Tagasi tulevikku koos Lexus CT200h-ga (6)

Tagasi tulevikku koos Lexus CT200h-gaSee ei ole kindlasti maailma esimene hübriidauto, ent kindlasti on see esimene omasugune premiumklassis. Väikese luukpära juured ulatuvad aastasse 2010, Genfi autonäitusele. Sellal kutsuti seda LF-Ch ideeautoks, kuid kõigest pool aastat hiljem algas masstootmine.

Mootorivalik on unikaalne, just seetõttu, et saadaval on vaid üks mootor - 1,8-liitrine hübriidmootor, mis koos elektrimootoriga toodab 136 hobujõudu. Hübriidmootor ise on väga huvitav tehnikasaavutus. Sel on suurepärane kütuseökonoomsus ja suhtumine ümbritsevasse Tagasi tulevikku koos Lexus CT200h-gakeskkonda on roheline. Emissioonitase on Euro V tasemel ning ei ületa 100 g/km. Sama käib ka kütuse tarbimise kohta, mis on rahakotisõbralik. Ametlike andmete kohaselt tarbib auto vaid 3,7 l/100 km kuni 4,1 l/100 km olenevalt mugavuspakettidest. Kusjuures sama mootorit kasutatakse ka maailma kõige edukamal hübriidautol Toyota Priusel.

Lexus CT200h-le pakutakse kolme varustustaset: Comfort Eco, Comfort ning Executive. Täiendava summa eest on võimalik saada ka mõned lisad, aga enamik neist on lisatud juba Executive tasemesse. Tuleb tunnistada, et käesolev auto ei ole odavate seast. Tagasi tulevikku koos Lexus CT200h-gaSee esindab Jaapani luksusklassi, mistõttu ka hind Comfort Eco taseme eest on 30 642 eurot. Järgmine varustustase, mis sisaldab parkimiskaamerat, istmesoojendusi, püsikiirusehoidjat ning dekoratiivelemente, lisab hinnale juurde 1785 eurot. Peenete materjalide ja kõrgeima mugavusega Executive taseme saamiseks tuleb tasuda lisaks veel 10 842 eurot.

Esmamulje autosse istudes on üllatav, kuna teiste autodega võrreldes erineb see teistest oluliselt. Armatuur on kaetud paljude erinevate nuppudega ning enne sõidu alustamist tuleb Tagasi tulevikku koos Lexus CT200h-gaharjuda futuristliku keskkonnaga. Testiauto oli Executive tasemega ning sellest oli hästi aru saada.

Auto pakub erinevaid sõitmise võimalusi: Normal, Sport, Eco ja EV. Esimesed kolm on iseenesestmõistetavad, viimane võimalus paneb auto veerema puhtalt elektrijõul. Seda saab kasutada vaid lühikestel sõitudel, eriti ummikute ajal, kus on elektrienergiaga võimalik säästa suur kogus kütet ning vähendada süsihappegaasi emissioonitaset. Auto juhitavus on suurepärane – terav ja kindel, ent samal ajal on vedrustus mitte eriti jäik, Tagasi tulevikku koos Lexus CT200h-gakünklikel teedel võib see põhjustada ebamugavust.

Autot nähes hakkas Elina peaaegu rõõmust karjuma. See auto on täpselt naiste maitse: valge koos helepruuni interjööriga. Sama käib ka disainijoonte, eriti laia stangega auto tagaosa kohta. Autos võiks küll olla vähem nuppe.

Raivis oli väga rahul Executive istmetega, mida saab liigutada 8 erinevas asendis. Ruumiprobleemid puudusid. Rooli taga istudes on piisavalt ruumi nii jalgadele kui ka peale. Tagasi tulevikku koos Lexus CT200h-gaTagaistmel on sellega natukene probleeme, aga auto kuulubki ju luukpärade hulka.

Nafta ei ole taastuv loodusvara. See lõpeb varem või hiljem otsa ning praegu on viimane hetk alternatiivenergiaallikatele üleminekuks. Elektrimootorid on alternatiiviks, ent siiski on veel pikk tee ees, et nad jõuaksid kompenseerida kõiki sisepõlemismootorite eeliseid. Hübriidmootor on suurepärane ajutiselt, see pakub ökonoomsust, minimaalset CO2 emissiooni ja sisepõlemismootorite eeliseid. Lexus CT200h on hea auto premium klassis. See ei näe ainult hea välja, vaid on ka keskkonnasõbralik.

Disain: 8
Mugavus: 8
Kütusekulu: 9
Juhitavus: 8
Hind: 7
Keskmine: 8

Peteris Tārs
auto24.lv
(proovisõit on tehtud Lätis)

 

Lexus on müünud 500 000 hübriidautot

Lexus on müünud 500 000 hübriidautot(16)

Jaapani autotootja Lexus teatas, et on maailmas müünud üle 500 000 hübriidi, esimese Lexuse hübriidautona jõudis Euroopas 2005. aasta lõpus müügile RX 400h. Novembri lõpu seisuga oli Lexus suutnud omaniku ...

Uus Lexus CT 200h sai Euro NCAP-lt maksimaalse viietärnise reitingu

Uus Lexus CT 200h sai Euro NCAP-lt maksimaalse viietärnise reitingu

Lexus CT 200h sai Euro NCAP-lt prestiižika viietärnise reitingu kokku 83 punktiga sajast. See tulemus paigutab uue Lexuse preemiumklassi kompaktautode turu kõige turvalisemate sõidukite sekka.See saavutus on ...

Ülaltoodud informatsioon on ligikaudne ning esitatud auto24 AS'ile teadaolevate andmete põhjal. auto24 AS ei vastuta andmete ega kajastatud informatsiooni õigsuse eest. Küsige individuaalset (hinna)pakkumist konkreetse müüja käest. Selle mudeli andmed on seisuga 25.07.2019.