mulle kõige rohkem meeldib kala kujuga ja saba peab ulatuma käigukangini.
liivakatus kindlasti. värvid katuse mustaks peoga klaasiliiva värskele värvile , kompressoriga umbes poole tunni pärast kaugelt üleliigne maha puhuda ja värv peale. ja nii mitu korda - mida rohkem seda uhkem
opelile sellised lada 01 omadega sarnased plekktaldrikud velgedele peale,siledad kummid,värvida valge triip,logarid,peegli külge sinised LEDd rippuma(tolknema),esiiluvõre hõbedase sprayga üle lasta,põhjavalgustus,auto patju täis,mustad kriimustuste eest kaitsevad liistud külgedel(tavaliste peale) jne. Sai nüüd osa vanemast ja osa uuemast puudega tuuningust nimetatud,kadeti ajad olidki ju tegelikult ca 8-10 a tagasi,nii et vanem tuuning võib seal uuemaga koos hea tulemuse anda.Jõudu perverseeruvate põrkeraudadega ka,muide valmis autosid tahaks näha,saaks mingi koledamate autode eriauhinna vast.
Ma ostaks turult need toonkiled ka ja siis teeks rulli lahti ja paneks kuhugi muru peale või kuhu iganes pleekima. Praegu on ilusad ilmad ka, päike pleegitab jõudsalt. Siis paari nädala pärast paneks need kiled peale ka. Kusjuures klaase pole mõtet maha võtta. ja neid mulle pole ka mõtet välja ajada. Lihtsalt klaas märjaks ja kile peale, ära hakka lõikamagi. Kui aken kuiv on kunagi, võta nõel ja hakka mulle plaksuga purustama. ÄGE.
Njaaaa, nimekiri pikk, aga mõned olulised detailid on märkimata. Kojameestele oli saada suht nilbeid ribisid, vist spoileri põhimõttega. Null-viitel ja seitsmetel olid tulede ees metallvõred, uste servade küljes olid kohustuslikud helkurid, esiklaasi ülaservas soovitavalt lilla,oranz, roheline või punane sirm kirjaga Rally, Rallye, Estonia vms (neid saab kamazile ka panna, mõlemale esiklaasile 1), tagumistel ustel olid aknavändad eemaldatud, ees ei käinud nad tehnilistel põhjustel niisama lahti ja klaasi vahel oli kruvikeeraja, tagaakna allosas oli veel selline spetsiifiline kolli või vetevana kleeps, kummalgi pool käed. Täpsustamata jäi, et ennist mainitud lisastoptuled olid Jawa omad. Istmekateteks olid mõnedel juhtudel need puust munadest massaazhieffektiga katted, mida ka tänapäeval näha on. Käigukangi nupu sees olid peale auto ka krabid ja lilled. Armatuuri keskel ventilatsiooniavadel olid lisasuunajad. Ennem mainitud iminapaga märkmikul oli ´´avaleheks´´ paljas naine. Katuseluuk oli avatud ka talvel, sest nii oli kaugemale näha. Kaitsmete asemel olid kopikad. Nendel kummiribadel, mis aitasid staatilist elektrit vältida, olid helkurid kõvematel vendadel noole kujuga elektri liikumissuunas. Esitiibadel ümmargused lisapeeglid.
Täna juhtusin nägema üht Automi sõidu meistri kleepekaga valget 03-e.Hakkasin huvi pärast vaatama kas on autot veel kuidagi tuunitud millegi sellisega mis antud teema all nimetamata jäänud.Ja leidsingi-esiakna ülaservas seespool oli selline lahe olümpia`80 märgiga plastmassist antenn.Must põhijunn,mille küljes tiibadena kaks lisajunni.Veel oli roosiga käigukanginupp aga see on juba nimetatud.Muidu oli selline hästi hoitud ja just parasjagu,mitte üle tuunitud isend.
Minuarust on Venemaal uus tuuningu põlvkond tekkinud.Kapoti ees servas nahataoline moodustis,samuti nö.tagurpidi kulmud.väga vinge on Cadillaci embleemi sarnane vigur Samara kapotil.Ilusad on ka katted uksekäepidemetel.Kindlasti 100%toonklaasi ring.Mäletate ilusat aega kui esilaternatesse sai piduriõli valatud.
selline värk veel, et toonklaas peab olema tagumistel küljeakendel, tagaaknale pange need kuradi mustad ribid. Siis peaks veel puust tehtud spoiler olema ja koopalaiendid ja küljelaiendid võiks kah olla. Veljed tuleb lasta poole laiemaks keevitada ja siis küünelakiga lillaks värvida. stanged tuleks küljest ära võtta ja minema visata. kummidel olevad kirjad valge markeri/korrektori vms üle värvida... muidugi s-90 bagassi ja s-30ned tagaakna juurde. tagaspoileri sisse peab ehitama pika kitsa piduritule ja põhjavalgustus tuleb panna. siis veel neoonsinine salongivalgustus.
TINGIMATA suur scoop kapotile. bagassiluugile tuleks panna mõni kroomitud logo, nt 3,5i sport, quattro, 4X4 vms. iluvõre asemele peaks panema peenikese terasvõrgu. korrosioonitõrje tuleb peale kanda ja üldse siks mattmustaks värvida. selline punane triip tuleks ka peale teha nagu a-rühma bussil. kui hiljem midagi veel meelde tuleb, annan teada.
sumpsi tagumise püti asemele tuleb tulekustuti keevitada. plokikaas tuleb lillaks värvida. kapoti etteotsa tuleb panna kroomitud peeglid(vanematel mossedel olid säänsed.). Tagaosa ülestõstmine on ka lahe aga palju vingem oleks siksi esiosa maast hääästi kõrgele tõsta ja ***** vastu maad suruda. külgedele võiks hipi märgi joonistada ja selle autoga ringi sõites gaasimaski kanda. kõik aknad võiks ära toonida(kile puudumisel ahjuvärviga mustaks värvida), ja iga akna keskele värvimata auk jätta, et midagi välja näha oleks. kängururaud ette panna kah.
Ei jõudnud kõiki lõpupoolseid kommente lugeda, võib olla juba mainiti, aga väga tähtis on ka juhil ning kaasreisijatel selline 80's coming back välimusega olla.
VAZ i tagaotsa sai väga efektselt üles kergitada lihtsa meetodiga-tennisepallid tagavedrudesse.Olid olemas ka spetsiaalsed kummist jurakad,mis vedru keerdude vahele topiti.
Kumba eeslistada: kas tagaaknal miilitsa müts ja sau, või üks nendest. Ei taha üle pakkuda. Siis jääb kindlasti ära klaaside toonimine. Lada klaase ei tohikski toonida, sest muidu ei paista sisemine tuuning välja! Nipsvigurid salongis sees teevadki Lada tuuningust erakordse ja kordumatu. Ja see peab olema väljastpoolt jälgitav ja imetletav.
Ei lugenud küll hoolikalt kõiki komme läbi kuid ei märganud eraldi armatuuri alla paigaldatud õlirõhu näiturit ega ka sigaretisüütajasse topitud aku indikaatorit. Pop asi oli ka eraldiseisev reguleeritava intervalliga kojameeste relee ja unustada ei tohiks väikest piirdetara armatuurlaual(päikseprillide hoidmiseks).Peegli küljes rippuvaid vidinaid küll mainiti aga tähtis oli panna sinna nii lõhnakuusk kui ka võimalikult karvane troll või mis iganes see ka oli.Igatahes pidi see koletis varjama enamuse vaateväljast.
Kallid disainerid, hoopis olete unustanud sellise ploki, mis pandi mingite nippidega süütesüsteemile vahele ja siis seal plinkisid dioodid samas taktis nagu pool ja küünlad töötasid. See oli ju mootori diagnostikaks iga edasijõunud mehele hädavajalik. Kindlasti ka pleekinud(lillad) ümarama kujuga tuulesuunajad esiuste klaaside kohale.
Ühte suurt massilülitit ei tohi unustada!
Kõvematel meestel polnud käivitamine enam võtmest vaid kõigepealt lülitasid kolm erinevat nuppu teise asendisse ja siis vajutatti punast nuppu, mis ilutses keset armatuuri :)
hea vaatepilt oli ka ukseposte uhendav turvavöölint,seda enamasti nendel mudelitel millel polnud peatugesid.tuleks mainda ka pagassi sisu kohustuslik oli omada vähemalt kahte lohvi ja kummiheebleid,hunnik kuunlaid ja ventika rihmu,20l bensu kanister ja oma valmistatud soelaga lehter
Taga pagassis peavad olema pudelid ja tööriistad segamini ja bensu kanister, mis kurvides või august yle sõites tunda annavad. Salongi põrand muidugi juhtmeid täis ja et käigukang oleks armatuurlauast mõni sent kõrgemal. Armatuuri tuled kyynelakiga punaseks värvida.
Mul peaks maal veel alles olema eelpoolmainitud tilgutivoolikust tehtud kalake aga värvid on kindlasti pleekinud,kui maale lahen kontrollin.Kuidas kalakest punuti hetkel ei meenu aga kuradikest või robotit või mis iganes inimesekujuline asi see oli, oskan veel punuda ,kui kalake veel alles on võibolla tuleb ka selle valmistamine meelde.Kkalakese ja roboti võin annetada kui 80-ndate tuuningus vaz maja ette sõidab.
P.S. Autojuhile sobiks ajastukohane kiledress ja murumütsike.
TRE! Te kõik räägite šiguli tuunimisest aga miks ei räägita mosse tuunimisest, ka sellest saab vägeva PILLI. Mul endal ka mosse ja olen üritanud ka välimust väheke kobedamaks teha.Mul on M2140 SL.Peale on pandud sportrool,katuseluuk, BMW 525 tagumine antitiib, tagumised tuled on toonitud.Taha on pandud FIAT UNO stange.Külgedele (esi poritiibadele) on lisatud VAZ 2107 suunatuled.Ette on pandud mingi teise auto esistange ja sellele on veel lisatud spoiler.Alla on pandud MB 16 tollised veljed.Ette on pandud HONDA istmed.Ega kellegil pole soovi seda osta!
See pole tõesti üllatus: "Ega kellegil pole soovi seda osta!",kes sellise auto kallale läheb,läheb ise ja valmis projekte ei armastata eriti.Nii et ära väga üllatu.
Muide sinna armatuurlaual olevasse piirdetarasse tuleb lisaks "Montana" päikeseprillidele ka mõni "Rumba" või "Tallinna" pakk poetada. Kindlasti tuleb "Grodno" tüüpi automagnetoolasse sisestada Modern Talkingu kassett. Mõni tõsine tuuningufänn võiks panna katusele ka vineerist väljasaetud taksoplafooni, mille ühel küljel on ruudud ja teisel küljel kiri "Ekspress"...
kas lillevaasi juba mainiti?plastmasslille?neoonkleeps,soovitavalt roosa ja igale poole ning läbipaistva teibiga kopikad armatuuri külge.Ärge unustage ka Žiguli RAAMATUT mis kindalaekas PIDI olema,samuti mingi ENSV teede kaart
Kuidas oli kivikõvast kunstnahast esmaabikotiga lood. meenub, et Igalühel oli tagaaknal selline paksu tolmukihi all ja sisaldamas aegunud ravimeid. Kui ma ei eksi siis ka peldikupaberi rull pidi kindlasti taga akna peal veerema. Kindlasti tolmune!
Ja kui originaalilähedusest rääkida, siis jumala eest maanteel üle 80 ei tohi sõita!!!
01 iluvõre asemele tagurpidi niva plastvõre,06 uksepostid ja küljeakna ümbrus nitrovärviga mustaks,ventilatsiooni avast katuseni väheneva suurusega mustad kandilised või ümmargused kujundid.kaks peenikest triipu isoleeriga üle kapotide ja katuse ,tilguti voolikutest aknapesu,esiustes olevad punased tulekesed releega vilkuma,06 pamprite kandilised kummist puhvrid asendada mosse piklike kummist puhvritega,lahitulele kollased pirnid,kaugtulele sinised,tagumise pampri alla kaks punast udutuld,radika tiivik kindlasti elektriline,õhupuhasti mosse2141,punased või rohelised küünla juhtmed,kuna tollajal lõhnakuuski ei olnud siis pudel deodoranti või õhuvärskendajat kindalaekasse,esituledele traadist poekorvist lõigatud kaitsed ja lõpetuseks kahe erineva tooniga signaal,mis meenutas miilitsa sireeni.
to sergei:Papsil kodus kahh mingid "taldrikud" mis esitulede peale käivad.Heal vene ajal kuskilt sai aga kasutusse polegi läind.Roosad nad küll ei ole.Läbipaistvad mustrita,keskel nagu väike suurendusklaasi moodi asjandus.
Ja polegi kellelgi meeles - 01 esimesed gabariidid (valged) tuli asendada 011 omadega (oranzid, naabrimehe autolt maha kruvitud). Teine komplekt tagavaraks kaasas - 'ühiskondlikud' kruvisid need tavaliselt suure rõõmuga maha:)
Siis mõjus veel hästi rehvide asendamine sadamast korjatud läbisõidetud madala profiiliga Michelini omadega.
Mootori tuuningust - plokikaane tihend paksemaks (või kolvipõhjad õhemaks), sai A76 bensiiniga sõita (praegu siis sobiks 80).
Lisaks toonkiledele oli väga ilus tagaaknale venitatud peegelkile (kortsud sai välja ajada elektripirni soojusega, vastu ei tohtinud vaid minna).
Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.
FOORUMI REEGLID
Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:
1. Foorumis on KEELATUD:
a. Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
b. Otsene reklaam
c. Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
d. Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
e. Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
f. Teemast mööda rääkimine
g. Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
h. Võõra inimese pärisnime all esinemine
i. Sõnumite ja teemade kordamine
2. Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
3. Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
4. Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
5. Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
6. Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.