Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: MAAGAASIL TÖÖTAVAD AUTOD

13:35 31.10.2005
xil (registreerimata)
Maagaasil töötavad autod
auto24-s on pikalt-laialt arutatud diisli-bensiinimootori eelistest ja gaasiseadme paigaldamisest aga varsti peaksid Euroopas seeriatootmisse jõudma esimesed maagaasil töötavad autod. Hiinas näiteks mõnel pool juba on maagaasiga töötavad automootorid tootmises.
2006. a. alguses peaksid VW Caddy ja Touran välja tulema Ecofuel mootoritega, mille põhikütuseks on maagaas ja reservina on paigaldatud ka väike bensiinipaak ning "bensiiniseade" juhuks kui gaas peaks valel hetkel lõppema (tanklates maagaasi veel vist ei müüda). Erinevalt autogaasi seadmetest töötavad maagaasimootorid ka külma mootori korral gaasiga. Tourani kütusetarve on 5,9 kg/100 km, ballooni suurus 18 kg, Caddyl on need arvud 6,0 ja 26.
2007. aastal plaanivad juba päris palju firmad maagaasimootorite tootmisse võtmist.
USAs on ka juba mingil määral maagaasi autosid kasutusel ja seal müüakse ka spets seadmeid, millega saab kodus gaasivõrgust balloone täita.
Eesti Gaas müüb gaasi kuupmeetrites. Ma ei leidnud otsest maagaasi m3/kg suhet aga väga kaudselt arvutatuna peaks kg maagaasi maksma kuskil 6 krooni.
Selle põhjus, et tahetakse maagaasile üle minna pole mitte ainult hind vaid ka see, et maagaasi põlemisel eraldub oluliselt vähem kahjulikke aineid võrreldes bensiini või diiselkütusega.
14:14 31.10.2005
Hm (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
Maagaasil töötava auto põhiliseks probleemiks on mahuti. Selleks, et gaas kuidagi autosse ära paigutada, et sinna lisaks mahuks veel mõni sõitja, on tarvis gaas suht suure surve alla panna. Samas jälle selline balloon kaalub peris palju (enamasti tunduvalt rohkem, kui sisu.) Seega tulemus on, et antud kütteainet kasutatakse suuremates sõidukites. Peaasjalikult on kuulda olnud bussidest.
19:27 31.10.2005
. (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
vene ajal ka sõitsid osad bussid ja veokad.
02:27 01.11.2005
Kenguru
Re: Maagaasil töötavad autod
Vedelgaas on ikka soodasm. Austraalias sõidavad kõik taksod ja linnabussid vedelgaasiga. Gaasi hind on seal ~1/3 bensu hinnast.
13:08 01.11.2005
xil (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
Eestis on vedelgaas (propaan) trassi kaudu tulevast maagaasist (metaan) oluliselt kallim. Meil on maagaasi osas Eesti Gaasi ja Gaspromi vahel hinnalepped. Vedelgaas tuleb naftatöötlemistehastest turuhinnaga. Läänes on maagaasi ja vedelgaasi hinnavahe väiksem ja sõltub trassi olemasolust ning sellest, kus trassi teine ots asub. Seepärast maagaasiga töötavad autod ongi suht vähe levinud. Eestis oleks maagaasil töötav auto peaaegu et ideaalvariant. Leidsin juhuslikult netist bensiinijaamades müüdava autodele mõeldud maagaasi hinna Tais - 0.21USD/kg.
12:04 09.11.2005
xil (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
Täpsustatud andmetel maksab kg maagaasi Eestis alates 01.01.2006.a 4,82EEK/kg, ehk siis 80kW mootoriga Caddy-ga 100km läbimine maksab alla 29 krooni. Võrdluseks: Caddy 77kW diisliga läheb 100km maksma üle 82 krooni ja 75kW bensukaga üle 105 krooni.
Maagaasi mootoriks on sisepõlemismootor-milles-kasutatakse-otto-tsüklit-ja-kütus-s
üüdatakse-elektrisädemega (lihtsalt "sisepõlemismootor" kasutamise eest sain õigustatult sõimata), ehk siis sama tööpõhimõttega mootorit, mida Caddy bensiiniga töötav variant kasutab.
Kuna maagaasi oktaanarv (130) on bensiini omast kõrgem, saab mootori kompressiooni suurendada ja seeläbi saada kõrgem kasutegur.
Saksamaal on seoses lähiaastatel karmistuvate keskkonnanõuetega ja kavandatava vene-saksa gaasitrassiga maagaasi kasutuselevõtt autotootjate hulgas aktuaalne. Ehk jõuavad nii aasta pärast esimesed maagaasil töötavad b-kati autod ka Eestis müüki.
12:33 10.11.2005
jack (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
Itaalias üle 350 000 metaani e. maagaasi tarbiva auto, 1650 gaasitanklat, Saksamaal üle 600 gaasitankla, isegi Leedus leidub...

www.erdgasfahrzeuge.de/appFrameset.html
www.erdgasautos.de/download/Infodienst_305.pdf
12:40 10.11.2005
autonoomsus (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
"Tourani kütusetarve on 5,9 kg/100 km, ballooni suurus 18 kg"

tõsiselt vähe. arvutam ma nüüd ikka korrektselt, et saan tankimise vaheks ainult 400km? krt, sellise näitajaga peaks ma tankima mingi viis korda kuus.
12:02 11.11.2005
jack (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
Touran 18,5KGX100/5,9=314 km, e. nagu artiklis ca 300km gaasiga +13l varubensiiniga 13LX100/5,9X1,5=147km

Kasutades tavaautol vedelgaasi ja bensiini, saaks gaasiga 400...500km + lisaks bensiiniga 700...800km(eri mudelitel võib olla erinev). Tegelikult bensiiniga ainult käivitatakse külmal ajal.
Ka maagaasiautol bensiin vaid avariivariandiks- kes see tahab ikka rohkem maksta.

Euroopa kaardil on lähinaabritest Soome, Rootsi, Läti maagaasi tanklad. Leedukad teevad koostööd Lukoiliga, kes tahab igasse kütusetanklasse paigaldada vedelgaasi tankuri. Otsustasid ka maagaasiga alustada (kaardil veel ei ole?). Investeerisid ca 3,3milj üle kasumi.
16:24 11.11.2005
ho (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
Kui oluliselt on maa/vedelgaas keskkonnasobralikum kui bensiin/diisel?
20:14 11.11.2005
ptodi
Re: Maagaasil töötavad autod
10:38 14.11.2005
jack (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
Esimene allikas (erdgasfahrzeuge...):
Tankstellen/Tanken in Europa-gaasitanklad
Umwelt/Wirkung - keskkond, % ja arvud
Maagaas e. metaan kõige keskkonnasõbralikum (ka vedelgaasiga võrreldes) ja odavam.
Kes saksa keelt valdab võib lugeda ka ülejäänud ilmunud infobülletääne, sealt leiab kõik vastused (teine allikas-erdgasautos...).
14:38 14.09.2006
jack (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
EG: "Pea kõik autotootjad valmistavad ka maagaasil töötavaid autosid. Aastas 30 000 km sõitev auto kasutaks ca 3000 m³ maagaasi. 3000 x 4.45 (hind kodus) = 13 350 krooni. Edasine sõltub riigist, kui palju lisatakse makse autogaasile. Eestis on täna huvilisi, kes valmistavad ette gaasitanklate ehitust ja esimesed tanklad võiks võib-olla valmida aastal 2008".
Kahjuks propaan/butaani hind on nüüd 70% (algselt lubatud 50% asemel) enamlevinud 95 hinnast: 8,9kr ja 12,6kr ja on üks kallimaid EL.
EG muidugi propaan/butaani ei tarni vaid metaani (Gamos, Reola Gaas). Muidugi on hea väide-hind kodus - s.t. madalsurve, vaja ikkagi 200bar ja siis tankla hind on teine.

23:16 14.09.2006
erkki2001
Re: Maagaasil töötavad autod
11:32 16.09.2006
ho-le (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
maagaasi põlemisproduktideks on peaasjalikult CO2 ja vesi, mingeid muid süsinikuühendeid kindlasti veel, samas väävliühendid puuduvad täiesti ja lämmastikuühenedeid on marginaalselt.
19:22 03.11.2006
juss (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
Mis praegu maagaasi hind on?(mitte autogaasi)Maagaasi hind peaks olema piisavalt odav,et terve eesti maagaasi tanklaid täis ehitada.Ja maagaasi baasil gaasiseade on vist erinev ka autogaasi seadmest?Aga hinnas saaks ikka meeletult kokku hoida tõenäoliselt.
19:47 06.11.2006
erkki2001 (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
To: juss
Kui sa jaksad selle minu poolt tulnud lingi läbi lugeda (eriti seal lõpu poole) siis saad ka teada erinevused, hinna ja muu asjaga seonduva.
23:10 28.11.2006
paul (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
mul oli just äsja üks golf, Italist, mis oli bens+maagaas, seda jah eestis kahjuks tankida ei saa. sel oli pgasnikus kolm ballooni Kokku u. 60L, läksin gaasiseadme õnge kuid õnneks uus ostja polnud gaasist huvitatud
21:43 01.02.2007
kristjan (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
Kas oleks võimalik neid golfi paake näha, mul võib vaja minna? kristjan@gaznet.ee
13:29 02.02.2007
loll (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
tere ma tahaks teada mis on gaasi mootoril kui tavalisel otto mootoril, ega suvalisele bensu autole ei tohi ju vast panna gaasi sisse et rääkiga mis on selles teistmoodi et saak ka ise midagi tarka valmistada
13:35 02.02.2007
kristjan (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
Otto mootorile on maagaas kõige ideaalsem kütus nimelt oktaanarv 120 ja see räägib enda eest. Heitgaaside poolest kõige puhtam kütus.
14:16 28.04.2008
maagaas (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
Tervist mehed aga kus te tangite oma maagaasi sõitvat autot?? inimesed ärge ajage sassi maagaasi ja vedelgaasi e. autogaasi.
Esimene plaanitav tankla tuleb männikule tallinnas ja see ka mitte avalik tankla.Kellele huvi võib minuga ühendust võtta tarmo@maagaastehnik.ee
15:03 28.04.2008
nii (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
gaasi auto suht mõtetu meil,kuna gaasi ja bensu hinna vahe liiga väike.
Näiteks poolas on gaas väga popp kuna bens nüüd vist sama mis meil aga gaas mitu korda odavam ja ka gaasi tanklaid rohkem.
Üldiselt alla 2,0 l mootori pole ka eriti mõtekas kuna gaasiga sõit võtab hobuseid.Üldjuhul pannakse balloon tagavara ratta asemele st. siis pole ka seda kaasas.Aga suurtel ameeriklastel 4..5 l mootoritel vast tuleb kasulikum seal ka ruumi paagile rohkem ja ka kui mõni hobune kaob pole eriti tunda.Hollandis enamik ameeriklasi gaasiga.Ex see kasutus olenebki gaasi ja bensu hinna suhtest,kus ikka gaas rohkem kui poole odavam siis ka gaas popim.
15:33 28.04.2008
tarmomgi
Re: Maagaasil töötavad autod
Mis Gaasist jutt käib sul?
11:25 20.05.2008
LempsKemps2 (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
Kuidas on seis Caddy Life EcoFuel masinaga? On juba kellelgi, kannatab sõita ja kus saab tankida - mis hinnaga 100 km läbib?
11:59 09.06.2008
Roheline Ahto (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
Eestil on võimalus osaleda ühes eurokoostööprojekti taotluse (Biogaasi kiirtee Soomest Itaaliani) ettevalmistamises maagaasi autokütusena kasutuselevõtu edendamiseks Eestis.
Ja tartlastel on tõsi taga:
Tartu osaleb biogaasil sõitvate busside kasutuselevõtu projektis
Volikogu andis linnavalitsusele loa osaleda partnerina projektis, mille peamiseks eesmärgiks on biogaasil sõitvate busside kasutamise laiendamisega edendada alternatiivseid ja loodussõbralikke kütuselahendusi Läänemere äärsetes riikides.
Info saamisest huvitunud, võimalikele osaleda soovijatele lisainfo: balti.bioenergia@gmail.com
11:05 01.03.2013
gaasiappi (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
tundub, et http://www.gaasiabi.ee pakub ainult autogaasi paigaldamist (LPG).
CNG (maagaasi seadmete) paigaldusest pole juttugi.
12:04 01.03.2013
Roheline ahto (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
Gaznet paigaldab kindlasti ka CNG seadmeid
http://www.gaznet.ee/
13:41 03.05.2013
tonuteder
Re: Maagaasil töötavad autod
Tere.
Kas kellelgi on kinnitatud infot avalikest maagasi tanklatest suunal Riia-Kaunas-Suwalki-Jaroslaw.
Varssavis ja sealt edasi on olemas.

ette tänades...
01:25 10.04.2019
Kärss
Re: Maagaasil töötavad autod
Küsimus vanemate tehase CNG sõiduautode kohta, et kas keegi on eeltööna endale selgeks teinud või leidnud kusagilt netist, kui suur on erinevatel mudelitel bensiini- ja kui suur gaasipaak/paagid? Kuna mõned tuttavad on otsinud, siis nemad tegid natuke eeltööd ja jõudsid millegipärast kõik välja Passatini, mida omale ei tahaks... Ega neid autosid seal odavamas otsas palju pole, mõned VAGid (passat-golf-touran-caddy-transporter), paar Volvo mudelit eri põlvkondadest (hinnad suht samad!), paar Fiati ja Opeli mudelit ja Foresterid. Muidugi võib tutvustada ka teisi kiikse, miks mõnest eemale tasuks hoida või rääkida ka uuematest-kallimatest, sest needki saavad kunagi vanadeks-odavateks.
07:41 10.04.2019
Vänto (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
Vanematel on tavalises suuruses bensiini paak ja natuke gaasi. Uutel on bena paak väikseks tehtud ja gaasi rohkem. Skodal 12 liitrit bensiini ja 17kg gaasi paake 3tk. Ilmselt sama ka golfil ja seatil
08:32 10.04.2019
tonuteder1
Re: Maagaasil töötavad autod
Suuremate CNG paakidega on Fiat Doblo maxi ehk Opel Combo maxi
samuti WW Caddy maxi (sellega sai sõita paagitäiega ligi 700km)
10:03 10.04.2019
Kpl (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
Minu arust just passat on selles klassis parim valik. 30 bensiini ja 22 kg gaasi. Kust otsast ta halb on.
14:12 10.04.2019
.................... .. (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
Kõik ei taha endale volkswagenit ja see on showstopper minu jaoks.

Teiseks on passati peal gaseeritud tehase poolt ainult 1,4 mootor, mis ei ole igiliikur.

Kolmandaks ostavad gaasiauto uuena need, kel on palju sõitmist ja teisele ringile ei jää suurt midagi järgi. Enamus müüdavast on ex rootsi taksod.
15:24 10.04.2019
stammer (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
Kui suur autonoomsus on selle Volkswageniga kui bens. paak on 30L ja gaasipaak 22kg?
16:02 10.04.2019
looder23
Re: Maagaasil töötavad autod
Mul tuttav taxist tõi saksast miskise cng mersu. Tollel olevat bensiini paak vaid 10 liitrit. Kui gaas otsa sai, siis tuli, 150km ja tankimise peatus. Tõsi, gaasimahuti suurus teemaks ei tulnud.
17:39 10.04.2019
Mahno3 (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
to stammer:

Näiteks seat leonil, sama 1,4 mootor, aga veidi väiksem kere:
http://cngeurope.com/natural-gas-vehicles/seat/
3,6KG/100km, ehk siis ca 600km gaasiga + bensiin.

Tavaliselt pakuvad tootjad ülioptimistliku kulu, nii et ma arvan reaalse tulemuse väiksema olevat.

Uus 1,5l veidi võimsam TGI on ka väljas. 1,4 TGI skoda octavia peal oli minu silmis suht uimane.
22:18 10.04.2019
xx (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
tegelikult Passat cng on üks parimatest valikutest, kui vahetad õli 15t tagant, siis mootor vabalt kestab 300000+km, vahetad 200000km pealt mootorikett ära ja sõidad edasi. Linnakulu tuleb keskmiselt 4,3-4,7e/100km, millegipärast Alexela gaasiga võtab rohkem (äkki sellepärast ei kohalik toode, Viljandi all seda toodetakse biojäätmetest)
Ja see jutt et enamus CNG Passateid, mis Rootsis toodud on ex.taksod on suur BS ja kubestunud luuseri jutt, esiteks kõik nagunii teevad taustakontrolli ja teiseks hetkel neid mõnuga tassitakse Ukrainasse, nemad kohapeal maksavd taksode eest suht kõrget hinda, seega majanduslikult ei ole mõttet osta taksot, mis praegu max 30% odavam tavaauto hinnast ja üritada siin müüa.
Gaasiga+bensuga rahuliku sõidustiiliga maanteel saab sõita kuni 1000km
23:43 10.04.2019
To xx (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
Mis ketti sa sellel 1.4 tsi (k.a. Cng) nüüd vahetad? 1.4 läks ju a selle kümnendi esimeses pooles rihma peale üle, pole seal mingit ketti enam.
01:19 11.04.2019
xx (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
06:17 11.04.2019
A! (registreerimata)
Re: Maagaasil töötavad autod
On veel olemas B klassi mesad gaasi pealt, kui passatit ei taha : ) Ja ise saab prktiliselt iga masina ümber ehitada, või lasta seda teha. Kuigi jah, ka minu mõistus tõrgub uskumast, et keegi on nõus omale vabatahtlikult pakiruumi vastava surve all seadeldise paigaldama.

Vahepeal oli endal ka kõva tahtmine cng peale minna, kuid realiteet on selline, et kui oled internetist paukuvaid videoid väheke ära vaadanud, siis jahtus vähemalt minu isu niipalju, et jäi seekord asi ostmata. Ja imekulu, mida ärikad kuulutustes kajastavad, ei ole ikka päris see, mis tegelikkus. Teisapidi võttes ei ole näiteks v70 suuruses autolt u.5€/100-le maksta ka nüüd teab mis palju. Kuigi pakiruumi enam ei jäägi, eriti kui soovid pagasikatte asjadele peale tõmmata.
12:00 11.04.2019
Kärss
Re: Maagaasil töötavad autod
Tore, et on ka passatil oma fännklubi, ega see 1.4 mootor nüüd nii mannetu kah pole (pereringis uus Jeti ja Octavia samade mootoritega), aga kui keegi Passatit auto kui tervikuna sellisena vajab, siis tore on:) Mulle jättis kunagi väga lühidalt kätte sattunud 2L Golf CNG igati hea mulje.

Gaasiga (ka LPG-ga) on kütusepaagi dilemma üsna kriitiline, sest mida pisem ja "sõiduautolikum" liikur, seda keerulisem on sinna põhja alla suuremat kogust paake paigaldada. Selleks, et järelpaigaldatud seade end kiiremini ära tasuks, oleks aga vaja sõita võimalikult palju gaasiga. Aga kui sõita võimalikult palju gaasiga, tuleb ka tankida sagedamini või seda suurem kogus korraga sisse tankida. Äratasumine sõltub omakorda sellest, et mida suurem/janusem auto, seda rohkem gaas end õigustab, aga omakorda seda rohkem gaasi kulub (vaja veel suuremat kogust kaasas vedada või sagedamini tankimas käia). Ja kui see suurem-janusem auto on veel sõiduautolik (mitte raamiga maastur vms vaid nt mahtuniversaal), siis polegi seda paaki kuhugi paigutada ja väikse paagiga on see nagu elektriautoga pidev laadimas käimine. Kui aga väike auto on ökonoomsem, kulub väga palju aega, et hinnavahe bensiiniga üldse nulli sõita (reaalselt tekib enne juba soov uue auto järele, kui gaasi kasutamine reaalselt ära hakkab tasuma... kasvõi juba selle väikese paagi pärast, mis pidevat tankimist nõuab). Nõiaring, mis on tuttav paljudele, kes uudishimust proovima hakkasid ega osanud selliseid asju enda jaoks eelnevalt läbi mõelda.

CNG puhul on järelpaigaldades paagi/paakide ruumi leidmine veel keerulisem kui LPG puhul, ma sellepärast originaalpaakide suuruste kohta huvi tunnengi. Juba siin toodud näide VAGide puhul (väiksemal mudelil 3x17=51kg vs suuremal 22kg) ilmestab hästi, kui sageli peab tegelema tankimisega üks ja kui sageli teine. Pole CNG-ga ühelgi eurotripil kunagi käinud, aga Cheviga, millel nii bensiini- kui gaasipaak olid üle 100L, andis see ca 2000km lennukaugust ikka väga meeldiva autonoomsuse ja ühtlasi ka säästu, et kust riigist tasub tankida gaasi ja kust bensiini. Puhtalt CNG pealt üle 1000km lennukaugust ei paku vist ükski gaasihübriid originaalis?

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.