Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: HIRM KORDUSÜLEVAATUSE EES

14:21 07.12.2018
to ei karda (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
See nii ja naa. Et samas, mida sa ronid sinna ülevaatusele, kui pole sada prossa kindel ja lasknud enne pädevas kohas auto tehniline seisund ja muu kõik üle vaadata kellelgi. Olen ka paar korda läinud ülevaatusele lampi, et ehk on korras, kui sain korduva. Ülevaataja öelnud, et mida sa tuled sellise autoga siia juba, millel silmaga nähtavad asjad viltu. Samas kõik õige ju, sest ei lasknud ennem töökojas üle vaadata. Nüüd alati, kui ülevaatusele lähen, siis lasen auto põhjalikult üle vaadata ja vajadusel teen korda ja alles siis ülevaatusele.
Paljudes kohtades on ülevaatuspunkt ja töökoda samas kohas, nii et ei pea kuskile extra selleks ronima, saab vajadusel auto korda teha ja siis koheselt ka ülevaatusele. Seega ei näita need punased märked ja korduvad passis midagi muud, kui lampi peale lennatud, et ehk saan läbi ja hooletut omanikku. Auto peab korras olema kogu aeg, mitte ainult ülevaatuse ajaks.
14:53 07.12.2018
Marek Erm (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Ülevaatus peakski olema koht kus korraliselt käia auto tehnoseisundit kontrollimas. Miks enne kontrolli veel kontrollida? Korduv pole häbiasi vaid sulle antakse teada kui midagi vajab korda tegemist. Ja pigem ei usaldaks töökodasi hirmust,et nad võivad üritada sulle määrida teenuseid, mida sa tegelikult ei vaja või isegi ei vahetata. Ülevaatuspunktil selline omakasu puudub.
17:55 07.12.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Kuna alati kirjutan ainult neid asju mida ise olen kogenud siis tean lugematu arvu juhtumeid kus remonditöökoja inimesed on absoluutselt alatult käitunud klientidega ja mida vanem klient seda suurema arve saab teha ... Tuleb meelde kolm kõige räigemat kliendi lüpsmist.
1.Väga tuntud südamekirurgi (enam ei praktiseeri vaid peab loenguid nii siin kui välisriikides) autol ei töötanud ühe ratta seisupidur ja ta läks remonti mustamäel ühte remondifirmasse. Autol vahetati tagakettad, piduriklotsid, pidurite sadulad ja masin tuli kordusülevaatusele. Seisuiduril oli sama puudus alles kuna piduritross oli kinni jäänud. Kuna minul on olemas autode remondiaegade normatiivid programmis "Autodata" siis selgus, et auto remont käis nii:
A)Tõsteti masin üles ja vahetati klotsid. Korjati masin kokku ja lasti ratastele.
B)Tõsteti masin üles ja vahetati suportid. Korjati masin kokku ja lasti ratastele.
C)Tõsteti masin üles ja vahetati pidurikettad. Korjati masin kokku ja lasti ratastele.
Läksin vanahärraga koos sinna remonditöökotta , et küsida vahetusmeistrilt normtundide liitmise kohta, mille peale ei osanud mees muud öelda kui: "Koduse töö olete hästi teinud".
2.Vanaproua autol ei olnud korras seisupidur ja tema autol vahetati TAGASILD!
3.Pensionäri autol oli peale sukka heitgasitorus 1 millimeetrine pragu mis 7 sentimeetrit pikk kuid sellest aitas, et heitgaside arvutuslik lambda "nõudis" kordusülevaatuse vormistamist. Papi tuli paari päeva pärast tagasi nägu rõõmust säramas, et nüüd ei pea tema väga kaua sellise probleemiga jändama. Autol vahetati heitgaaside väljutamise kollektorist alates kuni sommutiotoru väljundini KOGU heitgaasitorustik ja maksma läks see 700€. Ülevaatusel positiivse otsuse saamiseks oleks piisanud kuumakindla kleeplindiga prao teipimisest ... Kui pensionär sai meie jutust aru, kui alatult on temaga käitunud remondimehed siis suuri vaevu suutis vanamees pisaraid tagasi hoida. Järgmine päev helises ülevaatuspunktis telefon ja see pask mis tolle remonditöökoja juhtaja suust tuli ülevaatuspunkti suunas oi oi oi!
Kindasti on normaalseid töökodasid kuid mi9na eelistaks Marek Erm seisukohta. Mine ülevaatusele ja võta nimekiri mis vaja teha ning Teril jääb üle loota, et ei vahetata tagasilda või kogu heitgaasitoristikku.
19:02 07.12.2018
Nii toimitaksegi (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Kohalikku remonditöökotta minnakse korduva puhul koos ülevaatusaktiga.
Koos autoomanikuga valitakse vajalikud vahetatavad sõlmed, kusjuures omanikul on võimalus ise hindu vaadata ja valida sobivad.
Remondiaeg rehkendatakse kokku ja hoiatatakse, et üllatuste puhul võib aega rohkem minna, ka võib tekkida vajadus mõne sõlme avamisel täiendavate juppide järele- seega võib masin remonti jääda ka järgmiseks päevaks, et jupid kohale jõuaksid.
Kas remondiprotsessi juures viibid või mitte- valib omanik ise. Olen viibinud mõni kord. Kõik mis kokku keeratakse, läheb kokku puhastatult ja tõrvaga, kuumust saavad pronksiga. Tolmukummi vahetusel pestakse püsikiirusliigend säravpuhtaks ja kokku läheb uue määrdega.
Töö teostamisel mingeid suitsupause ei tehta, kokku keeratakse dünamomeetriga, isegi rattad pannakse alla dünamomeetriga.
Minu autol läks üks sõlm demonteerimisel puruks, see vahetati järgmiseks päevaks töökoja kulul ja kuna mul päev raisku läks- toodi auto mulle kohale, mitte ma ei pidanud 20 km kaugusele järele minema.
Kord avastati, et see kaitseplekilätakas ketaspiduri taga logiseb- poldiauk oli ka suureks kulunud. Töö käigus võeti seegi maha ja tehti korda.
Sellesse tillukesse töökotta on järjekord muide 2-3 nädalat.
23:47 07.12.2018
Marko
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Sellisesse kohta peabki saba olema. Ainult nii saabki klienti hoida.
22:35 09.03.2019
6RN42 (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Lühikokkuvõte: kaabakaid leidub kõikjal!
08:08 10.03.2019
Kurb on see (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
et kedagi ei saa usaldada. Olen sellega nõus:

Ülevaatus peakski olema koht kus korraliselt käia auto tehnoseisundit kontrollimas. Miks enne kontrolli veel kontrollida? Korduv pole häbiasi vaid sulle antakse teada kui midagi vajab korda tegemist. Ja pigem ei usaldaks töökodasi hirmust,et nad võivad üritada sulle määrida teenuseid, mida sa tegelikult ei vaja või isegi ei vahetata. Ülevaatuspunktil selline omakasu puudub.

Aga ülevaatuspunkt lasi läbi BMW mille roolivõlli leevendit hoidsid koos kaks niiti ja Subaru mille tagumised piduriklotsid olid metallini kulunud. Ma ei taha niimoodi sõita aga ülevaatusel tunnistati autod sõidukõlbulikuks. Mõlema vea jälile saime alles nädalaid pärast ülevaatust.
10:20 10.03.2019
vanames
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Tagumised piduriklotsid kulunud metallini ja ise ei tunne ega KUULE seda, ? raske juhus.
Ning kas tõesti pole rataste vahetuse ajal lihtsalt olnud huvi visata pilk klotsidele, kõik ju nähtaval, ei mõista!
12:35 10.03.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Ühe ülevaatuspunkti ühe töötaja hajameelsus konkreetsel kontrollimisel ei näita üldist olukorda, sellega ju nõustute? Murega on ikka mõistlik minna probleemse sõlme tuvastamisele, sooviga saada teada kui kaua annab veel sõita sest hetkel ei ole aega ega raha remondiks. Ülevaatus on rutiinne tegevus, mille käigus võib mõni asi märkamata jääda sest tihti on just kliendid need kes lausa segavad auto kontrollimist. Olin auto all kanalis kui üks kodanik küsis, kas teie teete tehnoülevaatust? Teine küsis, et mis teil bensiin maksab, eks ta mõtles sellega ülevaatushinda. Kust teil sisse sõita saab, kas te olete avatud, kaua läheb, kas teil lõunat kaa on, mitmes mina olen, kas saab reguleerida tulesid jne. Inimene on nii kärsitu, et ei lase minul rahulikult mõne minuti autot kontrollida. Neid asju ei tule just iga päev aga nn. praaki ikka tuleb mis ei tähenda, et liiklusesse satuks pidevalt ohtlikke autosid. Pigem suunab mittekorras masinaid teedele kehtiv määrus mis teatud juhtudel lubab tuksis pidurite ja rooliga isegi taksoteenust osutada kuni 2 kuud kui reg. tunnistusel on märge mis näitab hetkel olevat ülevaatuse kehtivust. Muuseas - metallini kulunud piduriklotsi haardetegur on suurem kui kattega klotsil, isiklikult tegin kunagi ammu oma vana Opeliga sellise loomkatse.
21:37 30.03.2019
Hiugo (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Tere!

Sain esimest korda 13 aasta jooksul korduva. Auto oli põhimõtteliselt vigadeta mootor, gaasid, veermik, amordid, pidurid kõik ok. Probleemiks osutus aga käsipidur, väideti, et üks pool ei tööta. Tõstsin kodus auto üles ja no töötab. Pool aastat tagasi sai taga kõik kettad, klotsid, kässari trossid, eraldi olevad käsipiduri klotsid koos vedrudega ja veel ketaste kaitseplekid koos flantsidega ära vahetatud. Auto kohalt minema ei saa, kui käsipidur peal. Eelmine aasta vanade juppidega läks puhtalt, aga näed siis neid uusi asju.
Kas käsipidur on ohtlik rike, et korduvale saata?
08:12 31.03.2019
........ (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Kohalt ei saa minema ka siis, kui üks pool peab. Kõige lihtsam on testida kuskil kruusateel või muru peal, sõidad ca 30- 50km/h ja tõmbad kässari peale ning vaatad, kas maha jäävad võrdsed pidurdusjäljed või ei.
08:58 31.03.2019
jee.kim (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Kui Hiugo ei suud käega ratast ringi ajada, ei tähenda see veel seda, et töötab...
Ju oli pidurdusjõu erinevus liiga suur.
Samas ei saa sellest "kässari" ületähtsustamisest aru: man. kastiga kasutad ainult kuskil kallakul, muidu käik sees ja aut. kastil "P"...
Vahest peab teda kontrolli mõttes peale tõmbama, et kinni ei jääks aga reaalselt kasutad teda haruarva IMHO
11:49 31.03.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Kuna ülevaatusel kehtib vastav reeglistik https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1040/5201/8016/MKM_2704
2018_m23%20lisa%204.pdf#
siis vormistatakse kordusülevaatus. 1.4. Seisupiduri toimimine ja tõhusus 1.4.1. Toimimine 1) Ühe ratta pidurdusjõud erineb rohkem kui 70% sama telje teise ratta maksimaalsest mõõdetud pidurdusjõust. = OV so. oluline viga ehk kordusülevaatus.

Probleemi tekitaja võib olla pidurite erinev rakendumise aeg/hetk. Piduristendi elektroonika lülitab vasakpoolse ja parempoolse testirull üheaegselt seisma kui üks ratas pidurdamisel blokeerib. Sekundi murdosa enne tagatelje ühe ratta seiskumist fikseerivad dünamomeetrid mõõdetud pidurdusjõud. Kui ei oleks piduristendil "rehvi närimise kaitset" siis juhul kui üks ratas on blokkis ja rullikud käivad edasi, oleks võimalik ka nõrga piduri suurem pidurdusjõud mõõta. Tõstke veelkord auto üles ja hakake vähehaaval seisupiduri hooba üles tõmbama, küllap jõuate sellise tulemuseni kus ühel poolel ratas käib raskelt ja teisel poolel veel ei ole alustanud pidurdamist.
Mis puudutab kallakul katsetamist siis see on päris tülikas sest vastavalt katsetuse reeglitele peab masin olema täislastis, teiseks meil veel ei ole määrust mis sellist katsetust ette näeks. Olen vahel soovitanud kahtlejatel enne piduritesti teha kohapeal 10 seisupiduri rakendust koos samaaegselt jalgpiduri kasutamisega ja seejärel ka väikese hoo pealt sama protseduuri. Nii võib mittekasutuses olnud seadme uuesti "üles äratada".
12:53 31.03.2019
Navara3000 (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Ülevaatusel mis mõte nende el. akende üles-alla saagimisel on. Kas seaduses kirjas, et kõik külje aknad peavad ka lahti käima? Nägin sel aastal esimest korda.
16:55 31.03.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Euroopa liidu ülevaatusdirektiiv 2014/45 ei näe ette klaasitõstukite kontrolli kuid see ei tähenda, et meie pädevad ametnikud ei tohiks omapoolseid nõudeid lisada. Ülevaatust reguleeriv MKM 77 lisa 4 https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1040/5201/8016/MKM_2704
2018_m23%20lisa%204.pdf#
sisaldab vastavaid nõudeid 3.7. real. Pärast videosüsteemide alatut pealepressimist (alatus seisneb selles, et "nemad" tellisid muusika ja meie maksime) on olukord paljuski muutunud sest nüüd on võimalus meile peale panna absoluutselt mittevajalikke kohustusi. Iga ülevaataja iga liigutust on võimalik tagantjärele kontrollida ametnikel kahest videokaamerast saadud salvestise järgi ja seda kuni kolm kuud tagasiulatuvalt. Pärast videovalve st. korruptsioonikaamerate tekkimist on näiteks minul PIDEV hirm midagi vaatamata jätta, sellepärast juhtub vahel, et vaatan sama asja kaks korda. On ju ülevaataja töö selline kus pidevalt segavad kliendid oma küsimistega ja siis kui hakkan vastama, tekib 5 minutilise selgituse järel mõte, et kas ma ikka vaatasin seda asja või ei? Meie ülevaatuspunkt on selline, et iga hetk võib igaüks ligi astuda ja küsida: "Kas Teie juures saab ülevaatust teha?" Tänu salvestavatele kaameratele on ametnikel võimalik hoida 300 ülevaatajat pidevas pinges mis aitab muuta meid alandlikeks käsutäitjateks. Ametnike ülbus ja arrogants on ületanud igasugused piirid sest isegi 110 tehnoülevaatuspunkti arvamus ei loe neile mitte midagi, kohe selgitan. Isiklikult viisin läbi üleriigilise küsitluse ja sain 110 ülevaatuspunkti esindaja toetuse mõttele, et tuuleklaasi taguse Vin-koodi tuvastamine täidab koodi leidmise nõuet. Toetudes 110 ülevaatuspunkti ühisele seisukohale ma saatsin ministeeriumisse ja Maanteeameti tehnoosakonnale kirja, et Vin-koodi otsimise kohustus sellisena nagu seda täna nõutakse ei vasta ülevaatuse põhimõttele. Lisasin veel, et see ei ole mitte ainult minu arvamus vaid 110 ülevaatuspunkti seisukoht. Vastus oli minu jaoks ülbe - liiga palju on ülekleebitud vin-koodiga masinaid, kusjuures ei ole mina 24 aasta jooksul kohanud ühtegi vana parsat millel vin-kood võltsitud. Kui tahate teada, millest siin selgitan, siis vaadake videot https://www.youtube.com/watch?v=cuJl4Wh76iA&t
22:53 31.03.2019
Hiugo (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Selge see, et seadus näeb ette ja siis nii peab olema. Ega siin vaielda pole midagi. Ilmselt on viga erineva partii trossides kus üks poole tõmbab pidurit vähem peale.
Aga noh 4 inimest autos 30% kallakul püsis auto paigal. Tuleb jälle uus tross ja siis uuele ringile mis seal ikka.

23:26 31.03.2019
Tšebu Raška (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Vaheta aga vaheta oma trosse :)
07:38 01.04.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Mitte 4 inimest autos, vaid viis pluss pagasniku jagu viina lätist. Probleem ei ole trossis vaid seisupiduri automaatreguleeringu mehhanismi kulumises või seisupiduriseadme võlli/hoova kinnikiilumises.
21:29 01.04.2019
Hiugo (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Sellel autol pole selline süsteem nagu tavalisel trummelpiduriga autol. Trummel näeb seest teist moodi välja ja automaatreguleeringut pole. Kässari klotse tuleb käsitsi peale keerata. Sellel on käsipiduri klotsid ketaspiduri sees olevas trummlis. Niiöelda sõidupidur ei puutu üldse teemasse Ketaspiduri näidud olid väga head. Salongist kangi küljest jooksevad trossid otse trummlisse klotside hoova külge. Reguleerida trossidel pole midagi, nii nagu külge paned, siis nii jääbki. Regullida saab ainult klotside ja trummli vahelist kaugust. Igatahes võtsin asja lahti ja on kohe näha, et vasaku poole trossi hakkab tõmbama alles siis peale, kui parem juba klotsid trummlisse kinni kiilub. Win koodi järgi tellitud, kuid erineva tootja omad ja tulemus on selline nagu on.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.