Muud pildid

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TÕESTATUD läbisõit ja salongi kulumine

 
Kärss
20:37 08.11.2006
Turul autosid vaadates tundub normaalne, et 200tkm sõitnud autol on istme nurk juba kulunud, pedaalikummil muster madalam, rool sile jne. Lepime kokku, et lisame siia AINULT selliseid pilte OMA auto salongide kulumisest, millel on tõestatud läbisõit (vaadake kriitilise pilguga ka oma hooldusraamatuid, pole ju saladus, et suur osa neistki on võltsitud). Esimese postituse juurde lisan pildi Mitsubishi Pajerost, mille läbisõit on 375tkm, hooldusraamat olemas, ise tõin Soomest, juhiiste paistab olema alles esimeses nooruses ja roolgi kare. Pilt sinisest autost on Mitsubishi Sapporost, mille läbisõit on kaugelt üle poole miljoni (ei teagi täpset läbisõitu, kuna digispido andis otsad ja sai pandud asemele tavaline). Pruuni sisuga on naise praegune Audi TD, ostsin teiselt omanikult, hooldusraamat jällegi olemas, sõitnud veidi üle 600tkm ja kõik on originaalis veel (istme nurk on tõesti kergelt kulunud ja rooli välimine osa suht sile, pedaalikummid päris ilusad veel). Viimane pilt on Honda Accordist, millel ka pildilt näha odomeetri numbrid 245tkm, ehk siis rool kare nigu uuel autol.
i
22:42 08.11.2006
kulumine sõltub ju nii paljudest asjadest:linnasõit,maanteesõit, jne.mul praegu ametiauto peugeot millel on spidol 55000km ja rool on juba jummala kulunud.
Kärss
01:39 09.11.2006
Zoomisin natukene eelmisi pilte, kuna nii väikeseks tehes pole siin tõesti eriti midagi näha. Ehk nüüd on paremini. Sapporo nahkroolil on täiesti alles ka naha muster veel.

TO i: tõsi, see pruuni sisuga Audi ongi olnud selliste mõnekümne km otsade sõitmise auto oma sünnist saadik, mitte maanteeauto. Maanteeautod kuluvad tõesti vähem 600tkm jooksul, näevad teinekord veel nagu uued välja salongi osas. Samas on mõningatel mudelitel olemas teatud versioone, millel tehtud mõned detailid mingist eriti kuluvast materjalist - mõnel kulub rool kiiresti siledaks, teisel sööb kinga kand kummimati sisse augu, kolmandal käigukangi nupp ja ümbrus, neljandal pedaalikatted jne. Aga pole kohanud ise juhust, kus terve auto nii rämps materjalist on tehtud, ikka ainult osad detailid. Sellepärast tulekski ostes vaadata autot kui tervikut, mitte teha järeldusi AINULT mingi kulunud istmenurga põhjal. Praegune teema on lihtsalt selleks, et hakata pisitasa kummutama arvamusi, nagu mõned sajad tuhanded läbinud auto peakski kulunud olema. Igasugused erandid kinnitavad reeglit
q peal
10:35 09.11.2006
Jahutan natuke kodanik i-d. Mul igapäevaselt sõidus olev Peugeot läbind nüüdseks 200 000 km ja rooliratas näeb täpselt nii kare välja, kui uuena! Vot nii. Samamoodi ka muu värk salongis.

Pese lihtsalt oma käsi sagedamini, kui kord nädalas.
Marek
11:11 09.11.2006
Ah selliste raibetega siis Kärss sõidabki...:D
Ok see selleks.Salongi kulumine sõltub paljudest asjaoludest.Kunagi oli M6,mis sõitnud 50 tuh,eelmine omanik kaalus u 100 kg või rohkem ja istme serv oli kulunud nagu mõnel 200tkm läbinul.
Kinnastega sõidad rooli suht ruttu siledaks.Mõnel autol on kattematerjal vastupidavam jne jne .Samuti ka istme materjal.Nahkistmed lähevad ka suht ruttu praguliseks,kui neid ei hoolda.Kindlasti pika otsa läbimisel kulub salong vähem per km kui linnasõidus-vähem keerad rooli,vähem käid sisse välja.Kas teksad kuluvad rohkem kohapeal seistes või joostes?
katsetaja
11:46 09.11.2006
See on maasturite probleem see kulunud istmenurk- Ravil oli 150000- sõitnud autol samamodoi istmenurk pisut kulunud, ja just Mitsul (eriti L200) kipub iste juba ka vähese sõidu järel ära kuluma.
asd
12:52 09.11.2006
Enda Ford Rangeril läks istme parempoolne äär katki peale ~230000 järel, rool samuti sile. Istmele uus kate peale ja sõitab edasi:)
Vata
13:34 09.11.2006
BMW-del kulub juhiistme kate ikka meeletult kiiresti, enamustel on see räbal
Marek
15:17 09.11.2006
Üks asi mida veel vaadata tasub on lävepakk.Taksojuhid panevad roolile ja istmetele katted peale,et peale kerimist autot lihtsam müüa oleks.Olen näinud ka sellist taksot,millel lävepakkudele oli kleepekas peale pandud ning põrandale kattevaip.Tee siis pärast kindlaks,kas on sõitnud 150 000 või 350 000
teadagi
18:15 09.11.2006
ostsin mondeo 1995 suvel, odomeeter oli 157 873 km, rooli ülemine osa sile, keskelt alla kare, paberite järgi eelmine omanik 40a.-ne ja müüja sõnul pärit Šveitsi piiriäärsest linnast. Kulumisastme järgi võib suht tõene olla nimetatud läbisõit ehk keskmine aasta läbisõit 15 000km. Tehn. ülevaatusel peale Eestis arvelevõttu öeldi veaks vaid lambda-andur ja arvatavaks mittetöötamise põhjuseks linnasõit valede pööretega (väike kiirus/4-5 käik). Hilisema sõidu käigus peale eestimaa teekatteid hakkas välja tulema uus viga: vasakpoolne esiratta seespoolse ääre kulumine. Ülejäänud auto on hetkel veel suhteliselt kõbus, kui välja arvata värvi kahjustused, mis on ka loomulik 11-aastase auto kohta. Siit küsimus: Kas olen järjekordne keritud odomeetriga auto uus omanik või mitte? Tänan
teadagi
18:17 09.11.2006
parandan end veidi: Ford Mondeo´95a. mudel, mitte minu poolt omandamise aasta
ice1
23:36 09.11.2006
Pakuks välja veel ühe teema- "Salongi kulumine läbisõidust sõltuvalt ja uuema ja vähese läbisõiduga sõidukil ootamatult rääbakaks kuluvad salongidetailid mis justkui viitaksid meeletule läbisõidule."
Mõte on selles, et siin on juttu suure läbisõiduga nö. hästi säilinud sõidukeist aga juba enda kogemustest on küllalt juhtumisi kus mõni detail on nii rääbakas nagu oleks miljoni läbisõitnud.
Omi näiteid: Mitsu Galant "96- 75tkm järel polnud roolil veel mingeid kulumisjälgi, 130tkm hakkas rooli karedus hästi kergelt kaduma, käigukang samamoodi, no suunalüliti läikis natsa, istmetel veel erinevusi küll tunda polnud. Kui 130 pealt maha müüsin oli salongi seisukord väga hea- sõitnud maad-linna umbes 1:2.
Järgmiseks Volvo S70 0-70tkm, ühel autol läks poole (40tkm) maa pealt nahkrooli ülemine osa "kärna" nagu oleks mingit hapet saanud, teisel autol 70tkm-ga läks rool umbes kella 7-9 vahelt siledaks (käe loomulik koht selles autos), samas käigukang peale pesu hindega 5-, olen nüüd näinud seda sõidukit 200tkm läbinuna ja armatuur üldjoontes oli küll ilus aga rool suisa poleeritud, Mitsu rooli oleks ma vist nii ära kulutanud ca 500-600 tkm-ga. Olen näinud takso toykari carina rooli, sealt ka võrdleksin (läbisõit kellal oli mingi 711 või 721tkm- ka endal läksid silmad suureks).
Aga nüüd pärl- MB WDB210 tehase nahksisu, läbisõit saades 60tkm (kontrollitud), praegu 110tkm. Vahepeal tundus juba, et originaalne nahkrool poleerus nagu iseenesest kiilaspeaks, käigukang sile. Mul on lapsed ka ja autos on ikka mõni pudel limpsi-koolat ümber läinud või laps oksendanud ja kõik on saanud koristatud. Aga Mersus üle pritsinud koka tõi suisa fataalseid tagajärgi. Nt paari kuu jooksul hakkasid järgnevad protsessid- käigukangi nahk hakkas muutuma imelikult kleepuvaks, seejärel hakkas sealt eralduma nahatükke, makki kummist häälenupp muutus kuumaga kleepuvaks svammitaoliseks plönniks, jahtunult niiväga käsi ei määrinud. Ükski pesu ei aidanud need kohad jäidki kleepuma soojaga ja lagunesid lõpuks. Mind hämmastas see, et üheski teises autos alates VAZ08-st pole pudelijook tekitanud selliseid kahjustusi kui nn. uuena neist kõige rohkem maksnud Mersus. 75tkm-i pealt nägid veel rikkumatta rool ja käigukang välja nagu millise sõiduga taksol (võrdlus Carina taksoga), lase või kuul pähe. Peale rooli ja käigukangi paneksin muidu salongile kulumishindeks 4+. Volvo säilis paremini aga Mitsu 0-130tkm-iga ei kannatanud küll kuidagi võrrelda.
Veel nahkistmetest nt alcantara pehme nahksisu võib kuluda 50tkm-ga samasuguseks nagu nt tavaline dermatiin 150-180tkm-iga. Siit ka valearvamused kerged tulema- "no see on nüüd küll keritud, vaata milline too teine on...".Aga see-eest alluvad nad dermatiinist paremini korralikule salongipesule aga ka määrduvad kergemini. Nägin ise kuidas kalli nahksisuga Euroopast toodud vähese läbisõiduga aga räpaste istmetega Jaaguar pesti salongiosast uueks tagasi aga uuesti imes iste määrdumuse külge juba ca 400 km-ga...Pesija ütles et see nahk on lihtsalt kergesti määrduv.
Need on kõik ise nähtud asjad ja loomulikult võib seda väita subjektiivseks aga kindlasti on ka teistel esinenud selliseid asju. Mina tahan öelda lihtsalt seda et omast kogemusest tean et sile rool ei ole kohe raudselt kerimise tunnuseks (kahtlus jääb) vaid on täiesti võimalik mõne auto puhul ka normaalse kasutusega 100tkm-ga(!) näiteks rool nii siledaks saada et siinsed kommenteerijad pakuksid esimese hooga kohe taksot ja kui mitte milli siis vähemalt 600tkm-i.
realist...
18:19 10.11.2006
Nõustun ice1 väljaütlemistega. Oma kogemused kinnitavad sama. Näiteks on minu 144 000 km sõitnud volkari rooli mõnest kohast ikka VÄGA sile. Enamasti sõidetakse sellega linnas ning rooli keeratakse suuresti ühe käega. Samas on mul ka näidu järgi 401 000 km sõitnud Mercedes (läbisõit võib tegelikult kuni paarsada tuhhi rohkem olla), mille rool on veel üsnagi kobe (kuid siiski 7 ja 9 vahel sile). Näiteks pole päike 25 aasta jooksul (2 neist seistud!) kuskilt rooli ümbrist sees olevast metallist lahti kuumutanud. Olen märganud sellist nähtust näiteks 12 aastat vanal Mondeol. Käigukanginupud on nii volksul kui mersul heas seisus (VW-l isegi väga hea).

Samuti on peres 2001 aasta 307, läbisõit 110 000, kuskil mingisuguseidki kulumisemärke pole, isegi uue auto lõhn on täiesti tuntav...
divex
21:56 10.11.2006
Mul golf4 04a.rool siledamaks laind ja kaigukangi ymber nahk jummala katki-ls.88 tuhat.Ja siis megane2 karavanil uste katteriie ikka nii kehva,et ostes vaatasin,et kas myygimeestel kaed mustad old.Ok,puhastasin ara,aga kasvoi puhta kaega puutud,kohe jaelg,nagu oleks voidunud,muidu autu ise superklass senini....
dti
22:53 10.11.2006
Peale tankimist(diisel) keerasin 2 tunniga nahk rooli peeti.
A. Lagi
23:13 10.11.2006
Lp. Kärss, kui Te töötate Soomes arstina-siis eeldades, et Teie sissetulek on vähemalt ca 5000 eur-i kuus, siis mispärast eelistate Te just vanemad mudelid, mille läbisõit algab 300 000 km-st,ehkki Teie sissetulek lubaks omada ka tunduvalt uuemaid ja turvalisemaid mudeleid?
RTL
18:09 12.11.2006
Ehk sellepärast et Hr Kärss on autoarst:P
Kärss
19:25 12.11.2006
TO A.Lagi: olen omanud nii uusi kui vanu, ning kogemused näitavad, et uus vajab remonti sama palju, kuid remonti vajavad lihtsalt teised asjad (elektroonika, mida vanal autol ei olegi). Vahe on veel selles, et uus jätab mind teele, kuna ei oska ise neid elektroonikavigu leida ega parandada, reaalselt ei suuda seda teha hästi ka autoesindused ja peab käima palju kordi pinda neile (loe: raiskama oma aega ja närve), enne kui nad vea tõesti üles otsivad. Ideoloogiliselt vana auto on samas lollikindel, igasugune hooldus ja remont palju kordi odavam, enamik vigu ennetatavad, teele ei jäta kunagi. Mõlemil on omad eelised ja omad puudused, kuid uus/uuem, lisaks sellele, et on oluliselt kallim, hakkab silma nii liikluses kui varastele. Eelistan vana, mis on täislisadega (kõiki lisasid saab ju hiljem juurde osta väga odava hinna eest) ehk siis ääretult mugav, ning millel saan need lisad (DVD, navi, lällar jpm) tõsta soovi korral teise autosse või auto kuhugi "ohtlikumasse" kohta jättes need sealt välja võtta. Eestis on see uue auto omamine rohkem mingi staatuse näitaja. Kuigi elan nüüd jälle Eestis, olen vist piisavalt juba ümber kasvatatud, et autot mingi staatuse sümbolina pidama hakata. Minu jaoks see (need) rohkem tarbeese. Kuna mainisid seda 300tkm läbisõitu, siis ma usun endiselt, et minu autod on tegelikult vähem sõitnud (on vähem kulunud vähemalt, nii mootori kui salongi osas) kui enamik Eestisse toodud autosid, ka väga palju uuemaid.
jj
19:45 12.11.2006
äkki paned mõne pildi oma auto sisemusest,kus need lisad kõik olemas on?
Kärss
20:39 12.11.2006
Siin on üks pimedas tehtud pilt Soomes möödunud talvel (kompu ekraanilt paistab -34 kraadi:) - vasakul servas paistab GPSi ekraan, paremal üleval on DVD/CD/VCD/SVCD/HDCD/mp3 mängija ekraan (hetkel paistab ekraanilt mingi muusikavideo), all on seda kõike juhtiv Blaupunkt. Võimenditest, subwooferist, 4x elektriakendest jms-st "tavalistest" asjadest ei ole eraldi pilte. Lällarist pole kah sattunud pilte tegema, kus see auto sees hästi näha oleks, ainult antenn katusel, aga see pilt oleks vist päris mõttetu, kuna see ritv on kergelt tõstetav mistahes auto katusele. Sel pildil on autoks 88a Audi Quattro. Autosid, kus sama tehnikat saan kasutada, on päris mitmeid (teisaldatavad, pole isegi pistikute ühendamise vaeva, asjad käivad oma "sahtlis" ja pistikud sahtlite põhjas)
joss to kärss
20:56 12.11.2006
ja auto mudeliks on sul mis?
jj
21:07 12.11.2006
mis aparaat neid kõiki plaate maha mängib,mõtlen just HDCD-d,ja palju selline ka maksab?
no ma ei tea
21:23 12.11.2006
ise sain uue auto kätte 20 sept ja tänaseks on ees juba üle 11000 km.Natukene liiga lihtsameelne peaks olema kui uskuda neid ala 150000 läbisõiduga automüüjaid
Paul
21:35 12.11.2006
rooli kulumine oleneb väga paljustki selle materjali tugevusest. Endal 200 000 tuh sõitn primera 97 a ja rool mis on tehtud väga pehmast ja kuluvast materjalist on täiesti sile ja peaaegugi võiks öelda et kulumisest lohud sees aga samas proovige vanakooli Zigulil rool ära kulutada
aberwarum
20:53 15.11.2006
Transit aastast 2001. Läbisõit 260 000. Rool ikka täiesti sile. Jalamatis auk põrandal ja pedaalikummid metallini ära kulunud. Istmenurgast vaht, poroloon või mis iganes asi väljas.
krs
21:21 15.11.2006
vw. caddy 98a. läbisõit 335000 km. pedaalikummid ja istmed on täiesti ok. uksed käivad imelikult - (avariivaba auto) loksuvad ja kulunud. Rool on täiesti siledaks kulunud nii et panin katte peale et oleks parem sõita.
Marek
20:56 19.11.2006
Kärss ikka paneb hästi:
1.Vahe on veel selles, et uus jätab mind teele
.Eelistan vana, mis on täislisadega (kõiki lisasid saab ju hiljem juurde osta väga odava hinna eest) ehk siis ääretult mugav, ning millel saan need lisad (DVD, navi, lällar jpm) tõsta soovi korral teise autosse või auto kuhugi "ohtlikumasse" kohta jättes need sealt välja võtta
3.Vana auto ei jäta kunagi teele
4.Vanat autot ei varasta keegi


Mõtle nüüd uuesti mida sa kirjutasid,endast lugupidav härra Kärss


Pigem ikka varastatakse just neid alla 100k maksvaid autosid mida saab omanikule maha müüa,kuna neil ei ole kindlustuskaitset varguse vastu.
Mis kradi staatuse sümbol?Kui on võimalus lubada endale korralikku autot siis milleks osta mingi 15a vana,aegunud disainiga,mis liikluses silma torkab?Iga soomlane tahab samuti endale uuemat autot aga nii krdi kallis on ju ja 30a majaliising veel läbi saamata
jj
14:40 20.11.2006
ikkagi mind huvitab aparaat,mis mängib maha HDCD-d ja kui odava hinna eest seda osta saab,kui selline asi autosse üldse olemas on?
Kärss
15:18 20.11.2006
TO Marek: jah, varastatakse alla 100K autosid, mitte 15K turuhinnaga autosid. Ja keegi ei keela seda 15K autot ärandamiskindlaks tegemast (herkonlülitid jms, millele varas autot laiali lammutama jälile ei saa saada). Aegunud disaini probleem ongi pigem neil staatuse tagaajajatel, kuna mugavus ja disain on kaks väga erinevat asja ja mugavuses teevad järeleandmisi pigem uute autode omanikud, kes ei jaksa enam piisavalt lisasid kaasa osta. Soomlase jaoks pole see uus auto sugugi kallis, odavama otsa omad on keskmise palga järgi alla poole aasta palk. Millise auto saab eestlane poole aasta keskmise palga eest? Ja uut autot peetakse ka sageli paarkümmend aastat, kui just väga palju ei sõideta, nii et lõpuks näed ikka, kuidas ca 8000 EURi kuus teeniv juhtivtöötaja sõidab 500 EURi maksva autoga. Just sellepärast ongi võimalik, et ostan mingi 70ndate või 80ndate aastate auto esimese omaniku käest. Aga see on täiesti offtopic nagu ka järgmine vastus jj-le:

Hetkel autos olev on Next Base Walking Cinema, maksin 400 EUR, letihinnaks oli tollal 440. Eelmine, mis mängis kah paljusid formaate (ei mäleta HDCD kohta), maksis 480 EUR (letihind 620, hästi õnnestus tingida mitu korraga ostes), marki kah hetkel peast enam ei mäleta, aga samuti muidu levinud kuid Eestis täiesti tundmatu mark. Veel varem oli Lenco oma ja enne seda mingi nõuneim (see mängis tõesti ainult DVDsid). Alles viimasega olen rahul, kuigi soovinuks, et see ka tavalisi mpeg-sid ja avi-sid plaadilt maha mängiks (nagu Lenco mängis).
Wiki432
15:46 23.11.2006
VW Transporter T4, väljalaskeaasta 1997 või 1998, ei mäleta täpselt, praeguseks läbisõit 253421 km. Kui nägin seda masinat esmakordselt, oli odomeetri näit u 300km, seega tutikas. Rool hakkas kuluma umbes 60000 km pealt, 100000 km juures hakkas ülevalt karkassil liikuma (pöörleb peal), praegu liigub 2/3 ulatuses ja on selline "kleepuv", hästi nakkuv peopesa külge, nagu "tatipall". Mingist mustrist roolil pole enam ammu juttu. Pedaalikummid on kunagi omavahel ära vahetatud. Käikukangil numbrid loetavad. Istmel on olnud mingil ajal kate peal, mis kulus läbi, aga ismematerjal ise on terve. Sõidavad küll mehed, aga mitte mustade kätega.
Wiki432
15:46 23.11.2006
VW Tansporter T4, väljalase 2001a, läbisõit 383600 km. Esimesel kohtumisel oli odomeetri näit 270 km. Nüüdseks rool praktiliselt sile, kuid ei kleepu, pealmine kiht pole sugugi lagunenud, krkassi küljes kinni. Roolimaterjal oli juba algusest peale jäigem ja teda tuli tugevamini peos hoida, kui selle vanemal T4-l. Pedaalikummid on samuti kunagi omavahel vahetatud, käigukang täiesti sile, numbreid võib ainult aimata. Istmetel on kogu aeg katted peal olnud, seisukord väga hea.
Wiki432
23:26 10.12.2006
WV T5, väljalaske aasta 2004, kuid ekspluatatsioonis jaanuarist 2005. Praeguseks läbisõit 152435 km. Rool on vasakult poolt juba tiba kulunud, kuid parem pool peaaegu tehasemustriga. Pedaalikummidel olulist kulumist pole veel näha, vahetatud neid omavahel veel ei ole. Käigukangil on peal eraldi plastist sildike käikude "kaardiga", seega see siledaks kuluda ei saa, kuna on niigi sile. Istmetel katted peal, isegi esimesed katted pole veel läbi kulund. Kõikide nende volkaritega sõidavad enam- vähem samad mehed samasuguse tööiseloomuga.

Muudetud 10.12.06 23:31

q peal
09:06 13.12.2006
Alcantara pole nahk. Kuigi mõnele tundub ta naha moodi olevat.
mina ka
21:26 15.12.2006
to: q peal
on küll nahk. pööratud nahk!!!!
iisak
16:17 16.12.2006
to mina ka:
päris tark mees/pois oled küll!!!
http://en.wikipedia.org/wiki/Alcantara_%28material%29
BTW-pööratud nahk oli vanasti seemisnahk,imho....
Bmw 320
19:29 16.12.2006
BMW 320i, 91 aasta, läbisõit 106000 km, saksast toodud üks omanik,teenindusraamat oli olemas ja ka täidetud
pups
14:05 17.01.2007
2001.a.Sharan TDI 85 kw.
Arvuti näitab läbisõiduks u.215 000 km, viimane hooldus tehtud Saksas mõni kuu enne müüki panekut (60 000 km e. täishoolduse jagu on maha keritud-praegu ees u.155 000 ?!?), sakslastele omase täpsusega kõik hoolduses tehtu kenasti kirjas.
Salong on kulumata, aga rool...Kas on põhjuseks diislikütus kätelt, mis roolimaterjali söövitab, kehv roolimaterjal või pidevalt roolikeeramist vajav linnasõit?
q peal
22:48 17.01.2007
Tubli iisak! Ometi mõni targem mees siin...
margus
16:22 18.01.2007
kui võtta ühed samad autod ja üks sõidaks koguaeg linnas ja teine ainult maanteel siis linnaautol oleks juba 200t peal rool sile,pedaalid ja iste kulunud siis teine auto oleks isegi 400t pealt seest korralikum..
Ellipsis
10:57 19.01.2007
Digitaalse odomeetriga saab muutmistest siis teada, kui esimene nr on null!
?
11:21 19.01.2007
Kärss sa oled mingi arusaamatu mees, tekitad mingisuguseid mõtetuid teemasid, riputad pilte üles oma sarapargist ja muudkui targutad igal teemal, igav on või, mine tööle ...
to Kärss
11:44 19.01.2007
>>>Eelistan vana, mis on täislisadega (kõiki lisasid saab ju hiljem juurde osta väga odava hinna eest) ehk siis ääretult mugav, ning millel saan need lisad (DVD, navi, lällar jpm) tõsta soovi korral teise autosse või auto kuhugi "ohtlikumasse" kohta jättes need sealt välja võtta.>>>

Täislisadega vana auto, see tähendab ju elektrisüsteemi mis on oma aja ära elanud, automaatkäigukasti mis sööb kiirenduse ära ja lisab kütusekulule 1-2 l/100km, olematut turvavarustust (aktiivset ja passiivset)
Või sa installid oma autodele ka turvapadjad ja pärast tõstad ühest autost teise
Stunned
12:17 19.01.2007
Enda Nissan Maxima, 91 a. rooli katval nahal on kahes kohas augud kulunud, istmetest ja pedaalidest ei saa veel midagi aru, et auto on 500000 sõitnud. Maximal pigem see probleem, et seest võib ta olla viisakas aga väline kere on suht roosteline:)
see
12:31 19.01.2007
BMW mees usub ise ka seda läbisõitu we? irwww 91a ja 106000 mida veel las ma arvan-eelmine omanik oli 1920 sündinud vanamammi kes käis autoga pühapäeviti kirikus :D
alar172
19:33 30.01.2007
minu 95a. accord odomeetril oli 147000 kui ostsin ja loomulikult ei usu, et ta niivähe sõitnud on, aga salong on ikka hästi säilinud küll
margus
18:46 01.02.2007
härra kärss tahab tõesti kuidagi silmapaista..pigem temonstreerib oma "teadmisi".ma hakkan ka oma auto pilte riputama mis mul on olnud ja hakkan targutama et küll ma olen tubli mees ja küll minu autode spidod on kerimata ja missuguseid remonttõid ma teinud olen...milleks kärss? otsi töö või hobi.
Kärss
00:31 02.02.2007
Margusele: autoäriga kaua tegelenuna on käinud käest läbi päris suur hulk autosid ja need, mille pildid siin, on kah kõik müüdud ja uute omanike käes. Täpselt samamoodi võiks võtta pildid suvalistest autodest kusagil automüügiplatsidel. Lihtsalt need autod, mis olen ise Eestisse toonud, nende puhul tean ka ajalugu (ei osta kahtlase väärtusega autosid) ja saan rääkida konkreetsetest läbisõidunumbritest. Vaadates platsidel seisvaid "otse Saksast-üks omanik" autosid, ei imesta üldse, et need pildid ebaausat äri ajavatel inimestel s*ta keema ja foorumisse minu aadressil mürgiseid kommentaare kirjutama ajavad...
VVV1
13:44 02.02.2007
Pehmeltöeldes ainult keskmiselt kehv autotundja ja tänapäevase reklaami massiohver võib arvata, et tuliuusi autosid pidevalt vahetades on see kõige parem autopidamise viis.
Parem ta ehk ongi, aga mitte autopidajale, vaid automüüjatele-tootjatele pluss veel tervele jorule vahendajatele.
põrk elaud
13:51 16.02.2007
Kulumine sõltub väga palju autos kasutatud materjalidest ja omanikust endast.
Mul toyota corolla 2000 a. ls 250 000 km, rool täitsa sile, originaal jalamatt täitsa terve. Erinevalt toyota Rav 4-st millel kulus juba 70 000 peal orig jalamatti auk. Muidugi jalamatti võrrelda on ka päris naljakas.
Golfi omanik
11:13 10.04.2007
Mul Vw Golf 4 ostetud originaal jalamatid(tekstiilist) uued 2005 aasta detsembris ja 2006 detsembris on gaasipedaali juures juba auk olemas.Teised matid nagu uued veel.Seega mati järgi ei vaata midagi ära.Kannaga tekitab augu päris kiiresti.Mitteoriginaalid peavad kauem vastu
Kärss
01:04 28.09.2007
Tuttava inimese Nissan Xtrail, 2002a, läbisõit paistab odoka pealt ka pildil (354.229 km), ostetud uuena omale tööautoks. Veermiku remondi peale on seni kulunud ca 600kr (st peaaegu kõik on veel originaal) ja saanud pidevalt üksjagu valu ka maastikul, mitte ainult asfaldil. Tõsi, siduripedaalilt on kulumist näha, kuid rool, juhiiste, teised pedaalid, käigukanginupp jm on vägagi kulumata ilmega. Kui seda autot müüa, huvitav mis number oleks "loogiline" lasta ette kerida? Huvitav, mis nende teiste rohkem kulunud Xtrailide tegelikud läbisõidud on?
Le0
08:27 28.09.2007
Kui kerima hakkab siis oled elu lõpuni **** minu arvates.
nebukadnetsar
09:40 28.09.2007
Üldmulje autost: vga trööbatud pill. Põhjamatte pole vist viimane pool aastat välja tõstetud. Korralikud sohvrid nii ei tee. Ükskord selveri parklas jäi minust paar autot edasi üks läikiv uuema mudeli passat seisma, venelastest seltskond vudis välja, juht....võtis oma jalge alt mati ja kloppis selle nii, et tolmupilv käis üle kogu parkla vastu oma masina tagumist ratast puhtaks, pani tagasi ja läks ostlema. Selline vinjetike siia vahela. Aga milleks kerida? Kulunud autol on ka muud vaadata kui rool ja pedaalid.
yopte
20:33 28.09.2007
rool on küll väga heas seisus
Kärss
22:09 28.09.2007
Nebukadnetsarile: see oligi mõeldud näitena tööautost, mida trööbatakse täiega ja mille läbitud 350tkm on kindlasti valulisemalt möödunud kui mõne autofriigi hoolikalt hoitud auto puhul, aga nii vähese km hulga juures auto lihtsalt naljalt veel ei kulu
Wiki432
22:26 11.07.2008
Vahepeal on nõnda palju vett merre ära voolanud, et T5 Transporteril on läbisõiduks 278244 saanud. Rool on vasakult küljelt vaid seestpoolt nähtava mustriga, ülalt täiesti sile, paremast küljest on mustrit vähenenud ainult juhi vastas oleval pinnal. Allserv praktiliselt kulumatta. Ülal, kus mustrit enam üldse pole, on tekkinud sellised pisikesed "ussiaugud". Karkassi küljes kõik endiselt kõvasti kinni. Kõigukang on eestpoolt ja ümber plastikplaadi käigulülitamise kaardiga, täiesti sile ja nahkkott näitab pudenemise märke. Pedaalide välimised servad veidi kulunud, paras aeg omavahel ära vahetada. Iste absoluutselt terve ja kuna kogu aeg on kate peal olnud, kulumise märkidetta.
coffer
22:44 11.07.2008
Ja mis on selle teema mõte? Selge see, et "sepa käega" või kinnastega sõitev inimene trööpab rooli kiiremini ära. Tõesti poleks uskunud, et sm. Kärss selliste raibetega ringi liigub. Tundus olema jutu järgi soliidne inimene, aga paraku...
Kärss
15:26 21.08.2008
Esimesed 3 pilti on sõbra Peugeot 406 HDI 1999a, olnud peres uuest saadik, sõitnud siiani (Soomes) 443tkm. Olgu veel lisatud, et mootori juures pole tehtud absoluutselt mitte midagi peale korralise hoolduse (käivitub kohalikus kliimas veel probleemideta, st ka -40 juures) ja ka veermik on kestnud sealsetel siledatel teedel enamjaolt originaalina, kuigi nipetnäpet on seal juba tehtud (esiamordid, esirattalaagrid), omaniku sõnul ülimalt töökindel pikamaasõiduauto (lühikesed otsad sõitis Hummeriga, mille just maha müüs).

Viimased 2 pilti on teise sõbra 1989a uuena ostetud LandCruiser 4.0D-st. Kella peal sai just minu käes olles täis 300tkm, kulumisest pole juttugi, remondiarve siiani "null", ehk siis ainult korralised hooldused. Auto on sõitnud ainult lühikesi otsi linnas (6-liikmelise pere pärast 7-kohaline auto, laste kooli jm-le viimiseks). Muide, remondiarve siiski tekib, kuna Eestisse tulles käisin narkarid Sadama Rimi juures autos sees ja lõhkusid lukud...

Kui siin kaheldakse mu jutus, siis seda ei pea uskuma. Parem uskuge autoärikate jutte, kes Saksast kirikuõpetajate autosid toovad ja siis foorumites oma "usku" levitavad;)
karma.
16:01 21.08.2008
Need kulumised küll eri markidel erinevad. Mu tuttava 3a. vana Mazda 6 (158tkm. s.n). Istmed kulunud, roolil siledust juba näha, kägukangi ümbrus ka kulumis jälgedega. Samas ta Passat 5a. vana (190tkm. s.n) palju uuema välimusega. Tehniliselt vastupidavuselt kummalgi häda ei midagi. Mõlemad ta ise uuena ostnud
marita57
07:21 24.09.2008
Kommentaariks:

"2001.a.Sharan TDI 85 kw.
Arvuti näitab läbisõiduks u.215 000 km...sakslastele omase täpsusega kõik hoolduses tehtu kenasti kirjas.
Salong on kulumata, aga rool...Kas on põhjuseks diislikütus kätelt, mis roolimaterjali söövitab, kehv roolimaterjal või pidevalt roolikeeramist vajav linnasõit?"

See on Sharani omapära, sinna pole midagi parata. 100 megameetrit läbinud masina rool näeb välja hullem, kui mõne pool miljonit kilomeetrit sõitnu oma, kuid see ongi antud mudeli spetsiifika. Muid erilisi põhjusi ei ole. Väidan seda täiesti kindlalt nii enda oma kui ka teiste sama aastakäigu Sharannide põhjal, mis tuttavate käes algusest saadik ja kontrollitud läbisõiduga.
Kärss
01:29 26.09.2008
Tundub, et see ongi VW eripära, et nad on mingeid väga kiirelt kuluvaid roolimaterjale proovinud kasutada juba alates 90ndate algusest. Seda just odavate roolide puhul, nii Golfil, Passatil kui ka suurematel. Olen näinud samuti päris paljusid, millel rool väga kulunud väikese läbisõiduga. Liivased kindad tööd tehes? :)
päris mati
14:34 21.10.2008
selle kulumisega ongi vist nii et vahet enam pole kas 150tuh või 250,350tuh seal enam suurt vahet ei tee ja kas ongi mõtet
Kärss
16:12 21.10.2008
Eelmisele: minu arvates on pigem nii, et eriti vahet ei tee, kas on 10tkm, 50tkm, 150tkm või 350tkm. Pigem et kas vähesõitnud või siis palju, juba üle 400tkm sõitnud, kuigi ka need pole alati kulunud. Siin mulle vastukaaluks toodud välja pigem erandeid (just VW-del tüüpiline), kus tõesti üsna vähe sõitnud autol mõni konkreetne detail väga kulunud juhtub olema. Kahju, et ei teinud pilte kunagi käes olnud 1.2 miljonilise läbisõiduga diisel-Audist, kus tõesti salong eriti kulunud polnud, kuna autot oli kasutatud igapäevaselt Saksas mööda kiirteed kaugel tööl käimiseks - paigal istudes ju salong kuluda ei saagi
Kärss
17:41 09.11.2008
Täna sai ostetud Soomest selline 11a vanune diisel-Toledo, teiselt omanikult, kusjuures teine omanik oli oma sõber. Läbisõit (õige) on 458tkm ja nagu ikka, kulumisaste millegipärast hoopis teisest klassist kui neil Eestisse toodud väiksema odokanäiduga platsiautodel. Vähemalt möödunud talvel käivitus ka -30 juures sekundiga ja õlikulu puudub täielikult. Ehk siis igati vastav nende teiste sama suure läbisõiduga diislitega, mis varem omal olnud.

Muudetud 09.11.08 23:42

tavalinemees23123
11:30 10.11.2008
üldiselt teevad lausa kadedaks need kerimata läbisõiduga autod... mind nimelt kohutavalt häirib, et mingi suva number sinna ette pannakse alati :( osta või uus auto ja hakka 0st ise sõitma, mina ei saa aru miks neil seda numbrit seal näppida vaja on!
wurr
10:04 13.11.2008
Huvitav, mis õhk või kummaline kliima seal Soomes on, et sealsed autod üldse ei kulu, võta milline tahad? Tuled üle lombi meie poole ja siin ainult raiped? Väga kummaline maailm. Peaks vist tegema seose laiuskraadi ja auto kulumise vahel?
Kärss
11:29 13.11.2008
Ei usu et õhu vahe. Peab olema miskit muud, kuna ka need autod, mille oma tuttavad-sugulased Eestis on ostnud ja sellega viimase 10-15 aasta jooksul sadu tuhandeid maha sõitnud, ei kulu nii nagu need masinad, millel hooldusajaloost mingi aeg kaduma on läinud. Olen ju isegi nii mõnegi masinaga paarsada tuhat sõitnud, kusjuures vana ja kasutatud autoga, aga ei kulu ka minu käes selle ajaga ei istmed, rool ega pedaalikummid nii ära kui nendel, mille ajaloo ainsaks kinnituseks on müügimehe jutt või lihtsalt kontrollimatud (võltsitud) hoolduspaberid. Tõsi, pedaalikummide kulumisel mängib rolli ka tänavate puhtus (liiv kingatalla ja pedaalikummi vahel) ja Eesti on suhteliselt liivane koht mistahes välismaaga võrreldes
ulpusand
17:29 13.12.2008
Millegi pärast on saksast üldse mujalt sisse toodud autod korralikumalt hoitud.Enamus Saksast toodud masinaid aga keritud odomeetritega,kuid sellegipoolest pole nende salongid sellised rääbised nagu eestis ostetutel.
Tundub et sakslased on oma masinate suhtes hoolivamad kui eestlased.
Olen vaadeldnud paljude tuttavate autode salonge.Paljudel juba 5-10 aasta vanustel masinatel salongid väsinud. Ei viitsita koristada ega puhastada .Sõidaks nagu prügiautoga ringi.Oma 20 aastat vanal Galandil aga veluursisu mitte just nagu uus kuid terve ja kulumatu.Ka hoian ma üleliigset prahti salongist eemal ja kasutan regulaarselt tolmuimejat ning armatuuri vaha.Läbisõit ca 270 000km ning eeldatavasti õige,sest tean ajalugu.Masin omal ajal soomest toodud.
jepjepjep
10:38 23.12.2008
toykar, carina e, 93 aasta, ls 340 000 ...iste terve, pedaalids ilusad, roolil kate, mis on ribadeks, iseenesest rool all terve....katte panin peale seepärast, et on mugavam kattega.
nospeldis
10:51 18.01.2009
oi mehed kui te teaksite mis tehakse autodega enne turgu ajamist:)))rool ostetakse romulast uus(mõni avariiline auto läbisõiduga 150000-200000
,rool nagu uus)istmed samuti ,rääkimata mingitest pedaali kummidest :)ja kui te veel teaksite mis tehakse leedus autodega enne müüki ajamist,vahest vaatan isegi et vist tõesti 95 A6 TDI on sõitnud ainult 170 000 ,kõik nagu uus ju,kuid ei ,paremal vaatlusl ja telefoni kõnel tuleb läbisõiduks 580 000::)))))))

ka muunud autosi ikka oma jagu aega:))
Kärss
00:38 11.08.2009
Vaz 2103, läbisõit esimese omaniku käes 900.828 kilomeetrit, viimased ~25km tuli minu Granada sabas nööri otsas. Rool on originaal, pedaalikummid mitte, originaalistmel on nahast kate ja lisaks veel ka mingi riidest lõhkine kate peal, mootorit on ühe korra kapremonditud.
a vat
02:10 11.08.2009
MIS SIIN SIIS TÕESTADA VAJA ?
ON olemas inimesi kes ostavad uue auto, ja sõidavad näit 1 aasta ja kuskil 100000. noh korralises hoolduses peab käima iga 20000 tagant mis maksab kallimatel autodel isegi 6000KR. lihtne tõde vahetab ise kuskil õli ära ja spido näit krutitakse paika . 1.aasta pärast läheb korralisse hooldusesse nagu õige mees spido näiduga 20000. pole probleem auto "vähe "sõitnud ja garantii ka kehtib. hooldusraamatusse läheb kirja väike läbisõit. tulevikus ju lihtne müüa " vähekasutatud autot"
minepeesse
22:29 30.11.2009
No see 03 küll 900 000 sõitnud pole .Ükski Ziguli pole nii palju sõitnud ja 400 000 ja rohkem ei sõida see mootor isegi mitu korda remontides .Seda enam veel sellel ajal mil see auto kasutuses oli.
katsetaj a
23:12 30.11.2009
Ennastki huvitab, et kuskohast tead, et 900000km, vanaste oli neil ring 100000km, siis taas nullist hakkas, vai polnud nii?
V6Nukkel
00:24 01.12.2009
Ütles ju et esimese omaniku. Ma eeldan et kärss teab esimest omaniku.
VX
03:51 01.12.2009
Vene sõiduautol oli tehase poolt arvestatud kap. remondini 100 000 km, Žiguli vedas hea peremehe käes ~150 tuhat välja. Omal ajal "naised saunas rääkisid", et mõni mees vedas ka 300 tuhat välja. Seda olen küll näinud, et 20 a vana siks oli sõitnud ainult 30 tuhat ja värv ka läikis peal, see oli küll pühapäeval kirikus käimise auto :) suviti käidi naaberasulas korra kuus laadal ja paar korda surnuaias, sügise viis taat eide paar korda metsa seenele ja talveks pandi auto Talleksi pukkidele ning kaeti pehme käsitööriidega auto kinni, et tolm peale ei sadestuks :)
900 tuhhi vene autole on ulme. Soome ja mujale väljamaale viidud NLiidu autod olid küll paremate mootoritega ja kvaliteetsema viimistlusega, kuid 10 korda kestvamad nad ikka ei olnud.
VX@ 4 Žiguli & 3 Mosse elu ja iluga üles kasvanud :)
maakas maalt
19:16 01.12.2009
Ma olen ise sõitnud sigulliga 200tuh uuest peale,mootoris ei olnud peale õli ja klapisääre tihendite midagi vahetanud,orig.sarniirid jõudsin just enne hävitavat avariid ära vahetada.Auto nägi seest ja väljast uus välja.Ju sattus lihtsalt hea eksemplar,sest roostetas tõesti vähe.Need ,mis sõitsid ainult100tuh,tegid seda 72või 76 bensiini,kamsa õli ja ilma hoolduseta.Palju neid sigulle oli,mis ettenähtud hoolet said.Ise tean kindlalt kahte sigulli.millel mootorikap tehti ühel 500tuhhi ja teisel 450tuh peal ja ka need sõitsid kamsa õli ja 76 benaga, lisaks veel enamjaolt väga suures lastis käru taga(Leningradi)
qp
20:38 01.12.2009
Esimesed aastad pandi 2101 kokku Itaalia komponentidest. Nende kvaliteedi üle polnud vaja nuriseda ka pärast 200 000 km läbimist. Mul töökaslasel oligi täpselt selline masin, mille ta 1972 aastal ostis Lenskast mustalt turult 6 000 km sõitnuna. Omal hakkas Lada 2103 tekkima esmalt peresse 1978a ja isegi sellel süttis peale 42000 km läbimist tühikäigul õlituli. Mootor hakkas suitsema, vahetati klapisääretihendid- õlikulu ja otsene suits vähenes, kuid hais jäi. 60 000 peal tuli nukkvõll ära vahetada, vahepeal sai peale pandud uus karbuss, starter, õlipump, ketipingutid, plokikaane tihend, süütelukk, jagaja, tagumised laagrid koos poolteljega jms. Ei puututud veermiku pukse ja kolvigrupp jäi 120 000-ni samaks. Salong püsis hästi koos, välimus ka. 500 tuhat oli ehk võimalik läbi sõita küll, kuid ainult läbi VDO spidomeetri(täpselt samasuguseid kelli kasutas tolle aja Ferrari). Tehnika polnud selleks võimeline ilma pideva kapremondi. Hilisematel mudelitel hakkas venelane ise kelli tegema ja need ei töödanud enam üldse- seega kesse neid näite ikka uskus:-)
Kärss
00:51 02.12.2009
Oeh, olen seda zhigulit näinud selle ostmisest saadik ja selle esimene ja ainus omanik on sugulane, kes elab minuga koos. Enne zhigulli ostuloa saamist sõitis ta rallit ühe 53a vene masinaga (seda hakkan järgmisel suvel taastama) ja sealt jäi komme pidada arvet auto käekäigu kohta, nii et kõik see 900tkm+ jooksul autoga läbielatu on kirjas neis 2-kopikalistes rohelistes vihikutes (lõpuosa juba eesti ajal ostetud "moodsamas" vihikus). Selline arvepidamine iseenesest on minu arvates suurem vaatamisväärsus kui sellise läbisõiduga zhigull, kuna tutvusringkonnas on igapäevaautodena kasutuses olnud zhigullid enamjaolt esimese omaniku käes sinna poole miljoni kanti sõitnud, sh ka vanaisalt pärandusena saadud 72a 2101, mis terve igaviku sõitis tühikäigupööretel põleva õlitulega, aga mootorit kunagi lahti ei võetud (va ketipinguti remont iga paari aasta tagant:). Pühapäevaautodeks ostetud masinad on muidugi teine teema, neid avastatakse veel praegugi kuurinurkadest, millel tõesti üliväikesed läbisõidud. Samas vene ajal oli see vähe sõitmine ikka rohkem eputrillavärk (nagu ka tänapäeval paljude jaoks auto üldse, õigemini ostetakse midagi edevat praktilise asemel), vene ajal käisid paljud tõsised autofanaatikud (st meiesugustega võrreldavad) igal aastal reisimas venemaa avarustes ja juba aastased läbisõidud olid neil aktiivsetel inimestel uskumatult suured... kindlustust polnud vaja, kütus oli odav ja seda sai "vasakult" hoopis poolmuidu, kui vaid viitsisid remontida, võisid end "lolliks sõita" ja ainuüksi auto tõstis sind eliidi hulka, sest autod olid siiski vähestel. Aga selle OT lõpuks, selle 03 läbisõit on nii TÕESTATUD kui üldse olla saab ja neid spidoringide vaheldumist olen näinud oma silmaga lapsepõlvest saadik. Lihtsalt nostalgianoodina lisan siia pildi selle auto noorusaegadest (number on hetkel värvimises ja paistab taga müüri peal kuivamas), suurim neist tatikatest olen ma ise:)

See 150tkm jutt puudutab mitmeid teisi vene masinaid (gaz 20/21 ei jõudnud iial 100tkm-ni, alati enne oli vaja kapremonti, tänu sellele ka minu huvid ja oskused), aga ma aiman juba, kust see 150tkm-pläma inimeste mälusse on kinnitunud. Mäletate Juri Kotijevi raamatut "välismaa autod" nii eesti kui vene keeles, selle raamatu pärast õppisin ma omal ajal lõpuks vene keele selgeks:)))). Seal ta väitis tõsimeeli pea kõigi lääne päritolu autode kohta, et nendega ei ole võimalik sõita ilma kapremondita üle 130tkm ja mõne eriti kvaliteetse (lol, st tema lemmikbrändide puhul) üle 150tkm. Ma ise ei pea Kotijevi eriti millekski, kuna suur osa tema jutust oli väljamõeldis (kirjutas raamatus oma ekslikke ARVAMUSI mitte kontrollitud fakte) ja tema hirmsasti ülistatud Rover on praegu ühe siinse foorumi aktiivse liikme käes. Eks ta ise otsustab, mida ta selle mehe remondi- ja autopidamise kultuuri kohta siin kirjutab või kirjutamata jätab;)
qp
10:55 02.12.2009
Kotijevil olid lemmikuks Austinid ja nende ainsaks miinuseks olevat tal peal olnud Golfi käigukast? Olen isegi mõnda Austinit proovind omada- no mai tea- see auto lihtsalt pudenes liivana sõrmede vahelt... Ainsaks töötavaks asjaks oli veel käigukast ise.
Kärss, sul on pildile piima tilkunud?
Kärss
00:51 01.04.2010
Hooldusraamatuga auto. Vaadake kiilakat rooli ja arvake mida tahate. Ei satu ise just sageli autode rooli, mille odomeetril nii väike number ilutseb;)
tttarwss
20:02 01.04.2010
trip'il on 82,3km aga odomeeter näitab 81km? tundub ebaloogiline, võib-olla ei mõista lihtsalt mina matsu. Äkki selgitad
qp
20:07 01.04.2010
Vaata, sul tool juhtme peal seisab... Masinal teine miljones ring läks käima.
tttarwss
20:19 01.04.2010
seda oli küll raske mõista qp - aitäh sulle, tänu sinule on maailm parem. Isiklikult saanud Kärsa sarkasmile ehk pihta, kuid vabandused
qp
22:33 01.04.2010
Või tegi ta aprilli nalja?
Teisalt jälle ei jõua te kunagi miljonini, kui iga kolme aasta tagant jälle maha kerite...
Mul on paar masinat, mis on selle numbrini jõudnud. Ja paarisajaga ületanud. Muidutarkadele ja muidulahmijatele see ilmselt ei meeldi, sest tegemist on... FIATiga.
,,
08:36 02.04.2010
ok,miljon miljoniks,selle numbrini suudab ehk päris palju autosid jõuda,aga iseküsimus on see,et palju on järgi originaalmasinast ehk siis missugused tehasejupid on veel autol säilinud. kere,rool istmed jne loomulikult,aga mootor,sillad?
vene ajal lasti suur hurraa lahti ja seoti loosungid kere külge kui mõni liinibuss ilma kap remondita miljonini jõudis,aga see kehtis vist vaid mootori osas.
qp
10:22 02.04.2010
Ei jõudnud vene mootorid enamasti või isegi üldse miljonini. Isegi paljukiidetud ZILi V8 motol tuli selle ajaga kolm kapremonti teha. Ei pidanud ka välismaa diiselmootorid meil vastu, kui kasutati vene õli.
Sõitsin 250000 km läbinud GAZ-53-ga. Mootor oli nii kulunud, et masin enam mäkke üles sõita ei jõudnud.
Praeguse aja motodest niipalju, et Iveco-Fiati 2,5 ja 2,8 diislid võivad saada miljoni lõdvalt kätte, kui õigel ajal abiagregaate vahetad-remondid. Esiveolistel ka käigukasti vahetused. Sama kehtib ka Mersu 2,2 CDI kohta, kuid tema elushoidmine võib olla kulukam.
VVV1
13:55 02.06.2010
Nahk võib loomulikult olla erinev, aga justnimelt nahk on selline materjal mis ennekõike vajab ka hooldamist ja vastavate ainetega töötlemist.
Inimese higi (happeline) ja ka diislikütus kätel pole just naturaalnaha säilimist pikendav tegur, kui väga pehmelt öelda.
Vaadake ainult naistekasutuses olnud nahkroolide seisukorda, pole pooltki nii hull, kui meeste kasutuses olevatel masinatel.
Kes tahab mustade kätega sõita, peaks eelistama PVC roole või siis nahka vastavalt hooldama.

Muudetud 02.06.10 13:57

motomees500
23:11 21.06.2010
Mul isiklikult Toyota LC- 120 2005 aastast ja 3L Diisel. Tänaseks 300 000 spido peal ja koguaeg ise sõitnud.Alati on auto korralikult hoolduses käinud ja vahetatud on vaid esimesed rattalaagrid ja tagumised pidurikettad, mis mingil ajal pidurdades värisema auto panid.Muud pole tehtud peale korraliste hoolduste siis iga 15 000 km tagant. Masin käib kui kell ja ei kolise ega logise.Talvel -30 külma ja auto ilma vebasto ja muude juttudeta käib poolest pöördest.Paljud , kes autosse on istunud on küsinud, et mis aasta masin, et nii ilust korras, nii seest , kui väljast. Seega 300 000 Eesti teedel ei tee korralikule autole , korralikult teeninduse ettekirjutust järgides mu meelest mitte tuhkagi.
Kärss
18:53 26.01.2011
Tuttava tuttav müüb 2000e eest 1987a 1.476.000 km sõitnud Nissanit.
http://www.nettiauto.com/nissan/cedric/3706531

Toon siia välja ka teksti, kuna kuulutus kustutakse mingi aja pärast nagunii ära. Kui soome keelt ei mõika, siis google translatoriga võib minna keeruliseks, kuna see on kirjutatud kerges savo murdes:)

Siinä tietä nähnyt setä eerikki. Ajakeepa nykykinnereillä perässä sama matka:D nehän hajjoo kässiin jo alle puolen miljoonan ja jättäävät jo uutena pakkasilla tielle. Katsastettu marraskuussa, melkein heittämällä läpi. Käytön jäläkee ruppee jo nuille kilometrille olemaan, mutta varmasti se vaen vielä palavelloo. Ee syö öljyäkkää eekä nesteetä. Sähkökerkut pelloo niinkun pittääkin ja ilimastoenti myös. Voijaan vaehtoo johonnii pikkuruokasseen riisselliin ja mielellään takavetoiseen. Mutta rahallakkii suapi ostettua. Eekä välttämätä oo pakko myyvä, eli ilimaseks ee toimiva vehje tuosta pihasta lähe. Nämä kun alakavat olla jo harvinaesuuksia. Niin ja kone rupes kevväällä kummasti iäntämmään niin aaki otin ja uusin jakopiänohjaenkiskot kun ne ol kappalleena öljypohjassa, samalla tuil kiertokangenlaakerit vaihettua ja pumpun hihna myös. MYYDÄÄN AINOASTAAN ASIASTA YMMÄRTÄVILLE!!!! Nyt lohkolämmitinkin toimii.
ehh
22:29 29.01.2011
sõitsin nv tallinnas taksos kus taksojuht kinnitas et tema 2 aastat vana (2009 masin siis) Toyotal juba 250 000 km ees, seega mill pole mingi ime 10 aastat vanal masinal jne
pagass
23:02 29.01.2011
342 km päevas . . .
RRRRRRRR
21:43 21.03.2011
2009. aasta Citroen Berlingo millel läbisõit 495 000 km. Väljanägemise järgi vaevalt et seda ütleks.
link: http://tinyurl.com/67fcfxl
Siidiuss
22:22 21.03.2011
Ütleb ikka küll väljanägemise järgi. Rool, istmed, pedaalide kummid on kaugelt silmaga näha, et võib oletada poole millist läbisõitu.
ostuhuviline
23:09 21.03.2011
Selle krdi mobile.de lingi peal on igati lahe kuulutus. Kuulutuses 245000 km ja ausa sakslase kombel on alla kirjutatud originaal läbisõit 495 000 :) Või peale mootorivahetust pandi teine näidik lisaks :)

Et teema huvitav oleks siis pakkuge läbisõitu:

http://www.auto24.ee/used/823566

qp
23:40 21.03.2011
Vaene Berlingo... Kahju temast- tal pole olnud üldse aega teeninduses istuda...:-((
nebukadnetsar
08:53 22.03.2011
Kuulutus ütleb ju, et 230 000 km? Eks kõik sõltub juhi heasoovlikusest ja hoolsusest. Olen näinud päris kalleid autosid mida ehk kord aastas viitsitakse koristada.
qp
10:07 22.03.2011
Kuisa kuulutuse läbi loed, siiis näed, et auto on sõitnud 495000 km ja uue mootori- käigukasti- ning sildadega juba 230000 km.
ovar
20:02 23.03.2011
sihuke peab välja nägema meil lemmikläbisõiduga müüdav auto, ehk siis ca 170000. auto ise siis pärit aastast 1993 ja eestis aastast 2003.
 

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte