Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: ASJALIKUD JA TARGAD TEHNOÜLEVAATAJAD.

10:54 22.02.2006
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Austatud Auto 24 foorumi külastajad. Seoses sellega, et ARK oma viimases juhendis tehnoülevaatajatele keelas ülevaatalatel anda soovitusi ühe või teise osa vahetuseks, palun kirjutage juhtumitest kus olete mõistnud, et tehnoülevaataja on tõesti oma ala meister kes ikkagi tunneb autot ja oskab head nõu anda.
12:04 22.02.2006
karpaak (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Ott-oot, mis asja, kas ülevaatajatel on nüüd lausa kohustus suu vett täis võtta??
16:58 22.02.2006
amateur
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
ma ei ole Teie punkti kunagi külastanud. ainult ühe korra olen Tallinnas tehnoülevaatuse läbinud...nood igatahes liiga suure lõtkuga kuulliigendit esisillas ei leidnud...kõik korras, pandi kirja. kahjuks paneb vist palgapoliitika asjad paika...on ilmselt sõltuv ka autoomaniku tehnilisest kompetentsusest ja suhtumisest oma autosse...
22:00 22.02.2006
Jax (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Jah tõsi ta on et halb asi jääb paremini meelde kui hea juhtum,aga minu jutum on mõnele halb aga minule hea:).Aga siiski,mõned aastad tagasi oli mul autoks Audi,millega käisin pidevalt remondis üsna tuntud firmas ............,lasin alati kõik hoida korras ja ära vahetada mida vaja oli.Kord tekkis vajadus vahetada eest šarniir,koos õõtsaga oli vist ja koos remondiga oli tolleks hetkeks hind üsna soolane,otsustasin asjaga oodata.Aga ülevaatus tuli ennem vahele,läksin kuna lootsin et viga pole ehk nii hull aga ikkagi läksin ühe tuttava juurde,seal selgus et veermiku osa oli täiesti korras (isegi käisin seal all kontrollimas,kuna kodus kanalit pole).Teine huvitav asi oli see et paar kuud tagasi vahetati kõik piduri klotsid seal firmas ära,üks tagumine pidur oli jummala nullis-noh kes seda teab täpselt eks aega oli ka juba peale vahetust natuke kulunad aga kahtlusi remondifirma suhtes tekitas kuhjaga.Kohe tahtsin hea meelega minna remondi firmasse,kus on ülevaatuses vormistatud akt,kus on kirjas TÕELISED vead,aga lõppude lõpuks ei tasunud see vaidlus ennast grammigi ära.Aga õpetunni sain sellega ja soovitan teistelegi,neutraalsel inimesel lasta masin üle kontrollida kui on mingid kahtlused ja ise ei oska,kas jupp ikka tõesti vajab vahetamist,Teab palju mu jutust tõusis nüüd esile asjalik või tark ülevaataja,pigem neutraalne isik,kellel pole sooja ega külma sellest kas mõni firma tahab kotti kellegile pähe tõmmata või kes jääb vaesemaks kes rikkamaks-vaid vaatab asja nii kuidas asi hetkel on.
Ausalt ega minulgi rohkemat head seoses ülevaatajatega hetkel meelde tule aga tahaks küll,et tuleks-sest niipalju paha ja laimu ka siin foorumis,ei tee sugugi nende tööd ja meie elu lihtsamaks.nende tööks on "neegriks" olemine,kes üsna vähesel määral saavad mõjutada näiteks heitgaasi norme mida minister ette kirjutab jne.Ma mõtlesin nüüd tööd kui sellist,mille üks osa on ka suhtlemine/suhtumine-sellest teine kord aga inimesi on erinevaid.ei maksa ühe halva kogemuse pärast kohe kogu punti põhja lasta:)
21:22 25.02.2006
VANAPAGAN (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Tehke veel üks teema: Kasulikud ja äraostetavad tehnoülevaatajad. Siis ei pea kahte pikka juttu läbi lugema ja analüüsima vaid kohe selge kuhu tuleb minna.
15:43 26.02.2006
Zoa (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Alati lasen tartus enne ja peale talve auto pidurid, amordid ja veermikuosad üle vaadata (kontroll ülevaatus).
Aardlas on alati olnud tööl kõik väga viisakad ja vastutulelikud mehed (kõik aastates härrased). Ülevaatusel suuremaid probleeme olnud pole, aga mehed on leidnud palju klobinaid üles(mille puhul teenindus käsi laiutas) ja enne ning peale imporditud auto ostu andnud asjakohaseid nõuandeid ja soovitusi.
Tartu sepa tn mehed on ka normaalsed, üks punase habemikuga punn seal taidleb ühelt jalalt teisele, aga see koht ei imponeeri kuna amorditest seal puudub. Seal mehed ei avastanud ka lõhkist katti (kolisevat), aardla mehed leidsid aga tühja kati auto alt, mis oli pealt poolt keevitatud ja häälest ega gaasidest aru ei saanud. Eelmisel omanik oli just jutte rääkind kati vahetusest.
13:00 28.02.2006
jussike-pai (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
vähemalt 5 viimast /võimalik, et ka rohkem/aastat olen käinud tartus tähe tn lõpus a-eksperdis. selle aja sees ei ole kohanud mingit venitamist, vingumist ega asjatut molutamist. juhtmed-torud kylge, pidurid-tuled-gaasid jms. olen sealse toimetamisega väga rahul. põhjus ehk ka selles, et meestel korras autode peale pole kunagi olnud põhjust vinguda ja autod on mul kõik olnud bensukad, niiet diislitesti ja selle pöörete jms pärast pole vaja närvitseda. minu autod, millega olen seal ylevaatuse läbinud 5a jooksul ilma yhegi märkuseta ylevaatuse protokollis on: carina 1992, corolla 2000 ja maxima 1989 aastast.
10:36 01.03.2006
jussike-paha (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Teed siin tähe tn.lõpu meestele reklaami või?Ma olen ka viimased 10a. seal käinud,no ja mis siis!See, et Sina rahul oled, ei tähenda essugi!
10:52 01.03.2006
ametnik (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Ei saa teemast aru. Kas ülevaataja ei tohi enam öelda, et nt õõtsa puksid vajavad vahetus? Teeb vaikides linnukese paberile ja saadab remonti!
14:03 01.03.2006
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
To ametnik.

Jah nii ta on teen Teile Copy/Paste ARK poolt koostatud "Ülevaatuspunkti ja ülevaataja kontrollimine" juhendi: 3.Suhtlemine kliendiga.
(eelviimane lause) Ülevaataja ei tohi anda kliendile soovitusi mingi konkreetse osa vahetuseks, tema võib vaid puudusi või tagajärgi fikseerida.

Pärast selle lause lugemist saatsin kirja kus avaldasin lootust, et mind ja minu alluvat ei hakata karistama tegevuse eest mida olen teinud vähemalt 10 aastat ja soovin edaspidigi teha.

Ma ainult oletan, et sellisel regulatsioonil võib tõsine põhjus olla. Samas tean, et ARK logode kaotamisele suunaviitadelt aitas kaasa ebakompetentsete nõuannete rohkus ja sellest tulenevate kaebuste hulk ARK-le. Üks kõmuline lugu oli ajaleheski.
http://www.virumaateataja.ee/301105/esileht/uudised/15027696
.php

16:08 01.03.2006
riisiveski (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
M. Millert on asjale pihta saanud. Nimetatud punkt on tingitud sellistest juhtumitest, nagu ka viites ajaleheartiklile.
Põhjuseks just sellised vead, mille puhul ei ole alati võimalik selgeks teha, et mingi puuduse põhjustab just konkreetne sõlm.
17:51 01.03.2006
karpaak (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Kas on siis nii, et ülevaataja tohib ainult teha märke nt. "lõtkud tagasillas" ega tohi öelda suusõnaliselt "õõtshoova puksid vajavad vahetust"? Seega autoomanik maksab diagnostika eest 2X - ülevaatuspunktis ja siis veel töökojas, kus hakatakse uurima märkuse "lõtkud tagasillas" põhjust? Antud juhul ülevaataja ju näeb konkreetselt, misasi seal loksub! Loodan, et ülevaatajad hakkavad seda juhendit (mitteametlikult) eirama... Sellised http://www.virumaateataja.ee/301105/esileht/uudised/15027696
.php
juhtumid on jah keerukad.
23:01 01.03.2006
ametnik (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
No minuarust on siin lahendus lihtne. Ülevaataja konstateerib/fikseerib/teatab lihtsalt fakti, et järgmised osad on defektsed! Ülevaataja ei käse midagi vahetada, see on autoomaniku asi otsustada.
16:16 02.03.2006
Amor (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Rääkidest samast ülevaatuspunktist, millest on juttu ka artiklis, siis olen mina näiteks rahul, et sinna läksin..nimelt ajasid sealsed töötajad mingi 15min. minu auto katalüsaatorit "kuumaks", et saaks heitgaasid piiridesse! ehk siis ootasin mis ma ootasin, kuid ülevaatuselt sain läbi ka ametlikult..samas ühes teises rakvere ülevaatuspunktist paar aastat varem ei saanud ma ka siis läbi, kui olin peale esimest ülevaatust korduvale saadetud ja vahepeal kogu esisilla ühes firmas lasnud korda teha..
ehk siis..kuidas kellelegi!
19:01 02.03.2006
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Tehnoülevaatajale on mõista antud, et kui ta annab nõu ühe või teise osa vahetamiseks ja selline toiming lõpeb kaebusega ARK tehnoosakonnale, siis on tema rikkunud ARK poolt kehtestaud reeglit millest tulenevalt saab kasutada eksija suhtes mõjutusvahendeid. Seega peaks nüüd tehnoosakonnal jääma rohkem aega tegeleda oma põhitööga.
Samas tehnoülevaatuse väliselt antud soovituste kohta keeldu ei ole. Tunnistan, et me kõik võime eksida aga vastutust ei ole valmis kõik kandma ja siis hakatakse vassima. Kui nüüd autoasjanduses rohkem kodus olevate vastutustundlike ülevaatajate hulk väheneb (kuna ei juleta enam nõuandeid jagada) siis selline olukord sobib remonditöökojale kus ühe osa vahetamise asemel saab vahetada terve sõlme ja käive kasvab... Ei ütle, et väga tihti, aga tuleb ette absurdseid remondiarveid ja osade vahetusi. Toon näiteks ainult ühe juhtumi paljudest.
Ainult 3 aastat vana auto tegapidurite erinevus oli "piiri peal (28%)" kuid mahtus lubatud nõude sisse ja mina ei pidanud vajalikuks autoomanikule sellest rääkida sest pidurid vastasid nõuetele. Pärast ülevaatuse läbimise vormistamist küsis pensionärist vanaproua, et kas ta peab tulevikus mõnele asjale rohkem tähelepanu osutama kuna temal peab auto olema ideaalselt korras. Seletasin olukorra ja näitasin ka värvitrükis piduritesti graafikult. Proua ütles, et järjekordsel korralisel hooldusel laseb pidurid üle vaadata. Pooleteise kuu pärast helistas vanaproua ja teatas, et tema autol kavatsetakse vahetada terve tagasild... Tegemist oli ühe Eestis väga tuntud autoesindusega. Võimalik, et tulevikus väheneb sõltumatute ekspertarvamuste osakaal ja autoomanik peab kinni maksma remonditöökojas leidunud ühe töömehe ebakompetentsuse või varguse. Töökorraldust saab sättida mitmeti teeninduskultuur ja tase on seinast seina igal elualal. Tean remonditöökoda kus kliendile teatatakse auto korrasolekust ja esitatakse pidurite remondiarve alles pärast seda kui on tehtud remonditud autole piduritest koos vastava väljatrükiga tehnoülevaatuspunktis. Teema lõpetuseks ütleks, et käsud ja keelud on tihti kahe otsaga.
15:40 05.03.2006
Sull7 (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Saku ülevaatuspunkti mehed on ka täitsa normaalsed,ikka mainisid ära kui midagi oli aga läbi kukutama kohe ei hakatud.Käisin seal aastaid oma gaz-53-ga,selle heitgaase on pea võimatu paika saada ja alati nad seal aitasid regullida nii et said ligilähedase näidu ja ülevaatuselt läbi.Möödunud suvel läksin jälle aga selgus et enam nad veomasinaid ei tohi vaadata,mingi pikkusenõude pärast.Läksin siis hirmuga Jürisse et võõrad mehed ja mine tea aga üllatavalt normaalne suhtumine oli sealgi ja sain ka läbi.Muidugi masin peab ikka korras ka olema,see on elementaarne.
19:53 22.03.2006
buumer (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Ausalt öeldes ei kujuta hästi ettegi, kui mingi suvaline mees toimetab minu masina kallal ja minuga ei suhtle, ega ei teavita mind minu auto tehnilisest korrasolekust. Algus tuli keeruline ja mitmeti mõistetav. Ühesõnaga olen mina "Türi" meestega rahul. Julgelt hüppan ka ise kanalisse, kui hakatakse veermikku vaatama.
Mina tunnen küll suurt huvi, et auto oleks tehniliselt nii korras, mis mind maanteekiirusel alt ei vea.

Igati pooldan kliendipõhist lähenemist.

See teeb ju sama välja, kas kirjutab raportisse "esimene vasak, ülemise õõtsa suur puks" vajab vahetust, või ütleb seda mulle ja mainib ära ka, et see pole väga ohtlik, halvendab kergelt juhitavust, kokkujooksu jne. Välja tuleks vahetada näiteks lähima paari kuu jooksul.
Asi ju normaalne, mina tean, mis minu autol viga, käisin all ja vaatasin-veendusin ka ise. Tean, mida antud viga tähendab jne.

Ühesõnaga arvan mina nii ja pean seda õigeks. Kes arvab teisiti siis lükake ümber ja vaielgu vastu. Muidugi muudaks asja see, kui ma oleks "lihtsaelu tibi" ja ma ei jagaks tehnikast midagi. Siis mul savi, mida need vennad seal ülevaatusel teevad, peaasi, et kohvi ees oleks ja mugav diivan ootamiseks.
Jõudu ja meelekindlust tuuleveskitega võitlemiseks
23:26 22.03.2006
sass (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
teema on ulme valdkonnast
seal töötavad kohe sellised erilised inimesed
normaalseid sinna tööle ei võetagi
02:35 23.03.2006
granada (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
/Tean remonditöökoda kus kliendile teatatakse auto korrasolekust ja esitatakse pidurite remondiarve alles pärast seda kui on tehtud remonditud autole piduritest koos vastava väljatrükiga tehnoülevaatuspunktis. /

annab siis vihje , palju selles kontoris klotside ja ketaste vahetus tavalisele "inimesele tänavalt" ka maksab. Eriti seda hinda , kui töökoda ei asu ülevaatuspunktiga samal kinnistul ja omavad erinevaid omanikke?
Kusjuures kliendi autoga ülevaatuspunkti sõitmist ilma omaniku volituseta võiks näiteks kvalifiseerida omavoliliseks kasutamiseks vms.
11:09 26.03.2006
peps7 (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Kiidan ka Türi ülevaatajaid.
21:18 03.04.2006
humoorik (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
kiidan ka türi ülevaatajaid.need mehed on ikka tasemel.kui mujal lastakse ikka auto kolks paremale ja kolks vasakule siis need vennad ei rahuldu enne kui on kummi maha saanud.ja siis tulevad ja teatavad rõõmsa näoga et ,teie sarniir vajab vahetust.kuigi see vahetati eelmine päev,pole see argument.mida ma nüüd öelda tahtsin on see,kui tahad oma romuga veel aastakese veereda siis hoia sealt eemale.aga kliendi teeninduse kohapealt on kõik ok.
21:34 03.04.2006
granada (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
eks "meelehea" lootuses on kõik võtted võimalikud . Türi oblast on suht koht väike , nii ,et andke neile andeks.
19:11 08.04.2006
Egmont (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Vanapaganale ütlen: Tee oma auto korda,siis võid minna igasse ülevaatuspunkti.Aga Mait Millerti firma kohta veel: igati asjatundlikud ja abivalmis mehed seal ametis.Meeldiv suhtlemine,kiire teenindamine,ning mis peamine:kõik probleemid saavad lahenduse.Lollidele tehakse nn "puust ette" katalüsaatori ehitus ja tööpõhimõte.Tänan igatahes seliseid mehi,et neid oleks rohkem!Sinna minnes võid kindel olla,et sa oled Klient,suure algustähega-selline on seal suhtumine teenindatavatesse.Edu neile!
09:23 19.04.2006
mato (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Soomes saad ülevaatuse punktis paberi, kus on kirjas, mis on autos viga- näit. parem rooliots on kulunud, vasak gabariidituli ei põle jne. Heitgaaside kohta kirjutatakse tulemused ja kui need ei vasta normile, siis kordusülevaatusele. Ei hakka keegi seal sinule ütlema, et lambda andur läbi, või katalüsaatori pead ära vahetama. See jääb remonditöökoja mureks, vea otsimine ja parandamine.Aga kõik muu, mis üles kirjutatakse see peab korda saama. Ja kordusülevaatusel kontrollitakse ainult neid vigu, mis leiti ülevaatusel.
09:59 19.04.2006
Toomas (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
10:16 19.04.2006
jajaa (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
see ark-i "tarkpea(d)",kes selle jama on välja mõelnud,tuleks oma ametist koheselt tagandada kui ebakompententne ja kliendivaenulik töötaja(võibolla tegelasel(tel) endil autoremondiga tegelevad firmad või sõbrad,kes klienti petavad).mitte karistada ülevaatuspunkti töötajaid,kes inimestele tõde räägivad.bannanivabariigi ametnikud ja rahvas kannatab.
12:30 19.04.2006
to mato (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Eestis toimub ju tehnoülevaatuse kontrollkaardi väljastamine täpselt nii, nagu teiegi kirjeldate
12:35 19.04.2006
to jajaa (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Probleem ei ole mitte vea kirjeldamises, vaid selles, kuidas seda tehakse. On ju vahe sees sama vea kirjeldusel:
a) "Paremas välimises rooliotsas on lõtk"
b) "Vahetada parem välimine rooliots"
Nii palju, kui olen selle kohta kommentaare kuulnud, siis selle juhendiga püüti välistada ülevaatajat hindamast viga nii, nagu variandis "b" ja julgustada teda tegema seda nii, nagu variandis "a"
21:24 25.05.2006
floridas
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
tere kõigile kannatajale. asi juhtus Valga ülevaatus punktis. ostsin auto ja kuna tundus norm. siis läksin kohe ülevaatusele. kuna seal on neid kaks siis jättan enda teada kus täpselt. juba järjekorras tõmbles üks kuradi silmnähtavalt purjus venelane. algul arvasin et niisama aga ei .seeoli vist mingi abiline või mis iganes. igal juhul käitus ta ka ülevaatus ruumides nagu oma. et muudkui anna kaasi ja puha kus juures nn.ülevaataja suhtus ja käitus nagu oleks kõik norm. ja kuna ülevaataja oligi üksi ja see kuradi venku teine siis arvangi et see oli mingi abiline. ja siit ka küsimus . kuna sealt läbi kukkusin siis kas ma võin kasutada teist punkti . ja kukkusin ma arvatavasti sellepärast et julgesin sõna võtta .selle porno pärast mis seal toimus. asi juhtus 20.05 96
22:13 25.05.2006
bmw (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Maitene OÜ on parim kus olen käinud
17:14 26.05.2006
bundy (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Teist punkti võid kasutada küll, ainult et siis pead maksma jälle täishinna ja tehakse täis ülevaatus. Kuigi pole ilus ühest punktist teise joosta on sul selleks õigus, seadus seda ei keela!
23:45 29.06.2006
HK (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
käisin Termak`i ülevaatuses, seal ka tublid mehed. öeldi lihtsalt, et tagasilla puksid tuleb lähemas tulevikus ära vahetada - see ei tohiks ju olla eksitav soovitus.
11:26 29.08.2006
cavekas
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Niih, mina käisin siis ülevaatusel TRK Värvid OÜ-s, täiesti asjalikud mehed olid seal, anti ka asjalik hinnang, et üks liigend hakkab väsimuse märke ilmutama. Õnneks ma olin sellest ka teadlik, samas mujal tehtud eelülevaatusel ei tabatud seda ära, lõtk iseenesest muidugi veel väga väike, aga siiski. Niiet kiitus Pirni 5 meestele, jätsid väga hea mulje :)

Ahjaa, sissesõidutee aint neil kitsas suht, a no mis teha :P
12:25 29.08.2006
cavekasele (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
ilmselt käisid eelmine kord ülevaatusel aasta tagasi!?(uuema auto korral kaks aastat tagasi)eelmine kord ei olnud seda lõtku tõenäoliselt...
14:09 29.08.2006
jaa v (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
CAVEKAS on nagunii mingi eit kes ei tea autodest mitte midagi.
20:51 29.08.2006
Raimo (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Mis puutub ülevaataja asjalikkusesse ja tarkusesse... Kasutan diiselmootoriga autosi. Mitmed korrad on ülevaataja väljalaskegaasi testimisel ajanud auto mootori lubamatult körgetesse max. pööretesse ja seda järjest mitmed korrad ca 5-7 sekundiks. Tegemist on olnud uuemate ja vähesöitnud autodega, mis esinduses NORMAALSETEL LUBATUD MAX. PÖÖRETEL testimisel on näidanud väga head tulemust. Sama tulemus saadakse TÜV punktis kätte aga mootori löhkumise hinnaga.(autol viimasel ülevaatusel pressiti välja mitmed korrad 6000 pööret. 2,5 liitrisel N1 klassi kuuluval autol algas mootorile kahjulike pöörete n.ö kriitiline punane ala 4750 p/min juures! Kahju mootorist! Andku Allah möistust sellistele '''tehnikameestele''.
08:49 30.08.2006
v6sa
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Ülevaatajad käitusid täiesti õigesti. Enne mõõtmist tuleb kontrollida pööretepiiraja toimimist ja alles siis saab mõõtma asuda. Sellest nn "ägedast" mõõtmisest ja "pehmemast" alternatiivist on juttu olnud. Kuid määrus 50 kehtestab vabakiirendusel mõõtmise ja siin ei saa ülevaataja mitte midagi teha, kui ta seadust rikkuda just ei soovi.

Muide, minu OM602 makspöörded on lubatud 5375 ja punane hakkab 4600 juurest. Aga mõõtma peavadki makspööretel, mitte punase ala alguses hoidma.

Mina pole kunagi aru saanud sellest makspöörete halast. Parem mingu mootor laiali üvpunktis, kui möödasõidul või mõnel muul kriitilisel x-hetkel. KORRAS mootoriga ei juhtu mõnel makspööretele ajamisel mitte midagi, lööb ainult tahma minema silindrist-summutist;)

Muudetud 30.8.06 12:27

13:23 31.08.2006
to cavekasele (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
heh, no loe uuesti, ma rääkisin ülevaatusele eelnevast tehnokontrollist kus kontrollitakse siis samu asju, see sai tehtud mujal kohas paar-kolm nädalat tagasi, loomulikult oli lõtk juba siis vähehaaval olemas.
11:54 29.02.2008
reixxx (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
kiidaks ka ülevaatajaid.olen pärnakas ja pidev ühe punkti klient.nuriseda ei ole midagi, väga rahul!inimsõbralikud inimesed.edu teile!
18:13 29.02.2008
KimmoL
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
To mato (19.04.2006):

Ma olen autosid Soomes üle 20 aasta ülevaatusele viinud ja tõsi küll, viga kirjeldadakse, mitte aga selle parandust. Aga kui olen oma suu lahti teinud ja küsinud, kus kohas viga tõenäoliselt asub, olen alati nõu saanud. Muidugi on mu enda vastutusel kas nii tõesti on. Pole tulnud pähegi, et nõuande eest kuhugi kaevata!

Teemasse ka: Mul on häid kogemusi juba mainitud A-Eksperdist Tartus ning firmast ORT Otepääl vineeritehase kõrval.
13:07 05.03.2008
? (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
09:21 07.03.2009
Suht täis (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Tere,
Kuidas suhtuda ülevaatajasse, kes teostab tehnoülevaatust suits hambus ja haiseb tugevalt alkoholi jäele. Kuhu oleks sellest kõige õigem teatada ja kas keegi ka seda pärast kontrollib?
15:17 07.03.2009
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Soovitan politsei kohale kutsuda, et saaks joobeastme kindlaks teha.
21:19 20.03.2009
Aadalbert (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Tahan soovida ainult jõudud ülevaatajatele. Olen pikka aega seda ametit pidanud ja tean, et meie riigi sedusandlus ja valvama seatud ametnike suvaline seadusetõlgendamine ajavad normaalse inimese peast sassi. Pisut aega sellest eemal olnuna annab võimaluse asju teisest vaatevinklist hinnata. Kohati on härra Millerti apsakad siin närvi mustaks ajanud... aga nüüd, kõrvaltvaatajana, mõistan, et selles töös tekkivad vastuolud südametunnistuse ja kohati lausa idiootlike seaduste vahel. Mingi üksiku läbipõlenud pirni pärast saata inimene kordusülevaatusele... ajuvabadus, samas, seda mitte tehes, oled seaduserikkuja. Kaks paksu raamatut, nõudeid täis, vihjed eurodirekdiividele, mida enamus inimesi pole elusees näinud. Lisaks kõigele, on kogu süsteem muutunud rahapumbaks, punktid töötasid juba mitu aastat tagasi alla 50% koormusega, aga istuvad ülevaatajad, asjatu kütte ja elektrikulu maksavad kliendid kinni... normaalse töökoormuse korral oleks ülevaatuse hind oluliselt madalam, aga riiklikku regulatsiooni pole. Ei saa ju rakendada vabaturumajandust kohustuslike tegevuste suhtes. Igatehes, jõudu, mehed! Ma ei kadesta teid.
20:17 29.03.2009
asjalikjatark (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Täiesti arulage seis on jah praegu. Igas väikelinnas on juba mitu ülevaatuspunkti ja neid tuleb juurde nagu seeni peale vihma. Nii ei saagi ülevaatuse kvaliteet paraneda. Kõik punktid peavad sõidukid lõdva kummiga läbi laskma, kuna vastasel juhul valitakse kõrvalt teine punkt, kus lihtsamalt ülevaatuselt läbi saab. Varsti on ülevaatuspunkte nii palju, et iga töötu kohta on 1 kaamera mille pilti vahtida ja ongi tööpuduse probleem lahendatud.
16:47 30.03.2009
asjalikjatarkkahveel (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Nimeta palun mõni väikelinn, kus on mitu tüv punkti- ja selgita palun mida Sa väikelinna all mõtled.
19:40 31.03.2009
asjalikjatark (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Eestis on 4 suuremat linna. Tallinn, Tartu, Narva, Pärnu. Ülejäänud linnades, võiks olla maksimum 2 ülevaatuspunkti ,et tagada mingi kvaliteet.
17:48 27.12.2019
Murelik-123 (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Andke palun infot, et kus on mitte*****vad tehnoülevaatuspunktid?
Kust leida tehnoülevaataja juhendeid, et millistele tehnonõuetele sõiduk siis tegelikult ikkagi peaks vastama? Kuidas kontrollida ausalt tehnoülevaataja tööd?
17:50 27.12.2019
63amg (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
kui sul masin korras,siis pole ju probleemi!
20:39 27.12.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Ülevaatajatele on saadetud sadu kirjalikke juhiseid ARK-st (nüüd Maanteeamet). Samuti on kümmekond juhendit ja kõiki neid saab näha ülevaatuspunktis - kui ülevaatajal on tahtmist hakata tuhnimas 10 aasta jooksul saabunud kirjades. Paljudes kohtades on alles veel nn. "Kvaliteedi käsiraamat" kuhu on koondatud paljud juhised. Põhiline reeglistik on saadav internetis so. MKM 77 ja selle lisa 4 https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1190/7201/9008/Lisa4_31
012020.pdf#
Teil kliendina on alati õigus küsida konkreetsemalt ja on õigus saada vastus esitatud küsimusele.
07:30 16.03.2020
xxxxxxl (registreerimata)
Pandeemia
Pean sellel kuul tulema autoga tehnoülevaatusele , kuidas on ülevaatuspunktis tagatud ,et seal ei toimuks viiruse jagamist ? Ülevaataja askeldab iga auto kallal põhjalikut (-seadus nõuab seda-) ja kui kasvõi ühes autos juhtub olema viirus, siis on ju ka järgmised autod kõik viirusekandjad. Samas enamik ülevaatajaid aastates 50+ , seega enamohustatud grupp?. Ka paljud kliendid vanuses 65+ ,kas neid kõiki sunnib nüüd riik külastama ohtlikul ajal ülevaatusi ? Maanteeamet ise pani teenindused ja ka eksamisvastuvõtud kinni.
08:28 16.03.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Väga õige tähelepanek. Esitasin eelmisel nädalal palve Maanteeameti tehnoosakonna juhatajale mõelda mida saab ülevaatuspunktidega teha. Vastuseks oli, et nemad plaanivad sulgeda bürood ja tehnoülevaatuspunkti kohta ei ühtegi mõtet. Ainukesed olid tänusõnad minule, et ma pärast iga autot pesen käsi. Pöördusin eile õhtul uue kirjaga MA tehnoosakonna juhataja poole, eks näis mis saab. Esialgu tundub, et temal on "võrkalluri mõtlemisloogika". Ülevaatused tuleks kinni panna esialgu kaheks nädalaks ja seda saab teha AINULT Maanteeamet kui ülevaatusprogrammis vastava hiirekliki teevad, siis on kogu Eesti ülevaatus lukus. Kordusülevaatuste tähtajad tuleb edasi lükata ja politsei ei trahvi ülevaatuse puudumise korral. Hetkel on olukord selline, et iga ülevaatuspunkti töötaja vaatab ise mida ta teeb piiramaks viiruse levikut. Mina olen klientidel palunud minust eemal hoida kuna olen nn. riskigrupis aga ega mõned sellest aru saa. Üks klient kukkus sõimama, käskis, et ma teeksin oma tööd ja ei lobiseks nii palju soovis et oleksin koroonaga haiglas alates esmaspäevast.
08:56 16.03.2020
xxxxxxl (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Siin ongi nüüd näha olukord millest hr.Millert räägib .Mnt Tehnoosakonda asi ei huvita ,kuna nemad istuvad oma kontoris , Tehnoülevaatajate Liit on ärimehed , kelle huvides ei ole lõpetada tööd.Kliendid paanitsevad ülevaatuspunktides -kuna on tekkinud jutt ,et need pannkse kinni ja siis ei saa ilma ülevaatuseta autoga enam sõita .JA VIIRUS LEVIB . Ometi asjal lihtne lahendus-Kõik ülevaatused pikendada näiteks mai lõpuni ja ülevaatusprogramm sulgeda . kuid tundub et süsteemis ei ole sellist MEEST kes seda julgeks teha
09:19 16.03.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Reedel ennelõunat saatsin sellise kirja Maanteeametisse.

Tere Jürgo.

Vaatasin valitsuse pressikonverentsi ja seoses sellega mõistsin, et eriolukord vajaks algatusi. Kuna tehnoülevaatus on üks "riskikoht" siis olen isiklikult alustanud näiteks ülevaatusele auto toonud inimeste nimede üles kirjutamist (kui tekib vajadus siis on kohe teada kes käis kuna me ei pea täna fikseerima arises klienti) reg. tunnistuselt. Pärast kliendi lahkumist lähen pesen käed kuna ma ei tea mis batsiilid võisid olla autoroolil. Selline teguviis võib olla ka taunitav aga ikkagi tuleb mõista, et on eriolukord. Ma ei ole kaubandust kamminud kuna olen kuulnud, et rahvale on kadunud näomaskid.

Vabanda minu naiivsust kui teen Sinule soovituse läbi mõelda ja koostada vastav pöördumine ülevaatuspunktide poole, et nad võtaks kasutusele meetmed ja ehk on Sinul infot kuidas saaks riiki esindavate ülevaatajateni info kust ja kuidas saaks maske mille kaitsevõime pidi olema küsitav kuid ikka parem kui ilma.

Lugupidamisega

Mait Millert

Vastuseks saadeti info Maanteeameti enda kohta ja infovoldikute failid, et saaksime ise välja trükkida kui vajalik.

Minul ei ole ei maske ega desinfitseerivat vedelikku kuid olen valmis kasvõi jala minema Maanteametisse kui nemad oleks kasutanud valitsusjanaleid kleidmaks desinfitseerivat vedelikku ja kaitsemaske. Minu isiklik ennetav tegevus seisneb selles, et palun kliendil minust eemale hoida kuna MINA olen riskigrupp. Muuseas kui ei ole desinfitseerivat ainet siis selleks kõlbab ka talvine aknapesuvedelik millega saab üle pritsida kõik ülevaatuse ustelingid ja muud pinnad ja vajadusel käedki, et nad siis hiljem vee ja seebiga pesta.


09:26 16.03.2020
koroona (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Kas ise ei tohi punkti kinni panna?
09:50 16.03.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Muidugi tohib ise punkti kinni panna. Minu mõtteloogika on selline, et kui viirus tuleb sisse uksest ja aknast ja majal on 115 ust (töötab riigis 115 ülevaatuspunkti) siis peab maja tervenisti lukku panema.
11:25 16.03.2020
xxxxxxl (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Praegu ei ole asi ülevaatuspunktide kinnipanekus. Riik on kehtestanud eriolukorra ja samas on kohustus tuhandetel inimestel lähima kuu aja jooksul külastada ülevaatuspunkte mida on 115 tk. Esmalt oleks vaja see kohustus edasi lükata ,et inimesed ei oleks sunnitud ülevaatusele eriolukorras minema
14:21 16.03.2020
63amg (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
huvitav,mida teeb mnt-amet,kui kõik tüv-i punktid kinni pannakse omanike poolt
14:51 16.03.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Ei pane ülevaatused enda initsiatiivil uksi kinni sest raha peab teenima. Tegelikkus on selline, et ka siis kui on uksed kinni, ei kao kliendid kuhugile, lihtsalt mingi aja pärast kui olukord on maha rahunenud ja uksed avvatakse siis on tiba rohkem tööd. Tänane olukord kus Maanteeamet hoolib inimestest ja on valmis sulgema bürood on minule küsitav, et miks ei suleta ajutiselt ülevaatuseid kus kontakt kliendi ja teenindaja vahel on vahetu. Kui istun viirusekandja autosse siis on lihtne saada roolilt viirust, kui olen viiruse kandja kuid ei tunne ennast halvasti siis võin viiruse anda autosse. Võimalik, et ma reageerin üle aga kui kasvõi üks vanaisa sureb sellepärast, et saadi haigus ülevaatuselt siis on miskit korrast ära. Mina püüan olla vastutustundlik ja palun kliendilt hoida distantsi ja olen võtnud teisigi abinõusid tarvitusele kuid ma ei ole väga kindel kas kõik on sama vastutustundlikud. Raske on kodanikega kes ei mõista, et täna peab suhtlema teistmoodi kui nädalaid tagasi.
09:14 17.03.2020
xxxxxxl (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
"Seoses Eesti Vabariigis kehtestatud eriolukorraga sulgeb Maanteeamet teenindusbürood ning peatab sõidu- ja teooriaeksamid vähemalt kaheks nädalaks.Hoidmaks meie klientide ja töötajate tervist, ei võta Maanteeamet vastu liiklusteooria- ega sõidueksameid alates 16.03.2020."
Kas tehnoosakonna juhataja ikka alles mõtleb mida ülevaatuspunktidega teha?
Ei ole võimeline kriisiolukorras otsuseid vastu võtma ?Ei julge otsustada ,et kõik ülevaatused kehtivad aprilli lõpuni ja kellelgi pole vaja kriisiolukorras ülevaatuspunkidesse viirust jagama ja saama minna
11:10 17.03.2020
R.K. (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Ärge nüüd oma ootustega päris ära kah pöörake. Teie loogika järgi peaks autoteenindused kah kinni panema ja bensujaamast saab ju ka miskit külge, kui püstolit ja makseterminali torkida. On epideemia siis on, elame veel, pole see nii hull midagi.
11:29 17.03.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
To: xxxxxxl
Olen kaks kirja saatnud vastava palvega. Panen siia väljavõtte viimasest vastuskirjast mille saatis tehnoosakonna juhataja minule ja kirja sisu järgi otsustades tundub olevat vastus nii MA esindava osakonnajuhataja kui ka TÜL ühine seisukoht.

Praeguses seisus tehnoülevaatuspunkte kinni ei panda, kuna üldiselt äritegevusele praegu piiranguid kehtestatud ei ole.

Usun, et ülevaatuse edasilükkamise temaatika tuleb arutelu alla teises kohas sest nähes kuidas teemasse suhtub otsene ülemus, olen vastava kirja saatnud "tiba kõrgemale".

To: R.K.
Bensiinijaamad ja remonditöökojad ei osuta riiklikku järelvalveteenust ja on inimese enda asi kas läheb autot tankima või masinat remontima. Tehnoülevaatusel käik on seadusega kohustuslikuks tehtud, uskuge meie riigis jätkub neid kes on seaduskuulekad. On ikka rumal küll kui "jäetakse uks lahti" sulgedes büroo ukse. Ei ole ju palju palutud kui vähemalt 2 nädalaks suletakse ajutiselt üks järjekordne viiruse leviku võimalik pesa. Ehk on teema ka riigiametnike silmakirjalikkuses või kompetentsi vähesuses sest täna on aeg kus meie kõik peaksime pingutama ühise eesmärgi nimel.
11:32 17.03.2020
K.T. (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
To R.T Tore lugeda ,et mõnel inimesel on kaine mõtlemine ikka alles.
Hr. Millert ! Kui tahad hoida ennast ,enda töötajaid enda ja töötajate lähedasi ja sellega ühtlasi kogu ühiskonda ,siis pane lihtsalt oma ülevaatus kinni. Aga see ,et MNT peab kõik punktid sulgema ja kui ei sulge ,siis mina hoiatasin ,aga töötan ikka edasi sest nakkuse saamise puhul on ju süüdi MNT tehnoosakond mitte mina , mina ju hoiatasin ja kirjutasin.
12:13 17.03.2020
Ülevaataja (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Miks peaks ülevaatuse sulgema?
Meil on kliendiala ülevaatusliinist eraldatud . Letile ehitasime pleksiklaasist sirmi.Kliendiga mingit vahetut kokkupuudet ei ole. Kasutame ühekordseid kummikindaid ( oleme jah nagu kirurgid), on olemas õigeaegselt hangitud desovahendid. Kui Maitene "uks" ei pea , siis see ei tähenda ,et teised "uksed" ka ei pea.
13:01 17.03.2020
xxxxxxl (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Huvitav miks siis Maanteeamet ei ostnud oma töötajatele ühekordseid kummikindaid ,oleks ju saanud ka bürood lahti hoida ja sõidueksamile tulijatele andnud kaitsemaskid ette. Oleks täielik "kindluseuks " olnud
13:14 17.03.2020
Ülevaataja (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Kui see Sulle nii huvitav on , siis esita see küsimus maanteeametile.
13:21 17.03.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Eile köhis minule 1 meetri kauguselt näkku vanahärra aga sellepärast ma ei sulge ülevaatuspunkti vaid teen tööd edasi ja alles siis kui tekib palavik, ma lõpetan töö tegemise. Väga tubli härra Ülevaataja on Teie ülemus kes on muretsenud ohutuse pärast samas ma ei ole kindel, et kõik ülevaatused on sarnased meetmed kasutusele võtnud. Samas tahaks küsida kas Teie hea kolleeg olete valmis istuma autosse mille omanik köhib pleksiklaasist kaitse taga? Kogu teemat läbiv mõte seisneb selles, et erinevatel inimestel on erinev suhtumine ja riigiametnikud teevad palju selleks, et esimese kahe nädalaga maksimaalselt pidurdada ohjeldamatut viiruse levikut, aga mitte kõik ei mõtle nii. Tehnoülevaatuspunkti omanik saab oma raha niikuinii kätte erinevalt pqaljudest teistest eraettevõtjatest.
14:45 17.03.2020
xxxxxxl (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Mind ei huvita üldse miks maanteeamet kummikindaid ei ostnud.Ma pean sel kuul minema oma autoga ülevaatusele ja mind huvitab see, et ma saaksin oma auto ülevaatuselt tagasi ilma koroonaviiruseta.
Hr Ülevaataja väidab et ta kasutab ühekordseid kummikindaid nagu kirurg. Mitu paari kulub 1 auto ülevaatusele?
Väike fantaasia ülevaatusprotsessi kohta- kui eksin siis palun ette vabandust ja palun parandage.
Ülevaatusele saabub sõiduk mille juht on enda teadmata viirushaige. Teel ülevaatusele on ta 2x aevastanud-1. kord rooli ja armatuuri nupud täis ja teist korda paremasse peopessa , seega on ka käigukang ja käsipidurihoob pisikutega.
Ülevaataja paneb kätte puhtad kummikindad ja võtab vastu reg tunnistuse ja autovõtmed -mis on saastatud-seega juba kindad saastunud.Saastunud kinnastega ülevaatusprogrammi avades saastab arvuti klaviatuuri.Autoga sisse sõites saab kinnastele saastet lisaks roolilt ja käigukangilt Järgmisena saastab nende kinnastega heitgaasi arvuti klaviatuuri ,samuti pööretelugeja ja heitgaasi sondi.Hiljem samade kinnastega saastab ka piduristendi klaviatuuri.
Kui nüüd peale seda autot vahetada kindad ja vahepeal ka pesta käed jäävad ju ikka saastatuks klaviatuurid ,pööretelugaja ,heitgaasi sond. Kõik need tuleks samuti siis enne järgmist autot desovahenditega puhastada.Muidu ju saastab kohe uued kindad nendega ära Kui seda kõike ka tehakse siis väga tublid ülevaatajad ,sinna viiks oma auto kõhklemata Lisaboonuse saaks veel selle eest kui ülevaataja vahetaks ka peale iga autot riided kuna võis ka riietega eelmise auto istmetelt minu auto istmetele saastet kanda. Aga selle viimase asja elame ka üle- võtan oma desinfitseerija kaasa ja enne autosse istumist desinfitseerin istme ise ära. Peaasi et ülevaataja minu autosse ei aevastaks
14:49 17.03.2020
Iksitajamehele (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Mina võtaks veel eksortsisti kaasa! Ja püha vett ka mitu liitrit, viirukisuitsu tuleb ka ülevaatuspunktile teha!
Muidu saastab ja seestub ikka täiega ära!
15:23 17.03.2020
Ülevaataja (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Iksitajale!

Auto peale kulub üks paar kummikindaid, karbis on neid 200 paari -jätkub küll.
Ei oska Sulle muud soovitada ,kui et lase peale ülevaatust oma autos korralik kärakas peeru, küll see kõik neutraliseerb.
16:12 17.03.2020
R.K. (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Ega siin muud kunsti polegi, kui et, kas saada ülevastuspunktis nakkus või sõita ülevaatuseta.
Aga banaani ikka ei pese enne koorimist ja suitsu kougin pakist nende samade sõrmedega, millega just olin kassapidajalt vastu võtnud vahetusraha. ;)
16:18 17.03.2020
Xxxxxxl (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Aeg lõpetada arutlus. Läks juba lappama. Enamik probleeme laheneb ise
16:21 17.03.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Vot näe kus on välja ilmunud ehtsad nõukogudeliidu õigusjärgsed jeestlased 14:49 17.03.20; 15:23 17.03.20, minul on Teie pärast häbi. Itaalias surevad teiesuguste ükskõiksete pärast inimesed nagu kärbsed, meie riigis on viirus kontrolli alt väljunud ja kõik pingutavad selle nimel, et olukord saaks kontrolli alla. Eraettevõtjad pakuvad riigile abi IT vallas, vabaks jäänud töötajaid pakutakse ajutisele abitööle aitamaks riigiameteid, hotell pakub oma maja haiglaks, poed vähendavad lahtioleku aega KÕIK pingutavad ja tunnevad muret. EI OLE igas ülevaatuspunktis tagatud 100% garantii viiruse leviku vastu niikaua kui autosse istub ülevaataja ja hingab seal autos olevat õhku. Arurtleme siin teemat, et 2 nädalat VÄGA tugevat viiruse pidurdamist aitaks palju kui ülevaatuspunktid oleksid suletud. Mina maksan töötajale täispalga sest ega siis autod vaatamata jää ja raha saamata, lihtslt oleks tulnud "ülevaatusauk" kaheks nädalaks ja riik oleks võinud selles temaatikas anda infot, et pole hullu kui jääb märtsis ülevaatusel käimata.
16:59 17.03.2020
Ülevaataja (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Mis siis ikka ,kui on häbi ,eks siis häbene. Jäägu Sinu arvamus Sinule.
19:15 17.03.2020
. (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Ülevaatust saab ette ja taha mitu kuud teha.mõistlik ei tohigi praegu kuhugi.
23:10 17.03.2020
kaitseingel62
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Ma võin eksida, aga see tehnoülevaatuse teema foorumis loodi aastal 2005.
Kuna istun kodus ja välja ei saa siis oli aega aegade alguse teemasid lugeda ja võrrelda tänastega. Kui alguses anti nõu ja promoti ühte ülevaatust, siis tänaseks on asi võtnud täiesti uue suuna. Siin arutatakse kõikvõimalikel teemadel ja mitte ainult Mait ei tee seda vaid tal on ka satelliitidest endiseid riigiametnikke.
Kas see teema teenib enam oma algseid eesmärke? Või on see koht kus saab ennast välja elada kui kõik tundub sitt olema?
Kogu jutt "jeestlastest", nende orjameelsusest jms on märk kibestumisest mida üks ülevaataja saab väljendada selle kanali kaudu mis talle avatud on, aga arvestades tema seisundit peaks olema suletud.
23:50 17.03.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Hr. kaitseingel62
Teil on õigus oma arvamusele mis võib olla äärmiselt võhiklik. Võite öelda mida tahate sest foorum on avalik ja siin on keelatud reklaam ja laimamine. Siin ei keelata vahel kui teemast natuke mööda minnakse sest foorumi külastajad peavadki vaidlema ja tõde otsima. Foorum ei ole tuim ja kuiv numbritega nina all vehkimine vaid elu ise koos erinevate inimeste ja inimkarakteritega kes rikastavad foorumit sest erinevus ju rikastab. Äkki on sellel foorumil nii pikk eluiga just seotud sellega, et siin ei käi suukorvistamist? Kuna võtsite vajalikuks minust kirjutada siis kirjutan mina Teist kah. Kas Teie tõesti ei mõista, et foorumil on uus suund tekkinud sellepärast et tehnoülevaatuspoliitika ise on võtnud uue suuna. Arvan, et Teie ei märka tehnoülevaatusel toimunud muudatusi kuna ei ole tehnoülevataja vaid kõrvaline isik. Samuti on Teil reaalsuse tajuga omapärased suhted, nimelt selgitate mingitest riigiametnikest ja Teil ei jätku oidu mõistmaks, et siin foorumis on ainult üks härra endine riigiametnik kes on mitmeid kordi oma arvamust siia postitanud. Kui siin ei oleks arutelusid ülevaatuse kitsaskohtadest siis oleks foorum ammu ära kustunud kuna ülevaatusreeglite endi kohta küsimusi ei küsita, see on põhjus, miks mina ise küsin ja panen küsimärgi alla paljud omanäolised reeglid. Minule jätate orjameelse vasakäärmusliku liberastist jeestlase mulje kes allub rõõmuga ametnike diktaadile ja alandustele ja Teile ei sobi Millerti aus ja otsekohene AINULT faktitõdedele toetuv arutelu TEGELIKU OLUKORRA kohta ülevatusmaastikul. Ega siis asjata ei öelnud suurfoorumil 100 ülevaatuspunkti omaniku ees Maanteeameti töötaja, et kui tahate teada kuidas asjad tegelikkuses käivad ülevaatusel siis minge Auto24 foorumisse. Uskuge minule ei ole teisi variante ülevaatusaruteludeks sest minu ettheited ametnikele jäävad tihti vastuseta ja mitte keegi peale paari kolme ametniku neid ei näe ega kuule kui teen tähelepanekuid otse Maanteeametile. Olen riigis ainuke kes JULGEB rääkida asjadest nagu nad on.
00:08 18.03.2020
kaitseingel62
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Hr. Millert!
Ka Don Quijote-le tundus nii kui ta tuuleveskitega võitles.
Kõrvalt vaatajale tundus see aga veider.
Tänan minu sildistamise eest.
00:25 18.03.2020
kaitseingel62
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Mina panin oma ettevõtte kinni ja ei hakkanud arutlema kes kellele näkku köhis ja mida ma selle jaoks ette võtsin või tegemata jätsin. Ilma igasuguse Maanteeametile kirjutamiseta. Lihtsalt vastutustundest, Sama soovitan ka Sulle. Sul on see võimalus olemas. Selleks pole vaja pikka arutelu siin vaid veidi vastutustunnet. Lihtne ja loogiline.
07:14 18.03.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Lõvikonservid on vist jälle müügis :)
"Olen riigis ainuke kes JULGEB rääkida asjadest nagu nad on. "

Mina igatahes kavatsen täna autoga ülevaatusele minna, loodan, et ülevaatajal grippi ega hepatiiti pole....
08:02 18.03.2020
... (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
meil on tüüpiline otustusvõimetuse allakäigutrepp- alumisel pulgal olija loodab alati, et keegi ülemisel pulgal olija otsustab. ja nii see redel otsustusvõimetuid inimesi täis ongi ja mõistlikud otsused jäävadki olemata.
08:07 18.03.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Igaüks reageerib nagu oskab, mind häirib kui keegi tuleb doomino nuppudega malelauale karoonat mängima pannes minule diagnoosi ... on märk kibestumisest mida üks ülevaataja saab väljendada selle kanali kaudu mis talle avatud on. Olengi kibestunud nähes kui palju on ebaõiglust ja ebaõigeid otsuseid nii Teie kui ülevaatajate suhtes. Seejärel tuleb arvamus vajadusest Millert kõrvaldada foorumist mida ta on vedanud aastakümneid ... aga arvestades tema seisundit peaks olema suletud. Foorum on omas mõttes ühiskonna peegel kus on palju erinevaid mõtteid ja arusaamasid, siin käivad asjalikud, murelikud, verbaalsed vehklejad, tühikargajad, eneseimetlejad ja on valutava südamega tulihingeline ülevaataja Millert kelle kohta on öeldud nii head kui halba aga foorumi valdaja nimetab spetsialistiks. Teete soovituse ülevaatus kinni panna kui samal ajal ülejäänud 114 on avatud. Kui laeval on 115 auku põhjas siis jääte rahule pannes ühe augu kinni, nimetades seda vastutustundeks. Aga äkki ongi see vastutustunne kui inimene räägib muredest mis meid kõikki puudutavad? Paanikaks põhjust ei ole otse loomulikult ja ülevaatusele võib minna kuid meie ju teame lähipäevadel toimunust, et ettevaatusabinõusid ei järgi paljud ja meil jääb üle loota et viirus väga hulluks ei lähe. Olgem siis rahul sellega, et 50% rahvast on vastutustundlikud ja on palju selliseid nagu Hanno Pevkur ja võrkpalli ametnikud. jee.kim olete asjalik nagu ikka ja hoidke ennast sest jumal hoiab neid kes ei ole ükskõiksed.
08:36 18.03.2020
Kunnnn (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Kas see natuke silmakirjalik pole, kui räägid oma riskigruppi kuululumisest ja nakatumisohust, aga oma tüv punkti kinni ei pane, kuna teised on lahti ja raha läheb siis mujale. Kui sa tõesti nii mures oled, siis võta see vastutus ja jää koju!
Teine teema on see ekre stiilis sildistamine ja juba kerge vihakõne - proovi sellest ikka üle olla ja väärikaks jääda.
09:27 18.03.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Näed siis jälle ilmus välja keegi onanüümne tegelane kes annab soovitusi oma enda mätta otsast.
Vaadake enda ümber inimesed, vaadake mis toimub. Bussid on tühjad, firmad on kinni paljusid ootab krahh iminesed on ahastuses kuna neil on ees teadmatus mis saab tema kodulaenudest jne. Siina aga on grupp kodanikke kes kaitsevad ülevaatusärimeeste õigust pidada pidu katku ajal. Ülevaatusärimehed on oma lobitööga saanud loa lahti hoida ülevaatuspunktid KUS EI OLE TAGATUD enamus kohtades viiruse leviku efektiivne tõkestamine. Kodanik Kunnn peab vihakõne vääriliseks faktitõdede esitamist neile kes ei tea kuidas tegelikult on - tule taevas appi. Kas te olete mõelnud miks riik ägab piirangute all? Sellepärast, et meie hoolime oma vanematest ja vanavanematest kes võivad haigeks jäädes surra meie ju põeme haiguse läbi ja jätkame oma elu.
https://uueduudised.ee/arvamus/repliik/oigesti-talitades-ei-
pruugi-me-teadagi-saada-mille-ara-hoidsime/?fbclid=IwAR2xjGJ
8DfOaLbSSF4rZ99t-iDaUH1V3HVykD-ZOkOHcL19NFlqpNpgnUzM

13:19 18.03.2020
R.K. (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Kuule Millert, sul maske on või paned ilma?
13:38 18.03.2020
Kunnnn (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Selle uute uudiste arvamuse asemel oleks võinud ka sama usaldusväärse Mangi horoskoobi siia kirjutada. Samas see näitab millises infoväljas sa elad. Teeks nüüd nii, et jätame ekre propageerimise siin foorumis ära.

Sinu postitused on ju ka ainult sinu üsna kitsa mätta otsast tehtud. Endiselt jääb arusaamatuks, miks sa oma töökoda ise kinni ei pane, vaid ootad mnt ameti korraldust. Sõber Martin lubas ju 70 % sinu palgast kinni maksta.
15:43 18.03.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Panen ilma maskita ja palun kliendil, et ta hoiaks distantsi 2 meetrit - ma ei usu mingite suvaliste maskide efektiivsusesse seda enam, et kõik kliendid ja nende kaaslased on kohale sõitnud ilma maskita. Pesen käsi ja desinfitseerin hoone ukselinkisid. Viisin kontorist ära tooli mis jäi liiga lähedale teeninduslauale. Kui räägin kliendiga siis vaatan kõrvale paludes enne vabandust, et rikun klienditeenindamise tava mis nõuab kliendile otsaette vaatamist kui temaga räägitakse. Esimesel ohumärgil sulgen ülevaatuspunkti ja teavitan sellest Maanteeametit.

See mida mina siia panen ei ole nüüd küll Teie käskida keelata, foorumil on moderaator kes on mõni aasta tagasi ka minu ütlemise kustutanud. Ma ei lasku rohkem Teiega vaidlustesse ja annan viimased selgitused.
Tehnoülevaatuspunkti mis oma atesteeritud komptentsiga ja volitustega nimetab töökojaks see kellel ei ole vahet kas näpp või see teine asi.
Mina ei oota Maanteeameti korraldust vaid suhtlen Maanteeametiga kirja teel andes mõista, et riigi ja rahva nimel olen päevapealt valmis lõpetama äritegevuse.
Martin ei ole minu sõber kuigi tahaks temaga suhelda.
Olete ikka tõeliselt lammas kui ütlete "Martin lubas ju 70 % sinu palgast kinni maksta" te siis ei olegi veel mõistnud, et olen ülevaatusfirma omanik kes maksab ise endale palka.
Seejuures kordan varasemat lubadust - maksan palka oma töötajale ka siis kui ta on karantiinis ja Martin esialgu toetama ei pea.
Mis puudutab ülevaatuspunkti sulgemist siis on minul kohustus kordusülevaatuseid teha ja ma ei jäta klienti ukse taha kui ta on auto korda teinud ja soovib saada ülevaatust.
17:23 18.03.2020
Kunnnn (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Enam ei saa aru, kas tegemist on lõhestunud isiksusega, või postitavad erinevad inimesed sinu nime alt:

"Siin aga on grupp kodanikke kes kaitsevad ülevaatusärimeeste õigust pidada pidu katku ajal. Ülevaatusärimehed on oma lobitööga saanud loa lahti hoida ülevaatuspunktid KUS EI OLE TAGATUD enamus kohtades viiruse leviku efektiivne tõkestamin"

"te siis ei olegi veel mõistnud, et olen ülevaatusfirma omanik kes maksab ise endale palka."
18:03 18.03.2020
63amg (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
no vahet ju pole kas oled omanik ,või mitte. kui maksad endale palka,siis maksavad ka sulle 70 prossa.
vahel on mõistlikum nats pikemalt puhata,kui orav rattas tõmmelda
22:25 18.03.2020
kaitseingel62
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Tänases olukorras peaks igaüks andma oma panuse. Kas või tibatillukese, aga siiski. Kui paned omal algatusel ülevaatuspunkti kinni, siis suures plaanis ei juhtu midagi, aga oled siiski midagi teinud sinust sõltuvat.
Uued uudised pole täna koht info kogumiseks. Soovitan pigem lugeda mis on toimunud riikides kus kogu jama alguse sai ja millised on nende kogemused.
09:57 19.03.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Minul ei ole õigust sulgeda ülevaatus ainuüksi sellepärast, et kordusülevaatuse saanud autod peavad saama kontrollitud on see siis Teile nii raskelt mõistetav - ehk alles siis kui ise jääte ukse taha ja olete sunnitud minema teise ülevaatuspunkti tegema täisülevaatust kogu raha eest. Kui arvate, et üks kinni pandud ülevaatus on kasvõi väike piisk paremuse poole siis mina usun, et ukse taha jäänud klient läheb kõrvalolevasse ülevaatuspunkti suurendades järjekorra pikkust. Ja ma ei räägi siin rahalisest kahjust minu firmale, see ei ole teema minu jaoks. Teema on riigiametnike käes ja kui nad mõtleks nagu itaallased siis võtaks vastu vastava otsuse. Mina selles ei ole kindel kuna minu arvutis on kiri kõrgemalt poolt ja ma panen Teile siia väljavõtte sellest kirjast.

Prognoosi kohaselt on koroonaviiruse leviku kõrgperiood aprillis, mis tähendab, et aprilli ja tõenäoliselt ka mai tehnoülevaatuse kohustusest tuleks vabastada sama loogika alusel. See tähendab, et 25% aastas tehnoülevaatusel käivatest sõidukitest (so ca 125 000) ei oma tehnoülevaatust ja ei pruugi tehniliselt korras olla. Me räägime siin ka veoautodest ja bussidest, mille puhul tehniline rike võib põhjustada väga tõsiste tagajärgedega liiklusõnnetusi. Kokkuvõttes põhjustab see täiendava liiklusohu.
13:23 19.03.2020
63amg (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
riik ei saa käskida ,et erafirma töötaks! seda enam ,et on välja kuulutatud eriolukord.huvitav,kui palju neid korduvaid saanuid on.kuu ajaga peaks ju kõik ok. olema
14:03 19.03.2020
Marko
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Ilmselgelt viitab Mait lepingule MNT-ga, mis kohustab uksed lahti hoidma.
Loomulikult saaks kordusülevaatused ühe-kahe päevaga klaaritud, aga selleks oleks vaja riigi poolt korraldust ja ühtset regulatsiooni.
15:09 19.03.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Kordused saaks ühe või kahe päevaga tehtud ainult, et minul ei ole nende isikute kontakte kelle autod said korduva. Kui küsisin aastad tagasi isiku kontakti kelle juhiluba maha jäi siis öeldi Maanteeametist - palka endale eradetektiiv. Kui riik omab õigust nõuda ööklubide sulgemist siis miks ei saaks seda teha ülevaatustega seda enam, et meie esindame riiki ja on riigi asi kas võtta vastutus ja vähendada veelgi viiruse leviku riski. On ülevaatuseid kus on kardnaalsed ettevaatusabinõud tarvitusele võetud, samas ma ei usu, et enne autosse istumist desinfitseeritakse auto sisemus. Olen kõik see aeg mõelnud 14 päevaks ülevaatuste üleriigilist sulgemist lootes, et olukord saab vahepeal rohkem kontrolli alla. Olukord on minu jaoks "plahvatusohtlik" samas ma oskan lõhkeainega ümber käia kuna olin vene kroonus sapöör ning me tegiume väga vägevaid paukkusid lõhkamaks väikseid mägesid mis muutusid teede ehituse materjaliks.
18:20 19.03.2020
63amg (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
mnt-amet paneb ise oma esindused kinni,aga teisi käsib edasi töötada.kas see on mingi nali või.praegu ei saa autodele isegi esmast ülevaatust teha
19:18 19.03.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Vot nii ongi. Korralist ülevaatust saab teha ja ptüi ptüi annaks jumal, et mõnest ülevaatuspunktist ei alga järgmine viirusekaskaad. Täna on väga väike koormus so. 5 autot 9 tunni jooksul, seega väiksem võimalus viirusnakkust saada, nädala pärast algab tunglemine ülevaatusele tulejatest sest aprillist saab trahvida neid kelle ülevaatustähtaeg lõpeb märtsi viimase päevaga.
06:32 20.03.2020
......... (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Kui märtsi ja aprilli ülevaatus edasi lükata mis siis maist juhtub? Ei kao see koroona pooleteise kuuga kuhugi. Mais siin ülevaatused umbes. Kui sa ütled et sinu korduvad ülevaatused teistesse punktidesse minnes tekitavad juba järjekordi.
07:20 20.03.2020
alati (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
võidab raha selge mõistuse. Raha kätte ja kohe!
08:28 20.03.2020
Kunnnn (registreerimata)
Re: Asjalikud ja targad tehnoülevaatajad.
Tegelikult ei käsi keegi praegu tüv punkte lahti hoida, asi on lihtsalt rahas, nagu siit teemast juba selgunud on.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.